Fetih 1453 (2012): Trailer τούρκικης επικής γελοιότητας

Fetih 1453 - Trailer
Δες/Κρύψε το teaser

Προωθούμενη σαν η μεγαλύτερη τούρκικη παραγωγή στην ιστορία, η Fetih 1453 (2012) που σε ελεύθερη απόδοση μπορείς να τη πεις και Άλωση, ανοίγει στη Τουρκία στις 17 Φεβρουαρίου, και απειλεί από τώρα να σου φάει το μάτι, αφού πρώτα το σουβλίσει και το τραγανοψήσει, με ένα τρίλεπτο τρέιλερ που κυκλοφόρησε στα γιουτιούμπια τη Πέμπτη, και φέρεται να αποθεώθηκε μονομιάς από 1.670.000 απελπιστικά καθυστερημένους μουσάτους.

Το τρέιλερ από μόνο του υποτίθεται ότι κόστισε 600 χιλιάδες δολάρια, κατά πάσα πιθανότητα για το μουσειακό IBM PC AT που έκανε το rendering της φωτιάς των τίτλων, και ο παραγωγός Faruk Aksoy ακόμα χρωστάει στους, κάπου 15-20 κατά τα φαινόμενα, κομπάρσους που χρησιμοποίησε, οπότε τον συνολικό προϋπολογισμό της ταινίας βάλτον σε αυτά τα ανεκτίμητα που δε πιάνει η MasterCard, από $12-13 εκατομμύρια στα δημοσιεύματα του προηγούμενου μήνα έχει φτάσει τα 17 σε αυτόν, και θα ξεπερνάει αυτόν του Avatar 2 (2014) μέχρι να ξεκινήσουνε οι προβολές. Οι οποίες προβολές θα γίνουνε από 500 κόπιες σε 850 κινηματογράφους, σε Τουρκία, Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία, Γαλλία, Αγγλία, Ελβετία, Κατεχόμενη Κύπρο, Ουζμπεκιστάν, και Ινδονησία, όπως αναφέρει σχετικά και η τελευταία τούρκικη σελίδα, αναδεικνύοντας και το ευρύτατο, γεωγραφικά τουλάχιστο, πλήθος των πληροφοριών που διαδίδεται για τη παραγωγή. Άμα απευθυνθείς στην ίδια τη παραγωγή, συνεπαρμένος από το ποτάμι ουσιαστικής ενημέρωσης, θα μάθεις επιπλέον πως έκανε γυρίσματα σε στούντιο 2μισι χιλιάδων τετραγωνικών, και χρησιμοποίησε 44 χιλιάδες μέτρα ύφασμα και 25 στρέμματα κωλόχαρτο για να απλώσει σε τρεις διαστάσεις 14600m² ντεκόρ.

Με διαφορετικά λόγια, εκτός από τούρκικα ατελείωτες υπερβολές στους προϋπολογισμούς, και γύφτικα ατελείωτες υπερβολές στο σχεδιασμό της παραγωγής, δύσκολα βρίσκεις κάτι σοβαρό να αναφέρεις για τη ταινία, ακόμα κι αν έχεις τη διάθεση, και το να εξετάσεις και την επί της οθόνης εικόνα της είναι άσκηση στα σεφερλίδικα χωρατά, από τις τρίχες και μόνο στο πηγούνι του Devrim Evin ως Μωάμεθ Β' στις φωτογραφίες, μπορούσες να συμπεράνεις πως το γενικότερο επίπεδο είναι σχολικής παράστασης στη βαθιά Ανατολία, και η διανοητικά σκωληκοφαγωμένη μισαλλοδοξία των σκηνών του τρέιλερ καταλήγει σε αθέλητη, απερίγραπτα τρελή, και αναχρονιστική κι από πάνω, παρωδία. Η "άλωση" σαν ελληνική λέξη, έχει φτάσει συνώνυμη της εκπόρθησης, αλλά ετυμολογικά σημαίνει καταστροφή, παραπέρα όλος ο δυτικός και βάλε κόσμος αναφέρεται στη "πτώση" της Κωνσταντινούπολης το 1453, και έτσι η παραγωγή, από τον επιθετικό τίτλο της ακόμα, από τη "κατάκτηση" (δηλαδή το "fetih") δίπλα στη χρονολογία, δεν είχε εξαρχής πιθανότητες να μαζέψει ενδιαφέρον από μη Τούρκους, και δεν είχε δυο φορές αφού τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο ίδιος ο Aksoy (i.e. ο παραγωγός), για να εγγυηθεί την ευρύτερη δυνατή απήχηση σε σάπιους εγκεφάλους. Σύμφωνα με τον Aksoy, το συνολικό ποσό της επένδυσης στη τούρκικη βιομηχανία είναι κάπου $25 εκατομμύρια το χρόνο για 35-40 ταινίες, και για επαγγελματικό αποτέλεσμα χρειάζεσαι κάπου ενάμισο, οπότε μάλλον κάπου $6-7M του κόστισε το 1453, μιας και έκανε γυρίσματα τρία χρόνια σε τρία στάδια και τον γδάρανε και $1-2 εκατομμύρια για τα ψηφιακά εφέ, και σίγουρα η πιθανότητα να βγει άλλη παπάρα τέτοιου μεγέθους από τα ανατολικά μας σύνορα, είναι μηδαμινή για φέτος.



