Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2009: Το πρόγραμμα

Με ένα φλούο φούξια μολύβι να ακολουθεί τις γραμμές για να μη χάσει τα λόγια της απ’ τη σελίδα, η Δέσποινα Μουζάκη απήγγειλε χθες για τους δημοσιογράφους, χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τα Δελτία Τύπου του 50ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που θα γιορτάσει το μισό αιώνα ζωής του απαντώντας με τις εκδηλώσεις, τους καλεσμένους, τις εκθέσεις, τα πάρτι, και πάνω απ’ όλα με τις ταινίες του, στο ερώτημα που θέτει το ίδιο στον εαυτό του: “Why Cinema Now?”.

Για να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε την ταυτότητά μας, και τον τρόπο που βλέπουν εμάς, οι άλλοι γύρω μας, θα απαντούσε ο Υπουργός Πολιτισμού, κος Γερουλάνος, στο υπαρξιακό μότο του Φεστιβάλ, αν δεν ήταν απών λόγω υπουργικού συμβουλίου, όπως διαμήνυσε η κα Μουζάκη, διαβάζοντας τον χαιρετισμό του. Αγνοείται όμως, η σχετική απάντηση του προέδρου του Φεστιβάλ, Γιώργου Χωραφά, που απουσίαζε χωρίς σημείωμα (λόγω γυρισμάτων «στην ταινία του Χαραλαμπόπουλου»), με τη σκιά, όμως, της δηλωμένης του υποστήριξης προς τους Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη, να βαραίνει με τη δικιά της παρουσία το χώρο. Γιατί όπως μαντεύεις, οι Κινηματογραφιστές και το πρωτοφανές εμπάργκο της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων κινηματογραφιστών στο επετειακό φεστιβάλ, ήταν το κύριο θέμα συζήτησης, στο ζέσταμα για ένα Φεστιβάλ που μπορεί να είναι Διεθνές, αλλά δεν παύει να είναι ελληνικό. Γι’ αυτό άλλωστε, στον πεντηκοστό εορτασμό του, θα στραφεί στο παρελθόν του: θα γυρίσει το χρόνο πίσω στην 1η Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου, για να τιμήσει με βραβεία κι εκδηλώσεις, ανθρώπους που συνεισέφεραν στο θεσμό και στο ελληνικό σινεμά, όπως ο Νίκος Κούνδουρος. Όλα αυτά, την ώρα που της κριτικής επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού, θα προεδρεύει ένας άλλος Έλληνας, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος.

Η διοργάνωση, πάντως, κρατά ανοιχτές όλες τις πόρτες για τους απέχοντες, κι έχει καλέσει τους Ομιχλιστές στη Θεσσαλονίκη, με πρόθεση να τους προσφέρει βήμα. Δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση (και πιθανότατα, αν ρωτήσεις την άλλη πλευρά, θα σου πουν ότι δεν έχουν λάβει ακόμη πρόσκληση), αλλά ώσπου να φτάσει (η πρόσκληση κι η απάντηση), εκτός απ’ το DigitalWave που θα περάσει στην τέταρτη χρονιά του και θα δώσει χώρο προβολής σε επτά (7) ταινίες και λόγο στους πιτσιρικάδες να κάνουν σινεμά (κίνητρο που φέτος ενισχύεται όχι μόνο απ’ την αύξηση του ποσού των επάθλων, αλλά και με τη νέα ενότητα των ελληνικών Φοιτητικων Ταινιών), η διοργάνωση φέτος θα φιλοξενήσει και οκτώ (8) ελληνικές ταινίες μυθοπλασίας σε φιλμ, απ’ τις οποίες οι δύο (2) θα λάβουν μέρος στο Διεθνές Διαγωνιστικό και η μία (1) (απ’ τις 8, όχι απ’ τις 2) είναι η Μοιραία Σχέση του Ερρίκου Ανδρέου, που ήδη, στην καρδιά μας, είναι υπεράνω οποιουδήποτε συναγωνισμού.

Που συναγωνισμός δεν θα υπάρξει ελληνικός, όπως σου έγραφα πριν μερικές βδομάδες, κι όπως σχεδόν ειπώθηκε κι επίσημα χθες, με την κα Μουζάκη να επαναλαμβάνει αυτά που θα άκουγε κι οποιοσδήποτε σχετικός έπαιρνε τηλέφωνο στο τμήμα φιλοξενείας του φεστιβάλ για να κανονίσει τις διαμονές του: «η ενημέρωση από το ΥΠΠΟ, είναι ότι τα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας, δεν θα γίνουν». Τουλάχιστον όχι στο χρόνο που ορίζεται εθιμοτυπικά (μια μέρα μετά το Φεστιβάλ) και προφανέστατα, ούτε στο χρόνο που ορίζεται νομικά (μέσα στο 2009). Κάτι που αναμένεται να επισημοποιηθεί και με την υπουργική απόφαση που περιμένουν όλοι πια, να αλλάξει το νόμο ώστε να μην γίνουν φέτος τα Κρατικά, πιθανότατα για λόγους ελλειπούς ανταγωνισμού, όπως επίσης λέγαμε στα σχετικά. Οι ίδιοι όλοι, περιμένουν επίσης η απόφαση να έχει και κατά νου να κάνει κάτι με τα 500 χιλιάδες ευρώ, που είναι συνολικά το ποσό που συνοδεύει τα αγαλματάκια.

Στα ξενόγλωσσα, ωστόσο, το Φεστιβάλ πάει παραπάνω από καλά, με το φετινό του roster από καλεσμένους να είναι ένα απ’ τα πιο δυνατά, και τον Werner Herzog να ηγείται με αφιέρωμα στην φιλμογραφία του. Ο Γερμανός θα παραστεί στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο, αλλά και για να παρουσιάσει masterclass, όπως θα γίνει άλλωστε και με τον Goran Paskaljevic. Ο μουσικοσυνθέτης Alexander Desplat, το μεγάλο κεφάλι της Fox, Jim Gianopulos, ο Οσκαρούχος production designer, Eugenio Caballero κι ο σεναριογράφος του Red Riding, Tony Grisoni, είναι μερικά απ’ τα καυτά ονόματα που θα παρουσιάσουν masterclasses, ενώ ενδιαφέρον θα έχει και η συζήτηση Greek Cinema Now, όπου, με εισηγητές τον προηγούμενο πρόεδρο της Ακαδημίας των Όσκαρ, Sid Ganis και εκπροσώπους απ’ τα σημαντικότερα κινηματογραφικά βραβεία της υφηλίου (όπως τα Goya, τα BAFTA κλπ), θα ερευνηθούν τρόποι τα δικά μας Κρατικά να σημαίνουν και τίποτα γι’ αυτούς που τα κερδίζουν τελικά.

Το Φεστιβάλ, που θα τραβήξει τις κουρτίνες του στις 13 Νοέμβρη με την προβολή της νέας ταινίας του Fatih Akin, Soul Kitchen, και θα τις ξανακλείσει στις 22 με τα Les Herbes Folles του Alain Resnais, θα μετρήσει στο δεκαήμερό του δύο παγκόσμιες πρεμιέρες, μία διεθνή, οκτώ ευρωπαϊκές κι αμέτρητες δικές μας εθνικές, με το διεθνές του πρόγραμμα (που θα δημοσιευτεί οσονούπω) να κρύβει στις ειδικές προβολές, ταινίες όπως το Capitalism: A love story του Michael Moore, το De Battre mon Coeur s’ Est Arrete του Jacques Audiard, το (500) Days of Summer του Marc Webb και βέβαια το... Duress με τον Σάκη Ρουβά σε ρόλο μανιακού φονιά. Στα εξειδικευμένα του τμήματα, το Independence Days εκτός απ’ το πάντα προκλητικό κεντρικό πρόγραμμα, ρίχνει φως στην αναγέννηση του Φιλιπινέζικου Κινηματογράφου και φέρνει στο προσκήνιο το δελεαστικό κινηματογραφικό είδος της Pink Eiga, το εκλεκτικό Focus, με τον υπότιτλο Post-Romance, επιστρέφει στο κλίμα που το έκανε αποκάλυψη την πρώτη του χρονιά, επιλέγοντας ταινίες που επαναπροσδιορίζουν την έννοια του ρομαντισμού και του τρόπο που χωράει στην οθόνη, ενώ οι σταθερά αξιόπιστες Ματιές στα Βαλκάνια, θα καταγράψουν για άλλη μια φορά το καρδιογράφημα του άμεσου πολιτικοινωνικού μας περιβάλλοντος, συνοδεύοντας και συμπληρώνοντας ταιριαστά, μια διοργάνωση που, για καλό ή για κακό, προδιαγραφόταν, στα πενήντα της, να μείνει αξέχαστη πριν καν ξεκινήσει.

Δες/Κρύψε το πλήρες line up

50ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

WHY CINEMA NOW?

