20+1 αξέχαστα γυμνά βυζιά σε κινηματογραφικές αφίσες

Με αφορμή την ακριβοθώρητη γυμνή αφίσα του Girl with the Dragon Tattoo (2011) του David Fincher, οι Μάζες εξετάζουν εξονυχιστικά ιστορικά, το σπάνιο κινηματογραφοφιλικό φαινόμενο των βυζόμπαλων φάτσα κάρτα στις αφίσες.

Et Dieu... Créa la Femme / ...And God Created Woman / Και ο Θεός... Έπλασε τη Γυναίκα (1956)Ultimo Tango a Parigi / Last Tango in Paris / Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι (1972)Emmanuelle / Εμμανουέλα (1974)Il Portiere di Notte / The Night Porter / Ο Θυρωρός της Νύχτας (1974)Beau-Père / Τώρα Πια Είμαι Γυναίκα (1981)Prénom Carmen / First Name: Carmen / Όνομα: Κάρμεν (1983)La Femme Publique / The Public Woman / Η Δημοσία Γυναίκα (1984)Jours Tranquilles à Clichy / Quiet Days in Clichy / Ήσυχες Μέρες στο Κλισύ (1990)Guardami (1999)Ken Park (2002)Anatomie de l'Enfer / Anatomy of Hell (2004)Backstage / Στα Παρασκήνια (2005)Batalla en el Cielo / Battle in Heaven / Δυστυχισμένοι στον Παράδεισο (2005)Lie with Me / Αγάπησέ Με (2005)Cashback (2006)Hostel: Part II / Hostel: Η Συνέχεια της Παράνοιας (2007)Año Bisiesto / Leap Year / Δίσεκτο Έτος (2010)Habitación en Roma / Room in Rome / Δωμάτιο στη Ρώμη (2010)Habitación en Roma / Room in Rome / Δωμάτιο στη Ρώμη (2010)Kvinden Der Drømte Om en Mand / The Woman That Dreamed About a Man / Η Γυναίκα Που Ονειρεύτηκε Έναν Άντρα (2010)The Girl with the Dragon Tattoo (2011)
Et Dieu... Créa la Femme / ...And God Created Woman / Και ο Θεός... Έπλασε τη Γυναίκα (1956)Ultimo Tango a Parigi / Last Tango in Paris / Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι (1972)Emmanuelle / Εμμανουέλα (1974)Il Portiere di Notte / The Night Porter / Ο Θυρωρός της Νύχτας (1974)Beau-Père / Τώρα Πια Είμαι Γυναίκα (1981)Prénom Carmen / First Name: Carmen / Όνομα: Κάρμεν (1983)La Femme Publique / The Public Woman / Η Δημοσία Γυναίκα (1984)Jours Tranquilles à Clichy / Quiet Days in Clichy / Ήσυχες Μέρες στο Κλισύ (1990)Guardami (1999)Ken Park (2002)Anatomie de l'Enfer / Anatomy of Hell (2004)Backstage / Στα Παρασκήνια (2005)Batalla en el Cielo / Battle in Heaven / Δυστυχισμένοι στον Παράδεισο (2005)Lie with Me / Αγάπησέ Με (2005)Cashback (2006)Hostel: Part II / Hostel: Η Συνέχεια της Παράνοιας (2007)Año Bisiesto / Leap Year / Δίσεκτο Έτος (2010)Habitación en Roma / Room in Rome / Δωμάτιο στη Ρώμη (2010)Habitación en Roma / Room in Rome / Δωμάτιο στη Ρώμη (2010)Kvinden Der Drømte Om en Mand / The Woman That Dreamed About a Man / Η Γυναίκα Που Ονειρεύτηκε Έναν Άντρα (2010)The Girl with the Dragon Tattoo (2011)

Ο David Fincher ήθελε τη Rooney Mara γυμνή για την αφίσα του Girl with the Dragon Tattoo (2011), σύμφωνα με.. τον μύθο πια. Και την είχε, σε ένα πόστερ καταδικασμένο στην αφάνεια, μιας και από την εποχή των Lumière, πολύ περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο, αυτό το κομμάτι χαρτί που είναι σχεδιασμένο να εκτίθεται έξω από σκοτεινές αίθουσες, τρώει άγρια λογοκρισία. Γενικά μετράς ακόμα στα δάχτυλα, μαζί με αυτά στα ποδάρια, τις βυζο-παραγωγές που τόλμησαν να διεκδικήσουν προβολή οπουδήποτε αλλού, έξω από το φως του φεγγαριού του porno-chic στα 70s ή από τους τσοντοσινεμάδες που ξεφύτρωσαν στη δύση του.