22 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Για πληρότητα, για να μη μείνει χωρίς επικό ιστορικό βλαχογκέι μούσι, συμπλήρωσα στο θέμα και το τίζερ του 1453 (που η αλήθεια είναι, δεν προοιωνίζονταν τέτοιο έπος γελοιότητας). Το τρέιλερ παίζει σε καλύτερη ποιότητα στο YouTube αλλά το βίντεο εκεί είναι σταμπαρισμένο σα κοπάδι κατσίκια, στο γενικότερο εκλεπτυσμένο πνεύμα της παραγωγής, και δε το χρησιμοποίησα φυσικά.

    Στις πανάχρηστες υπερβολικές πληροφορίες που αναφέρω στο θέμα, έχω συμπληρώσει και αλαφρά ακόμα χειρότερες για πλάκα, υποθέτω διακρίνονται. Κατά βάση, αλαφρά αξιόπιστο είναι ότι αναφέρεται στο fetih1453movie.com και στο aksoyfilm.com.tr (άντε και σε καναδυό σελίδες που αναπαράγουν τα δελτία τύπου της παραγωγής), τα υπόλοιπα, ακόμα και η επίσημη facebok-ο-σελίδα και η επίσημη twitter-o-σελίδα άσε οι υπόλοιποι, γράφουν πράματα που σου βγάζουνε το μάτι χειρότερα από το τρέιλερ.

  2. Anonymous said

    14.53fps trailer, ε? Smart marketing there...

    - Τουρκόσουπας

  3. Anonymous said

    Σημασία δεν έχει το τι είναι κάτι αλλά το τι φαίνεται να είναι. Δεν έχει σημασία δηλαδή αν η ταινία βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα, αλλά στο πόσο θα τραβήξει τον κόσμο να τη δει με τα ακριβά εφέ και την όποια hollywood wannabe παραγωγή.

    Το λυπηρό είναι ότι η κριτική αυτή βλέπω σε αυτήν τη σελίδα είναι μάλλον ανούσιοι λίβελλοι παρά κριτική - πολύ πάθος και κλάμα ρε παιδί μου χωρίς λόγο. Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης μιας τέτοιας ταινίας θα ήταν η δημιουργία μιας δικής μας ελληνικής ακριβής blockbustery παραγωγής που θα παρουσίαζε διαφορετική πλευρά της "ιστορίας" και θα ανταγωνίζονταν την τούρκικη.

    Τι παράγαμε εμείς τα τελευταία χρόνια; Κωμωδιούλες της πλάκας, ή ταινίες που απευθύνονται σε σινεφίλ. "Λάρισα Εμπιστευτικό" που συνεχίζει την τρομακτικά φθίνουσα πορεία της "ανάνηψης" του ελληνικού κινηματογράφου η οποία ξεκίνησε στα τέλη του 90 και ο "Κυνόδοντας", που μπορεί η θεματολογία της να είναι έξυπνη, το ότι μοιάζει να έχει γυριστεί με Super-8 και κυριαρχεί η ησυχία, μάααααααλλον δεν είναι σε θέση να χαρακτηριστούν "blockbuster".
    Ακόμα και οι αντίστοιχες παραγωγές του ισπανικού και γερμανικού κινηματογράφου πλέον μας έχουν αφήσει πολύ πίσω (Habitacion del ni~no, Crimen Ferpecto, Lives of others κλπ).

    Πολλοί θα διαφωνήσουν και άλλοι θα θεωρήσουν ότι θίγεται η εθνική τους αξιοπρέπεια (έχω βαρεθεί να το ακούω αυτό άλλωστε). Από εκεί και πέρα, μπορεί να μην είμαι με τη σειρά μου ο καλύτερος ρήτορας, νομίζω όμως ότι το μήνυμα που θέλω να περάσω είναι σαφές. "ΒΓΑΛΤΕ ΕΝΑ Γ....ΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ BIG DUMB ACTION FILM ΠΟΥ ΝΑ ΤΡΩΣ ΠΟΠ ΚΟΡΝ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣΑΙ". Νομίζω ότι αυτό θα κάνει πολλά περισσότερα για τον ελληνικό κινηματογράφο από τον Κυνόδοντα.

  4. cheaplog said

    Αν είδες λίβελλους, πάθος και κλάμα, και πολύ περισσότερο.. κριτική σε αυτή τη σελίδα, το μόνο συμπέρασμα που μπορώ να βγάλω είναι ότι δεν έχεις και πολύ σχέση ούτε με τη βιομηχανία ούτε με τη δημοσιογραφία της. Μια ταινία της οποίας η παραγωγή σε ενημερώνει για το πόσα τετραγωνικά ήτανε το στούντιο όπου έκανε γυρίσματα, και την έχει σκηνοθετήσει ο παραγωγός, προφανώς απευθύνεται σε χωριάτες. Και οι εικόνες του τρέιλερ, μιλάνε μόνες τους, από τον ανθυποτηλεοπτικό σχεδιασμό της παραγωγής (ο Μωάμεθ έχει το μούσι που θεωρείται τώρα σοφιστικέ από τους βοσκούς στο Πακιστάν), μέχρι τις δυσκοιλιότητες στα λογίδρια, τη ταινία δε μπορείς να τη παρωδήσεις, είναι από μόνη της πιο γελοία από οτιδήποτε θα μπορούσε να σκαρφιστεί κάποιος για να τη γελοιοποιήσει.