13-22 Νοεμβρίου 2009


ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ 50ΟΥ ΦΚΘ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΑΙΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ
13 Νοεμβρίου 2009

* SOUL KITCHEN / SOUL KITCHEN / SOUL KITCHEN, Fatih AKIN, Germany, 2009, 99’

ΤΑΙΝΙΑ ΛΗΞΗΣ
22 Νοεμβρίου 2009

* ΑΓΡΙΟΧΟΡΤΑ / LES HERBES FOLLES / WILD GRASS, Alain RESNAIS, France, Italy, 2009, 104’

Διεθνές Διαγωνιστικό

* ΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ / APAFOLD / FATHER'S ACRE, Viktor Oszkar NAGY, Hungary, 2009, 80’
* ST. NICK / ST. NICK / David LOWERY, USA, 2009, 86’
* ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ / AJAMI / AJAMI, Scandar COPTI, Yaron SHANI, Israel, Germany, 2009, 120’
* ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΗΣ ΜΠΟΓΙΤΑ / EL ULTIMO VERANO DE LA BOYITA / THE LAST SUMMER OF LA BOYITA, Julia SOLOMONOFF, Argentina, Spain, France, 2009, 93’
* ΜΕΤΑΛΙΟ ΤΙΜΗΣ / MEDALIA DE ONOARE / MEDAL OF HONOR, Calin NETZER, Romania, 2009, 105’
* ΘΑ 'ΡΘΕΙ Η ΜΕΡΑ / ES KOMMT DER TAG / THE DAY WILL COME, Susanne SCHNEIDER, Germany, France, 2009, 104’
* ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΣ / SARAMEUL CHATSEUMNIDA / MISSING PERSON, Seo LEE, Korea, 2009, 95’
* ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΑΠ' ΤΟ ΜΠΑΚΑΛ / BAKAL BOYS / CHILDREN METAL DIVERS, Ralston JOVER, Philippines, 2009, 100’
* ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ: ΒΟΡΡΑΣ / NORTEADO / NORTHLESS, Rigoberto PEREZCANO, Mexico, Spain, 2009, 93’
* ΗΛΙΟΠΟΛΗ / HELIOPOLIS / HELIOPOLIS, Ahmad ABDALLA, Egypt, 2009, 97’
* Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΕΦΥΓΕ ΤΑΞΙΔΙ / LE JOUR OU DIEU EST PARTI EN VOYAGE / THE DAY GOD WALKED AWAY, Philippe VAN LEEUW, Belgium, France, 2009, 100’
* ΔΙΧΩΣ ΑΓΑΠΗ / THE UNLOVED / THE UNLOVED, Samantha MORTON, United Kingdom, 2009, 106’
* ΤΟ ΑΙΜΑ ΚΙ Η ΒΡΟΧΗ / LA SANGRE Y LA LLUVIA / BLOOD AND RAIN, Jorge NAVAS, Colombia, Argentina, 2009, 90’
* ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΓΟ / DANCING ON ICE, Σταύρος Ιωάννου, 2009, 102’
* ΜΙΚΡΕΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΙΣ / SMALL REVOLTS, Κυριάκος Κατζουράκης, 2009, 104’

Εκτός Συναγωνισμού

* ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ / LA TETA ASUSTADA / MILK OF SORROW, Claudia LLOSA, Spain, Peru, 2009, 94’
* NORD / NORTH, Rune Denstad LANGLO, Norway, 2009, 78’
* ΣΚΟΤΩΣΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ / J' AI TUE MA MERE / I KILLED MY MOTHER, Xavier DOLAN, Canada, 2009, 100’

Ειδικές Προβολές

* Η ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΗΛΙΘΙΩΝ / THE AGE OF STUPID / THE AGE OF STUPID, Franny ARMSTRONG, United Kingdom, 2009, 89’
* ΚΑΡΘΑΓΕΝΗ / L’ HOMME DE CHEVET / CARTAGENA, Alain MONNE, France, 2009, 93’
* ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ / CREATION / CREATION, Jon AMIEL, United Kingdom, 2009, 108’ (ΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΤΖΕΡΕΜΙ ΤΟΜΑΣ)
* 500 ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΑΜΕΡ / (500) DAYS OF SUMMER / (500) DAYS OF SUMMER, Marc WEBB, USA, 2009, 96’
* ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ / PERSECUTION / PERSECUTION, Patrice CHEREAU, France, Germany, 2009, 100’
* ΤΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ / DESERT FLOWER / DESERT FLOWER, Sherry HORMANN, United Kingdom, Germany, Austria, 2009, 120’
* Ο ΚΟΛΠΟΣ ΤΩΝ ΔΕΛΦΙΝΙΩΝ / THE COVE / THE COVE, Louie PSIHOYOS, USA, 2009, 92’
* 36 ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΙΚ ΣΕΝ-ΛΟΥ / 36 VUES DU PIC SAINT LOUP / AROUND A SMALL MOUNTAIN, Jacques RIVETTE, France, Italy, 2009, 84’
* ΣΤΑ ΑΚΡΑ / DURESS / DURESS, Jordan BARKER, USA, 2009, 80’
* ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑ / CAPITALISM: A LOVE STORY / CAPITALISM: A LOVE STORY, Michael MOORE, USA, 2009, 127’
* Ο ΧΤΥΠΟΣ ΠΟΥ ΕΧΑΣΕ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ / DE BATTRE MON COEUR S' EST ARRETE / THE BEAT THAT MY HEART SKIPPED, Jacques AUDIARD, France, 2005, 107’

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

Ειδικές Προβολές

* ΜΟΙΡΑΙΑ ΣΧΕΣΗ / FATAL RELATIONSHIP, Ερρίκος Ανδρέου, 2009, 126’
* ΑΜΑ ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΕΙ / A MATTER OF LUCK, Βασίλης Νεμέας, 2009, 90’
* Η ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΙΕΡΕΑ ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΛΙΕ / THE WILL OF FATHER JEAN MESLIER, Δημήτρης Κολλάτος, 2009, 100’
* ΚΑΝΤΙΝΑ / CANTEEN, Σταύρος Καπλανίδης, 2008, 85’
* Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ / THE BUILDING MANAGER, Περικλής Χούρσογλου, 2009, 92’
* ΜΠΙΛΟΜΠΑ / BILOBA, Σοφία Παπαχρήστου, 2009, 95’

DigitalWave04

* EMPIRICAL DATA, Γιώργος ΔΡΙΒΑΣ, 2009, 47’
* ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ/ ELVIS' LAST SONG, Βασίλης ΡΑΪΣΗΣ, 2009, 100’
* ΤΟ ΚΟΥΤΙ/ THE BOX, Αποστόλης ΠΑΣΣΟΣ, Φώτης ΠΑΣΣΟΣ, 2009, 31’
* ΡΥΤΙΔΕΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ/WRINKLES AND DREAMS, Γεωργία ΠΕΤΡΑΛΗ, 2008, 30’
* ΠΑΡΟΥΣΙΑ Β /PRESENCE B, Δημήτρης ΚΑΡΑΚΑΣΗΣ, 2009, 73’
* ONE OF US?, Μιχαήλ Άγγελος ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ, 2008, 30’

DigitalWave04 – Ειδικές Προβολές

* ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΜΩΥΣΗ/CHASING MOSES, Αλέξανδρος ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ, 2009, 60’
* ΕΦΧΕΣ /WISHES, Άγγελος ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ, 2009, 80’

Φοιτητικές Ταινίες

* ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ / LIVE, Πάρης Γρηγοράκης, 2009, 10’
* STILL, Χρήστος Σιταρίδης, 2009, 12’
* IN HIS MIND, Φώτης Συμεωνίδης, 2009, 12’
* STO LYKOFOS, Τατιάνα Ρενιέρη, 2008, 13’
* ΚΑΘΕ ΠΟΥ ΒΡΑΔΙΑΖΕΙ / WHEN IT GETS DARK, Κατερίνα ΓραμματικοπούλοΥ, 2008, 14’
* 36, Γιάννης Βολιώτης, 2009, 11’
* Η ΙΟΥΛΙΤΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ / IOULITA IS DREAMING, Τριανταφυλλιά Δημοπούλου, 2009, 5’
* ΕΡΩΤΑΣ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ / FACELOOK, Τριανταφυλλιά Δημοπούλου, 2009, 14’

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
Αφιέρωμα στον Βέρνερ Χέρτσογκ

