Insanely Twisted Shadow Planet: Insanely Twisted Artist


«Είναι τα games τέχνη;» Πρόκειται για ένα ερώτημα που έχει απασχολήσει πολλάκις όσους προσπαθούν να γράψουν λίγο πιο σοβαρά πράγματα για αυτό το είδος ψυχαγωγίας από το πόσα ντουφέκια κουβαλάει ο πρωταγωνιστής ή πόσες πίστες πρέπει να περάσει για να φτάσει στον αρχιδιάολο. Ταυτόχρονα, επειδή είναι φοβερά αφηρημένη απορία και δεν έχει εύκολη απάντηση, έχει παράγει μόνο ατελείωτες και κουρασμένες (και κουραστικές) συζητήσεις και ουδέν αποτέλεσμα. Ο Ragnar Tornquist, δημιουργός παιχνιδιών όπως το The Longest Journey και το Dreamfall, έχει πει το πολύ σωστό (και προφανές), «Δεν ξέρω αν τα games είναι τέχνη, όμως υπάρχει τέχνη μέσα τους.»

Το Insanely Twisted Shadow Planet είναι λες και σχεδιάστηκε ακριβώς για να υπογραμμίσει τα λεγόμενα του Νορβηγού. Πέρα από την σκέτη ποίηση του τίτλου, το παιχνίδι είναι δημιουργία του Michel Gagné, ενός Καναδού animator και εικαστικού, του οποίου τη δουλειά έχεις δει σίγουρα κάπου, ειδικά αν παρακολουθείς animated ταινίες. Ο Gagné προικίζει το ITSP με ένα απίστευτα ιδιαίτερο στυλ, το οποίο θυμίζει κλασσικό animation, με αφαιρετικό σχεδιασμό και δημιουργίες που αγγίζουν τα όρια του σουρεαλισμού. Επειδή, βέβαια, δεν σου είπα τι ακριβώς είναι το παιχνίδι, θα αφήσω τους ίδιους τους δημιουργούς του να το περιγράψουν: «[Το ITSP] είναι μια side-scrolling [μτφ: ελέγχεις μια φιγούρα η οποία κινείται μόνο στις δύο διαστάσεις, πάνω, κάτω, αριστερά και δεξιά] περιπέτεια που αποτελεί αμάλγαμα τέχνης, κλασσικού animation και καθηλωτικού gameplay.» Επειδή πολλοί ίσως κοιμήθηκαν σε αυτό το σημείο, να τους ξυπνήσω με λίγη μουσικούλα, καθώς παιχνίδι περιλαμβάνει licensed κομμάτια των Dimmu Borgir, των Νορβηγών black metallers που έχουν βασανίσει εκατοντάδες ελληνικά αυτιά και κοσμήσει άλλα τόσα εξώφυλλα του Metal Hammer.

Για να μην κάνουμε μισές δουλειές όμως, τα 'φερε η μοίρα και έπαιξα ένα demo του παιχνιδιού την προηγούμενη εβδομάδα στο Los Angeles, κατά τη διάρκεια της E3 (για την οποία μπορείς να διαβάσεις λεπτομέρειες και να δεις video στο GameOver.gr, αλλά και στο νέο τεύχος του Official PlayStation Magazine). Έτσι λοιπόν, ανακάλυψα ότι το παιχνίδι όχι μόνο δείχνει πανέμορφο από κοντά, αλλά έχει και μεγάλο ενδιαφέρον στο παίξιμο – το σκαφάκι που ελέγχεις έχει διαφορετικούς τρόπους να αλληλεπιδρά με το περιβάλλον γύρω του, που δεν περιορίζονται στο να σκοτώνει ακαθόριστες εχθρικές φιγούρες. Αναλόγως με την πρόκληση που αντιμετωπίζεις, πρέπει να επιστρατεύσεις και διαφορετικό μέσο, κάτι που δίνει στο παιχνίδι μια απλή, αλλά καλοδεχούμενη στρατηγική νότα.

Είναι – δεν είναι τέχνη τα games πάντως, οφείλουν να είναι διασκεδαστικά και να προκαλούν το ενδιαφέρον και τις αισθήσεις, και το δημιούργημα του Gagné δείχνει να κάνει αυτό ακριβώς. Γι’αυτό και θα περιμένω εναγωνίως να το τσεκάρω όταν εμφανιστεί, μέσα στο καλοκαίρι, στην ψηφιακή αγορά του Xbox Live.



Previously on Movies for the Masses: La Tour (1928): Ο πύργος του σινεμά

Το κείμενο είναι του Μιχάλη Τέγου του GameOver.gr

One Response so far.

  1. cheaplog said

    Περισσότερα νέα για το (καμιά πενταετία σε development) παιχνίδι στο σχετικό blog του Gagné.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.