Source Code (2011)

Τα Τελευταία 8 Λεπτά
Source Code, Poster

Σκηνοθεσία: Duncan Jones
Σενάριο: Ben Ripley
Παίζουν: Jake Gyllenhaal, Τα τρένα που φύγανε


Δες/Κρύψε το trailer

Στρατιώτης ξυπνάει στο σώμα ενός άλλου και σε τρένο που θα ανατιναχτεί σε 8 λεπτά. Και μετά ξαναξυπνάει. Source Code, PhotographΌπως ανακαλύπτεις στη διάρκειά τους, τα τελευταία 8 λεπτά του Jake Gyllenhaal στο Source Code (2011) συγγενεύουν θεματικά με τις τελευταίες δυο εβδομάδες του Sam Rockwell στο Moon (2009), ουσιαστικά αφορούν χωροχρονικά περιορισμένους ήρωες που ανακαλύπτουν μαζί σου πως δεν είναι ακριβώς αυτό που νομίζετε. Το Source Code είναι βέβαια ακόμα πιο παράγωγο από το Moon και επικεντρώνεται πολύ περισσότερο στο να πουλήσει δράση σε mainstream ακροατήρια, ένα φιλμ που δε θα πέσεις έξω είτε το περιγράψεις σα διασταύρωση της Μέρας της Μαρμότας (1993) με το Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές (1974) είτε του Doctor Who με το Quantum Leap, και ο Duncan Jones το αντιμετωπίζει αρχικά σα χιτσκοκικό θρίλερ, σου ανεβάζει ένα πυρετό αβεβαιότητας με αποπροσανατολιστικό μοντάζ, έντονες κλασικές οπτικές συνθέσεις και ανεπαίσθητες κινήσεις στη κάμερα, ξύνοντας σταδιακά τα επίπεδα ψευδαισθήσεων της ιστορίας μέχρι να αρχίσεις να πιστεύεις ότι αυτή πραγματικά φυτεύει συλλήψεις επιστημονικής φαντασίας σε ξένα χωράφια για να ανθίσουν, αντί να να ντύνει με διαστημικές στολές καουμποϊσμούς και ρομαντζαρίες. Το καθήκον του στρατιώτη της υπόθεσης είναι να πηγαίνει πίσω στο χρόνο μέχρι να συλλέξει όλες τις λεπτομέρειες που θα τον βοηθήσουν να ανακαλύψει ποιος ανατίναξε το τρένο, αλλά αυτός το εκπληρώνει νωρίτερα απ' ότι περιμένεις, από κει και πέρα, και παράλληλα στη προηγούμενη διάρκεια, το φιλμ καταπιάνεται περισσότερο με την αναζήτηση της ταυτότητας του κεντρικού του ήρωα, και με την ηθική της (ψευτο)επιστήμης πίσω από την αποστολή του, ωσότου.. αναμενόμενα να επαναστατήσει ενάντια στο αναπόφευκτο.

Δε χρειάζεται να πας πολύ πέρα από το Adjustment Bureau (2011) για να καταλάβεις πως ένα σύμπαν προβληματισμών πατενταρισμένων από τον Philip K. Dick μπορεί εύκολα να καταλήξει σούπα από μισοβρασμένες σόλες, και εκεί είναι που ο Jones κάνει και πάλι τη διαφορά, όπως το Moon κοίταζε πίσω στο Solaris (1972) για έμπνευση, έτσι και η καινούρια δουλειά του σκηνοθέτη δανείζεται από το Twelve Monkeys (1995) στην αναζήτηση απαντήσεων για τη ζωή το σύμπαν και τα πάντα, στην ανάγκη για το διαβόητο closure που θα σου μεταδώσει μέσα από την οικειότητά σου με τους χαρακτήρες της. Μεγάλη βοήθεια στο τελευταίο δίνουν στον σκηνοθέτη οι πρωταγωνιστές του, ο Gyllenhaal actually πρότεινε τον Jones όταν ανέλαβε τον κεντρικό ρόλο και η Vera Farmiga δίνει εκπληκτικές αποχρώσεις με τα μάτια της στον πρακτικά ακούνητο δικό της, ενώ τα τρία όλα κι όλα κλειστοφοβικά set pieces της παραγωγής χρησιμοποιούνται επιδέξια για να ανεβάζουν τον υπαρξιακό πανικό σου. Ο Jones έχει μια πρακτική να γυρίζει ολόκληρα κομμάτια της αφήγησης μαζί και σε σειρά, πράγμα που τον κάνει ακόμα περισσότερο ιδανικό να καθοδηγήσει μια επεισοδιακή εξιστόρηση, οι ηθοποιοί διαγράφουν φανερά μαζί με το θεατή ένα τόξο από τον αιφνιδιασμό και τη παρατήρηση μέχρι τη πρό-γνωση και τα μπουνίδια με συνοπτικές διαδικασίες.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυρ.-Τετ.: 18.45/ 20.45/ 22.45

