Oscars® 2010: Οι υποψηφιότητες

The Oscars 2010, PosterΜε μερικές μικρές και μάλλον δίκαιες εκπλήξεις, όπως το Secret of Kells στη κατηγορία του Κινούμενου, το A Serious Man για Καλύτερη Ταινία, και τη Maggie Gyllenhaal του Crazy Heart στον Β' Γυναικείο, ανακοινώθηκαν σε live stream οι υποψηφιότητες για τα 82α Oscar®, με τη τελετή απονομής να έπεται, σχετικά καθυστερημένη (στο.. γενικότερο πνεύμα της κούρσας) κι αυτή φέτος, για τις 7 Μαρτίου.

Οι ταινίες που λογικά θα ήταν και στη πεντάδα, αν ίσχυε και φέτος και αν δεχτείς ότι έχει λογική η Ακαδημία, μάζεψαν και τις περισσότερες υποψηφιότητες. Το Hurt Locker και το Avatar από εννιά (9), οι Inglourious Basterds οχτώ (8), και Up in the Air και Precious περιορίστηκαν στις έξι (6), αν μετράω καλά. Αν θες να μετρήσεις handicap, το Up in the Air δεν έχει το.. παραδοσιακό must της υποψηφιότητας του μοντάζ, το Avatar δεν έχει ούτε ερμηνείες αλλά ούτε το άλλο must, του σεναρίου (έλλειψη που δεν εμπόδισε βέβαια, μόνο ουσιαστικά στην ιστορία, τον Τιτανικό), ενώ το Precious απλά δεν έχει.. στον ήλιο μοίρα.


Actor in a Leading Role
Jeff Bridges in “Crazy Heart”
George Clooney in “Up in the Air”
Colin Firth in “A Single Man”
Morgan Freeman in “Invictus”
Jeremy Renner in “The Hurt Locker”

Actor in a Supporting Role
Matt Damon in “Invictus”
Woody Harrelson in “The Messenger”
Christopher Plummer in “The Last Station”
Stanley Tucci in “The Lovely Bones”
Christoph Waltz in “Inglourious Basterds”

Actress in a Leading Role
Sandra Bullock in “The Blind Side”
Helen Mirren in “The Last Station”
Carey Mulligan in “An Education”
Gabourey Sidibe in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”
Meryl Streep in “Julie & Julia”

Actress in a Supporting Role
Penélope Cruz in “Nine”
Vera Farmiga in “Up in the Air”
Maggie Gyllenhaal in “Crazy Heart”
Anna Kendrick in “Up in the Air”
Mo’Nique in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”

Animated Feature Film
“Coraline” Henry Selick
“Fantastic Mr. Fox” Wes Anderson
“The Princess and the Frog” John Musker and Ron Clements
“The Secret of Kells” Tomm Moore
“Up” Pete Docter

Directing
“Avatar” James Cameron
“The Hurt Locker” Kathryn Bigelow
“Inglourious Basterds” Quentin Tarantino
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels
“Up in the Air” Jason Reitman

Foreign Language Film
“Ajami” Israel
“El Secreto de Sus Ojos” Argentina
“The Milk of Sorrow” Peru
“Un Prophète” France
“The White Ribbon” Germany

Best Picture
“Avatar” James Cameron and Jon Landau, Producers
“The Blind Side” Nominees to be determined
“District 9” Peter Jackson and Carolynne Cunningham, Producers
“An Education” Finola Dwyer and Amanda Posey, Producers
“The Hurt Locker” Nominees to be determined
“Inglourious Basterds” Lawrence Bender, Producer
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels, Sarah Siegel-Magness and Gary Magness, Producers
“A Serious Man” Joel Coen and Ethan Coen, Producers
“Up” Jonas Rivera, Producer
“Up in the Air” Daniel Dubiecki, Ivan Reitman and Jason Reitman, Producers

Writing (Adapted Screenplay)
“District 9” Written by Neill Blomkamp and Terri Tatchell
“An Education” Screenplay by Nick Hornby
“In the Loop” Screenplay by Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Screenplay by Geoffrey Fletcher
“Up in the Air” Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner

Writing (Original Screenplay)
“The Hurt Locker” Written by Mark Boal
“Inglourious Basterds” Written by Quentin Tarantino
“The Messenger” Written by Alessandro Camon & Oren Moverman
“A Serious Man” Written by Joel Coen & Ethan Coen
“Up” Screenplay by Bob Peterson, Pete Docter, Story by Pete Docter, Bob Peterson, Tom McCarthy

