The Curious Case of Benjamin Button (2008)

Η Παράξενη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον
The Curious Case of Benjamin Button, Poster

Σκηνοθεσία: David Fincher
Σενάριο: Eric Roth, Robin Swicord
Παίζουν: Brad Pitt, Cate Blanchett, Taraji P. Henson


Δες/Κρύψε το trailer

Ένα παιδί γεννιέται σα μικρογραφία ογδοντάχρονου άνδρα, έτοιμου ν’ αποδημήσει. Αρκετές δεκαετίες αργότερα, κλείνει τα μάτια σα νεογέννητο βρέφος. Κάπου στη μέση προλαβαίνει να ερωτευτεί, κιόλας. Μα ο χρόνος δεν ήταν με το μέρος τους...The Curious Case of Benjamin Button, PhotographΜια γυναίκα αναπνέει με δυσκολία πάνω στο νεκροκρέβατο ενός νοσοκομείου, στη Νέα Ορλεάνη, λίγο πριν χτυπήσει ο τυφώνας Κατρίνα. «Μπορώ να κάνω κάτι για σένα, μητέρα; Να κάνω τα πράγματα λίγο ευκολότερα;», ρωτά η κόρη της. Όταν έχει έρθει η ώρα σου, δυστυχώς, όχι. Είναι η σκληρή πραγματικότητα της ζωής. Όλοι θα πεθάνουμε. Τίποτε δε μπορεί ν’ αλλάξει αυτόν τον κανόνα της φύσης. Ούτε καν αυτή εδώ, η μοναδική εξαίρεση ενός ανθρώπου που το βιολογικό του ρολόι πήγαινε ανάποδα! Ο χρόνος είναι μια δίνη. Από τη στιγμή που γεννιέσαι, βουτάς μέσα της. Χωρίς να λογαριάζεις τη φορά της, αφού ξέρεις που θα βρεθείς στο τέλος.

«Είμαι περίεργη. Για το τι ακολουθεί...», λέει η ηλικιωμένη Daisy, δίνοντάς μας ένα πρόχειρο παράδειγμα από τα 1918, με την ιστορία - πρόλογο του κυρίου Gateau, ο οποίος κατασκεύασε ένα ρολόι υπόδειγμα, αλλά μ’ ένα ουσιαστικό ψεγάδι: οι δείκτες του έτρεχαν ανάποδα, σε μια απόπειρα του δημιουργού του να γυρίσει πίσω το χρόνο και να ξαναδεί το παιδί του που σκοτώθηκε στον πόλεμο. Είναι το πρώτο συγκλονιστικό απόσπασμα της δουλειάς που έχει κάνει ο David Fincher στο Benjamin Button. Θ’ ακολουθήσουν πολλά μέσα στα 166 λεπτά που διαρκεί το φιλμ. Διστάζεις. Τώρα σου ακούγεται κουραστικό. Φοβάσαι πως θα κοιτάς το ρολόι σου μέσα στην απόγνωση του χαμένου χρόνου. Πως μπορώ να κάνω τα πράγματα λίγο ευκολότερα; Πηγαίνω πίσω στην πρώτη φορά, θυμάμαι τα δάκρυα να μη σταματάνε στα end credits, τη διάρκεια να χάνει το νόημά της και το μυαλό να καθηλώνεται με σιγουριά. Ναι, τη ζωή του Benjamin Button μπορώ να τη σκέφτομαι... για μια ζωή. Σε καθησύχασα τώρα;

