Beli Beli Svet (2010)

Άσπρος Άσπρος Κόσμος / White White World
Elena, Poster

Σκηνοθεσία: Oleg Novkovic
Σενάριο: Milena Markovic
Παίζουν: Jasna Djuricic, Uliks Fehmiu, Hana Selimovic


Δες/Κρύψε το trailer

Πρώην μποξέρ και νυν ιδιοκτήτης μπαρ, τραβιέται πότε με την άρτι αποφυλακισθήσα σύζυγο και δολοφόνο του παλιού προπονητή του, πότε με την κόρη της. Εν τέλει διαλέγει μια για γυναίκα του, μα μάλλον κάνει λάθος επιλογή.
Beli Beli Svet, PhotographΌταν βλέπεις σέρβικο που ξεκινάει με πισωκολλητό στο πεντάλεπτο, ξέρεις ότι πρόκειται ν’ ακολουθήσει πολλή ποιότητα, και το μοιρολόι που σκάει αμέσως μετά το σπέρμα, έρχεται σαν τραγουδιστή επιβεβαίωση σ’ αυτό το περίεργο μείγμα μοντέρνου κινηματογραφικού δράματος και αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, κομπλέ με τους χορούς και τα τραγουδιστά τους διαλείμματα. Τραγικές ζωές τραγικών ανθρώπων ξεδιπλώνονται με γοητευτική ελλειπτικότητα, μέσα σε σάλες, μπάρες και καφενέδες που μυρίζουν βαλκανίλα, απ’ αυτήν που ποτίζει τους τοίχους όταν τινάζονται πάνω τους φτυσιές, ιδρώτες κι αίματα, απ’ τα μπουνίδια και τα πηδήματα που χρησιμοποιούν οι λιγομίλητοι χαρακτήρες για να επικοινωνήσουν καλύτερα. Στα όρια της στερεοτυποποίησης, το σενάριο της Milena Markovic είναι γεμάτο κοινωνικά ανένταχτους, άξεστους και συναισθηματικά ανάπηρους ανθρώπους, που κυκλοφορούν και συμπεριφέρονται σαν άγρια ζώα ο ένας στον άλλο, ταιριαστά τα σπίτια τους αντί για σπιτικά μοιάζουν με σπηλιές μέσα στη ζούγκλα της πόλης τους, και σ’ αυτή τη ζούγκλα, ο παλιός μποξέρ που σερβίρει πια ρακές, είναι κατ’ αναλογία το λιοντάρι βασιλιάς που ποθούν τα θηλυκά και σκιάζονται τα σερνικά, όχι χωρίς λόγο, μιας και οι εκρήξεις βίας μοιάζουν να είναι γι’ αυτόν τόσο φυσικές όσο το ν’ αναπνέει. Σαν πιο συγκρατημένος Almodovar, ο Novkovic συνδυάζει χρώματα σε κοστούμια και σκηνικά για να προσδώσει μια διακριτική θεατρικότητα στο δράμα του, σα να θέλει υποσυνείδητα να σε προετοιμάσει απ’ την αρχή για το στημένο της υπερδραματοποίησης που σου επιφυλάσσει το σενάριο της Markovic, καθώς σε βυθίζει μαζί του στο σπιράλ του θανάτου της αρχαιοελληνικής τραγωδίας. Κινούμενη στα όρια της υπερπροσπάθειας, η πλανοθεσία είναι συνέχεια έτοιμη να εκραγεί από ένταση, για να ακολουθήσει την μονίμως στα κόκκινα δραματουργία αυτής της εκμοντερνισμένης Ηλέκτρας που μπλέκει και λίγο από Οιδίποδα στα τελειώματα, και δε φυλάει στιγμή ηρεμίας ούτε καν στις θεωρητικά χαλαρωτικές φάσεις του τσιγάρου μετά. Με ρυθμό αμείλικτο κι ασταμάτητο ο Novkovic σε παρασέρνει σε έναν καταραμένο καλπασμό προς την κόλαση, εστιάζοντας στους χαρακτήρες καμουφλάρει τις αδρές, καρικατουρίστικες γραμμές που χρησιμοποιεί το σενάριο για να σκετσάρει τις κοινωνιολογικές τους περιστάσεις, και παρ’ ότι οι χαρακτήρες της Markovic δεν καταφέρνουν στ’ αλήθεια να απλωθούν όσο θα χρειαζόταν για να νιώσεις ότι σε παίρνουν στο ταξίδι μαζί τους, η σπαρακτική βάση της δραματουργικής της ιδέας, είναι αρκετά δυνατή για να νιώσεις στο στομάχι σου τη μαχαιριά που κόβει το νήμα του τερματισμού, σε μια ταινία που θα μπορούσε να έχει μείνει και χωρίς τις αμφιβόλου αποτελεσματικότητας επιλογές των μουσικών διαλειμμάτων, αλλά όπως και να ‘χει, έρχεται από την Σερβία να σου θυμίσει τον αρχαίο πλούτο της Ελλάδας σε δραματουργικές αφετηρίες, και να σε κάνει να μελαγχολήσεις για την σύγχρονή της δημιουργική πενία.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
Capitol Ζέφυρος
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00

2 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Οι DNS servers της Otenet και όχι μόνο, έχουν προβλήματα. Και έτσι κριτικές για τις ταινίες της εβδομάδας θα εμφανίζονται σήμερα στις Μάζες το ίδιο αλλοπρόσαλλα.

  2. cheaptalk said

    Δέκα παραγωγές στριμώχνονται στις αθηναϊκές αίθουσες από σήμερα, χωρίς κανένα προφανή λόγο πλην της ανοιξιάτικης ερωτοτροπίας οι περισσότερες. Από τις εφτά (7) συνολικά με ξεχωριστό θέμα στις Μάζες, 3μιση αστεράκια μάζεψε ο σέρβικος Άσπρος Άσπρος Κόσμος (2010) και τρία το αμερικάνικο Τελικό Χτύπημα (2010). Από τις προτάσεις του Νεστορα Πουλάκου που ξεψαχνίζει όλες τις ελληνικές στο sevenart.gr, ένα μάτσο αστεράκια παίρνει η Πρώτη Ύλη (2010) του Χρήστου Καρακέπελη, ντοκιμαντέρ για "τους λούμπεν ανθρώπους που μαζεύουν τη σαβούρα από τους δρόμους" που θα προβάλλεται σε ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ και ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ, ενώ αρκετά λιγότερα συνοδεύουν τα Κωλόπαιδα (2011) του Στέλιου Καμμίτση στη τελευταία τους καλοκαιρινή νύχτα στα Εξάρχεια και στις προβολές τους στον ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ επίσης. Από αυτές τις επανεκδόσεις που στοχεύουνε στα τρισδιάστατα ευρώ σου, η Πεντάμορφη και το Τέρας (1991) κλείσανε καμιά εικοσαριά αίθουσες απογευματινές ώρες.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.