Δες/Κρύψε τις υπόλοιπες υποψηφιότητες

Art Direction
“Avatar” Art Direction: Rick Carter and Robert Stromberg; Set Decoration: Kim Sinclair
“The Imaginarium of Doctor Parnassus” Art Direction: Dave Warren and Anastasia Masaro; Set Decoration: Caroline Smith
“Nine” Art Direction: John Myhre; Set Decoration: Gordon Sim
“Sherlock Holmes” Art Direction: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
“The Young Victoria” Art Direction: Patrice Vermette; Set Decoration: Maggie Gray

Cinematography
“Avatar” Mauro Fiore
“Harry Potter and the Half-Blood Prince” Bruno Delbonnel
“The Hurt Locker” Barry Ackroyd
“Inglourious Basterds” Robert Richardson
“The White Ribbon” Christian Berger

Costume Design
“Bright Star” Janet Patterson
“Coco before Chanel” Catherine Leterrier
“The Imaginarium of Doctor Parnassus” Monique Prudhomme
“Nine” Colleen Atwood
“The Young Victoria” Sandy Powell

Documentary (Feature)
“Burma VJ” Anders Østergaard and Lise Lense-Møller
“The Cove” Nominees to be determined
“Food, Inc.” Robert Kenner and Elise Pearlstein
“The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers” Judith Ehrlich and Rick Goldsmith
“Which Way Home” Rebecca Cammisa

Documentary (Short Subject)
“China’s Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province” Jon Alpert and Matthew O’Neill
“The Last Campaign of Governor Booth Gardner” Daniel Junge and Henry Ansbacher
“The Last Truck: Closing of a GM Plant” Steven Bognar and Julia Reichert
“Music by Prudence” Roger Ross Williams and Elinor Burkett
“Rabbit à la Berlin” Bartek Konopka and Anna Wydra

Film Editing
“Avatar” Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron
“District 9” Julian Clarke
“The Hurt Locker” Bob Murawski and Chris Innis
“Inglourious Basterds” Sally Menke
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Joe Klotz

Makeup
“Il Divo” Aldo Signoretti and Vittorio Sodano
“Star Trek” Barney Burman, Mindy Hall and Joel Harlow
“The Young Victoria” Jon Henry Gordon and Jenny Shircore

Music (Original Score)
“Avatar” James Horner
“Fantastic Mr. Fox” Alexandre Desplat
“The Hurt Locker” Marco Beltrami and Buck Sanders
“Sherlock Holmes” Hans Zimmer
“Up” Michael Giacchino

Music (Original Song)
“Almost There” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
“Down in New Orleans” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
“Loin de Paname” from “Paris 36” Music by Reinhardt Wagner Lyric by Frank Thomas
“Take It All” from “Nine” Music and Lyric by Maury Yeston
“The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)” from “Crazy Heart” Music and Lyric by Ryan Bingham and T Bone Burnett

Short Film (Animated)
“French Roast” Fabrice O. Joubert
“Granny O’Grimm’s Sleeping Beauty” Nicky Phelan and Darragh O’Connell
“The Lady and the Reaper (La Dama y la Muerte)” Javier Recio Gracia
“Logorama” Nicolas Schmerkin
“A Matter of Loaf and Death” Nick Park

Short Film (Live Action)
“The Door” Juanita Wilson and James Flynn
“Instead of Abracadabra” Patrik Eklund and Mathias Fjellström
“Kavi” Gregg Helvey
“Miracle Fish” Luke Doolan and Drew Bailey
“The New Tenants” Joachim Back and Tivi Magnusson

Sound Editing
“Avatar” Christopher Boyes and Gwendolyn Yates Whittle
“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson
“Inglourious Basterds” Wylie Stateman
“Star Trek” Mark Stoeckinger and Alan Rankin
“Up” Michael Silvers and Tom Myers

Sound Mixing
“Avatar” Christopher Boyes, Gary Summers, Andy Nelson and Tony Johnson
“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson and Ray Beckett
“Inglourious Basterds” Michael Minkler, Tony Lamberti and Mark Ulano
“Star Trek” Anna Behlmer, Andy Nelson and Peter J. Devlin
“Transformers: Revenge of the Fallen” Greg P. Russell, Gary Summers and Geoffrey Patterson

Visual Effects
“Avatar” Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham and Andrew R. Jones
“District 9” Dan Kaufman, Peter Muyzers, Robert Habros and Matt Aitken
“Star Trek” Roger Guyett, Russell Earl, Paul Kavanagh and Burt Dalton


22 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Όπως σχεδόν κάθε χρόνο, οι κατηγορίες των σεναρίων έχουν και τις πραγματικά πιο ενδιαφέρουσες "οσκαρικές" ταινίες της χρονιάς, κι εκεί υπάρχει και το In the Loop που αγνοήθηκε στις υπόλοιπες κατηγορίες αλλά δεν ήταν έκπληξη η παρουσία του, όπως δεν ήταν ούτε αυτή του A Serious Man ακόμα περισσότερο.

