Beasts of the Southern Wild (2012): Meet the filmmaker


Από τη πρώτη του μέρα, το διαγωνιστικό του Sundance βρήκε φαβορί για το μεγάλο βραβείο της επιτροπής στο τέλος του, το Beasts of the Southern Wild (2012) του πρωτοεμφανιζόμενου Benh Zeitlin. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του WRAP που αναμεταδίδει το Reuters, η ταινία σήκωσε θύελλα ενθουσιασμού στο Park City μετά τη προβολή της, και φαίνεται να μάζευε προτάσεις διανομής από όλους τους συνήθεις υπόπτους, Fox Searchlight, Focus, Sony Classics, Weinsteins, μέχρι τα ξημερώματα.

Από τη σύνοψή της, η ταινία καταπιάνεται με ατρόμητη εξάχρονη που μένει με τον πατέρα της στη "Μπανιέρα", μια περιοχή στο Δέλτα του Mississippi που μοιάζει με την άκρη του κόσμου. Ο πατέρας της προετοιμάζει τη μικρή για το ξεδίπλωμα του σύμπαντος, την εποχή που δε θα μπορεί πια να τη προστατέψει. Εποχή που πλησιάζει φυσικά, αυτός αρρωσταίνει και το περιβάλλον απορυθμίζεται, οι πάγοι λιώνουν, προϊστορικά πλάσματα απελευθερώνονται, και αυτό το μοτίβο κινηματογραφικής σαγήνης χρησιμεύει, όπως καταλαβαίνεις, για να εκφράσει το δέος του κοριτσιού που εξερευνάει πια μόνο του το κόσμο, ένα σύμπαν "μυθολογικό, ανθρωπολογικό, φολκλορικό, και αποκαλυπτικό", ψάχνοντας τη μητέρα του. Όπως σημειώνει για λογαριασμό του φεστιβάλ ένας από τους υπεύθυνους του προγράμματός του, ο John Nein, το καστ απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από μη ηθοποιούς, αντικατοπρίζοντας και το grassroots της παραγωγής, που στηρίχτηκε από το Feature Film Program, το πρόγραμμα επιχορηγήσεων του Sundance.

Ο Benh Zeitlin είναι ένας σκηνοθέτης που βρέθηκε στη Νέα Ορλεάνη το 2006, για να καταπιαστεί με μετά-Katrina θεματική, όπως και οι μισοί φιλόδοξοι καλλιτέχνες της Αμερικής εκείνη την εποχή. Αλλά έξι χρόνια μετά, φαίνεται να βρίσκεται ακόμα εκεί, και έτσι η δημιουργική του προσέγγιση απέχει πια διαστημικά από επιφανειακή παπαρολογία, το Southern Wild του μαζεύει συγκρίσεις με το Winter's Bone (2010) για παράδειγμα, με ταινίες που ανακαλύπτουνε ιδιαίτερες γωνιές της Αμερικής, τις μικρές οδύσσειες επιβίωσης εκεί, τον μυελό των σπονδύλων, του περιβόητου πια 99% της χώρας της ευκαιρίας. Στη παρουσίαση του από το Sundance Channel, o Zeitlin εξηγεί πως συζητώντας με τα 3μισι χιλιάδες κοριτσάκια που ενδιαφέρθηκαν να περάσουνε από ακρόαση, ανακάλυψε καλύτερα και τους ανθρώπους πέρα από τη γη τους, διαπίστωσε πως η ιστορία που είχε στο μυαλό του ανταποκρίνονταν στις στροφές του μυαλού μικρότερων ηλικιών (6χρονων αντί 11χρονων), πως ο κεντρικός του χαρακτήρας ήτανε ένας μικρός πολεμιστής σαν αυτόν που είδε στη τουλάχιστο καταχαριτωμένη Quvenzhané Wallis. Ο 28χρονος σκηνοθέτης πιστεύει πως το 83λεπτο φιλμάκι του απευθύνεται σε όλους, πως έχει μια παγκόσμια αίσθηση "ελπίδας, λαμπρότητας, κουράγιου, σύνεσης, στην αντιμετώπιση της απώλειας των προσώπων και των τόπων που σε καθόρισαν". Αλλά η εμπορική πραγματικότητα είναι πιο ψυχρή από τις διαρκείς επευφημίες που ακολούθησαν τη προβολή στο Eccles Theatre, είναι μέχρι τώρα πολύ αμφίβολο αν ακόμα και οι έμπειρες θυγατρικές των χολιγουντιανών στούντιο (ή ο θείος Harvey) θα μπορέσουν να σμπρώξουν τη ταινία στο ευρύ κοινό.



Previously on Movies for the Masses: Insanely Twisted Shadow Planet: Insanely Twisted Artist

3 Responses so far.

  1. Anonymous said

    Ενδιαφέρον project φαίνεται, να δούμε πόσο καιρό θα τους πάρει να διαλέξουν διανομέα και να βγάλουν τρέιλερ βέβαια...

    Με γειά τη (νέα;) YT-embedding στροφή των Μαζών, btw. Να περιμένουμε και τρέιλερ από YT σε επόμενα θέματα καμιά φορα;

    -Broεδρος

  2. cheaptalk said

    Τη πνευματική ιδιοκτησία τη σεβόμαστε, μπορεί να κάνουμε και καμιά αναπαραγωγή για.. ενημερωτικούς λόγους αλλά τη διανομή κάθε έργου τη σεβόμαστε, όπως φαίνεται άμα ακολουθήσεις και τα previously σε αυτή τη σειρά. Πνευματική ιδιοκτησία είναι και τα τρέιλερ και οι αφίσες φυσικά κάθε ταινίας φυσικά, αλλά αυτά τα διαθέτει η κάθε παραγωγή για δημοσιογραφική αναπαραγωγή, και τα αναπαράγουμε.

    Έχω ήδη εξηγήσει τους βασικούς λόγους για τους οποίους γιουτιουμπιασμένο κινηματογραφικό υλικό δεν εμφανίζεται στις Μάζες. Επιπλέον, το να γεμίζουν τα γιουτιούμπια με 363 εκατομμύρια αναπαραγωγές του ίδιου τρέιλερ, απλά για να έχει η κάθε αναπαρωγή και διαφορετική στάμπα ανεβάσματος, δε το βλέπω και για πολύ σοβαρό ούτε χρήσιμο για κανέναν. Και ούτε σοβαρή αισθητική μπορεί να έχει μια σελίδα που ενσωματώνει υλικό από εξωτερικές πηγές, όπως φαίνεται και από τη κουμπάρα μες στη φάτσα του Zeitlin στο θέμα.

  3. cheaptalk said

    To Beasts of the Southern Wild κέρδισε τελικά το μεγάλο βραβείο στο Sundance, και ο Benh Zeitlin σήκωσε στον αέρα αντί για αγαλματάκι τη μικρή του πρωταγωνίστρια που έγινε και το αστέρι της διοργάνωσης.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.