Είναι μια από τις λίγες φορές όπου ένα κινηματογραφικό σενάριο προσεγγίζει θέματα, προβληματισμούς και ερωτήματα τόσο... larger than life. Παραδόξως, παρμένα μέσα από ένα μικρό διήγημα του F. Scott Fitzgerald, από τα 1922. Ο συνδυασμός της ιστορίας μαζί με το όνομα του Fincher μετέτρεπαν το project σε ένα στοίχημα που κάνει τη λέξη «υπερφιλόδοξο» να φαντάζει τόσο λίγη... Οι πρώτες εικόνες και η συμμετοχή του Eric Roth στο σενάριο έφερναν μια προφανή γεύση από Forrest Gump (1994), ενώ το στοιχείο του φανταστικού, δίπλα στη θανατερά προδιαγεγραμμένη μοίρα του θνητού βίου, παρέπεμπε προς Big Fish (2003) μεριά. Το τελικό αποτέλεσμα ακυρώνει σχεδόν τις συγκρίσεις ή την προδιάθεση, καθώς ο Fincher ούτε με το συναίσθημα και την απλοϊκότητα του κυρίου Gump φλερτάρει, αλλά ούτε και διαθέτει το εμμονοληπτικό αισθητικό χάρισμα ενός Tim Burton για ν’ αφηγηθεί τη ζωή του ήρωά του σα παραμύθι. Ο Fincher είναι ο τεχνοκράτης των εικόνων που ήξερες, πάντοτε ικανός να σε αφήσει με το στόμα ανοιχτό για το επίτευγμα και το πόσο κιουμπρικά αφοσιώνεται στα ανομοιόμορφα projects του. Στην ψυχή, όμως, διατηρεί το... πολικό ψύχος.

Μα, θα μου πεις, πριν από λίγο πάλευες να συγκρατήσεις τα δάκρυά σου, πλαστές εντυπώσεις μας πουλάς; Για την ακρίβεια, αυτές μας τις «πουλά» ο Fincher - και το ταλέντο του εκεί είναι αδιαμφισβήτητο. Αυτό που κάνει τους δακρυϊκούς αδένες ν’ ανοίγουν σα κάνουλα και να πλημμυρίζουν το βλέμμα σου δεν οφείλεται στη δύναμη του Fincher ή στις συγκινητικές προσπάθειες του Brad Pitt και της Cate Blanchett να προσαρμόσουν τους ρόλους και την ερωτική τους ιστορία πέρα από τον ορισμό του χρόνου, αγκαζέ με τα ψηφιακά εφέ που τονίζουν τη σουρεαλιστική διαφορά ηλικίας τους. Το συναίσθημα που απλώνεται πάνω από την Παράξενη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον μεταδίδεται από τον ίδιο το θεατή, που όσο και να επιχειρήσει να δει το φιλμ με τρόπο μαγικό, παραμυθένιο και... κινηματογραφικό, κάπου συναντά μετωπικά και το ρεαλιστικό, το οποίο υπαγορεύει στην ψυχολογία του το δίχως ελπίδα συμπέρασμα: τίποτε δε ζει αιώνια. Κι αυτό μεταφράζεται σε φόβο. Για εκείνο το ερώτημα, το «τι γίνεται μετά;». Εκεί ο Fincher παραδίδει τα όπλα. Δεν τολμά ν’ αναμετρηθεί με κάτι τόσο μεγαλειώδες στη σύλληψη όσο η ανθρώπινη ύπαρξη του καθενός μας. Στηρίζεται στο δίχτυ προστασίας της γήινης, χαμηλότονης προσέγγισης και κλείνει τα μάτια της βιρτουοζιτέ ή της επιδειξιομανίας του (ως ξεχωριστής αξίας) στο άκουσμα της μαμάς Queenie και της ατάκας ότι όλοι θα «φύγουμε» με τον ίδιο τρόπο. Από τη ζωή. Και, μακάρι, και από την αίθουσα!

