City Island (2009)

Οικογένεια σε Παράνοια
City Island, Poster

Σκηνοθεσία: Raymond De Felitta
Σενάριο: Raymond De Felitta
Παίζουν: Andy Garcia, Julianna Margulies, Steven Strait, κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Σωφρονιστικός υπάλληλος φιλοδοξεί να γίνει Marlon Brando όσο συντηρεί οικογένεια από αυτές που τα ψέματα τη φέρνουν πιο κοντά.City Island, PhotographΑρκετές από τις δυσλειτουργικές καταστάσεις που πατεντάρισε ο αμερικάνικος ανεξάρτητος πριν καναδυό δεκαετίες μπορείς πια να τις παίξεις μόνο for laughs, όμως ο Raymond De Felitta που αποφοιτούσε εκείνη τη εποχή από το AFI φαίνεται να ακολουθεί την αντίθετη κατεύθυνση, να κόβει κομμάτι από το τηλεοπτικό ψωμοτύρι και να το αντιμετωπίζει με μια indie διάθεση προσπαθώντας να του προσδώσει σοβαρότητα και, κυρίως, νόημα, μια διαδικασία που από το ξεκίνημα ακόμα κοπανάει σε επισημασμένα με μεγάλες κίτρινες προειδοποιητικές πινακίδες αδιέξοδα, σαν το οδικό στο τέλος του οποίου ζει η οικογένεια του City Island (2010). Παρολαυτά, ο δημιουργός δε τρακάρει ακριβώς μετωπικά με τη παπάρα σε κανένα σημείο, τουλάχιστο όχι τόσο μετωπικά όσο σε προϊδεάζει ο εισαγωγικός εκτός οθόνης μονόλογος του Andy Garcia για το.. City Island, μια περιοχή του Bronx στη Νέα Υόρκη και μια εισαγωγή που νόμιζες ότι είχες αφήσει πίσω στις εκθέσεις που γράφαν οι κουμπούρες στο δημοτικό. Το φιλμ ξοδεύει αρκετό χρόνο στο να συστήσει τους sitcom χαρακτήρες του, ώστε να σε απαλλάξει από το να περιμένεις αυτόματα laughing track σε κάθε ατάκα και να δώσει αέρα στο ταλέντο των πρωταγωνιστών, ενώ βλεφαρίζει λιγάκι και προς ανώμαλα βίτσια από αυτά που ο Todd Solondz θα έκανε παρακμιακά ουμανιστικά συγκλονιστικά, βάζοντας τον πιτσιρικά Ezra Miller να παθιάζεται με το να ταΐζει χοντρές, έστω κι αν η συγκεκριμένη υποπλοκή μένει στην αγαθοσύνη, δε πάει πουθενά, και δεν επηρεάζει καμιά άλλη. Τουλάχιστο ο χαρακτήρας του Miller έχει έτσι μια συνέπεια, πράγμα που δε μπορείς να πεις για κανέναν άλλο του φιλμ, ειδικά της Julianna Margulies (με μαλλί και αϊλάινερ σκίσε με τώρα soccer mom) που τη μια βάζει τις φωνές στον άντρα της άμα της πει να φτιάξει κάνα φαΐ της προκοπής και από την άλλη δε τολμάει να τον αντιμετωπίσει για τίποτα ελάχιστα πιο σημαντικό, με δικαιολογία τη συναισθηματική ανισορροπία, κυριότερο χαρακτηριστικό όλων των γυναικών σύμφωνα με τις ατάκες του σεναρίου (και όχι μόνο βέβαια).