    Όπως κάθε χρόνο επίσης, υπάρχουν στη λίστα και υποψηφιότητες για γέλια, σα αυτές του Blind Side και του Nine.

  2. cheaptalk said

    Στα snubs, το Invictus προφανώς δε χώραγε στην ίδια κατηγορία με το Blind Side (ή αλλιώς "The Blind Side!!!!!! Take THAT one Afrika!" όπως έγραψε κάποιος στο Awards Daily την ώρα της ανακοίνωσης). Ενώ οι (500) Days of Summer προφανώς δε χώραγαν σε καμιά (κατηγορία), πράγμα που τον Marc Webb τουλάχιστο δε πρόκειται να τον ενοχλήσει και πολύ (αφού έχει αναλάβει σκηνοθέτης στο μεγαλύτερο franchise της προηγούμενης δεκαετίας, αυτό του Spider-Man).

    Γενικότερα, με αφορμή την υποψηφιότητα του Blind Side, πάρα πολύς κόσμος άρχισε να συνειδητοποιεί ξαφνικά τι σαβούρα θα έμπαινε στη λίστα τις προηγούμενες χρονιές αν ήταν και τότε 10 οι υποψηφιότητες. Παρολαυτά, έκπληξη δεν είναι, το κομμάτι της Ακαδημίας που ψηφίζει τέτοιες.. βαθιά αμερικάνικες ταινίες έχει δώσει και πιο κραυγαλέα δείγματα στο παρελθόν. Έκπληξη, ξαναλέω, είναι ότι έφαγε τη θέση του Invictus αντί κανενός πιο προφανούς θύματος σα το District 9.

  3. cheaptalk said

    Συμπλήρωσα στο θέμα σαν κρυφές και τις υπόλοιπες, τεχνικές, υποψηφιότητες. Σε αυτές, εκπλήξεις ήταν η αγάπη για τη Young Victoria (3 υποψηφιότητες) και για το.. Hurt Locker (αφού ακόμα κι αν έφτιανε τη πεντάδα του Original Score ο Marco Beltrami, πάλι δύσκολα θα ήταν μέσα το δικό του). Αξιοσημείωτα, η αγάπη για το Harry Potter and the Half-Blood Prince στη φωτογραφία και το σνομπάρισμα του District 9 στο μεϊκάπ.

  4. Anonymous said

    Μπορούσε να πάει και στις 10 ο Tarantino αν του έδιναν και art direction / costumes. Γενικά λογικό θα μου φαινόταν να έχει ο Q 1-2 υποψηφιότητες παραπάνω από το Avatar, αλλά...

  5. cheaptalk said

    Πάντως η πλειοψηφία περίμενε λιγότερους Basterds και περισσότερο Avatar (καμιά υποψηφιότητα και για.. ξενόγλωσσο φιλμ ας πούμε). Και η δικιά μου άποψη είναι ότι τουλάχιστο οι μισές υποψηφιότητες του Tarantino είναι υπερεκτίμηση, με.. υπερεκτιμισότερο το μοντάζ :p

  6. cheaptalk said

    Παρολαυτά, φαίνεται έμμεσα και στο τι έγραψα στα handicaps, δικιά μου εκτίμηση είναι και ότι μόνο οι Basterds μπορούν ίσως κάπως να κοντράρουν το Hurt Locker για καλύτερη ταινία. Έχουν και το πλεονέκτημα ότι, όπως και το Locker, άνοιξαν τόσο νωρίς που είναι πια.. μύθος, από την άποψη ότι δε τους πιάνει πλέον κανένα backlash.

  7. cheaptalk said

    Και για το score του James Horner για το Avatar, πρέπει να πω ότι όσον, αρκετό, καιρό παρακολουθούσα συζητήσεις για τη ταινία σε κάτι άπειρα φόρα, στο μόνο που συμφωνούσαν όλοι απολύτως ήταν πως είναι (το score) ένα ανακυκλωμένο τίποτα για πέταμα.

  8. Alkisti said

    εγω πάντως εξεπλάγην θετικώς με το District 9 για την υποψηφιοτητα καλυτερης ταινιας.Δεν εχω δει και τα υπολοιπα εκτος απο το Avatar και το Inglourious Basterds.

