Write the Future: Μπάλα σε πρώτο πλάνο


Έκανε τηλεοπτική πρεμιέρα μόλις το βράδυ του Σαββάτου στο ημίχρονο του τελικού του Champions League, και ήδη χαρακτηρίζεται από τα internets κι από τον απλό κοσμάκη (i.e. τους πατεράδες μας που βλέπανε τον τελικό και μας έλεγαν μετά κατενθουσιασμένοι πόσο διασκέδασαν το κλιπάκι) ως πιθανώς μια από τις καλύτερες διαφημίσεις ever.

Το 3λεπτο σποτάκι της Nike με τίτλο Write the Future έχει γυρίσει ο Alejandro González Iñárritu σε αυτήν που ένας κακεντρεχής θα μπορούσε και να πει πως αποτελεί την κορυφαία στιγμή της φιλμικής καριέρας του (όχι, σας προκαλώ να καθίσετε να ξαναδείτε τη Βαβέλ (2006) και να μου πείτε πως ήταν καλύτερο από το Write the Future), και φέρει όλα τα χαρακτηριστικά που συναντά κανείς στο σύνολο της δουλειάς του. Αν δηλαδή απορούσατε πώς θα έμοιαζε μια σπονδυλωτής αφήγησης διαφήμιση με ποδοσφαιριστές που στοχάζονται την ώρα της αγωνίας τους, για τη μοίρα και για τη θέση τους στον κόσμο, τώρα έχετε την απάντησή σας. Και παραβλέποντας το γεγονός πως ο Iñárritu έχασε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να οπτικοποιήσει ως μέρος της διαφήμισης το θρυλικό φιλοσοφικό ερώτημα περί αγωνίας του τερματοφύλακα πριν το πέναλτι, το αποτέλεσμα είναι φιλόδοξο, στιλιζαρισμένο ως εκεί που δεν πάει, και φοβερά διασκεδαστικό. Θυμίζει πως ένα σώσιμο (του Fabio Cannavaro, εν προκειμένω) ενός βέβαιου γκολ πάνω στη γραμμή μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστικό και ηρωικό με ένα εντυπωσιακό σκοράρισμα, βάζει το πιο συμπαθές κωλόπαιδο του παγκόσμιου football, Wayne Rooney, να αντιμετωπίσει (α λα Lola Rennt (1998)) στο μυαλό του δύο διαφορετικές εκδοχές του μέλλοντός του, αναλόγως της έκβασης μιας φάσης (στην άτυχη διαδρομή θα σπάσετε πλάκα στην εικόνα ενός Rooney ερημίτη με μούσια που θα ζήλευε και μέλος των ZZ Top, ενώ στην επιτυχημένη θα τον δείτε να κερδίζει χωρίς καν να προσπαθεί τον... Roger Federer, σαν άλλος Forrest Gump), και αφήνει το κρίσιμο πέναλτι φάουλ στα πόδια του αχώνευτου Cristiano Ronaldo που με χαρακτηριστική υπερβολή (που περιλαμβάνει ένα ιδιοφυές cameo του Homer Simpson) είναι έτοιμος να χριστεί βασιλιάς του κόσμου. Ή μήπως όχι;

Ελέγχονται ως ανακριβείς οι πληροφορίες που θέλουν τον Iñárritu να παρουσίασε το final cut της διαφήμισης με την χαρακτηριστική του κατακερματισμένη αφήγηση πριν η Nike του την βάλει εκεί που δεν φέγγει ο ήλιος, αλλά κατά τα άλλα μια χαρά τα κατάφερε. Και τώρα κάποιος να εξηγήσει στην Adidas ποιος είναι ο Guillermo Arriaga.


Previously on Movies for the Masses: Street Fighter: Legacy σε νέες τέχνες

Το κείμενο είναι του Dark Tyler του US TV

6 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Το βίντεο είναι από το κανάλι της Nike στο YouTube και παίζει και στις ευρωπαϊκές ποδοσφαιρικές σελίδες της Nike (στη γενική δείχνει κλασικά η αφισέτα στο θέμα). Οι players που δίνουν και οι δυο σελίδες είναι προβληματικοί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, οπότε έκανα μια μικρή αλχημεία μπας και φανεί το θέμα αξιοπρεπέστερο.

  2. Anonymous said

    http://www.wk.com/campaign/write_the_future
    H diafhmhstikh etaireia ypeythynh gia thn campaign.
    exei kai edw to video mazi me extras.

  3. cheaptalk said

    Δυστυχώς.. ερρρ.. το YouTube μάλλον έκλεισε την υποστήριξη στο βίντεο για τον καινούριο player (που εμφανίζεται μόνο στις σελίδες του), και έτσι αναγκαστικά έβαλα τον υπεράσχημο παλιό, μιας και δεν έχει και πολύ νόημα να αντιγράψω το βίντεο για να παίζει με τον μαζο-player.

  4. duendes said

    Μια μικρή διόρθωση: Ο - πράγματι αχώνευτος - Ρονάλντο, δεν ετοιμάζεται να βαρέσει πέναλτι αλλά φάουλ.

    ΥΓ. Πολύ πετυχημένη η σύνδεση του κομματιού του Ρούνει με το Run Lola Run!

  5. cheaptalk said

    Απορώ πως κολλήσαμε όλοι και το περάσαμε για πέναλτι, από τη φόρα και μόνο που παίρνει φαίνεται ότι δεν είναι.

  6. Βάκχος said

    "Κάποιος να εξηγήσει στην Adidas ποιος είναι ο Guillermo Arriaga"
    ΘΕΟΣ!!!
    ΘΕΟΣ!!!
    και συμπληρώνω: για να γράψει το σενάριο του σποτ κι όχι να το σκηνοθετήσει!!!! χαχαχα (κακία)!

    Πρέπει όμως να δώσουμε και τα εύσημα στη The Mill για τα τρομερά VFX που περνάνε απαρατήρητα (αυτή είναι και η επιτυχία τους). Αφού
    δεν υπάρχει καμιά εξέδρα, γήπεδο, κανένα στάδιο Ροναλντο και ούτε βέβαια το άγαλμα του (όπως και άλλα πολλά: πολλαπλασιασμός κόσμου, δορυφόρος, γιγαντοοθόνες και ένα κάλο color correction).

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.