The Social Network (2010): Thefacebook trailer

The Social Network - Trailer
Δες/Κρύψε το teaser #2

Με το Facebook να ετοιμάζεται να ανακοινώσει 500 εκατομμύρια χρήστες, η καμπάνια της Sony για το Social Network (2010), καμπάνια που βασίστηκε ακριβώς στο "500 million friends" για τη πρεμούρα της, δε θα μπορούσε να ευχηθεί καλύτερη συγκυρία για να παρουσιάσει και το trailer της ταινίας, trailer που πλακώνεται από σήμερα στις αμερικάνικες αίθουσες με αρκετά άλλα, για λίγα λεπτά προβολής πριν τις κόπιες του Inception (2010).

Το trailer διαδέχεται δυο teaser, που κάνανε πρεμιέρα στο Mashable σα χαρακτηριστικότερο του ότι επιδίωκαν να πλακώσουν στα pokes το πιο techy κοινό, με μεγάλες κυριολεκτικά λέξεις και καθόλου κινούμενη εικόνα, μια στρατηγική που συνδύαζε τα υπερπαραδοσιακά teaser παύλα φανφαρόνικες αναγγελίες του Hollywood με τα υπερμοντέρνα μινιμαλιστικά βιντεάκια του Google. Αυτή η στρατηγική σίγουρα πέτυχε στο να ενημερώσει το κομμάτι των διαδιχτύων με λειτουργικό εγκέφαλο ότι η ταινία ασχολείται με τον Zuckerberg, και όχι με τις γκόμενες που ξημεροβραδιάζονται στο Farmville, στα προφίλ των γκόμενων και σε όλες τις σελίδες που υπόσχονται να τις ενημερώνουν ποιος ξύθηκε όσο έβλεπε το δικό τους προφίλ. Αλλά και πάλι δε μπορείς να πεις πως έπεισε κανέναν ότι είχε λόγο να κυκλοφορεί στις αίθουσες το ιστορικό του πιο πρόσφατου καυτού μέρους που πάνε οι ώρες να πεθάνουν, όταν παραγωγές σα τους Pirates of Silicon Valley (1999) είχαν φυσιολογικά θέση στη TV, παρόλο που καταπιάνονταν με σημαντικές φιγούρες και πραγματικές αντιπαλότητες σε ιστορικές για τη βιομηχανία της πληροφορίας εποχές.

Η εξήγηση βέβαια εξακολουθεί να βρίσκεται στη καμπάνια της Sony, δε κάνεις 500 εκατομμύρια φίλους χωρίς 400 εκατομμύρια ηλίθιους, και προφανώς δε τους πουλάς βαθυστόχαστη καλλιτεχνιά χωρίς παιδική χορωδία να εκτελεί το Creep. Σα καλύτερη επίδειξη της ναρκισσιστικής ψυχοπάθειας του μεγαλύτερου κομματιού των κοινωνικών και υπολοίπων διχτύων, το trailer έκανε γύρους σε posts που ξεκίναγαν και τελείωναν στη μοναδικότητα της εκτέλεσης από τη "Vega Choir" την οποία ξέραν όλοι μιας και είχαν διατελέσει διευθυντές της, posts που διορθώθηκαν τα περισσότερα στη συνέχεια με την άλλη δημοφιλή σε διευθυντές χορωδία "Scala & Kolacny Brothers". Τα σχόλια που υποδείκνυαν τις διορθώσεις σβήστηκαν φυσικά τα περισσότερα, δεν απασχόλησε φυσικά κανέναν το ότι τέτοιου είδους μοναδικές εκτελέσεις από χορωδίες (ειδικά του Smells Like Teen Spirit από τις παιδικές) είναι πιο συχνές κι από χοντρές που κάνουν lip-sync στα γιουτούμπια. Ξέροντας λιγάκι τον Fincher τόσα χρόνια, κάποια σημειολογία λιγότερο ψυχοπαθολογική θα είχε κατά νου υποθέτεις, και η υπογραφή του είναι φανερή από αυτό το ζουμάρισμα μέχρι τη ψυχή της εικόνας στα πλάνα με χαμογελάκια σε input boxes, αλλά δε φαίνεται να υπάρχει και κάνας ιδιαίτερος λόγος να κάτσεις να ασχοληθείς μ' αυτή (τη σημειολογία). Παπάρα θα είναι κι αυτή κατά πάσα πιθανότητα, όσο και η φημολογούμενη καιρό πρόθεση του σκηνοθέτη για νατουραλιστικό αποτέλεσμα, που υλοποιήθηκε όπως βλέπεις σε DV φωτογραφία χωρίς κινηματογραφική αισθητική αλλά με όλα τα φαιοφίλτρα του, για να θυμίζει σκατουλί τηλεδράμα των 90s. Όμως, ακόμα κι αν οι μισές σκηνές του trailer παραπέμπουν ακόμα και κυριολεκτικά σε οσκαρικές ταινίες και γενικότερα στο Trailer for Every Oscar Movie Ever, οι άλλες μισές είναι καλύτερες απ' όσο θα μπορούσε ποτέ να σου κατέβει διαβάζοντας το σενάριο, το καστ φαίνεται σαφώς υπεράνω πάσης σαβουρο-υποψίας, και τα κάδρα με άπλωμα κοκαΐνης σε βυζάκια παραμένουν υπόσχεση.


