The Social Network (2010)

The Social Network, Poster

Σκηνοθεσία: David Fincher
Σενάριο: Aaron Sorkin, Ben Mezrich (βιβλίο)
Παίζουν: Jesse Eisenberg, Διάφοροι που τον φτύνουν


Δες/Κρύψε το trailer

Από το 2004 μέχρι το 2008 ο Mark Zuckerberg, συνιδρυτής και CEO του Facebook, βρίσκονταν σε δίκη με τους ιδρυτές του ConnectU και συμφοιτητές του στο Harvard, που τον κατηγορούσαν για απάτη. Η υπόθεση έκλεισε εξωδικαστικά.The Social Network, PhotographΤο μότο "never let the facts get in the way of a good story", είναι αναπόσπαστο μέρος του αμερικάνικου.. φολκλόρ από τα 40s, και μόνο στις ρίζες του μπορείς να πεις ότι ανέτρεξε o Aaron Sorkin σα πηγή έμπνευσης για το Social Network (2010), μια ταινία που, μέσω πληρωμένων καταχωρήσεων και κριτικών με σχέση κότας και αυγού, μάζεψε συγκρίσεις με τον Πολίτη Κέιν (1941) και φέρεται να καθορίζει την εποχή της, αλλά στη πραγματικότητα αναβιώνει απλά την εποχή του Reefer Madness (1938). Η ταινία ξεκινάει με γκόμενα να φτύνει τον Zuckerberg και τελειώνει με γκόμενα να φτύνει τον Zuckerberg. Ενδιάμεσα αυτός έχει κάνει τα πάντα, το μάντεψες, για να βρει γκόμενα, με μόνο ουσιαστικό αποτέλεσμα να βρίσκει καμία στο Facebook και να κάνει refresh στη σελίδα της, χωρίς να φτάνει να τη προσθέσει για φίλη. Τα στοιχεία λένε ότι ο Zuckerberg στο Harvard είχε βρει τη γυναίκα της ζωής του, και ακόμα την ίδια έχει άρα η σχέση του ήταν και παραπάνω από σταθερή, εκτός βέβαια αν, στη λογική του φιλμ, υπολογίσεις ότι αυτή είναι ασιατικής καταγωγής και δε μετράει για ανθρώπινο ον. Τα στοιχεία ο Sorkin τα αγνοεί και για χάρη καλής ιστορίας με σεξιστικό γουρούνι για ήρωα (το διαβόητο Facemash που έστησε ο Ζuckerberg σε μια νύχτα, δεν έκανε στη πραγματικότητα διακρίσεις στα φύλα), και για χάρη καλής ιστορίας με μονόχνωτο ανέκφραστο μαλάκα για ήρωα (που δεν χαμογελάει και δεν ιδρώνει όπως ακόμα πιο διαβόητα κάνει στη πραγματικότητα), και σε περίπτωση που ακόμα δε το κατάλαβες, η πιο μαύρη καμπάνια πολιτικής σπίλωσης στο Αζερμπαϊτζάν δυσκολεύεται να πει τόσο καλή "πραγματική" ιστορία στον 21ο αιώνα.

Ούτε ο Sorkin ούτε o David Fincher έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ καν το Facebook και έτσι η επαφή τους με τη κοινωνία και τη γενιά της πληροφορίας που υποτίθεται ότι σχολιάζουν είναι ακόμα πιο εξωτική. Το Social Network προσποιείται επαφή με αλγόριθμους μέσω της πανάρχαιας εικόνας εξισώσεων στο τζάμι (ο Zuckerberg ζητάει απεγνωσμένα το σύστημα του Elo, που θα μπορούσε να βρει σε μηδέν χρόνο αν ήξερε ότι υπάρχει το Google και η Wikipedia), υποκρίνεται γνώση των γεγονότων μέσα από δικαστικά πρακτικά όταν ακόμα και αυτά αδυνατεί να τα κατανοήσει (ο Zuckerberg φαίνεται να ζητάει σα μεγαλομανής παρανοϊκός αναγνώριση για τη συμβολή του στη βελτίωση της ασφάλειας του Harvard, όταν μόνο για πλάκα θα 'λεγες κάτι τέτοιο για συλλογή δημόσια προσβάσιμων φωτογραφιών), και τελικά δε κρύβει πού στοχεύει όλη αυτή η εμετική τύφλα όταν φτάνει στο χαρακτήρα του Sean Parker. Για τη βιομηχανία και την ιστορία ο Parker είναι ένας τύπος που είδε νωρίς τις δυνατότητες του Napster και του Facebook και αρκεί να συγκρίνεις το λήμμα του στη Wikipedia με αυτό του Shawn Fanning για να το διαπιστώσεις, για τη RIAA και την MPAA ο Parker είναι ο βασιλιάς των κανίβαλων πειρατών που τις κατασπάραξαν. Ο ίδιος δεν αποφεύγει ακριβώς τη δημοσιότητα και, αντίθετα με τον Zuckerberg, συνεργάστηκε με τη παραγωγή και τον Justin Timberlake που τον υποδύεται, το αποτέλεσμα ήταν φυσικά όμοιο, να μην αναγνωρίζει τον εαυτό του στην οθόνη, σε κάποιον που πετάγεται από το πουθενά για να φάει το κόπο και τη τιμή των άλλων σε ένα τόνο αλκοόλ και ναρκωτικών, κομπλέ κι αυτός με παρανοϊκά λογίδρια για το πως μια μέρα θα ζούμε όλοι σα τεντιμπόηδες στα ιντερνέτια.

