Aliens in the Attic (2009)

Εξωγήινοι στη Σοφίτα
Aliens in the Attic, Poster

Σκηνοθεσία: John Schultz
Σενάριο: Mark Burton, Adam F. Goldberg
Παίζουν: Παιδάκια, Τερατάκια


Δες/Κρύψε το trailer

Παρέα παιδιών προστατεύει νοικιασμένο εξοχικό από πράσινους εξωγήινους 30 πόντων που θέλουν φυσικά να.. ΚΑΤΑΚΤΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.Aliens in the Attic, PhotographΟι Εξωγήινοι στη Σοφίτα (2009) είναι μια παραγωγή 40-50 εκατομμυρίων που η Fox την έστειλε τον προηγούμενο μήνα αδιάβαστη (δηλ. χωρίς διαφήμιση) στα αμερικάνικα ταμεία. Και μάλλον εύλογα, αφού δε τη λες ακριβώς κακή (τη παραγωγή) αλλά από την άλλη δύσκολα βρίσκεις πράγματα να τη ξεχωρίζουν πέρα από την αποφασισμένη αναποφασιστικότητά της. Η ιδέα, όπως θα κατάλαβες, ήταν για κάτι ανάμεσα σε Gremlins (1984) και Μόνος στο Σπίτι (1990) αλλά στο βουτυρομπεμπέ των 00s, και το βλέπεις πρωταπόλα στους εξωγήινους, σχεδιασμένους να απειλούν να καταστρέψουν τον πλανήτη λιγότερο πειστικά και από τον δεινόσαυρο του Toy Story (1995). Αντίστοιχα, η υποχρεωτική 25χρονη που παίζει την ανήλικη ξανθιά που περιφέρεται με μπικίνι, έρχεται κατευθείαν από το φιλικότατο προς κάθε κοριτσάκι με πρασινότατο δείκτη ζήλιας, High School Musical (ή αλλιώς, και χωρίς υπερβολή, θα μπορούσες να μετρήσεις εκατοντάδες εκατομμύρια πιο προσοντούχες για τον ρόλο). Τα εφέ σίγουρα αξίζουν τα λεφτά τους στις περισσότερες σκηνές όμως στο τέλος ξαφνικά μοιάζουν να βγήκαν από γιαπωνέζικη μάχη τεράτων του '40, οι περισσότεροι παιδικοί χαρακτήρες μαζεύουν αυθεντική συμπάθεια στα περισσότερα σημεία όμως σε κάτι άλλα μουρμουράνε κάτι ακατανόητα για μαθηματικά σα να τους ελέγχουν 80χρονοι, η γιαγιά γίνεται.. Street Fighter στη πιο απίθανη σκηνή του φιλμ αλλά μοιάζει εκτός τόπου στις υπόλοιπες, και γενικά, με τη βοήθεια και του μοντάζ που δε βρίσκει σχεδόν ποτέ ρυθμό, συνεχώς έχεις την αίσθηση ότι σου αφηγείται παραμύθι ένας φοβερός παππούς.. με αλτσχάιμερ.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 17.15/ 19.15. Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.15
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3 COSMOTE
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Τετ.: 15.45/ 17.45

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 17.15/ 19.15. Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.15/ 16.15/ 18.15/ 20.15/ 22.15/ 00.15. Σάβ., Κυρ. & 12.15

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.30/ 18.20/ 20.10

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.30/ 18.20/ 20.10

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 16.50/ 18.50/ 21.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τρ.: 13.30/ 15.30/ 17.30/ 19.30. Σάβ., Κυρ. & 11.30
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Τετ.: 14.30/ 16.30/ 18.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τρ.: 18.50/ 21.00. Σάβ., Κυρ. & 16.50
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Τετ.: 18.50/ 21.00

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Τετ.: 15.30/ 17.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 17.30/ 19.30. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 13.30

The Time Traveler's Wife (2009)

Η Γυναίκα του Ταξιδευτή
The Time Travelers Wife, Poster

Σκηνοθεσία: Robert Schwentke
Σενάριο: Bruce Joel Rubin (απ’ το βιβλίο)
Παίζουν: Eric Bana, Rachel McAdams, περαστικοί


