The Good, The Bad, The Weird (2008)

Ο Καλός, ο Κακός και ο Περίεργος / Joheunnom Nabbeunnom Isanghannom
The Good The Bad The Weird, Poster

Σκηνοθεσία: Kim Ji-woon
Σενάριο: Kim Ji-woon, Kim Min-suk
Παίζουν: Song Kang-ho, Lee Byung-hun, Jung Woo-sung


Δες/Κρύψε το trailer

Το 1930 στη Μαντζουρία, και με τους Ιάπωνες να κατέχουν και τη πατρίδα τους τη Κορέα, ένας ασαφής καλός, ένας καλός κακός, κι ένας περίεργος από άλλο πλανήτη, κυνηγάνε χάρτη και στη συνέχεια το θησαυρό του. Τους ακολουθούν ληστές, έμποροι, στρατιώτες, επαναστάτες, Κινέζοι, Γιαπωνέζοι, και ο νεροχύτης της κουζίνας.The Good The Bad The Weird, PhotographΠαλαβό ερωτικό γράμμα τόσο στο Καλό τον Κακό και τον Άσχημο (1966) όσο και στον Ένα Τρελό Τρελό Τρελό Κόσμο (1963), ο Καλός, ο Κακός και ο Περίεργος (2008) ανήκουν σε αυτό το είδος των ταινιών που όλος ο πλανήτης έχει ξεχάσει πια πως να φτιάχνει, ένα περήφανα αυτοχαρακτηριζόμενο οριεντάλ γουέστερν που ξαναφέρνει στη μεγάλη οθόνη όλα αυτά τα στοιχεία που όρισαν αυτό που λέγαμε θέαμα μεγάλης οθόνης στον προηγούμενο αιώνα. Σκορπίζοντας χαρακτήρες γύρω από τα τεράστια σετ του, ο Kim Jee-woon σκορπίζει και στην έρημο που τα περιβάλλει κάθε υποψία σοβαρής πλοκής, καταφέρνοντας έτσι και να κρατήσει αμείωτο το ρυθμό ανάμεσα στις τρεις μεγάλες σκηνές δράσης του αλλά και να απαλλαγεί από τον εκβιασμό του μελοδράματος που πνίγει (ειδικά) τη mainstream ασιατική παραγωγή. Βέβαια, δε γλυτώνει την σκηνή με στρουμπουλά παιδάκια, μάλλον υποχρεωτική από το νόμο που επιβάλλει και στις αίθουσες να παίζουν κορεάτικες δημιουργίες, όμως κι αυτή ζωγραφίζεται σα σχιστομάτικη εκδοχή του South Park. Και, ξεκινώντας από τους ήρωες, ένα φρεσκοξυρισμένο Clint Eastwood, έναν λιγδιάρη εμοπάνκ Zac Efron κι έναν John Belushi από τους εφιάλτες του Spielberg, είναι τελικά αυτό το χωρίς ανάσα άλεσμα επιρροών από οπουδήποτε και οποτεδήποτε, που ανεβάζει τη ταινία ένα σκαλοπάτι παραπάνω κι από οτιδήποτε δε θα τολμούσε να σκεφτεί να στήσει ούτε ο Tarantino.

Ο Kim εκμεταλλεύεται την απέραντη έκταση της ερήμου Γκόμπι για πραγματικά πανοραμικά πλάνα και εκεί εγκαταλείπει και οποιαδήποτε οπτική σύμβαση του Leone ειδικά και των γουέστερν γενικά (εξαιρετικά κοντινά πλάνα, κάμερα που να ακολουθεί τον ήρωα, αστραπιαία ξεκαθαρίσματα) για κάτι σε Mad Max (1979) κυνηγητό, συνεχίζοντας να χώνει, όπως και σε όλη τη διάρκεια, κάμερες μέσα στη δράση, για να βλέπεις κομπάρσους και πρωταγωνιστές να σπάνε κυριολεκτικά τα κόκκαλά τους. Οι ντίσκο ρυθμοί στην υπόκρουση, σημαντικότατοι στο να δίνουν τον τόνο όσο και στα τρέιλερ, δεν έχουν φυσικά καμιά σχέση με Morricone αλλά έχουν συνειδητά κάθε σχέση με ότι κάνανε και τα σπαγγέτι δεκαετίες πριν, με τη ποπ παραβίαση και την αλαφρή ειρωνεία των κανόνων του γουέστερν. Και όσο περισσότερο κοιτάς, βλέπεις βέβαια και κάτι ασυνέπειες απίθανες όσο οι ίδιοι Τούρκοι να σκοτώνονται καμιά 80αριά φορές στον Παπαφλέσσα (1971), αλλά βλέπεις κι ένα σταθερό, επικό, απρόβλεπτο και παραληρηματικά παραφρονημένο όραμα που επέζησε όλων των δυσκολιών στα γυρίσματα για να παραδώσει τελικά τη γιγαντοπαραγωγή που έβγαλε τον εγχώριό της κινηματογράφο από τη κρίση πέρσι, έστω και μέσα από σφοδρά αμφιλεγόμενη κριτική υποδοχή ακόμα κι εκεί.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΡΙΒΙΕΡΑ
Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια, 210-3837716, 210-3844827.
Πεμ. - Τετ.: 20.40/ 23.00 αθηνόραμα Χάρτης

