Dogtooth (2009): Συνέντευξη συντελεστών

Movies for the Masses|Interviews|Dogtooth

Δες/Κρύψε την απονομή του Prix Un Certain Regard σε έναν κάποιον Yorgos Lanthimos

Στη συνέντευξη μιλάει η Αγγελική Παπούλια (μεγάλη αδερφή στο φιλμ) και όχι η Μαίρη Τσώνη (μικρή αδερφή), όπως αναφέρονταν αρχικά στο βίντεο. Και οι δυο τους ήταν στις Κάνες για τα φλας.
Ήταν με διαφορά η καλύτερη ταινία που είχα δει στο φεστιβάλ, μέχρι χθες που ο Gaspar Noé πήρε την πρωτιά απ’ τον Γιώργο Λάνθιμο, αλλά ο ίδιος κι ο Κυνόδοντάς του, εξακολουθούν να είναι απ’ τα πιο μουρμουρισμένα ονόματα των φετινών Κανών, αν όχι για το εμπορικό δυναμικό τους, σίγουρα τουλάχιστον για το καλλιτεχνικό κριτήριό τους.

Αφού έκανε τους Έλληνες περήφανους με την προβολή του την περασμένη Δευτέρα, ο Λάνθιμος είδε τη δημοτικότητά του να εκτοξεύεται και τα αιτήματα συνεντεύξεων να πολλαπλασιάζονται κι αφού έκανε «δέκα χιλιάδες συναντήσεις» την άλλη μέρα, τον πέτυχα ζαλισμένο στο ετήσιο πάρτι του Greek Pavilion, εκεί που έπαιζε σε δαιμονισμένη λούπα, όλες τις μέρες του φεστιβάλ, το trailer της ταινίας του στη γιγαντοθόνη, κι εκεί που τον έψαχναν απ’ το φεστιβάλ του Telluride για να τον κλείσουν για το πρόγραμμά τους, αφού τους τον είχε προλάβει όμως το Toronto.

Τον κάθισα σε μια εξέδρα λίγο πιο πέρα, μαζί με δύο απ’ τους πρωταγωνιστές του, τον Χρήστο Πασσαλή (που θα θυμάσαι από εκείνο το set visit στο Μαύρο Λιβάδι (2009)) και τη Μαίρη Τσώνη Αγγελική Παπούλια, και τους έβαλα να μου πουν για την ξεκαρδιστική, ιδιοφυή, προβοκατόρικη, γλυκόπικρη και τραγελαφική, παραβολικά αφαιρετική και δαιμονισμένα εύστοχη δηκτική ματιά τους στο θεσμό της οικογένειας, το μεγάλωμα των παιδιών ως μέθοδο καλλιέργειας εξάρτησης απ’ τους γονείς, και την επιμέλεια και την επιμονή που χρειάζονται οι άνθρωποι για να χτίσουν τους τοίχους από ψέμματα και παρερμηνείες γύρω από τους ανθρώπους που θέλουν να κρατήσουν ως κτήματα κοντά τους.

Αναφερθήκαμε και στην παράνοια του να παίζεις σε τέτοιου κύρους φεστιβάλ, να σε διανέμουν σε ξένες χώρες και στην Ελλάδα να δυσκολεύεσαι να κλείσεις διανομή που να ‘χει νόημα, αλλά για το τελευταίο, μπορείς να υποθέσεις βέβαια, ότι οι άνθρωποι κρατιόντουσαν μέχρι κι απόψε πριν κάνουν τελειωτικές συζητήσεις για τα ενδιαφέροντα που έχουν μαζέψει, αφού παρά τον ζόρικο ανταγωνισμό, η ταινία του Λάνθιμου δεν είναι και χωρίς ελπίδες να αποσπάσει κάτι απ’ τα βραβεία του Un Certain Regard που μοιράζονται σε καμιά ώρα. Γι’ αυτό, θα έπαιρνα σαν ένδειξη και το ότι ο παραγωγός, Γιώργος Τσούργιαννης, ήταν ακόμα στις Κάνες χθες, παρ’ ότι είχε προγραμματίσει να φύγει νωρίτερα, αλλά σήμερα δεν τον πέτυχα πουθενά, οπότε μη σε πάρω και στο λαιμό μου.