  9. Γιάννης_Βασιλείου said

    Η πιο άκυρη υποψηφιότητα είναι εκείνη του Il Divο για make-up... από το πουθενά!

    Μεγαλύτερη αδικία η παντελής απουσία της Summer.

    Προσωπικά ελπίζω σε νίκη τον Κοέν, αλλά θα μείνω με την ελπίδα στο χέρι...

  10. cheaptalk said

    Ε κι εμείς Coen βέβαια με διαφορά, αλλά εκ των πραγμάτων και που μπήκαν στη δεκάδα έκπληξη είναι. Για σενάριο υπάρχουν κάποιες ελπίδες, αλλά κι αυτές μικρές.

  11. Anonymous said

    Δύο από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, το Moon του Dunkan Jones και το The Road του John Hillcoat, απουσιάζουν μυστηριωδώς από όλες τις κατηγορίες. Πράγμα αδικαιολόγητο, τουλάχιστο όσον αφορά στις εξαιρετικές ερμηνίες των Sam Rockwell και Viggo Mortensen αντίστοιχα.

  12. cheaptalk said

    Δεν έχεις ακριβώς άδικο αλλά για τους συγκεκριμένους περισσότερο πρέπει να κατηγορείς τα στούντιο παρά την Ακαδημία.

    Η Sony (που btw μετράει και τις περισσότερες υποψηφιότητες με 18 συνολικά) αποφάσισε να μη κάνει καμπάνια για το Moon, γεγονός που πήρε μεγάλη δημοσιότητα, και έφερε κάτι απίθανες επίσημες δικαιολογίες (φόβους για.. διαρροή του DVD που έτσι κι αλλιώς κυκλοφορούσε μήνες στα δίχτυα). Οι Weinsteins έσμπρωξαν φυσικά τους Basterds για να τους αρμέξουν και στο DVD, και το Nine που τους κόστισε πολύ περισσότερα μπας και δε μπουν τόσο μέσα, και το Road το άφησαν στη τύχη του αφού μόνιμα πολλά λεφτά δεν έχουν να ξοδεύουν.

  13. cheaptalk said

    Μιας και το αναφέρω στο κείμενο σημειώνω ότι εκτός του Τιτανικού (1997), μόνο δυο ταινίες πήραν Όσκαρ χωρίς να έχουν καν υποψηφιότητα για σενάριο, ο Άμλετ (1948) που βέβαια δεν υπήρχε περίπτωση να είναι υποψήφιος με μόνο σεναριακό credit στον William Shakespeare, και η Μελωδία της Ευτυχίας (1965), μια ταινία που όχι μόνο ήταν μεταφορά μιούζικαλ (και άρα όχι ιδιαίτερα φιλόδοξη αφηγηματικά) αλλά η ιστορία της ήταν τόσο ζαχαρένια (ακόμα και για τα μέτρα της εποχής) που στη διάρκεια της παραγωγής τη παράτησαν δυο σκηνοθέτες και μετά την έξοδό της απολύονταν κριτικοί (πιο διαβόητα η Pauline Kael από το McCall) επειδή πάθαιναν ναυτία.

    Tο σενάριο του Τιτανικού (που σε σύγκριση με το τελικό του Avatar ήταν μάλλον αριστουργηματικό, όπως έχει διαπιστώσει πια ο μισός πλανήτης) είχε γίνει αρκετά μεγάλο θέμα τότε, και μιας και τα περισσότερα μέλη της Ακαδημίας το ξέρουν από πρώτο χέρι το μειονέκτημα είναι μάλλον περισσότερο μεγάλο απ' όσο νομίζει ο περισσότερος κόσμος. Αν και σε σύγκριση με τα υπόλοιπα --π.χ. με το ότι οι ηθοποιοί προσποιούνται πως δεν υπάρχει και πολλά στελέχη της βιομηχανίας προτιμάνε να κόψουν τα πόδια τους προτού το ψηφίσουν-- είναι μικρότερη αδυναμία για το Avatar ακόμη και από το ότι τα ίδια μέλη της Ακαδημίας θυμούνται ότι ήδη βγάλαν τον Cameron βασιλιά του κόσμου μια φορά.

  14. KilliK said

    9 υποψηφιοτητες το Αβαταρ και το Λοκερ; υπεροχα. Μεγαλο κριμα για το Μουν και τον Ροκγουελ και μεγαλη ξεφτιλα για το Μπλαιντ Σαιντ.

    Πολυ ωραιο που επιτελους παιζουν για καλυτερη ταινια,σαιφαι εργα αλλα ακομα και ανιμειτιον.Αν και η πραγματικη αληθεια ειναι αλλη.

