Brave (2012): Trailer Pixar-ικής υπεροχής

Brave - Trailer '5'
Δες/Κρύψε το trailer '3'

Η πρώτη κοριτσίστικη ταινία της Pixar λέγεται Brave (2012), έχει θέμα μια πριγκίπισσα με φουντωτό κόκκινο μαλλί και έφεση στη τοξοβολία, και κυκλοφορεί στις αίθουσες στα μέσα του καλοκαιριού. Πράγματα που και να τα ξέρεις, οφείλεις να τα εμπεδώσεις, με τη βοήθεια του τελευταίου (απ' ότι φαίνεται) τρέιλερ της παραγωγής, που κυκλοφόρησε τη προηγούμενη εβδομάδα για να συνοδεύει στις αμερικάνικες αίθουσες τους εκεί πρωτοεμφανιζόμενους Πειρατές! (2012). Και το πιο πιθανό είναι βέβαια να τα ξέρεις αυτά τα πράγματα, να έχεις ήδη πετύχει κάποιο από τα πολυάριθμα προωθητικά κλιπάκια της παραγωγής, χωρίς να δώσεις και πολύ σημασία, μιας και η Disney συνεχίζει το ίδιο βιολί των τελευταίων χρόνων στο μάρκετινγκ και της συγκεκριμένης ταινίας, συνεχίζει να στοχεύει το ευρύτερο δυνατό κοινό, τροχίζοντας τις όποιες αιχμές των έργων της.

Το στούντιο με διαφορετικά λόγια, όπως είχε φανεί με το σίριαλ για τον τίτλο του Tangled (2010), δε διακινδυνεύει να προκαλέσει ούτε μια μερίδα του κοινού, ψάχνει το πιο κυκλικό από τα σύνολα των τεταρτοκυκλίων, τα four quadrants των δημογραφικών στην αμερικάνικη ορολογία, και έτσι δύσκολα καταλαβαίνει κανένας από την άλλη τι κάνει τη ταινία να ξεχωρίζει. Αυτό που ξεχωρίζει λοιπόν στο Brave, σύμφωνα και με το τελικό του τρέιλερ, είναι.. η Pixar, το βίντεο ξοδεύει πολλά από τα τελευταία του δευτερόλεπτα για να σου θυμίζει πως η εταιρεία πίσω τα μεγαλύτερα κινούμενα του 21ου αιώνα έχει κατά βάση την οικογένεια κορώνα της, και έτσι θεωρητικά μπορείς να την εμπιστευτείς ακόμα κι αν δε μπόρεσες στα προηγούμενα περισσότερα (δευτερόλεπτα) να δεις πού αποστασιοποιείται το Brave από πρόσφατες παραγωγές της Dreamworks και.. της Disney. Σε άλλα μέρη του πλανήτη (λέγε με Ιαπωνία) πάντως, ο οίκος του πόντικα έχει δώσει σαφείς ενδείξεις μυστικιστικών, υπερφυσικών στοιχείων, η Brenda Chapman προτού τη σουτάρουν από τη σκηνοθεσία επεδίωκε κάτι πιο ζοφερό στο στιλ των αδερφών Grimm, και το final trailer κάνει αξιόλογη προσπάθεια να δώσει "έκταση" στην ιστορία, να δείξει πως οι αγώνες τοξοβολίας (και η παραδοσιακή εφηβική αντιδραστικότητα) είναι μόνο η αρχή της. Μια βδομάδα πριν κυκλοφορήσει το τρέιλερ, ο Andreas Deja, από τους σημαντικούς animators της δεύτερης χρυσής εποχής της Disney (στα 90s), σημείωνε πως ο φωτορεαλισμός έχει ομογενοποιήσει πια σε έναν υπερ-ρεαλιστικό κόσμο την αισθητική των κινούμενων έργων, λείπει η καρικατούρα, το αφηρημένο, ο χαρακτήρας του σκίτσου, και πιθανά αυτό να επηρεάζει την εικόνα του Brave περισσότερο από την κλισεδαρία που επαναλαμβάνει η Disney στο διαφημιστικό υλικό της. Πέρα από το ότι μέχρι πριν καναδυό χρόνια οι της Pixar δε θα πρόσθεταν ούτε πεθαμένοι σκηνή με βέλος να σκίζει άλλο που έχει βρει το κέντρο του στόχου (ακόμα και οι Friedberg & Seltzer θα το απόφευγαν δηλαδή), το Disney-Pixar-ικό 3D pipeline φαίνεται να έχει φρακάρει κάπου πριν από τα λυκάκια του Twilight, και κάνοντας βήματα πίσω, προς το παραμύθι, μοιάζει με μισοτελειωμένο σχεδιασμό του Chris Sanders στη Dreamworks.



