J. Edgar (2011): Trailer σαρώματος

J. Edgar - Trailer

Με trailer που κυκλοφόρησε ξημερώματα Τρίτης διαδιχτυακά, ο J Edgar (2011) του Clint Eastwood δηλώνει συμμετοχή στη φετινή οσκαρική κούρσα από θέση φαβορί, παρόλο που παρέκαμψε ουσιαστικά όλα τα φθινοπωρινά φεστιβάλ. Το δύσκολο είναι να διακρίνεις αν η παραγωγή είχε ποντάρει σε αυτόν τον συγχρονισμό, αν η Warner είχε την αίσθηση από νωρίτερα ότι η κούρσα θα είναι ακέφαλη σε αυτό το σημείο, ή αν απλά υπερίσχυσαν τα συνήθεια του γέρο-Clint, που δε τις συμπαθεί τις.. πολλές φανφάρες στιλ Hereafter (2010) πέρσι.

Δεδομένα, το φεστιβάλ του Toronto που έληξε το σαββατοκύριακο, έβγαλε φαβορί για.. το ξενόγλωσσο Όσκαρ, τάση που επισημοποίησαν κάπως και τα βραβεία κοινού του, επιβεβαιώνοντας και την αίσθηση που είχε από νωρίτερα η ανεξάρτητη διανομή, ότι τα βαριά χαρτιά του Χόλιγουντ φέτος τείνουν προς crowd pleasers. Στιλ The Help (2011) που από τη ταμειακή πορεία του και μόνο θα το έπαιρνε το χρυσό αγαλματάκι άμα αυτό είχε απονεμηθεί τη Κυριακή, ή στιλ Moneyball (2011) που θα παίρνει όλα τα αγαλματάκια κοινού αυτό το σαββατοκύριακο με ατραξιόν τον Brad Pitt, όπως τα 'παιρνε ας πούμε το Blind Side (2009) για τη Sandra Bullock. Σε τέτοιο σκηνικό, οι προβλέψεις, κομπλέ με αποδόσεις από τους bookies, επικεντρώνονται στα χαρτιά των στούντιο, χαρτιά σα το Yound Adult (2011) του Jason Reitman, που η Paramount δε φαίνεται να σκοπεύει να αποκαλύψει πριν τον Δεκέμβριο. Ή χαρτιά σα το Extremely Loud and Incredibly Close (2011) του Stephen Daldry, του.. μεγαλύτερου σκηνοθέτη της προηγούμενης δεκαετίας (σύμφωνα με τις επιλογές της αμερικάνικης ακαδημίας τουλάχιστο), στο οποίο η Warner επιφυλάσσει ακόμα πιο κουκουλωμένη πορεία, άνοιγμα τα Χριστούγεννα για οσκαρική συμπερίληψη, και διανομή από το Γενάρη του 2012.

Η Warner, στούντιο που όπως και τα περισσότερα τελευταία, μετράει τα εκατομμύριά του στις καμπάνιες για τα αγαλματάκια, φέτος κατεβάζει και τρίτο άλογο στη κούρσα της καλύτερης ταινίας, τον ακροτελεύτιο Harry Potter, και σε αυτό το σκηνικό, το σιγουρότερο που μπορείς να πεις για τον J Edgar με βάση τις πρώτες σκηνές του, είναι ότι.. ταιριάζει. Το φιλμ φαίνεται να στέκεται κάπου ανάμεσα στο Changeling (2008) και το Invictus (2009), με όλη αυτή τη λεπτομέρεια της εποχής και τα σκοτεινά ως σκοτεινο-ιπποτικά χρώματα από τη μια, και όλη τη.. ψυχοτόνωση κομπλέ με ατάκες και μονολόγους από την άλλη. Και έτσι κάπως θα παίζει κιόλας (το φιλμ), σε τρία acts που να πιάνουν τον ήρωα από ελπίδα του έθνους και να τον παραδίδουν ενάντια σε όλους (παραδομένο στους δαίμονές του βέβαια), ακουμπώντας την ομοφυλοφιλία του στο.. χέρι. Το τελευταίο, ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα σημεία μιας από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του προηγούμενου αιώνα, μπορείς πλέον να το διαπιστώσεις και μόνος σου στο trailer, ήτανε όμως κοινή γνώση, μαζί με τη γενικότερη αφηγηματική δομή, από τον περσινό χειμώνα, όταν άρχισαν οι διαρροές του σεναρίου του Dustin Lance Black. Από τότε, ο Black και ο Eastwood δηλώνανε πως η 40χρονη σχέση του J Edgar Hoover με τον Clyde Tolson καταγράφεται μεν στην ταινία, αλλά τόσο διακριτικά όσο περίπου και στη δημόσια εικόνα της, το ίδιο επαναλαμβάνουνε τώρα και στη διάρκεια της προώθησης, πιο χαρακτηριστικά στην κοινή τους συνέντευξη στο GQ του Οκτωβρίου. Η Warner οριστικοποίησε στις αρχές Αυγούστου την ημερομηνία εξόδου της ταινίας (αρχές Νοεμβρίου, με πρεμιέρα στο φεστιβάλ του AFI εκείνες τις μέρες), τότε το μόνο δεδομένο ήτανε πως μοντάζ και εφέ δε προλάβαιναν να ολοκληρωθούν μέχρι τις αρχές του Σεπτέμβρη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είχανε ξεφύγει από τη συνηθισμένη, σφιχτή σε ημερομηνίες, εργασιακή αξιοπιστία του Eastwood.