O Fincher φανερά έψαχνε στα γυρίσματα μια φυσική δραματικότητα στιλ Zodiac (2007) αλλά φανερότερα δεν "είχε" ούτε τους χώρους ούτε το δράμα, και έτσι πρόσθεσε εκ των υστέρων ότι φαιοφίλτρο είχε το Final Cut Pro μπας και προσθέσει και επίφαση σοβαρότητας με όλη αυτή τη σκατουλί μαυρίλα. Η απελπισία του έγινε διακριτή καθαρότερα σε κάτι ψηφιακά εφέ που υποτίθεται είναι παγωμένες ανάσες αλλά κάνουν όλους στην οθόνη να μοιάζουν σα να ρούφηξαν μονοκοπανιά κανένα τρίμετρο μπάφο και ακόμα καπνίζουν, προκαλώντας και υστερικά γέλια στα διαδίχτυα. Στο τρίτο τόξο του, όταν οι πιθηκοειδείς χαρακτήρες έχουν ολοκληρωθεί και απλά πλακώνονται, καταφέρνει να βγάλει κάποια ένταση σε επίπεδο σοβαρού σκηνοθέτη με γελοίο σενάριο, τον βοηθάει και η εξαιρετική δουλειά στον ήχο και η επένδυση του Trent Reznor.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Τετ.: 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Τετ.: 22.45

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΔΙΑΝΑ
Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DTS)
Τετ.: 16.30/ 19.00/ 21.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Σάβ., Κυρ. & Τετ. 20.30/ 23.00, Τετ. & 18.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Σάβ., Κυρ.: 20.30/ 23.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 VILLAGE CINEMA ING
Τετ.: 14.30/ 17.00/ 19.30/ 22.00/ 00.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Τετ.: 20.30/ 23.00/ 01.30

ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάβ., Κυρ.: 20.10/ 22.30, Τετ. 17.45/ 20.10/ 22.30

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Τετ.: 16.30/ 18.50/ 21.10/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Σάβ., Κυρ.: 19.30/ 22.00, Τετ. 20.00/ 22.15/ 00.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Σάβ., Κυρ.: 19.30/ 22.00, Τετ. 20.00/ 22.15/ 00.40

ΖΩΓΡΑΦΟΥ
ΑΛΕΚΑ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) (ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΣ)
Τετ.: 20.00/ 22.15

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ (DOLBY SRD)
Σάβ., Κυρ.: 19.15/ 21.45, Τετ. 21.15

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Σάβ., Κυρ.: 22.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Σάβ., Κυρ.: 21.00, Τετ. 18.40/ 21.00/ 23.30

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάβ., Κυρ., Τετ.: 21.40/ 00.10

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DTS)
Τετ.: 19.00/ 21.30
VODAFONE ΑΙΘΟΥΣΑ 7 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Σάβ., Κυρ. & Τετ. 20.30/ 23.00, Τετ. & 17.50
VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 COSMOTE (DOLBY SRD, DTS)
Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 13 (DOLBY SRD, DTS)
Σάβ., Κυρ.: 20.30/ 23.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 15 (DOLBY SRD, DTS)
Τετ.: 14.30/ 17.00/ 19.30/ 22.00/ 00.30

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
CINE CITY
CINE CITY 3
Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάβ., Κυρ.: 19.45/ 22.00, Τετ. 17.30/ 19.45/ 22.00/ 00.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Τετ.: 16.20/ 18.40/ 21.00/ 23.20

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Σάβ., Κυρ. & Τετ. 22.40, Τετ. & 20.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Σάβ., Κυρ.: 17.50

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Τετ.: 18.40/ 20.40/ 22.50

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΖΕΑ
Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30


15 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Links στο θέμα θα περάσω αργότερα, δε προλαβαίνω να ξεδιαλέξω τα καλύτερα από τα άπειρα σχετικά και δε νομίζω να τα χρειάζεται και κανένας που έχει και καμιά επαφή με τον 21ο αιώνα. Επιπλέον σήμερα σε κάτι πολλές αίθουσες ανοίγει τρισδιάστατο και μεταγλωττισμένο το Alpha and Omega (2010), δε ξέρω αν θα προλάβει να του ανεβάσει κριτική ο verbal μέχρι αύριο που θα εμφανιστούν και οι υπόλοιπες της βδομάδας.

  2. Remy said

    Όσον αφορά την "ιστορική" ακρίβεια των όσων συνέβησαν, ο Άαρον Σόρκιν και ο Ντέηβιντ Φίντσερ απαντούν, ανάμεσα σε πολλές συνεντεύξεις, έντυπες και μαγνητοσκοπημένες, κι εδώ (από το NYFF):

    http://www.youtube.com/user/SocialNetworkMovie#p/u/12/KFZWGcillRY

    Σε συνέντευή του επίσης στο "The Colbert Report", ο Σόρκιν δηλώνει ξεκάθαρα πως ούτε εκείνος, ούτε ο Φίντσερ δε "γνωρίζουν την αλήθεια", γι' αυτο κ "υφαίνουν" μαζί τις τρεις διαφορετικές σκοπιές των Ζάκερμπεργκ, Σάβεριν και Γουίνκλεβος και αφήνουν το κοινό να αποφασίσει.

    http://www.colbertnation.com/full-episodes/thu-september-30-2010-aaron-sorkin

    Επιπρόσθετα το να βασίζεστε στο τι έχει να πει ο ίδιος ο Ζάκερμπεργκ για τον εαυτό του, ή pro-Ζάκερμπεργκ άτομα, δε σας εξασφαλίζει απαραίτητα την "αληθεια"- πόσο μάλλον να τα χρησιμοποείτε ως εφαλτήριο για μια κριτική. Αν έσεις ξέρετε το ρητό περί "good story", εγώ σας αντιπαραβάλλω το "your word against mine".

