Pater (2011): Sélection officielle trailer

Pater - Trailer

Εύκολα η πιο παρατημένη προβολή του διαγωνιστικού, το πέρασμα του Alain Cavalier απ’ τα συνήθη του λημέρια του Un Certain Regard που τον φιλοξένησε στις δυο προηγούμενες ταινίες του, στην επίσημη επιλογή του φεστιβάλ, το Pater (2011) κατάφερε να κάνει δημοσιογράφους να ψάχνουν την έξοδο απ’ το δεκάλεπτό του κιόλας, την ίδια ώρα όμως που οι ομοεθνείς του παλαίμαχου auteur χειροκροτούσαν ενθουσιασμένοι με τις ακραιφνώς γαλλικές δαγκωνιές του στο πολιτικό σύστημα της χώρας.

Σα σάτιρα δωματίου όπου ο Cavalier κι ο Vincent Lindon στήνουν μέσα στην ταινία μια ταινία για πρόεδρο που διαλέγει τον πρωθυπουργό του και τον σπρώχνει να κάνει το κομμάτι του, ανακοινώνοντας σχέδια για ανακατατάξεις θεσμών, το Pater απλώνει στην οθόνη στατικά πλάνα με εξαντλητικούς μονολόγους γεμάτους δηκτικές ατάκες στραμμένες προς γαλλικά κατεστημένα, αλλά και γαλλικά ακροατήρια όπως καταλαβαίνεις, κι αυτό είναι να σε κάνει να απορείς για το πώς ακριβώς βρέθηκε η ταινία στο διαγωνιστικό του πλέον διεθνούς των φεστιβάλ. Σα γαλλικό βέβαια, το φεστιβάλ δικαιούται να επιδεικνύει κι έναν κάποιο σωβινισμό που και πού, ενώ η ταινία έχει εκεί μέσα και μερικά μετα- σχόλια κινηματογραφικά, που δίνουν ένα κάποιο ενδιαφέρον σε ένα σύνολο που κυρίως παγερά αδιάφορο σε αφήνει αν δεν είσαι Γάλλος. Επιπλέον, μια μυρωδιά nouvelle vague το λες πως στην απλώνει, όμως ο καλύτερος λόγος που μπορείς να υποθέσεις ότι έφερε στο διαγωνιστικό τον σκηνοθέτη που τη σημαντικότερη διάκρισή του στις Κάνες την είχε πετύχει με το βραβείο της επιτροπής για το Thérèse (1986), ήταν μάλλον ότι το Pater του θα μπορούσε να κάνει ένα ωραίο προθερμαντικό για το ήδη βαβουριάρικο La Conquete (2011), που θα τιγκάρει αύριο τις αίθουσες του διαγωνιστικού, με την ιχνογράφηση της διαδρομής του Nicolas Sarkozy προς την εξουσία. Εξουσία που έχει στο στόχαστρό του κι ο Cavalier, κι αυτό από μόνο του ήταν αρκετό για να αποσπάσει το χειροκρότημά του, απ’ όσους είχαν μείνει ως το τέλος στην προβολή. Σε διανομή της Pathé, η ταινία ανοίγει στη Γαλλία σε ένα περίπου μήνα, στις 22 Ιουνίου, αλλά το trailer κυκλοφόρησε στα τέλη της προηγούμενης βδομάδας, μετά την έναρξη του φεστιβάλ, προσπαθώντας να αποδώσει αυτό το "εξαιρετικά ασυνήθιστο και απίστευτα εφευρετικό" με το οποίο την είχε συστήσει (την ταινία) ο Thierry Frémaux κατά τη παρουσίαση του διαγωνιστικού, προσπαθώντας από τότε να δικαιολογήσει στο διεθνές κοινό τη συμμετοχή της.



Previously on Movies for the Masses: Tatsumi (2011): Un certain regard trailer

3 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Άλλαξα τα.. όλα στο θέμα, μέχρι και προτάσεις συμπλήρωσα, μπας και φανεί λίγο ότι υπήρχε λόγος που το βγάλαμε.