Άνισο και αλάνθαστο μαζί, το σύντομο - σε σχέση με τον πραγματικό σου βίο - πέρασμα της ζωής του Benjamin Button από τη μεγάλη οθόνη θα σχηματίσει και θα χαράξει σταυροδρόμια στο προσωπικό, ατομικό και τόσο διαφορετικό εγώ σου. Δεν πρόκειται να είναι κοινά, για κανέναν μας. Ούτε καν για δύο ανθρώπους που ερωτεύτηκαν, αγαπήθηκαν και νόμισαν πως μπορούν να είναι, τόσο ιδανικά, για πάντα μαζί. Στ’ αλήθεια, δε συμβαίνει. Αρκεί ν’ ακούσεις τα τελευταία λόγια αυτού του τόσο ασυνήθιστου ήρωα: «Μερικοί άνθρωποι γεννήθηκαν για να κάθονται δίπλα από ένα ποτάμι. Μερικοί για να τους χτυπούν οι κεραυνοί. Μερικοί έχουν μουσικό αυτί. Μερικοί είναι καλλιτέχνες. Μερικοί κολυμπούν. Μερικοί ξέρουν από κουμπιά. Μερικοί ξέρουν από Shakespeare. Μερικές για να γίνουν μητέρες. Και μερικοί άνθρωποι για να... χορεύουν!». So, let’s keep dancing. Το λέει και το τραγούδι...

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΠΟΛΛΩΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3236811.
Πεμ. - Τετ.: 17.00
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 22.20

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 16.50/ 20.00/ 23.00
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 2
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Σαβ. - Κυρ.: 15.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΔΙΑΝΑ
Περικλέους 14, Μαρούσι (ΗΣΑΠ Μαρούσι), 210-8028587.
Πεμ. - Τετ.: 16.50/ 19.45/ 22.40
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 21.15
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 22.30. Σάβ., Κυρ. & 16.00

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 1
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.30
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 2
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 17.15

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 1
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 22.30
CINE CITY 4
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 17.45

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΔΗΜ. ΚΙΝ. ΣΙΝΕΑΚ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς, 210-4225653.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 22.20. Σάβ., Κυρ. & 15.50

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 23.15
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.00/ 18.15/ 21.30/ 01.00. Σάβ., Κυρ. & 11.45

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.45. Σάβ., Κυρ. & 16.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 21.15. Πέμ. - Σάβ. & 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.45/ 18.00/ 21.15/ 00.30. Σάβ., Κυρ. & 11.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.15/ 19.30/ 22.45. Σάβ., Κυρ. & 13.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 20.15/ 23.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 15
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 18.45/ 22.00/ 01.15. Σάβ., Κυρ. & 12.15

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 1
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 22.00
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 2
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 17.30

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 16.50/ 20.00/ 23.00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός, 210-6525122.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 22.30. Σάβ., Κυρ. & 16.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 21.20. Σάβ., Κυρ. & 11.50/ 15.00. Παρ., Σάβ. & 00.30
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 19.10/ 22.20

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 19.10/ 22.20. Σάβ., Κυρ. & 12.50
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 21.20. Σάβ., Κυρ. & 15.00. Παρ., Σάβ & 00.30

ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 22.15

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Δευτ.) 19.20/ 22.40. Σάβ., Κυρ. & 12.40/ 16.00
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 16.40/ 20.00/ 23.20. Σάβ., Κυρ. & 13.20. Δευτ. μόνο 23.20

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 21.10. Σάβ., Κυρ. & 14.10
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Παρ. - Κυρ.: 21.10
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 22.20
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 16.30/ 20.00/ 23.30. Σάβ., Κυρ. 12.15/ 20.00/ 23.30

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 21.15. Σάβ., Κυρ. & 14.15
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Σαβ. - Κυρ.: 21.15
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 19.30/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 12.30

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 19.15/ 22.30
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 18.30/ 21.45/ 01.00. Σάβ., Κυρ. & 12.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 14.00/ 17.15/ 20.30/ 00.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 13.15/ 16.30/ 19.45/ 23.15
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 14 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 23.15. Κυρ. & 16.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 16.40/ 20.00/ 23.20. Σάβ., Κυρ. & 13.20
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.20/ 22.40. Σάβ., Κυρ. & 16.10

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 21.00/ 00.20
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.00/ 18.30/ 22.00. Σάβ., Κυρ. & 11.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 8 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 21.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 23.00


14 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Σημειώνω ότι για πρώτη φορά ο cinemad έβαλε 4μισο αλλά μόνο που το σκέφτομαι παθαίνω μια αποπληξία τη παθαίνω, οπότε για πρώτη φορά και στις Μάζες στρογγυλέψαμε βαθμολογία :p

    Για περισσότερα, υπάρχει και το θέμα The Curious Case of Forrest Gump.