Δες/Κρύψε το trailer

Γενετικά ανωμαλιάρης με πάθηση που τον μεταφέρει στο χρόνο όπου και όποτε της καπνίσει, προσπαθεί να ριζώσει και να κάνει οικογένεια. Φαντάσου το δράμα της γυναίκας του.The Time Travelers Wife, PhotographΌχι ότι έχει και καμιά επιλογή, αφού σ’ αυτήν την εκδοχή του ταξιδιού στο χρόνο, ο χρόνος είναι μια λούπα που επαναλαμβάνεται και τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει, οπότε αντίο ελευθερία της βούλησης και δικαίωμα της επιλογής. Αλλά αυτά τα υπαρξιακά είναι πολύ βαριά και για το ίδιο το βιβλίο που προσπαθεί να μεταφέρει ο σεναριογράφος του Ghost (1990) (και του Jacob's Ladder (1990) αλλά και του... The Last Mimzy (2007), πόσο μάλλον για το ξεκοίλιασμα που παρουσιάζει ως κινηματογραφική εκδοχή.

Αν έχεις διαβάσει το best seller της Audrey Niffenegger, άσε κάθε ελπίδα στην πόρτα. Η ιδέα του ταξιδιού στο χρόνο είναι αρκετά φανταστική από μόνη της για να ίπταται στον αέρα απ’ όπου κι αν προσπαθήσεις να την πιάσεις, αλλά ο οργανικά λειτουργικός πλούτος των παράπλευρων χαρακτήρων και των παράλληλων ιστοριών που, στο βιβλίο, φρόντιζαν να κρατούν σα βαρίδια την αιθέρια ερωτική ιστορία του κεντρικού ζευγαριού κοντά στο έδαφος, στην ταινία μετατρέπονται σε τουρίστες που και μόνο σαν ονόματα σε κάρτες να εμφανίζονταν, χωρίς ηθοποιούς με πρόσωπα, το ίδιο αποτέλεσμα θα είχαν στο να προσφέρουν ρεαλιστικό υπόβαθρο στη φαντασιακή ιστορία του πυρήνα. Η οποία ποτίζεται με όση μελούρα προσπαθούσε να αποφύγει το βιβλίο και ευνουχίζεται απ’ ό,τι μπορεί να χαλούσε τη ζαχαρένια σου σφίγγοντας το στομάχι όπως κάναν οι σελίδες, ενώ πάσχει παράλληλα απ’ την ίδια έλλειψη σάρκας που πάσχουν κι οι δυο ερωτευμένοι της, στερούμενοι απ’ οποιουδήποτε είδους υπόβαθρο και παρελθόν, πέρα απ’ τα ενσταντανέ που διαλέγει ο Rubin ν’ αφήσει όρθια στο μακέλεμα του, για να φτιάξει ένα κολάζ που κι η ίδια η Niffenegger λέει πως δεν είναι η ταινία που είχε στο μυαλό της όταν της έλεγαν για μεταφορά του βιβλίου της, αν πιάνεις το νόημα.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΙΓΛΗ
Κήπος Ζαππείου, 210-3369369.
Πεμ. - Τετ.: 20.15/ 23.00

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 2
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.40

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΧΛΟΗ
Κασαβέτη 17, Κηφισιά, 210-8011500.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.00

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΑΛΣΟΣ (Ν. Φιλαδέλφεια))
Δεκελείας 154, Ν.Φιλαδέλφεια, 210-2583133, 210-2532003.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.15/ 20.30/ 22.45/ 01.00. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 13.45

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 4
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 20.40/ 22.40

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΜΙΚΟ
Επιδαύρου & Ανδρούτσου 20, Χαλάνδρι, 210-6815532, 2106826372.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.00
ΑΒΑΝΑ (Θερινός)
Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3, 210-6715905.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.00

ΓΑΛΑΤΣΙ
ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ SUZUKI
Στο Αττικόν Άλσος (Περιφερειακός Πολυγώνου-Γαλατσίου), 210-6997755, 210-6997788.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 22.00. Παρ., Σάβ. & 00.10
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.50

