Νύχτες Πρεμιέρας 2011: Το πρόγραμμα

Τη γλώσσα στην παράδοση της διοργάνωσης που διαφημίζει, φαίνεται να βγάζει φέτος η αφίσα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x, που στην 17η επέτειό του, από τις 14 έως τις 25 Σεπτέμβρη σε Αττικόν, Απόλλων, Δαναούς και Άστορ για πρώτη φορά, θα παρουσιάσει το λιγότερο πρεμιερίστικο πρόγραμμα της πρόσφατης μνήμης. Εδραιωμένες ως το απόλυτο ραντεβού πρώτων συστάσεων με τους μεγάλους τίτλους του χειμώνα που υποδέχονται, οι Νύχτες Πρεμιέρας είχαν ανθίσει σερβίροντας σε εθνική και διασυνοριακή πρώτη προβολή τις ταινίες που οι διανομείς θα άπλωναν στη διάρκεια της σαιζόν που ακολουθούσε. Αυτό τους το υπερατού, τα τελευταία χρόνια είχε εκφυλιστεί σε πρεμιέρες τίτλων που έβγαιναν... την άλλη βδομάδα, όπως θα’χες προσέξει, οπότε δεδομένης και της δυσκολίας των εποχών, αλλά και του home cinema που έχεις ανοίξει στον υπολογιστή σου, ετούτη η φετινή (μάλλον επιβεβλημένη εκ των πραγμάτων) στροφή σε πιο ανεξάρτητους στόχους, μπορεί να δώσει στη διοργάνωση την ευκαιρία να επανεφευρεθεί με μια πιο ευέλικτη και φεστιβαλικά διευρευνητική ταυτότητα.

Για να το δεις και πρακτικά πάντως, βγάζοντας απ’ τη μέση το The Artist που θα ανοίξει και το A Separation που θα κλείσει το φεστιβάλ, απ’ τη λίστα των τριζάτων τίτλων της διοργάνωσης ξεπηδάνε στην πρώτη ανάγνωση μονάχα το The Ides of March που άνοιξε τη Βενετία πριν καμιά βδομάδα, τα We Need to Talk About Kevin και La Conquête που προκάλεσαν ένα κάποιο σούσουρο στις περασμένες Κάνες, άντε και το The Conspirator που επαναφέρει τον Robert Redford πίσω από την κάμερα, τέσσερα χρόνια μετά το Lions for Lambs (2007), αφήνοντας χώρο για το Drive του Nicolas Winding Refn, να ξεχωρίζει ως η καλύτερη πρόταση της λίστας, με διαφορά. Η πενία στην προκάτ λίστα, βέβαια, αφήνει χώρο στο φεστιβάλ να έχει να σου παρουσιάσει πάνω από μια ντουζίνα νέων ελληνικών τίτλων, με τις Τρεις Μέρες Ευτυχίας του (γραμματέα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου) Δημήτρη Αθανίτη, να ανοίγει το πρόγραμμα, το ντοκιμαντέρ Γιώργος Τζιώτζιος: See you in Freedonia του Αντώνη Κιούκα να προδιαγράφεται ως απείρως συγκινητικό homage στον εμπνευστή και ιδρυτή όχι μονάχα του φεστιβάλ, αλλά και του περιοδικού που το διοργανώνει, και ανάμεσα σε χλιαρόψυχρες πρεμιέρες όπως το Αννίβας Προ των Πυλών της Ελισσάβετ Χρονοπούλου και τη Δεμένη Κόκκινη Κλωστή του Κώστα Χαραλάμπους, να ξεχωρίζουν η Αμνηστία του Μπουγιάρ Αλιμάνι και Το Γάλα του Γιώργου Σιούγα, ως οι δυο ελληνικές παραγωγές που πρέπει να δεις όχι μόνο στο φεστιβάλ, αλλά και στις αίθουσες γενικότερα.

