Written by
verbal
in
Features
European Film Awards 2008: Οι νικητές
Η ναπολιτάνικη μαφία σάρωσε χθες βράδυ την 21η τελετή απονομής των βραβείων της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου (στην οποία όπως ανακάλυψα πρόσφατα, η Ελλάδα εκπροσωπείται και απ’ τον Παναγιώτη Τιμογιαννάκη), μαζεύοντας τα τρία μεγάλα βραβεία (σκηνοθεσία, σενάριο και ταινία) για το Gomorra, την μερική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου καταγγελτικών ντοκουμέντων του Roberto Savianno, από τον Matteo Garrone.
Το Gomorra μάζεψε επίσης και το βραβείο φωτογραφίας για το ξέπλυμα χρωμάτων του Marco Onorato, αλλά και την ανδρική ερμηνεία για τον Toni Servillo, που μοιράστηκε το βραβείο με τον εαυτό του, για την ερμηνεία του στην έτερη ιταλική ταινιάρα της χρονιάς, Il Divo, το στυλάτο ταραντινικό χρονικό της πορείας του Ιταλού πρωθυπουργού Giulio Andreotti απ’ την κορυφή της διαφθοράς προς την ηθική του κατάρρευση, δια χειρός Paolo Sorrentino.
Στα διαλείμματα του στρωσίματος του κόκκινου χαλιού απ’ την Κοπεγχάγη που έγινε η απονομή, ως την πόρτα του Kodak Theater που θα ταξιδέψει ο Garrone για να πάρει και το Όσκαρ ξενόγλωσσης τον ερχόμενο Φλεβάρη, βραβεύθηκαν επίσης και η Βρετανή κάτοικος Παρισιού, Kristin Scott Thomas, για την ερμηνεία της στο Il y a Longtemps que Je t'aime που πλασαριζόταν επίσης ως φαβορί από κάποιους Αμερικάνοι πριν κάτι μήνες, ενώ ο Steve McQueen και το Hunger του, πήραν τη στάμπα της Ευρωπαϊκής Ανακάλυψης της χρονιάς. Tο παραμελημένο Ισραηλογερμανογαλλοαμερικάνικο Waltz with Bashir βραβεύθηκε για τη μουσική του, οι κριτικοί κρατήθηκαν λίγο πίσω για να ξεχωρίσουν, με βραβείο της FIPRESCI, το περσινό La Graine et le Mulet (2007) και το κοινό έβαλε το αντίβαρο δείχνοντας την προτίμησή του στο Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007), του δεύτερου Άγγλου σκηνοθέτη της σειράς, David Yates. Η δε οσκαρούχος Judi Dench, τιμήθηκε για τη συνεισφορά της στην τέχνη, με το σχετικό Lifetime Achievement Award.
Το Gomorra μάζεψε επίσης και το βραβείο φωτογραφίας για το ξέπλυμα χρωμάτων του Marco Onorato, αλλά και την ανδρική ερμηνεία για τον Toni Servillo, που μοιράστηκε το βραβείο με τον εαυτό του, για την ερμηνεία του στην έτερη ιταλική ταινιάρα της χρονιάς, Il Divo, το στυλάτο ταραντινικό χρονικό της πορείας του Ιταλού πρωθυπουργού Giulio Andreotti απ’ την κορυφή της διαφθοράς προς την ηθική του κατάρρευση, δια χειρός Paolo Sorrentino.
Στα διαλείμματα του στρωσίματος του κόκκινου χαλιού απ’ την Κοπεγχάγη που έγινε η απονομή, ως την πόρτα του Kodak Theater που θα ταξιδέψει ο Garrone για να πάρει και το Όσκαρ ξενόγλωσσης τον ερχόμενο Φλεβάρη, βραβεύθηκαν επίσης και η Βρετανή κάτοικος Παρισιού, Kristin Scott Thomas, για την ερμηνεία της στο Il y a Longtemps que Je t'aime που πλασαριζόταν επίσης ως φαβορί από κάποιους Αμερικάνοι πριν κάτι μήνες, ενώ ο Steve McQueen και το Hunger του, πήραν τη στάμπα της Ευρωπαϊκής Ανακάλυψης της χρονιάς. Tο παραμελημένο Ισραηλογερμανογαλλοαμερικάνικο Waltz with Bashir βραβεύθηκε για τη μουσική του, οι κριτικοί κρατήθηκαν λίγο πίσω για να ξεχωρίσουν, με βραβείο της FIPRESCI, το περσινό La Graine et le Mulet (2007) και το κοινό έβαλε το αντίβαρο δείχνοντας την προτίμησή του στο Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007), του δεύτερου Άγγλου σκηνοθέτη της σειράς, David Yates. Η δε οσκαρούχος Judi Dench, τιμήθηκε για τη συνεισφορά της στην τέχνη, με το σχετικό Lifetime Achievement Award.
