Le Gamin au Vélo (2011)

Το Παιδί με το Ποδήλατο / The Kid with a Bike
Le Gamin au Vélo, Poster

Σκηνοθεσία: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Σενάριο: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Παίζουν: Thomas Doret, Cécile De France


Δες/Κρύψε το trailer

Εντεκάχρονος που δαγκώνει, μένει σε οικοτροφείο, όπου τον παράτησε ο πατέρας του, αναχωρώντας κάνα μήνα πριν, προς άγνωστη κατεύθυνση. Κάπου εκεί έξω, ξανθιά κομμώτρια δε φοβάται τις δαγκωματιές. Le Gamin au Vélo, PhotographΕξαιτίας των νεαρών πρωταγωνιστών τους αν όχι τιποτάλλο, οι ταινίες των αδερφών Dardenne έχουνε μια αίσθηση ζοφερού παραμυθιού, και το Παιδί με το Ποδήλατο (2011) την έχει πιο εσκεμμένα απ' όλες, όπως λέγανε οι δημιουργοί στις Κάνες --όπου ξαναματαβραβεύτηκαν κλασικά--, λίγο έλειψε να το τιτλοφορήσουν Σύγχρονο Παραμύθι. Αυτό σημαίνει βέβαια πως η ταινία είναι και η πιο προσιτή τους μέχρι τώρα, η κάμερα παρακολουθεί πιο στατική, η υπόκρουση κορυφώνεται συχνότερα, τα σεναριακά τόξα είναι πιο ξεκάθαρα, το καδράρισμα πέφτει αρκετούς πόντους χαμηλότερα, να φέρνει τη σκοπιά σου στο ύψος του πιτσιρικά πρωταγωνιστή. Οι Dardenne ισορροπούν και τον νεορεαλισμό τους με τον απαιτούμενο συμβολισμό, ένα σωρό σκηνές, με τρεχαλητά και πεταλητά, ξεχειλίζουν από ενέργεια, αλλά το μόνιμο κόκκινο στο ντύσιμο του ήρωα, τον κρατάει πάντα στο κέντρο της προσοχής και των συνειρμών σου. Ο μικρός ξεκινάει στην ταινία και σαν αγχωμένος αυτιστικός εκτός από υπερκινητικός, το μόνο που μοιάζει να αντιλαμβάνεται είναι ότι αφορά τον πατέρα του, αλλά αυτό δημιουργεί τελικά και την υπέροχη αντίστιξη στη καρδιά της ιστορίας, η οποία αφορά άμεσα δυο πρόσωπα, η Cécile De France συμπληρώνει την θεματολογία παρατημένου παιδιού, η εξιστόρηση επικεντρώνεται ουσιαστικά σε μια γυναίκα και ένα παιδί που δημιουργούν σχέση. Δυστυχώς οι σκηνοθέτες κρατάνε αυτή τη σχέση αυστηρά κατάλληλη παρά κάποιους υπαινιγμούς για το αντίθετο σε κάποια φάση, η αέρινη φουστίτσα της Cécile πάει λίγο πάνω από το γόνατο, αλλά ο φακός πάει εκνευριστικά ακόμα ψηλότερα, οι Dardenne αποφάσισαν τελικά να μη ρισκάρουν αυτή την αγνότητα των συναισθημάτων που κάνει τη ταινία ιδιαίτερα ελκυστική, η γυναίκα νοιάζεται αυθεντικά για το παιδί, αυτή η δυναμική πέρα από ενήλικη υπευθυνότητα και σεξουαλική έλξη, μοιάζει έτσι με δύναμη της φύσης. Που διαπερνάει τελικά βέβαια τον αυτισμό του πιτσιρικά, και τον διαπερνάει και παρεμπιπτόντως ίσως, ο υποτιθέμενα κεντρικός χαρακτήρας καταλήγει δευτερεύοντας, άσχετα με τις προθέσεις.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΙΝΤΕΑΛ
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΒΑΝΑ
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 20.45/ 22.45, Σάβ., Κυρ. & 17.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΔΙΑΝΑ
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.20/ 22.20

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΑΤΤΑΛΟΣ
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00

8 Responses so far.

  1. verbal said

    Το Παιδί με το Ποδήλατο των αδερφών Dardenne κοπανιέται με τα ρομπότ του Real Steel για την προσοχή σου σ' αυτήν την πρώτη βδομάδα του Δεκέμβρη, που ξεκινά με οκτώ ολόκληρες καινούριες κυκλοφορίες, απ' τις οποίες οι Μάζες σου προτείνουν προς αποφυγή τις αθέλητες κωμικές κορώνες του Passion Play και του Trespass. Για να σε μπάσει στο κλίμα των ημερών, το τηλεοπτικίζον Τανγκό των Χριστουγέννων που δεν πρόλαβε να μας θάψει ο cinemad, θα παίζει σε καμιά 40αριά οθόνες, σε καμιά 15αριά άλλες ο Richard Gere θα πετάει κλισέ σε κατασκόπους με το The Double, σε τέσσερις αίθουσες το δραματικό γαλλικό La Guerre est Declare θα απλώσει την αληθινή ιστορία μάχης με τον βρεφικό καρκίνο και δυο αίθουσες θα προβάλλουν τον απρόβλητο για δημοσιογράφους Faust, που έφερε τον Χρυσό Λέοντα στον Aleksandr Sokurov τον περασμένο Σεπτέμβρη.

