Balada Triste de Trompeta (2010)

Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης / The Last Circus
Balada Triste de Trompeta, Poster

Σκηνοθεσία: Álex de la Iglesia
Σενάριο: Álex de la Iglesia
Παίζουν: Carlos Areces, Antonio de la Torre, Carolina Bang


Δες/Κρύψε το trailer

Γιος κλόουν που πλήρωσε με ισόβια καταναγκαστικά έργα την υποδοχή με χασαπομάχαιρα της ισπανικής Φασιστικής Φάλαγγας, ακολουθεί τα βήματα του πατέρα του, εργασιακά καταρχή, και τυφλά αυτοκαταστροφικά οργισμένα στη συνέχεια. Balada Triste de Trompeta, PhotographΑνάμεσα στη μέρα που ο El Lute έκλεψε δυο κότες και καταδικάστηκε σε 63 χιλιάδες χρόνια φυλακή, και σε αυτή που ο Carrero Blanco πήγε στην εκκλησία σα "καλός" χριστιανός και τον έκανε η ETA ιπτάμενο αγγελούδι, η τελευταία περίοδος του Franco στην Ισπανία ήταν τόσο παρανοϊκά αιμοσταγής όσο και οι υπόλοιπες της εξουσίας του διαβόητου δικτάτορα, αλλά σε αυτή, τη τελευταία, είχες τη τύχη ή την ατυχία να μεγαλώσει ο Álex de la Iglesia, και να προσπαθεί, στη Balada Triste de Trompeta (2010), να την αποβάλλει από το σύστημά του. Με άλλα λόγια, αντίθετα με πρόσφατες γενικότερα ισπανόφωνες προσπάθειες σα το Γάλα της Θλίψης (2009) και το Post Mortem (2010), ο De la Iglesia αντιμετωπίζει ένα λίγο πολύ σπαραχτικό για τον μέσο αμέτοχο πολίτη κομμάτι Ιστορίας, σαν υδαρές περίττωμα και έμετο, σα μια απότομη αντανακλαστική αποβολή γαστρικού περιεχομένου, χωρίς προφανές ερέθισμα, πέρα ίσως από την αποτυχία πρόσφατων φιλόδοξων έργων του σκηνοθέτη, σα τους Oxford Murders (2008). Με άλλα άλλα λόγια, η Balada είναι μια περίεργα αυτοβιογραφική ταινία, που την έγραψε ο σκηνοθέτης της χωρίς τη (μόνιμη στις προηγούμενες δουλειές του) συνεργασία του Jorge Guerricaechevarría, επιστρέφει στο γκροτέσκο κόμικ στιλ που έκανε τον De la Iglesia προστατευόμενο του Almodóvar, και ενσωματώνει αλλοπρόσαλλα, διάφορα ιστορικά γεγονότα με βασικότερο ενδιαφέρον το καδράρισμά τους.