Previously on Movies for the Masses: Hobo with a Shotgun (2010): Trailer πρεμιέρας

8 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Links στο θέμα περνάω οσονούπω. Ο τίτλος περισσότερο υπονοεί.. Hoover (δηλαδή.. σκούπα :p), παρά σάρωμα βραβείων, αν και οι bookies έχουνε δώσει το Όσκαρ στον Leo ήδη.

  2. cheaplog said

    Τώρα όποιος δεν έχει υπόψη καμιά ταινία του Eastwood (και κάπως έτσι ακούγονται τα σχόλια των περισσότερων στο δίχτυο), μπορεί να μιλάει για ασυνέπειες στη προφορά, στην ερμηνεία, στο μακιγιάζ του Leo ας πούμε. Την ίδια "ασυνέπεια" μπορούσε βέβαια να διακρίνει κανένας και στο trailer του Invictus για παράδειγμα, αλλά είναι γνωστό ότι δε πολυαπασχολεί αυτή τον Eastwood, έχει υπόψη ο άνθρωπος και τη γενικότερη εικόνα, η ταινία είναι συνεχής ροή, και σε αυτή μετράει πολύ περισσότερο η αίσθηση της στιγμής από τη μια, και η συνολική αίσθηση από την άλλη, όχι η αίσθηση ένα τέταρτο νωρίτερα συγκεκριμένα.

    Ακόμα χειρότερα ακούγονταν κατά καιρούς, σε χώρους που δεν έχουνε σχέση με τον κινηματογράφο γενικότερα (i.e. σε κουτσομπολιά), ότι ο Eastwood έκοψε τη μια και την άλλη γκέι σκηνή από τις.. καναδυο που περιλαμβάνει η ταινία έτσι κι αλλιώς. Ο Clint είναι γνωστό πως γυρίζει ότι σενάριο έχει στα χέρια του, ο Black δήλωσε πολλές φορές, ότι τις φήμες για τραβεστισμό του Hoover τις άφησε απέξω γιατί τις έκρινε αβάσιμες.

  3. cheaplog said

    Γενικότερα ο Black από το χειμώνα έκανε δηλώσεις στη βάση ότι το σενάριο είχε διαρρεύσει και το είχανε υπόψη τους όλοι, ακόμα και τις αλλαγές στα drafts. Εκτός όμως από φάσεις σαν αυτή του Larry Cohen που προωθούσε τη κυκλοφορία της δικιάς του (από το 1977) ταινίας στο DVD, οι περισσότεροι στα ρεπορτάζ κάνανε.. τον ρεπόρτερ, μεταφέρανε γεγονότα και δηλώσεις χωρίς να πολυπαίρνουνε θέση. Αυτό από τη μια έχει σχέση με τη γενικότερη επίθεση του Χόλιγουντ στις διαρροές σεναρίων (η Fox πρώτη σε αυτόν τον πόλεμο, το 'χα γράψει κάποιες φορές παλιότερα), αλλά από την άλλη έχει σχέση, πιστεύω, και με το γενικότερο ιστορικά αμφιλεγόμενο της σχέσης του Hoover με τον Tolson. Κανένας δε θέλει να πάρει θέση κινδυνεύοντας να βγει εκτεθειμένος, με εξαίρεση όσους έχουνε συμφέροντα να το κάνουν, όχι απαραίτητα DVD να προωθήσουν, αλλά λόγους να βγάλουνε τον Hoover γκέι.

    Πολλοί προσπαθούνε να βγάλουνε τον Hoover και.. μαύρο, 100% λευκός δεν φαίνεται να ήτανε, o Eastwood έχει δεδομένα την οπτική ότι αυτά ήτανε στοιχεία μόνο (και όχι βάση) της γενικότερης αντιφατικής προσωπικότητας του Hoover, ή απλή λάσπη.

  4. cheaplog said

    (Δεδομένα εννοώ από κάτι δηλώσεις του ότι για τέτοιους λόγους ενδιαφέρθηκε για το σενάριο)

  5. cheaplog said

    Για να κλείσω τις σημειώσεις μου: μεγαλύτερο νέο του Toronto οι υποσχέσεις Trier για πολλή τσόντα στη Νυμφομανή (link), o Black να μιλάει για τα φουστάνια του Hoover μεταξύ άλλων (link), και η κυρίαρχη ιστορική άποψη για το θέμα (link).

  6. cheaplog said

    Ερρρ.. η συνέντευξη στο GQ είναι προφανώς του DiCaprio και του Eastwood, τα μπέρδεψα μιλώντας για τη συνέχεια (και τη συνέπεια) στις δηλώσεις των συντελεστών, θα το διορθώσω και στο κείμενο σε κάποια φάση.

  7. Ivan said

    Eπιβλητικό trailer...

  8. Tasos said

    Ωραίο το trailer. Φαίνεται ότι έχει γίνει καλή δουλειά από τον γερο-Clint Eastwood αλλά και από τον Leonardo DiCaprio που όσο μεγαλώνει εξελίσσεται και με εκπλήσσει! Περιμένουμε να δούμε την ταινία ολόκληρη για να βγάλουμε περισσοτερα συμπεράσματα ;)

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.