    Η Ακαδημια ειδε την μεγαλη αγαναχτηση που υπηρξε απο τον κοσμο,οταν αγνοησε επιδειχτικα τον Μαυρο Ιπποτη στις κατηγοριες ταινιας και σκηνοθεισιας,και πλεον την σκεφτεται αλλιως την δουλεια.

    Αυξανει τις υποψηφιοτητες απο 5 σε 10,οποτε εχει την ελευθερια να προτεινει και τις πιο εμπορικες και δημοφιλεις στο ευρυ κοινο,ταινιες.Ετσι το ενδιαφερον για την τελετη θα ειναι μεγαλυτερο,η θεαμτικοτητα αυξημενη αλλα παραλληλα τιποτα δεν εμποδιζει την Ακαδημια να βραβευσει τις πραγματικα 'ποιοτικες' ταινιες που ηθελε εξαρχης.Και η πιτα ολοκληρη και ο σκυλος χορτατος.

    Ενολιγοις το Αβαταρ,παρολο που ειναι πραγματι μια αριστουργηματικη ταινια,θα αγνοηθει στις βασικες βραβευσεις κατι που θα απογοητευσει το μεγαλο κοινο του.Απλως χρησιμοποιηθηκε σαν δολωμα για μεγαλη τηλεθεαση.Επισης η μη βραβευση σου θα δημιουργησει και μεγαλο θορυβο μετα την τελετη,με αποτελεσμα μεγαλυτερη διαφημιση για τις ταινιες που φαγανε τα βραβεια.Με ενα σμπαρο δυο τρυγονια.

    Αν και το Λοκερ δειχνει να ειναι το φαβορι,προσωπικα πιστευω οτι θα εχουμε πολλες και μεγαλες εκπληξεις.Ισως να μοιραστουν τα βραβεια,ισως να βγει τελικος νικητης το Μπαστερντς η κανα Απ η Απ ιν δε εαρ η Μπλαιντ Σαιντ,γενικα πιστευω θα ειναι ενδιαφερουσα η τελετη φετος.για να δουμε.

  15. cheaptalk said

    Το 'χω γράψει παντού εκτός από.. εδώ μάλλον, αλλά το Blind Side ξεσήκωσε αντιδράσεις πολύ μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες, και όχι άδικα βέβαια. Είναι νωρίς και σχετικά απίθανο να πεις ότι θα μειώσει τις υποψήφιες σε πέντε πάλι του χρόνου η Ακαδημία εξαιτίας αυτών των αντιδράσεων, αλλά με τόσο φτύσιμο που πέφτει μάλλον θα.. βρέξει και στη κατηγορία της Γυναικείας Ερμηνείας (ή αλλιώς, η Sandra Bullock δεν ήταν ακριβώς σίγουρο φαβορί στη κατηγορία, για μένα τουλάχιστο, και τώρα είναι ακόμα λιγότερο).

  16. Ody said

    Όσο ουρανοκατέβατη κι αν είναι η επιλογή του Blind Side,η διεύρυνση της 5άδας έγινε ακριβώς γι αυτό:να χωρέσουν στην κατηγορία εμπορικές ταινίες (με καλλιτεχνικό άλλοθι) μπας και τονώσουν το ενδιαφέρον του κοινού (που δεν λες ακριβώς ότι έτρωγε και τα νύχια του από αγωνία,αν θα κερδίσει το The Reader) για τα βραβεία.Το Blind Side πήγε πολύ καλά στο Box Office,βάλε και ότι σηματοδοτεί την στροφή επί το οσκαρικότερο μιας γνωστής σταρ,άρα το αποτέλεσμα περίπου αναμενόμενο ως δικαίωση της νέας φιλοσοφίας της Ακαδημίας.

    Η υποψηφιότητα Χόρνερ πάλι,μάλλον μπήκε ως βαρόμετρο.Αν δεις το Avatar να κερδίζει (ή όχι) κι εκεί,θα μπορείς να κάνεις μια πρόβλεψη προς τα που γέρνει το γήπεδο.

    Γενικά δεν έχω κάτι σίγουρο για φέτος (εκτός απ'το πακέτο των Αυστριακών Βαλτς και Χάνεκε,που θα βαρεθούμε να τους βλέπουμε σε κοντράστ-πλάνα).Άντε και την Μπούλοκ,λόγω του νεαρού των Μάλλιγκαν-Σιντιμπέ και της πολυβραβευσιμότητας των άλλων

    Θα έχει πάντως ενδιαφέρον να δούμε αν θα επικρατήσει η λογική των βραβείων Ενώσεων ή αυτή των Σφαιρών (θα εξαρτηθεί κυρίως απ'το κατά πόσο οι παρευρισκόμενοι αντέχουν και δεύτερο ταλαίπωρο νικητήριο λόγο,στη γλώσσα των Να'Αβί).