    Στη Τουρκία, υπάρχει κόσμος που νομίζει ότι η ταινία είναι σοβαρή παραγωγή, ότι τα εφέ τα έχει κάνει η Pixar, ότι τη μουσική την έχει γράψει ο Zimmer, ότι η πρεμιέρα θα γίνει στο Kodak Theatre παρουσία όλης της αμερικάνικης ακαδημίας και όλων των Χολιγουντιανών αστέρων. Δε περίμενα ότι το ίδιο θα νομίζει κόσμος και στην Ελλάδα, αλλά δυστυχώς, από τις αντιδράσεις που βλέπω στα δίχτυα, δε διαφέρουμε και πολύ από τους γείτονες, πιστεύουμε ότι ο Κυνόδοντας είναι μια παπάρα και μισή και ότι το Νησί αξίζει όλα τα Όσκαρ, άλλωστε. Με αυτό το σκεπτικό, μια καλή απάντηση στο 1453 θα ήτανε ο Παπαφλέσσας (1971) ας τον ξαναδεί όποιος θέλει στο DVD να τονωθεί εθνικοπατριωτικά, και να απορεί που δε σάρωσε τα διεθνή βραβεία -- οι πεντεδέκα κατακαημένοι κομπάρσοι που όλο σκοτώνονται και στην άλλη σκηνή έχουν αναστηθεί και συνεχίζουνε τα γιουριούσια, αυτά τα "εφέ" του μοντάζ ήτανε άλλωστε μια κλάση ανώτερα από τα επιπέδου βιντεοπαιχνιδιού της προηγούμενης δεκαετίας τα οποία μοστράρει το 1453.

    Όποιος όμως έχει τη παραμικρή ιδέα από κινηματογράφο, τόσο σα βιομηχανία όσο και σα τέχνη, καταλαβαίνει ότι η καλύτερη απάντηση στο 1453 είναι το.. 1453, η ταινία γελοιοποιεί τους Τούρκους.. ανεκτίμητα, δε μπορείς να πληρώσεις αρκετά για να πετύχεις τέτοιο αποτέλεσμα με αντίθετες προθέσεις. Και καταλαβαίνει επίσης ότι σοβαρή κινηματογραφική παραγωγή έχεις όταν παίζουν οι ταινίες σου σε κάθε σοβαρό διεθνές φεστιβάλ, όπως και γίνεται αυτή την εποχή με τις ελληνικές. Οι μεγάλες βλαχοπαραγωγές κάθε χώρας, δε περνάνε τα σύνορά της.

    Οι ταινίες του Álex de la Iglesia δε καταλαβαίνω που κολλάνε σε όλο το σκεπτικό, υποθέτω έχουνε επιτυχία στα τόρεντς. Πάντως το Niño είναι τηλεοπτική παραγωγή, το Oxford Murders που το πήγαινε για διεθνή καριέρα, απέτυχε.

  5. Anonymous said

    Ευχαριστώ για την απάντηση, βάσει αυτής μπορεί ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του.

    Θα απαντούσα σε διάφορα από αυτά (όπως πχ. το ότι κάποιος που έχει σχέση με τα media ξέρει ότι δε θα ανταγωνιστεί ένα blockbuster με ταινιούλα του 1971, γιατί δε μετράει το νόημα αλλά οι εκρήξεις, καθώς και το να μην έχει κάποιος σχέση με τη βιομηχανία δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να βγάλει συμπεράσματα) αλλά μάλλον δε χρειάζεται.

  6. cheaplog said

    Το Ra.One (2011) ήτανε η μεγαλύτερη παραγωγή στην ιστορία του Μπόλιγουντ, μιας κινηματογραφικής βιομηχανίας που είναι δεύτερη σε μέγεθος στον πλανήτη μετά το Χόλιγουντ. Εκτός Ινδίας έπαιξε.. στη Σιγκαπούρη. Άντε και σε περιοχές όπου υπάρχουνε ινδικές κοινότητες (χωρίς να καταγραφεί επίσημα σα διανομή). Σε σύγκριση με το 1453, το Ra.One είναι εκατό κλάσεις πάνω, και χωρίς υπερβολή. Παρολαυτά, μια παπάρα και μισή είναι στη πράξη, ούτε στην Ινδία δε πήρε καλές κριτικές. Και άντε να έβγαλε τα λεφτά του, πολλά εισιτήρια έκοψε, αλλά και πολύ ακριβά κόστισε.

    Όπως εξήγησα, το κόστος του 1453 είναι κατά πάσα πιθανότητα πολύ (ως πάρα πολύ) μικρότερο απ' όσο λέει ο παραγωγός του, όλη η προώθηση βασίζεται σε παραμύθια για ηλίθιους, και Τούρκους χωριάτες ηλίθιους. Όπωε εξήγησα η παραγωγή δεν απευθύνεται και σε κανέναν εκτός Τουρκίας, δε ξέρω ποιος μπορεί να πιστεύει ότι ο μέσος Ευρωπαίος έχει όρεξη να πάει να δει φτηνή μπαζοταινία όπου αναχρονιστικοί βλαχομουσάτοι παριστάνουνε τους αγίους που εκπολίτισαν την Κωνσταντινούπολη, σαν απάντηση στις δολοφονίες γυναικόπαιδων από βάρβαρους Έλληνες και Σταυροφόρους. Άσε Αμερικάνους, αυτοί δε πήγανε να δούνε ούτε το ένα εκατομμύριο κλάσεις ανώτερο Kingdom of Heaven.

  7. Anonymous said

    "ΒΓΑΛΤΕ ΕΝΑ Γ....ΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ BIG DUMB ACTION FILM ΠΟΥ ΝΑ ΤΡΩΣ ΠΟΠ ΚΟΡΝ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣΑΙ". Νομίζω ότι αυτό θα κάνει πολλά περισσότερα για τον ελληνικό κινηματογράφο από τον Κυνόδοντα.