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Τετ.: 17.00/ 19.20/ 21.40/ 00.00
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Δευτ.: 17.00/ 19.20/ 21.40/ 00.00
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Τρ.: 17.00/ 21.40/ 00.00

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.00/ 22.15

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 17.30/ 19.45/ 22.00/ 00.15. Σάβ., Κυρ. & 13.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.30/ 23.50

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τρ.: 14.40/ 16.50/ 19.00/ 21.10/ 23.20. Σάβ., Κυρ. & 12.30. Τετ. 14.40/ 16.50/ 19.00/ 21.10

ΠΑΓΚΡΑΤΙ- ΒΥΡΩΝΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ
ΑΡΚΑΔΙΑ
Καραολή Δημητρίου 36 & Φορμίωνος 222, Πάρκο Ν. Ελβετίας, Βύρωνας, 210-7661166, 210-7661226.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00

Espion(s) (2009)

(Κατα)σκοπεύοντας / Spy(ies)
Espion(s), Poster

Σκηνοθεσία: Nicolas Saada
Σενάριο: Nicolas Saada
Παίζουν: Guillaume Canet, Géraldine Pailhas, Stephen Rea


Δες/Κρύψε το trailer

Υπάλληλος αεροδρομίου βρίσκεται μπλεγμένος σε υπόθεση διεθνούς τρομοκρατίας και καταλήγει κατάσκοπος στις υπηρεσίες της Γαλλίας.Espion(s), PhotographΠατώντας στην διεθνή τρομοφοβία της εποχής, ο Nicolas Saada, κριτικός κινηματογράφου και συντάκτης του Cahiers du cinema μεταξύ άλλων, με ειδίκευση στο αμερικάνικο σινεμά των '80s, στήνει ένα φτωχικό homage στις ψυχροπολεμικές ταινίες που αγάπησε μεγαλώνοντας, λέει, και ως κλασικός Γάλλος, το παραγεμίζει με ατμοσφαιριτζίδικες φαταλιστικές ψυχοψαχτικές παπάρες κι ένα ανεπεισοδιακό ρομάντζο που έβγαλε απ’ την κατάψυξη και ξέχασε να ξαναζεστάνει. Το παγωμένο ρολόι, σού προσφέρει άπλετο χρόνο να απολαύσεις τον Guillaume Canet να περιφέρεται σα ζόμπι σε έναν ρόλο χωρίς παλμό, τον δικό σου παλμό σε κάνουν να ψαχουλεύεις οι ερασιτεχνικές ερμηνείες των περιφερειακών χαρακτήρων, κι όποτε ο Saada θυμάται να ανεβάσει λίγο το ρυθμό λοξοκοιτώντας προς το σασπένς, σε κάνει να τραβάς τις σάρκες σου με την άρνησή του να συμβιβαστεί με το budget του και την αδυναμία του να το διαχειριστεί με τρόπο που να μην σκάσει στα μούτρα και τα δικά του και τα δικά σου.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΒΟΞ
Πλατεία Εξαρχείων, 210-3301020.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.00

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΕΣΙΣ (Θερινός)
Λ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι, 210-3833527.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΛΙΛΑ Νέο παράθυρο
Νάξου 115, Αγ. Λουκάς, Πατήσια, 210-2016849.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.00


Also on Movies for the Masses: Espion(s) (2009): Nicolas Saada interview

Baarìa - La Porta del Vento (2009): Venice opening trailer


Με μια επική αναπόληση τριών γενεών σιτσιλιάνικης ιστορίας, φιλοδοξεί απόψε να μαγέψει την επιτροπή και τους καλεσμένους του ο Marco Müller, στο άνοιγμα της 66ης βενετσιάνικης Μόστρας του, που έχει δυο δεκαετίες να δει ντόπια ταινία να σηκώνει την αυλαία της, κι ακόμα περισσότερο να δει το Χρυσό Λιοντάρι της να μένει εντός συνόρων.

