City of Lakes: Ψηφιακό μέλλον στο ευτυχισμένο τέλος


Τι κάνεις άμα θες να παντρευτείς και διαθέτεις ανοιχτούς ορίζοντες και κυρίως χοντρό πορτοφόλι; Η νέα μόδα στο εξωτερικό είναι οι "θεματικοί" γάμοι. Έτσι και το ζεύγος στο βίντεο, Αμερικανοί ινδικής καταγωγής, αποφάσισε να ζήσει την πραγματική εμπειρία, κάνοντας έναν παραδοσιακό ινδικό γάμο στην Ινδία, κομπλέ με ελέφαντες, χορούς και πανηγύρια. Όταν λοιπόν απευθύνθηκαν στον ταλαντούχο σκηνοθέτη Kevin Shahinian για να κινηματογραφήσει το "κρέμασμα" (γιατί υπάρχουν και καλλιτέχνες σπεσιαλίστες στο γύρισμα γαμοβίντεο) αυτός το πήγε ένα βήμα παραπέρα: τους πρότεινε να το κάνει κανονική ταινία μικρού μήκους, με σενάριο, στην οποία θα ενσωμάτωνε την τελετή. Το αποτέλεσμα τον δικαίωσε, αφού το βίντεο κατέληξε μια Bollywood υπερπαραγωγή 28 λεπτών που θα ζήλευαν πολλοί γκλαμουράτοι νιόπαντροι.

Το ενδιαφέρον του πράγματος ωστόσο βρίσκεται και στον τρόπο με τον οποίο τα κατάφεραν. Χρειάστηκαν 9 μέρες γύρισμα συνολικά, με πολλές αναποδιές και περιορισμούς, ειδικά στις σκηνές του πραγματικού γάμου που φυσικά δεν υπήρχε περιθώριο για δεύτερη λήψη. Το εγχείρημα στήριξαν μεγάλοι χορηγοί, όπως η ίδια η Canon που διέθεσε στο συνεργείο 2 φωτογραφικές μηχανές EOS 7D, μοντέλα προ-παραγωγής τότε. Γιατί το παραπάνω βίντεο δε γυρίστηκε με τίποτα πανάκριβες κάμερες αλλά με επαγγελματικές φωτογραφικές μηχανές αξίας 1700 δολαρίων! Οι μηχανές αυτές, αν και αρχικά προορίζονταν για το Associated Press (που δεν ήθελε να πληρώνει έξτρα καμεραμέν αλλά οι φωτογράφοι του να μπορούν να βγάζουν και κάνα βιντεάκι για το σάιτ), προκάλεσαν υστερία στους απανταχού filmmakers, αγκαλιάστηκαν από επαγγελματίες του χώρου, και μετά από λαϊκή απαίτηση, έγιναν ακόμα πιο κινηματογραφικές. Το φαινόμενο των HD-DSLR πήρε τέτοιες διαστάσεις που ανάγκασε ακόμα και την πρωτοπόρο Red να αλλάξει σχέδια στην επόμενη υπερκάμερα που θα βγάλει, ώστε να είναι και αυτή σε μέγεθος φωτογραφικής μηχανής. Ανοίγουν έτσι νέες δυνατότητες στους επίδοξους Spielberg όλου του κόσμου: Πλέον μπορούν να γυρίσουν με φτηνά εργαλεία με την ποιότητα του φινάλε του House, ή και να δοκιμάσουν εντελώς νέους τρόπους κινηματογράφησης.


Previously on Movies for the Masses: Kyonyū Dragon: BIG TITS ZOMBIE in 3D!!!

Το κείμενο είναι του μικρομηκά Στέλιου Κουκουβιτάκη

10 Responses so far.

  1. Anonymous said

    Τελικα ρε κουφαλες βλεπω οτι περπατατε αρκετα στα "περιεργα" μονοπατια της κινηματογραφικης παραγωγης.Χαιρομαι ειλικρινα να διαβαζω αυτο το μπλογκ.

  2. cheaplog said

    Τα εύσημα πάνε στον Στέλιο Κουκουβιτάκη που έγραψε το κείμενο, εγώ δοκίμασα να το ξεκινήσω αλλά διαπίστωσα ότι χρειάζονταν να φάω καναδυο μέρες τουλάχιστο για να βγάλω τίποτα που να είναι τεχνικά σοβαρό :p

  3. cheaplog said

    Τελικά ξημέρωσα ακολουθώντας τις συζητήσεις στα links του Στέλιου. Και νομίζω το θέμα είναι το καλύτερο που θα μπορούσαμε να βγάλουμε για να εξηγεί, χωρίς φόρτιση και στη πράξη και στον καθένα, το πως η άνοιξη του ελληνικού κινηματογράφου έχει άμεση σχέση με την εποχή της πληροφορίας.