    Και η ερώτηση είναι απλή "Γιατί;". Τόσα χρόνια, όποτε η κουβέντα φτάνει στην ελληνική κινηματογραφική βιομηχανία το μεγάλο παράπονο των περισσοτέρων είναι ότι δεν έχουμε βγάλει blockbuster. Πέραν του ότι παραβλέπουν το γεγονός ότι δεν έχουμε την υποδομή για ανταγωνιστικά blockbusters, απορώ ειλικρινά που δεν έχουν κορεστεί από τα όσα παράγονται ετησίως εδώ και πάνω από τέσσερις δεκαετίες από τα μεγάλα στούντιο του Hollywood. Αν πρέπει να δούμε Σόμμερ και Παπουτσάκη σε blockbusterιά για να αισθανθούμε περήφανοι για τη χώρα μας τότε είμαστε και φτωχοί -διότι λεφτά για κάτι τέτοιο δεν υπάρχουν στην ελληνική αγορά- και ανόητοι καθώς δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε την αξία μιας ταινίας πέραν από το κόστος παραγωγής. Από την δική μου οπτική γωνία, να είναι καλά οι αμερικανοί να βγάζουν fun-to-watch ταινίες για μαζική κατανάλωση pop corn, ώστε να μην χρειάζεται να το κάνουμε εμείς, τόσο απλά.

    Όσο για τον Κυνόδοντα, μιλάμε όχι μόνο για ένα πρωτότυπο σενάριο που τολμά να τραβήξει στα άκρα ένα θέμα τόσο ευαίσθητο για την ελληνική κοινωνία, όσο και πανανθρώπινο ταυτόχρονα, αλλά και για ένα σύνολο ανθρώπων, με πρώτο τον Λάνθιμο, που παρέμειναν πιστοί σε αυτό που ήθελαν να μεταδώσουν χωρίς εκπτώσεις και υπεκφυγές. Οπότε ναι, ο Κυνόδοντας είναι ένα έργο που έδειξε πόση αξία προσδίδει η ειλικρίνεια, και ως εκ τούτου η αυθεντικότητα, σε μια παραγωγή. Το ποιοι και πόσοι μπορούν να το αντιληφθούν είναι άλλο θέμα.

    "Ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης μιας τέτοιας ταινίας θα ήταν η δημιουργία μιας δικής μας ελληνικής ακριβής blockbustery παραγωγής που θα παρουσίαζε διαφορετική πλευρά της "ιστορίας" και θα ανταγωνίζονταν την τούρκικη."

    Αν κάποιος πληρώσει για να φάει σκατά, θεωρείς πως για να τον ανταγωνιστείς επιτυχώς πρέπει να κάνεις το ίδιο επιλέγοντας, φυσικά, άλλη εκλεκτή ποικιλία περιττωμάτων; Οσον αφορά την ηλιθιότητα, η ανακύκλωση αποδεδειγμένα δεν αποτελεί πρόοδο. Ο πατριωτισμός βοηθά στη βία, όχι στην τέχνη.

  8. λειντι ντι said

    κάτι άλλο επειδή ανέφερες ότι η ταινία εκτός τουρικικών συνορών δεν θα πιάσει ή δεν ενδιαφέρει. δεν είναι μόνο το ευρωπαικό κοινό ή το αμερικανικο κοινό. μπορεί να μην ενδιαφέρει έναν ιταλό ή έναν βέλγο, αλλά σκέψου τον αραβικό κόσμο, της χώρας κεντρικής ασίας, όπως το αζερπμπαιτζάν, το καζακστάν, χώρες βαλκανικές όπως η βουλγαρία, όπου υπάρχουν τούρκοι, η αλβανία. μπορεί να μην είναι διαμάντι, αλλά μην το βλέπεις τόσο κλειστά το θέμα. αυτά και θενκς για την αναοφρά της ταινίας. είναι ενδιαφέρον σαν θέμα.

  9. cheaplog said

    Οι Μάζες σπάνια δημοσιεύουν φραγκοβλάχικα (ή αλλιώς greeklish) σχόλια, και ειδικά μεγάλης έκτασης. Άφησε κάποιος ένα, για να μας πει ότι οι Τούρκοι βλέπουνε αλλιώς τον τίτλο. Χαίρω πολύ, το θέμα είναι τί ιστορία ξέρουνε οι μη Τούρκοι, και τί διάθεση έχουνε αυτοί (οι μη Τούρκοι) να μάθουνε και την "ιστορία" κάποιων αλαλλάζοντων δυσκοίλιων βλαχομουσάτων, όπως είπα.

    Γενικότερα, καλό είναι όποιος θέλει να συμμετέχει σε μια συζήτηση, να έχει και κάτι να προσθέσει, αντί να επαναλαμβάνει τα εξ αρχής αυτονόητα σαν καινά. Σοβαρή παραγωγή $10 εκατομμυρίων είναι το Centurion (2010) ας πούμε, βλέπεις το τρέιλερ και αν όχι τιποτάλλο έχει τοποθεσία, εποχή, επαγγελματίες ηθοποιούς και κομπάρσους. Δεν έχει κάτι δύστυχους από τούρκικο σήριαλ, ψηφιακά πολλαπλασιασμένους σε σκηνικά από το Medieval II σε PC δεκαετίας. Πολύ περισσότερο, το Centurion έχει σκηνοθέτη και σενάριο, με τον χασάπη της γειτονιάς και στοματικές πορδές, δεν κάνεις ταινία, δε ξέρω πόσες φορές θα το πω ακόμα. Ακόμα και το Τριχωτό Αδελφάτο των Ιπποτών του Ελεεινού Σοφρά να θες να γυρίσεις, πρέπει να έχεις μια ιστορία να αφηγηθείς και μια οπτική για να την εξετάσεις. Πράγματα τα οποία προφανώς δε διαθέτει το 1453, στη σύνοψη διαβάζεις τη σχολικό έπος του Μεχμέτ και του Μουράτ, κομπλέ με επαναλήψεις του πόσο μεγάλος είναι ο Αλλάχ. Και στο ιστορικό της παραγωγής διαβάζεις πόσο κωλόχαρτο κατανάλωσε.