Δες/Κρύψε τα όλα τα βραβεία
At the 21st European Film Awards on 6 December 208 in Copenhagen the following were honoured:
EUROPEAN FILM 2008
GOMORRA (Gomorrah)
directed by Matteo Garrone
written by Maurizio Bracci, Ugo Chiti, Gianni di Gregorio, Matteo Garrone, Massimo Gaudioso & Roberto Saviano
produced by Fandango, RAI Cinema
EUROPEAN DIRECTOR 2008
Matteo Garrone for GOMORRA (Gomorrah)
EUROPEAN ACTOR 2008
Toni Servillo in GOMORRA (Gomorrah) and IL DIVO
EUROPEAN ACTRESS 2008
Kristin Scott Thomas in IL Y A LONGTEMPS QUE JE T’AIME (I’ve Loved You So Long)
EUROPEAN SCREENWRITER 2008
Maurizio Braucci, Ugo Chiti, Gianni di Gregorio, Matteo Garrone, Massimo Gaudioso & Roberto Saviano for GOMORRA (Gomorrah)
CARLO DI PALMA EUROPEAN CINEMATOGRAPHER AWARD 2008
Marco Onorato for GOMORRA (Gomorrah)
EUROPEAN FILM ACADEMY PRIX D’EXCELLENCE 2008
Magdalena Biedrzycka for costume design, KATYN
EUROPEAN COMPOSER 2008
Max Richter for WALTZ WITH BASHIR
EUROPEAN DISCOVERY 2008
HUNGER
directed by Steve McQueen
written by Enda Walsh & Steve McQueen
EUROPEAN FILM ACADEMY CRITICS’ AWARD 2008 - Prix FIPRESCI
Abdellatif Kechiche
for LA GRAINE ET LE MULET (The Secret of the Grain / Couscous)
EUROPEAN FILM ACADEMY DOCUMENTARY 2008 - Pix ARTE
RENÉ by Helena Trestikova
EUROPEAN FILM ACADEMY SHORT FILM 2008 - Prix UIP
FRANKIE by Darren Thornton
EUROPEAN FILM ACADEMY LIFETIME ACHIEVEMENT AWARD
Dame Judi Dench
EUROPEAN ACHIEVEMENT IN WORLD CINEMA 2008
Søren Kragh-Jacobsen, Kristian Levring, Lars von Trier, and Thomas Vinterberg
PEOPLE’S CHOICE AWARD 2008
HARRY POTTER AND THE ORDER OF THE PHOENIX
directed by David Yates
written by Michael Goldenberg
Previously on Movies for the Masses: Κρατικά Βραβεία Ποιότητας 2008: Οι νικητές
Written by
cheaptalk
in
Reviews
Changeling (2008)
Η Ανταλλαγή

Σκηνοθεσία: Clint Eastwood
Σενάριο: J. Michael Straczynski
Παίζουν: Angelina Jolie, Los Angeles
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΠΟΛΛΩΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3236811.
Πεμ. - Τετ.: 17.30
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 22.30
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.20/ 23.00
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 2
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 17.15/ 20.00/ 22.45
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ)
Αγ. Κων/νου 1, Πλ. Δημ. Θεάτρου, 210-4175897.
Πεμ. - Τετ.