    Η Ελλάδα παράγει κινηματογραφικό πολιτισμό γιατί τουλάχιστο η ενημέρωση και η τριβή των δημιουργών της δεν εξαρτάται πια από το γενικότερο.. μεγαλείο της φυλής. Κι εγώ έχω μια αισιοδοξία ότι κάπως έτσι θα κάνουν γενικότερα και τόσο αισθητή τη παρουσία τους οι.. άνθρωποι στη χώρα.

  4. Anonymous said

    Τσιπλογκ μακαρι αλλα παραθετω το λινκ μιας Ελληνικης σειρας (webisodes) που τραβηχτηκε με τις Canon.http://www.theflatmates.gr/

    Το μεσο δεν ειναι το παν.Ακομα και αν ξερεις πως να το χειριστεις που ακομα και αυτο ειναι εξαιρετικα δυσκολο και προυποθετει βασεις που πολυ απλα εδω δεν...Προσφατα το σπουδασα το αντικειμενο σε λουμπεν ελληνικο φιλμσκουλ γουαναμπι και ξερω απο πρωτο χερι.

  5. Anonymous said

    Μιας και γουσταρεις παντως να ξημεροβραδιαζεσαι στα λινκς παραθετω (ελπιζω οχι καταχρηστικα) και μια σειρα απο καποια αλλα λινκς εξ'ισου σημαντικα σχετικα με το νεο DLSL "κινημα" (και οχι μονο) .

    http://hurlbutvisuals.com/blog/ (how would you like me to go trash your fucking lights) lol.

    http://blog.vincentlaforet.com/

    http://www.scottsimmons.tv/blog/

    http://prepshootpost.blogspot.com/

    http://www.dpnotes.com/canon-5d-mark-ii-movie-video/

    http://www.elskid.com/blog/

    Ο εχων 2 λινκς να δινει τον εναν κοκ χαχα.Καλο διαβασμα.

  6. cheaplog said

    OK, δε λέω φυσικά πως όποιος παρακολουθεί τις εξελίξεις στις μηχανές και βγάζει σπονσοναρισμένα κλιπάκια στο δίκτυο είναι για υποψηφιότητα στα επόμενα ελληνικά κινηματογραφικά βραβεία. Για ενημέρωση και τριβή είπα, η πράξη στη κινηματογραφική θεωρία ακόμα κοστίζει αρκετά, το ταλέντο προφανώς δε διδάσκεται, η παιδεία και η αισθητική φυτεύονται μέχρι κάποιο σημείο, κτλ.

    Το βλέπω το θέμα πιο μακροσκοπικά, και δε λέω καν ότι όλοι.. μπριζώθηκαν στη τηλεφωνική γραμμή και αυτό ήταν που έκανε τον ελληνικό κινηματογράφο να μη παράγει μόνο μιζέρια. Το δίχτυο έφερε αλυσιδωτές αλλαγές, άλλαξαν γενικότερες νοοτροπίες, πάει μακριά η βαλίτσα. Γι' αυτό τη ξαναγυρνάω στο ότι το δίχτυο σίγουρα βοήθησε εκεί που φαίνεται πολύ καθαρά πια ότι βοήθησε :p

    Οι Flatmates είναι παράδειγμα όπου δε βοήθησε το δίκτυο καθόλου. Τα webisodes ξεκίνησαν μαζί με το βίντεο στο δίχτυο. Ήταν φάση που δημιουργοί ψάχναν κοινό, κάποιοι από αυτούς βρήκαν μεγάλο γιατί ήταν καλοί σε αυτό που κάνανε (θεωρητικά τουλάχιστο), μετά βρήκαν και σπόνσορες όταν άρχισαν όλες οι αναλύσεις (και "αναλύσεις") για το διαδιχτυακό marketing, άρχισαν να μπλέκουν και πιο παραδοσιακοί και άσχετοι, στην Ελλάδα όλο αυτό έφτασε κυρίως.. εντελώς ανάποδα φυσικά. Εγώ αυτά τα λέω καταναλωτικά βίντεο, η (ανάποδη) σύλληψη είναι πια διαδεδομένη αλλά για φούσκα ασχετοσύνης τη βλέπω, είναι τόσο off όσο και να ξεκινήσει διαφημιστική να κάνει πετυχημένο blog ή.. ταινία. Μπορεί να εξυπηρετεί όσους χάνουν μάτια ηλίθιων από τη TV στο να τα πετυχαίνουν πουθενά αλλού, όμως και γι' αυτό δεν είμαι τόσο σίγουρος.

