Miracle at St. Anna (2008): Ανακουφιστικό trailer


Το πιο αναμενόμενο trailer των τελευταίων εβδομάδων, αυτό για το Miracle at St. Anna (2008) του Spike Lee, κυκλοφόρησε τη Παρασκευή στο Yahoo! Movies. Και ήταν αναμενόμενο με την έννοια ότι και η Μαρία η Κουτσή πια ξέρει ότι ο σκηνοθέτης δεν υιοθετεί απλά τις πιο ακραίες απαιτήσεις για αντιπροσωπευτικότητα, συμπερίληψη και λοιπές αντι- (και όχι μη) ρατσιστικές θεωρήσεις, στιλ "σε κάθε ταινία για σύρραξη στην οποία συμμετείχαν αποκλειστικά λευκοί πρέπει να εμφανίζεται και ο αράπης που τους καθάριζε τις τουαλέτες". Αλλά, τις υιοθετεί στρατηγικά και μάλλον αποκλειστικά για να πουλήσει τις ταινίες του. Και προφανώς αυτή τη φορά έχει πολύ εμπόρευμα να διαθέσει, αν κρίνεις από το ότι τη σχετική διαφήμιση - δημόσια επίθεση διαρκείας, την έκανε με βάση ανύπαρκτα ιστορικά στοιχεία ισχυριζόμενος ανύπαρκτο αποκλεισμό μαύρων. Και την έκανε, για.. προπέρσινη ταινία, το Flags of Our Fathers (2006), στον Clint Eastwood που όχι μόνο πάσχει από απόλυτη αχρωματοψία αλλά έχει και τη τάση να τα λέει χύμα σε όλους με αποτέλεσμα να του λείπουν οι φίλοι σε ψηλές θέσεις που προστατεύουν από κάτι τέτοια.

Το εμπόρευμα, είναι κατά κύριο λόγο ιταλική επένδυση (των Luigi Musini και Roberto Cicutto που είχαν την ανεξάρτητη Mikado) αλλά με συμμετοχή και διανομή της Touchstone, η οποία έχει πια περιοριστεί σε 1-2 ταινίες το χρόνο μετά το γενικότερο scale back της Disney. Επομένως η αμερικάνικη προώθηση δε θα είναι ασήμαντη, και όπως όλες τέτοιο καιρό έχει και οσκαρικές φιλοδοξίες, ενισχυμένες από τις εκστατικές κριτικές που γράφει.. ο Spike Lee (κομπλέ με "joint" αντί για "film") για όποιον ενδιαφέρεται να τις δημοσιεύσει. Οι υπόλοιποι αναφέρουν ότι οι δοκιμαστικές προβολές ακόμα ψάχνουν να βρουν ισορροπία ανάμεσα σε όλα τα, στρατιωτικά, κοινωνικά, θρησκευτικά, πολιτισμικά και φανταστικά, στοιχεία των γυρισμάτων. Στοιχεία όλα δανεισμένα από το μυθιστόρημα του James McBride που υπογράφει και το σενάριο και εμπνεύστηκε την ιστορία από τη σφαγή του πληθυσμού του ιταλικού χωριού Sant'Anna di Stazzema από τους Γερμανούς, αλλά και από την 92 Μεραρχία Πεζικού, τη μοναδική μαύρων Αμερικάνων στην Ευρώπη κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Όπως βλέπεις και μόνος σου στο τιζεροτρέιλερ που υποδέχτηκαν με ανακούφιση τα διαδίχτυα --ελπίζοντας να απαλλαχτούν από δηλώσεις τύπου "θα ακολουθήσω το δύσκολο μονοπάτι του Obama" ακολουθούμενες από τη σχετική δύσκολη σιωπή για.. πεντεδέκα λεπτά και καταιγισμό κατηγοριών και προσωπικών χαρακτηρισμών στη συνέχεια--, η φωτογραφία του Matthew Libatique (που ο Lee έμαθε από τον Aronofsky) απέκτησε ένα πιο μεσογειακό φως για να πάει με το τοπίο. Και η Touchstone δε σκοπεύει να σε μπλέξει περισσότερο απ' ότι χρειάζεται για να σε δελεάσει, ούτε φυσικά να αναγνωρίσει τιποτάλλο πέρα από τον πετυχημένο Inside Man (2006), ούτε καν τη δικιά της 25η Ώρα (2002), στην ιστορία του σκηνοθέτη. Σκηνοθέτη που, στη σύνοψη, μπορεί να γυρίσει και καλές ταινίες, φαίνεται να έκανε το σωστό να μην μπλεχτεί στο σενάριο (που με τη σειρά του φαίνεται αρκετά σχηματικό και μπλεγμένο στους στόχους του, χωρίς άλλη.. βοήθεια) και περιμένει τώρα από τον μόνιμο μονταζιέρη του (που δε τα 'χει συνηθίσει λέει αυτά τα ευρωπαϊκά εκτός των άλλων) να κάνει το θαύμα του. Και είναι λίγο πολύ θρασύδειλος μαλάκας κατά τα άλλα.


