Οι Άντρες με τα Μαύρα 3 / MIB3

Σκηνοθεσία: Barry Sonnenfeld
Σενάριο: Etan Cohen, David Koepp, κ.ά.
Παίζουν: Will Smith, Tommy Lee Jones, Josh Brolin
O νέος μαύρος με τα μαύρα, πρέπει να επιστρέψει πίσω στο 1969, για να σώσει τη ζωή του παλιού άσπρου με τα μαύρα, και μαζί τον πλανήτη ολόκληρο, από διαγαλακτικό εγκληματία που πάνω απ' όλα δε θέλει να τον αποκαλούν ζώο.
Δεκαπέντε χρόνια μετά τη πρώτη του έξοδο στις αίθουσες, και χωρίς πολλή συντήρηση ενδιάμεσα, το εμπορικό προνόμιο MIB είναι ισχυρό μόνο σε κινηματογραφικά τριτοκοσμικούς πληθυσμούς, αλλά ισχυρό είναι, και αυτό άλλωστε έδωσε την ιδέα μιας τρίτης ταινίας στον Walter Parkes σύμφωνα με τον θρύλο. Αναπάντεχα παρολαυτά, και κόντρα ακόμα στο ιστορικό των γυρισμάτων τους, οι Men in Black III (2012) απευθύνονται σε.. όλους τους κόσμους, η βασική γραμμή της παραγωγής είναι αναμάσημα --αυτό το κάτι-σαν-ριμέικ της δεύτερης ταινίας-- μόνο στο πρώτο μέρος της, όπου είναι μαζεμένα και τα υποχρεωτικά συμπαθητικά αποκρουστικά εξωγήινα τερατάκια του Rick Baker. Από κει και πέρα γίνεται προσωπική, character driven drama που θα 'λεγε κι ο Ευριπίδης, όπως δήλωνε κι ο σκηνοθέτης της χωρίς κανένας να τον πιστεύει. Η αφήγηση καταπιάνεται με τη σχέση του J και του K, των προσωπικοτήτων που δεν είναι τόσο σημαντικές για τη σειρά όσο τα μαύρα γυαλιά, και της ρίχνει μια καταδεκτική ανακαίνιση, επιστρέφοντας 40 χρόνια πίσω, και στις αιτίες της συναισθηματικής δυσκοιλιότητας του Tommy Lee Jones.
Αν και κανένας δε το θυμάται πια, ο Jones ήτανε το πρώτο όνομα στη μαρκίζα των δυο πρώτων ταινιών της σειράς, τον αντιμετώπιζες και τον προσέγγιζες μέσα από τα μάτια του πρωτάρη Will Smith, και έτσι η ιδέα της επαναπροσέγγισης είναι πραγματική επιφοίτηση, σε όποιον από τους μυριάδες (χωρίς επίσημη αναγνώριση γενικά) που επεξεργάστηκαν το σενάριο και να κατέβηκε. Ο Κ είναι κάπως πατρική φιγούρα, και ασυνείδητα, για τον θεατή, η επαναπροσέγγιση απελευθερώνει τα σχετικά συμπλέγματά σου περισσότερο κι απ' ότι απελευθερώνει τον χαρακτήρα, και η ενσάρκωση των φροϊδικών αρχέτυπων από αυθεντικά συμπαθητικούς πρωταγωνιστές (με τη προσθήκη και του Josh Brolin) εντείνει την εμπλοκή σου. Το σενάριο βέβαια κοιτάει να καβαλήσει αυτή την εμπλοκή όπως καταμαυρισμένος σέρφερ καλιφορνέζικο κύμα, προσθέτει στη συνταγή και τον Michael Stuhlbarg να τονίζει το υπέροχο και αβάσταχτο των πολλαπλών πιθανοτήτων (έναν εξωγήινο που "υπάρχει" σε πολλές διαστάσεις κάνει) και πασπατεύει το συναίσθημα όπως ο Woody Allen νεαρή πρωταγωνίστρια, σπέρνοντας αμφιβολίες όχι μόνο για τη τύχη του Κ αλλά και του J (σε βάζει στο δίλημμα να επιλέξεις έναν από τους δυο κατά κάποιο τρόπο). Μέχρι το τέλος το θέμα είναι πλέον οι αντοχές σου, αλλά η παραγωγή είναι και χλιδάτη εκτός των άλλων, η αίσθηση της εποχής είναι ακριβώς αυτή της επιστροφής στο παρελθόν.. άλλης διάστασης (της εξιδανικευμένης και νοσταλγικής), και τα εφέ κρατάνε ισορροπία ανάμεσα στο πρακτικό και το ψηφιακό με γνώμονα την ποιότητα (ούτε το κόστος, ούτε τον εντυπωσιασμό), σε διακτινίζουν κι αυτά εν μέσω ελεύθερης πτώσης στον προηγούμενο αιώνα -- ο Barry Sonnenfeld δεν ήτανε τυχαία βασικός συνεργάτης των Coen στα 80s φυσικά.
ΡιβιέραΘερινός
Cine ParisΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