Η Baarìa, όπως λέγεται στα σιτσιλιάνικα η Bagheria, είναι η γενέτειρα του Giuseppe Tornatore, «ένας ήχος αρχαίος, μια μαγική φόρμουλα, το μόνο κλειδί που μπορούσε να ξεκλειδώσει το σκουριασμένο συρτάρι, που κρύβεται η αίσθηση της πιο προσωπικής ταινίας» του, όπως λέει ποιητικά ο βραβευμένος με Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας σκηνοθέτης του Nuovo Cinema Paradiso (1988), ο οποίος για την επιστροφή στη μεγάλη οθόνη και τους μεγάλους τίτλους, μάζεψε 20 εκατομμύρια ευρώ, το μεγαλύτερο budget που έχει μαζέψει ιταλική ταινία τα τελευταία χρόνια, και ταξίδεψε ως την Τυνησία, για να ξαναχτίσει την πόλη του όπως ήταν το 1910 (με αφοσίωση στη λεπτομέρεια, εφάμιλη ενός Luchino Visconti, σύμφωνα με τη La Stampa), σε μια έκταση τριπλάσια από εκείνη που είχε χρησιμοποιήσει ο Martin Scorsese για να χτίσει τα σκηνικά που στοίχειωσαν οι Συμμορίες τη Νέας Υόρκης (2002) του στην Cinecittà. Αν δεν σου φτάνει αυτό για επική διάσταση και σου αφήνει αμφιβολίες το score του Ennio Morricone, για την εξιστόρηση ενός αιώνα κεφαλαίων της ιταλικής Ιστορίας (απ’ τη δικτατορία, στον Β’ Παγκόσμιο, στον αλληλοσπαραγμό των κομουνιστών με τους χριστιανοδημοκράτες, στο σήμερα), ο Tornatore έφτιαξε μια δαντέλα 200 χαρακτήρων, τους οποίους μοίρασε σε ερασιτέχνες και ηθοποιούς γνωστούς και πιο γνωστούς, Ιταλούς και γείτονες και τους σκόρπισε γύρω απ’ την κεντρική ερωτική ιστορία ενός ζευγαριού, απ’ την παιδική του ηλικία ως την εφηβική των παιδιών του, κι έδωσε τους πρωταγωνιστικούς ρόλους σε δυο αγνώστους (Francesco Scianna και Margaret Madè), αφήνοντας τους δεύτερους σε κάτι πιτσιρίκες σαν την Monica Bellucci. Οπότε αν μη τι άλλο, ο Ιταλός που μάχεται και για τον Λέοντα, θα ’χει κόσμο να υποδέχεται απόψε στο κόκκινο χαλί του και θα ’χει και χαβαλέ αν τούς μπερδέψει τις κόπιες και βάλει να παίξει η εκδοχή με τους σιτσιλιάνικους διαλόγους, αντί γι’ αυτή με τους ιταλικούς των αστών.


Previously on Movies for the Masses: Agora (2009): Ζόρικο trailer

Disney/Marvel μια κινηματογραφική ιστορία

The new Marvel heroesΗ εξαγορά της Marvel από τη Disney, το μεγαλύτερο νέο στο χώρο των κόμικς τουλάχιστο στα πεντακόσια χρόνια μετά την ανακάλυψη του γραφίτη, αφορά οτιδήποτε εκτός από αυτά (τα κόμικς) στη βιομηχανία του θεάματος. Η εξαγορά είχε στόχο το "πορτφόλιο 5 χιλιάδων χαρακτήρων" της Marvel όπως ξεκαθαρίζει από τη πρώτη πρόταση η σχετική ανακοίνωση, και αφορά κυρίως βέβαια τη κινηματογραφική βιομηχανία όπου αυτοί (οι χαρακτήρες) μπορούν να αξιοποιηθούν αποδοτικότερα θεαματικά.