Στις πιο φεστιβαλικές επιλογές, όπως κάθε χρόνο το πρόγραμμα είναι διανθισμένο με αφιερώματα σε δημιουργούς και κινηματογραφικά γκρουπαρίσματα, όπως οι επιλογές τίτλων που οι προγραμματιστές εμπνεύστηκαν από την έκθεση του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ για τον Franz Kafka, το focus στη Νορβηγική σκηνή και τα αφιερώματα στις φιλμογραφίες των Yasuzo Masumura και τον Yohan van der Keuken, ενώ η διοργάνωση έχει εξασφαλίσει το Rundskop που εκτός απ’ το απόλυτο βελγικό blockbuster, είναι και μια απ’ τις καλύτερες ταινίες του περασμένου Βερολίνου, ως συναρπαστικά ανυπόταχτη στα είδη που φλερτάρει. Στο ίδιο φεστιβάλ, το Khodorkovsky αυτοδιαφημιζόταν με τις απόπειρες κλοπών και καταστροφών του υλικού του για την ιστορία βαθύπλουτου Ρώσου που τα έβαλε με τον Πούτιν και κόντεψε να καταλήξει με τσιμεντένια παπούτσια, ενώ απ’ το industry των Κανών, έρχεται το απολαυστικό και διαφωτιστικό ντοκιμαντέρ Corman’s World για την παρακαταθήκη του Roger Corman, ντοκιμαντέρ που έκανε επιλεγμένες προβολές για δημοσιογράφους και επαγγελματίες στο φεστιβάλ της Κρουαζέτ, για να ταιριάξει με την τιμητική εκδήλωση που οργανώθηκε για έναν από τους εικονικότερους και πλέον παραγνωρισμένους πιονέρους του αμερικανικού ανεξάρτητου. Το Submarine, το Win Win και το ντοκιμαντέρ Senna για τον θρυλικό πιλότο της Formula 1, έρχονται ως αξιόπιστες επιλογές απ’ το Sundance, το Another Earth μοιάζει ελαφρώς ριψοκίνδυνη επιλογή, αλλά μιας κι έχει τη στάμπα του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ στην προβολή του, το ρίσκο το αναλαμβάνουν άλλοι, ενώ τα Hobo with a Shotgun, Attack the Block και 3-D Sex and Zen: Extreme Ecstasy, προσφέρονται ως εγγυήσεις αν θες να δοκιμάσεις κάτι ελαφρώς αλλόκοτο και αρκούντως διαφορετικό.



Previously on Movies for the Masses: Βενετία 2011: Το line-up

7 Responses so far.

  1. Εγώ said

    To Red State δεν το ανέφερες. Τόσο έχει ξεπέσει ο Kevin Smith?

  2. verbal said

    Για τον Smith θα αφήσω να απαντήσει ο cheaplog που είναι και κολλητοί, αλλά το Red State εμπίπτει στους τίτλος του αφιερώματος του home cinema του υπολογιστή σου, που αναφέρεται στην αρχή.

    Στην ίδια κατηγορία μπορεί να'ναι και δυο-τρεις άλλοι τίτλοι που αναφέρονται στο κείμενο, αλλά θεωρώ ότι αξίζουν περισσότερο τον αναφορά, προφανώς.

  3. Anonymous said

    Ενδιαφέρομαι Για Μερικές Ταινίες Που Προβάλλονται Σε Δημοσιογραφικές Το Πρωί. Διάβασα Ότι Το Εισητήριο Για Το Κοινό Είναι 4 Ευρώ, Αλλά Υπάρχει Ακόμα Αυτή Η Επιλογή Ή Έχουν Εξαντληθεί Τα Εισητήρια; Επίσης Θα Ήθελα Να Παρακολουθήσω Μερικές Ταινίες Από Το Βασικό Πρόγραμμα. Θεωρείτε Ότι Είναι Πλέον Εφικτό Κάτι Τέτοιο Ή Έχουν "Κλείσει" Οι Αίθουσες; Συγγνώμη Που Σας Ζαλίζω, Απλώς Είμαι Από Την Επαρχία Και Ανεβαίνω Για Λίγες Μέρες Αθήνα.Ευχαριστώ Προκαταβολικά.

  4. cheaplog said

    Στις δημοσιογραφικές το πρωί δε ξέρω να πατάει και πολύς κόσμος. Εισιτήρια, ακόμα και στις sold out προβολές παίζει και να υπάρχουν τη τελευταία στιγμή, αν φαίνεται ας πούμε ότι αρκετός κόσμος έκλεισε θέση αλλά δε πρόκειται να εμφανιστεί να τη πιάσει κιόλας.

  5. Anonymous said

    Σε Ευχαριστώ Πάρα Πολύ!

  6. Anonymous said

    Ευχαριστώ Πάρα Πολύ Για Τις Πληροφορίες. Θα Δω Κανέναν Σας Πρωινιάτικα; Νομίζω Το Ψιλιαστήκατε Ότι Είμαι Ο Μεσσίας xD.

  7. cheaplog said

    Ερρρ.. εγώ είμαι βραδινός τύπος και ο verbal είναι international αυτές τις μέρες, γι' αυτό και δεν είχαμε πρωινή παρουσία τελικά :p

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.