* ΣΗΜΑΔΙΑ ΖΩΗΣ / LEBENZEICHEN / SIGNS OF LIFE, Germany, 1968, 87’
* ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΝΑΝΟΙ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΜΙΚΡΟΙ / AUCH ZWERGE HABEN KLEIN ANGEFANGEN / EVEN DWARVES STARTED SMALL, Germany, 1970, 96’
* ΑΓΚΙΡΕ, Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ / AGUIRRE, DER ZORN GOTTES / AGUIRRE, THE WRATH OF GOD, Germany, 1972, 93’
* ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΣΠΑΡ ΧΑΟΥΖΕΡ / JEDER FUR SICH UND GOTT GEGEN ALLE / THE ENIGMA OF KASPAR HAUSER, Germany, 1974, 109’
* ΚΑΡΔΙΑ ΑΠΟ ΓΥΑΛΙ / HERZ AUS GLAS / HEART OF GLASS, Germany, 1976, 97’
* ΣΤΡΟΤΣΕΚ / STROSZEK / STROSZEK, Germany, 1976, 108’
* ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ, ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ / NOSFERATU - PHANTOM DER NACHT / NOSFERATU: THE VAMPYRE, Germany, 1978, 103’
* ΒΟΙΤΣΕΚ / WOYZECK / WOYZECK, Germany, 1979, 81’
* ΦΙΤΣΚΑΡΑΛΝΤΟ / FITZCARRALDO / FITZCARRALDO, Germany, 1982, 157’
* ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΥΡΜΗΓΚΙΑ / WO DIE GRUNEN AMEISEN TRAUMEN / WHERE THE GREEN ANTS DREAM, Germany, 1984, 96’
* COBRA VERDE / COBRA VERDE / COBRA VERDE, Germany, 1987, 110’
* ΚΡΑΥΓΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑΣ / SCHREI AUS STEIN / SCREAM OF STONE, Canada, France, Germany, 1991, 105’
* ΑΝΙΚΗΤΟΣ / UNBESIEGBAR / INVINCIBLE, Germany, 2000, 120’
* Η ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ / RESCUE DAWN / RESCUE DAWN, USA, 2006, 126’
* ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΟΡΛΕΑΝΗ / BAD LIEUTENANT: PORT OF CALL NEW ORLEANS / BAD LIEUTENANT: PORT OF CALL NEW ORLEANS, USA, 2009, 121’
* ΓΙΕ ΜΟΥ, ΓΙΕ ΜΟΥ, ΤΙ ΕΚΑΝΕΣ; / MY SON, MY SON, WHAT HAVE YE DONE / MY SON, MY SON, WHAT HAVE YE DONE, Germany, USA, 2009, 93’
* ΗΡΑΚΛΗΣ / HERAKLES / HERAKLES, Germany, 1962, 12’
* Η ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ ΑΜΥΝΑ ΤΟΥ ΟΧΥΡΟΥ ΝΤΟΙΤΣΚΡΟΙΤΣ / DIE BEISPIELLOSE VERTEIDIGUNG DER FESTUNG DEUTSCHKREUZ / THE UNPRECEDENTED DEFENCE OF THE FORTRESS DEUTSCHKREUZ, Germany, 1966, 15’
* ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ / LETZTE WORTE / LAST WORDS, Germany, 1967, 13’
* ΟΙ ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ / DIE FLIEGENDEN ARZTE VON OSTAFRIKA / THE FLYING DOCTORS OF EAST AFRICA, Germany, 1969, 45’
* ΜΕΤΡΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΦΑΝΑΤΙΚΩΝ / MASSNAHMEN GEGEN FANATIKER / PRECAUTIONS AGAINST FANATICS, Germany, 1969, 12’
* FATA MORGANA / FATA MORGANA / FATA MORGANA, Germany, 1970, 79’
* ΑΝΑΠΗΡΟ ΜΕΛΛΟΝ / BEHINDERTE ZUKUNFT / HANDICAPPED FUTURE, Germany, 1971, 43’
* ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ / LAND DES SCHWEIGENS UND DER DUNKELHEIT / LAND OF SILENCE AND DARKNESS, Germany, 1971, 85’
* Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΞΥΛΟΓΛΥΠΤΗ ΣΤΑΙΝΕΡ / DIE GROSSE EKSTASE DES BILDSCHNITZERS STEINER / THE GREAT ECSTASY OF WOODCARVER STEINER, Germany, 1973, 47’
* ΑΣΠΡΗ ΠΕΤΡΑ ΞΕΞΑΣΠΡΗ / HOW MUCH WOOD WOULD A WOODCHUCK CHUCK / HOW MUCH WOOD WOULD A WOODCHUCK CHUCK, Germany, 1976, 45’
* ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ ΜΑΖΙ ΜΟΥ / MIT MIR WILL KEINER SPIELEN / NO ONE WILL PLAY WITH ME, Germany, 1976, 14’
* LA SOUFRIERE / LA SOUFRIERE / LA SOUFRIERE, Germany, 1977, 30’
* ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑ / GLAUBE UND WAHRUNG / GOD'S ANGRY MAN, Germany, 1980, 44’
* ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΙ / HUIE'S PREDIGT / HUIE'S SERMON, Germany, 1980, 43’
* Η ΜΠΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ / BALLADE VOM KLEINEN SOLDATEN / BALLAD OF THE LITTLE SOLDIER, Germany, 1984, 45’
* Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΛΑΜΨΗ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ ΓΚΑΣΕΡΜΠΡΟΥΜ / GASHERBRUM - DER LEUCHTENDE BERG / THE DARK GLOW OF THE MOUNTAINS, Germany, 1984, 45’
* ΠΟΡΤΡΑΙΤΟ ΤΟΥ ΒΕΡΝΕΡ ΧΕΡΤΣΟΓΚ / PORTRAIT WERNER HERZOG / PORTRAIT WERNER HERZOG, Germany, 1986, 29’
* ΟΥΟΝΤΑΑΜΠΕ, ΟΙ ΒΟΣΚΟΙ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ / WODAABE - DIE HIRTEN DER SONNE / WODAABE - HERDSMEN OF THE SUN, Germany, 1989, 52’
* ΑΠΟΗΧΟΙ ΜΙΑΣ ΖΟΦΕΡΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ / ECHOS AUS EINEM DUSTEREN REICH / ECHOES FROM A SOMBRE EMPIRE, Germany, 1990, 93’
* ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ / LECTIONEN IN FINSTERNIS / LESSONS OF DARKNESS, Germany, 1992, 52’
* ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΘΗ / GLOCKEN AUS DER TIEFE / BELLS FROM THE DEEP, Germany, 1993, 60’
* Ο ΜΙΚΡΟΣ ΝΤΙΤΕΡ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ / FLUCHT AUS LAOS / LITTLE DIETER NEEDS TO FLY, Germany, 1997, 80’
* Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΜΟΥ / MEIN LIEBSTER FEIND - KLAUS KINSKI / MY BEST FIEND, Germany, 1999, 95’
* Η ΓΙΟΥΛΙΑΝΕ ΠΕΦΤΕΙ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ / JULIANES STURZ IN DEN DSCHUNGEL / WINGS OF HOPE, Germany, 1999, 70’
* ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ / PILGRIMAGE / PILGRIMAGE, Germany, 2001, 18’
* Ο ΤΡΟΧΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ / WHEEL OF TIME / KALACHAKRA / WHEEL OF TIME / KALACHAKRA, Germany, 2003, 80’
* ΤΟ ΑΣΠΡΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ / THE WHITE DIAMOND / THE WHITE DIAMOND, Germany, 2004, 87’
* GRIZZLY MAN / GRIZZLY MAN / GRIZZLY MAN, USA, 2005, 104’
* THE WILD BLUE YONDER / THE WILD BLUE YONDER / THE WILD BLUE YONDER, Germany, 2005, 81’
* ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ / ENCOUNTERS AT THE END OF THE WORLD / ENCOUNTERS AT THE END OF THE WORLD, USA, 2007, 99’
* ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΕΙΔΑΝ...: ΟΙ ΓΑΛΑΤΕΣ / LES FRANCAIS VUS PAR...: LES GAULOIS, France, 1988, 12’
* ΜΑΘΗΜΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ / FILM LESSON / FILM LESSON, Austria, 1991, 242’
* ΤΖΑΓΚ ΜΑΝΤΙΡ: ΤΟ ΕΚΚΕΝΤΡΙΚΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΜΑΧΑΡΑΓΙΑ ΤΟΥ ΟΥΝΤΑΙΠΟΥΡ / JAG MANDIR. DAS EXCENTRISCHE PRIVATTHEATER DES MAHARADJAH VON UDAIPUR / JAG MANDIR: THE ECCENTRIC PRIVATE THEATER OF THE MAHARADJA OF UDAIPUR, Austria, 1991, 85’
* Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΕ ΜΟΥΣΙΚΗ / DIE VERWANDLUNG DER WELT IN MUSIK / THE TRANSFORMATION OF THE WORLD INTO MUSIC, Germany, 1994, 90’
* ΤΖΕΖΟΥΑΛΝΤΟ, ΘΑΝΑΤΟΣ ΓΙΑ ΠΕΝΤΕ ΦΩΝΕΣ / GESUALDO - TOD FUR FUNF STIMMEN / GESUALDO - DEATH FOR FIVE VOICES, Germany, 1995, 60’
* ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΚΟΣΜΟ / GOTT UND DIE BELADENEN / LORD AND THE LADEN, Germany, 1999, 35’

Αφιέρωμα στον Τζέρεμι Τόμας

* ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ / CREATION / CREATION, Jon AMIEL, United Kingdom, 2009, 108’ (ΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΤΖΕΡΕΜΙ ΤΟΜΑΣ)
* ΟΙ ΟΝΕΙΡΟΠΟΛΟΙ / THE DREAMERS / THE DREAMERS, Bernardo BERTOLUCCI, France, Italy, United Kingdom, 2003, 114’
* ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, ΚΥΡΙΕ ΛΩΡΕΝΣ / MERRY CHRISTMAS, MR. LAWRENCE / MERRY CHRISTMAS, MR. LAWRENCE, Nagisa OSHIMA, United Kingdom, Japan, 1983, 124’
* Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΑΡΚΑΣ / BAD TIMING/BAD TIMING, Nicolas ROEG, United Kingdom, 1980, 123’

ΗΜΕΡΕΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ

ID 09

* ΜΟΡΦΙΝΗ / MORFIY / MORPHIA, Alexey BALABANOV, Russia, 2008, 102’
* ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΔΕΡΜΑ / KAN DOOR HUID HEEN / CAN GO THROUGH SKIN, Esther ROTS, Netherlands, 2009, 97’
* ΣΤΟ ΛΑΓΟΥΜΙ / MAN TANKER SITT / BURROWING, Fredrik WENZEL, Henrik HELLSTRÖM, Sweden, 2009, 76’
* ΚΑΣΤΡΟ / CASTRO / CASTRO, Alejo MOGUILLANSKY, Argentina, 2009, 85’
* HUACHO: ΧΩΡΙΣ ΠΑΤΕΡΑ / HUACHO / HUACHO, Alejandro FERNANDEZ ALMENDRAS, Chile, France, Germany, 2009, 90’
* ΤΟ ΤΥΦΛΟ ΓΟΥΡΟΥΝΙ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ / BABI BUTA YANG TERBANG / BLIND PIG WHO WANTS TO FLY, EDWIN, Indonesia, 2009, 77’
* ΛΙΒΑΝΟΣ / LEBANON / LEBANON, Samuel MAOZ, Israel, Germany, France, 2009, 92’
* ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΖΩΗ / YE HAENG JA / A BRAND NEW LIFE, Ounie LECOMTE, Korea, France, 2009, 92’
* ΕΪΜΟΝ / EAMON / EAMON, Margaret CORKERY, Ireland, 2009, 85’
* GIGANTE / GIGANTE / GIGANTE, Andrian BINIEZ, Argentina, Germany, Uruguay, Netherlands, 2009, 84’
* ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ / AT THE END OF THE DAYBREAK / AT THE END OF THE DAYBREAK, Yuhang HO, Malaysia, South Korea, 2009, 94’
* ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΥΣ / AHASIN WETEI / BETWEEN TWO WORLDS, Vimukthi JAYASUNDARA, Sri Lanka, France, 2009, 85’
* ΠΑΡΑΪΣΟ / PARAISO / PARAISO, Hector GALVEZ, Peru, 2009, 91’
* ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ / POLYTECHNIQUE / POLYTECHNIQUE, Denis VILLENEUVE, Canada, 2009, 82’
* ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΗ ΛΟΥΡΔΗ / LOURDES / LOURDES, Jessica HAUSNER, Austria, France, Germany, 2009, 99’
* ΜΗΤΕΡΑ / MADEO / MOTHER, BONG Joon-ho, South Korea, 2009, 129’
* THIRST / BAK-JWI / THIRST, PARK Chan-wook, South Korea, 2009, 133’
* ΧΑΝΤΕΒΙΤΣ / HADEWIJCH / HADEWIJCH, Bruno DUMONT, France, 2009, 105’

Φιλιππίνες Ανατέλλουσες

* ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΝΤΙΟ ΝΑΣΙΟΝΑΛ Ή Η ΠΑΡΑΤΕΤΑΜΕΝΗ ΘΛΙΨΗ ΤΩΝ ΦΙΛΙΠΠΙΝΩΝ / MAICLINGPELICULA NANG Y SANG INDIO NACIONAL / A SHORT FILM ABOUT THE INDIO NACIONAL, Raya MARTIN, Philippines, 2005, 96’
* ΤΟΔΟ ΤΟΔΟ ΤΕΡΟΣ / TODO TODO TEROS / TODO TODO TEROS, John TORRES, Philippines, 2006, 102’
* Η ΦΥΛΗ / TRIBU / TRIBE, Jim LIBIRAN, Philippines, 2007, 95’
* Ο ΥΠΟΝΟΜΟΣ / IMBURNAL / SEWER, Sherad Anthony SANCHEZ, Philippines, 2008, 212’
* ΑΛΟΓΟ ΜΕ ΦΙΜΩΤΡΟ ΕΝΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΣΕΛΕΣ / THE MUZZLED HORSE OF AN ENGINEER IN SEARCH FOR MECHANICAL SADDLES / THE MUZZLED HORSE OF AN ENGINEER IN SEARCH FOR MECHANICAL SADDLES, Khavn DE LA CRUZ, Philippines, 2008, 75’
* ΑΝΤΕΛΑ / ADELA / ADELA, Adolfo ALIX JR, Philippines, 2008, 90’
* ΣΦΕΝΤΟΝΑ / TIRADOR / SLINGSHOT, Brillante MENDOZA, 2008, 86’
* ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ / MELANCHOLIA / MELANCHOLIA, Lav DIAZ, Philippines, 2008, 441’
* ΜΑΝΙΛΑ / MANILA / MANILA, Adolfo ALIX JR, Raya MARTIN, Philippines, 2009, 90’
* ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ / INDEPENDENCIA / INDEPENDENCIA, Raya MARTIN, Germany, France, Philippines, Netherlands, 2009, 77’
* ΚΙΝΑΤΑΪ / KINATAY / KINATAY, Brillante MENDOZA, France, Philippines, 2009, 110’
* ΛΟΛΑ / LOLA / LOLA, Brillante MENDOZA, Philippines, 2009, 110’
* ΕΝΓΚΟΥΕΝΤΡΟ: Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ / ENGKWENTRO / CLASH, Pepe DIOKNO, Philippines, 2009, 61’
* ΟΙ ΠΕΤΑΛΟΥΔΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ / WALANG ALAALA ANG MGA PARU-PARO / BUTTERFLIES HAVE NO MEMORIES, Lav DIAZ, Korea, France, 2009, 40’

Pinku Eiga: Πέρα από το pink

* ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ / KABE NO NAKA NO HIMEGOTO / SECRETS BEHIND ΤΗΕ WALL, Koji WAKAMATSU, Japan, 1965, 75’
* Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΡΟΖ ΤΑΙΝΙΑΣ / BLUE FILM NO ONNA / BLUE FILM WOMAN, Kan MUKAI, Japan, 1969, 78’
* ΤΡΕΛΗ ΦΥΓΗ, ΘΑΝΑΣΙΜΟΣ ΕΡΩΤΑΣ / KYOSOJOSHIKO / RUNNING IN MADNESS, DYING IN LOVE, Koji WAKAMATSU, Japan, 1969, 72’
* Ο ΤΡΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΙΝΤΖΟΥΚΟΥ / SHINJUKU MADDO / SHINJUKU MAD, Koji WAKAMATSU, Japan, 1970, 66’
* ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΘΕΡΜΕΣ ΠΗΓΕΣ: ΑΣΤΕΡΙΑΣ ΤΗ ΝΥΧΤΑ / MARUHI YU NO MACHI: YORU NO HITODE / SECRET HOT SPRING RESORT: STARFISH ΑΤ ΝΙGΗΤ, Mamoru WATANABE, Japan, 1970, 73’
* ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΞΕΧΥΝΕΤΑΙ / FUNSHUTSU KIGAN / GUSHING PRAYER, Masao ADACHI, Japan, 1971, 72’
* ΤΑ ΔΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΥΓΡΑ / ONNA JIGOKU: MORI WA NURETA / WOODS ARE WET, Tatsumi KUMASHIRO, Japan, 1973, 65’
* ΜΥΣΤΙΚΟ ΧΡΟΝΙΚΟ: ΑΓΟΡΑ ΘΗΛΥΚΩΝ ΖΩΩΝ: (MARUHI) SHIKIJO MESU ICHIBA / SECRET CHRONICLE: SHE BEAST MARKET, Noboru TANAKA, Japan, 1974, 83’
* Ο ΗΔΟΝΟΒΛΕΨΙΑΣ ΣΤΗ ΣΟΦΙΤΑ / EDOGAWA RAMPO RYOKI-KAN: YANEURA NO SANPO SHA / WATCHER IN THE ATTIC, Noboru TANAKA, Japan, 1976, 76’
* Ο ΕΞΩΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ: ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ / HAKKINBON BIJIN RANBU YORI: SEMERU! / BEAUTY'S EXOTIC DANCE: TORTURE, Noboru TANAKA, Japan, 1977, 83’
* ΕΝΩΜΕΝΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ / JITSUROKU RENGO SEKIGUN: ASAMA SANSO E NO MICHI / UNITED RED ARMY, Koji WAKAMATSU, Japan, 2007, 190’

Ειδικές προβολές

* Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ / THE CROWD / THE CROWD, King VIDOR, USA, 1928, 103’
* Η ΥΠΗΡΕΤΡΙΑ / HANYO / THE HOUSEMAID, Ki-Young KIM, South Korea, 1960, 110’
* ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ / LUNCH BREAK / LUNCH BREAK, Sharon LOCKHART, USA, 2008, 83’
* ΕΞΟΔΟΣ / EXIT / EXIT, Sharon LOCKHART, USA, 2008, 41’
* HENRI-GEORGES CLOUZOT'S INFERNO / L' ENFER D' HENRI GEORGES CLOUZOT / HENRI-GEORGES CLOUZOT'S INFERNO, Serge BROMBERG, Ruxandra MEDREA, France, 2009, 94’
* OFF WAYS – BERLIN / VON WEGEN / OFF WAYS, Uli M. SCHUEPPEL, Germany, 2009, 91’
* ΣΙΝΕΜΑ ΕΙΝΑΙ. ένα κορίτσι κι ένα όπλο / FILM IST. a girl & a gun / FILM IST. a girl & a gun, Gustav DEUTSCH, Austria, 2009, 93’