    Από 'κει κι έπειτα, έχω να παρατηρήσω:

    α) το αν ο "Ζάκερμπεργκ" ή οποιοσδήποτε χαρακτήρας σε οποιαδήποτε ταινία είναι συμπαθής ή όχι, το κρίνει ο κάθε θεατής ξεχωριστά. Προσωπικά, μπορεί να αναγνώρισα ότι έκανε πολλές μαλακίες, αλλά δεν κατέληξα να τον αντιπαθήσω- τουναντίον. Το ίδιο μπορώ να πω και για όλους μα όλους τους πρωταγωνιστές του "Social Network". Επομένως και αυτό σαν επιχείρημα δεν ευσταθεί κ πολύ.

    β) ο Άαρον Σόρκιν διατηρούσε επί πολύ καιρό προφίλ στο FBook για την έρευνά του, καθώς και γκρουπ, στο οποίο απαντούσε σε ερωτήματα θαυμαστών. Ο Φίντσερ ίσως δεν το έκανε. Αμφότεροι διεκδικούν το δικαίωμα να ΜΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ για το άθλημα του social networking.

    http://www.facebook.com/search/?flt=1&q=Aaron+Sorkin&o=69&tas=0.6510376727539481&s=10#!/aaronsorkin

    Οπότε άλλος ένας ισχυρισμός σας έξω από το παράθυρο.

    γ) Χαρίσατε στο "Inglourious Basterds" 4/5 αστεράκια, μια διασκεδαστικότατη, ομολογουμένως ταινία, στην οποία οι Χίτλερ και Γκέμπελς πεθαίνουν (!) στο τέλος από το πολυβόλο του Ίλαι Ροθ... αυτή η ιστορική "ανακρίβεια" δε φαίνεται να σας απασχολούσε τότε, ουτε να σας αποθάρρυνε από το να το εκθειάσετε. Το ότι ο Β' Παγκόσμιος δεν τέλειωσε σε ένα σινεμά, το καταπίνουμε. Αλλά να μας κακολογούνε τον ιδρυτή του Facebook; J'amais!

    δ) Δεν αναφερθήκατε καθόλου στο βιβλίο "The Accidental Billionaires", στο οποίο η ταινία επίσημα τουλάχιστον βασίζεται.

    ε) και ίσως το σημαντικότερο, τίποτα, μα τίποτα από όσα γράφετε δεν έχουν καμία σχέση με αρετή ταινίας ή ανυπαρξία αυτής. Το ίδιο "σκατουλί" χρώμα, είχαν όλες, μα όλες οι ταινίες του Φϊντσερ με εξαίρεση τον "Μπέντζαμιν Μπάτον" (κ αυτός σε κάποια σημεία). Δε λέτε τίποτα για το χιούμορ της ταινίας (κι ας μην το είχατε βρει αστείο), τίποτα για τις ερμηνείες (κι ας τις είχατε βρει χάλια), τίποτα για τα όσα η ταινία θίγει σε επίπεδο κοινωνιολογικό, φιλοσοφικό, ανθρωπολογικό ή άλλο (ακόμη κι αν ΔΕ συμφωνούσατε μ'αυτά).

    Αυτό που αντιθέτως κάνατε είναι να σπαταλάτε δυο παραγράφους επιμένοντας πόσο αναληθή, φτιαχτά, κακεντρεχή, κιτρινίστικα είναι τα όσα συμβαίνουν επί της οθόνης και μια τελευταία, ημι-κατανοητή, για το πόσο δε σας άρεσε το "βρώμικο" λουκ της ταινίας. Πετάτε ένα υποννοούμενο περί δήθεν ηθικολογίας και συντηρητισμού, καθώς και το πιο ακραίο- το ότι οι 236 (!) από τους 243 κριτικούς του Rotten Tomatoes ήταν πληρωμένοι.

    Θα μπορούσατε απλά να ήσαστε ειλικρινείς: όπως συνηθίζετε και μας συνηθίσατε τόσα χρόνια, απλώς επιδιώκετε να δείξετε πόσο αυθεντικός, πρωτότυπος και διαφορετικός είστε- με το να λέτε απλά το αντίθετο από ό,τι λένε οι άλλοι.

  3. cheaplog said

    Όλες τις παπαριές παραπληροφόρησης της Sony τις έχω υπόψη μου και έχω ήδη γράψει εδώ και βδομάδες ότι είναι και πληρωμένες καταχωρήσεις, ο καθένας είναι ελεύθερος να τις πιστεύει, άμα θέλει να λέγεται και δημοσιογράφος βέβαια καλύτερα να κάνει καμιά διασταύρωση. Το ότι ο Zuckerberg έχει την ίδια γκόμενα από το Harvard δεν είναι "δήλωση", επιβεβαιώνεται στη πράξη κάθε μέρα από τότε.

    α) Ο θεατής μπορεί να συμπαθεί όποιον θέλει, και τον δολοφόνο με το πριόνι. Η διαστρέβλωση στοιχείων με προφανή στόχο είναι άλλο θέμα. Από τη παραμικρή λεπτομέρεια σα τα σεξιστικά του Facemash, μέχρι.. ολόκληρη τη ταινία, στην αρχή, τη μέση και το τέλος της, διαστρεβλώνονται στοιχεία όχι αεροθεωρίες και αεροαπόψεις. Άμα πιάσω τη Sarah Palin και της κάνω "βιογραφία" να τη παρουσιάζω αγέλαστη και αγάμητη, εμετική θα τη πει τη ταινία οποιοσδήποτε από αυτούς τους σοβαρούς κριτικούς που αναπαράγουν το marketing της Sony αυτολεξεί.

    β) Ο Sorkin δήλωσε στον New Yorker: "I’ve heard of Facebook, in the same way I’ve heard of a carburetor, but if I opened the hood of my car I wouldn’t know how to find it.” Η δήλωση έχει χιλιοαναπαραχθεί. Προφίλ στο facebook με ένα όνομα και μια φωτογραφία και μη προσβάσιμα σε κανέναν, υπάρχουν κάτι εκατομμύρια, όποιος θέλει ας πιστέψει ότι αυτό το έφτιαξε ο Sorkin και.. είναι ανοιχτό και σε θαυμαστές.

