Sleeping Beauty (2011): Sélection officielle trailer

Sleeping Beauty - Trailer

Πρώτη παραγωγή που έσπευσε να βγάλει trailer με την ανακοίνωση του προγράμματος των Κανών, και πρώτη ταινία που προβλήθηκε για τους κριτικούς από το διαγωνιστικό του φεστιβάλ, η Sleeping Beauty (2011) είναι και η πρώτη που δίχασε τις αντιδράσεις από τη Croisette φέτος, αντίθετα με τη.. δεύτερη, το We Need to Talk about Kevin (2011) της Lynne Ramsay, που μάζεψε διθυράμβους και βαφτίστηκε από νωρίς φαβορί για φοινίκωμα.

Η Κοιμωμένη της Julia Leigh που προβάλλεται επίσημα απόψε, έφαγε απότομο ξύπνημα στις Κάνες χτες λοιπόν, όπως διαπιστώνει ακόμα και ο τύπος στη χώρα καταγωγής της σήμερα. Η μουγκαμάρα των δημοσιογράφων στην αίθουσα μετά τα credits, μεταφράστηκε στις ανταποκρίσεις τους κυρίως σε απορία για το πώς βρέθηκε η ταινία στο διαγωνιστικό, απορία που κατά μια σαρκαστική έννοια αντανακλά τις δηλωμένες (στις σημειώσεις της παραγωγής) προθέσεις της σκηνοθέτριας, το ενδιαφέρον της για το "Wonder Cinema". Μάλλον αδόκιμο σαν όρος, αυτό το σινεμά του θαυμαστού, το wonderkino, υποτίθεται επιδιώκει την ίδια πέρα απο κατηγοριοποιήσεις περιέργεια και έκπληξη, που προκαλούσαν στους επισκέπτες τους οι μεσαιωνικοί πρόδρομοι των σύγχρονων μουσείων. Το trailer και η γενικότερη προώθηση της Κοιμωμένης, μια.. έξαψη στη φαντασία σου στη προκαλούν, το λιγότερο ψαρώνεις από τη πηχυαία ολόθερμη στήριξη της Jane Campion, όμως η διάρκεια της ταινίας φαίνεται να σου φέρνει κυρίως βαρεμάρα όπως γράφει και η Sasha Stone, η Leigh τη γεμίζει (τη διάρκεια) με αντι-ερωτισμό και υπαινιγμούς υψηλών νοημάτων όπως παρατηρούν όλες οι αναφορές. Πρωταγωνίστρια της ταινίας με το ίδιο όπως και στο Sucker Punch (2011) κολάσιμα αγγελικό στιλάκι, η Emily Browning δήλωσε στη συνέντευξη τύπου σήμερα πως ο χαρακτήρας της έχει διεστραμμένα επίγνωση των όσων περνάει, προκαλώντας συνειρμούς μέχρι πίσω στη Sweetie (1989) της Campion που παραγνωρίστηκε αρχικά στην υποδοχή της στις Κάνες, και μετριάζοντας κάπως τις τωρινές κακίες. Όπως και η Campion τότε, η Leigh είναι πρωτάρα, και έφαγε χρόνια προσπαθώντας να βρει παραγωγή, παρόλο που το σενάριό της βρέθηκε στη περιβόητη χολιγουντιανή Μαύρη Λίστα συμπαρασέρνοντας και την ίδια σε αναγνώριση από το 2008. Η Leigh είναι και συγγραφέας με δυο αναγνωρισμένες νουβέλες στο ενεργητικό της, και έτσι για την έμπνευσή της δίνει credit στον Yasunari Kawabata και τον Gabriel Garcia Marquez, παρόλο που η ιδέα είναι πανάρχαια. Σε αυτή της τη παραλλαγή, η ιστορία της ωραίας που μέχρι και παιδιά της κάνουν όσο κοιμάται, αφορά φοιτήτρια που (έκπληξη!) έχει ανάγκη από λεφτά και τα βγάζει κάνοντας κάπως τη πόρνη.



Previously on Movies for the Masses: Midnight in Paris (2011): Trailer d' ouverture

4 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Όσο εγώ έψαχνα τις ανταποκρίσεις των άλλων, ο cinemad που τα προβλήματα του Blogger τον κάνανε προσωρινά cinemagr, μας άφηνε και τη δικιά του χωρίς να τη πάρω χαμπάρι:

    "Σκηνοθετικό ντεμπούτο για την Αυστραλή συγγραφέα Τζούλια Λι και, μαζί, η πρώτη ταινία του φετινού διαγωνιστικού τμήματος του Φεστιβάλ των Καννών, το Sleeeping Beauty άφησε ανάμικτα συναισθήματα στη δημοσιογραφική του προβολή, χειροκροτήθηκε από δύο άτομα (αναζητώ τον δεύτερο…) και σίγουρα θα αποτελέσει ένα από τα πιο αινιγματικά φιλμ της επερχόμενης σεζόν.