Ακριβώς 11 χρόνια νωρίτερα, τέλη Αυγούστου του '98, στις αμερικάνικες αίθουσες κυκλοφορούσε το Blade (1998), βασισμένο σε έναν από τους αρκετούς τρομο-ήρωές της από τα 70s που η Marvel είχε αναστήσει με σχετική επιτυχία στα 90s. Η εταιρεία είχε χρεοκοπήσει δυο χρόνια νωρίτερα, οι απόπειρες κινηματογραφικής μεταφοράς του σύμπαντός της ελάχιστα και σπάνια ξέφευγαν από το επίπεδο του.. θρυλικά άθλιου αν και ανέκδοτου Fantastic Four (1994), το Batman & Robin (1997) είχε βάλει camp ταφόπλακα και στον δεύτερο μεγάλο χαρακτήρα της DC, ο Τιτανικός (1997) ακόμα πούλαγε εισιτήρια και χαρτομάντιλα, και ο πλανήτης ακόμα διάβαζε εφημερίδες και reviews που όταν δε χαρακτήριζαν τη ταινία από "silly" μέχρι "comic-book silly" αποστάζαν εμπειρία σε quotes του στιλ "hopelessly dated before its release". Όμως, κυριολεκτικά χορεύοντας στο αίμα από την αρχή, το Blade δικαίωσε όσους βλέπανε στις κομικοταινίες μια από τις τελευταίες ελπίδες του κινηματογράφου, και άνοιξε το δρόμο για να κυριαρχήσουν στο σύμπαν στον 21ο αιώνα.

Αρχές Μαΐου του 2006, οι μέτοχοι της Pixar ετοιμάζονταν να εγκρίνουν την εξαγορά της από τη Disney, μετά από μήνες διεργασιών και έντονων ανησυχιών (διάβαζε καταφτυσιμάτων) στα διαδίχτυα. Bandwidth είχε αρχίσει να φτάνει ακόμα και στα ελληνικά σπίτια, το YouTube έκλεινε εξάμηνο επίσημα στον αέρα και ένα μεγάλο κύκλο συλλογής χρηματοδοτών, το Hollywood είχε αρχίσει να παίρνει ξώφαλτσα χαμπάρι την online ζήτηση για βίντεο που να προωθούν τη πραμάτεια του και ενίοτε την ικανοποιούσε με παραδοσιακά καθυστερημένες μεγαλο-αποκλειστικότητες. Η εποχή ήταν κατάλληλη για να σημαδέψει το πρώτο πιο αναμενόμενο trailer για τα internets, και αυτό ήταν το μεγάλο των δεύτερων Πειρατών της Καραϊβικής που υπόσχονταν από πάνω και μια καλή ματιά στα πιο εντυπωσιακά εφέ στη κινηματογραφική ιστορία. Και ο οίκος του πόντικα το έδωσε για διανομή σε έναν τυχαίο τύπο στο MySpace, σε μια κίνηση τόσο φοβερά μπροστά από την εποχή της που κανένας δε τη πήρε χαμπάρι.