Νέοι Αμερικανοί

* ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΕΣΥ / BEESWAX / BEESWAX, Andrew BUJALSKI, USA, 2009, 100’
* ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ / ALEXANDER THE LAST / ALEXANDER THE LAST, Joe SWANBERG, USA, 2009, 72’
* ΦΕΡΤΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ / GO GET SOME ROSEMARY / GO GET SOME ROSEMARY, Benny και Josh SAFDIE, USA, 2009, 100’
* Ο ΓΚΑΪ ΚΙ Η ΜΑΝΤΕΛΑΪΝ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ / GUY AND MADELINE ON A PARK BENCH / GUY AND MADELINE ON A PARK BENCH, Damien CHAZELLE, USA, 2009, 82’
* ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΚΑΝΕΙ ΜΠΑΜ / THE EXPLODING GIRL / THE EXPLODING GIRL, Bradley Rust GRAY, USA, 2009, 79’
* ΒΟΥΝΟ ΧΩΡΙΣ ΔΕΝΤΡΑ / TREELESS MOUNTAIN / TREELESS MOUNTAIN, So Yong KIM, Korea, USA, 2009, 89’

Κάποιος να τους προσέχει

* ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ / DER WALD VOR LAUTER BAUMΕN / THE FOREST FOR THE TREES, Maren ADE, Germany, 2003, 81’
* ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ / ALLE ANDEREN / EVERYONE ELSE, Maren ADE, Germany, 2009, 119’

Παιδική προβολή

* ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΤΟ ΛΕΝΕ ΠΑΝΙΚΟ / PANIQUE AU VILLAGE / A TOWN CALLED PANIC, Stéphane AUBIER, Vincent PATAR, Belgium, France, Luxembourg, 2009, 76’

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ

Balkan Survey 09

* ΑΝΑΤΟΛΗ, ΔΥΣΗ, ΑΝΑΤΟΛΗ/ EAST, WEST, EAST /EAST, WEST, EAST -THE FINAL SPRINT, Gjergj XHUVANI, Albania, Italy, 2009, 100’
* ΟΜΕΛΕΤΑ/ OMELETTE/ OMELETTE, Nadejda KOSEVA, Bulgaria, 2008, 7’
* ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ /EASTERN PLAYS /EASTERN PLAYS, Kamen KALEV, Bulgaria, Sweden, 2009, 83’
* ΜΕΤΑΣΤΑΣΕΙΣ/ METASTAZE/ METASTASES, Branko SCHMIDT, Croatia, Serbia, Bosnia & Herzegovina, 2009, 84’
* ΠΑΡΤΥ /TULUM /PARTY, Dalibor MATANIC, Croatia, 2009, 15’
* ΤΟ ΠΙΟ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ / CEA MAI FERICITA FATA DIN LUME/ THE HAPPIEST GIRL IN THE WORLD, Radu JUDE, Romania, 2009, 99’
* ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ /POLITIST, ADJECTIV /POLICE, ADJECTIVE, Corneliu PORUMBOIU, Romania, 2009, 113’
* KINO CARAVAN/ CARAVANA CINEMATOGRAFICA /KINO CARAVAN, Titus MUNTEAN, Romania, Germany, 2009, 100’
* ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ/ ORDINARY PEOPLE /ORDINARY PEOPLE, Vladimir PERISIC, France, Serbia, Switzerland, 2009, 80’
* ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΚΕΙ /TAMO I OVDE /HERE AND THERE, Darko LUNGULOV, Serbia, USA, Germany, 2009, 90’
* ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΛΟΒΕΝΙΑ /SLOVENKA/ SLOVENIAN GIRL, Damjan KOZOLE, Slovenia, Germany, Serbia, Croatia, 2009, 90’
* ΛΑΘΟΣ ΚΟΜΠΟΣΚΟΙΝΙ/ UZAK IHTIMAL/ WRONG ROSARY, Mahmut FAZIL COSKUN, Turkey, 2009, 90’
* ΑΝΤΡΕΣ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ /KOPRUDEKILER /MEN ON THE BRIDGE, Asli OZGE, Turkey, Germany, Netherlands, 2009, 87’

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

* ΠΡΩΤΑ ΑΠ' ΟΛΑ Η ΦΕΛΙΤΣΙΑ /FELICIA INAINTE DE TOATE/ FIRST OF ALL, FELICIA, Melissa DE RAAF, Razvan RADULESCU, Romania, France, Croatia, Belgium, 2009, 120’
* Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΙΝ ΒΑΡΓΚΑ/ KATALIN VARGA/ KATALIN VARGA, Peter STRICKLAND, Hungary, Romania, United Kingdom, 2009, 82’

Αφιέρωμα στον Γκόραν Πασκάλιεβιτς

* Ο ΚΥΡΙΟΣ ΧΡΑΣΤΚΑ/ PAN HRSTKA /MISTER HRSTKA, Czechoslovakia, 1969, 10’
* Ο ΘΡΥΛΟΣ ΤΟΥ ΛΑΠΟΤ/ LEGENDA O LAPOTU /THE LEGENG OF LAPOT, Yugoslavia, 1972, 26’
* ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΗΣ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ /CUVAR PLAZE U ZIMSKOM PERIODU/ BEACH GUARD IN WINTERTIME, Yugoslavia, 1976, 89’
* Ο ΣΚΥΛΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΤΡΕΝΑ /PAS KOJI JE VOLEO VOZOVE /THE DOG WHO LOVED TRAINS, Yugoslavia, 1978, 90’
* ΕΠΙΓΕΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΓΟΡΓΑ ΚΥΛΟΥΝ/ ZEMALJSKI DANI TEKU/ THESE EARTHLY DAYS GO ROLLING BY, Yugoslavia, 1979, 85’
* ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ /POSEBAN TRETMAN/ SPECIAL TREATMENT, Yugoslavia, 1980, 94’
* ΑΠΑΤΗΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 68 /VARLJIVO LETO '68 /ILLUSIVE SUMMER '68, Yugoslavia, 1984, 90’
* ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ/ ANDJEO CUVAR /GUARDIAN ANGEL, Yugoslavia, 1987, 90’
* Ο ΚΑΙΡΟΣ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ/ VREME CUDA /THE TIME OF MIRACLES, Yugoslavia, 1990, 98’
* TANGO ARGENTINO/ TANGO ARGENTINO /TANGO ARGENTINO, Yugoslavia, 1992, 93’
* Η ΑΜΕΡΙΚΗ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ/ SOMEONE ELSE'S AMERICA/ SOMEONE ELSE'S AMERICA, France, United Kingdom, Greece, Germany, 1995, 95’
* Η ΠΥΡΙΤΙΔΑΠΟΘΗΚΗ/ BARE BARUTA/ THE POWDER KEG, Yugoslavia, 1998, 100’
* ΟΝΕΙΡΟ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΗΣ ΝΥΧΤΑΣ /SAN ZIMSKE NOCI/ MIDWINTER NIGHT'S DREAM, Serbia & Montenegro, 2004, 95’
* ΟΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΙ /OPTIMISTI /THE OPTIMISTS, Serbia, 2006, 98’
* ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΙΤΟΣ/ HONEYMOONS/ HONEYMOONS, Serbia, Albania, 2009, 95’

FOCUS: POST ROMANCE

* ΘΕΛΕΙ ΕΞΑΣΚΗΣΗ/ EASIER WITH PRACTICE, Kyle Patrick ALVAREZ, USA, 2009, 103’
* ΞΕΣΤΡΩΤΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ/ UNMADE BEDS, Alexis DOS SANTOS, United Kingdom, 2009, 94’
* ΝΤΑΜΑ ΚΟΥΠΑ /LA REINE DES POMMES /A QUEEN OF HEARTS... AND HER PARISIAN LOVERS , Valerie DONZELLI, France, 2009, 86’
* ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ/ NOTHING PERSONAL, Urszula ANTONIAK, Netherlands, Ireland, 2009, 85’
* ΝΑΥΑΓΟΣ ΣΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ./KIM SSI PYO RYU GI /CASTAWAY ON THE MOON , Hey-jun LEE, Korea, 2009, 116’
* ΦΟΥΣΚΩΤΗ ΚΟΥΚΛΑ/KUKI NINGYO /AIR DOLL, Hirokazu KORE-EDA, Japan, 2009, 116’
* ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΙ/NEM VAGYOK A BARATOD/ I'M NOT YOUR FRIEND, Gyorgy PALFI, Hungary, 2009, 100’
* ΣΑΜΨΩΝ ΚΑΙ ΔΑΛΙΔΑ/SAMSON AND DELILAH, Warwick THORNTON, Australia, 2009, 101’

