Captain America: The First Avenger (2011)

Ο Πρώτος Εκδικητής: Κάπτεν Αμέρικα
Captain America: The First Avenger, Poster

Σκηνοθεσία: Joe Johnston
Σενάριο: Christopher Marcus, Stephen McFeely (απ’ τα κόμικς)
Παίζουν: Chris Evans, Hugo Weaving, Hayley Atwell


Δες/Κρύψε το trailer

Ασθενικός πατριώτης γίνεται μεταλλαγμένος υπερστρατιώτης για να κατατροπώσει τη ναζιστική απειλή.Captain America: The First Avenger, PhotographΒασισμένη σε κόμικ που κρατάει απ’ τις αρχές του ’40, ετούτη η τελευταία αναγέννηση χρωματιστού ήρωα της Marvel, πριν η εταιρεία μπορέσει να περάσει στο all star υπερθέαμα του The Avengers (2012), είναι ίσως η πιο ιντριγκαδόρικη, απ’ την άποψη ότι είναι η πρώτη που δεν έχει ούτε την ελευθερία να σε ταξιδέψει σε άλλους κόσμους κι εξωγήινες οπτικές, ούτε την άνεση να δημιουργήσει ένα δικό της, εναλλακτικό, πιο γυαλιστερό και φαντεζί παρόν. Δεδομένης της αδιάρρηκτης σχέσης των ριζών του ήρωά της με την πολύ συγκεκριμένη περίοδο της παγκοσμιοπολεμικής αναταραχής, ο Captain America της απαιτεί να είναι ταινία εποχής. Κι αυτό, παραδόξως, είναι και το πιο γοητευτικό χαρτί της, με τον Rick Heinrich στα σκηνικά και την Anna Shepard στα κοστούμια, να δημιουργούν ένα σύμπαν αυτοτελές και γνώριμο συγχρόνως, ανανεώνοντας με κομικίστικη ευαισθησία και σεβάσμια αυτοπειθαρχία τις εικόνες που έχεις ασυνείδητα συνδεδεμένες με την περίοδο εν λόγω, για να δώσουν στην ταινία έναν χαρατήρα αναγνωρίσιμο, αλλά και διαφορετικό, που να ταιριάξει με την αλά James Bond των 60s κοσμοπολίτικα διειπηρωτική απειλή του σεναρίου, την οποία καλείται να αποκρούσει ο αθεράπευτα αμερικανοκεντρικός, αλλά οικουμενικά πατριωτικός ήρωας του Johnston.

Ο ίδιος ο Johnston, ανδρωμένος επαγγελματικά στο πλάι του Steven Spielberg στα μέσα προς τέλη της πιο fun περιόδου του σκηνοθέτη με το μούσι (ο Johnston είχε κερδίσει το Όσκαρ του για τα κασκαντερίστικα οπτικά εφέ του Raiders of the Lost Art (1982)) και σκηνοθετικά ψημένος σε δουλειές ξεχωριστές ακριβώς για τα χειροπιαστά τους εφέ και την παλιομοδίτικη αισθητική τους (Honey, I Shrunk the Kids (1989), The Rocketeer (1991), Jumanji (1995)), δίνει σάρκα και άγκυρα επαφής με τη γη στο αεριτζίδικο σενάριο των γραφιάδων των Χρονικών της Νάρνια, φροντίζοντας να τονίσει τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του ήρωά του ως διασυνοριακές αρετές, που δεν περιορίζονται μόνο πίσω απ’ την ασπίδα του με την αστερόεσσα, προσφέροντας έτσι σημείο επαφής με τον χαρακτήρα του, ακόμη και στους πιο αλεργικούς από τους θεατές. Ο Chris Evans προσπαθεί με τα λαγουδάσια ματάκια του, τα φουσκωτά μπρατσάκια του και μια κάποια αλά Gary Cooper καλοκάγαθη αφέλεια, να δώσει τρίτη διάσταση σ’ έναν χαρακτήρα που ούτε στο χαρτί δεν μπορούσε να προσποιηθεί ότι είναι κάτι περισσότερο από αδρό σκέτσο της προσωποποίησης του πατριωτισμού, κι αν αυτό μπορείς να το πεις πιστότητα στο πρωτότυπο, τότε η ταινία του Johnson σίγουρα την προσφέρει σ’ αυτό το επίπεδο, δεν είμαι σίγουρος όμως αν ο ήρωάς του θα συμφωνούσε με τον πανικό του σκηνοθέτη του και το πνίξιμο της πλοκής στα ψηφιακά του δεύτερου κομματιού, εκεί που το στόρι φεύγει απ’ τις vintage αναφορές και περνάει στην ολομέτωπη δράση, ανταλλάσσοντας την δροσερή ρετρό αισθητική του με άγαρπες κωλοτούμπες στις CGI βουνοπλαγιές και τους ανέμπνευστους κλωνοποιημένους, ψηφιακά παραφουσκωμένους, και κακόγουστα κομπιουτεροποιημένους μπράβους του κακού.