    γ) Πότε οι Basterds παρίσταναν τη σημαντικότερη ταινία για τον Β' Παγκόσμιο, δε το πήρα χαμπάρι.

    δ) Το βιβλίο έχει και κριτικές στο Amazon για τις παπαριές του τις οποίες ουσιαστικά αποδέχεται και από τον πρόλογο, έχω γράψει σχετικά στα trailer, και σημαντικότερα ο Sorkin και ολόκληρη η παραγωγή του φιλμ έχουν εδώ και πολύ καιρό ξεκαθαρίσει (ενδεικτικά στο NY Mag) πως απλά αγόρασαν τα δικαιώματα του βιβλίου αλλά δε το χρησιμοποίησαν.

    ε) Η αγάπη του Fincher στα φαιοφίλτρα είναι δεδομένη, οι σκηνές είναι τόσο φανερά υπερσκατουλιασμένες όσο είναι και ψεύτικες οι παγωμένες ανάσες, ο καθένας είναι ελεύθερος βέβαια να τα βλέπει όλα τέλεια. Στις μάζες γράφουμε για τα σημαντικά, για όλα όσα θίγει πραγματικά η ταινία έγραψα. Οι κριτικοί, οι μισοί μοιράζονται τις γνωστές εδώ και χρόνια απόψεις του Sorkin για τα new media, και οι άλλοι μισοί ενθουσιάστηκαν επειδή άκουσαν κάτι λέξεις σα MySQL τις οποίες βέβαια δε ξέρουν αλλά το παίζουν ότι τις ξέρουν γιατί.. γράφονται σε κάτι ρεπορτάζ που δε καταλαβαίνουν.

    Λέω και πολύ συγκρατημένα ότι λέει ολόκληρη η tech βιομηχανία, οι Μάζες είναι το χόμπι μου, η πληροφορική είναι το χωριό μου για 25 χρόνια. Δε γράφω για να αρέσω σε κανέναν απολύτως, ούτε έχω ανάγκη κανέναν απολύτως.

  4. Remy said

    Μάλλον δεν κλικάρατε σε κανένα από τα λινκ που σας παρέθεσα, έτσι;

    Αν λοιπόν είχατε στ'αλήθεια παρακολουθήσει το μαγνητοσκοπημένο Q&A από το NYFF (ορίστε και guerilla link, τραβηγμένο με κινητό, μη νομίζετε ότι σας δίνουμε μόνο κ promo υλικό: http://www.youtube.com/watch?v=O6HwJjB4ZWc&feature=related), θα βλέπατε κ κυρίως θα ακούγατε το Σόρκιν να λέει τα εξής:

    "I put up a Facebook page the day that I signed up for the movie... I didn't have one before... Honestly, I didn't know much about Facebook, I'D(D) heard of Facebook the way I'VE (VE) heard of a carburator, but I... I can't pop up the hood of my car and point to it and tell you what it does, so I.. THE FIRST THING I DID WAS START A FACEBOOK ACCOUNT, AND I KEPT IT UP DURING RESEARCH, DURING WRITING, DURING PHOTOGRAPHY... AND THEN TOOK IT DOWN"

    Αυτό το ήξερα κ από προσωπική εμπειρία- ήμουν μέλος του group "Aaron Sorkin and the Facebook Movie" που είχε ανοίξει τότε και είχα δει πολλά από τα ερωτήματα που του είχαν θέσει καθώς και τις απαντήσεις του.

    Οπότε ίσως πρέπει εσείς να κάνετε λίιιγο καλύτερη έρευνα. Γιατί αν ο David Denby (;) του New Yorker έκανε αναφορά σε "καρμπυρατέρ"- guess what, εκείνη ήταν η στιγμή που το δήλωνε ο Σόρκιν.

    Ένα αυτό.

    Επίσης, αν είχατε δει το συγκεκριμένο απόσπασμα που σας είχα παραθέσει, θα βλέπατε και την απάντηση που είχε ο Σόρκιν στις -παρόμοιες με τις δικές σας- κατηγορίες περί sensationalization της ιστορίας. And I quote:

    "...nothing in the movie was invented for the sake of hollywoodizing it or sensationalizing it...as I explained, because of the three different versions of the story..that were given not just in the deposition rooms, but there was A LOT OF FIRST-PERSON RESEARCH THAT I DID, WITH PEOPLE WHO WERE CHARACTERS IN THE MOVIE AND PEOPLE WHO WERE CLOSE TO THE EVENTS, MOST OF WHOM WERE SPEAKING TO ME ON A CONDITION OF ANONYMITY and there were a lot of conflicting takes, so, there were a lot of people that said {that's not true, that didn't happen}, as they've been saying that since 2003... THE WORK THAT I DID IS THE SAME THAT ANY SCREENWRITER DOES IN ANY NON-FICTION FILM...when Peter Morgan writes {The Queen} (ή το "Frost/Nixon" btw) he is going from fact to fact to fact but Morgan was not in Elzabeth's bedroom when they discussed their daughter-in-law."

    Με το Φίντσερ φυσικά να συμπληρώνει ότι τους είχαν εξομολογηθεί και πολύ χειρότερες, πολύ πιο εξευτελιστικές ιστορίες και απλώς εκείνοι επέλεξαν, προφανώς τις πιο "στέρεες".