  2. cheaplog said

    Και το ότι γλώσσεψα τη μπέρδα μου στο παραπάνω σχόλιο, δείχνει πόσο άνετος είμαι και με το 4άρι :p

  3. rotweiler said

    chinese democracy for the masses...?

  4. cheaplog said

    Αν κινέζικη δημοκρατία είναι καμιά συνέπεια και καμιά λογική, δεκτή η κατηγορία (έστω κι αν πρόκειται απλά για.. στρογγυλοποίηση όπως είπα). Επειδή τα γραπτά μένουν όπως λέει όμως, θυμίζω ότι ο κύριος DJ μισο-έθαψε ως φιλμ που "θαυμάζει εαυτόν ως κατόρθωμα" και έχον "συγγενικά έργα" (και πολλά άλλα), το.. Zodiac (2007) :p

  5. verbal said

    Μας παρέσυρε ο πυρετός των Όσκαρ, αλλά από απόψε θα προβάλλονται επίσης, σε δύο αίθουσες το παλαιστινιακό ντοκιμαντερίστικο ντεμπούτο Salt of this Sea (2008) που είχε περάσει κι απ' το Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ των Κανών και σε μία αίθουσα το απαιτητικό αργεντίνικο δράμα La Rabia (2008), ενώ κάτω στον Πειραιά στα Καμίνια, μία αίθουσα θα πιάσει για λίγες μέρες και το γιαπωνέζικο χόρορ Δωμάτιο 1303, που είχε ξεκινήσει να βλέπει χθες ο cheaplog αλλά δεν τον βλέπω να τελειώνει σήμερα, γιατί μάλλον θα χρειαστεί καταστολή μετά τις υποψηφιότητες.

    Τέλος, σε μια αίθουσα θα ανοίξει και το ντοκιμαντέρ Πάρβας, Άγονη Γραμμή (2008), που παρακολουθεί τις περιπέτειες και τις μάχες του υπερήλικα Πάρβα με τα χόρτα, τις πατάτες, τα "περγαλίδια" (ό,τι κι αν είναι αυτό) και τα χώματα της Αμοργού της άγονης γραμμής. Αν και εδώ στις Μάζες το'χουμε σαν επαγγελματική κι ηθική υποχρέωση να γράφουμε για όλες τις ελληνικές ταινίες που βγαίνουν στις αίθουσες (στα πλαίσια του εφικτού, γιατί δεν ξέρω αν το 'χεις προσέξει, όλοι οι Έλληνες σκηνοθέτες θέλουν να βγαίνουν ο ένας πάνω στον άλλο τέτοια εποχή, λες και παραγκωνίζονται για να χωρέσουν σε τίποτα πεντάδες, κλείνει η παρένθεση, πιάσε την πρόταση απ' την αρχή), η φετινή σοδειά, τουλάχιστον των φεστιβαλικών της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα αυτών που δεν είχα προλάβει εκεί και βλέπω εδώ, έξω απ' τη φεστιβαλική σαβούρα που σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις βοηθά να έχεις χαλαρότερες απαιτήσεις, με κάνουν όχι μόνο να αναθεωρώ, αλλά και να ανατριχιάζω δίνοντας δίκιο στον Τάσο Θεοδωρόπουλο που, σε ένα κείμενο για το τέλος του κριτικού, αναρωτιόταν (μέσες-άκρες και με δικιά μου ερμηνεία στα ενδιάμεσα) ότι σε μια χώρα σα τη δικιά μας, όπου ο κινηματογράφος είναι πεθαμένος, τί ακριβώς κάνει ο κριτικός για να του αξίζει να ζει. Τέλος πάντων, για να μην πλατειάζω, ας πούμε απλώς ότι Πάρβας δεν έχει ανάγκη τη δική μας προώθηση για να καταλήξει στην κατάληξη που θα έχει η προδιαγεγραμμένη πορεία του, όπως και να 'χει.