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3 COSMOTE
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Σαβ. - Κυρ.: 18.30
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 18.30/ 21.30/ 00.30. Σάβ., Κυρ. 21.30/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.30/ 19.30/ 22.30/ 01.30. Σάβ., Κυρ. & 13.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 14
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.30/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.30/ 23.30
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 1
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.45
ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.50/ 23.00
ΒΑΡΚΙΖΑ 1
Θάσου 22, Βάρκιζα, 2108973926.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.20/ 22.40
ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 1
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.15/ 22.50
ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός, 210-6525122.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 20.00/ 22.50
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.15/ 23.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.15/ 23.00
ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Τετ.: 17.50/ 20.40/ 23.30
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τρ.: 17.50/ 20.40/ 23.30. Σάβ., Κυρ. & 11.50/ 14.40
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 21.00. Παρ., Σάβ. & 00.00
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 22.30
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 21.50
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.30/ 23.10. Σάβ., Κυρ. & 15.40. Κυρ. & 13.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA EUROPA
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 18.15/ 21.15/ 00.15. Σάβ. & 12.15. Κυρ. 18.15/ 21.15/ 00.15. Δευτ. 14.00/ 17.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Δευτ.) 19.00/ 22.00/ 01.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 22.00. Παρ., Σάβ. & 19.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.50/ 23.40
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.20/ 00.10
ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ FILMCENTER
Βασ. Γεωργίου Β' και Ριζάρη (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 210-7291800, 2107243707.
Πεμ. - Τετ.: 17.15/ 19.50/ 22.30

Σκηνοθεσία: Clint Eastwood
Σενάριο: J. Michael Straczynski
Παίζουν: Angelina Jolie, Los Angeles
Δες/Κρύψε το trailer
Στο L.A. του 1928, ανύπαντρη μητέρα απελπίζεται με το τμήμα της περιοχής, το οποίο δε ξεκινάει τις έρευνες για τον γιο της, πριν περάσει 24ωρο από την εξαφάνισή του. Χωρίς να ξέρει ότι τα βάσανά της θα αρχίσουν όταν το κάνει.
Το σενάριο του Changeling (2008), από τον J. Michael Straczynski για να 'χει τίποτα να κάνει μετά τη ματαίωση του Jeremiah, μοιάζει γραμμένο για τον Ron Howard. Γιατί είναι. Επιπλέον, ο δημιουργός του Babylon 5 κουβαλάει μαζί του και μια τηλεοπτική νοοτροπία, που μπήγει ξαφνικά υποπλοκές ανατρέποντας τη βασική (έτσι εισάγονται οι φόνοι στο κουμάσι του Wineville), και διευκολύνει υπερβολικά δραματικά παράλληλα (δίκες γίνονται κυριολεκτικά σε διπλανές πόρτες). Έχει, όμως, πρόβλημα ο ογδοντάρης Eastwood να πάει σε παραγωγή εκτός Warner για πρώτη φορά μετά από καμιά δεκαριά χρόνια, με τον Howard στο κεφάλι του, και να γυρίσει αντί γι' αυτόν αυτή τη μπουρδουκλωμένα τυπική νεονουάρ εκδοχή πραγματικής ανατρεπτικής ιστορίας των αρχών του προηγούμενου αιώνα? Πετάει τη σκούφια του.
Και προσγειώνεται στο κεφάλι της Αντζελίνας όπου μένει σε όλη τη διάρκεια, όσο αυτή περνάει πεντέξι αρχέτυπα οσκαρικών ρόλων, από χαροκαμένη μάνα μέχρι αδικοτρελαμένη έγκλειστη, με το φακό να ψάχνει τα μεγάλα της πράσινα μάτια για να δικαιώσει τη επιλογή τους από τον Clint ως ταιριαστά στη περίοδο (και να αποφύγει τα σκελετωμένα υπόλοιπα μέρη, υποθέτεις). Αυτό που αναζητά βέβαια ο τεράστιος αντισυντηρητικός συντηρητικός, είναι η ανεξαρτησία της γυναίκας, σε μια (παλιά καλή, I know) εποχή που αυτή (η ανεξαρτησία) αποτελούσε κάτι παραπάνω από αφορμή για πακετάρισμα και αποστολή στο ψυχιατρείο. Και στο δρόμο στέκεται, με αυτή του τη γαμιστερή ήρεμη αποφασιστικότητα, και σε όσους από τους ξεκάθαρους, αυστηρούς, old fashioned, ηθικούς κανόνες του πετυχαίνει. Και τους σερβίρει ωμούς, χωρίς να νοιάζεται για τις μεταμοντέρνες, εύκαμπτες.. ευαισθησίες του καθενός. Ο δολοφόνος μικρών παιδιών θα πάει τελετουργικά αργά (αλλά όχι αργοπορημένα), μιξοκλαίγοντας, μέχρι τη κρεμάλα, ο αχρείος αστυνομικός θα ρεζιλευτεί στο δικαστικό ακροατήριο, μέσα σε χειροκροτήματα, για τις θεωρίες περί ανισόρροπων περιτμητών που αφαιρούν και πόντους από το ύψος μειρακίων.