    Και ακόμα και να τα διέθετε ολαυτά τα βασικά η συγκεκριμένη παραγωγή, πάλι ο Μεσαίωνας, και ειδικά οι τελευταίοι του αιώνες, δεν έχει κινηματογραφικό ενδιαφέρον για τον δυτικό κόσμο. Αλλιώς, αν υπήρχε, θα είχανε σπεύσει να το καλύψουν οι παραγωγοί προφανώς. Κάτι παραγωγές της Τσινετσιτά με τη Θεοδώρα βρίσκεις, κάτι άπειρες επαναλήψεις των βοργιαστικών βοργίων των Βοργίων, και αυτά. Το Kingdom of Heaven (2005) πάτωσε όπως είπα, τη Μάχη του Κόσοβο (1989) που γυρίσανε οι Σέρβοι δε ξέρω πόσοι την είδανε, και πόσοι την ακούσανε καν, από όλους αυτούς που βλέπουνε μεγάλο διασυμπαντικό ενδιαφέρον για το 1453, όποιος μιλάει από την εμπειρία του, ας την έχει την εμπειρία μεγάλη όσο και την αποψάρα του τουλάχιστο, για να γίνει καμιά σοβαρή συζήτηση.

    Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει, και στην Ελλάδα, κόσμος που ΑΔΥΝΑΤΕΙ να κατανοήσει τη διαφορά της Ακρόπολης από εξωτερική οθωμανική χέστρα. Που συγκλονίζεται εκεί καθημερινά με τον Έρωτα και τη Τιμωρία και τις διαφημίσεις απορρυπαντικών. Αυτός ο κόσμος δεν είναι το κινηματογραφικό κοινό. Και δεν είναι καν το κοινό των τόρεντς. Και στη τελική, ακόμα και τα σκατά που τρώει αυτός ο κόσμος καθημερινά, περνάνε, ευτυχώς, από διάφορους ποιοτικούς και εμπορικούς σκατοελέγχους, που δεν έχει και πολλές πιθανότητες να τους προσπεράσει το 1453.

  10. cheaplog said

    Τώρα εντάξει, δε ξέρω τι ταινίες βλέπουνε στο Αζερμπαϊτζάν, είναι γεγονός. Ούτε τι ταινίες βλέπουνε στην ορεινή Αρκαδία. Και από Έρωτα και Τιμωρία έχω δει μόνο τον Σαβάς νεκρό στο χώμα, και τη Γιασμίν να κλαίει από λευκαιμία. Αλλά απ' όσο ξέρω, δε παίρνει από κει στροφές ούτε ο πλανήτης, ούτε η κινηματογραφική βιομηχανία του.

  11. cheaplog said

    Για όποιον αδυνατεί να το καταλάβει από τον γιγαντιαίο τίτλο και την από το 2004 μόνιμη θεματολογία, οι Μάζες είναι κινηματογραφική σελίδα. Εξειδικευμένη. Το επίπεδο της συγκεκριμένης ταινίας (που τη παρουσιάσαμε σαν αξιοπερίεργο αστείο) είναι προφανώς άθλιο από κάθε σκοπιά, έχει γέλιο όσο και το Αδελφάτο των Ιπποτών της Ελεεινής Τραπέζης, αν και το έχει αθέλητα βέβαια. Εξήγησα και το προφανές, με βασικούς όρους. Μετά εξήγησα και τους βασικούς όρους, με χοντροκοπιές. Πιο κάτω, όσο αφορά εμάς και όσους μας διαβάζουν, δε γίνεται.

    Τώρα, για άλλους, περαστικούς, που δεν έχουνε σχέση με τον κινηματογράφο ούτε σα βιομηχανία, ούτε σα τέχνη, το πιο κάτω γίνεται και παραγίνεται. Έχουνε υποβληθεί ένα σωρό σχόλια, πιο άσχετα και από τη ταινία, που δε κάνουνε τιποτάλλο εκτός από επιθέσεις κατά πάντων. Λυπάμαι, δε πρόκειται να ασχοληθούμε ούτε με τα μαγαλοϊδεατικά εθνικοπατριωτικά, ούτε με τα αυτομαστιγωτικά ουμανιστικά συμπλέγματα του καθενός. Όποιος το επιθυμεί, μπορεί αυτά να τα εκτονώσει σε καμιά άλλη, πιο φιλόξενη σε τέτοια, σελίδα ή να στολίσει με αυτά τον τοίχο του στο Facebook, τη τελευταία φορά που τσέκαρα οι Μάζες δεν ήτανε η μοναδική φωνή της νοικοκυράς, του αγρότη, του εθνικιστή και του διεθνιστή, επειδή τυχαίνει να βγαίνουνε στο Google. Όποιος έχει κάτι να προσθέσει για τη παραγωγή (γιατί για τέχνη δεν υπάρχει ούτε συζήτηση) μπορεί να το κάνει φυσικά, όπως πάντα.

  12. cheaplog said

    Αν παρ' ελπίδα, κάποιος από τους περαστικούς, έχει διάθεση να ξεστραβωθεί αντί να τυφλώνεται από παπάρα χωρίς αρχή και τέλος, υπάρχουνε και οι Άλπεις (2011), υπάρχει και το Κάποτε στην Ανατολία (2011).

