Blue Valentine (2010)

Blue Valentine, Poster

Σκηνοθεσία: Derek Cianfrance
Σενάριο: Derek Cianfrance, Cami Delavigne, Joey Curtis
Παίζουν: Ryan Gosling, Michelle Williams


Δες/Κρύψε το trailer

Αγόρι συναντάει κορίτσι όμορφο, έξυπνο, μορφωμένο, από σπίτι, και γκαστρωμένο από μπρατσαρά γκόμενο. Κάποια χρόνια μετά θα χωρίσουν φυσικά. Blue Valentine, PhotographΑπό μια άποψη στην ανάποδη πλευρά των 127 Ωρών (2010) αυτή τη βδομάδα στις αθηναϊκές αίθουσες και τη προηγούμενη στις οσκαρικές λίστες, το Blue Valentine (2010) είναι άσκηση στο μη ευτυχισμένο τέλος, από ένα σκηνοθέτη που ακόμα αγωνιά να ακουστεί η δημιουργική φωνή του. Έχοντας κυριολεκτικά μελετήσει τη κινηματογραφική παραγωγή και έχοντας περιμένει μια δεκαετία τον πλανήτη να προλάβει την αβαντγκάρντ οπτική του, ο Derek Cianfrance παρουσίασε πέρσι στο Sundance ένα πολύ σύγχρονο ρομαντικό δράμα που παρολαυτά χρειάστηκε ένα χρόνο αυξανόμενης καταξίωσης και αρκετά επικοινωνιακά τρικ ελλείψει φράγκων από τους Weinsteins, για να.. μείνει έξω από την οσκαρική δεκάδα. Με το μινιμαλισμό και τη τερατώδη προσοχή στις λεπτομέρειες του Haneke, ο Cianfrance εξέτασε κάποιες ώρες στην αρχή και το τέλος της σχέσης ενός ζευγαριού, καταφέρνοντας να.. εξοργίσει αρκετούς κριτικούς, οι γαλάζιες κουκκίδες του Valentine, κάτι σιγομουρμουρίσματα εδώ, κάτι ενδυματολογικές επιλογές εκεί, τα παραπέρα από κουρασμένες σχηματικές τοιχογραφίες στιλ Revolutionary Road (2008) δεν προσφέρονται για ανάπτυξη αεροθεωριών χωρίς συγκεκριμένη κατάληξη ούτε έχουν χιλιοαναλυμένη ιστορικοκοινωνικοπολιτική τέτοια, η αφήγηση βασίζεται σε όσα πραγματικά αισθάνεσαι και συναισθάνεσαι, και ο σκηνοθέτης την υποβοηθά έχοντας δουλέψει τα χωροχρονικά πηγαινέλα του με τον αέρα του Ozon αν όχι κάπως του Nolan, συνήθως ανεπαίσθητα όσο και η αλλαγή στο βλέμμα της Michelle Williams όταν συνειδητοποιεί το τέλος του γάμου της μέσα από την ανακάλυψη του χαμένου οικογενειακού σκύλου, κάποιες φορές επιδεικτικά όσο ο.. κρύος ώμος που τρώει ο Ryan Gosling όταν προσπαθεί να ζεστάνει εκεί χαμηλά τη γυναίκα του στο ντους ιλαρού σεξοδωματίου.

