Ichimei (2011): Sélection officielle teaser

Ichimei - Teaser

Κάτι σα ζωντανός θρύλος της Ιαπωνίας, για τη παραγωγικότητά του αν όχι τιποτάλλο, και κάποιους μήνες αφότου πήγε στη Βενετία με δυο ταινίες εντός και εκτός διαγωνισμού, ο Takashi Miike παρουσιάζει απόψε και τη πρώτη ever τρισδιάστατη ταινία στο διαγωνιστικό των Κανών, συνεχίζοντας κατά κάποιο τρόπο τη δημιουργική στροφή των βενετσιάνικων 13 Εκτελεστών (2010).

Στο Ichimei (2011) ο Miike φαίνεται λοιπόν να κάνει ξανά jidaigeki remake, μια ακόμα αναδημιουργία γιαπωνέζικου φιλμ εποχής, με φιλμ εποχής να σημαίνει στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου το ίδιο που σημαίνει και στη χώρα των δισεκατομμυρίων σχιστομάτηδων παραδίπλα (σα wuxia εκεί): αφορμή για μεγάλες χατζάρες σε χορευτικές αερομαχίες. Αντίθετα με τους πρωτότυπους Εκτελεστές που αποτελούσαν αναγνωρισμένο δείγμα μεν, βιομηχανικού προϊόντος δε, το Seppuku (1962) του Masaki Kobayashi, είναι όμως ένα μυθικά ζοφερό chambara, που μεταξύ άλλων τιμήθηκε με το Βραβείο της Επιτροπής σε ένα κάποιο φεστιβάλ της Κυανής Ακτής, και παραμένει μια από τις λίγες διεξοδικές επικρίσεις του κώδικα τιμής των σαμουράι, της σχεδόν θρησκευτικής βάσης της ηθικής και της συμπεριφοράς στη σύγχρονη Ιαπωνία. Έτσι η ανακοίνωση της έναρξης της παραγωγής του Ichimei, έφερε αρκετές αρνητικές αντιδράσεις και πολλά ερωτηματικά γύρω από τη σκοπιμότητά του, για το αν ο Miike είχε στόχο να εμβαθύνει περισσότερο στην πρωτότυπη θεματολογία ή απλά να τη θολώσει για τα ματογυάλια της νέας γενιάς της χώρας του, προς όφελος της τσέπης κάποιου Λοντρέζου παραγωγού. Flash forward μερικούς μήνες, και στις λίγες ακόμα αναφορές από τις προβολές του φιλμ στη Croisette, διαβάζεις γενικά τα ίδια άσχετα που ακούς αρχικά και στις ερωτήσεις στην συνέντευξη τύπου, οι μισές αναρωτιούνται γιατί είναι τόσο βίαιο το φιλμ και οι άλλες μισές (που έχουν υπόψη τους την εκτός συνόρων φήμη του Miike ως προκλητικά μοβόρου) γιατί δεν είναι. Διαφωτιστικές είναι στη συνέχεια οι ερωτήσεις των ασιατών δημοσιογράφων που φέρνουν τον Miike-san να δηλώνει πως δεν είχε καμία πρόθεση να αγγίξει καν το κλασικό έργο του Kobayashi, πως πήγε πίσω στη νουβέλα του Yasuhiko Takiguchi και βρήκε το δικό του δρόμο. Διαφωτιστική είναι και η επίμονη επισήμανση της σεναριογράφου Kikumi Yamagishi πως ο ήρωας μένει πιστότερος στη γωνία υπό την οποία η ταινία εξετάζει τον κώδικα τιμής του, αποφεύγοντας τις δολοφονίες στο μακελειό του τέλους. Διαφωτιστικό είναι και το σχόλιο του Άκη Καπράνου που αντανακλά αυτό το συντριπτικό που νιώσανε και οι Γιαπωνέζοι δημοσιογράφοι, χαρακτηρίζοντας τη ταινία αριστούργημα.



Previously on Movies for the Masses: La Piel que Habito (2011): Sélection officielle teaser

3 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Από το κείμενο έκοψα κάπου.. το μισό για να φαίνεται καλύτερο το θέμα. Αλλά ξαναπροσθέτω από κάτω μια επεξήγηση, "αν μπορείς να μιλήσεις για στροφή στο έργο ενός δημιουργού που περνάει από τη παρανοϊκή σπλατεριά στο παραδοσιακό μιούζικαλ με την ίδια ευκολία που αλλάζεις κανάλι με το τηλεκοντρόλ χωρίς να αλλάξεις πλευρό στον καναπέ", μιας και o Miike γυρνάει στην Ιαπωνία με χαρακτηριστική ευκολία οτιδήποτε, για οποιοδήποτε κοινό και με οποιονδήποτε προϋπολογισμό, άσχετα με το τι τελικά βγαίνει προς τα έξω.

  2. cheaplog said

    Τώρα δε ξέρω κατά πόσο είναι χρήσιμο να πιάσω για το Ichimei τη συνολική εικόνα των κριτικών αντιδράσεων από τις Κάνες, όπως έχω κάνει κάτω από τα περισσότερα φετινά κανο-post. Υπάρχουν links στα reviews του Variety και του Screen ήδη στο θέμα, υπάρχει εκεί και η εξήγηση για το πως διαμορφώθηκαν οι αντιδράσεις, take my word for it, μερίδα κριτικών έβαλε 4-5 αστεράκια, και οι υπόλοιποι γύρω στα 2, χωρίς να έχουν καταλάβει ούτε τι πήγαιναν να δουν ούτε τι είδαν. Φταίει ίσως και το γεγονός ότι ο Miike είναι παιδί της Βενετίας κυρίως, δε θυμάμαι να έχει ξαναπάει στις Κάνες, αλλά θυμάμαι ότι ο Marco Müller του βάζει κάτι Ταραντίνους να μιλάνε γι' αυτόν συχνά πυκνά, προβάλλει και κάτι über καλτιές σα το sequel του Zebraman παράλληλα, δε τον πετάει έτσι στο "σινεφίλ" κοινό των γκλαμουράτων φεστιβάλ.

  3. verbal said

    Διεκδικητής των περασμένων Κανών δίχως ιδιαίτερο προωθητικό, το Ichimei / Harakiri: Death of a Samurai που είχε βγάλει μάτια με το 3D και την χρήση του απ' τον παρανοϊκά πολυσχιδή Takashi Miike, απέκτησε ένα ορεκτικό teaser όπως το εντόπισε σήμερα ο κολλητός του cheaplog στο Twitch. Ετούτη η πρώτη ευρεία συλλογή σκηνών απ' την 2ωρή και βάλε παραγωγή του Miike, σού δίνει χαρακτηριστική αίσθηση της ιστορίας και της κεντρικής δραματικής της πορείας, αφήνοντάς σου γι' αργότερα την αποστομοτική αναπαράσταση της εποχής όχι μονάχα στην λιτότητα και την ακρίβεια των σκηνικών, αλλά και τη διαχρονικότητα των κοινωνικών συνθηκών και περιστάσεων που δίνουν στην πλοκή την συναισθηματική γροθιά της.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.