Ο Eastwood διαλέγει να κάνει πρωταγωνιστές και τα σκηνικά και τους σκηνικούς, αντέχοντας τις κατηγορίες για υπερ-παραγωγή, προκειμένου να πάρει και κάνας άλλος κάνα βραβείο καμιά φορά. Και βγάζει από τους πρωταγωνιστές του αυτό που θέλουν που είναι αυτό που θέλει γιατί τους διάλεξε, και τυχαίνει να έχει ζήσει την εποχή και να ξέρει και τις φάτσες της και τους κανόνες συμπεριφοράς της, ξέρεις. Ε και άμα δε του βγει κάνας πιτσιρικάς δεν έχει πρόβλημα, έχει κι ένα χρονοδιάγραμμα να κρατήσει. Ούτε να ακολουθήσει κατά γράμμα το σενάριο στην αναπαράσταση της αστυνομικής διαφθοράς ακόμα και με σύντομες εικόνες των διαβόητων "gun squads" κωλώνει, ούτε καμιά πρόθεση θα είχε ποτέ να το αλλοιώσει, και στη συγκεκριμένη περίπτωση αλλαγές τύπου κόψε κάνα μισάωρο θα πρόσθεταν και "βασισμένο σε" δίπλα στο "πραγματική ιστορία".
Το σενάριο του Changeling (2008), από τον J. Michael Straczynski για να 'χει τίποτα να κάνει μετά τη ματαίωση του Jeremiah, μοιάζει γραμμένο για τον Ron Howard. Γιατί είναι. Επιπλέον, ο δημιουργός του Babylon 5 κουβαλάει μαζί του και μια τηλεοπτική νοοτροπία, που μπήγει ξαφνικά υποπλοκές ανατρέποντας τη βασική (έτσι εισάγονται οι φόνοι στο κουμάσι του Wineville), και διευκολύνει υπερβολικά δραματικά παράλληλα (δίκες γίνονται κυριολεκτικά σε διπλανές πόρτες). Έχει, όμως, πρόβλημα ο ογδοντάρης Eastwood να πάει σε παραγωγή εκτός Warner για πρώτη φορά μετά από καμιά δεκαριά χρόνια, με τον Howard στο κεφάλι του, και να γυρίσει αντί γι' αυτόν αυτή τη μπουρδουκλωμένα τυπική νεονουάρ εκδοχή πραγματικής ανατρεπτικής ιστορίας των αρχών του προηγούμενου αιώνα? Πετάει τη σκούφια του.Και προσγειώνεται στο κεφάλι της Αντζελίνας όπου μένει σε όλη τη διάρκεια, όσο αυτή περνάει πεντέξι αρχέτυπα οσκαρικών ρόλων, από χαροκαμένη μάνα μέχρι αδικοτρελαμένη έγκλειστη, με το φακό να ψάχνει τα μεγάλα της πράσινα μάτια για να δικαιώσει τη επιλογή τους από τον Clint ως ταιριαστά στη περίοδο (και να αποφύγει τα σκελετωμένα υπόλοιπα μέρη, υποθέτεις). Αυτό που αναζητά βέβαια ο τεράστιος αντισυντηρητικός συντηρητικός, είναι η ανεξαρτησία της γυναίκας, σε μια (παλιά καλή, I know) εποχή που αυτή (η ανεξαρτησία) αποτελούσε κάτι παραπάνω από αφορμή για πακετάρισμα και αποστολή στο ψυχιατρείο. Και στο δρόμο στέκεται, με αυτή του τη γαμιστερή ήρεμη αποφασιστικότητα, και σε όσους από τους ξεκάθαρους, αυστηρούς, old fashioned, ηθικούς κανόνες του πετυχαίνει. Και τους σερβίρει ωμούς, χωρίς να νοιάζεται για τις μεταμοντέρνες, εύκαμπτες.. ευαισθησίες του καθενός. Ο δολοφόνος μικρών παιδιών θα πάει τελετουργικά αργά (αλλά όχι αργοπορημένα), μιξοκλαίγοντας, μέχρι τη κρεμάλα, ο αχρείος αστυνομικός θα ρεζιλευτεί στο δικαστικό ακροατήριο, μέσα σε χειροκροτήματα, για τις θεωρίες περί ανισόρροπων περιτμητών που αφαιρούν και πόντους από το ύψος μειρακίων.