Παρότι δούλευε το project καμιά δεκαριά χρόνια, ο Cianfrance δεν είχε φανερά ιδέα πως να υλοποιήσει κάποιες αυθεντικά προσωπικές στιγμές μπροστά στον 16mm νοσταλγικό φακό του, εκεί τον βγάλανε παραπάνω από ασπροπρόσωπο οι πρωταγωνιστές του, όχι τυχαία βασιλιάδες του indie, που μελέταγαν επιπλέον και το σενάριο όσο περίπου διαρκεί και η σχέση τους στην οθόνη (5-6 χρόνια) και αυτοσχεδίασαν εκπληκτικά στο ρομαντζάρισμά τους. Όπως ταιριάζει στις διαφορές των δυο φύλων, το σενάριο σε αφήνει να γνωρίσεις τις προθέσεις του άντρα του ζευγαριού μέσα από τα λίγα λόγια του (που είναι και.. συμβόλαιο), και ξοδεύει τα flashback στις πράξεις και την ιστορία του έτερου ημίσεός του (που έχει τα ασυνεπή και μεγάλα λόγια πιο φυσικά και από τον κύκλο του), όμως αυτή η ισορροπημένη ανισορροπία αφήνει κάπως στη σκιά το μερίδιο ευθυνών που αναλογεί σε όσους πιστεύουν πως θα κρατήσουν μια γκόμενα πολύ πάνω από τη κλάση τους προσφέροντάς της απλά όσα τυχαίνει να χρειάζεται σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή και σε συγκεκριμένες συνθήκες. Κάτω από τη πίεση μιας ελάχιστης εμπορικότητας και ευνοϊκής αντιμετώπισης ο Cianfrance κλείνει αλαφρά χιπστερικά και ανοιχτά το φιλμ του, και η παραγωγή πνίγεται από υπερβολική ευφυία και ταλέντο το ίδιο δυσδιάκριτα σε κάποια σημεία (στο χωρίς ειρωνεία στιλιζάρισμα μελαγχολικών στιγμών πιο.. ευδιάκριτα), σίγουρα όμως η ώρα όλων τους ήρθε, και πάλι καλά που δε παρήλθε και πολύ δηλαδή.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΙΝΤΕΑΛ
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΒΑΝΑ
Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 20.45/ 22.50

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 14 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Πέμ.-Τετ.: 23.30, Πέμ., Παρ., Τρ., Τετ. & 21.00, Σάβ., Κυρ. & 18.30/ 21.00

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΑΤΤΑΛΟΣ
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέμ.-Τετ.: 16.15/ 18.45/ 21.30/ 00.00, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.45


7 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Η ταινία είναι αριστούργημα.. ερρρ.. πίσω από την εποχή του, είναι δύσκολο να συμπυκνώσω την αιτιολόγηση σε 5-10 ατελείωτες προτάσεις στη κριτική και στο τρέιλερ, πολύ περισσότερο να πιάσω και ανάλυση της σχέσης στο κέντρο της ιστορίας. Ας τη δει και ας βγάλει ο καθένας τα δικά του συμπεράσματα όπως και να 'χει, τα συμπεράσματα του καθένα είναι εξίσου ενδιαφέροντα στη συγκεκριμένη περίπτωση άλλωστε (i.e. η ταινία είναι και αφορμή για πολλές συζητήσεις).

  2. cheaptalk said

    Η σκοπιά παντρεμένου Ζερβόπουλου βλέπει ευθύνες μόνο από τη μεριά της γυναίκας που έδωσε υπόσχεση και δε τη κράτησε, και θυσίες μόνο από τη πλευρά του άντρα που φορτώθηκε το εξώγαμο. Στη πράξη, ο Gosling ακούγεται σε κάποια στιγμή να λέει πως ο χαρακτήρας της Williams μπορούσε να χει όποιον ήθελε (i.e. κάθε άλλο παρά άδικη ήταν η γαμήλια συναλλαγή), και αυτή δεν είχε ακριβώς υποσχεθεί να μεγαλώνει δυο παιδιά (και τον χαρακτήρα του Gosling και τη κόρη της).

  3. zerVo said

    ρε συ εγώ πάλεψα με τις λέξεις για να μην αποκαλύψω το μυστικό κι εσύ το βγάζεις χυμόπουλος. καλά κάνεις, άλλωστε εκεί πάνω είναι όλο το κουβεντολόι και το ζουμί...

    πιστεύω πως ο παιδικός χαρακτήρας του άντρα, δεν αποκαλύπτεται μέσα από το σενάριο του φιλμ, αλλά μέσα από το σενάριο που εκείνη έχει πλάσει στο μυαλό της. θα μπορούσε να ήταν οτιδήποτε άλλο, που θα τον αποξένωνε στα μάτια της, βάναυσος, ανεύθυνος, γκομενιάρης, απλά εκείνη αυτό προτίμησε να φτιάξει κατά νου. η ευθύνη δεν την βαρύνει που τον άφησε, η ευθύνη την βαρύνει που προχώρησε σε κάτι αποξαρχής χαμένο.

