Η Υπογραφή (2011)

Η Υπογραφή, Poster

Σκηνοθεσία: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
Σενάριο: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος
Παίζουν: Γιώργος Χωραφάς, Μαρία Πρωτόπαππα, Νίκος Κουρής


Δες/Κρύψε το trailer

Αναδρομική έκθεση σπουδαίας ζωγράφου που πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες, γίνεται αφορμή για τον ομότεχνο σύντροφό της να ανασκαλίσει το παρελθόν τους μαζί.Η Υπογραφή, PhotographΜοιράζοντας την αφήγησή του σε δυο χρόνους, αυτόν της νιότης κι αυτόν του πένθους πριν τον θάνατο, ο Στέλιος Χαραλαμπόπουλος, περνώντας στη μυθοπλασία μετά το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ της Νύχτας που ο Φ. Πεσσόα συνάντησε τον Κ. Καβάφη (2008), παρουσιάζει πιο μεγεθυμένο από ποτέ, το πρόβλημα του σκηνοθετικού διχασμού του. Πρόθυμος να κάνει την υπέρβαση και να ρισκάρει τεχνικά, περνάει με γοητευτική ευστοχία και άνεση απ’ την μια χρονική περίοδο στην άλλη, για να αφηγηθεί στην ουσία έναν έρωτα τόσο βαθύ, που αψηφά προσωπικότητες και χρόνους για να αγγίξει μεγέθη υπαρξιακά. Σεναριακά, παράλληλα με τον ύμνο του στην αγάπη, ο Χαραλαμπόπουλος ερευνά τη σημασία του ονοματεπώνυμου στην ομορφιά και το ερώτημά του είναι ευφυώς διατυπωμένο: μπορεί η ψυχοσύνθεση του καλλιτέχνη να αντέξει το σβήσιμο της υπογραφής του απ’ το έργο του, την ώρα που ο ίδιος ο στόχος της δημιουργίας δεν είναι παρά η νίκη του θανάτου μέσα απ’ την αθανασία του ονόματος; Η απάντηση είναι αφοπλιστική: εξαρτάται απ’ το πόσο αγαπά την υπογραφή που θα αντικαταστήσει τη δική του --αλλά κι αυτό, για πόσο μπορεί ν’ αντέξει; Την ίδια ώρα όμως, το φλερτ του ερωτικού του δράματος με το θρίλερ, προδίδεται απ’ την ακαδημαϊκότητα της γραφής και της βραδύκαυστης αφήγησης, που ακυρώνει το σασπένς του περίτεχνα κεντημένου μυστηρίου που χρησιμοποιεί ως αφηγηματικό όχημα. Η φινέτσα με την οποία σε βυθίζει στην κρυπτική του πλοκή ο Χαραλαμπόπουλος, υποσκάπτεται τακτικά και απ’ τα ενοχλητικά ψηφιακά σκηνικά που τον ανάγκασε προφανώς η ένδεια της παραγωγής να χρησιμοποιήσει, όμως το καδράρισμα κι η πλανοθεσία του κυρίως σε εξωτερικούς φυσικούς χώρους, αποκαλύπτουν μια ευπρόσδεκτη αισθητική ευαισθησία που μπορεί να λάμψει, αν ακονιστεί αρκετά. Αδυνατώντας να σε παρασύρει, η ταινία του παραμένει ένα στιβαρό και φιλότιμο σεντούκι συναισθημάτων, που ζωντανεύουν κυρίως χάρη στην διακριτική ωριμότητα με την οποία διαχειρίζεται τον χαρακτήρα του ο Γιώργος Χωραφάς. Mετά από μια σειρά ατυχών επιλογών, που αδικούσαν τις δυνατότητές του, παραδίδει μια ερμηνεία πολύτιμης πληρότητας κι επανέρχεται στην πρώτη γραμμή των διαθέσιμων ελληνόφωνων ερμηνευτών για να υπενθυμίσει ότι μπορεί να γίνει σημαντικό κεφάλαιο για το σινεμά της καταγωγής του, αρκεί κάποιος να τον εκμεταλλευτεί σωστά.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΠΟΛΛΩΝ CINEMAX CLASS
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.45

