Μαύρο Λιβάδι (2009): Θεσσαλονικιώτικο promo reel


Με το promo reel του Μαύρου Λιβαδιού (2009) που κυκλοφορούσε αυτές τις μέρες στο industry του 49ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ο 37χρονος, πολυβραβευμένος για τις μικρού μήκους του, Βαρδής Μαρινάκης, βάζει το όνομά του ανάμεσα σ’ αυτά του Άγγελου Φραντζή και του Πάνου Κούτρα, που ηγούνται στις ελπίδες ότι η 50η θα είναι η καλύτερη έκδοση του φεστιβάλ εδώ και χρόνια, σε αντίθεση με την 49η που αποδεικνύεται η χειρότερη, τουλάχιστον στο ελληνικό της κομμάτι. Η ιστορία του, για τραυματισμένο γενίτσαρο που βρίσκεται νοσηλευόμενος σε γυναικείο μοναστήρι της τουρκοκρατούμενης Ελλάδας και καταλήγει να ερωτεύεται καλόγρια με την οποία κλέβεται, προτού αποδειχθεί ότι κι αυτή είναι αγόρι χωρίς ποτέ να έχει μάθει τη διαφορά, αν με ρωτήσεις, βάζει από τώρα υποψηφιότητα για τα βραβεία φωτογραφίας του 2009, δικαιολογώντας τη θέση του Μαρινάκη στο αφιέρωμα του φετινού Ελληνικού Τμήματος, με τίτλο Greece: Generation Next. Οι επιρροές του Μαρινάκη απ’ τον Terrence Malick είναι τόσο εμφανείς, όσο ήταν και διαφημιζόμενες στα δελτία τύπου των γυρισμάτων, κι η ευχέρειά του στη διαχείριση της έντασης προβάλλεται αρκούντως, η εμμονή του όμως, στην τελειότητα στο στήσιμο του φωτισμού και την ακρίβεια της σιλουέτας, που αγγίζει τους θρησκευτικούς βαθμούς που ταιριάζουν με την ιστορία του, είναι το μεγαλύτερο ατού του πρώτου δείγματος της ταινίας και μεγάλο κομμάτι απ’ αυτή τη διαφαινόμενη επιτυχία, οφείλει στον Άγγλο δ/ντη φωτογραφίας του, Marcus Waterloo, που αν μη τι άλλο, ελπίζουμε ότι θα καταφέρει να ανυψώσει τη μπάρα των απαιτήσεων και για τους ντόπιους φωτογράφους μας.

Η ταινία βρίσκεται περίπου ένα μήνα μακριά από ένα πρώτο cut εργασίας, οι νέοι Χρήστος Πασαλής και Σοφία Γεωργοβασίλη μοιράζονται με την βετεράνο Σοφία Μπαμπαδέλη Δέσποινα Μπεμπεδέλη το ρίσκο του να πρωταγωνιστούν σε μια ενδεχομένως σοκαριστική ιστορία για την βολεμένη ασφάλεια της ελληνικής μυθοπλασίας, όπως θριάμβευσε φέτος στο Φεστιβάλ, ενώ ο παραγωγός Γιώργος Λυκιαρδόπουλος κι η Highway Productions, με τίτλους όπως ο Δεκαπενταύγουστος (2001) κι ο Όμηρος (2005) του Κωνσταντίνου Γιάνναρη και το Σπιρτόκουτο (2002) του Γιάννη Οικονομίδη στο ενεργητικό της, είναι οι άνθρωποι που κρατούν ζωντανή την ελπίδα. Εμείς, κρατάμε ένα set visit απ’ το περασμένο καλοκαίρι, που σου το 'χω στα χρωστούμενα για προσεχώς.


Previously on Movies for the Masses: Star Trek (2009): Αντικανονικό trailer

8 Responses so far.

  1. rotweiler said

    πες μου ότι δεν θα πάνε με αυτό το blocky-grungy font για τον τίτλο και στις αφίσες, γιατί θα μοίαζει με ταινία που παίζει ο denzel washington τον μπάτσο.

    φώναξε ρε τα παιδιά να τους κάνουμε καμιά αφίσα. :P

  2. Anonymous said

    Εννοείς, Verbal, τη βέτεράνο Δέσποινα Μπεμπεδέλη (Σοφία Μπαμπαδέλη) η είναι μια από τις πολλές εξυπνάδες που έχετε ακούσει ??

    Ζήτω το 50ο ..! yay..

  3. verbal said

    Ναι, η Σοφία Μπαμπαδέλη είναι ένα φανταστικό πρόσωπο που δημιούργησα χθες το απόγευμα, μου διαφεύγει ο λόγος, πιθανότατα για να σε τσεκάρω. Και guess what, πέρασες!

  4. Anonymous said

    Ουουουου !

  5. Xilaren said

    γιατί διαδίδεις ψέμματα για τη σοφία;;; οκ, μπορεί να αποχώρησε από την ταινία τελευταία στιγμή αλλά δεν της πρέπει τέτοια υποτιμητική συμπεριφορά...