  2. cheaptalk said

    Στα της σημερινής (χτεσινής πια) μέρας που είχε σημαντικότερη προβολή το Le Havre του Aki Kaurismäki για το οποίο φυσικά και δε βγάλαμε τίποτα ακόμα, πρόσθεσε και την εκτός συναγωνισμού προβολή του Beaver, για την οποία ο verbal έχει τα παρακάτω να αναφέρει:

    =====
    Για να σε πάρει απ’ την καλλιτεχνίλα του επίσημου διαγωνιστικού και να σε πετάξει σ’ αυτό το πολύ γνώριμο μέρος με τα οικεία κλισέ και τις χιλιοφορεμένες ευκολίες, έκανε σήμερα τα ευρωπαϊκά αποκαλυπτήριά του το The Beaver, που μπορεί να μην έφερε τον Mel Gibson στη συνέντευξη Τύπου μετά την πρωινή δημοσιογραφική του προβολή, τον έφερε όμως στο κόκκινο χαλί, να σπρώξει την τρίτη σκηνοθετική απόπειρα της Jodie Foster, που ακόμη δεν έχει μάθει τι θα πει ρακόρ.

    Ξεκινώντας με την εικόνα ενός «hopelessly depressed individual», στην επιστροφή της στην πίσω μεριά των καμερών μετά το Little Man Tate (1991) η Foster προσπαθεί να παντρέψει feelgood κωμωδία με δραματική ουσία, ακολουθώντας την ιστορία πετυχημένου διευθυντή παιχνιδοεταιρείας και πατέρα δυο γιων, που για άγνωστους λόγους (πέρα από μια υποννοημένη κληρονομικότητα) πέφτει σε βαθιά κατάθλιψη και καταφεύγει στην αυτοκτονία. Μένει μόνο στην απόπειρα, και ξυπνάει με έναν λούτρινο κάστορα κολλημένο στο χέρι του, να προσπαθεί να τον συνεφέρει ψυχολογικά, εκεί που απέτυχαν τα χάπια, οι γιατροί και τα βιβλία αυτοβελτίωσης. Η ταινία άνοιξε ολέθρια στην Αμερική την προηγούμενη βδομάδα, επιβεβαιώνοντας αν θες τους προφήτες της συμφοράς που έβλεπαν κίνδυνο στη διαλυμένη δημόσια εικόνα του Mel Gibson, ο Gibson όμως εδώ δείχνει να κάνει μια απόπειρα τσαλακώματος και κίνηση σχετικής μετάνοιας, διαλέγοντας έναν ρόλο που ίσως να ταιριάζει και στην αναστατωμένη διανοητική κατάσταση που φαίνεται να τον έχει κυριεύσει τελευταία. Όχι ότι τον πολυ-αφήνει η Foster όμως, που παίρνει ένα θέμα σοβαρό και το μετατρέπει σε τηλεοπτικό προϊόν μεσημεριανής ζώνης Σαββατοκύριακου, νερώνοντας με ανασφάλεια και αμερικανίστικη χαριτωμενιά υποπλοκής για λυκειακά άγχη, τον πυρήνα της ιστορίας για έναν άντρα που αντιλαμβάνεται ότι ο μόνος τρόπος να φτιάξει τη ζωή του είναι να την αλλάξει, και παρ’ ότι το αποδέχεται, δεν έχει το κουράγιο να το κάνει χωρίς μια κούκλα να τον οδηγεί. Θα 'χε μια πλάκα παραπάνω πάντως αν στο τέλος έπεφτε κι η κούκλα σε κατάθλιψη, επειδή κανείς δεν πίστευε ότι είναι αληθινή, αλλά ακόμα κι έτσι, η ταινία έλαχε χειροκροτήματος στην δημοσιογραφική της (όχι και το standing ovation της επίσημης προβολής της πριν λίγο, βέβαια), έστω και μόνο επειδή έδωσε στους θεατές της μια τζούρα της τσιχλοφουσκίλας που τους έχει λείψει αυτές τις μέρες των Κανών.

  3. cheaptalk said

    Για την ιστορία, ο Pater ήταν κυριολεκτικά στον πάτο κάθε λίστας ενδιαφέροντος πριν ξεκινήσει το φεστιβάλ, αλλά δε βρέθηκε εκεί στη κριτική αποτίμηση, αυτή τη θέση (του πάτου των πάτων) κρατάει μέχρι τώρα έτερη γαλλικούρα, και γυναικεία κιόλα, το Polisse (2011) της Maïwenn Le Besco (που το υπέγραψε ως σκέτο Maïwenn, ως καλλιτέχνιδα). Χοντρικά η ταινία πήρε 5 στα 10 στις κριτικές, λόγω γαλλικών χειροκροτημάτων υποθέτεις, αλλά γενικότερα κράτα το "The epitome of an in-joke, best appreciated by director Alain Cavalier and his slender cast, Pater is a confounding slog for most anyone else", από το μίνι και πολύ είναι κριτικό θάψιμο του Variety.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.