Προφανές επιμύθιο στον καθυστερημένα μεταμοντέρνο αχταρμά του De la Iglesia, είναι πως οι δυο αντιμαχόμενες, στον εμφύλιο και για δεκαετίες, πολιτικές πλευρές της Ισπανίας, κατέστρεψαν με τις εκρήξεις αρχέγονης βίας τους, αυτό που υποτίθεται αγαπούσαν, όσο κυρίως το βίαζαν. Και όσο κυρίως του άρεσε. Του πράματος. Μια παθητική ανάγνωση χαζογκόμενας, απλοϊκότερη και αφελέστερη και από αυτές της Susanne Bier, που κορυφώνεται στη φρανκική Κοιλάδα των Πεσόντων με μια ακόμα για τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη χιτσκοκική αναφορά --στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων (1959) τώρα--, του είδους που αποφεύγουν πλέον και οι διαφημίσεις απορρυπαντικών στα διαλείμματα των μεσημεριανάδικων. Ο De la Iglesia ανακυκλώνει όπως θα κατάλαβες ήδη, και το μοτίβο του των δυο σχιζοφρενών αντίπαλων, και ξαναπιάνει συγκεκριμένα κωμικούς διασκεδαστές όπως περίπου στο Muertos de Risa (1999) από μια γρήγορη ματιά στο IMDb· βλέπει λίγο πολύ τον εαυτό του σαν τέτοιον, σα σαλτιμπάγκο που διασκεδάζει τους άλλους, περιλαμβάνει με αυτόν τον τρόπο και μια ακόμα αναφορά στον έτερο κουραστικά αγαπημένο του, τον Tod Browning --και τον Unknown (1927) εδώ--. Η κατάχρηση χοντροκομμένων, δανεισμένων και επαναχρησιμοποιημένων συμβολισμών δεν έχει τελικά τελειωμό στη Trompeta, και κάπως κυριολεκτικά, αφού o De la Iglesia ούτε ξέρει που να την οδηγήσει, ούτε θέλει ούτε μπορεί να αποφασίσει για λογαριασμό της Ισπανίας παύλα Ακροβάτιδας παύλα Carolina Bang, η οποία ξεχνιέται στο να απολαμβάνει έκφυλα ότι διεστραμμένο την πετύχει. Το σκηνικό τσίρκου ή τσίρκουλου, δίνει στον υπεύθυνό του την ευκαιρία σε αρκετές σκηνές να αναμασήσει αυτή την αναμασημένη αισθητική επιθετικής θεματογραφίας με νοσταλγική μπαρόκ τεχνοτροπία, όπως τη βλέπεις και στις αφίσες, και μπορείς να πεις ότι ο De la Iglesia τη "δικαιούται" και περισσότερο σαν υπογραφή, από τις περιπέτειές του με την ένατη τέχνη ακόμα. Και τουλάχιστο για καμιά ώρα η ταινία έχει ενδιαφέρον, έτσι καθαρά κινηματογραφοφιλικά, έστω σαν διαφορετική θέση στο, συνεχές φυσικά, κατάπιασμα των Ισπανών δημιουργών με τη μαυρίλα πενήντα χρόνων της πρόσφατης ιστορίας τους, σα κάποια απάντηση στον Λαβύρινθο του Πάνα (2006) για διεθνή ακροατήρια ας πούμε.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΑΠΟΛΛΩΝ CINEMAX CLASS
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.20, Παρ. 22.20

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 (DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.50/ 00.10

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 23.00, Παρ., Σάβ. & 00.45

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.50/ 23.10

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 20.20/ 22.30


One Response so far.

  1. cheaptalk said

    Την, σε εισαγωγικά κυρίως, υπόθεση μπορεί να σε βοηθήσει να καταλάβεις το "Στο τσίρκο του, άλλος κλόουν κάνει κουμάντο και γαμάει και δέρνει τη ξανθιά γκαβλιάρα γκόμενα, βέβαια." που έκοψα από τη περίληψη για να φαίνεται καλύτερη (οπτικά) η κριτική. Πιο (σχετικά) απλά, στην αρχή ένας κλόουν αντιστέκεται, σύντομα και με μάχαιρα, στο φασιστικό πραξικόπημα του '36 και, περίεργα, δε το πληρώνει με τη ζωή του αλλά με ισόβια καταναγκαστικά έργα. Στη συνέχεια, στα 70s, ο θλιμμένος γιος του γίνεται θλιμμένος κλόουν. Και στο τσίρκο του, κάνει κουμάντο ακόμα ένας άλλος κλόουν, που γαμάει και δέρνει την ξανθιά ακροβάτισσα. Την οποία ερωτεύεται, διεκδικεί, θέλει να προστατέψει, κτλ., ο γιος κλόουν, που σταδιακά.. παίρνει τα βουνά, από τη τρέλα του.

    Καλύτερα τα λέει το χωρίς λόγια ιταλικό τρέιλερ βέβαια, και γι' αυτό το άφησα και στη κριτική. Το θεατρικό ισπανικό, παίζει στο YouTube.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.