X-Men: First Class (2011)

X-Men: Η Πρώτη Γενιά
X-Men: First Class, Poster

Σκηνοθεσία: Matthew Vaughn
Σενάριο: Ashley Miller, Zach Stentz, Jane Goldman, Matthew Vaughn
Παίζουν: James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Kevin Bacon


Δες/Κρύψε το trailer

Στην Αμερική των 60s το FBI βρίσκει τους πρώτους μεταλλαγμένους, οι οποίοι αυτο-στρατολογούνται για να αντιμετωπίσουν εχθρικούς ομοίους τους και ν’ αποσοβήσουν την πυραυλική κρίση της Κούβας πριν ξεσπάσει Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος.X-Men: First Class, PhotographΠάει μια δεκαετία και κάτι απ’ την εποχή που ο Bryan Singer σού σύστηνε κινηματογραφικά τους X-Men (2000) του φτιάχνοντας κάτι που χαιρετίστηκε ως η καλύτερη κομικομεταφορά της εποχής της, και σχεδόν άλλο τόσο από τότε που το επανέλαβε καλύτερα με το X2 (2003), πριν αφήσει το franchise για να περάσει στο απέναντι στρατόπεδο της DC με το Superman Returns (2006) του, παρατώντας τους μεταλλαγμένους του σε ένα στούντιο που ουδέποτε ήταν ιδιαίτερα γνωστό για την κομψότητά του. Οδηγώντας τους ήρωες με τις γονιδιακές διαταραχές στην ταραγμένη ανεπάρκεια του Brett Ratner και του X-Men: The Last Stand (2006), και εκτροχιάζοντάς τους με το X-Men Origins: Wolverine (2009) του Gavin Hood, η Fox έκανε σαφές πως δεν είχε καταλάβει ότι ο λόγος που ο Singer είχε μπορέσει να περάσει τόσο αποτελεσματικά το γκρουπ του στην οθόνη, ήταν ότι τους χειριζόταν περισσότερο σαν ήρωες ενός pulp κοινωνικοψυχολογικού δράματος με αρώματα πολιτικής πρώτα, και σαν υπερήρωες ύστερα. Κι αυτό επέστρεψε να τους διευκρινίσει, επιστρέφοντας το franchise στις ρίζες του από την καρέκλα του παραγωγού και την επιμέλεια του σεναρίου.

Βασισμένο βασικά στα σχέδια της παραγωγής για origin story του Magneto και spin off νεαρότερων μεταλλαγμένων, το First Class συνδυάζει και τα δύο για ένα reboot που απλώνεται σαν κατασκοπική περιπέτεια αλά 60s, με ήρωες που παρεμπιπτόντως έχουν υπερδυνάμεις, μπλεγμένους σε ένα στόρι που θα μπορούσε να έχει βγει από περιπέτεια του James Bond. Παίζοντας με τα γνώριμα μοτίβα περί της διαφορετικότητας και μπλέκοντας το κυνήγι που της επιφυλάσσει η φοβισμένη κοινωνία, με το εβραϊκό ζήτημα και την αντικομουνιστική κι αντικαπιταλιστική μανία, το σενάριο υπογραμμίζει διακριτικά τη διαχρονικότητα της βασικής του αφετηρίας, κι ύστερα χωρίς να ανησυχεί ιδιαίτερα για την προβλεψιμότητα της πλοκής του (που δεν θα μπορούσε να είναι κι ιδιαίτερα απρόβλεπτη, μιας και για origin story πρόκειται), δίνει μπόλικο χώρο στο δίωρο της διάρκειάς του να απλωθούν και να γεμίσουν οι χαρακτήρες, αφήνοντάς σε να κοιτάς την οθόνη με ύφος χαζοχαρούμενου απέναντι στη φάση του να συναντάς σα να 'ναι πρώτη σου φορά, ένα μάτσο χαρακτήρες που έχουν δώσει ουκ ολίγες φορές τροφή για δράση στην εφηβική πλευρά της φαντασίας σου. Η ποικιλία των υπερδυνάμεων και των χαρακτήρων που τις κουβαλούν ήταν ούτως η άλλως το γευστικότερο απ’ τα δολώματα του σύμπαντος που εμπνεύστηκε ο Stan Lee πριν μισό αιώνα περίπου, κι ο Matthew Vaughn το ξέρει και το εκμεταλλεύεται, πασπαλίζοντας το κομμάτι της ανακάλυψής τους με νοστιμότατα cameo, κι ετοιμάζοντας με νάζι και σπιρτάδα τον τρόπο που τις αποκαλύπτει. Δίνει στον καθένα απ’ τους χαρακτήρες τόσο χρόνο όσον δικαιολογεί το ενδιαφέρον που έχουν, με το περισσότερο να το καταβροχθίζει ο Magneto του Michael Fassbender, όχι μόνο γιατί η μισή ταινία θα έπρεπε να είναι δική του έτσι κι αλλιώς, ούτε γιατί τα βάθη του σκοτεινού ψυχισμού του είναι τα πιο ιντριγκαδόρικα, αλλά βασικά χάρη στην επιβλητική, στιβαρή ερμηνεία που παραδίδει με εξωπραγματική ευκολία ο Γερμανός. Στην άλλη μεριά ο James McAvoy μένει έκθετος, φροντίζοντας να σε πνίξει με όση γλυκανάλατη καλοκαγαθότητα είχε καταφέρει να αποκρύψει ο Patrick Stewart απ' τον καθηγητή Xavier, στην χαρακτηριστικότερη εκδήλωση της δυσκολίας του Matthew Vaughn να πετύχει τονική ισορροπία σε μια ταινία που ανά διαστήματα βουλιάζει σε εξάρσεις βαρύγδουπης σοβαροφάνειας και προβλήματα πειστικής αποτύπωσης χιούμορ πιο ανάλαφρου και ασφαλούς απ’ τον μαύρο κυνισμό στον οποίο έχει συνηθίσει να κολυμπάει ο σκηνοθέτης του Kick Ass (2010). Ανάλογη δυσκολία έχει και στο χειρισμό των βαριών σε CGI μεγάλων σκηνών δράσης που βγαίνουν λίγο πιο θορυβώδεις και βαβουριάρικες απ’ όσο χρειαζόταν η ταινία, αλλά κι αυτό όπως και το εύπεπτο στον τόνο, τα χρεώνεις στ’ αλήθεια περισσότερο στην εταιρεία, παρά στον σκηνοθέτη, που έτσι κι αλλιώς δίνει ρέστα στις σώμα-με-τσιγκελωτή-ουρά αναμετρήσεις των υπερδυνάμεων, και αντιλαμβάνεται κι υπηρετεί σωστά το πνεύμα μιας επαναδιατύπωσης του υπόβαθρου του μύθου, που θα μπορούσες να παρακολουθείς αδιαμαρτύρητα για δυο ώρες ακόμα.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ CinemaΘερινός
Πέμ.-Τρ.: 20.50/ 23.05, Τετ. 23.05