  6. verbal said

    Μετά απ' τη δική της συμπεριφορά, για μένα δεν υπάρχει πια :P

  7. verbal said

    Ένα κλιπάκι από το Μαύρο Λιβάδι (2009) (έτοιμο από χρωματισμούς, ήχους και λοιπά, φαντάζομαι, παρ' ότι καίγεται κάπου στις ομίχλες μέσα απ' τις κωδικοποιήσεις και τα σχετικά), χαρακτηριστικό της αισθητικής της ταινίας (αλλά όχι απαραίτητα και του ρυθμού της, υποθέτω), ανέβασε πριν καμιά ώρα στη σελίδα του στο facebook, o σκηνοθέτης της ταινίας, Βαρδής Μαρινάκης, ο οποίος χαρακτηρίζει την cross-gender ερωτική ιστορία του, ως ένα Παιχνίδι των Λυγμών (1992), τοποθετημένο στα Βαλκάνια του 17ου αιώνα.

    Αν δεν θυμάσαι προς τι η τόση προσμονή γι' αυτή τη νέα ελληνική παραγωγή, ρίξε μια ματιά και στο set visit.

  8. verbal said

    Χθες βράδι βρέθηκα επίλεκτος ανάμεσα σε μια χούφτα δημοσιογράφων που βρέθηκαν επίλεκτοι σ' έναν γεμάτο Δαναό για ένα πολύ early preview screening που έκανε ο Βαρδής Μαρινάκης για φίλους, γνωστούς, συντελεστές και συγγενείς του Μαύρου Λιβαδιού (2009?).

    Επειδή θα σ' έχει φάει η αγωνία που το μουρμουράμε τόσο καιρό, για να μπορέσεις να περάσεις το καλοκαίρι σου ήσυχος, μάθε πως η ταινία είναι κάπως ζόρικη, γιατί είναι αρκετά σιωπηλή που ταιριάζει με τον όρκο σιωπής που έχει πάρει η ηρωίδα της, και το σενάριό της δεν θα έχανε από λίγο συγύρισμα για να σφίξει και να γίνει πιο έντονο σε σημεία που του λείπει, αλλά εικαστικά, τεχνικά, αισθητικά κι ερμηνευτικά, κρεμάει σαγόνια κανονικά.

    Η φωτογραφία της είναι τουλάχιστον υποβλητικιά (έστω κι αν δεν μπορεί να ξεφύγει απ' αυτό το σκοτωμένο άχρωμο που βγάζει το ψηφιακό, το καλύπτει με άποψη στη μισή ταινία τουλάχιστον), οι εικόνες των κάδρων της είναι απ' τα πιο όμορφα πράγματα που θα πέσουν σε οθόνη, και είναι απίστευτα μεθυστική η αίσθηση ομαλής ροής που εμποτίζει στα πλάνα του ο Μαρινάκης, όχι μόνο χάρη στα παναρίσματα που είναι κι αυτά εξαιρετικά, αλλά κυρίως χάρη στην απίστευτη κομψότητα και την αίσθηση συγχρονισμού, με την οποία καταφέρνει να χορογραφεί την κίνηση, ιδίως στις κοσμοβριθείς σκηνές, συντονίζοντας ηθοποιούς, κομπάρσους και κάμερα με τέτοια ανάλαφρη άνεση που είναι ν' αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν να είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους δουλειά.

    Για την ώρα η ταινία δεν έχει κλείσει διανομή και ένας απ' τους εκπροσώπους της (διανομής) που πέτυχα, ήταν μάλλον βέβαιος ότι δύσκολα θα βρει (η ταινία διανομή, συγκεντρώσου), οπότε μην κρατάς την αναπνοή σου για το πότε θα την δεις στις αίθουσες. Όσο για το Νοέμβρη, ο Μαρινάκης ήταν ένας απ' τους σκηνοθέτες που είχαν συμπεριληφθεί στο αφιέρωμα Generation: Next του περσινού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και θα ήταν φυσικό το Μαύρο Λιβάδι να το θεωρούσε δεδομένο κανείς να το δει ως ελληνική συμμετοχή στο Διεθνές Τμήμα του φετινού, αλλά ο σκηνοθέτης ήταν ένας απ' τους πρώτους που συμμετείχαν στο εμπάργκο κατά των Κρατικών κι επιμένει μέχρι σήμερα να λέει ότι αν ο Σαμαράς δεν ψηφίσει κάποιο καλύτερο νόμο, ο Μαρινάκης δε στέλνει ούτε καρέ στη Σαλονίκη.

    Αλλά, όπως λέγαμε και πριν καμιά βδομάδα, αυτό μπορεί να σου βγει και σε καλό, γιατί απ' ότι ακούω οι Νύχτες Πρεμιέρας έχουν ήδη αρχίσει να του κάνουν σκληρό κόρτε.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.