  17. cheaptalk said

    Νομίζω είναι ξεκάθαρο, από τη χρονική στιγμή αν όχι τιποτάλλο, πως η διεύρυνση έγινε λόγω Σκοτεινού Ιππότη, και με το δεδομένο ότι η φιλοσοφία της Ακαδημίας (που έβαζε μέσα τον Reader) δεν άλλαζε. Τέτοιες ταινίες σα το Blind Side με.. μαγικούς νέγρους σε τηλεοπτική συσκευασία, έχουν προφανέστατες ρίζες στον αμερικάνικο νότο του προηγούμενου αιώνα και στα Lifetime δράματα του σήμερα, αλλά καλλιτεχνικό άλλοθι δεν έχουν (άντε να αντιμετωπίζονται με επιείκεια ως καλύτερες των χειρότερων), εξού και οι αντιδράσεις.

    Και το ξαναλέω με διαφορετικά λόγια, η φιλοσοφία δεν άλλαζε τόσα χρόνια και ούτε πρόκειται να αλλάξει, η ελπίδα του Tom Sherak ήταν ότι θα έμπαιναν και ταινίες στιλ District 9 που θα αντιστάθμιζαν τα embarrassments που ήταν σίγουρο ότι θα έσκαγαν. Αν η εμπορικότητα ήταν κριτήριο και ο Sherak χειραγωγούσε τα παπούδια του, δε θα είχε μπει στη δεκάδα το Blind Side που απευθύνεται στο γέρικο τηλεκοινό των Fox News στη καλύτερη. Θα είχε μπει το Hangover που και.. σοβαρότερη ταινία είναι, και αντιδράσεις δε θα είχε (παρά στα.. πρωινάδικα της Fox) και απευθύνεται ακριβώς στο κοινό που είναι κατεξοχή αυτό που πάει σινεμά πολύ περισσότερο από μια φορά το χρόνο και αγοράζει και DVD ακόμα.

    Αλλά anywayz, το κόλπο είναι γνωστό πια, θα το θάψουν και το Blind Side με αστεία στη διάρκεια της τελετής (όπως το Reader πέρσι) και προσωπικά δε με ενοχλεί τόσο όσο τους Αμερικάνους αφού προφανώς είμαι μακριά από το (ακόμα) πολωμένο πολιτικά κλίμα τους.

  18. cheaptalk said

    Το Logorama (2009) είναι ένα μικρού μήκους κινούμενο που κέρδισε αρκετά βραβεία σε φεστιβάλ όλη τη χρονιά, ξεκινώντας από τη Βδομάδα Κριτικών στις Κάνες, και κατέληξε υποψήφιο για Oscar® τη προηγούμενη βδομάδα. Ακόμα νωρίτερα, στις 19 Ιανουαρίου κατά τα φαινόμενα, είχε καταλήξει στα γιουτιούμπια, μέσω κάποιου Γάλλου που αποφάσισε να.. το μοιραστεί στο Vimeo και να μοιράσει και URL για κατέβασμα. Η παραγωγή, Autour de Minuit, εξήγησε σε όποιον ενδιαφέρονταν να το ακούσει, το αυτονόητο, πως το φιλμ ήταν αποτέλεσμα δουλειάς 6 χρόνων, προστατεύονταν από πνευματική ιδιοκτησία και κανένας δεν είχε δικαίωμα να το προβάλλει κατά βούληση στα δίχτυα. Επιπλέον, οι δημιουργοί της H5, François Alaux, Herve de Crecy και Ludovic Houplain, είχαν ήδη εξηγήσει και συνέχισαν να εξηγούν στις φεστιβαλικές προβολές πως και να ήθελαν δε μπορούσαν να βγάλουν τη ταινία online, αφού χρησιμοποιεί (χωρίς ρητή άδεια) πάνω από 2μισι χιλιάδες λογότυπα των μεγαλύτερων εταιρειών του πλανήτη, και όχι ακριβώς και ατσαλάκωτα. Όλα αυτά τα κατέγραψε, στις 22 Γενάρη, ο Charles Nouyrit του MyID.is στο blog του, όταν τη πάτησε κι έβγαλε κι αυτός το video.