4 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Η ταινία είχε γύρω στα $50 εκατομμύρια προϋπολογισμό, σύμφωνα με αυτά τα νούμερα που κυκλοφορούν και μπορείς να τα τριασταυρώσεις αλλά δε μπορείς να τα επιβεβαιώσεις. Τα λεφτά δεν είναι και υπέρογκα, δεν είναι και λίγα, είναι τόσα που προφανώς δε τα εισπράττεις πίσω απευθυνόμενος μόνο σε σοβαρό κοινό. Και έτσι δικαιολογείται πιστεύω η καμπάνια για ψυχοπαθείς, παρολαυτά η ταινία δε φαίνεται και για πέταμα, φαίνεται κάπου ανάμεσα στα βαριά σκουπίδια του Benjamin Button και την ανωτερότητα του Zodiac, με ελπίδες να πλησιάζει το δεύτερο, λόγω και του καλού καστ και του καλού σεναρίου.

  2. cheaptalk said

    Στον Good Will Hunting (1997), o Will Hunting έγραφε μαθηματικά στον καθρέφτη. Οι μαθηματικοί φρίκαραν, η ταινία ήταν υποψήφια για εννιά (9) Όσκαρ. Στον Beautiful Mind (2001), o Mind έγραφε μαθηματικά στο παράθυρο. Οι μαθηματικοί πάθαν εγκεφαλικό, η ταινία ήταν υποψήφια για οχτώ (8) Όσκαρ, πήρε τα καλύτερα. Μετά από δυο τόσο υπερπολυσυζητημένες και καταεικονικές σκηνές, οι εξισώσεις στο γυαλί είναι μόλις αλαφρά χειρότερη κιτσαρία από τη νιοστή χορωδιακή εκτέλεση του Creep. Αναφέρω ενδεικτικά, σε περίπτωση που δε καταλαβαίνει κανένας σε τι κοινό προσπαθεί να απευθυνθεί και η ταινία και, κυριότερα, το τρέιλερ.

  3. cheaptalk said

    Η Sony κατάφερε να πείσει τους κριτικούς κυριολεκτικά ότι το Social Network (2010) είναι το αριστούργημα του αιώνα, αλλά το κοινό έμεινε πιο απαθές κι απ' ότι για τα πανηλίθια δράματα μαύρων του Tyler Perry, και έτσι το φιλμ έκοψε λίγο παραπάνω από $22 εκατομμύρια το σαββατοκύριακο στην Αμερική, ψαλιδίζοντας και τις περισσότερες από τις οσκαρικές του ελπίδες. Χαρακτηριστικά της οικονομικής απελπισίας του studio, οι ημι-επίσημες (προς τη Nikki Finke) εκτιμήσεις του, ξεκίνησαν με $27M τη Παρασκευή το βράδυ, και πέφτανε σε 26, 25, 24 και 23 σε.. όλη τη διάρκεια της νύχτας, σε μια ακροτελεύτια προσπάθεια να πείσουν κανέναν παραπάνω υποψήφιο θεατή για την αξία του φιλμ. Παρολαυτά, το marketing της παραγωγής παραμένει το υποδειγματικότερο των τελευταίων δεκαετιών, πήρε μια ιστορία που είχε τόση σχέση με τη πραγματικότητα όσο και οι χολιγουντιανοί κομπάρσοι που παριστάναν τους Κινέζους βαμμένοι κίτρινοι στα 40s, και πούλησε στο 100% των reviewers τη σημαντικότερη, σχετικότερη και αποκαλυπτικότερη ταινία τουλάχιστο από την εποχή του Πολίτη Κέιν (1941), και το τελευταίο με την υπόθεση εργασίας ότι ο Orson Welles θα μπορούσε πραγματικά να κλάσει τίποτα μπροστά στον Aaron Sorkin.