  13. cem said

    Here's official poster: http://www.boxofficeturkiye.com/images/filmler/orjinal/2010437-31194471.jpg

  14. Fatih ASLAN said

    Υπάρχουν ιστορικά γεγονότα σε αυτή την ταινία. Πρέπει να τις αποδεχθεί. Μην κάνετε άσκοπες σχόλια χωρίς αποτέλεσμα. Επίσης, μην βλάπτουν αθώους ανθρώπους korkmayın.türkler τη δύναμη των Τούρκων.

  15. Anonymous said

    Να πω κι εγώ δυο λόγια;

    Αν σε ενδιαφέρει να βγάλεις έργα τα οποία θα έχουν βαθύ νόημα, πρωτότυπα σενάρια και δε θα είναι καθόλου blockbuster, δε θα τα δει παρά μια ελάχιστη μικρή ομάδα με αποτέλεσμα οι δημιουργοί τους να μην βγάλουν καν τα έξοδά τους.
    Δείτε πόσες αξιόλογες ταινίες παίζει η NET (έπαιζε;) και σε περίεργες ώρες, ακριβώς γιατί ξέρουν ότι δε θα τις δει κανείς. Εγώ μαζί σας πάντως, μου άρεσε η ιδιοτροπία του Κυνόδοντα (αν και δεν υπερενθουσιάστηκα όπως άλλοι γνωστοί μου) και μου αρέσουν οι πιο "ψαγμένες" ταινίες. Αυτό δε σημαίνει και ότι η αντίληψή μου σταματάει εκεί. Εξηγώ:

    Η "βοήθεια" στον κινηματογράφο έρχεται προσελκύοντας τις μάζες. Όσο πιο μεγάλες εκρήξεις έχει μια ταινία, τόσα περισσότερα έσοδα μπορεί να σου αποφέρει. Απλουστεύω αλλά ελπίζω ότι αντιλαμβάνεστε τι εννοώ. Ναι, ίσως ένα τέτοιο δημιούργημα να μην το εκτιμήσουν οι σινεφίλ, αλλά είναι κάτι που θα το δει πολύς περισσότερος κόσμος, χωρίς να χρειάζεται να ρίξουμε το επίπεδο σε αυτό του Λάρισα εμπιστευτικό και Jersey shore.

    Από εκεί και πέρα, κάποιος που δεν το καταλαβαίνει αυτό δεν ξέρει πώς λειτουργούν τα media, τελεία και παύλα. Μία από τις αλήθειες των media είναι ότι η ποιότητα και το δημοφιλές είναι αμοιβαίως αποκλειόμενοι όροι. Εντάξει, ίσως όχι αμοιβαίως αποκλειόμενοι, αλλά σίγουρα αρκετά αντικρουώμενοι.

    Όπως και να 'χει, νομίζω ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτού του κειμένου δεν είναι η όποια ουσιατική κριτική γίνεται, όσο η συγκαλυμμένη εθνικιστική χολή που εκφράζεται με άσκοπη ειρωνεία (μπορεί να κάνω λάθος, αλλά αυτό που διαβάζω δεν είναι δημοσιογραφία).

    Η ουσία είναι ότι σε αυτήν την ταινία που βγάζουν οι Τούρκοι (που αποτελεί μια προσπάθεια διείσδυσης στον blockbuster κινηματογράφο), εμείς δεν έχουμε να αντιπαραθέσουμε τίποτα και κλαιγόμαστε γιατί κάποιος έθιξε τον Κυνόδοντα (που ο περισσότερος κόσμος το απέφυγε ήδη από το trailer, προσπαθώντας να καταδείξουμε την κριτική μας ανωτερότητα.


    Αν τυχόν η ταινία προχωρήσει στο εξωτερικό όμως, να είστε σίγουροι θα "διδάξει" στον κόσμο το τι πραγματικά έγινε στην άλωση - και στο μεταξύ εσείς μπορείτε να συνεχίσετε να κλαίγεστε για τον ελιτισμό σας (λες και θα παρατηρήσει ο κόσμος το αν είναι 10 ή 30 ή 50 κομπάρσοι). Στο μεταξύ, ο ελληνικός κινηματογράφος εκφράζεται κατά πλειοψηφία από την κατηγορία των ταινιών "Λάρισα εμπιστευτικό". Ο εμετός σε νέα όρια.



    Επίσης η γραμματοσειρά σας χρησιμοποιεί χρώμα #999, #BBB μέχρι και #CCC σε #FFF background. Θα σας πρότεινα να μεγαλώσετε την αντίθεση των γραμμάτων - ειδικά ο footer δεν διαβάζεται.

  16. cheaplog said

    Συγγνώμη αλλά μας τα 'χετε κάνει καρούμπαλα εκατό φορές το ίδιο σχόλιο, με διαφορετικές διατυπώσεις και διαφορετικές ιδεολογίες, αλλά κατ' ουσία ΠΑΝΑΣΧΕΤΟ. Έχετε καμιά, ελαχιστότατη, ιδέα από κινηματογραφική παραγωγή? ΟΧΙ. Έχουμε εμείς? Υπάρχουν ΧΡΟΝΙΑ και ΧΡΟΝΙΑ θεμάτων στον φούτερ που δε διαβάζεται, ας ρίξει κανένας καμιά ματιά στο τι γράφαμε για το κάθε τρέιλερ και για τη κάθε παραγωγή, και αν ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΘΗΚΕ ή ΟΧΙ. Έλεος με την αποψάρα του καθενός που νομίζει ότι βάφεις ψηφιακά το φόντο μέ έκρηξη και θα τη δει τη ταινία σου όλος ο πλανήτης. Πόσα εισιτήρια έκοψε ο Μαύρος Κύκνος ξέρετε? Πως τα έκοψε, που τα έκοψε, γιατί τα έκοψε? Πόσα εισιτήρια έκοψε το Inception και ποιος είναι ο Nolan? Από που ήρθε το Ra.One που ανέφερα, και που πήγε? Αγνοείτε τα ΠΑΝΤΑ, και έχετε άποψη. Και όποιος δηλώνει τα προφανή, ότι η ταινία είναι μισαλλόδοξη παπάρα χωρίς εμπορικές προοπτικές, είναι εθνικιστής κι από πάνω, ή δεν είναι αρκετά εθνικιστής γιατί τέτοια παπάρα και χειρότερη έπρεπε να έχουμε κάνει κι εμείς.