Ο De Felitta δεν έχει άλλη επιλογή από το να κλείσει διευθετώντας όλες τις μικροπαρεξηγήσεις τις οποίες θεατρίνισε σε ψιλο-υστερικό βαθμό στη πορεία, και δε μπορεί παρά να το κάνει θεατρινίστικα, χωρίς να μπορείς εσύ να πεις ότι δε κάνει μια προσπάθεια να πιάσει ένα στιλ δημοφιλούς θεάματος του Broadway. Στο ενδιάμεσο ακουμπάει το θεατρίνισμα και σαν.. επάγγελμα, με πλάνα αλλού υπέροχα διεισδυτικά κι αλλού (ακόμα και στην ίδια σκηνή) ερασιτεχνικά πομπώδη, πλάνα που τελικά μοιάζουν κάλεσμα για ανθρώπους του χώρου να τσοντάρουν στη παραγωγή (καμιά δεκαριά το έκαναν), χωρίς να πάνε και πολύ παραπέρα από όσα παρέλειπαν σα τετριμμένα όλοι οι σχετικοί (i.e. φιλόδοξων συνεπιβατών του Θέσπιδος) χαρακτήρες στα σίριαλ από τα 80s ακόμα. Μαγικά, για δεύτερη φορά μετά το Two Family House (2000) του ίδιου, αυτός ο αχταρμάς δουλεύει, ο De Felitta συμπαθεί όλους τους ανθρώπους της ευρύτερης ιταλικής μεταναστευμένης μειονότητας που κόλλησε για να βγάλει το ζευγάρι των ηρώων του, οι ηθοποιοί του έχουν τη θέληση να παίξουν και την άνεση να δίνουν ότι τόνο τους κατέβει στις ερμηνείες τους, το κοινό διασκεδάζει όπως δείχνει και το βραβείο του στο περσινό Tribeca.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΘΗΣΕΙΟ - ΠΛΑΚΑ
ΘΗΣΕΙΟN
Απ. Παύλου 7, 210-3420864, 2103470980.
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.05

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΕΣΙΣ (Θερινός)
Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 210-7788778.
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΓΑΛΑΤΣΙ
ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ SUZUKI
Στο Αττικόν Άλσος (Περιφερειακός Πολυγώνου-Γαλατσίου), 210-6997755, 210-6997788.
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Ζησιμοπούλου 7 & Α. Μεταξά, Γλυφάδα, 211-211-2222, 210-8983238.
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 22.50

ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ΑΙΓΛΗ
Λεωφ. Σαρωνίδας 28-30, Σαρωνίδα, 22910/54941.
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

One Response so far.

  1. cheaptalk said

    Δε ξέρω αν χρειάζεται να το εξηγήσω περισσότερο αλλά anywayz ο καθένας πιστεύω θυμάται τις "εκθέσεις" που ξεκινούσαν επαναλαμβάνοντας καμιά κατοστή φορές το θέμα, και με τα ίδια λόγια, και μετά.. τελείωναν (άμα ήσουνα τυχερός). Και οι εκθέσεις είναι ανάπτυξη θέματος, το οποίο.. αναγκαστικά σε κάποια φάση πρέπει να το αναφέρεις. Τα σενάρια από την άλλη είναι tales (και σίγουρα όχι αγράμματα στιχάκια για σκυλάδικο στην εθνική ας πούμε), είναι αφηγήσεις που ο τίτλος τους τις χαρακτηρίζει αλλά, εκτός Hollywood τουλάχιστο, δεν είναι η αρχή και το τέλος τους. Από αυτή την άποψη, το να αναφέρεις καν τον τίτλο στη διάρκεια, δε βοηθάει ακριβώς στο να πάρεις τίποτα παραπάνω από κουλούρα στα μαθήματα σεναρίου για αρχάριους, πόσο μάλλον το να ξοδεύεις την αρχή τη μέση και το τέλος για να τον αναλύεις κιόλα (τον τίτλο), γράμμα γράμμα και με λογοτεχνικές φαντασιώσεις από πάνω. Το ότι αυτή η πομπαρία για τα πανηγύρια εξομαλύνεται στο φιλμ είναι και το πιο χαρακτηριστικό του και το μεγαλύτερο κατόρθωμά του, νομίζω.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.