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DTS)
Κυρ.-Τετ.: 17.50, Δευτ. & 12.30/ 15.50
ΑΙΘΟΥΣΑ 11 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Κυρ.-Τετ.: 20.00/ 22.10/ 00.20

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Κυρ.-Τετ.: 19.00/ 21.30/ 00.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Κυρ.-Τετ.: 19.30/ 21.30/ 23.30

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DOLBY SRD)
Κυρ.-Τετ.: 19.45/ 22.00/ 00.15

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυρ.-Τετ.: 19.40/ 21.50/ 00.00

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Κυρ.: 16.00/ 18.00, Δευτ.-Τετ. 12.00/ 14.00/ 16.00/ 18.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Κυρ.-Τετ.: 20.00/ 22.10/ 00.20

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Κυρ.-Τετ.: 20.20/ 22.10/ 00.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DTS)
Κυρ.-Τετ.: 17.50, Δευτ. & 12.30/ 15.50

VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Κυρ.-Τετ.: 18.15/ 20.15/ 22.15/ 00.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Κυρ.-Τετ.: 18.15/ 20.15/ 22.15/ 00.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 15
Κυρ.-Τετ.: 17.15/ 19.30/ 21.30/ 23.30/ 01.30, Δευτ.-Τετ. & 12.45/ 15.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Κυρ.-Τετ.: 19.20/ 21.20/ 23.30

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Κυρ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30, Κυρ. 20.15/ 22.30


4 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Headliners της πασχαλινής εβδομάδας είναι η Μαύρη Αφροδίτη [4.5/5] του Abdellatif Kechiche και ο Γουίνι το Αρκουδάκι [4/5] της Disney, που άνοιξαν από τη Μεγάλη Πέμπτη. Ανήμερα του Πάσχα ο Duncan Jones συνεχίζει με το Source Code [3.5/5] να διαγράφει μια πορεία μεγάλης ελπίδαs του sci-fi αντίστοιχη με του Vincenzo Natali καμιά δεκαετία νωρίτερα, και οι αδερφοί Farrelly οδεύουν προς Apatow των συνταξιούχων με το Hall Pass [3/5]. Πιο πειραματικά, ο Michael Winterbottom βάζει μισο-τηλεοπτικά μισο-κινηματογραφικά τον Steve Coogan και τον Rob Brydon σε κανιβαλιστικά γαστριμαργική μονομαχία στο Trip [2.5/5] και ο Wim Wenders κάνει βιομηχανικά ένα StreetDance 3D για κουλτουριάρηδες στη Pina [1/5]. Ακάλυπτοι της εβδομάδας, ο Μύλος κι ο Σταυρός (2011) του Lech Majewski, μάλλον θα μοίραζαν screener σε καμιά δημοσιογραφική από αυτές που βλέπει ο verbal στον ύπνο του και ανοίγουν στο ΤΡΙΑΝΟΝ φορτωμένοι γενικά με αστεράκια από την ελληνική κριτική για το εικαστικό στιλιζάρισμά τους.

  2. ni pli said

    douglas adams reference for the win

  3. Anonymous said

    Σε review δύο παραγράφων διάβασα τα περισσότερα spoilers που έχω διαβάσει ποτέ σε κριτική ταινίας. Well done sir!

  4. cheaplog said

    Είμαστε γνωστοί spoilerάδες στις Μάζες, γράφουμε το τέλος από τη σύνοψη συνήθως :p

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.