    Δημοσιογραφία ΔΕΝ είναι να αντιγράφεις ότι ταίζει στα τούρκικα μίντια η παραγωγή για "λαϊκή" κατανάλωση, ούτε είναι δημοσιογραφία να μη ξέρεις καν πότε βγάζει μια παραγωγή ένα τρέιλερ (προφανώς ΠΡΙΝ βγει η ταινία στις αίθουσες) και να γράφεις πλήρεις ασχετοσύνες ακόμα και για βασικά στοιχεία όπως η ημερομηνία εξόδου, αλλά ολαυτά, και μόνο έκανε ο ελληνικός τύπος. Το κείμενο έχει ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ από ΣΤΟΙΧΕΙΑ που έχουνε ΠΑΡΑΤΕΘΕΙ, όποιος αδυνατεί να κατανοήσει τα ελάχιστα, ας ρωτάει, αντί να κάνει υποδείξεις κι από πάνω.

    Όσο για το σχεδιασμό της σελίδας, ευχαριστώ για τις επιπλέον υποδείξεις, αλλά κάτι ξέρω κι εγώ, και δε θα πάρω.

  17. LK said

    «Μία από τις αλήθειες των media είναι ότι η ποιότητα και το δημοφιλές είναι αμοιβαίως αποκλειόμενοι όροι.» Μεγάλη αλήθεια και σημαντική στην κατανόηση των Media.

    Εδώ είναι που έχεις και το άδικο, φίλε ΜFTM. Εντάξει, το Fetih σίγουρα δεν θα είναι 'Αποκάλυψη Τώρα' αλλά θα έχει -αν πετύχει τους εμπορικούς στόχους του- ως αποτέλεσμα την ενδυνάμωση του τουρκικού σινεμά.

    Αντιθέτως, εμείς -οι άτυχοι που γεννηθήκαμε και ζούμε σ' αυτό το πράγμα που το λένε ελληνική χώρα- ως σινεφίλ και ως δημιουργοί ΔΕΝ έχουμε τίποτα έστω και ανάλογο να δείξουμε, τίποτα να ρισκάρουμε, και τελικά τίποτα να ΠΟΥΛΗΣΟΥΜΕ. Και κάτι που δεν μπορεί να πουληθεί, δεν έχει ουσιαστικά και καμιά αξία...

    Οπότε, παραμένουμε καταδικασμένοι να κάνουμε ταινιούλες «γεμάτες νόημα» και «ποιότητα», οι οποίες όμως στην πραγματικότητα είναι σκουπιδάκια.

    Ο 'Κυνόδοντας' και η 'Στρέλλα' ήταν φωτεινές εξαιρέσεις ανάμεσα σε εκατοντάδες ψευτοδιανοουμενίστικες ανοησίες που τα βλέπουν -καμιά φορά- οι πραγματικά μορφωμένοι άνθρωποι και γελάνε.
    Εξάλλου ξέρουμε πώς δίνονται οι επιχορηγήσεις και τα project στην Ελλάδα -κομματικά και με δοντάκια- ενώ οι πραγματικοί δημιουργοί απλά μαζεύουν λεφτά για να φύγουν στο εξωτερικό ή γυρνάνε διαφημιστικά για να πουλήσουν γιαούρτια, cosmote και λουκάνικα με σως.

    Θα έλεγα λοιπόν να αφήσουμε τα συμπλέγματα «ανωτερότητας» που έχουμε και να προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε έστω και τα εθνικιστικά αντανακλαστικά των συμπατριωτών, μπας και καταφέρουμε να γυρίσουμε καμιά ταινία που ίσως πετύχει εκεί έξω. Ο Λάθιμος τα κατάφερε, μπορούμε και εμείς.
    Δεν ξέρω ποιο είναι το θέμα που ίσως θα πουλούσε. η Άλωση; Ο Θεμιστοκλής; Η Γέννηση του Δία; Ο Μικρός Ήρως; Η Ομάδα Έψιλον; Οι περιπέτειες της Τζούλιας που τον Παίρνει;
    Ειλικρινά, νομίζω ότι αξίζει να παράγουμε μια εμπορική πατάτα, που θα καταφέρει να μας βγάλει όμως από την αφάνεια και να δημιουργηθεί ένα ελληνικό κινηματογραφικό παρασκήνιο και να κάνουμε μετά και τις «σοβαρές» ταινίες που θέλουμε.
    Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι και ο Λούκας έφτιαξε το Star Wars αλλά χρηματοδότησε μετά το Mishima του Paul Shrader.

  18. cheaplog said

    Από δω και κάτω, θα δημοσιεύονται μόνο σχόλια για το πως θα στήσουμε γιγαντιαία κύκλοτρα αδρονίων σε κάθε χωριό, και σε ποιές επιστημονικές κοινότητες θα τα διαθέσουμε με το αζημίωτο. Αφού τα ξέρετε ΟΛΑ, διαφωτίστε μας.