    Κορίτσι για όλες τις δουλειές (η Έμιλι Μπράουνινγκ του Sucker Punch), με αρκετά χαλαρή άποψη περί ηθών, απαντά σε ύποπτη αγγελία που μπορεί να σχετίζεται με μαστροπεία, για να καταλήξει αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος, κρατώντας συντροφιά σε γηραιούς κυρίους, οι οποίοι μπορούν να κάνουν οτιδήποτε μαζί της (ενώ εκείνη είναι ναρκωμένη, πάντοτε) πλην της διείσδυσης. Ψυχολογική ψυχρότητα, έφεση στα ακίνητα, γενικά πλάνα, μια οριακή αντίληψη του σασπένς, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Sleeping Beauty, μιας ταινίας που σου αφήνει αρκετά ερωτηματικά και τη διάθεση να την αναλύσεις, χωρίς να είσαι ποτέ σίγουρος πως θ’ αντιληφθείς τις πραγματικές προθέσεις της Λι. Με λίγα λόγια, για την περίπτωση όπου ένας «παραλληλισμός» βοηθά, αφήνει μια γεύση από την Ωραία της Ημέρας του Μπουνουέλ, λες και τη σκηνοθέτησε ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ!"

  2. cheaplog said

    Όσο εγώ έψαχνα τις ανταποκρίσεις των άλλων, ο cinemad είχε στείλει τη δικιά του, την οποία ξανασημειώνω, γιατί την εξαφανίσανε στο εντωμεταξύ τα προβλήματα της πλατφόρμας του Blogger:

    ====
    Σκηνοθετικό ντεμπούτο για την Αυστραλή συγγραφέα Τζούλια Λι και, μαζί, η πρώτη ταινία του φετινού διαγωνιστικού τμήματος του Φεστιβάλ των Καννών, το Sleeeping Beauty άφησε ανάμικτα συναισθήματα στη δημοσιογραφική του προβολή, χειροκροτήθηκε από δύο άτομα (αναζητώ τον δεύτερο…) και σίγουρα θα αποτελέσει ένα από τα πιο αινιγματικά φιλμ της επερχόμενης σεζόν.

    Κορίτσι για όλες τις δουλειές (η Έμιλι Μπράουνινγκ του Sucker Punch), με αρκετά χαλαρή άποψη περί ηθών, απαντά σε ύποπτη αγγελία που μπορεί να σχετίζεται με μαστροπεία, για να καταλήξει αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος, κρατώντας συντροφιά σε γηραιούς κυρίους, οι οποίοι μπορούν να κάνουν οτιδήποτε μαζί της (ενώ εκείνη είναι ναρκωμένη, πάντοτε) πλην της διείσδυσης. Ψυχολογική ψυχρότητα, έφεση στα ακίνητα, γενικά πλάνα, μια οριακή αντίληψη του σασπένς, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του Sleeping Beauty, μιας ταινίας που σου αφήνει αρκετά ερωτηματικά και τη διάθεση να την αναλύσεις, χωρίς να είσαι ποτέ σίγουρος πως θ’ αντιληφθείς τις πραγματικές προθέσεις της Λι. Με λίγα λόγια, για την περίπτωση όπου ένας «παραλληλισμός» βοηθά, αφήνει μια γεύση από την Ωραία της Ημέρας του Μπουνουέλ, λες και τη σκηνοθέτησε ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ!

  3. cheaplog said

    Σα πιο γενικότερη εικόνα, μια βδομάδα μετά, και αντίθετα με το Apollonide, η Ωραία Κοιμωμένη μπορείς να πεις ότι δε βρήκε γυναικεία στήριξη, όπως διακρίνεται έντονα στην αντιπαράθεση των δυο φιλμ από την Karina Longworth για λογαριασμό της Village Voice. Έτσι, μιας και οι γυναίκες έχουν την τάση να μπερδεύουν την επίδειξη με την ουσία, μπορείς να συμπεράνεις ότι από τα δυο κυριολεκτικά μπουρδελοφίλμ του διαγωνιστικού, η Κοιμωμένη είναι αυτή που κρύβει έναν αυθεντικό προβληματισμό και μια πραγματική συναισθηματική οδύνη, όπως ας πούμε παρατήρησε ο David Fear για λογαριασμό του Time Out NY.

    Η ταινία βρήκε και βορειοαμερικάνικη διανομή, από τη Sundance Selects, παρεμπιπτόντως.

  4. cheaplog said

    Παρεμπιπτόντως επίσης, οι κριτικές για τον Kevin της Lynne Ramsay ξεφούσκωσαν περνώντας τον Ατλαντικό (i.e. ήταν διθυραμβικές μόνο στον βρετανικό κυρίως, και τον ευρωπαϊκό λιγότερο, τύπο). Αν και δε ξεφούσκωσαν τόσο όσο μπορεί να σε κάνει να πιστέψεις το "unpersuasive drama" με "demon child of near-parodic proportions" που αναφέρει η Manohla Dargis στους NY Times, και η ταινία παραμένει υποψήφια να τσιμπήσει κάνα βραβείο, αν όχι τιποτάλλο για να δικαιολογήσει τη παρουσία τόσων γυναικείων δημιουργιών στο διαγωνιστικό.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.