  6. cinemad said

    Χούντα στα αστεράκια!

  7. cheaplog said

    Επειδή δε κάθισε κανένας να διαβάσει τη σύντομη ιστορία του Fitzgerald (και φυσιολογικά έχοντας βαρεθεί του θανατά με τη ταινία), αντιγράφω τη σύνοψη από τη Wikipedia. Για να φανεί ότι, χωρίς καμία υπερβολή, μόνο το όνομα έχει απομείνει στη ταινία. Ή ότι το σενάριο έχει τόση σχέση με τη σύντομη ιστορία όση (σχέση με τη σύντομη ιστορία) είχε και ο Forrest Gump.

    Για όσους δεν έχουν δει ακόμα τη ταινία, τονίζω, δεν υπάρχει κανένα spoiler παρακάτω, είναι εντελώς άλλη ιστορία:

    "The story begins with the birth of the protagonist, Benjamin in 1860. Benjamin is born with the physical appearance of a seventy-year-old man, and when his father first visits him mere hours after his birth he is already able to speak. To avoid embarrassment, Benjamin's father forces him to shave his beard and dye his hair in order to look younger. He also forces Benjamin to play with the other neighborhood boys, and buys him toys and orders him throughout the day to play with them. Benjamin obediently plays with them, but only to please his father as Benjamin has more joy in smoking his father's cigars, reading encyclopedias, and talking to his grandfather. He is even sent to kindergarten at the age of five, but is quickly withdrawn from the class after repeated instances of falling asleep during kid-oriented activities.

    As the story progresses it soon becomes apparent to the Button family that Benjamin is aging backwards which astounds them beyond belief. At the age of eighteen he enrolls in Yale University. However, having run out of hair-dye on the day that he is supposed to register for classes, the officials at Yale send him away believing that he is a fifty-year-old lunatic.

    Several years later, while attending a party with his father (who now looks to be the same age as Benjamin), Benjamin meets the young Hildegarde Moncrief, the daughter of a respected Civil War general. Hildegarde tells Benjamin that she would rather be with an older man because they treat women better. He dances with her, and they quickly fall in love and marry. Benjamin soon takes over his father's hardware business, and he proves to be highly adept at the job, while growing fabulously rich.

    As Benjamin "grows younger," he begins to feel healthier and happier, as Fitzgerald says, "the blood flowed with new vigour through his veins." However, his wife ceases to attract him as she ages, and he soon decides to fight in the Spanish-American War. He serves with great distinction and receives a medal for a wound he received at the Battle of San Juan Hill. When he returns home his relationship with his wife deteriorates further, and he becomes more detached from her. He often leaves the house and goes to lavish parties and dances, while his wife is more settled in her ways.

    In 1910 Benjamin turns over control of his company to his son, Roscoe, and enrolls at Harvard, with the appearance of a 20-year-old. His first year at Harvard is a great success, and he dominates on the football field. However, by the time Benjamin reaches his senior year he is a frail sixteen-year-old too weak to play football and barely able to cope with the academic load.

    Benjamin returns home, and as the years progress he goes from being a moody teenager to being a young boy and is reluctantly cared for by his son. Eventually, he looks to be the same age as his own grandson, and even attends kindergarten with him. As his body grows younger, Button slowly begins to lose his memory of his earlier life. The toys and games that he spurned as a newborn begin to interest him. As he reaches the end of his life he becomes a baby, and his nurse Nana takes him for walks and teaches him to say words. His memory deteriorates to the point where he can't remember anything except the immediate present, and eventually, all goes dark."