  19. Anonymous said

    Φιλε σε αγαπω , αληθεια , εψαχνα καιρο ενα blog που να χωνει τεκμηριωμενα. Και τωρα αισθανομαι ολοκληρομενος. Αλλα οχι ακομα , θελω μια χαρη. Ψαχνω απο εκεινη την αποφραδα μερα να βρω μια κριτικη για την μεγαλυτερη βλακεια ολων των εποχων. Το ροδα τσαντα και κοπανα 2010 ... Ναι το ξερω ειμαι μαλακας που εδωσα τα ευρω μου για αυτο το τερατουργημα. Ηθελα να πνιγω στον εμετο μου απο τον πρωτο διλεπτο .. Αυτη η οργη μεσα μου δεν εχει καταλαγιασει ακομα. οπου εβρισκα τρεηλερ του εργου απο κατω ειχε μονο σχολια τι ωραιο που ηταν , και γελασα πολυ και τετοια ! Μια καινουργια 9/11 consiracy ηταν μπροστα μου... Θελω να δω γραμμενο αυτο που αντιπροσωπευει αυτο που ολοι οσοι ειδαμε το εργο ντραπηκαμε μετα να βγουμε και να πουμε δημοσιως ... Οτι ηταν μια παπαρια που μας βιασε ποιο πολυ και απο τον lucas τον ιντιανα τζονες 4 ... Εισαι η τελευταια μου ελπιδα στο να ξεμπροστιασεις συσσορευτικα τις σκατενιες παραρωγες , τους σκατενιους ηθοποιους , το σκατενιο ψευτο star sytem που εχει την τιμιτικη του στο εργο και γενικα οτι εσυ νομιζεις.... ευχαριστω εκ των προτερων ( σου γραφω απο W.B.D Rehabilitation center , [ that is Wheel , Bag , Day-off )

  20. cheaplog said

    Το ριμέικ του Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα δεν είχε κάνει δημοσιογραφική προβολή, και έτσι δε του ανεβάσαμε και κριτική. Αυτό το φαινόμενο (του να μη προβάλλονται οι ταινίες για τους δημοσιογράφους) ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια στην Αμερική, αλλά εκεί η πρακτική είναι κάπως διαφορετική: αποφεύγουν τη κριτική γενικά ταινίες μικρομεσαίου προϋπολογισμού και "είδους", χοροριές ας πούμε. Υπάρχει δηλαδή εκεί ένα κάποιο σκεπτικό, τις genre ταινίες τις θάβει συλλήβδην ο μέσος κριτικός, και άμα έχεις και genre παπαριά να προωθήσεις, δεν έχεις καμία ελπίδα για θετικές κριτικές.

    Στην Ελλάδα δημοσιογραφική δεν κάνουν συνήθως οι μεγάλες παπάρες, ελληνικές παραγωγές που ανοίγουνε σε πολλές αίθουσες και απευθύνονται σε πανηλίθιους, το Λάρισα Εμπιστευτικό ας πούμε πιο πρόσφατα. Αυτές κάνουνε πάρτι-πρεμιέρες, στις οποίες προσκαλούνε κάποιους διαλεγμένους κριτικούς, μπας και βάλουνε κάνα αστεράκι παραπάνω.

  21. cheaplog said

    Παρεμπιπτόντως, ξαναλέω, ότι άλλες απόψεις και "απόψεις" για το 1453 δε δημοσιεύουμε, εκτός και άν έχουνε ΣΤΟΙΧΕΙΑ να προσθέσουνε, και πάλι δεν είναι και τόσο πιθανό. Από τη μια λυπάμαι γιατί κάποιοι ξοδεύουνε ώρα στο σχόλιο που υποβάλλουνε ή έχουνε σοβαρή άποψη. Από την άλλη λυπάμαι και τα νεύρα μου, δεν είναι μόνο ότι αυτά τα σχόλια είναι άσχετα με τη παραγωγή ή επαναλαμβάνουν λίγο πολύ όσα έχουμε ήδη πει, είναι που κάθε καινούριο σχόλιο γίνεται άμεσα αφορμή και για άλλα που είναι απλά εκνευριστικά το λιγότερο :p

  22. Anonymous said

    Έχεις πολύ δίκιο σε αυτά που λες ειδικά για τις "Μεσαιωνικές" ταινίες. Λόγω καταγωγής από πρώην ΕΣΣΔ βλέπω πολλές ταινίες που προέρχονται από κει , κυρίως εμπορικές ότι δείχνουν τα δορυφορικά τέλος πάντων.Τα τελευταία χρόνια έχουν βγει δεκάδες παραγωγές με θεματολογία Μεσαίωνα οπού Ρώσοι κατατροπώνουν τον αντίστοιχο προαιώνιο εχθρό , κάποιες είναι ακριβές παραγωγές π.χ. Taras Bulba (2009)και τεχνικά τουλάχιστον καλοφτιαγμένες. Όμως η ουσία είναι ιδία εκτός "σύνορον" (γλώσσας) δεν θα τις δει κανείς ,πιο πιθανό είναι να δει καποιοσ την Θεοδώρα της Τσινετσιτά που είπες πριν. Αλλά το trailer είναι αρκετά αστείο ομολογούμενος. Όσον αφορά διασπορά εθνικής προπαγάνδας μάλλον είναι αυτογκόλ , αλώστε εμείς για αυτόν τον σκοπό δεν χρειαζότανε να φτιάξουμε τίποτα, έχουμε το Hollywood (βλέπε 300 κ.τ.λ.),και τι φοβόμαστε δηλαδή πόσοι είδαν/ξέρουν το Dust (2001)?

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.