Σκηνοθεσία: Tim Burton
Σενάριο: Seth Grahame-Smith, John August
Παίζουν: Johnny Depp, Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter, Eva Green
Τρελός καπελάς Ζουρλός μπαρμπέρης Παλαβός ζαχαροπλάστης Εκκεντρικός βρυκόλακας επιστρέφει στο σπίτι των προγόνων του μετά από αιώνες διακοπών σε φέρετρο στο χώμα, για να βρει πως η οικογένεια των απογόνων του είναι δυσλειτουργική και χρειάζεται τη προστασία του.
Το πιο διαδεδομένο σχετικό ανέκδοτο στο Twitter αυτές τις μέρες του (αναιμικού) ανοίγματος του Dark Shadows (2012) στην Αμερική, αναφέρει πως ο Tim Burton.. ξανάκανε τη ταινία του, μιας και η αρπαχτή ολόκληρου δισεκατομμύριου που άκουγε στο όνομα Αλίκη (2010) έκανε αν όχι τιποτάλλο κατανοητό σε πλήθη και πλήθη κόσμου πως ο σκηνοθέτης έχει περάσει σε φάση πουρόκερ στη δημιουργικότητά του, σχημάτισε tribute band του εαυτού του ένα πράμα, παρέα με τον πενηντάρη Johnny Depp και τη μεσόκοπη γυναίκα του. Θεωρητικά το Dark Shadows είναι παρολαυτά cover μεγάλης επιτυχίας από τα 60s αλλουνού, του Dan Curtis, δημιουργού της ομώνυμης γοτθικής καθημερινής σαπουνόπερας η οποία για πέντε χρόνια, από το 1966 μέχρι το 1971, φαίνεται να τάιζε στα σοβαρά το κοινό της τέτοιες παλαβομάρες που κάνανε στη συνέχεια το Rocky Horror Show να μοιάζει χαμένο αριστούργημα του Edgar Allan Poe. Η θεωρία έγινε και σενάριο από τον Seth Grahame-Smith, αυτόν τον διαβόητο που ειδικεύεται στο να γεμίζει με ζόμπι και βαμπίρ κλασικές ιστορίες, και ήτανε προφανώς ο καταλληλότερος να γεμίσει με λάιβ του Alice Cooper τα μπαρτονικά σκηνικά.
Η σειρά είχε εισάγει τον χαρακτήρα του Depp, τον Barnabas Collins, κοντά ένα χρόνο μετά το ξεκίνημά της, αλλά το σενάριο της κινηματογραφικής μεταφοράς αναποδογυρίζει τη ροή, ξεκινάει με ένα δεκάλεπτο που μοιάζει να συμπιέζει ολόκληρη ταινία --το prequel με τη καταγωγή του βρυκόλακα ας πούμε-- σε δέκα λεπτά προλόγου. Σε συνδυασμό με την υποχρέωση να στριμωχτούν στην ταινία όσο το δυνατό περισσότερα στοιχεία από τη σειρά, αυτή η αναδιάταξη των εισαγωγών είναι πιο καταστροφική κι από κουλοχέρη νεκροζώντανο ντράμερ για το ρυθμό της μπάντας του Burton: σα θεατή δε σε εκπροσωπεί κανείς μέσα στην οθόνη, δεν είναι ποτέ ξεκάθαρο ποιανού η ζωή (ή ο ύπνος) αναστατώνεται, αν σου είναι οικείος ο Barnabas ή αν σου είναι οι υπόλοιποι στο μέγαρο της οικογένειας Collins, τους οποίους γνωρίζεις και δε γνωρίζεις, σε συμπυκνωμένο και γι' αυτό εξωφρενικότερο σαπούνισμα, μέχρι το τέλος. Παραπέρα, ο Depp παίζει την πιο πολλή ώρα σε άλλο μέγαρο, των Munsters ή της οικογένειας Άνταμς: το κινηματογραφικό και δαπανηρό Dark Shadows δε θέλει να εκθέσει αλλά να τιμήσει το τηλεοπτικό πρωτότυπο (που έπαιρνε τον εαυτό του στα σοβαρά, και έβγαζε γέλιο εξαιτίας του ταλαίπωρου του είδους του και της ατμόσφαιράς του) και έτσι εκθέτει τον πρωταγωνιστή του σε ατάκες από χαλασμένο οτοκιού του '60. Πιο εύκολα βρίσκεις τόνο σε μητροπολιτική ορχήστρα κωφάλαλων παρά στη ταινία λοιπόν, και κλάση στη διάρκεια δίνει μόνο η Michelle Pfeiffer, με πλεονέκτημα το γήινο μητριαρχικό του ρόλου της. Ο Burton χρησιμοποίησε μια ιδιαίτερη ξεθωριασμένη ως αντιγοτθική παλέτα, στη φωτογραφία τον Bruno Delbonnel (του Jeunet), και στην υπόκρουση ένα ανεξάντλητο ειρωνικό ξεκουφαντικό σερί από ποπ της εποχής, αλλά στην ούγια ο σχεδιασμός της παραγωγής του πάλι Burton γράφει, το μόνο που καταφέρνει είναι να προσθέσει στους εφιάλτες σου τη σεξοσκηνή στα νταβάνια που κόπηκε από το Breaking Dawn Part 1 (2011).