Ο Eastwood διαλέγει να κάνει πρωταγωνιστές και τα σκηνικά και τους σκηνικούς, αντέχοντας τις κατηγορίες για υπερ-παραγωγή, προκειμένου να πάρει και κάνας άλλος κάνα βραβείο καμιά φορά. Και βγάζει από τους πρωταγωνιστές του αυτό που θέλουν που είναι αυτό που θέλει γιατί τους διάλεξε, και τυχαίνει να έχει ζήσει την εποχή και να ξέρει και τις φάτσες της και τους κανόνες συμπεριφοράς της, ξέρεις. Ε και άμα δε του βγει κάνας πιτσιρικάς δεν έχει πρόβλημα, έχει κι ένα χρονοδιάγραμμα να κρατήσει. Ούτε να ακολουθήσει κατά γράμμα το σενάριο στην αναπαράσταση της αστυνομικής διαφθοράς ακόμα και με σύντομες εικόνες των διαβόητων "gun squads" κωλώνει, ούτε καμιά πρόθεση θα είχε ποτέ να το αλλοιώσει, και στη συγκεκριμένη περίπτωση αλλαγές τύπου κόψε κάνα μισάωρο θα πρόσθεταν και "βασισμένο σε" δίπλα στο "πραγματική ιστορία".
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΠΟΛΛΩΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3236811.
Πεμ. - Τετ.: 17.30
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 22.30
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.20/ 23.00
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 2
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 17.15/ 20.00/ 22.45
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ)
Αγ. Κων/νου 1, Πλ. Δημ. Θεάτρου, 210-4175897.
Πεμ. - Τετ.
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3 COSMOTE
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Σαβ. - Κυρ.: 18.30
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 18.30/ 21.30/ 00.30. Σάβ., Κυρ. 21.30/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.30/ 19.30/ 22.30/ 01.30. Σάβ., Κυρ. & 13.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 14
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.30/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.30/ 23.30
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 1
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.45
ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.50/ 23.00
ΒΑΡΚΙΖΑ 1
Θάσου 22, Βάρκιζα, 2108973926.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.20/ 22.40
ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 1
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.15/ 22.50
ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός, 210-6525122.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 20.00/ 22.50
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.15/ 23.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.15/ 23.00
ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Τετ.: 17.50/ 20.40/ 23.30
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τρ.: 17.50/ 20.40/ 23.30. Σάβ., Κυρ. & 11.50/ 14.40
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 21.00. Παρ., Σάβ. & 00.00
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 22.30
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 21.50
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.30/ 23.10. Σάβ., Κυρ. & 15.40. Κυρ. & 13.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA EUROPA
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 18.15/ 21.15/ 00.15. Σάβ. & 12.15. Κυρ. 18.15/ 21.15/ 00.15. Δευτ. 14.00/ 17.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Δευτ.) 19.00/ 22.00/ 01.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 22.00. Παρ., Σάβ. & 19.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.50/ 23.40
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.20/ 00.10
ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ FILMCENTER
Βασ. Γεωργίου Β' και Ριζάρη (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 210-7291800, 2107243707.
Πεμ. - Τετ.: 17.15/ 19.50/ 22.30
Also on Movies for the Masses: Movies For The Masses: Changeling (2008): Oscar bait trailer
Written by
verbal
in
Reviews
RocknRolla (2008)
Σκηνοθεσία: Guy Ritchie
Σενάριο: Guy Ritchie
Παίζουν: Gerard Butler, Tom Wilkinson, Thandie Newton, κ.ά.