Τα στοιχεία της υπεραπλούστευσης της πλοκής και των ηρώων της, δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, ως βασικά συστατικά τόσο της πηγής της έμπνευσης, όσο κι ως προαπαιτούμενα των νερωμένων προδιαγραφών του προϊόντος και των απαιτήσεων για ευρύτητα στο κοινό, όμως η ομάδα του Καπετάνιου καταφέρνει να σώσει την αξιοπρέπειά της, κυρίως γιατί ο σκηνοθέτης πετυχαίνει με τις camp εξάρσεις του να χώσει ένα κάποιο επίπεδο αυτοσαρκασμού μέσα στη σοβαροφάνεια των σεναριογράφων, κι απ’ την άλλη γιατί η όλη φάση του ξαναγραψίματος της Ιστορίας, αντιμετωπίζεται με τόση παλαβομάρα, που δεν μπορείς κι εσύ στ’ αλήθεια να την πάρεις στα σοβαρά. Οπότε, όλα καλά.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 23.00, Πέμ.-Δευτ. & 18.00/ 20.30 3D

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.45 3D

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.20, Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.40 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 21.00/ 23.40, Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 15.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 11 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.40 3D

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Πέμ.-Τετ.: 15.15/ 18.15/ 21.15/ 00.15 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Πέμ.-Τετ.: 14.15/ 16.45/ 19.30/ 22.15/ 01.00, Σάβ., Κυρ. & 11.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.15, Σάβ., Κυρ. & 16.45

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 20.15/ 22.45 3D

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.20 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 21.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 18.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DOLBY DIG.)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 21.00, Πέμ.-Κυρ. & 00.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30

ΓΑΛΑΤΣΙ
ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 21.00/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 15.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.45/ 00.20 3D

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 21.50
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.00 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.40

ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 22.50

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 16.00/ 18.40/ 21.10/ 23.50
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.45/ 00.20 3D

ΤΑΥΡΟΣ - ΚΑΛΛΙΘΕΑ - ΜΟΣΧΑΤΟ
ΕΤΟΥΑΛ
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τρ.: 15.30/ 18.00/ 20.30/ 23.00 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Τετ.: 20.30/ 23.00 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Πέμ.-Τρ.: 16.40/ 19.20/ 22.00/ 00.40, Σάβ., Κυρ. & 14.00 3D / Τετ. 16.40/ 19.20/ 22.00/ 00.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 GOLD GLASS
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.00 3D
ΣΠΟΡΤΙΓΚ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.20/ 20.00/ 22.40 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 21.00/ 23.30

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 3D
Πέμ.-Τετ.: 16.30/ 19.15/ 21.45/ 00.15, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέμ.-Τετ.: 15.00/ 17.30/ 20.00/ 22.30/ 01.00, Σάβ., Κυρ. & 12.30
VILLAGE RENTI SUMMER (DOLBY DIG.)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.40

ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 20.40/ 23.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.30

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00 3D

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.00 3D


Also on Movies for the Masses: Trailer Made in America, the first avenger trailer

2 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Ταινία της εβδομάδας, με προβολές στο ΑΣΤΥ, είναι το Post Mortem (2010) του Pablo Larraín, για το οποίο θα πρέπει προς το παρόν να αρκεστείς στα όσα εκτεταμμένα λέγαμε πέρσι τέτοια εποχή που άνοιγε στη Βενετία, μέχρι να ανέβει και κριτική. Καλές προτάσεις είναι πάντως και ο Captain America (2011) και το Notre Jour Viendra (2010), με 3 και βάλε αστεράκια. Άγνωστη ποσότητα αλλά εν αναμονή κριτικής κι αυτό, είναι και το ελληνικό DOS. Μια Ιστορία Αγάπης από την Ανάποδη (2011), σε κάποια φάση κάτι θα γράψει ο Τάσος Θεοδωρόπουλος στo iefimerida.gr και θα το χασαπώσουμε.. ερρρ.. προσαρμόσουμε για δημοσίευση και στις Μάζες.

  2. cheaptalk said

    Σε ολόκληρες 16 αίθουσες ανοίγει ο Guard (2011), μαύρη κωμωδία από τον αδερφό του Martin McDonagh που είχε κάνει με τη σειρά του κάτι αντίστοιχο στην Αποστολή στη Μπριζ (2008). Σε 5 αίθουσες ξεκινάει το Salvation Boulevard (2011) με τον Pierce Brosnan και την Jennifer Connelly, μια σάτιρα της αμερικάνικου τύπου θρησκοληψίας από την οποία λείπει.. η σάτιρα, σύμφωνα με τον Άκη Καπράνο στο movieworld.gr. Στο ΣΙΝΕ ΨΥΡΡΗ ξαναπερνάει το Τελευταίο Μετρό (1980), και σε ΑΘΗΝΑΙΑ και ΘΗΣΕΙΟΝ ξανακούγονται οι Ψίθυροι (1961).

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.