Η αλήθεια είναι βέβαια πως από.. την αρχαιότητα υπήρχε ένα παραθυράκι, από το οποίο ξεπρόβαλαν κάτι βυζάρες να, σε αυτή την ολοκληρωτική λογοκρισία. Μέχρι και τις αρχές των 50s, και μέχρι και στην πουριτανική Αμερική, πέρναγες περίπου ότι ακάλυπτο γυναικείο σώμα ήθελες, βαφτίζοντάς το επιμορφωτικό, ως προς την επαφή με τη φύση και τα άλλα οφέλη του γυμνισμού. Στα μέσα της δεκαετίας (του '50) όμως, ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα (1956) και ο Roger Vadim ουσιαστικά έπλασε την τσόντα, μερικές γυμνές σκηνές της Brigitte Bardot, και ένα ξεκίνημα όπου σε υποδέχονταν το ηλιοκαμένο κωλαράκι της, ήταν αρκετά για να κάνουν τη ταινία διαπλανητική επιτυχία της χρονιάς, και να βάλουν στο κεφάλι κάθε παραγωγού την ιδέα να την επαναλάβει (την επιτυχία) δια της μιμήσεως. Ο Vadim βέβαια είχε από πάνω την εξίσου τολμηρή ιδέα να διαφημίζει την πραμάτεια του από την αφίσα, έστω και ζωγραφιστή, αλλά σε αυτό δε βρήκε και κάναν πρόθυμο αντιγραφέα, ακόμα και μερικά χρόνια αργότερα, όταν ο Russ Meyer κουράστηκε από την υποκρισία όλων, φυσιολατρών και καλλιτεχνών του βύζου και του κώλου, και δημιούργησε τον Immoral Mr Teas (1959) με ατάκα "a Frenchy comedy for unashamed adults". Ακόμα και σε αυτό, το ορόσημο για τη δημόσια πορνογραφία, η αφίσα ήταν πιο συγκρατημένη κι από στριπάκι του Marmaduke. Και στις αμερικάνικες πολιτείες τουλάχιστο, δεν άλλαξαν και πολλά από τότε όσο αφορά τα σταντ στα πεζοδρόμια, κάπου στα 90s μάλλον εμφανίστηκε σε one sheet μπούστο που δεν ήτανε ζωγραφιστό, και.. προωθημένο το λες κι αυτό ακόμα.

Στις αρχές των 70s πάντως, η χιονοστιβάδα που ξεκίνησε η βυζομανία του Meyer είχε παρασύρει σχεδόν τα πάντα εκτός από τα σταντς, στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ολλανδία και εκπληκτικά στην Αμερική, το πορνό ήταν ένα βήμα από τα να πατήσει στα πλακόστρωτα: x-rated ταινίες, λέγε με Καουμπόη του Μεσονυχτίου (1969), κέρδιζαν Oscar® και τα σκληρά πορνό είχαν μεγαλύτερη αναμονή και από τις υπερπαραστάσεις του Brοadway στη Νέα Υόρκη. Κάπου εκεί έσκασε μύτη και η πρώτη οικουμενική ρώγα, αυτή της Maria Schneider που θολώνονταν στα πλακάτ του Τελευταίου Τανγκό στο Παρίσι (1972) κατά βούληση του κάθε αιθουσάρχη μάλλον, η υποψία της υπήρχε παντού πάντως, πιο ευδιάκριτη σώζεται σε κάτι ισπανικές αφίσες στο δίχτυο πλέον. Όλη αυτή η μυθική φάση εξώλης και προώλης δε κράτησε και πολύ πουθενά όπως και να 'χει, ο παραγωγός Yves Rousset-Rouard μάλλον το είδε νωρίτερα απ' όλους, η Εμμανουέλα (1974) του έκανε chic το softcore στα σίγουρα, και εξασφάλισε προβολές για 10-15 χρόνια συνεχόμενα, σε κάθε σημείο της Γης. Ο Γάλλος παραγωγός έβαλε τη Sylvia Kristel με τα στηθάκια έξω στο αραχτό στην αφίσα, και μπορείς να πεις ότι χώρισε έτσι τους σινεμάδες του κόσμου σε X και μη, από κει και πέρα, ακόμα και τσόντες με σφραγίδα Κανών, στιλ Fruits de la Passion (1981) ήταν καταδικασμένες να στήνονται σε πιο σκοτεινά σοκάκια. Σε αυτό το κλίμα ο Beau-Père (1981) κατάφερε να κάνει το σκάνδαλό του με το συγκεκαλυμμένα παιδοφιλικό του θέμα, παρόλο που για καμιά δεκαετία τα Θρανία (Schulmädchen-Report) και τα συναφή reports, το είχαν κάνει το θέμα ιλαρό σουρωτήρι. Η ταινία, με έξωθεν καλλιτεχνικές μαρτυρίες, ξαναθόλωσε πάλι κάπως τα νερά, κομπλέ από το πεζοδρόμιο, τη σκυτάλη πήρε η Κάρμεν (1983) του.. ακούραστου επαναστάτη Jean-Luc Godard, η Maruschka Detmers και η Valérie Kaprisky γίνανε οι βασίλισσες του σινεφίλ τσοντόβιου στα 80s, παρόλο που χρειάζονταν να συνοδεύει.. μακριά υπογραφή τα βυζάκια τους για να σκάσουν μύτη σε καμιά αφίσα, στα 90s γενικά οι auteurs εξαφανίστηκαν προσωρινά λόγω βαριών ντοματοπτώσεων γενικότερα, και τα υπόλοιπα είναι ιστορία όπως λένε.