Πέμ.-Τρ.: 18.20/ 20.40/ 23.00, Τετ. 23.00
Πέμ.-Τρ.: 21.50, Τετ. 18.00
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.45/ 22.50
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 20.00/ 22.30
Πέμ.-Τετ.: 17.30, Πέμ.-Κυρ. &, Τρ., Τετ. & 20.00/ 22.30
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00, Σάβ., Κυρ. & 16.00
Πέμ.-Τετ.: 23.30, Πέμ.-Κυρ. &, Τρ., Τετ. & 18.30/ 21.00
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 18.15
Πέμ.-Τετ.: 16.30/ 19.15/ 21.45/ 00.15, Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 14.00
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30, Σάβ. & 12.30/ 15.00/ 01.00, Κυρ. & 12.30/ 15.00
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 22.45
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 21.20
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.15/ 23.45
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30
Πέμ.-Τετ.: 16.40/ 19.00/ 21.20/ 23.40, Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.20
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.30/ 23.45
Πέμ., Σάβ. & Τετ. 21.30
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40
Village Cinemas Athens Metro Mall - Ag. Dimitrios
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.15/ 23.40
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.20/ 00.40, Σάβ., Κυρ. & 17.40
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.00/ 00.30
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.30/ 22.00/ 00.30
Πέμ.-Τετ.: 17.45/ 20.15/ 22.45, Παρ., Σάβ., Τετ. & 01.15, Σάβ., Κυρ. & 12.45/ 15.15
Παρ., Σάβ., Κυρ., Τετ.: 21.15
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.15/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.45/ 16.15
Πέμ.-Τετ.: 22.20, Παρ., Σάβ. & 00.40
Πέμ.-Τετ.: 19.40
Πέμ., Παρ. & Κυρ.-Τετ. 16.40/ 19.00/ 21.20/ 23.40, Κυρ. & 12.00/ 14.20, Σάβ. 12.00/ 14.20/ 16.50/ 19.10/ 21.30/ 23.50
Πέμ.-Τετ.: 20.40/ 23.00
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
Πέμ.-Τετ.: 21.50, Παρ., Σάβ. & 00.10
Με τις Κάνες να μαζεύουν όλα τα φώτα από χτες, ανοίγει στην Αθήνα σήμερα εμπρεπώς μόνο το Dark Shadows, που δεν είναι η χειρότερη ταινία του Tim Burton μόνο γιατί στον πάτο θα τρυπώνει πάντα η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων του. Κάτω από αυτή τη κρυφοφανερή ενότητα "Now Playing" μπορείς να βρεις αν έχασες τίποτα αξιόλογο για τις Μάζες που προβάλλεται ακόμα στις αίθουσες.
ReplyDeleteΆμα μετρήσει κανένας τα αστεράκια στις Μάζες, το Dark Shadows φαίνεται η χειρότερη ταινία. Αλλά δε νομίζω ούτε με προχωρημένο αλτσχάιμερ να ξανακάνει τέτοια σαλάτα σα την Αλίκη ο Burton, τα τρία της ήτανε πολύυυυυ χαριστικά.
ReplyDeleteΑμφιταλαντευόμουν για αυτή τη βδομάδα ανάμεσα στο Dictator και στο κενό και περίμενα να μου λύσεις εσύ το πρόβλημμα/δίλημμα αλλά μόλις είδα ότι θα το φέρουν Ιούλιο. Καλά κρασά. Δεν ξαναρισκάρω Μπάρτον σε αίθουσα μετά τον psycho κομμωτή Σουίνι, πρόγονο του ψαλιδοβγάλτη. Κάπου έχω το dvd του Big Fish και δε το χω δει ακόμα, άσε που μερικές τυχαίες επισκέψεις στο blog του August με έκαναν να έχω τρομερό respect για τον τύπο χωρίς να χω δει το καλύτερο σενάριο του. Ώρα να επανορθώσω.
ReplyDeleteΚαι ο Sweeney Todd απογοήτευση ήτανε, αλλά και αυτός είχε πάρει κάτι παχιά αστεράκια από τις Μάσες, ήμασταν όλοι μεγάλοι φαν του Burton. Μετά το πήρα απόφαση ότι τελείωσε, την Αλίκη την είχα θάψει από το teaser, ήταν μεγάλη πατάτα το σενάριο, φάνηκε και καθυστερημένη η παραγωγή από τις πρώτες σκηνές. Αλλά έπεσε και ακριβώς πάνω στην εποχή που είχανε τυφλωθεί όλοι από τις χάντρες του S3D, έκανε απίθανη επιτυχία.
ReplyDeleteΤο Dark Shadows έχει κάποια σημάδια ανάκαμψης, αλλά ο Burton έχει μόνιμα πρόβλημα σεναριακό, οι ιδέες δε γίνονται αυτόματα ιστορίες άμα τους προσθέσεις σχεδιασμό παραγωγής και τις αντιμετωπίζεις σαν ο υπέρτατος φαν τους. Υπέρτατος φαν του Βαρναβά ήτανε ο Depp πάντως, μάλλον χρεώνεται μεγαλύτερο κομμάτι της αποτυχίας, έκανε και τη παραγωγή.
Πληροφοριακά για τους τυχερούς που δεν είδανε την Χαραυγή του Twilight και βαρέθηκαν να διαβάσουν και τη κριτική: σε εκείνη τη ταινία δυο πράγματα γίνονται, η Bella κάνει σεξ και μετά γεννάει. Και τη σκηνή του σεξ.. τη κόψανε τελικά, βλέπεις μόνο την άλλη μέρα το πρωί ότι κατεβάσανε κρεβάτια, τοίχους, νταβάνια και λοιπά. Παρόμοια σκηνή έχει και το Dark Shadows, φαίνεται και στο τρέιλερ. Αυτή η σκηνή PG-13 είναι, "ερωτική" ή αστεία δεν είναι.
ReplyDelete