Previously on Movies for the Masses: Cliente (2008): Josiane Balasko interview

23 Responses so far.

  1. Stelios.Koukouvitakis said

    Η κριτική της ταινίας στο Variety

    http://www.variety.com/review/VE1117940305.html?categoryid=31&cs=1&query=dogtooth

  2. Seven Film Gallery said

    to interview den "paizei" kane kati mastora

  3. verbal said

    ο διάολος το ifilm μας έχει απαυτώσει τελευταία, δεν ξέρω, υποθέτω θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα και κάποια στιγμή θα πάρει μπρος, το ανέβασα γιατί πρέπει να φύγω μήπως να πάω να δω την τελετή έτσι κι αλλιώς

  4. verbal said

    εναλλακτικά, μπορεί να το δει κανείς στη σελίδα μου στο facebook όταν τελειώσει το processing

  5. cheaplog said

    Το βίντεο το έφτιαξα προς το παρόν, και θα έχει και καλύτερη ποιότητα οσονούπω.

  6. cheaplog said

    Ο Γιώργος Λάνθιμος μόλις κέρδισε και το Prix Un Certain Regard, με το Prix du Jury να πηγαίνει στον Ρουμάνο του Police, Adjective.

  7. Anonymous said

    Συγχαρητήρια στον κύριο Λάνθιμο και σε όσους ασχολήθηκαν με τη ταινία.

    Οφείλω να ομολογήσω ότι διαβάζοντας την είδηση στο blog σας έμαθα για τη ταινία και για τον σκηνοθέτη, δε γνώριζα τίποτα.

    Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της. Μακάρι να έρθουν και άλλα τέτοια βραβεία ώστε να αναπνεύσει επιτέλους ο ελληνικός κινηματογράφος.

  8. Anonymous said

    Δεν είναι η Μαίρη Τσώνη αυτή!

    Θαφαςκαι τιμωρία επειδή έφυγες από δίπλα μου σε μια γαλλική ταινία... :-Ρ

  9. cheaplog said

    Στη συνέντευξη μιλάει η Αγγελική Παπούλια (μεγάλη αδερφή στο φιλμ) και όχι η Μαίρη Τσώνη (μικρή αδερφή). Να και μια φωτογραφία για να τις ξεχωρίζεις :p

  10. cheaplog said

    Επειδή βλέπω τη πέφτουμε όλοι ταυτόχρονα στον verbal, σημειώνω ότι τις μπέρδεψε γιατί μοιάζουν σαν αδερφές. Ή γιατί το Papoulia είναι ακατάλληλη λέξη στα Γαλλικά (σημαίνει γενειοφόρος ανανάς).

  11. Anonymous said

    Μπράβο επιτέλους μια ελληνική ταινία με βραβείο στο μεγαλύτερο φεστιβάλ του κόσμου! Αυτά να τα βλέπουν κάτι άσχετοι που ποντάρουν στους Ρουβάδες!

  12. Anonymous said

    Μα καλά κανείς σας δεν πήρε χαμπάρι ότι αυτή δεν είναι η Μαίρη Τσώνη, αλλά η Αγγελική Παπούλια; Κανείς δεν την έχει δει στο "Σπιρτόκουτο" του Οικονομίδη; Όταν γράφετε με τόση αυτοπεποίθηση και πιστεύετε ότι όλοι οι άλλοι είναι άσχετοι, καλό είναι να ξέρετε με ποιούς ηθοποιούς μιλάτε.

  13. Κώστας said

    Άντε και στα Όσκαρ. Αν οι δικοί μας φωστήρες αποφασίσουν να την στείλουν δηλαδή.

  14. cheaplog said

    Ότι λέγαμε εδώ και μέρες κι εδώ και στο Facebook κυρίως, το συνοψίζει καλύτερα.. το Variety: "this year’s Un Certain Regard boasted films from a bevy of name international auteurs - Korea’s Bong Joon-ho, Iran’s Bahman Ghobadi, Romania’s Cristian Mungiu and Corneliu Porumboiu, Japan’s Hirokazu Kore-eda - whose films grabbed a lot more attention."

    Ειδικά το Police, Adjective του Porumboiu (που πήρε τελικά το βραβείο της επιτροπής) έκανε πολύ θόρυβο, ενώ το μεγαλύτερο ενδιαφέρον απ' όλους συγκέντρωσε φυσιολογικά η Mother του Bong. Αλλά ο Κυνόδοντας φεύγει φέτος με τη φήμη του καλύτερου εκτός κύριου διαγωνιστικού, περίπου όπως πέρσι το Hunger και πρόπερσι το Control. Σε μια χρονιά, ξαναλέω γιατί ήταν στη προηγούμενη παράγραφο και θα το ξέχασες, που στα "δεύτερα" παίξαν πολλά φιλμ που για αρκετούς (που απειλουν τον Thierry Fremaux από το Twitter) θα έπρεπε να έχουν αντικαταστήσει τα πολλά δεύτερα στα "πρώτα".