Δες/Κρύψε το trailer
Μικρο- και μεγαλοαπατεώνες του Λονδρέζικου υπόκοσμου, προσπαθούν να τη φέρουν ο ένας στον άλλο, την ώρα που ανάμεσά τους κυκλοφορεί μια femme που απογειώνει το επίθετο fatale.
Δύσκολο να το καταφέρεις, αλλά άσε στον Guy Ritchie να σου δείξει το πώς, μετά από τέσσερις μόλις ταινίες, την εξής μία (Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)), μπορείς ν’ αρχίσεις την αυτοαναφορικότητα. Ξαναζεσταμένο, αλλά ακόμη νόστιμο, το πιάτο που σου σερβίρει είναι μια super sized εκδοχή της συνταγής του, με την ίδια θερμιδική αξία, αλλά χωρίς την γευστική απογείωση της νέας ανακάλυψης, γεμάτο δράση και στροφές των οποίων την ένταση και την ταχύτητα συναγωνίζονται μόνο οι ήρωες κι οι γλώσσες τους. Σαν να προσπαθεί να ξανα-ανακαλύψει τον εαυτό του και να πετάξει από πάνω του τις δυο τελευταίες του φλόπες (Revolver (2005) και Swept Away (2002)) μετά το sequel παύλα remake που ήταν το Snatch (2000), ο Ritchie επιστρέφει στην ταινία που τον δημιούργησε και απλώνει το σύμπαν της σε έναν πολύ ευρύτερο και πολύ πιο φιλόδοξο καμβά, για να κινηθεί στις δαιδαλώδεις διαπλοκές του με αξιοζήλευτη άνεση, αλλά φινέτσα ξαναγυαλισμένη με τρόπο που τον κάνει να μοιάζει σαν να φτάνει τελευταίος, στο υπο-είδος που βοήθησε να ξεγεννήσει. Το οποίο, βέβαια, αν δεν έχεις παρακολουθήσει, θα πάθεις πλάκα που το βλέπεις πρώτη φορά, αλλά επειδή μου μοιάζει μάλλον απίθανο, μια μυρωδιά μούχλας θα την πιάσεις.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΠΟΛΛΩΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3236811.
Πεμ. - Τετ.: 20.20/ 22.40
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 17.20
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 2
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 1
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 2
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.15/ 22.45
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 4
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΔΗΜ. ΚΙΝ. ΣΙΝΕΑΚ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς, 210-4225653.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30/ 01.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 23.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.30/ 21.00/ 23.30. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.00/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.15/ 22.45/ 01.15
ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 4
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 22.00. Παρ., Σάβ. & 00.15
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.30/ 23.50
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.30/ 23.50
ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 1
Κρέμου 141, Καλλιθέα, 2109560306.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.45
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Τετ.: 19.20/ 21.50/ 00.20
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τρ.: 19.20/ 21.50/ 00.20. Σάβ., Κυρ. & 11.40/ 14.10/ 16.50
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 22.45
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 17.10/ 19.30/ 21.50. Σάβ., Κυρ. & 12.30/ 14.50. Παρ., Σάβ. & 00.10
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ., Παρ. & Τρ. 14.00/ 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00. Σάβ., Κυρ. 11.15/ 13.45/ 16.15/ 18.45/ 21.15/ 23.45. Δευτ. 14.00/ 16.30. Τετ. 15.00/ 17.30/ 22.30/ 01.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Δευτ.) 18.15/ 20.45/ 23.30
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 14 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.45/ 23.30
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.20/ 21.50/ 00.20. Σάβ., Κυρ. & 11.40/ 14.10/ 16.40
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.00/ 17.30/ 20.00/ 22.30/ 01.00. Σάβ., Κυρ. & 12.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 8 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 21.10/ 23.40
Written by
verbal
in
Reviews
Καλά Κρυμμένα Μυστικά - Αθανασία (2008)
Well Kept Secrets - Athanasia

Σκηνοθεσία: Πάνος Καρκανεβάτος
Σενάριο: Πάνος Καρκανεβάτος
Παίζουν: Μαρίνα Καλογήρου, Σταυρούλα Λογοθέτη, Πάνος Καραμίχος κ.ά.
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΑΒΟΡΑ
Ιπποκράτους 180 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210-6462253, 2106423271.