6 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Το θέμα το ετοίμαζα κάτι μέρες, το ξεκίνησα κυρίως γιατί μου τη σπάγανε κάτι τρισάθλιες λίστες της πλάκας, του είδους που φτιάχνεις σε 2", τις οποίες αντιγράφανε κλασικά όλοι στα δίχτυα, όταν βγήκε η αφίσα του νέου Κοριτσιού με το Τατουάζ. Οπότε όποιος πιστεύει ότι ξέχασα κάτι σημαντικό, ας το σημειώσει από κάτω, αλλά ας έχει και υπόψη ότι μιλάμε για.. Βενετία και άνω στην κλάση του βυζόμπαλου, και ότι επιπλέον έκοψα και από τις Βενετίες και τις Κάνες κάποιες αφίσες που δε ταίριαζαν στη γενικότερη αισθητική ή δεν είχαν τις ρώγες πρώτο θέμα. Όλοι ας έχουν υπόψη ότι έχω και κατεβατά να συμπληρώσω από κάτω, αργά ή γρήγορα, όπως και να 'χει.

  2. cheaplog said

    Πριν πολλά χρόνια, με αφορμή το 9 Songs (2004) γενικά, εποχές που τέτοιες λίστες δε τις πάταγες σε όποια γωνιά του διχτύου και να έστριβες, είχα κάνει ένα αφιέρωμα σε σοβαρότατες κινηματογραφοφιλικές φάτσα κάρτα πίπες. Το αφιέρωμα.. δε δημοσιεύτηκε πουθενά, μιλάμε τώρα για εποχές που ούτε οι Μάζες δε γράφανε στον ενικό ("Δείτε/Κρύφτε" :p) για παράδειγμα, κι ας φαίνονται κοντινές. Το ανέβασα πάντως στο χώρο μου στην Otenet, για κάποια χρόνια είχε λίγες εκατοντάδες επισκέψεις από γνωστούς φίλους, μέχρι που το ανακάλυψε το Google, και για κάποιο πολύ σύντομο διάστημα έψαχνες ας πούμε για Maruschka Detmers και την έβλεπες πρώτο αποτέλεσμα με ένα παπάρι για γλιφιτζούρι. Στη συνέχεια, για άγνωστο επίσης λόγο, η σελίδα έγινε hit στη Βραζιλία, την επισκέφτηκε όλο το Orkut και με πρήζαν στο MSN Messenger όλοι οι 12χρονοι Βραζιλιάνοι (και πολλοί Ασιάτες επίσης) που θα βρούνε άλλα τέτοια.

    Anywayz, η σελίδα έχει κάνα εκατομμύριο επισκέψεις σύνολο πια, τις μισές από αυτές το 2007, και έχει και καναδυο μικρολαθάκια που δε τα διόρθωσα ποτέ, αλλά αν δεν την έχει πετύχει κανένας κινηματογραφόφιλος από αυτούς που πλακώνουν για το αφιέρωμα (που είναι ήδη το δημοφιλέστερο θέμα της εβδομάδας παρεμπιπτόντως), ας τη τσεκάρει, τα σχετικά βιντεάκια βρίσκονται πια παντού στα internets για ακόμα περισσότερες ευτυχισμένες σινεφίλ αναζητήσεις.

  3. cheaplog said

    Τη.. γκαλερί την έβγαλε και ο Todd στο Twitch, κι εκεί φαίνεται πως μέχρι τη τελευταία στιγμή έκοβα αφίσες από τη λίστα. Συγκεκριμένα, Les fruits de la passion (1981), και Nessuna qualità agli eroi (2007), τα έβγαλα γιατί.. χάλαγαν τη ροή, αν και έφαγα κάτι ώρες να τα ψάχνω και να τα κόβω και αυτά.

  4. cheaplog said

    Για την ιστορία, ανέβασα και τα απομεινάρια της λίστας σε web album: posters-X

  5. cybernaut said

    στηρίζω !

  6. cheaplog said

    Μετά από κάποιο ηλίθιο update στα web albums της Google, το οποίο δε ξέρω πότε έγινε, οι αφίσες στο θέμα εμφανίζονταν μίνι. Το διόρθωσα τώρα που το πήρα χαμπάρι, ελπίζω μόνιμα.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.