Σινέ Γέρακας (Δημ. Κιν/φος)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00, Σάβ., Κυρ. & 16.00

Πέμ.-Τετ.: 17.20/ 19.40/ 22.00
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30, Παρ., Σάβ. & 01.00, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 17.30

Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.00/ 00.30
Πέμ.-Τετ.: 16.45/ 19.00/ 21.15, Σάβ., Κυρ. & 12.15/ 14.30

Πέμ.-Τετ.: 15.45/ 18.15/ 20.45/ 23.15, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.30
Πέμ.-Δευτ., Τετ.: 20.45/ 23.15
ΆλσοςΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.00/ 22.50

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.15

Πέμ.-Τετ.: 19.10
Πέμ.-Τετ.: 20.20/ 22.40

Πέμ.-Τετ.: 21.30
ΓαλάτσιΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.20/ 23.40, Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.20/ 16.40
Πέμ.-Τρ.: 18.00/ 20.15/ 22.30/ 00.45, Τετ. 18.00/ 20.15/ 00.45

Πέμ.-Τετ.: 20.40/ 22.50

Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.10/ 23.30
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.20
Village Cinemas Athens Metro Mall - Ag. Dimitrios
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 21.30/ 23.45

Πέμ.-Τετ.: 17.45/ 20.00/ 22.15/ 00.30, Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 15.30
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.40/ 23.50, Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 15.10/ 17.20

Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.15/ 00.30, Σάβ., Κυρ. & 17.45
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00
Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 21.00/ 23.20

Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 19.50/ 22.10
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.15/ 00.30
Πέμ.-Τετ.: 17.15/ 19.30/ 21.45/ 00.00, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 15.00

Πέμ.-Τρ.: 20.15

Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00, Παρ., Σάβ., Τετ. & 01.15
Πέμ.-Τετ.: 15.30/ 17.45/ 20.00/ 22.15/ 00.30, Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.15
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 12.15/ 14.30/ 16.45
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.15/ 22.30
ΚατερίναΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 17.20/ 19.40/ 22.00, Σάβ., Κυρ. & 12.40/ 15.00, Παρ., Σάβ. & 00.20

Πέμ.-Τετ.: 16.50/ 19.10/ 21.30/ 23.40, Σάβ., Κυρ. & 12.10/ 14.30
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30, Σάβ., Κυρ. & 13.10/ 15.30, Παρ., Σάβ. & 00.40

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.20
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40

Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 20.50/ 23.00
Πέμ.-Τετ.: 20.40/ 22.40