Previously on Movies for the Masses: The Wackness (2008): Summertime trailer

4 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Κατά την εισβολή των Αμερικάνων στην Ιβοζίμα αποβιβάστηκαν στο νησί τουλάχιστο 110000 (110 χιλιάδες) στρατιώτες. Από αυτούς, σύμφωνα με τις πιο ανεπίσημες και φουσκωμένες εκτιμήσεις περίπου 700-900 (βάλε μισό τοις εκατό το πολύ, για να είσαι μέσα) ήταν μαύροι. Και σύμφωνα με όλους ανεξαιρέτως είχαν βοηθητικό ρόλο (αποβιβάστηκαν τελευταίοι των τελευταίων, όταν και ο τελευταίος Γιαπωνέζος είχε κάνει χαρακίρι, για να σκουπίσουν τα αίματα). Στις Σημαίες των Προγόνων μας, μαύροι εμφανίζονται τόσο στο σχεδιασμό όσο και (ιστορικά λανθασμένα) στο πρώτο κύμα της απόβασης, και επιπλέον και στις πραγματικές φωτογραφίες όσο παίζουν τα credits. Με άλλα λόγια, ο Eastwood όχι μόνο δεν έκρυψε τους όποιους μαύρους, αλλά τους έδωσε αναλογικά και περισσότερο χρόνο από την Ιστορία.

    Επιπλέον, όπως φαίνεται και στο ρεπορτάζ της Huffington Post (που του 'χω link και στο θέμα), o Eastwood απέφευγε συστηματικά να απαντήσει στον Lee, ενώ ο υπερμαύρος το συνέχιζε, ακόμα και σε μέρη που ήταν και οι δυο παρόντες, λες και είχε απόλυτο δίκιο και ο άλλος κρύβονταν. Και βέβαια στη συνέχεια, όταν ο Eastwood έφτασε στα όρια, ο Lee πέρασε ταυτόχρονα και στην εξωφρενική υποκρισία ανωτερότητας για.. 5-10 λεπτά, και στο γνωστό καταφύγιο των τιποτένιων χωρίς επιχειρήματα, και στο γνωστό καταφύγιο των τιποτένιων που παριστάνουν τους κυνηγημένους, εκτοξεύοντας προσωπικούς χαρακτηρισμούς, για ρατσισμό.

    Τέλος, αν ο Lee ήθελε να μην φαίνεται πιο τιποτένιος, εγωπαθής και συμφεροντολόγος και από τον Steven Seagal, θα μπορούσε τουλάχιστο να είχε μιλήσει όταν τις πετάγαν άλλοι αυτές τις κατηγορίες αντί να τις ξεθάβει για να δώσει κανένας σημασία στη ταινία του. Και αν είχε αρχίδια θα έπιανε ας πούμε τον Spielberg που ένα ελαφρό πάτημα το 'χει δώσει, αντί για τον Clint που ο άνθρωπος έκανε και ολόκληρη ταινία από τη πλευρά των Γιαπωνέζων.

  2. cheaplog said

    Προφανώς αν ο Lee έλεγε τίποτα σχετικό για τον Spielberg δε θα ξαναγύριζε ούτε στον Άρη ταινία με θέμα μαύρη τρύπα. Και προφανώς διάλεξε υπολογισμένα τον Eastwood για μάξιμουμ προβολή με το ελάχιστο κόστος.

    Και προφανώς το θέμα το ΄χω καταψάξει, από την εποχή των δημοσιευμάτων του Guardian και μ' έπνιξε το σκατό. Και πάλι δε θα 'χα γράψει τίποτα αν η προηγούμενη βδομάδα δεν ήταν τόσο χάλια από πλευράς ειδήσεων όσο έδειχνε το άνοιγμα δυο ταινιών με ψιλοκακό ως πολυκακό buzz.

  3. cheaplog said

    Το Θαύμα θα παίξει σε ειδική παρουσίαση στο Τορόντο, σύμφωνα με τη πιο πρόσφατη φουρνιά ανακοινώσεων από το φεστιβάλ της πόλης. Από μια άλλη σκοπιά, αυτό σημαίνει ότι στη Βενετία, πιο κοντινή και στη θεματολογία εκτός των άλλων, δε το θέλανε.

  4. cheaplog said

    Τον επίλογο στην όχι και τόσο θριαμβευτική πορεία του φιλμ γράφει σήμερα o Hollywood Reporter (μέσω Reuters):

    Spike Lee has left his Hollywood talent agent of more than 15 years in the wake of the dismal box office performance of his latest movie.

    The combative filmmaker jumped to Endeavor from William Morris, three weeks after his World War Two movie "Miracle at St. Anna" opened to just $3.5 million; the Disney release has grossed just $7.5 million to date.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.