    Η γνώση σας εσάς όμως περί του θέματος από πού προέρχεται; Είχατε δει το "Facemash" από κοντά; Ήσαστε στο Χάρβαρντ τότε; Πώς ξέρετε (quoting you) "η αρχή, η μέση και το τέλος" του Social Network είναι πλαστά; Είστε κάποιος από τους πρωταγωνιστές; Δε βασίζεστε σε δηλώσεις που διαβάσατε κάπου, οι οποίες αμφισβητούν τα όσα αποτυπώνονται επί της οθόνης; Η "πληρωμένη διαφήμιση" (το youtube channel "SocialNetworkMovie") είναι προπαγανάδα, αλλά, μετά συγχωρήσεως, 23 μαλάκες (άντε 39 μετα 2 *), που έθαψαν το βιβλίο στο Amazon, αυτοί ξέρουν;

    Κι εδώ, παραδόξως, έγκειται και μια μόνο από τις πολλές ιδιαιτερότητες της ταινίας. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ αλήθεια. Υπάρχουν μόνο οπτικές και μόνο αυτές κατέγραψαν ο Φίντσερ και ο Σόρκιν.

    Και όχι, δε γράψατε τίποτα, επί της ουσίας, για τα όσα θίγει η ταινία (να ξανασημειώσω ότι ούτε για ερμηνείες είπατε). Γράψατε πόσο σκανδαλοθρική είναι κ μετά πόσο "σκατουλιασμένη" σας φαίνεται. Και να σας υπενθυμίσω ότι το Blog σας λέγεται MOVIES for the masses. Επομένως το αναγνωστικό σας κοινό χέστηκε για την tech βιομηχανία και, με το συμπάθειο, για το χωριό σας, την πληροφορική. Το να απορρίπτεις μια ταινία ως smear campaign, όταν νιώθεις ότι θίγει τους ήρωές σου και το χώρο τους είναι δικαίωμά σου. Όταν όμως γράφεις κριτική ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, γράψε κριτική ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ.

  5. cheaplog said

    O Sorkin λέει ασύστολα ψέμματα. Χαρακτηριστικότερα, σαν απάντηση για τον σεξισμό του, προφανή και στη συγκεκριμένη ταινία, έβγαλε, με δελτίο τύπου κιόλας, τον Zuckerberg γουρούνι, με αφορμή ακριβώς το Facemash. Και δε ξέρω τι εντύπωση έχει ο καθένας για τα κολέγια και το δίκτυο (και προφανώς άμα πιστεύει ότι το Social Network τα αντιπροσωπεύει έχει μαύρα σκοτάδια όσο και η ταινία), αλλά το Facemash δεν είναι προσωπική εμπειρία σαν αυτές που διαστρεβλώνονται κατά βούληση, ήταν είδηση που καταγράφτηκε στο blog του Zuckerberg, στο Harvard Crimson, και στα πρακτικά της εξέτασης της υπόθεσης από το administrative board της σχολής. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι ήταν αποκλειστικά για γυναίκες, παντού χρησιμοποιούνται γενικοί όροι (persons, students, peers, κτλ.) και ακόμα και από το moto του site ("Were we let in for our looks? No. Will we be judged on them? Yes.") καταλαβαίνεις ότι δε θα μπορούσε να αφοράει μόνο γκόμενες εκτός αν το είχαν στήσει γκόμενες. Στο ίδιο εμετικό (όσο και όλες οι υπόλοιπες ταχτικές όλης της παραγωγής) δελτίο τύπου, ο Sorkin κατηγορεί το Zuckerberg ότι σύγκρινε τις γυναίκες με ζώα, ενώ αυτός μίλαγε απλά για κάποιους ("people") του Kirkland με άθλιες φωτογραφίες. Όλο το blog entry

    9:48pm. I’m a little intoxicated, not gonna lie. So what if it’s not even 10pm and it’s a Tuesday night? What? The Kirkland facebook is open on my computer desktop and some of these people have pretty horrendous facebook pics. I almost want to put some of these faces next to pictures of farm animals and have people vote on which is more attractive. It’s not such a great idea and probably not even funny, but Billy comes up with the idea of comparing two people from the facebook, and only sometimes putting a farm animal in there. Good call Mr. Olson! I think he’s onto something.

    Η παραγωγή είχε ανακοινώσει με φανφάρα ότι ο Sorkin άνοιξε λογαριασμό στο Facebook, και αυτός ο λογαριασμός φαίνονταν να απαντούσε σε ερωτήματα σε σχετικό group, κατά πόσο ήταν ο Sorkin ότι θέλει πιστεύει ο καθένας, το quote με το καρμπιρατέρ συνεχίζει να το επαναλαμβάνει πάντως, και κυριότερα φίλους στο Facebook, ειρωνικά, δεν είχε.

    Το βιβλίο ήταν τόσο χάλια που ούτε ο Sorkin δε το χρησιμοποίησε, οι χρήστες στο Amazon το χαϊδεύουν, οι κριτικοί το έθαψαν ("enthusiastically favors hot air over specifics" λένε οι NY Times, "simply one long, awkward stunt" λέει η WSJ), συνέχισε παρολαυτά να το χρησιμοποιείς σαν ένδειξη της αξίας της ταινίας OK.

    Γενικόλογες παπαρολογίες περί έρευνας και σύνθεσης απόψεων έχει κάνει άπειρες και αντικρουόμενες ο Sorkin, είπα στη κριτική ότι ακόμα και τα πρακτικά τα διαστρεβλώνει εμετικά, είπα παραπάνω ότι ακόμα και τα καταγεγραμμένα γεγονότα τα διαστρεβλώνει εμετικά, όποιος το επιθυμεί ας συνεχίζει να τον πιστεύει, οι αεροδηλώσεις δεν αποτελούν πάντως αποδείξεις. Και όταν μένεις στον πλανήτη Γη, ξέρεις ποια συμπεριφορά είναι ανθρώπινη και ποια όχι, ούτε καν σχέση με πληροφορική δε χρειάζεται για να αντιληφτεί κανένας ότι οι χαρακτήρες της ταινίας είναι σορκινικά εξωγήινοι.