Previously on Movies for the Masses: Lawless (2012): Sélection officielle trailer

4 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Το Brave σίγουρα θα ξεχωρίζει στον ήχο του, θα είναι το πρώτο με Dolby® Atmos™ σε επιλεγμένα θέατρα, στην Αμερική τουλάχιστο. Οι Πειρατές! κάνανε το χειρότερο άνοιγμα της Aardman στην αμερικάνικη πορεία τους, $11μισι εκατομμύρια περίπου, αλλά η Sony δεν υπολόγιζε και περισσότερα. Πρόταση επιβίωσης για τη παραδοσιακή κίνηση και τη παραδοσιακή ιδιαιτερότητα, μπορεί και να είναι το σύντομης διάρκειας Paperman του βετεράνου John Kahrs, το οποίο θα ανοίξει στο Annecy και το οποίο έχει σηκώσει πολύ θόρυβο για το τρόπο που αναμιγνύει CG και σκίτσο.

  2. giorgos said

    Είναι όντως τρομερά generic και συνηθισμένο όπως και όλη η προώθηση μέχρι τώρα, αλλά τουλάχιστον υπάρχει αυτή η παράδοση της PIXAR με τα εξαιρετικά lame τρειλερ που διαφημίζουν άλλες ταινίες (είναι απλά αξιοθαύμαστο για την πιστη στο brand της εταιρείας το πόσοι άνθρωποι πήγαν στο Nemo ή στο Ratatouille την 1η μέρα μετά από εκείνα τα τρέιλερ).

    Όποτε κανονικά ως uberfan δεν θα ανησυχούσα αλλά άμα το σκεφτείς τα Ratatouille, Wall-E, Up και TS3 υπήρχαν ως project είτε ήταν ήδη σε παραγωγή την εποχή της εξαγοράς από την Disney και στο τιμόνι τους παρέμεναν οι 4-5 που έκαναν την pixar PIXAR. Δηλαδή η νέα εποχή ως θυγατρική της Disney ξεκίνησε ουσιαστικά πέρυσι καθόλου εντυπωσιακά. Γι αυτό ανησυχώ.

  3. cheaplog said

    Η Pixar είχε μια στρατηγική πολλών μικρών "ιστοριών" στα τρέιλερ. Που τα κόβανε βέβαια οι συντελεστές της κάθε παραγωγής για να έχουνε την ίδια ιδιαιτερότητα στην υπογραφή. Για μένα τα καλύτερα ήτανε των Incredibles και του Ratatouille, όχι τυχαία έργα του Brad Bird.

    Μετά την εξαγορά, δε θυμάμαι στη προώθηση ποιάς ταινίας, έπεσε πλακωμός, μιας και την είχε αναλάβει η Disney και όχι ακριβώς πετυχημένα. Στη συνέχεια ανέλαβε πάλι η Pixar τις ταινίες της, αλλά σταδιακά "συγχωνεύτηκαν" οι στρατηγικές με τα χρόνια. Μάλλον προς το χειρότερο θα 'λεγα, όπως και η παραγωγή της Pixar γενικότερα. Από την άλλη ανέβηκε το επίπεδο παραγωγής της Disney βέβαια, συνολικά θετικό φαίνεται μέχρι τώρα το αποτέλεσμα παρόλο που έχασε αίγλη η Pixar. Συγκεκριμένα το Brave, εμένα ούτε για.. Disney ποιότητας δε μου φαίνεται, και είμαι σίγουρος πως ο Katzenberg (i.e. η Dreamworks) δε θα το συζητούσε καν τέτοιο project. Περιμένω πάντως κι εγώ να δω όλη την ιστορία, που (εκ των πραγμάτων) θα δείξει και τι σημαίνει πραγματικά η υπογραφή Pixar πια.

  4. giorgos said

    Πάντως το άτσαλο στούμπωμα του Wall-E και του Up με υποχρεωμένες kid friendly προσθήκες που κόβουν τα πόδια των φιλοδοξιών τους, κάπου το συγχωρείς δεδομένου του πόσο παράτολμα ρίσκα ήταν εξαρχής (το λέω γιατί απ ότι κατάλαβα σ αυτά πάει "το χάσιμο της αίγλης"). Το Brave φαίνεται όπως είπες εξαρχής ως πρότζεκτ κάτι όχι ιδιαιτέρα σπουδαίο.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.