The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 (2011)

Χαραυγή Μέρος 1
Breaking Dawn - Part 1, Poster

Σκηνοθεσία: Bill Condon
Σενάριο: Melissa Rosenberg, Stephenie Meyer (νουβέλα)
Παίζουν: Kristen Stewart, Robert Pattinson


Δες/Κρύψε το trailer

Η ηρωίδα μας παθαίνει επιτέλους αυτή την απέθαντη παντρειά που ονειρεύονταν. Αλλά για να πάθει και το πήδημα που κατεβάζει τα στρώματα, τα κρεβάτια, τα πατώματα, τα παράθυρα και τα νταβάνια, πρέπει πρώτα να μεγαλώσεις. Χλωμό το κόβω. Breaking Dawn - Part 1, PhotographΤουλάχιστο από την εποχή που οριστικοποιήθηκε η δικαιολογημένη μόνο από την απληστία απόφαση της Summit να χωρίσει σε δυο μέρη το Breaking Dawn, ήτανε γνωστό πως το Part 1 (2011) θα αποτελούνταν από έναν γάμο και μια εγκυμοσύνη. Ακριβέστερα, από έναν γάμο χωρίς σεξ, και μια εγκυμοσύνη χωρίς γέννα, ώστε να αξιοποιηθεί οικονομικά, όπως και στις προηγούμενες ταινίες, και το ανήλικο τμήμα από τις τσιριάρες αμοιβάδες που αποτελούν το κοινό του franchise. Από πολύ νωρίτερα, από το ξεκίνημα, η εταιρεία με σήμα που έχει πάρει τα βουνά, είχε προσλάβει τη Catherine Hardwicke για να δώσει στην εξωφρενική σαπουνόπερα της Stephenie Meyer μια αισθητική φαντασιωτικού indie που λαμπυρίζει στις προβολές, ασορτί με τα φαντασιωτικά βαμπίρ που λαμπυρίζουν στον ήλιο. Τσιμεντωμένη από τις με κάθε έννοια φτηνές προσδοκίες της παραγωγής και των θαυμαστριών, η αισθητική αυτή άντεξε στις αεροφαγικές επιθέσεις του Chris Weitz και στις ψυχρόαιμες του David Slade, οπότε πριν μπεις στην αίθουσα μπορείς να διαβάσεις και τις.. οσκαρικές φιλοδοξίες της Χαραυγής σα τα ίδια σκατά με τρελή φανφάρα στην υπόκρουση. Συνολικά, είτε κατατάσσεσαι στους προκαρυωτικούς οργανισμούς είτε όχι, το ενδιαφέρον σου δε μπορεί παρά να εστιάζεται στις λεπτομέρειες του βρασίματος του πρώτου μέρους του τελευταίου μέρους του ρομαντοξεσαλώματος του αιώνα, η συνταγή προαποφασισμένη και εξασφαλισμένη είναι.