EXPERIMENTAL FORUM
Αχαρτογράφητη Σερβία

* ΤΟ ΣΠΙΤΙ / KUCA/ THE HOUSE, Radoslav VLADIC, Yugoslavia, Serbia, 1977,7’
* ΟΡΓΑΝΟΝ...(ΜΟΥ ΖΗΤΗΣΑΝ ΝΑ) / ORGANON... (TRAZILI SU OD MENE) / ORGANON... (THEY ASKED ME TO), Zoran SAVESKI, Yugoslavia, Serbia, 1980, 9’
* ΑΝΟΙΧΤΟ ΕΡΓΟ / OTVORENO DELO / AN OPEN WORK, Slobodan MICIC, Yugoslavia, Serbia, 1980, 27’
* ΧΕΡΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΡΦΥΡΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ / RUKE LJUBICASTIH DALJINA / ARMS IN THE PURPLE DISTANCE, Sava TRIKOVIC, Yugoslavia, Serbia, 1962, 11’
* ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΝΤΡΑΣ / SAVREMENIK / CONTEMPORARY MAN, Slobodan MICIC, Yugoslavia, Serbia, 1987, 5’
* ΓΙΟΡΤΗ / PRAZNIK / HOLIDAY, Bojan JOVANOVIC, Yugoslavia, Serbia, 1983, 12’
* ΣΥΝΘΕΣΗ / KOMPOZICIJA / COMPOSITION, Vjekoslav, NAKIC, Yugoslavia, Serbia, 1970, 6’
* Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΣΤΑ ΑΔΟΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ / DEJSTVO ZEMLJINE TEZE NA NAIVNA BICA / THE EFFECTS OF EARTH`S GRAVITY ON NAIVE BEINGS, Miroslav Bata PETROVIC, Yugoslavia, Serbia, 1985, 9’
* ΦΩΝΗΕΝΤΑ / SAMOGLASNICI / VOWELS, Nikola DJURIC, Yugoslavia, Serbia, 1973, 10’
* ΚΑΙ ΗΡΘΕ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, ΚΑΙ ΗΡΘΕ ΤΟ ΠΡΩΙ, ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΗ ΜΕΡΑ... / I BI VECE, I BI JUTRO, DAN SEDMI... / AND THERE WAS EVENING AND THERE WAS MORNING, THE SEVENTH DAY..., Miodrag MILOSEVIC, Yugoslavia, Serbia, 1975, 7’
* Η ΠΡΩΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΤΡΑΒΗΧΤΗΚΕ ΠΟΤΕ / KAKO SU ME PRVI PUT FOTOGRAFISALI / THE FIRST PHOTO OF ME EVER TAKEN, Bojan JOVANOVIC, Yugoslavia, Serbia, 1971, 1’
* Ο ΤΟΙΧΟΣ / ZID / THE WALL, Vojislav Kokan RAKONJAC, Yugoslavia, Serbia, 1960, 10’
* ΚΑΠΝΟΣ ΚΑΙ ΝΕΡΟ / DIM I VODA / SMOKE AND WATER, Dragoslav LAZIC, Yugoslavia, Serbia, 1962, 9’
* ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ / LICNA DISCIPLINA / PERSONAL DISCIPLINE, Miroslav Bata PETROVIC, Yugoslavia, Serbia, 1983, 30’
* ΚΥΚΛΟΣ / KRUZNICA (JUTKEVIC - BASIE) / CIRCLE (JUTKEVIC - BASIE), Tomislav, GOTOVAC, Yugoslavia, Serbia, 1964, 12’
* ΑΠΕΡΙΣΚΕΨΙΕΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ / VESELA KLASA / WORKING CLASS FOLLIES, Bojana MARIJAN, Yugoslavia, Serbia & Montenegro, 1968, 13’
* ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΡΑΙΚΟ ΜΑΚΣΙΜ / JEDAN DAN RAJKA MAKSIMA / ONE DAY IN THE LIFE OF RAIKU MAKSIM, Zlatko LAVANIC, Bosnia & Herzegovina, 1976, 12’
* ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙ Η ΣΟΝΙΑ ΧΕΝΙ / NEDOSTAJE MI SONJA HENIE / I MISS SONIA HEINE, Karpo GODINA, Yugoslavia, 1972, 16’
* ΠΩΣ ΓΥΡΙΣΤΗΚΕ ΤΟ "ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙ Η ΣΟΝΙΑ ΧΕΝΙ" / MAKING OF "I MISS SONIA HENIE" / MAKING OF "I MISS SONIA HENIE", Karpo GODINA, Yugoslavia, 1972, 25’
* ΛΙΤΑΝΕΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ / ZDRAVI LJUDI ZA RAZONODU / LITANY OF HAPPY PEOPLE, Karpo GODINA, Yugoslavia, 1971, 14’
* ΦΤΩΧΟΙ / ARME LEUTE / POOR PEOPLE, Vlado KRISTI, Yugoslavia, Germany, 1963, 8’

Amantes Sunt Amentes

* Η ΑΓΙΑ ΜΑΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ / NOSTRA SIGNORA DEI TURCHI / OUR LADY OF THE TURKS, Carmelo BENE, Italy, 1968, 125’
* ΣΑΛΩΜΗ / SALOME / SALOME, Carmelo BENE, Italy, 1972, 77’
* Ο ΤΟΥΙΤ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΡΙΕΣ ΑΠ' ΤΗΝ ΠΑΣΑΝΤΙΝΑ / TWEET'S LADIES OF PASADENA / TWEET'S LADIES OF PASADENA / Timothy CAREY, USA, 1970, 70’
* CINEBLATZ / CINEBLATZ , Jeff KEEN, United Kingdom, 1967, 3’
* ΑΣΠΡΟ ΦΩΣ / WHITE LITE / WHITE LITE, Jeff KEEN, United Kingdom, 1968, 3’
* Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΑΣΗΜΟΚΕΦΑΛΟΥ / RETURN OF SILVER HEAD / RETURN OF SILVER HEAD, Jeff KEEN, United Kingdom, 1980, 21’
* ΑΠΣΡΗ ΣΚΟΝΗ / WHITE DUST / WHITE DUST, Jeff KEEN, United Kingdom, 1972, 33’
* ARTWAR / ARTWAR, Jeff KEEN, United Kingdom, 1993, 6’
* MARVO MOVIE / MARVO MOVIE, Jeff KEEN, United Kingdom, 1967, 5’
* ΓΚΕΡΝΤΙ, ΚΑΚΙΑ ΜΑΓΙΣΣΑ / GERDY, ZLOCASTA VJESTICA / GERDY, THE WICKED WITCH, Ljubomir SIMUNIC, Yugoslavia, 1976, 9’
* ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΟΝΕΙΡΑ / SUMMER DREAMS / SUMMER DREAMS, Ljubomir SIMUNIC, Yugoslavia, 1978, 25’
* PRESSION / PRESSION, Ljubomir SIMUNIC, Yugoslavia, 1976, 16’
* ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ Η ΣΛΑΒΙΤΣΑ / STA SLAVICU OCEKUJE U ZIVOTU / SLAVICA'S EXPECTED LIFE TRAPS, Ljubomir SIMUNIC, Yugoslavia, 1978, 32’

In comparison and beyond

* ΣΥΓΚΡΙΝΟΝΤΑΣ / IN COMPARISON / IN COMPARISON, Harun FAROCKI, Austria, Germany, 2009, 61’
* ΔΥΟ ΠΡΟΤΖΕΚΤ ΤΟΥ ΦΡΕΝΤΕΡΙΚ ΚΙΣΛΕΡ / ZWEI PROJEKTE VON FRIEDRICH KIESSLER / TWO PROJECTS BY FREDERICK KIESLER, Heinz EMIGHOLZ, Austria, Germany, 2006,16’

Avant-garde για παιδιά

* DUCK AMUCK, Chuck JONES, USA, 1953, 7’
* ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ / NOTES ON THE CIRCUS/ NOTES ON THE CIRCUS, Jonas MEKAS, USA, 1966, 12’
* ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΡΟΓΕΥΜΑ / VORMITAGSSPUK / GHOSTS BEFORE BREAKFAST, Hans RICHTER, Germany, 1927, 7’
* ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΡΙΖΕΣ / FREE RADICALS / FREE RADICALS, Len LYE, United Kingdom, 1958, 4’
* Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ / RAINBOW DANCE / RAINBOW DANCE, Len LYE, United Kingdom, 1935, 3’
* ALLEGRETTO / ALLEGRETTO, Oskar FISCHINGER, USA, 1937, 3’
* ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΟΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ / MOTHLIGHT / MOTHLIGHT, Stan BRAKHAGE, USA, 1963, 4’
* LAPIS / LAPIS, John WHITNEY, USA, 1966, 9’
* SPACY / SPACY, Takeshi ITO, Japan, 1981, 9'


Previously on Movies for the Masses: Fog Films: Το πρόγραμμα

7 Responses so far.

  1. verbal said

    Αν και το είχα ξαναγράψει, να επισημάνω άλλη μια φορά πως, μολονότι το Υπουργείο πιθανότατα θα προτάξει ως λόγο ματαίωσης των Κρατικών, την αμέλεια των δημιουργών που κατέθεσαν τα χαρτιά τους για συμμετοχή, να καταθέσουν και κόπια της ταινίας τους μαζί, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι εδώ και πολλά χρόνια εδραιωμένο έθιμο, οι κόπιες να κατατίθενται πολύ αργότερα απ' τη λήξη της προθεσμίας. Δεν θα ήταν παράδοξο, παρά μάλλον το αναμενόμενο, να δοθεί και φέτος άτυπη παράταση στο θέμα αυτό, αν το Υπουργείο ήθελε στ' αλήθεια να προχωρήσει κανονικά με τα Κρατικά. Αλλά τότε θα βρισκόταν στην ευχάριστη θέση να έχει τέσσερις (4) μεγάλου μήκους φιξιόν ταινίες, να διαγωνίζονται για δεκαέξι (16) βραβεία, όπως επίσης λέγαμε.

  2. verbal said

    Δυνατότητες σχεδιασμού προσωπικού προγράμματος προβολών και απευθείας μεταδόσεων επιλογών απ' τις ταινίες του φεστιβάλ, αλλά και απ' τα τεκταινόμενα στους γύρω χώρους του, υπόσχεται το ανανεωμένο κι εξελιγμένο φετινό site του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το οποίο μάλλον ετοιμάζεται για τα αποκαλυπτήριά του σήμερα, αν κρίνεις απ' το σούρσιμο που κάνει η σελίδα φορτώνοντας. Παράλληλα, βέβαια, το site θα έχει και το πολυαναμενόμενο pdf του ωρολόγιου προγράμματος, το οποίο, επειδή φαντάζομαι θα σε καίει περισσότερο, μπορείς να κατεβάσεις απ' ευθείας από 'δω, με την ευγενική χορηγία του του twitter που το ανακάλυψε.