    Παρολαυτά, το video συνέχισε να κυκλοφορεί.. απτόητο και χτες το δημοσίευσε και το Cinematical, από τα παλιότερα κινηματογραφικά blog και μέρος πια του διχτύου της AOL. Εκτός του ότι μια κινηματογραφική σελίδα έχει υποχρέωση να ξέρει και καναδυό πράγματα παραπάνω από τον κάθε geek, το βίντεο έκανε καραμπάμ ότι ήταν παράνομο, σε κακή ποιότητα, σε.. 2 μέρη (πράγμα που σχεδόν αυτόματα δείχνει πειρατή στο YouTube), και ανεβασμένο από έναν.. Χιλιανό που ανέβαζε βιντεοκλίπ των Rammstein, των DevilDriver, και της WWE. Το βίντεο έμεινε παρόλο που τους ειδοποίησα ότι είναι παράνομο, και μετά από καναδυο ώρες έτρεξαν να το αντιγράψουν αρκετοί υπόλοιποι (κινηματογραφικοί), όπως.. συνηθίζεται, χωρίς κανένας να εκφράσει καμιά υποψία. Το βίντεο κατέληξε και στο Slashfilm, ένα πιο νέο αλλά.. πολυβραβευμένο κινηματογραφικό blog, ανεβασμένο (το βίντεο) από τον "Editor in Chief" (και μέχρι πριν λίγο καιρό μοναδικό editor του blog), που έγραψε ότι, εκτός των όσων θα έπρεπε να ξέρει, ήξερε πολύ καλά ότι το φιλμ δε μπορούσε να παίζει στο δίχτυο. Αλλά αφού υπήρχε πειρατική κόπια στο YouTube σήμαινε αυτόματα, για τον editor τουλάχιστο, πως η H5 πήρε, μέσα σε μια βδομάδα, άδεια από 2μισι χιλιάδες εταιρείες για να το κυκλοφορήσει (αν και ποτέ δε φάνηκε να το θέλει καν ακριβώς).

    Το βίντεο κατέβηκε από το YouTube, μετά από αίτημα της παραγωγής. Ο editor απλά το αντικατέστησε με άλλο από το Vimeo.

  19. cheaptalk said

    Τα παραπάνω τα γράφω για.. να υπάρχει και τίποτα γραπτό για αναφορά. Όλους τους ξέρουμε τόσα χρόνια και ξέρουμε ότι οι "καλύτεροι" είναι οι χειρότεροι, αλλά καλό είναι να υπάρχει και καμιά απόδειξη αν χρειαστεί.

  20. cheaptalk said

    Αν κανένας εξακολουθεί να μη το καταλαβαίνει, η πιο χοντρή μαλακία που μπορεί να κάνει κινηματογραφική σελίδα που θέλει να λέγεται σοβαρή, είναι να βγάλει στον αέρα ολόκληρη ταινία, σε πειρατική κόπια, και χωρίς καμία άδεια. Όταν κάνεις μαλακία ασυνείδητα ή συνειδητά και το καλαβαίνεις ή αποκαλύπτεσαι, τότε απολογείσαι και διορθώνεις, εκτός κι αν δεν έχεις ίχνος ηθικής και δισταγμού οπότε προσπαθείς να το ξανακαλύψεις με όλους τους τρόπους και όσο σε παίρνει.

    Εμένα μου πήρε ακριβώς 2 δευτερόλεπτα για να διαπιστώσω ότι το βίντεο ήταν άθλιο. Μου πήρε άλλα 2 δευτερόλεπτα να κάνω κλικ στο βίντεο και να δω ότι δεν ήταν επίσημα ανεβασμένο. Μου πήρε γύρω στα 5 λεπτά και πολλά λέω, για να δω ότι το βίντεο δεν υπήρχε σε καμία επίσημη σελίδα (είτε του φιλμ, είτε της Autour de Minuit, είτε της H5). Στα 5 λεπτά που έψαχνα να βρω ποιος έχει τα δικαιώματα είχα ήδη βρει ότι το φιλμ κυκλοφορεί στα τούμπια κόντρα στην επιθυμία και στις ενέργειες όσων τα έχουν (τα δικαιώματα). Οπότε πέρα από τα υπόλοιπα που είναι και ακόμα χειρότερα, για μένα είναι εντελώς αδικαιολόγητος (για να μη πω τίποτα πιο βαρύ) όποιος δημοσίευσε το βίντεο και θέλει να λέει ότι ασχολείται με τον κινηματογράφο.