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΝΙΡΒΑΝΑ Cinemax
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
ΤΡΙΑΝΟΝ
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

5 Responses so far.

  1. verbal said

    Εκτός απ' το Blue Valentine για το οποίο ο cheaplog γυαλίζει τα αστεράκια να σου το βάλει ταινία της εβδομάδας με διαφορά, από σήμερα στις αίθουσες θα (ξανα)προβάλλεται και η Χώρα Προέλευσης του Σύλλα Τζουμέρκα στην Καλυψώ, ενώ στην αποψινή προβολή των 45 Τετραγωνικών στις 20.30 στην Ανδόρα, ο Στράτος Τζίτζης θα συζητήσει με το κοινό και θα μοιράσει υπογεγραμμένες αφίσες της ταινίας.

  2. cinemad said

    Εμένα με καλύπτει η κριτική "θεατή" από το αθηνόραμα:

    ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, ΕΙΔΙΚΑ Η ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ. ΕΞΑΙΣΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ. Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΔΑΚΡΥ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΚΥΛΑΕΙ ΣΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟ ΜΑΓ...ΟΥΛΟ ΤΗΣ, ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΗ ΚΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ. ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΔΟΣΜΕΝΟ ΤΟ (ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ) ΦΙΝΑΛΕ. ΤΟ ΣΤΟΡΥ ΜΟΥ ΘΥΜΙΣΕ ΤΗΝ ΜΠΛΕ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ. ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΚΥΠΟΥΡΓΟΥ.

  3. cheaptalk said

    Εγώ όσο έμεινα στη πρώτη δημοσιογραφική.. επανεκτίμησα το Ταξίδι στη Μυτιλήνη (2010). Αλλά την άλλη την έχασα και πρέπει να δω ολοκληρωμένη τη ταινία για να έχω ολοκληρωμένη άποψη, περισσότερο γιατί φαίνεται να διχάζονται όσοι τη βλέπουν.

  4. cinemad said

    "Έσκασε" κι άλλη συνταρακτική κριτική "θεατή":

    Αριστούργημα. Σπανίως με έχει συγκλονίσει έτσι μια ταινία. Από χθες το βράδυ το μυαλό μου είναι γεμάτο από τις εικόνες και τις σκέψεις που γεννιούνται στο μυαλό μου από αυτήν. Πολλές διαστάσεις πολλά νοήματα, συγκλονιστικά μέσα στον χαμηλό τόνο που κάνει την ταινία ακόμη πιο συνταρακτική.
    Τί να αναφέρω; Ότι ο έρωτας θεωρεί αυτονόητο ότι οι δύο ζωές σμίγουν σε μία, αλλά αυτό κάποτε γίνεται βρόχος στη ψυχή και ίσως και στο λαιμό.
    Ότι η αλήθεια είναι σχετική, όπως λέει ο πρωταγωνιστής, αλλά το ψέμα είναι αμείλικτο και σε κυνηγάει ακόμη και στα βουνά της Αρκαδίας.
    Ότι το χρήμα και η δόξα είναι δέλεαρ που σχεδόν πάντοτε σε υποτάσσει.
    Η ταινία αυτή μου μίλησε και πιο προσωπικά, γιατί μου ξαναθύμισε τον έρωτα του αδελφού μου για μια Μαρία Δημ. , έρωτα που τον οδήγησε στα όρια της παραφροσύνης.
    Το μόνο αρνητικό της ταινίας ήταν η ηθοποιία των δύο γυναικών και ιδιαίτερα της Μαρίας, που δεν απέδιδε το βάθος των συναισθημάτων, εν αντιθέσει προς τον Χωραφά που δίνει ρεσιτάλ.

  5. Anonymous said

    Για να καταλαβω με καθυστερηση ετων

    1) η ταινια αριστουργημα????!!!!!! πλακα κανουν ολοι?

    2) κινηματογραφικα και σκηνοθετικα η ταινια απλα...δεν ειναι ταινια!!!

    3) αφηγηματικα μια αποτυχημενη προσπαθεια!!!!

    Εχω διαβασει 3-4 κειμενα για την ταινια και ολα λενε οτι ειναι καλη ταινια!!!!!

    Πλακα κανετε?????Στην ιδια ταινια αναφερεστε?

    Μια εξηγηση....

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.