  2. Monty said

    Πολύ όμορφη η κοπέλα της φωτογραφίας..Οι δύο πρώτες γραμμές της κριτικής σου,η περίληψη της ταινίας δηλαδή,μου αρκούν για να πιστεύω ότι η ταινία θα είναι από αξιοπρεπέστατη έως εξαιρετική...
    Τώρα διαβάζω παρακάτω...
    "Δυστυχώς οι σκηνοθέτες κρατάνε αυτή τη σχέση αυστηρά κατάλληλη"...
    Δυστυχώς????Ο 11άχρονος με την 30άχρονη???Ερρρρρ,χώρις άλλο σχόλιο....

  3. cheaptalk said

    Τώρα το τι συμπεραίνει ο καθένας, μάλλον δείχνει τον τρόπο που σκέφτεται αυτός, και όχι εγώ. Με άλλα λόγια, δεν εννοώ ότι θα έπρεπε να.. ολοκληρώσουν τον έρωτά τους οι πρωταγωνιστές, αλλά να ολοκληρώσουνε ότι ξεκίνησαν οι σκηνοθέτες. Όταν αφήνεις σαφείς υπόνοιες ότι ο πιτσιρικάς τη βλέπει την άλλη και σεξουαλικά, και μετά φτάνεις να πλακώνεις τα κάδρα που κρύβουν από το μάτι του θεατή αυτό που βλέπει φάτσα κάρτα (λόγω ύψους, εξηγώ για να μη πέσει και άλλο συμπέρασμα) ο μικρός, ε τότε διαπράττεις σκηνοθετικό αδίκημα.

  4. cheaptalk said

    Παρεμπιπτόντως, εξηγώ και με πιο απλά λόγια, ότι όλα τα λεφτά στη ταινία είναι ο τρόπος που νοιάζεται η γυναίκα για το παιδί, οι Dardenne καταφέρνουν να κάνουνε αυτή την ανθρωπιά συναρπαστική, όταν το συνηθισμένο είναι να μην φτάνει ούτε στη σοβαρότητα τέτοια φάση. Σε πολλή σοβαρότητα δε φτάνει βέβαια η ιστορία του παιδιού-πιτμπούλ, μπορεί κανένας να πει όμως ότι θυσιάζεται ακριβώς για να τονίσει τη στάση της κομμώτριας.

  5. Monty said

    Δεν ήθελα να σε πω παιδεραστή.Ήθελα να σε "πειράξω" με αφορμή μία,αν όχι κακοδιατυπωμένη,πρόχειρα διατυπωμένη πρόταση.
    Π.χ θα μπορούσε απλά να έλλειπε η λέξη δυστυχώς γιατί μπορεί οι σκηνοθέτες-σεναριογράφοι να άφησαν στη μέση τους όποιους υπαινιγμούς(δεν έχω δει την ταινία)από συνειδητή απόφαση,που κάτι μπορεί να υποδηλώνει,και όχι από έλλειψη τόλμης.
    Αυτά,καλή συνέχεια...

  6. cheaptalk said

    Πριν ήθελα τη 30άρα με τον 11χρονο, τώρα κακοδιατυπώνω πρόχειρα τις προτάσεις μου, νομίζω καλύτερα να μη το συνεχίσω να μη πάθω και τιποτάλλο :p

  7. Monty said

    Άκυρη η εκτίμηση ότι οι υπαινιγμοί έμειναν στη μέση από συνειδητή απόφαση, και όχι από έλλειψη τόλμης. Είδα την ταινία και παρόλο που πρόσεχα να δω τι εννοούσες ,Cheaplog, όχι απλά δεν είδα σαφείς υπόνοιες, αλλά ούτε καν νύξη ότι ο πιτσιρικάς βλέπει τη γυναίκα και σεξουαλικά. Αν θυμάσαι και θες, γράψε σε τι αναφερόσουν.

    Δεν είμαι σίγουρος αν η ταινία είναι καλή, πολύ καλή ή εξαιρετική. Και συγκλονιστική να την χαρακτηρίσει, όμως, κάποιος, καταλαβαίνω, νομίζω, τι μπορεί να εννοεί και σε τι κόσμο θέλει να ζήσει.

  8. cheaptalk said

    Ας μείνουμε στο ότι κακοδιατυπώνω πρόχειρα άκυρες προτάσεις.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.