Vincere (2009)

Κρυφή Ερωμένη
Vincere, Poster

Σκηνοθεσία: Marco Bellocchio
Σενάριο: Marco Bellocchio, Daniela Ceselli
Παίζουν: Giovanna Mezzogiorno, Filippo Timi


Δες/Κρύψε το trailer

Στο ψυχιατρείο της Pergine Valsugana στα πρώτα 20s, έγκλειστη αναρωτιέται πως γαμάει ο Duce.Vincere, PhotographO Marco Bellocchio δανείστηκε το 2009 από την οπερετικότητα του Il Divo (2008) και τη πήγε πίσω στην εποχή του βωβού, μια σύλληψη που θα ήταν ιδιοφυέστατη αν δεν ήταν αναγκαστική, από τη πολλή χρήση φιλμ αρχείου, μια συνήθεια που ακόμα και οι ελληνικές ταινίες παράτησαν πριν δεκαετίες, κι αυτό (όχι για τιποτάλλο) αλλά γιατί κι ο τελευταίος θεατής στο Διακοφτό γέλαγε πια μ' αυτή. Απτόητος βέβαια ο σκηνοθέτης, δε μένει τουλάχιστο εκεί, στα προπολεμικά επίκαιρα σα μόνο υλικό για να ασπρίσει τη πενία του προϋπολογισμού του, αλλά ρίχνει και μερικές από αυτές τις "σκηνές πολέμου" όπου ακούγονται μπουμπουνητά στο βάθος της στοάς και ακολουθούν πεντέξι κακόμοιροι κομπάρσοι που τους ψεκάζουν τεχνητή ομίχλη τα πιτσιρίκια του συνεργείου, σκηνές που θα 'λεγες ότι έχει παρατήσει ακόμα και η ελληνική τηλεόραση, αν δεν ήταν κι αυτή ζωντανό λείψανο, διαβασμένη από παπά μέσω διχτύου εδώ και χρόνια, μαζί με τις υπόλοιπες του πλανήτη. Αν καταφέρεις να κολυμπήσεις σε αυτά τα διαλύματα φορμόλης με όλες τις κινηματογραφικές (και όχι μόνο) μούμιες του προηγούμενου αιώνα για μιάμιση ώρα (μετρημένη), ο Bellocchio σε αποζημιώνει με μια σκηνή πέντε αστέρων, με τον Filippo Timi ως μπάσταρδο του Mussolini να μιμείται μια από τις περιβόητες ομιλίες του (δεύτερου) περί τρίτου Καρχηδονιακού Πολέμου κατά πάντων, συμπυκνώνοντας όλη τη παράνοια και των μελανοχίτωνων και του πυροβολημένου αρχηγού τους σε μερικές εκφράσεις του προσώπου. Μπορείς να επιχειρηματολογήσεις ότι η σκηνή είναι τόσο δυνατή γιατί η ταινία έχτιζε μέχρι τότε το προφίλ του αρχι-φασίστα ακόμα και με αυτόν να απουσιάζει, και τα credits δε σου αφήνουν και καμία αμφιβολία για τη πρόθεση του σκηνοθέτη, το πρόβλημα όμως είναι πως οι προθέσεις των χαρακτήρων περιορίζονται στη βρώση μικρών παιδιών για πρωινό από τη μεριά του ενός και από την άλλη στο γενικό και υπερμυθοποιημένο σχιζοφρενικό (έμεινα παρθένα για το παιδί μου) γυναικείο μελόδραμα.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00


Also on Movies for the Masses: Vincere (2009): Sélection officielle trailer

2 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Τυπικά η ταινία αφηγείται την ιστορία της Ida Irene Dalser που σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες είχε παντρευτεί τον Mussolini και γέννησε και τον πρωτότοκό του, αλλά και οι δυο εξαφανίστηκαν με τις πιο ελαφριές (i.e. κλείσιμο σε ψυχιατρεία) από γνωστές μεθοδεύσεις. Το ΄χω γράψει στο trailer, το ξαναγράφω για όποιον βαριέται να πατήσει το σχετικό link, αλλά η σύνοψη που κόλλησα είναι χαρακτηριστικότερη της υπόθεσης αλλιώς θα κόλλαγα καμιά πιο χαρακτηριστική.

  2. cheaptalk said

    Σήμερα σε αμέτρητες αίθουσες ανοίγει ο Robin Hood (2010) που δε μας τον έδειξε η διανομή στην Αθήνα οπότε τον ανεβάσαμε χτες για όσους θα τον έβλεπαν στις Κάνες. Σε δέκα μετρημένες αίθουσες ανοίγουν τα Ομορφόπαιδα (2009) "ένα απολαυστικό (κι αληθινό μέχρι το τελευταίο σπυράκι) πορτρέτο της εφηβείας" σύμφωνα με τον Γιώργο Κρασσακόπουλο που κάτι θα ξέρει για να το γράφει, στην Athens Voice, υποθέτω. Στην ΑΘΗΝΑΙΑ επανακυκλοφορεί ο Άνθρωπος Ελέφαντας (1980) του David Lynch που άμα δε τον ξέρεις ούτε εμάς διαβάζεις ούτε από το IMDb έχεις περάσει ποτέ, και σε 5" θα σου πάρει πίσω το iPhone η μεγάλη σου αδερφή για sexting με το νέο αμόρε από το γυμνάσιο, και δε θα μάθεις ποτέ τι είναι.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.