    Αρκετά κάτω στο τοπ 10, το Let Me In (2010), remake του Låt den Rätte Komma In (2008), δε μπόρεσε να κόψει ούτε τόσα εισιτήρια ($5.1M vs $5.4M) όσα το Case 39 (2009), μια σχετικά αξιοπρεπή τρομάρα του 2006 με τη Renée Zellweger που άνοιξε κυρίως για το ισπανόφωνο κοινό, έχοντας πρώτα κάνει το γύρο του κόσμου τα προηγούμενα χρόνια. Στα ανεξάρτητα, επίσημα και σχετικά απογοητευτικά άνοιξαν Freakonomics (2010), Partir (2009) και Hatchet II (2010), με το τελευταίο να απογοητεύει περισσότερο σα το πρώτο φιλμ που άνοιξε unrated σε μεγάλη θεατρική αλυσίδα (AMC).

  4. cheaptalk said

    Όπως φαίνονταν στη διάρκεια όλης της εβδομάδας και όπως παρατηρεί και το headline του Box Office Mojo, το Social Network (2010), αυτό το διαφημισμένο σα το σημαντικότερο δράμα του 21ου αιώνα, κατάφερε να σώσει λίγη μούρη στη δεύτερη βδομάδα του στα αμερικάνικα ταμεία, σημειώνοντας σχετικά μικρή πτώση, (-)32%, στις εισπράξεις του. Η Sony έκανε εξαιρετικό damage control πλημμυρίζοντας τα δίχτυα με θεωρίες αέρος-αέρος που εξηγούσαν την στρατοσφαιρικού βλήματος σχέση της ταινίας με τη γήινη πραγματικότητα, όμως ακόμα και οι ίδιοι γκουρού που του δίνανε όλα τα Όσκαρ συνοδευμένα από δικές τους συγκρίσεις με Πολίτη Κέιν (1941) και βάλε, έριξαν ήδη το Δίχτυο στη δεύτερη θέση στα προγνωστικά (με το μέλλον του να υπολογίζεται ανάλογα με τα επιπλέον έξοδα για ακόμα περισσότερες πληρωμένες καταχωρήσεις, φυσικά).

    Στο #2 με $14.5M, το Life as We Know It (2010) άνοιξε μετριομέτρια, αποδεικνύοντας πως η Katherine Heigl μπορεί να πήρε βαριά επιταγή για τους Killers (2010) αλλά φτήνηνε τη μάρκα της για τη συνέχεια της καριέρας της. Στο #3 με $12.7Μ, το Secretariat (2010) φαίνεται να μάζεψε κυριολεκτικά 70χρονους με μπαστουνάκια στις αίθουσες, αλλά αυτό δε σημαίνει πως εξισώνεται αυτόματα με.. ναζιστική προπαγάνδα, ίσα ίσα το Reductio ad Hitlerum στο πρώτο επιχείρημα δείχνει μεγαλύτερη ηλιθιότητα και από της Sarah Palin. Στο #5 με $6.8M, το My Soul to Take (2010) έκανε το χειρότερο S3D άνοιγμα ever, αλλά μιας και το υπογράφει ο Wes Craven, κράτα και γι' αυτό καμιά πισινή μέχρι να φτάσει στα μέρη μας, μπορεί να βγει σκουπίδι με καλή έννοια. Στις ανεξάρτητες, εννιά (9) καινούριες παραγωγές αποφάσισαν να δώσουν ταμειακό λογαριασμό (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις προηγούμενες βδομάδες άνοιγαν λιγότερες, όπως ξαναματάπαμε), αλλά ξεχώρισε μόνο το Inside Job (2010) με $42 χιλιάδες σε 2 αίθουσες. Αξιοσημείωτα, οι Weinsteins άνοιξαν ταινία(!), το Nowhere Boy (2009) με αφορμή τα 70χρονα του John Lennon, ενώ απ' όσες έχεις ήδη μαζοακουστά, Tamara Drewe (2010), Stone (2010) και I Spit on Your Grave (2010) δεν έδειξαν να έχουν μέλλον με όσα μάζεψαν στο ξεκίνημα.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.