    έχεις - και έχω, μιας και το λέω - δίκαιο, πως το φιλμ μπορεί να αντιμετωπιστεί διαφορετικά από καμιά εκατοστή σκοπιές, ανάλογα με τις παραμέτρους. θάθελα δηλαδή να το είχα ξαναδεί πριν από 25 χρόνια, ίσως να με ενδιέφερε και περισσότερο από τώρα, που το marital status μου - όπως πανελληνίως επίσης αποκάλυψες - είναι άλλο...

  4. cheaptalk said

    Το ότι η Williams μεγαλώνει δυο παιδιά φαίνεται ήδη στις πρώτες σκηνές, στη προοικονομία που θα λεγε και η Αμαλία, όταν ταίζει άντρα και κόρη που συνεχίζουν να παίζουν στο τραπέζι. Η δικιά μου εντύπωση είναι πως αυτή συνειδητοποιεί απλά τη πραγματικότητα, όσο ο άλλος προσπαθεί να την αποφύγει δημιουργώντας της ενοχές. Για κάτι τέτοιο σε προετοιμάζει και η φάση με τον σκύλο, ο γάμος ψόφησε και ο ένας κατηγορεί την άλλη γι' αυτό, όσο παριστάνει τον πάτερ φαμίλια εκ των υστέρων, χωρίς όμως να το έχει κάνει και ουσιαστικά (όπως έχει δείξει το πιοτό και το τραπέζι νωρίτερα).

  5. cheaptalk said

    Τώρα τις ευθύνες της γκόμενας, και το πως συμπεραίνω εγώ τουλάχιστο ότι δεν άφησε καν αυτή το σκύλο λυτό, τις αφήνω για τη συνέχεια, για κανένα άλλο σχολιαστή, για να μην αποκαλύψω και πόσα παιδιά έχει ο Ζερβόπουλος και τι ηλικία έχουν, και με κυνηγάει μετά :p

  6. Dimitris Dimitrakopoulos said

    Aυτό που μου άρεσε στην ταινία είναι το ότι δεν σου λέει με χαρτί και καλαμάρι τι συνέβη και όλη αυτή η φλόγα έσβησε αλλά σου δίνει απλά τις πιθανές αιτίες και καταστάσεις που οδήγησαν εκεί. Είναι από τις ταινίες που βαραίνουν και αυτό το βάρος το βιώνεις για τα καλά.

    Η Williams συνεχίζει να προχωρά στον απαιτητικό δρόμο που ακολουθεί στις τελευταίες της ταινίες και πραγματικά πιστεύω ότι αργά ή γρήγορα θα έρθει για εκείνη η απόλυτη καταξίωση. Ο δε Gosling παραμένει αγαπημένος, τι άλλο να πω...

    Μέσα στις 5 καλύτερες της σεζόν μέχρι τώρα, σίγουρα.

    (Ουφ, τα είπα και ησύχασα. Ευχαριστώ που με διαβάσατε, δημοσίευση δε χρειάζεται :p)

  7. Anonymous said

    Η ταινία μου αρεσε πάρα πολυ! Μια παρατήρηση θα ήθελα να κάνω, ετσι γιατι σας παω: τις περοσσότερες φορές στις κριτικές σας, μιλάτε πολύ γενικά και αόριστα, γενικολογείτε κάπως, με αποτέλεσμα να μην πολυκαταλαβαινει αυτος που διαβαζει....σας άρεσε? Τι σας άρεσε? Τι σας χάλασε? Ωρες ωρες νιωθω σαν να διαβαζω μια θολή περίληψη της ταινίας. Να, πχ στο συγκεκριμένο post, πολύ πιο ενδιαφέροντα βρίσκω αυτά που γραψατε στο comment section παρά στο κυρίως post. Anyways, Just a thought :)

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.