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 21.00/ 23.00
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ PRINCE FILMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30. Παρ.-Κυρ. & 00.15
Σκηνοθεσία: Πάνος Καρκανεβάτος
Σενάριο: Πάνος Καρκανεβάτος
Παίζουν: Μαρίνα Καλογήρου, Σταυρούλα Λογοθέτη, Πάνος Καραμίχος κ.ά.
Δες/Κρύψε το trailer
Ελληνοαμερικανίδα μαθαίνει την πραγματικότητα για την καταγωγή της και ταξιδεύει στη Νίσυρο για να βρει τον βιολογικό πατέρα που την είχε κάνει μούλικα με την αδερφή της γυναίκας του.
Αν ξεπεράσεις το γεγονός ότι την αλήθεια τής την αποκαλύπτει ο πατριός της εντελώς άκυρα και με ένα direct στο δόξα πατρί, για να το παίξει μετά τεθλιμμένος συγγενής που τη νοιάζεται και την ακολουθεί στο ταξίδι της επανανακάλυψής της, ξέροντας εκ των προτέρων ότι μ’ αυτό που θα βρει, απλά θα θέλει να γυρίσει γρήγορα πίσω, κι αν αγνοήσεις το ότι η διάσταση ανάμεσα στην κόρη και τη μάνα της, που (υποτίθεται ότι) προκαλεί την αποκάλυψη και το ταξίδι, απλά δεν στοιχειοθετείται επ’ ουδενί απ’ τα παρεχόμενα δεδομένα ούτε όταν παρουσιάζεται, ούτε όταν λύνεται, ε, άμα έχεις τόση καλή θέληση, θα απολαύσεις μια παρέλαση υψηλών αξιών παραγωγής, που ο σκηνοθέτης διαχειρίζεται με σιγουριά, ντύνοντας σε ιλουστρασιόν αξιώσεων, την στερεοτυπική προσέγγιση μιας στερεοτυπικής ιστορίας, που έχει τις αδυναμίες της στις ερμηνείες όλων όσων έχουν ρόλο, καταδικάζει τους δεύτερους χαρακτήρες της σε διακοσμητικό επίπεδο και τις υποπλοκές τους σε αδιέξοδο κάλαθο αχρήστων, στερείται ιδιαίτερης εμβάθυνσης σε διάφορα διαθέσιμα δεύτερα επίπεδα αφήγησης που δεν είναι και πολύ μακριά απ’ την επιφανειακή οδό που διαλέγει αλλά θα μπορούσαν να δώσουν μερικές επιπλέον πτυχές στην ιστορία του γλιτώνοντάς τον απ’ την (γενικά ανώδυνη) επαναληπτικότητα και για να μην στα πολυλογώ, θα δεις ένα τυπικό παράδειγμα έργου ανθρώπου που ξέρει τι είναι σκηνοθεσία και τι υποτίθεται πως κάνει, να σου τα δείχνει όλα αυτά χωρίς να βλέπει ποια είναι πραγματικά η ιστορία της ιστορίας που θέλει να σου πει. Ή, τουλάχιστον, αν την βλέπει, δεν την λέει.
Η ταινία πάντως, αφού τιμήθηκε με το βραβείο της επιτροπής της FIPRESCI του περασμένου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αδικήθηκε σαφώς την επόμενη μέρα, δεδομένου του ανταγωνισμού, αποσπώντας μόνο το Τρίτο Κρατικό Βραβείο Ποιότητας για Μεγάλου Μήκους Ταινία Μυθοπλασίας, ενώ θα μπορούσε ανέτως να έχει τιμηθεί και για την σκηνοθεσία και για τις περισσότερες (αν όχι όλες τις) τεχνικές κατηγορίες που απέσπασαν Οι Σκλάβοι στα Δεσμά τους (2008), πράγμα που οδήγησε στην αποχή διαμαρτυρίας του σκηνοθέτη της, Πάνου Καρκανεβάτου, από την απονομή πριν μιάμιση βδομάδα. Η πράξη του συνοδεύτηκε από αποστολή επιστολής στον Τύπο, η οποία δεν έφτασε σ' εμάς κι έτσι δεν θα σου την αναπαράγουμε αυτούσια, το γενικό της πνεύμα όμως, σου το 'χα γράψει στο σχετικό κείμενο για τα Κρατικά.