Στην εκτέλεση λοιπόν, στη σκηνοθεσία του, ο Bill Condon είδε την ανήλικη ενηλικίωση του τέταρτου βιβλίου, με διαθέσεις μινιμαλιστικής παρέμβασης, πόνταρε κυρίως στη φυσική ανικανότητα των πρωταγωνιστών του, τους άφησε να τη ζήσουν μόνοι τους πλέον την πανηλιθιότητα των χαρακτήρων της Meyer, για να ανταποκριθούν και πιο ιδανικά στις προσδοκίες όλων. Το πρόβλημα σε αυτή τη προσέγγιση είναι ότι αυτοί οι χαρακτήρες είναι διαβόητα αισθηματίες, τρέχει σελίδες ολόκληρες η σκέψη τους κι ο λογισμός τους, σε κορφούλες και ρυάκια, άμα τύχει να μπει καμιά αποπροσανατολισμένη χελωνίτσα στο πλάνο, ενώ επιπλέον έχουνε και ιδιαζόντως απερίγραπτες ικανότητες, να αντιλαμβάνονται κλωτσιές ωαρίου που ακόμα δεν έχει γονιμοποιηθεί, να οραματίζονται το μέλλον σκίουρου που τον έχει φάει λυκάνθρωπος που του έχει πιει το αίμα βαμπίρ με καλαμάκι, να οσφρίζονται ακόμα τα αέρια που αμόλησε αυθόρμητα ο Armstrong όταν πάτησε στη Σελήνη. Έτσι, μεταφέροντας ολαυτά υπό τη δεδομένη προσέγγιση, τη διάρκεια της ταινίας αποτελούν παρατεταμένα σολαρίσματα διανοητικής καθυστέρησης, και παρατεταμένα σολαρίσματα εγκεφαλικής δυσκοιλιότητας, των οποίων τον όγκο μνημοσύνης αναλαμβάνει να τον καταγράφει η ένταση στα απελπισμένα θέματα του Hardwicke-χρισμένου Carter Burwell, και να τον μετριάζει το ανισόρροπο μοντάζ της μάλλον συμπονετικής (στο κοπάνημα της λογικής σου) Virginia Katz, μόνιμης συνεργάτριας του Condon σύμφωνα με το IMDb. Η απλή επικινδυνότητα για τη ψυχική σου υγεία, είναι και ατόφια στη διάρκεια, ο Condon έφτασε να γυρίσει σκηνή όπου η Bella παθαίνει μια ολοκλήρωση στον έρωτά της, αλλά η MPAA τη θεώρησε ακατάλληλη, ενώ για το εκτρωματικό γεννοβόλημα δεν υπήρξε ποτέ ούτε λόγος, πάντα προορίζονταν να γυριστεί "από τη σκοπιά της ηρωίδας", το οποίο στη πράξη μεταφράστηκε σε κούνημα της κάμερας για θολούρα, όπως σε ελληνική ταινία της κακιάς ώρας που λέει και ο Τάσος Θεοδωρόπουλος. Η ιστορία περιλαμβάνει και μια από αυτές τις σκηνές όπου οι αφοσιωμένες και εκτενείς αυλές της Bella φαγώνονται για να τη προστατέψουν, και αυτή ο Condon τη προσπέρασε με ελάχιστη φαντασία και μάλλον και με ελάχιστο προϋπολογισμό, την έστησε σα στατικό δισέλιδο DC vs Marvel επιεικέστερα ή σα παράσταση μπουλουκιού σε κατσάβραχο, με όλο το θίασο επί σκηνής και τον μισό ντυμένο αρκούδια, ακριβέστερα. Ο σκηνοθέτης υπέγραψε με τον ίδιο τρόπο, με περιεκτικά κάδρα, και άλλες σκηνές της Χαραυγής Παρτ Ουάν, δύσκολο όμως να πεις αν έχει μάτι George Pérez για λεπτομέρεια ή απλά δε του φτάνανε οι κομπάρσοι και έχωνε το καστ του στο πλάνο.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ODEON ΟΠΕΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.25/ 20.00/ 22.35

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.35/ 22.45

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30, Σάβ. & 00.30, Κυρ. & 15.00

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30 (εκτός Τρίτης)/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 15.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 11 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.00, Πέμ.-Κυρ. & 17.00, Πέμ.-Σάβ. & 00.30, Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 12 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.30, Πέμ.-Σάβ. & 00.00, Σάβ., Κυρ. & 14.00/ 16.30

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA ING
Πέμ.-Τετ.: 13.45/ 16.15/ 18.45/ 21.15/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 11.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 VILLAGE CINEMA ING
Πέμ.-Τετ.: 21.15, Πέμ., Παρ., Σάβ., Τετ. & 18.45/ 23.45, Κυρ. & 18.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.15, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 17.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Πέμ., Δευτ.-Τετ.: 14.30/ 17.00/ 19.30/ 22.15/ 00.45, Παρ. 14.30/ 17.00/ 19.30/ 22.15/ 01.00, Σάβ. 12.00/ 14.30/ 17.00/ 19.30/ 22.15/ 01.00, Κυρ. 12.00/ 14.30/ 17.00/ 19.30/ 22.15/ 00.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.15, Παρ., Σάβ. & 01.00, Σάβ., Κυρ. & 17.00

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.40

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 19.45/ 22.15, Παρ., Σάβ. & 00.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00, Σάβ., Κυρ. & 16.00, Κυρ. & 12.30

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 COSMOTE (DOLBY SRD)
Πέμ.-Κυρ., Τετ.: 19.00/ 21.30/ 00.00, Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 14.00/ 16.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.30/ 00.00