  21. KilliK said

    Ειδα το cinemad της προηγουμενης εβδομαδας και ο Ηλιας εκανε μια σωστη παρατηρηση.
    Πως επειδη τα media εχουν μετατρεψει τον ανταγωνισμο μεταξυ Αβαταρ και Λοκερ σε κοντρα μεταξυ Δαβιδ εναντιον Γολιαθ,με τον Δαβιδη να ειναι η πρωην σύζυγος του Γολιαθ,και το παιζουν συνεχεια αφου κατι τετοιο πουλαει,μπορει η Ακαδημια που ειναι 'ευαισθητη' σε κατι τετοια,να ενοχληθει και τελικα να αγνοησει τις δυο ταινιεςς-φαβορι και να μοιρασε τα οσκαρς σε Ταραντινο και το Up in the Air.

    Βεβαια καποιος μπορει να πει οτι αλλο που δεν θελει η Ακαδημια να παιζεται τοσο μεγαλη διαφημιση για τα βραβεια φετος.Σιγουρα θα γινουν ρεκορ τηλεθεασης,αυτο αναμενεται,αλλα απο την αλλη η Ακαδημια εχει να διαφυλαξει και το κυρος της (ο Θεος να το κανει) και τιποτα δεν την εμποδιζει στην τελικη απομονη να δωσει μια ξεγυρισμενη χυλοπιτα στους δυο πρωη αλλα και στο πολυαριθμο κοινο που θα κατσει να χαζεψει την κοντρα.

    Τελος υπαρχει και μια αλλη αποψη.Το Λοκερ ειναι πραγματι πολυ καλη ταινια,την εχει κανει γυναικα,στην ακαδημια εδω και 80χρονια δεν το εχει παρει το οσκαρ σκηνοθεσιας καμια γυναικα,ο Καμερον το εχει παρει,η Ακαδημια δεν γουσταρει τα scifi αλλα κυριως υπαρχει και το θεμα της γυναικειας αλληλεγγύης που ειναι αδιαβλητο.Αν αναλογιστει κναεις πως η πρωην ανταγωνιζεται τον πρωην της για το οσκαρ,εστω και το 1/3 της Ακαδημιας να ειναι γυναικες,το πηρε το οσκαρ της σκηνοθεσιας απο τωρα η Μπιγκεολου ακομα και της
    ταινιας.

    και μην μου πειτε για την Κοπολα,διοτι ο ανταγωνισμος και οι συνθηκες στα τοτε Οσκαρ ηταν διαφορετικος.

  22. cheaptalk said

    Χωρίς να εκπλήξει κανέναν, το Hurt Locker (2008) σάρωσε και τα BAFTAs χτες βράδυ, κερδίζοντας όλα τα σημαντικά βραβεία (ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, φωτογραφίας, μοντάζ, ήχου), πλην των ερμηνειών. Το Up in the Air (2009) περιορίστηκε στο διασκευασμένο σενάριο, ενώ το Avatar (2009) στο σχεδιασμό παραγωγής και τα οπτικά εφέ, δυο παραπάνω χρυσές μάσκες από όσες (μηδέν προφανώς) είχε πάρει ο Τιτανικός (1997), όπως επισήμανε δίχως κανένα σύμπλεγμα ή πρόβλημα ο James Cameron. Σχετικές (εφόσον η ακαδημία είναι.. βρετανική) εκπλήξεις μπορείς να πεις τη Carey Mulligan στον Α' Γυναικείο αν και άξιζε σίγουρα το βραβείο για την ερμηνεία της στο An Education (2009), και του Colin Firth στον α' αντρικό που αντιμετώπισε το αναπάντεχο πιο φλεγματικά, ευχαριστώντας τον τύπο που είχε έρθει να του επισκευάσει το ψυγείο (και μάλλον πάτησε κάτα λάθος yes στη πρόσκληση για συμμετοχή στο A Single Man (2009)).

    Έκπληξη σίγουρα δεν ήταν ο Duncan Jones σα Πρωτοεμφανιζόμενος Βρετανός, το πόσο ήταν καλύτερο το Fish Tank (2009) από An Education, In the Loop, Moon, και Nowhere Boy της ίδιας βρετανικής χρονιάς και κατηγορίας, είναι και θέμα.. ακαδημαϊκότητας υποθέτω. Η ίδια Ακαδημία, αφού αποφάσισε να σπάσει τη βαρεμάρα της βράβευσης του White Ribbon (2009), απορείς γιατί δεν έδωσε το Ξενόγλωσσο στο Let the Right One In (2008) και προτίμησε το A Prophet (2009). Αλλά δεν απορείς γιατί την ίδια χρονιά που ο real-world πρίγκιπας (William της Ουαλίας) των τσιριγμάτων αναλάμβανε τη προεδρία της διοργάνωσης αυτή τίμησε και τη κοινή πριγκίπισσά τους (i.e. τη Bella της Τσιριάς).

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.