  8. cheaplog said

    Spoilers όσα και το trailer, έχει το mashup "The Curious Case of Forrest Gump" που εξηγεί παραστατικά σε ποια ιστορία βασίστηκε στη πραγματικότητα το σενάριο του φιλμ.

  9. cheaplog said

    Και αφού το ξεκίνησα, αν κάτσεις να συγκρίνεις σε όλα τα επιμέρους, τι λέει ο Fitzgerald από τη μια και τι λέει ο Roth με τον Fincher από την άλλη, θα σε πάρουν τα κλάματα περισσότερο και από αυτούς που πλάνταξαν με το φιλμ. Έτσι χαρακτηριστικά, στην ιστορία ο ήρωας χάνει φυσιολογικά το ενδιαφέρον για τη γυναίκα του όσο μεγαλώνει η αρνητική διαφορά ηλικίας τους. Ενώ στο φιλμ, παρόλο που ρητά τον έρωτα της ζωής του έχουν πηδήξει πολλοί ακόμα γεροντότεροι, ο ήρωας περιμένει πρώτα να.. γεράσει ο παπουδοπνίχτης έρωτας και να ξανανιώσει ο ίδιος (ο ήρωας), και στη συνέχεια αποδεικνύεται ακόμα περισσότερο γεροντόφιλος (ο ήρωας πάντα). Χωρίς καμία επαφή με τη πραγματικότητα, και το κυριότερο χωρίς κανένα λόγο εκτός από το συγκαταβατικό χάιδεμα του θηλυκού και γέρικου κοινού.

    Στο σύνολο, ο συγγραφέας αντιμετωπίζει το θέμα φυσιολογικά ως αξιοπερίεργο, όσοι του κλέψανε τον τίτλο το βλέπουν ανεξήγητα ως.. το έπος των επών. Οπότε, μπορείς να περιμένεις και τα σχετικά οσκαρικά χολιγουντιανά σίκουελ (στιλ "Το συγκλονιστικό έπος του ανθρώπου με τα πόδια στο κεφάλι").

  10. cheaplog said

    BTW, το πόσο πραγματικά εκτίμησε η Paramount το φιλμ, φαίνεται από το ότι άφησε να εκπνεύσουν τα δικαιώματα του Torso, project στο οποίο ήταν attached να σκηνοθετήσει ο Fincher από τρία χρόνια πριν, όταν άρχιζε ο σύντομος έρωτάς του με το studio. Και τα άφησε να εκπνεύσουν ακριβώς την ώρα που ανακοινώνονταν οι υποψηφιότητες του Button.

    Ο λόγος, όπως γράψαν όλοι και ξέραμε όλοι από καιρό, είναι ότι ο Button θα δυσκολευτεί να βγει από το κόκκινο στον οικονομικό απολογισμό, παρά τον καταούριο άνεμο που βρήκε στη πορεία.

  11. Anonymous said

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 122.000 ΘΕΑΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΤΟΝ (ΟΠΩΣ ΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ Η VILLAGE) ΧΤΥΠΑΝΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΡΙΩΡΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ...

  12. verbal said

    Πρώτος και με τετραπλάσια διαφορά τερμάτισε ο Benjamin Button την κούρσα των ανοιγμάτων του περασμένου Πεμπτοπαρασκευοσαββατοκύριακο, μεταφράζοντας την ανακοίνωση των 13ων του υποψηφιοτήτων για Όσκαρ, σε 122 χιλ. εισιτήρια (72,9 χιλ. στην Αθήνα), με δεύτερο το Underworld: Rise of the Lycans, που για το συγκρατημένο του άνοιγμα σε 32 αίθουσες, μάζεψε το ικανοποιητικότατο νούμερο των 35 χιλ. εισιτηρίων (20,5 χιλ. σε 16 αίθουσες στην Αθήνα). Το κατακαημένο Bride Wars (ευτυχώς) έφερε μόλις 9,8 χιλ. θεατές σε 28 αίθουσες (6,8 σε 13 αθηναϊκές), ενώ απ' τα μικρά ανοίγματα, το ντοκιμαντέρ για τα περγαλίδια του Πάρβα στην Άγονη Γραμμή κράτησε 1,4 χιλ. αγρότες μακριά απ' τους δρόμους, το Salt of this Sea έκοψε χίλια εισιτήρια, ενώ το La Rabia περιορίστηκε στα 500. To Δωμάτιο 1303, αγνοείται.