Με το 2009 να μπαίνει στο φθινόπωρό του, τμήμα μιας έντυπης βιομηχανίας με αβέβαιο μέλλον αλλά και κομμάτι της υπόγειας κουλτούρας μιας ολόκληρης γενιάς που έχει πια εκραγεί, η Marvel έχει περάσει στο να παράγει τις δικές της ταινίες, ξεκινώντας με τον καταπετυχημένο Iron Man (2008). Η εταιρεία είχε περάσει στην ενηλικίωση καταργώντας ουσιαστικά τη Comics Code Authority από τις αρχές της δεκαετίας, έχτισε (και του παρέδωσε.. Ultimatum για να το ξαναχτίσει) ένα παράλληλο Ultiverse φιλικό σε παλιούς και νέους αναγνώστες και, κυριότερα, όπως θα σου πει οποιοσδήποτε σεναριογράφος, έχει ήρωες που ζυμώθηκαν με τη γήινη καλειδοσκοπική μαγιά των 60s και έτσι δε χρειάζεται να είσαι κινηματογραφική ιδιοφυία επιπέδου Christopher Nolan για να τους εξανθρωπίσεις. Και από πάνω, όπως θα σου πω εγώ γιατί κανένας δε το παραδέχεται, έχει και τη φοβερή πατέντα των μεταλλαγμένων, των ηρώων που είναι ήρωες και διαφορετικοί από τους άλλους και χωρίς να χρειαστεί να τρέχουν πίσω από ραδιενεργές αράχνες ή έστω στο διάδρομο κανενός γυμναστηρίου. Στη δικιά της πορεία, η Disney μπήκε σε περίοδο συνειδητοποίησης των ορίων της, συνέχισε να δίνει δείγματα εντυπωσιακά ακομπλεξάριστης προώθησης, και οποιοσδήποτε παρακολουθεί τη βιομηχανία έχει καταλάβει ότι δεν έσπειρε εξυπνάδες στα χωράφια της Pixar αλλά αντίθετα στήριξε την εταιρεία-λατρεία, κόντρα στις πολύ πραγματικές (i.e. χρηματιστηριακές) πιέσεις για παπάρες-μαμούθ του στιλ Ice Age 3 (2009). Ο Steven Spielberg δεν είχε καλύτερη επιλογή στέγης για τη Dreamworks τον χειμώνα από αυτή που πήγε την άνοιξη το Up (2009) για άνοιγμα στις Κάνες χωρίς να λογαριάζει δολάρια, και η οικονομική κρίση του πλανήτη μοιάζει γενικά να διευκολύνει τον Bob Iger στο να συλλέγει ποιότητα από έξω, όμως στη πραγματικότητα κάνει πιο ορατή την έμπνευσή του από τις γιγαντοεταιρείες της νέας χιλιετίας (λέγε με Google) και τα μάντρα τους που αποτάσσονται τον σατανά και ενθαρρύνουν τη δημιουργία. Ο CEO της Disney δε δουλεύει για τη ψυχή της μανούλας του βέβαια και στόχος του είναι οι επιτυχίες που να περνάνε σε όλα τα πλοκάμια που έχει απλώσει στο χώρο της ψυχαγωγίας, από την άλλη μπορείς να στοιχηματίσεις ότι η Marvel είχε παραχωρήσει τόσες άδειες εκμετάλλευσης (για κινηματογράφο, τηλεόραση, παιχνίδια, βιντεοπαιχνίδια, συγκροτήματα και πάρκα) που να μη μπορεί ούτε να τις μετρήσει, και με δεδομένες πια τις ορμές των σωμάτων και τη γωνία τους, μπορείς να υπολογίσεις και τα μεγέθη της κρούσης και τη πορεία του συσσωματώματος.


Τα σκίτσα είναι των Eyadan και Ninjaco από το deviantART

Espion(s) (2009): Nicolas Saada interview

Δες/Κρύψε το bande annonce

Με γνωστή υπογραφή στην γαλλική κριτική και το Cahiers du Cinema στο βιογραφικό του και μια υποψηφιότητα για César μικρού μήκους στο ενεργητικό του, ο Nicolas Saada, ειδικευμένος και ερωτευμένος με τον αμερικάνικο κινηματογράφο του '80, αν υπάρχει κάτι που ξέρει, είναι το πώς δουλεύει το σινεμά, το τι του αρέσει και το τι προτιμά το κοινό. Οπότε, είναι προς τιμήν του, μπορείς να πεις, που δεν προσπάθησε να συμβιβάσει τα δύο τελευταία, και γύρισε την ταινία του όπως την είχε ο ίδιος στο μυαλό του, αψηφώντας τα προβλήματα που μπορεί να συναντούσε κατά και μετά τη διάρκεια της προετοιμασίας της. Το Espion(s), που είχε φέρει να παρουσιάσει στο προηγούμενο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου και βγαίνει αυτήν την Πέμπτη στις αίθουσες, είναι όπως λέει, ένας φόρος τιμής στα παλιά αμερικάνικα εσωτερικά κατασκοπικά θρίλερ, που δίνουν μεγαλύτερο χώρο στις εκρήξεις που γίνονται μέσα στους ήρωές τους, παρά σ' αυτές που γίνονται γύρω τους, και αν μη τι άλλο, θεωρεί τη χαμηλή τεχνολογία του, προτέρημα για τη μακροβιότητα μιας ταινίας που έχει να περηφανεύεται την εις βάθος έρευνα του δημιουργού της, που μπορεί να της στερεί απ' την σύγχρονη εντυπωσιακότητα των κατασκόπων που μοστράρει, αλλά της προσθέτει στο ρεαλισμό, όπως του είπε άλλωστε κι ο πρώην επι κεφαλής των κατασκόπων της Γαλλίας. Πριν αυτοκαταστραφεί.