  7. Βακχος said

    Εντάξει αυτό το θέμα είναι χιλιοειπωμένο στη πιάτσα των DPs

    Για κάνα φοιτητικό short καλές είναι.
    Ούτε για διαφημιστικά δεν κάνει.

    Για ταινία κάτω από βαριά κι ασήκωτα motiongraphics δεν θα μείνει τίποτα από resolution.Δεν δίνει καμιά άπλα με pixels (Ks)
    Όσο και να σκανάρει η VFX εταιρεία δεν θα παίζεται στο σινεμά της γειτονιάς.

    Άρα η Red One παραμένει η καλύτερη δυνατή digital λύση

  8. cheaplog said

    Στη διεύθυνση φωτογραφίας δεν είμαι ειδικός βέβαια αλλά από την άλλη η.. εικόνα δεν είναι και ακριβώς αυτή που παρουσιάζεις νομίζω. Η κάμερα έχει βρει ήδη χίλιες και μία χρήσεις και πέρα από διαφημιστικά, τα είπαμε και πιο πάνω, υπάρχει και θέμα στη συνέχεια, και έτσι κι αλλιώς εξαρτάται και από το αισθητικό αποτέλεσμα που θες να πετύχεις και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Υπάρχει μια ολόκληρη γενιά πια που έχει μεγαλώσει με ψηφιακό βίντεο και έχει σχηματίσει δικιά της εικόνα για το τι ανέχεται και τι όχι, οι Neveldine & Taylor γυρνάνε εδώ και χρόνια με ότι κάμερα πετύχουν στα ράφια και μετά τη πετάνε (αν και βέβαια όλες τις.. προσαρμόζουν ελαφρά). Δε λέει κανένας ότι η συγκεκριμένη ή η γενικότερη τάση είναι η.. επιλογή του επαγγελματία, αλλά υπάρχουν και σημεία στα οποία πλεονεκτούν κάμερες που δεν είναι βαριές κι ασήκωτες στη τσέπη ή.. κυριολεκτικά, νομίζω.

  9. Βάκχος said

    Φίλε cheaplog ναι δεν διαφωνώ μαζί σου, όπως και δεν διαφωνώ ειδικότερα με τη πρακτική ευκολία που προσφέρει ιδιαίτερα στους νέους κινηματογραφιστές που θέλουν να πουν πράγματα και δεν μπορούν γιατί θα πρέπει να ξοδέψουν πακτωλό χρημάτων σε νοικιάσματα και απαιτητικούς φωτισμους (οι καινούργιες μηχανές έχουν τρομερούς sensors).

    Όπως είπα είμαι υποστηρικτής των στιβαρών μηχανών όπως αυτή της RedOne (δεν τα τσεπώνω από εμπειρία μιλάω).

    Εντούτοις φίλε cheaplog υπάρχουν και σοβαροί επαγγελματίες όπως ο Stu Maschwitz (έμπειρος VFX supervisor και μεγάλος CANONιέρης) που δίνουν δυνατό και ανιδιοτελή αγώνα υπέρ των EOS και γενικά του αξιοπρεπούς guerrilla film-making.
    Εδώ το μπλοκ:http://prolost.com/

    Αν με ρωτήσεις προσωπικά: Η απάντηση είναι πολύ απλή, η CANON δεν θα πάψει να αναβαθμίζεται άρα έχουμε να δούμε πολλά ακόμα.

    Μη ξεχνάς ότι έχουμε και τη μάχη του 3D που θα ακολουθήσει αναγκαστικά αυτή των 3D τηλεοράσεων. Πέρα από τα adapters, rigs και άλλες πατέντες οι ίδιες οι βιομηχανίες θα αρχίσουν να βγάζουν καλές καθαρές 3D κάμερες όπως αυτή της Panasonic.
    Άρα θα μπουν στη μάχη από τη Canon και τη Red μέχρι τη Sony και την Arri

    ευχαριστώ πολύ

  10. Anonymous said

    Οποιος το ιντερνετ κατεχει ολα τα ωραια ζει.http://philipbloom.co.uk/2010/05/12/redtails/

    Μπορει να μην κανει ομοιοκαταληξια,αλλα ειναι spot on (ελπιζω) .

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.