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ CLASSIC CINEMAS
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DOLBY DIGITAL SRD EX)
Πέμ.-Τετ.: 17.45/ 20.10/ 22.30

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 16.15/ 18.45/ 21.15/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 21.15, Πέμ., Παρ., Σάβ., Τετ. & 23.45

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.40/ 22.20/ 01.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.40/ 00.10, Σάβ., Κυρ. & 14.10/ 16.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 21.00/ 23.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.00, Πέμ.-Κυρ. & 17.00, Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 16.00, Κυρ. & 13.30

VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέμ.-Τετ.: 16.15/ 18.45/ 21.15/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ.-Τετ.: 16.15/ 18.45/ 21.15/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 COSMOTE
Πέμ.-Κυρ., Τετ.: 20.30/ 23.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00/ 01.30, Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 15.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 13
Πέμ.-Τετ.: 22.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 14
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.30/ 22.00/ 00.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέμ.-Κυρ., Τετ.: 20.00/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30/ 01.00, Σάβ., Κυρ. & 12.30/ 15.00

CINE CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
CINE CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 21.00/ 00.00, Σάβ., Κυρ. & 12.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 16.30/ 19.30/ 22.30, Σάβ., Κυρ. & 13.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 23.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.30, Παρ., Σάβ. & 00.30, Σάβ., Κυρ. & 12.30/ 15.30

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.35/ 22.45
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.40, Πέμ.-Κυρ. & 17.20

4 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Ο Condon περιόρισε γενικά και τις ποζαρίες, αλλά μάλλον θεώρησε ότι αυτό ήτανε το μόνο γελοίο της όλης υπόθεσης. Αφού περιόρισε μέχρι εξαφάνισης και τις αυτοσαρκαστικές ατάκες του σεναρίου που είχε εισάγει ο Slade. Υποθέτω μια.. οσκαρική ταινία δε μπορεί να αυτο-υποσκάπτεται, να σχολιάζουν μέχρι και οι χαρακτήρες της τις πανηλιθιότητες που ξεστομίζουν και κάνουν.

    Στο πνεύμα της οσκαρικότητας μάλλον, οι λύκοι κάνουν ολόκληρους διαλόγους, με βαριά βραχνάδα, αλλά, πρόσεξε τώρα, δε κουνάνε το στόμα τους, δεν είναι Μπέβερλι Χιλς Τσιουάουα η ταινία. Στο ίδιο απαράμιλλο πνεύμα εντάσσονται και κάτι μονόλογοι, για τη μοναχικότητα των λυκανθρώπων ας πούμε, πιο έντονοι από τη συνηθισμένη συναισθηματο-λογία του franchise έχω την εντύπωση ή με (ακόμα) περισσότερη φανφάρα στην υπόκρουση.

    Αυτά συμπληρωματικά, για όσους ψοφάνε για περισσότερες καθυστερημένες λεπτομέρειες :p

  2. Anonymous said

    Το καλύτερο μέρος της saga ήταν το trailer για το vampires suck!!! Μόνο αυτό έχω να δηλώσω!!!

    anodien

  3. cheaplog said

    Οι ντομάτες έχουνε γεμίσει πια με κριτικές, μιας και η ταινία ανοίγει σήμερα στην Αμερική. Και η διαπίστωση ότι στη ταινία συμβαίνει το απόλυτο τίποτα με τρελή φανφάρα, είναι φυσικά κοινή. Αλλά αυτό ήτανε πάντα και το νόημα των βιβλίων, και των πιστών μεταφορών τους στην οθόνη. Η Μπέλα είναι ακριβώς αυτό το απόλυτο τίποτα, γύρω από το οποίο περιφέρεται φαντασιωτικά το σύμπαν ολόκληρο. Από τον.. σεβασμό της Summit και του Condon στο πρωτότυπο υλικό, το νόημα είναι φανερότερο και σε όσους δε το είχανε πιάσει μέχρι τώρα, το σύμπαν περιστρέφεται αργότερα και με περισσότερη.. ένταση, αλλά η ταινία δεν είναι η "χειρότερη" της σειράς, η πιστότερη είναι προφανώς :p

  4. cheaplog said

    Καλύτερη Twilight-o-ταινία ήτανε με διαφορά το Vampires Suck όπως λέει και η anodien, το είχα τεκμηριώσει αναλυτικά και στη κριτική :p

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.