Previously on Movies for the Masses: Harry Potter VI (2009): T. Felton & E. Lynch interview

Agora (2009): Ζόρικο trailer


Μετά την χλιαρόθερμη υποδοχή του απ’ τους κριτικούς στα εκτός συναγωνισμού των Κανών και τη διανομή της όχι μόνο στην Αμερική, αλλά ακόμα και στην Ισπανία, να ρεμβάζει το κενό περιμένοντας να πιάσει Οκτώβρης, η χλαμυδοπεριπέτεια του Amenábar για τη ζωή και τα μαρτύρια της Υπατίας στην Αλεξάνδρεια λίγο πριν την εισβολή της χριστιανοσύνης, είχε βγει απ’ τα ραντάρ για διακοπές, μέχρι να επιστρέψει πριν μερικές μέρες με καινούριο, διεθνούς προσανατολισμού trailer και καινούρια, ψαλιδισμένη κατά κάνα εικοσάλεπτο διάρκεια, ψάχνοντας καλύτερη τύχη στο Toronto και το πιο σταθερό του έδαφος για εκτόξευση στην αμερικάνικη αγορά.

Τα $70+ εκατομμύρια που είχε μπάνκα ο Amenábar να επενδύσει κατά το δοκούν, πρέπει να είναι μεγαλύτερη κασαδούρα απ’ όση έχει δει και με όλα τα budget των προηγούμενων ταινιών του μαζί αν τη συγκρίνει, και με τα ψηφιακά του αεροπλανικά και τα τεράστια σκηνικά να μοστράρουν περήφανα απ’ το teaser ακόμα και τη Rachel Weisz να κουβαλάει τον κεντρικό ρόλο, όπως φροντίζει να κάνει σαφές το trailer αφήνοντάς τη να μιλήσει κιόλας αυτή τη φορά, δεν είναι δύσκολο να εντοπίσεις πού ξόδεψε το κομπόδεμά του ο Ισπανός. Το αν θα μπορέσει να το μαζέψει και πίσω όμως, είναι άλλο θέμα, με την ταινία του να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο μόνο γυναικείο, με τις κριτικές να μιλάνε για θέματα (πνευματικών αναζητήσεων, αντιθρησκευτικών κι άρα αντιχριστιανικών θέσεων, παραλληλισμών με σύγχρονους φονταμενταλιστές) ενήλικα και ζόρικα για τον ευρύ ποπκορνοπνίχτη, που περιορίζουν τη δράση στα βασικά και με το ιστορικό του να μετράει πλαφόν στα $200 εκατομμύρια πριν οκτώ χρόνια με τους The Others που ήταν και θριλεράκι πιασάρικο και με πρωταγωνίστρια στα ντουζένια της, και στα $38 εκατομμύρια με το οσκαρικό ισπανόφωνο Mar Adentro (2004), $36 εκατομμύρια απ’ τα οποία, τα μάζεψε απ’ τους Ευρωπαίους, και μάλιστα καμιά δεκαριά μονάχα απ’ τους μη Ισπανόφωνους. Για την πρώτη του ταινία μετά από μια πενταετία, τα πράγματα δείχνουν ζόρικα οικονομικά, ακόμα κι αν καταφέρει η Focus να τη σπρώξει στα οσκαρικά, αλλά απ’ ότι λένε τα προγνωστικά, τουλάχιστον για όσους μας τη δούμε, μπορεί τα αποτελέσματα να είναι και μαγευτικά.


Previously on Movies for the Masses: Inception (2010): Κινηματογραφικό teaser
Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.