    Τέλος, όποιος πιστεύει ότι ο Zuckerberg είναι κάποιου είδους ήρωάς μου ούτε με ξέρει, ούτε με διαβάζει γενικά, ούτε όσα έγραψα συγκεκριμένα για τη παραγωγή μέχρι τώρα έχει διαβάσει. Και υποδείξεις για το τι θα γράφω στις Μάζες δε μπορεί να μου κάνει ούτε αυτός ούτε κανένας, το ξαναλέω.

  6. Remy said

    Ευχαριστώ που πόσταρες το blog entry του Ζάκερμπεργκ. Κι έλεγα τι μου θυμίζει... τι μου θυμίζει... Α! Ναι!

    (May 28, 2009 draft):

    http://i12.photobucket.com/albums/a209/NM25/SN2.jpg
    http://i12.photobucket.com/albums/a209/NM25/SN3.jpg
    http://i12.photobucket.com/albums/a209/NM25/SN4.jpg
    http://i12.photobucket.com/albums/a209/NM25/SN5.jpg
    http://i12.photobucket.com/albums/a209/NM25/SN6.jpg
    http://i12.photobucket.com/albums/a209/NM25/SN7.jpg

    Το ΜΟΝΟ που πρακτικά αλλάζει είναι στο SN2.jpg, που βάζει ένα "girls" αντί για "people". Όλο το άλλο είναι το ίδιο- αν εξαιρέσουμε τη συμπύκνωση.

    Έχω να προσθέσω δυο τελευταία πράγματα- δε σκοπεύω να το συνεχίσω, διότι όσο φαν κι αν είμαι του Σόρκιν (πιο πολύ του Φίντσερ), δε με έχει πληρώσει για να κάνω το διαδικτυακό του δικηγόρο.

    Αυτό που σαφέστατα δήλωσε στο NYFF και έχει δίκιο, είναι ότι γράφεις ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΑΙΝΙΑΣ βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, είναι ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ να παρεισφρύουν σ'αυτό "ποιητικές άδειες", αν θέλεις, αλλαγές που έχουν δραματουργικό και ψυχογραφικό σκοπό- εν προκειμένω να δείξουν πόσο πληγωμένος ήταν ο "Ζάκερμπεργκ" (και όχι ο Ζάκερμπεργκ) από το χωρισμό του. Και νομίζω ότι κάθε άντρας που πληγώθηκε και χώρισε, έστω και για μια νύχτα, υπήρξε μισογύνης ("όλες οι γυναίκες είναι πουτάνες κτλ κτλ). Και ο Σόρκιν στο "Deadline" μιλά- όσον αφορά το "Ζάκερμπεργκ"- για μια "νύχτα μισογυνισμού". Τώρα τα περί bitter nerds είναι άλλου παπά ευαγγέλιο-προσωπικά (επειδή ως γιατρός βρέθηκα πλάι σε nerds και κάποτε υπήρξα κι εγώ), μπορώ να πω ότι έχω γνωρίσει κ τέτοιους.

    Το τελευταίο που θα πω και μετά θα σ'αφήσω στην ησυχία σου είναι το εξής: εάν όπως λες, επί εβδομάδες, έγραφες για τη βρώμικη καμπάνια της Σόνυ και τα ψέμματα του Σόρκιν, ήσουν- το λιγότερο- αρνητικά προδιατεθειμένος απέναντι στο "The Social Network". Και όντως, μπορεί να μη μου πέφτει λόγος για το τι μπορείς να γράφεις στο blog σου, αλλά αν σε ενδιαφέρει η κριτική κιν/φου ή η κριτική γενικότερα, έχω να σου δώσω μια συμβουλή: αν εξαρχής προτίθεσαι να θάψεις μια ταινία, καλύτερα να μη γράφεις τίποτα γι'αυτήν. Είναι αναπόφευκτο, όση έρευνα κι αν έχεις κάνει, να γίνεις από λίγο έως πολύ άδικος. Αντικειμενικά μιλώντας, το "Social Network" ως δημιούργημα, δεν μπορεί να έχει την ίδια βαθμολογία με τα.. "(Γ)λυκάκια"... απλώς δεν μπορεί.

  7. dark tyler said

    Μάλλον φταίει ότι η ταινία δε σταματά κάθε 5 λεπτά να μας εξηγήσει τη φιλοσοφία της ή/και το πόσο ΕΞΥΠΝΗ και ΣΟΒΑΡΗ είναι.

    Βαγγέλη, υπάρχει ο αληθινός Ζούκερμπεργκ και υπάρχει ο χαρακτήρας Ζούκερμπεργκ. Αν με ενδιέφερε ο πρώτος, θα έβλεπα κάποιο ντοκιμαντέρ για αυτόν ή θα διάβαζα το προφίλ στο Wired. Η ταινία μυθοπλασίας είναι ακριβώς αυτό, μια ταινία μυθοπλασίας.

  8. Sofoklis said

    Εκτενής και ενδιαφέρουσα συζήτηση, αλλά μέχρι στιγμής ελάχιστα πράγματα έχω διαβάσει (εδώ) για την ταινία σαν ΤΑΙΝΙΑ. Βεβαίως, η κριτική θίγει κάποιες πτυχές στην τελευταία παράγραφο, αλλά αυτό ΑΦΟΥ έχει προηγηθεί ένας σιδηρόδρομος αρνητικών σχολίων που επικεντρώνονται στη διαφημιστική προώθηση, στο σενάριο, άντε και στην a priori ανεπάρκεια των Sorkin και Fincher να ασχοληθούν με το θέμα. Εν ολίγοις, είναι μια από τις λίγες φορές που έχω μείνει απόλυτα απογοητευμένος από κριτική των Μαζών. Και στην ένσταση που θα προβληθεί, ότι δηλαδή γίνεται κριτική και στο ίδιο το φιλμ στην τελευταία παράγραφο, ποιος λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος δεν καταλαβαίνει ότι η όποια κριτική γίνεται είναι απόλυτα προκατειλημμένη, καθώς έχει προηγηθεί θάψιμο για στοιχεία που μπορεί μεν για κάποιους να είναι εξαιρετικά σημαντικά, αλλά, πιστέψτε με, για την πλειονότητα των θεατών είναι απλώς ένα περιτύλιγμα; Στο κάτω-κάτω, δεν μιλούμε για μια ταινία για το... Ολοκαύτωμα. Διαφορετικές οπτικές γωνίες είναι, κατά την άποψή μου, θεμιτές, από τη στιγμή που μιλάμε για γεγονότα που επιδέχονται πολλές ερμηνείες (και δεν αποτελούν καν...ιστορικά γεγονότα).