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΕΣΙΣ (Θερινός)
Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 210-3833527.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.05 αθηνόραμα Χάρτης

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ
Παπαδιαμάντη 12, Κηφισιά, 210-8019687.
Πεμ. - Κυρ.: 22.50 αθηνόραμα Χάρτης

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.15/ 22.45/ 01.15

ΔΡΟΣΙΑ - ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΚΑΣΤΑΛΙΑ
Χρ. Σμύρνης 1, Αγ. Στέφανος, 210-8144384.
Δευτ. - Τετ.: 20.45/ 23.00


Also on Movies for the Masses: Cannes gala trailer, Kim Ji-woon interview

3 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Σημειώνω ότι ο πρωτότυπος τίτλος της παραγωγής, πιο επίσημα στα δυο πρώτα σετ αφισών που κυκλοφόρησαν, είναι ο αγγλικός, άσχετα αν στο IMDb προτίμησαν τη πάγια τακτική να βάζουν τον τίτλο από τη χώρα.. καταγωγής (και ανεπίσημα αλλά ουσιαστικά, στη Κορέα τη ταινία τη λένε Nom Nom Nom). Για συμβιβασμό έβαλα αγγλικό τίτλο και κορεάτικη αφίσα στο θέμα.

    Επίσης ο σκηνοθέτης, από το ίδιο σετ αφισών αλλά και από τα περισσότερα φεστιβάλ που συμμετέχει, φαίνεται να προτιμάει το Kim Jee-woon με λατινικούς χαρακτήρες, αντί για το Ji-woon που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι Δυτικοί (και το IMDb).

    Τέλος, όπως υπονοεί και η σύνοψη, η πραγματική σειρά στους ήρωες είναι Περίεργος, Κακός, Καλός, με τον τελευταίο να έχει και τον πιο αδιάφορο και θολό ρόλο από τους τρεις, συνεπέστατα με το όλο παιχνιδιάρικο πνεύμα τoυ φιλμ. Τρέιλερ έχουν βγει και άλλα πιο περιεκτικά, όμως οι σκηνές του τρένου είναι και οι κορυφαίες (άμα είχαν το ίδιο επίπεδο και οι υπόλοιπες θα έβαζα 5μισι) και δε νομίζω ότι έτσι κι αλλιώς χρειάζονται περισσότερες ειασγωγές. Τα επίσημα site, σε κάθε περίπτωση: Κορεάτικο, Αγγλικό.

  2. cheaplog said

    Και τέλος τέλος, η ταινία του Leone λέγεται πρωτότυπα Il buono, il Βrutto, il Cattivo, και αν υπάρχει το και/and/& στον τίτλο πάει ανάλογα με τη χώρα που κάνει τη μετάφραση, τη διανομή, και τη μέρα του φεγγαριού.

  3. cheaplog said

    Το σαββατοκύριακο που πέρασε, στην Αμερική το Hangover έκανε την.. αναμενόμενη μεγάλη έκπληξη της χρονιάς, κάτι ψιλά λιγότερα από το μεγαλύτερο άνοιγμα R-rated κωμωδίας ποτέ, με $45Μ έναντι $45,1 του American Pie 2 (2001), και πέρασε μέχρι και το Up (στη δεύτερη βδομάδα του) στην τελική ευθεία των καταμετρήσεων. Και συνέχισε να κόβει με την ίδια φούρια και τη Δευτέρα, έχοντας μαζέψει απίθανο word of mouth - συνέχεια αυτού από τις εκατοντάδες δωρεάν προβολές που είχε κάνει η Warner τις προηγούμενες βδομάδες. Αντίθετα, το Land of the Lost καταποντίστηκε ($18,8Μ), παρόλο που για τους φαν του Will Ferrell, και για τον Roger Ebert, αποδείχτηκε αρκετά ικανοποιητικό. Η Universal μάλλον άφησε το φιλμ στη τύχη του από κάποιο σημείο και μετά, για να περιορίσει τις απώλειες, αφού ακόμα και το FunnyOrDie.com (του Ferrell) διαφημίσεις.. του Hangover έπαιζε.

    Στην Αθήνα, σύμφωνα με το μέτρημα του Yupi.gr, τη προηγούμενη βδομάδα, το Εξολοθρευτής: Η Σωτηρία μόλις που πέρασε τον Έρωτα αλά Ελληνικά στη δεύτερη βδομάδα του, με 33 χιλιάδες εισιτήρια έναντι 30. Στη τέταρτη βδομάδα τους, οι Illuminati: Οι Πεφωτισμένοι τα τσέπωσαν κι από άλλους 14 χιλιάδες θεατές, και έχουν πια περάσει τα $400 εκατομμύρια σε εισπράξεις παγκόσμια, με τους Αμερικάνους να έχουν βάλει μόλις το 1/4 από αυτά. Αυτή τη βδομάδα σε τρεις (3) αίθουσες επανακυκλοφορεί αποκατεστημένη και η Lola Montès (1955) του Max Ophüls, "ένα κινηματογραφικό γεγονός μεγάλης σημασίας" σύμφωνα με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο στη LIFO.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.