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.40, Σάβ., Κυρ. & 12.10/ 14.50
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.10
ΑΙΘΟΥΣΑ 11 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.30/ 00.10, Σάβ.-Δευτ. & 16.10, Σάβ., Κυρ. & 13.30

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA ING
Πέμ.-Τετ.: 13.45/ 16.30/ 19.15/ 22.00/ 01.00, Σάβ.-Δευτ. & 11.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 VILLAGE CINEMA ING
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 22.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Πέμ.-Τετ.: 15.15/ 18.15/ 21.15/ 00.15, Σάβ.-Δευτ. & 12.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Πέμ., Κυρ.-Τετ.: 18.15/ 21.15, Παρ.-Σάβ. 18.15/ 21.15/ 00.15

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 20.15/ 22.45

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DOLBY DIG.)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.15

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 21.00/ 00.00, Σάβ., Κυρ. & 15.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30, Σάβ., Κυρ. & 13.00/ 16.30

ΓΑΛΑΤΣΙ
ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 23.00

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.50/ 00.30

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 16.00/ 18.45/ 21.30/ 00.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Σάβ., Κυρ., Τετ.: 18.45/ 21.30

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ., Παρ., Τρ., Τετ.: 18.30/ 21.30/ 00.30, Σάβ.-Δευτ. 21.30/ 00.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ., Παρ., Τρ., Τετ.: 17.30/ 20.30/ 23.30, Σάβ., Κυρ. 11.45/ 14.30/ 17.30/ 20.30/ 23.30, Δευτ. 14.30/ 17.30/ 20.30/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ., Κυρ.-Τετ.: 19.00/ 22.00, Παρ., Σάβ. 19.00/ 22.00/ 01.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 23.00

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΦΙΛΙΠΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.15

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 23.10
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.30/ 00.10

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.30/ 00.15, Σάβ.-Δευτ. & 16.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 13
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.30/ 23.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 15
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30/ 01.15

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 21.00/ 00.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30, Σάβ., Κυρ. & 13.30/ 16.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.30, Παρ., Σάβ. & 00.30

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.30

ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ΟΡΦΕΑΣΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.10


Previously on Movies for the Masses: X-Men: First Class (2011): International trailer

2 Responses so far.

  1. verbal said

    Το X-Men: First Class (3.5/5) είναι αδιαμφισβήτητη ταινία της εβδομάδας, με ανύπαρκτο ανταγωνισμό απ' το From Prada to Nada (1.5/5) που μετά βίας βλέπεται, και το Prom (αίθουσες) που δεν φανερώθηκε στους δημοσιογράφους για ευνόητους λόγους. Με ελάχιστους νέους τίτλους στην πιάτσα, αυτήν την εβδομάδα οι αίθουσες θα ζήσουν ένα 60s revival με επανεκδόσεις του εκστατικού The Party (1968) (αίθουσες), του πρόσφατα απελευθερωμένου απ' τα δεσμά των δικαστικών διαμαχών, αριστουργηματικού Yoyo (1965) (αίθουσες), της άκαφτης τηλεοπτικά νεορεαλιστικής δραματικής στροφής του Αλέκου Αλεξανδράκη, Συνοικία το Όνειρο (1961) (αίθουσες) και του χρυσοφοινικομένου εκπροσώπου του βρετανικού free cinema If... (1968) (αίθουσες).

  2. Anonymous said

    πιστεύω ότι ήταν μια πολύ καλή παραγώγη γενικά αλλά οι ερμηνίες των δύο πρωταγωνιστών με άφησαν αφώνη. Και αν και η αδυναμία μου είναι ο James Mcavoy την μεγαλύτερη εντύπωση μου έκανε ο Michael Fassbender (έδωσε νέα μορφή στο Magneto)!!! Είναι μια ταινία που θα έβλεπα ξανά ευχάριστα...

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.