    Βεβαίως, κάθε άποψη κριτικού είναι δεκτή. Όπως δεκτός πρέπει να γίνει και ο σχολιασμός της, καθώς και η επισήμανση των ελλείψεών της, κάτι που κάνουμε εδώ, στα σχόλια. Και σαφώς μιλάμε για ελλείψεις εδώ, αφού ελάχιστα πράγματα μαθαίνουμε για την ΤΑΙΝΙΑ ΣΑΝ ΤΑΙΝΙΑ. Μονο στην τελευταία παράγραφο, και αυτά με το τσιγκέλι.

    Ειλικρινά, πιστεύω ότι πρέπει ο σχολιασμός της ταινίας να ξαναγραφτεί/συμπληρωθεί, προς όφελος των επισκεπτών σας, που δεν δίνουν δεκάρα για προσωπικές προκαταλήψεις (θεμιτές κατά τα άλλα). Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για μια ταινία πολυσυζητημένη. Εκτός και αν δεν κάνετε κινηματογραφική κριτική στην ταινία, γιατί θεωρείτε ότι δεν χρειάζεται (;)

    Από την άλλη πλευρά, θα ήθελα να διαβάσω (το λέω ειλικρινά) συγκεκριμένους λόγους διαφωνίας με τους εκατοντάδες συναδέλφους σας, που έχουν δώσει "unviversal acclaim" στην ταινια. ΑΥΤΗ η συζήτηση, ναι, θα είχε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ενδιαφέρον.

    http://www.metacritic.com/movie/the-social-network


    ΥΓ. Δεν έχω δει ακόμη τηνταινία.

    ΥΓ2. Είμαι τακτικός χρήστης FB εδώ και τρία χρόνια.

    ΥΓ3. Πάμε, απ' ό,τι δείχνουν τα πράγματα, για ένα νέο Avatar (σχετικά με την κριτική και ό,τι ακολούθησε αυτήν, σε επίπεδο σχολιασμού, αντεγκλήσεων, κλπ.). Μόνο που τότε συμφωνούσα μαζί σας, είχατε αν μη τι άλλο τεκμηριωμένες απόψεις

  9. cheaplog said

    Ολόκληρο το σενάριο το είχα δημοσιεύσει με το trailer, δε ξέρω τι μπορούν να μου πουν τώρα σκαναρίσματα μερικών σελίδων του.

    Το τι είναι ταινία και τι είναι εξωτισμός και σπίλωση το βλέπει προφανώς ο καθένας διαφορετικά, να πω έξυπνο και σοβαρό έναν εμετό δε πρόκειται είτε αφορά τον Zuckerberg και τον Parker, είτε τον Καρατζαφέρη και τον Πλεύρη.

    Και η ταινία "σα ταινία" προφανώς δεν αντέχει σε κριτική. Με υλικό πιθήκους που πιθηκίζουν δε μπορείς να αφηγηθείς καμιά ιστορία, πολύ περισσότερο όταν φτύνουν και δραματικές κορώνες σε στιλ Reefer Madness. Πολύ φανερά, ακόμα κι αν ζεις στο Κογκό και δεν έχεις δει ποτέ υδρατμούς από αναπνοή, γελοιότητες υστερικά παρουσιάζει η "ταινία" όπως εξήγησα, κάποιες σκηνές βλέπονται στο τρίτο μέρος που είναι και σχετικά πιο εύκολο το "δράμα", οι υπόλοιπες είναι καραμπάμ απελπισμένες, πράγμα που ήταν ήδη διακριτό από το trailer.

    Δεν αμφιβάλλω ότι κάποιος κόσμος που δεν έχει επαφή με τον 21ο αιώνα θα χρειαστεί δεκαετίες για να καταλάβει τι είδε, αυτός ο κόσμος είναι ο τελευταίος όμως που μπορεί να μιλάει για τη σημαντικότητα του Social Network και την επαφή του με την εποχή. Ο Cameron είχε τουλάχιστο την εντιμότητα τα μπλε ανθρωποειδή του να τα τοποθετήσει σε άλλο πλανήτη και σε άλλη εποχή, αντί να τα πασάρει για πραγματική ιστορία κι από πάνω.

  10. Hellboy said

    Η ταινία, που άρεσε πολύ στην Αμερική, ναρκοθετείται από την ανικανότητα του Sorkin να γράψει πειστικούς χαρακτήρες. Δηλαδή, ο άνθρωπος ο οποίος κάποτε σάρωνε βραβεία επί βραβείων για το West Wing δεν μπορεί να γράψει χαρακτήρες χωρίς να περάσει σε αυτούς την προσωπικότητα του,το εγώ του και τα κίνητρα που θα είχε ο ίδιος και όχι ο κάθε ξεχωριστός χαρακτήρας κάνοντάς τους εξαιρετικά μονοδιάστατους και φυσικά προβλέψιμους.

  11. cheaplog said

    Για να το εξηγήσω διαφορετικότερα, ο Sorkin το μόνο που ξέρει από το θέμα του είναι ότι ο ίδιος δουλεύει στο Hollywood και μισεί τις γυναίκες και τα blogs.