  3. verbal said

    Όπως αναφέρεται και στο σχετικό post, έχοντας μετρήσει γύρω στους 7 χιλιάδες θεατές, η Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου - Fog Films, έκλεισε πριν λίγες ώρες τον κύκλο προβολών των 20+ ταινιών μεγάλου και 30 παρά κάτι ταινιών μικρού μήκους φετινής και σχεδόν φετινής παραγωγής, που απέχουν από Κρατικά Βραβεία και Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το έκανε με μια παιχνιδιάρικη τελετή λήξης, που έφερε στη σκηνή του κινηματογράφου Έλλη όλους τους συντελεστές των ταινιών, για να ευχαριστήσουν το κοινό για τη θεαματική προσέλευση και να απαντήσουν στην ανοιχτή πρόσκληση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ζητώντας επίσημα απ' τον οργανισμό να τους παραχωρήσει, μετά τη λήξη των εργασιών του, την αίθουσα του Ολύμπιον, για να προβάλουν τις ταινίες τους και στο --αναστατωμένο απ' τις εξελίξεις-- Σαλονικιώτικο κοινό. Έτσι, το μπαλάκι πέφτει πάλι στην πλευρά του Φεστιβάλ, που πάγια ζητάει, φυσικά, οι Κινηματογραφιστές να προβάλλουν τις δουλειές τους, μέσα στα πλαίσιά του.

  4. verbal said

    Με την πεποίθηση ότι το επετειακό 50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, θα μείνει στην Ιστορία τόσο για τις ταινίες που θα δείξει, όσο και για τις ταινίες που δεν θα δείξει, χαιρέτισε τη διοργάνωση χθες βράδι ο πρόεδρός της και ανοιχτός υποστηρικτής των Ομιχλιστών, Γιώργος Χωραφάς, που ευχαρίστησε τους στασιαστές σκηνοθέτες γιατί σκηνοθετούν για 'μάς μια ταινία καταστροφής, για το πώς θα ήταν η χώρα αν ξυπνούσαμε μια μέρα και βρίσκαμε την ντόπια κινηματογραφία στερεμένη.

    Σε μια τελετή της οποίας το πιο αξιοσημείωτο, ήταν μάλλον η ιαχή "Ομιχλιστή, φύγε από 'δώ!" που εκτοξεύθηκε από άγνωστη κατεύθυνση προς τον Πρόεδρο του ΕΚΚ, Γιώργο Παπαλιό, όταν ο τελευταίος μπήκε στην αίθουσα του Ολύμπιον, ο Υπουργός Πολιτισμού, που ακόμη δεν έχει επίσημα ενημερώσει για το αν θα γίνουν, ή όχι, Κρατικά Βραβεία τη Δευτέρα 23 του μήνα, στο δικό του χαιρετισμό σημείωσε ότι το 2009 θα μείνει στην Ιστορία ως η χρονιά που τέλειωσε η εποχή που η Τέχνη σιγούσε, κι αφού καθησύχασε το κοινό λέγοντας ότι τα χρόνια που έρχονται, ο Κινηματογράφος θα υποφέρει όπως θα υποφέρουν οι πάντες απ' την οικονομική κατάσταση της χώρας, επιβεβαίωσε ότι βιάζεται όσο κανένας να υπογράψει το πρώτο νομοσχέδιο για τον κινηματογράφο απ' την εποχή της Μελίνας, αλλά δεν μπορεί να υπογράψει νομοσχέδιο που να αφήνει την Τέχνη εξαρτημένη. Έκανε σαφές ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία πρέπει να πάρει και καμιά πρωτοβουλία, κι ότι η κρατική επιχορήγηση ετοιμάζεται να μαζέψει τις βαλίτσες της, και υποσχέθηκε πως όταν φτάσει σε μια τελική μορφή νομοσχεδίου, θα την βγάλει στο internet να την δούνε όλοι, για να ψηφιστεί "ένα νομοσχέδιο που θα μας κάνει περήφανους, όπως περήφανους μας κάνει και Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης". Φήμες που θέλουν τον Υπουργό να χρονοτριβεί μέχρι να λάβει το invite του για το Google Wave, ελέγχονται ως κακοήθεις.

    Στη δεύτερη μέρα του, το Φεστιβάλ εγκαινίασε το ελληνικό του τμήμα με την προβολή της πρώτης εδώ και πέντε χρόνια ταινίας του Περικλή Χούρσογλου, τον Διαχειριστή (επίσης γνωστό ως Σκατά και Τριαντάφυλλα), μια κάπως θολή στο στόχο της απόπειρα προσέγγισης της κρίσης της μέσης ηλικίας, που υποφέρει από σημαντικά προβλήματα στο σενάριο, ειδικά όταν οι χαρακτήρες μπλέκονται σε εξάρσεις εντελώς απρόκλητες κι αδικαιολόγητες, αλλά καταφέρνει με γοητευτική ευστοχία να περιγράψει τον τρόπο που εκδηλώνεται η ανάγκη του άντρα για ανανέωση κι επανεπιβεβαίωση, έστω κι αν δεν βρίσκει τον τρόπο να εξηγήσει από πού πηγάζει.

  5. cheaptalk said

    Επανεμφάνιση της επαρχιώτικης και δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας που δυστυχώς δε ξεριζώνεται από τη διοργάνωση (σε βαθμό που να αμφιβάλλεις αν υπάρχει καν τέτοια πρόθεση) χτες βράδυ στη Θεσσαλονίκη: 18 μετρημένα άτομα, οι περισσότεροι από τη γαλλική πρεσβεία, παραβρέθηκαν στο κονσέρτο του Traffic Quintet υπό τη διεύθυνση του Alexandre Desplat, ενώ την ίδια ώρα γίνονταν πανικός στη, με κάθε επισημότητα, πρεμιέρα της αμερικάνικης βιντεοταινίας Duress (2009) στην οποία συμμετέχει ο Σάκης Ρουβάς.

    Η, σπάνια όπως καταλαβαίνεις, μαρτυρία του Γιάννη Γκροσδάνη, αναδημοσιεύεται από το blog για την εκπομπή του στον 9.58 της ΕΡΤ3, Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΤΡΕΛΑΙΝΟΤΑΝ ΝΑ ΑΚΟΥΕΙ ΝΙΝΟ ΡΟΤΑ...


    "[..] σε αυτό το Φεστιβάλ έχουμε ζήσει σπουδαία κινηματογραφικά γεγονότα κατά καιρούς. Φέτος ένα τέτοιο είναι η εμφάνιση του Traffic Quintet με το κοντσέρτο τους "Divine Feminine" βασισμένο σε κινηματογραφικές σουίτες των Χερμάν, Γκλας, Νορθ, Γκολντισμιθ, Γιαρέντ, Air και φυσικά Αλεξάντερ Ντεπλά.

    Ήταν η τρίτη φορά που αυτό το κοντέρτο εμφανίζεται προς τιμήν πάντοτε και υπό την διεύθυνση του συνθέτη. Στις Κάννες και στη Γάνδη το εισητήριο κόστιζε 50 ευρώ και δημιουργήθηκε το αδιαχώρητο (πατείς με πατώ σε κανονικά όπως μας έλεγαν οι ίδιοι οι μουσικοί του συγκροτήματος).

    Εδώ επειδή είμαστε πολύ large τύποι πετάξαμε την εκδήλωση στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ., δεν τη διαφημήσαμε καθόλου, δεν ειπώθηκε απολύτως τίποτα από τα Μέσα (αφού κανένας δεν ήταν χορηγός επικοινωνίας κι αν ειπώθηκε ήταν αυτά τα λόγια του σωρού που λένε όλοι για το πλούσιο πρόγραμμα του φεστιβάλ με εκφράσεις του τύπου "εχει και αυτό και αυτό και αυτό" και στο τέλος δεν σου μένει τίποτα). Την ίδια ώρα δύο πορείες (κυρικάτικα!) έκοβαν την Αγίου Δημητρίου στα δύο όποτε αν κάποιος ταλαίπωρος είχε την διάθεση να πάει του κοβόταν αμέσως η διάθεση. Επίσης γινόταν το αδιαχώρητο στο Αριστοτέλειο στην "μεγάλη" πρεμιέρα της δεύτερης κινηματογραφικής παρουσίας του Σάκη Ρουβά που γίνεται στα πλαίσια του Φεστιβάλ!

    Του φεστιβάλ που αδιαφόρησε για το Κοντσέρτο του Ντεπλά και των συνεργατών του. Δεν ειπώθηκε λέξη ξαναλέω. Κανένας από την διεύθυνση της διοργάνωσης δεν ήρθε να τιμήσει το συνθέτη. 18 θεατές οι περισσότεροι υπάλληλοι του Γαλλικού Ινστιτούτου περιχαρείς που είδαν στην Ελλάδα έναν δικό τους άνθρωπο να παρουσιάζει ένα σπουδαίο κοντσέρτο. Ο ίδιος ο Ντεπλά και οι συνεργάτες αμήχανοι μας παρουσίασαν σε παγκόσμια πρώτη μια νέα εκτέλεση του "Αγάπη που έγινες δίκοπο μαχαίρι" του Χατζιδάκι κι αυτό γιατί οι άνθρωποι χάρηκαν που ήρθαν στην Ελλάδα! Που να 'ξεραν όμως!"