  15. cheaplog said

    BTW, οι σχετικοί που μας τη πέφτουν για το μπέρδεμα των πρωταγωνιστριών, θα δείχναν αυτοπεποίθηση αν συμπλήρωναν και το όνομά τους.

  16. Anonymous said

    Πολυ ενδιαφερον...υπαρχει μηπως λινκ για το trailer;

  17. cheaplog said

    Στις Κάνες φέτος απ' ότι κατάλαβα όλοι βιντεοσκοπούσαν τρέιλερ, πρόμο, κτλ. με τα κινητά τους χωρίς πρόβλημα -- μάλλον πήραν χαμπάρι και στη γηραιά ήπειρο ότι στην Αμερική πια κάνουν ειδικές viral-ο-προβολές "γράψτο και βγάλτο στο YouTube και μετά θα κάνουμε ότι το κατεβάζουμε για να το ανεβάσουν περισσότεροι". Όμως ο verbal γέμισε τη μνήμη με βίντεο που έβγαλε για να δείχνει στους φίλους του ότι πήγε, όπως βλέπεις.

  18. verbal said

    Το trailer το είχα στα χέρια μου απ' την επόμενη της προβολής, αλλά το πετύχαινα τόσο συχνά (έστω στο ίδιο μέρος μόνο), που το θεώρησα αυτονόητο ότι θα έχει κυκλοφορήσει, τουλάχιστον σε κάποια απ' τις σελίδες του φεστιβάλ, ας πούμε. Τέλος πάντων, το πέρασα στο θέμα, αν και φαντάζομαι του cheaplog δεν θα του πολυαρέσει εκεί που το έβαλα, αλλά κάτι θα βρει να το κάνει υποθέτω.

  19. verbal said

    Αν θέλει κανείς να κατεβάσει το trailer μπορεί να το βρει σε mp4 στο rapidshare μου ενώ επειδή μάλλον κάποια στιγμή θα χαθεί το instant reaction του Λάνθιμου απ' τις Μεγάλες Εξυπνάδες, αν δεν βρει κάτι καλύτερο να το κάνει ο cheaplog κι αυτό, θα βρίσκεται πάντα στο επιλεκτικό comment feed. Ή και στο rapidshare κι αυτό, αλλά σε .flv.

  20. verbal said

    Το όνομα της Παπούλια αποκαστάθηκε και σύντομα θα ανέβει η υποτιτλισμένη εκδοχή, για να ταιριάζει με τη διεθνικότητα των τίτλων αρχής της συνέντευξης, που κατάλαβα ότι μπέρδεψε κάποιους.

  21. cheaplog said

    Το trailer απέκτησε ξεχωριστό δικό του θέμα: Κυνόδοντας (2009): Dogtooth trailer.

  22. verbal said

    Η συνέντευξη υποτιτλίστηκε για τους διεθνείς μας φίλους, όπως αυτοί του Cineuropa, ας πούμε, που περιμένουν να την αναδημοσιεύσουν.

  23. verbal said

    Περί των Όσκαρ που ανέφερε ένας απ' τους ανώνυμους, υπάρχει ένας κανονισμός που λέει ότι η ταινία που στέλνουμε είναι αυτή που παίρνει το Α' Κρατικό Βραβείο Ποιότητας το Νοέμβρη (τη χρονιά του πολύγλωσσου El Greco είχαμε στείλει --κακήν κακώς-- τη διόρθωση του Θάνου Αναστόπουλου, που είχε πάρει το Β') αλλά με το μπάχαλο που προβλέπεται φέτος, δεν θα μου κάνει εντύπωση, αν, όταν έρθει η ώρα, στείλουμε καμιά ταινία τύπου Μοιραία Έλξη, το μεγάλο comeback του Ερρίκου Ανδρέου, που έκανε βόλτες στο market των φετινών Κανών με κάτι leaflets που επαναπροσδιόριζαν το retro cult. Αλλά περισσότερα γι' αυτό, το συντομότερο.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.