    Προβάλλει στον Zuckerberg την εικόνα που έχει για τους bloggers (κομπλέ με τον Eisenberg να παριστάνει το κινούμενο blog που δεν έχει ανακαλύψει ούτε τα smilies), αυτή η εικόνα είναι προκατειλημμένη, μερική και.. παντελώς άσχετη με την ιστορία. Σα να περνάς όλους τους άντρες για παιδεραστές, να κάνεις ταινία για κάποιον που νομίζεις ότι τον λένε Kodak Instamatic (ή Facebook), και να τον παρουσιάζεις αυτοκράτορα των παιδεραστών (επειδή φυσικά όλοι οι παιδεραστές βγάζουν φωτογραφίες, από κει έρχονται όλοι και αυτό τους ενώνει). Κατά τον ίδιο τρόπο ο Sorkin προβάλλει στον Parker την εικόνα που έχει γι' αυτόν ο Mitch Bainwol (o CEO της RIAA), όποιος ασχολείται επιχειρματικά στη Silicon Valley το κάνει για να πηδάει κάθε μέρα και καινούρια βλαμμένη γκόμενα (που φυσικά όχι μόνο ξέρει όλους αυτούς τους άχρηστους που τρώνε το κόπο των άλλων, αλλά τους έχει και πρώτο στόχο μαζί με όλο το groupie club της), και βγάζει παρανοϊκά λογίδρια για τη μέρα που θα ζούμε όλοι στο internet.

    Και anywayz και αυτά και όσα έγραψα μέχρι τώρα ούτε ξύνουν τη κορυφή του παγόβουνου, και που να πιάσω και όσους τους άρεσε και η ταινία και να εξηγώ γιατί. Είναι θέμα για πολλές διατριβές, η εικόνα των Γιαπωνέζων στο Hollywood για δεκαετίες δε μπορεί βέβαια να αναλυθεί σε μια σελίδα χαρτί αλλά μισό αιώνα μετά όλοι λίγο πολύ τη κατανοούν, ανάλογα και με το πόσο ανοιχτό μυαλό έχει ο καθένας κάτι θα καταλάβει στα επόμενα πολλά χρόνια και για το Social Network.

  12. Tomy Carbone said

    Aν αυτή η ακατάσχετη φλυαρία-γκομενομαλιοτράβηγμα νια-νια-νια "εγώ το σκέφτηκα-όχι εγώ" επί 2 ώρες,είναι σινεμά απ τον αγαπημένο μου Φίντσερ,τότε το σινεμά παει κατα διαόλου.
    Το περίφημο κλειστό ξεχωριστό σύμπαν του Φίντσερ εδώ μοιάζει με αυτιστικό nerd.
    H ταινία είναι λέει η χαρά των computer freeks? Σίγουρα, σε επίπεδο ειδικού ένθετου Cosmopolitan.
    O Φίντσερ κάνει ένα 2ωρο τρέιλερ όπου πράγματι δεν βαριέσαι,αλλά βρε αδερφέ,αφού κινηματογραφικά δεν μας δίνει απολύτως τίποτα,αν την έκανε ο Τόνι Σκοτ θα βλέπαμε και λίγη...δράση(?).

  13. Anonymous said

    O Tόνι Σκοτ Ασχολείται Αποκλειστικά Με Τρένα...

  14. Εvgenia Tr said

    .....επιεικώς αδιάφορη! και αυτό το πράγμα να μιλάει ακατάπαυστα, εκνευριστικό! απορώ τι της βρήκαν και την έχουν υποψήφια στα όσκαρ!!!

  15. Unknown said

    ^Eπειδή Ο Fincher Έχει Σκηνοθετήσει "Μεγάλες" Ταινίες (Κάποιες Από Αυτές Συνέπιπτε Να Είναι Καλές) Και Δεν Έχει Βραβευτεί Ακόμα. Ο O'Russel Έχει Ακόμα Καιρό Μέχρι Να Υπάρξουν Πιθανότητες Για Εκείνον, Αφού Ασχολούταν Με Indie-λες (Δεν Εννοώ Το Three Kings Ούτε Το The Fighter) Και Αυτοί Οι Σκηνοθέτες Φτάνουν Μέχρι Την Υποψηφιότητα. Ο Hooper Έκανε Τηλεοπτικές Σειρές, Έχει ΠΟΛΥ Δρόμο Μπροστά Του Για Να Ξανακουστεί, Οι Cohen Το Πήραν Ήδη Το Αγαλματάκι, Του Aronofsky Η Κάμερα "Κουνιέται Πολύ", Ενώ Γίνεται Λίγο "Ενοχλητικός" Στα Στομαχάκια Αρκετών (Εμένα Είναι Με Διαφορά Η Προσωπική Μου Επιλογή Από Την Πεντάδα Των Σκηνοθετών). Τέλος O Nolan Κάνει Δεν Κάνει ΠΑΠΑΔΕΣ Πίσω Από Την Κάμερα, Τα Κεφάλια Της Ακαδημίας Θεώρησαν Ότι Θα Έπαιρνε Τη Θέση Κάποιου Μεγαλύτερου "Δημιουργού" Και Τον Αγνόησαν Για Άλλη Μία Φορά...

    Αφού Λοιπόν Είναι Η Ταινία Του Μεγάλου Fincher Και Δεν Υπάρχει Κανένας Ινδός Εκεί Γύρω Να Παίξει Τον Εκατομμυριούχο, Θα Το Δώσουμε Στην "Ταινιάρα" Του Fincher Γιατί Είναι Γαμάτος Και Γιατί Αδικήσαμε Την Άλλη "Ταινιάρα" Του Fincher, Toν Benjamin Button... Ποιος Σας Είπε Ότι Έχει Σχέση Πόσο Καλή Είναι Η Ταινία Που Είναι Υποψήφια Για Oscar?

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.