    Συμπληρώνω κι εδώ ότι το μπαζο-Duress το είδα στη δημοσιογραφική πριν καναδυο βδομάδες μαζί με.. πεντέξι άλλους που θεώρησαν το γεγονός αρκετά αξιοπερίεργο για να παραστούν.

  6. verbal said

    Τα παράπονα για την υποτονικότητα και την ψοφιμίλα που μυρίζει φέτος το Φεστιβάλ, έχουν αντικαταστήσει τις συνήθεις αψιμαχίες για τις ελληνικές ταινίες, που θα γέμιζαν τέτοια εποχή τις συζητήσεις στα διάφορα πηγαδάκια, αν όλα είχαν πάει καλά με τις συμμετοχές των ντόπιων παραγωγών. Και δεν έχουν άδικο οι παραπονούμενοι, αν αναλογιστείς ότι 20+ επιπλέον τίτλοι και δη τοπικοί, θα είχαν φέρει μαζί τους και καμιά 'κατοστή παρατρεχάμενους, να βολοδέρνουν, να κουβεντιάζουν, να μαλλιοτραβιούνται και να γεμίζουν τραπέζια σε ταβέρνες και ποτάδικα, τα οποία είναι ομολογουμένως, ασυνήθιστα ανεκτά με τα μειωμένα πλήθη που μαζεύουν.

    Ο Σάκης Ρουβάς ήρθε, πάντως, (ο μπαγάσας, που λέει κι ο Δανίκας) για να σπρώξει την καινούρια του ταινία, και να κατατροπώσει τον Alexandre Desplat, που παρουσίασε κοντσέρτο σε άιθουσα με 15 ξένους και 3 Έλληνες, όπως έμαθες. Δεν θα έμαθες, φαντάζομαι, για τους μικρούς οργασμούς που προκάλεσε ο τραγουδιστής παύλα ηθοποιός παύλα "whatever you say I am", όταν στις ιδιότητες του, μετά από παύση γεμάτη νόημα, πρόσθεσε κι αυτή του πατέρα, στη χθεσινή συνέντευξη τύπου που ξεχώρισε μάλλον για την προσπάθεια του συντονιστή Ζουμπουλάκη, να διαβεβαιώσει το κοινό ότι η ταινία δεν είναι του πεταματού.

    Μια μέρα πίσω, έκκληση για συναίνεση είχε κάνει το κατ' εξοχήν διχαστικό σωματείο των ντόπιων κινηματογραφικών πραγμάτων, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών, δια του προέδρου της, Χάρη Παπαδόπουλου, που είχε βέβαια φροντίσει πρώτα να σκίσει όλους τους στασιαστές, εκφράζοντας αγωνιωδώς την απορία του για το πώς είναι δυνατόν ένας σκηνοθέτης να ζητάει χρήματα, την πεποίθησή του ότι για να μπορείς να διεκδικείς, πρέπει να έχεις έργο πίσω σου, επιχειρήματα που και τα δυο τους υπογραμμίζουν την τάση του να προσεγγίζει επιλεκτικά τις καταστάσεις --κι ακόμα περισσότερο τις ερωτήσεις που του απευθύνουν.

    Σήμερα, στο Industry του Φεστιβάλ, η ημερίδα Why Greek Cinema Now κινήθηκε σε αναπάντεχα ήπιους τόνους, χωρίς καθόλου ομίχλη και με πολλή συζήτηση για τεχνικά και πρακτικά ζητήματα σχετικά με τα διάφορα μοντέλα υποστήριξης της Ευρωπαϊκής παραγωγής και διανομής, με την κουβέντα να επικεντρώνεται κυρίως στη Γαλλία (ο εκπρόσωπος της οποίας σημείωσε ότι στο δικό τους νόμο τα κανάλια πληρώνουν 2% αντί του περίφημου 1,5% που απαιτούν εις μάττην οι δικοί μας, και το σύστημα δουλεύει άψογα, γι' αυτό βγάζουν σχεδόν το ένα τέταρτο της ετήσιας ευρωπαϊκής παραγωγής), τη Γερμανία (που ενδιαφέρεται πάρα πολύ για συμπαραγωγές με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αρκεί να υπάρχει και κάνα νομοθετικό πλαίσιο που να εφαρμόζεται στους συμπαραγωγούς κι η τοπική βιομηχανία να βρίσκεται και σε ένα επίπεδο αντίστοιχο του δικού τους) και την Αγγλία (της οποίας "οι παραγωγοί λιμοκτονούν" και λόγω των εμποδίων που έχουν στηθεί στο δρόμο προς τη συμπαραγωγή, αλλά και λόγω της αμερικάνικης εισβολής που δέχεται η αγορά τους). Τελευταίος την εισήγησή του έκανε ο Παπαλιός, που παρουσίασε την κατάσταση στη χώρα μας, απαριθμώντας τα πράγματα που της λείπουν και τα ακόμα περισσότερα που υπολειτουργούν, ή λειτουργούν διεστραμμένα (γιατί, προφανώς, αν περιοριζόταν σ' αυτά που έχουμε και δουλεύουν, η εισήγησή του θα ήταν πάρα, πάρα πολύ σύντομη), κλείνοντας με την ελπίδα ότι ανάμεσα στα άλλα, το πολυπόθητο καινούριο νομοσχέδιο θα καταφέρει να προσφέρει τρόπο οι Έλληνες δημιουργοί να μην έχουν γίνει μεσήλικες μέχρι να γίνουν πρωτοεμφανιζόμενοι.

  7. verbal said

    Στην κατάμεστη αίθουσα Τόνια Μαρκετάκη, ξεκίνησε χθες βράδι η αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη του 50ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την απονομή των βραβείων του Digital Wave 4, που φέτος επανήλθαν ενισχυμένα.

    Το νεοσύστατο βραβείο δεύτερης καλύτερης ταινίας, αξίας 10 χιλ ευρώ, απονεμήθηκε απ' την κριτική επιτροπή στην ταινία Το Κουτί των πρωτοεμφανιζόμενων αδερφών Πάσσου, κομπιουτεράδες στις σπουδές, τους οποίους η επιτροπή καλωσόρισε στην κινηματογραφική κοινότητα ελπίζοντας να παραμείνουν ενεργοί σ' αυτήν, με τη βοήθεια αυτού του βραβείου, και να μην εξαφανιστούν απ' την κατηγορία, όπως έχει γίνει με όλους τους παλιότερους νικητές, πλην Σπάρταλη. Το πρώτο βραβείο, αξίας 15 χιλ ευρώ, απονεμήθηκε στον Βασίλη Ραΐση, γνωστό σεναριογράφο μεγάλου μήκους ταινιών όπως η διόρθωση (2007), στον οποίο η επιτροπή βρήκε την ευκαιρία να αναδείξει την ανάγκη να συμμετέχουν και παλιότεροι, πιο έμπειροι δημιουργοί, στο συγκεκριμένο τμήμα και τις δυνατότητες ανταμοιβής που παρέχει. Η ταινία του, Το Τελευταίο Τραγούδι του Έλβις, που διατίθεται εδώ και καιρό δωρεάν στο internet, κέρδισε και το βραβείο κοινού (3 χιλ ευρώ), πράγμα όχι και δύσκολο, αφού ήταν η μόνη συμμετοχή, που ήταν στ' αλήθεια ταινία.

    Με την ελπίδα του το τμήμα να μην έχει λόγο ύπαρξης απ' του χρόνου και οι ψηφιακές ταινίες να διαγωνίζονται ισότιμα με όσες έχουν κάνει transfer σε φιλμ, απάντησε ο αντιπρόεδρος του ΕΚΚ, κος Σοφιανόπουλος, στην έκκληση της επιτροπής, όλοι οι φορείς της κινηματογραφίας στην Ελλάδα, "είτε αυτοί είναι η Πολιτεία, είτε οι παραγωγοί, οι διανομείς, ή και οι ίδιοι οι κινηματογραφιστές", "να αναγνωρίσουν τα νέα δεδομένα που έχει φέρει στην κινηματογραφική διαδικασία" το "ψηφιακό τσουνάμι". Θα θυμάσαι βέβαια, από πέρσι, ότι ο πρόεδρος του ΕΚΚ, κος Παπαλιός, είχε δεσμευτεί να έχει εισάγει τις ψηφιακές στα Κρατικά Βραβεία, ως το 2009.

    Στο μενού απόψε, η επίσημη τελετή λήξης του Φεστιβάλ, όπου, βέβαια, περισσότερο απ' τα βραβεία των διεθνών τμημάτων, οι λίγοι δημοσιογράφοι που έχουν μείνει στην πόλη, περιμένουν να δουν, απ' τα σωματεία, τις ενώσεις κι όλα αυτά, που δίνουν εντός του Φεστιβάλ, βραβεία ελληνικά, αν θα βρεθεί κανένα που να δώσει τελικά, παίρνοντας θέση αδιαφορίας, ή αντίθεσης ουσιαστικά, στην αναστάτωση που έχουν προκαλέσει οι Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη, στα ντόπια κινηματογραφικά.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.