    Κατά τα άλλα, το Όλα θα Πάνε Καλά συνεχίζει να τα βρίσκει σκούρα μένοντας και στο δεύτερο τετραήμερό του κάτω απ' τα 100 χιλ. εισιτήρια (κόλλησε στα 79,1 χιλ.), το Bank Bang μάλλον θα κλείσει κάτω απ' τα 500 χιλ. σύνολο (380,8 χιλ. στην 5η βδομάδα του) αλλά και πάλι αρκετά πάνω απ' τη Μαδαγασκάρη 2, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση των ταινιών που παίζονται ακόμα, με 293,4 χιλ εισιτήρια σύνολο. Από κάτω ακολουθούν Twilight (250,8 χιλ.), Changeling (150,1 χιλ.) και Yes Man (132,4 χιλ.), με τα δύο τελευταία, λογικά μέσα στη βδομάδα να ετοιμάζονται να δώσουν στον Button τις θέσεις τους στην πεντάδα.

  13. cheaplog said

    Αυτό που οι Αμερικάνοι λένε backlash δύσκολο να υπάρξει, τουλάχιστο άμεσα και τουλάχιστο στην Ελλάδα, στη περίπτωση του Button. Το κοινό του δεν είναι αυτό που θα πάει να δει π.χ. τον καινούριο Bond και δε θα μασήσει να πει ότι είναι ψιλοπατάτα σε σχέση με τον προηγούμενο. Είναι το κοινό που θα δει πολλά αστεράκια στις κριτικές (ενίοτε και στις Μάζες :p), Brad Pitt και (υποψηφιότητες για) Χρυσές Σφαίρες στη διαφήμιση, και θα πάει με χαρτομάντηλα και ανοιχτό το στόμα από πριν μπει. Ή αλλιώς μια κατεξοχή ταινία για κοινό δηθενιάς, ειδικά στην Ελλάδα δε μπορεί παρά να θριαμβεύσει.

    Στην Αμερική πάντως ήδη ποντάρουν ότι το φιλμ θα πάρει τόσα Όσκαρ όσες και Σφαίρες (i.e. μηδέν), η Paramount δε φαίνεται να έχει απολύτως καμία διάθεση να πληρώσει για επιπλέον καμπάνια, και νομίζω ότι η τελευταία λέξη προς το παρόν ανήκει δικαιωματικά στους reel geezers, ανθρώπους που γέρασν στη παραγωγή στο Hollywood και το 'χουν ρίξει στη κριτική (προφανώς για να μη πάθουν καμιά παράλυση εγκεφάλου σα τους φίλους τους στην Ακαδημία): Reel Geezers- The Curious Case of Benjamin Button

  14. Ευγενία said

    πολύ καλή , αξίζει τόσο σεναριακά όσο και στα εφέ και στην προσπάθεια που έγινε για να κάνουν τους ηθοποιούς να φαίνονται, όπως θα έπρεπε να φαίνονται..
    βέβαια δεν θα κρύψω ότι σκέφτηκα ¨"ποσο ακόμα έχει;;; "
    και είναι λιγάκι παρατραβηγμένο η γιαγιά να μην είχε διαβάσει ποτέ το ημερολόγιο του αλλοϋ ....
    πολύ ρομαντική!

    αλλά εν κατακλείδι μου άρεσε :))

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.