Σίσσυ Candia StromΘερινός
Άλεξ CinemaΘερινός
Η ταινία είναι εκπληκτική σαν αποτέλεσμα γιατί το έργο της ολοκλήρωσής της (σε ικανοποιητικό επίπεδο) ήτανε υπερτιτάνιο. Και καταφέρνει να αφήνει στον θεατή και κάτι να θυμάται, το οποίο δε μπορεί ακριβώς να το συζητήσει και κανένας προς το παρόν γιατί είναι σπόιλερ. Αλλά όταν περάσει το καλοκαίρι πιστεύω θα τη θυμούνται γενικότερα όλοι όσο.. και τις προηγούμενες.
ReplyDeleteΙκανοποιητική είναι και η μετατροπή σε S3D, ελάχιστα υποφέρει από αυτό το μινιατούρισμα στα μακρινά πλάνα (από το οποίο υποφέρανε οι πρώτες μετατροπές) ενώ αντίθετα πολύ βάθος δίνει σε όσες σκηνές το δίνει (βοηθάει και η ποιότητα της παραγωγής προφανώς). Εντελώς απαρατήρητα περνάνε τα καμέος στιλ Lady Gaga, θετικό το σημείωσα εγώ αυτό. Περισσότερο παρατηρεί κανένας φυσικά την Emma Thompson και την Alice Eve, αλλά κανένα ουσιαστικό ρόλο δεν έχουνε.
Με μία και μοναδική καινούρια παραγωγή θα περάσεις και πάλι τη βδομάδα στις αθηναϊκές αίθουσες, αλλά οι Άντρες με τα Μαύρα III [3/5] είναι τώρα σαφώς διασκεδαστικότερη παρέα από τον Johnny Depp με τα κοφτερά τη δόντια τη προηγούμενη. Σε 30-40 αίθουσες επανεκδίδονται τα Αυτοκίνητα (2006), στον ΖΕΦΥΡΟ ο Μεγάλος Δικτάτορας (1940). Παρεμπιπτόντως, το Αθηνόραμα φαίνεται να σταμάτησε να περιλαμβάνει τέτοιου είδους "ανοίγματα" στις νέες ταινίες, και για μας καλά έκανε φυσικά.
ReplyDeleteby far το καλύτερο MIB...
ReplyDeleteΦυσικά δεν έκανε καλά το Αθηνόραμα. Οι νέες ταινίες δεν είναι νέες ταινίες, είναι νέες κυκλοφορίες, στις οποίες εμπεριέχονται και οι επανεκδόσεις κλασσικών ή μη ταινιών. Άσε που τους έκανε και δωρεάν διαφήμιση που τόσο χρειάζονται με αυτό το κλειστό τύπου διαφημιστικό κύκλωμα της NEWSTAR και άλλων. Γιατί δηλαδή να πρέπει να μπαίνουμε στο cine.gr ή αλλού για να πληροφορούμαστε για το ακριβώς (ξανα)βγαίνει στους κινηματογράφους;;; Και επαγγελματικά το λέω, γιατί με τις επανεκδόσεις γίνεται ένας κακός χαμός - αποφασίζουν την Δευτέρα ποια ταινία θα βγει στους κινηματογράφους την Πέμπτη.
ReplyDeleteΜόνο μια ματιά στις ταινίες που παίζονται αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα να ρίξεις, βλέπεις ανάμεσά τους την Αναπαράσταση και τον Ψεύτη Ήλιο ας πούμε. Άσε τις ταινίες αυτού του χειμώνα ή του προηγούμενου και πάει λέγοντας που αποφασίζει να προβάλλει ο κάθε αιθουσάρχης. Οι νέες κυκλοφορίες είναι νέες κυκλοφορίες. Και οι παλιές κυκλοφορίες είναι παλιές κυκλοφορίες. Μόνο στην Ελλάδα έχουμε πρόβλημα να κατανοούμε τα προφανή απ' όσο ξέρω.
ReplyDeleteΔεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει κόσμος που θέλει να μαθαίνει τι αποφάσισε οποιοσδήποτε στην Αττική να δείξει αυτή την εβδομάδα, ή παραπέρα τι DVD έχει στα ράφια το βιντεοκλαμπ της γειτονιάς του και τι νοτκιμαντέρ παίζει το κανάλι της Βουλής. Αλλά κάπου πρέπει να γίνεται και καμιά διάκριση. Και εννοώ διάκριση διαφορετική από το "ότι προβάλλει ο ΖΕΦΥΡΟΣ είναι θριαμβευτική επανέκδοση και ότι προβάλλει το ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ είναι παλιατζούρα για επαρχιώτες".