Η ταινία πάντως, αφού τιμήθηκε με το βραβείο της επιτροπής της FIPRESCI του περασμένου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αδικήθηκε σαφώς την επόμενη μέρα, δεδομένου του ανταγωνισμού, αποσπώντας μόνο το Τρίτο Κρατικό Βραβείο Ποιότητας για Μεγάλου Μήκους Ταινία Μυθοπλασίας, ενώ θα μπορούσε ανέτως να έχει τιμηθεί και για την σκηνοθεσία και για τις περισσότερες (αν όχι όλες τις) τεχνικές κατηγορίες που απέσπασαν Οι Σκλάβοι στα Δεσμά τους (2008), πράγμα που οδήγησε στην αποχή διαμαρτυρίας του σκηνοθέτη της, Πάνου Καρκανεβάτου, από την απονομή πριν μιάμιση βδομάδα. Η πράξη του συνοδεύτηκε από αποστολή επιστολής στον Τύπο, η οποία δεν έφτασε σ' εμάς κι έτσι δεν θα σου την αναπαράγουμε αυτούσια, το γενικό της πνεύμα όμως, σου το 'χα γράψει στο σχετικό κείμενο για τα Κρατικά.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΑΒΟΡΑ
Ιπποκράτους 180 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210-6462253, 2106423271.
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 21.00/ 23.00
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ PRINCE FILMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30. Παρ.-Κυρ. & 00.15
Also on Movies for the Masses: Αθανασία (2008): Συνέντευξη Πάνου Καρκανεβάτου
Written by
cheaptalk
in
Reviews
L'Empreinte de l'Ange (2008)
Το Σημάδι ενός Αγγέλου / Mark of an Angel

Σκηνοθεσία: Safy Nebbou
Σενάριο: Cyril Gomez-Mathieu, Safy Nebbou
Παίζουν: Catherine Frot, Sandrine Bonnaire
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30. Τετ. 20.15/ 22.30
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30

Σκηνοθεσία: Safy Nebbou
Σενάριο: Cyril Gomez-Mathieu, Safy Nebbou
Παίζουν: Catherine Frot, Sandrine Bonnaire
Δες/Κρύψε το trailer
Σε παιδικό πάρτι, γυναίκα που παλεύει για τη κηδεμονία του γιου της εν μέσω διαζυγίου, αναγνωρίζει τη κόρη της που έχασε λίγων ημερών σε φωτιά στο μαιευτήριο, πριν εφτά χρόνια.
Οι Γάλλοι πάνε σιγά σιγά το ψυχολογικό θρίλερ στα άκρα. Χαμηλόφωνη παραγωγή, οικείοι χώροι (το σχολείο των παιδιών, το σπίτι των γονιών, η αγαπημένη σου απ' τις εφτά μπανιέρες, η πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων στην αυλή), μελέτη χαρακτήρων (ο μαλάκας που αυτός σε έκανε νευρωτική και μετά σε παράτησε κιόλας, η μάνα που κάνει ότι χαίρεται όταν της λες ψέματα πως θα βγεις με τη φίλη σου και δε θα κάτσεις για βραδινό, το απαιτητικό μπάσταρδο με το οποίο κατέληξες αντί για μια ήσυχη γλυκιά κορούλα). Βαριά αίσθηση του αναπόφευκτου μοιραίου από τις πρώτες σκηνές που το στοιχειοθετούν κλισεδιάρικα (η μάνα ξέρει, τι άλλη εξήγηση θες?) μέχρι τη τελευταία που το εκπληρώνει, με ρυθμό μαρτυρίου της σταγόνας που σπάνε μόνο μπούικες στιγμές (ο πατέρας με το γιο πάνε πίσω από τη μάνα και τη κόρη και κάνουν μπου). Όλα μέρος ενός μοτίβου που μπορεί να πάρει το μυστήριο της αποτρίχωσης πατουσών και να το βγάλει στις αίθουσες. Ο ψιλοάγνωστος Safy Nebbou γράφει ένα σενάριο μάλλον κατά παραγγελία, "βασισμένο σε πραγματική ιστορία", που κάνει παρολαυτά ότι μπορεί για να πιάσει και κάνα θεατή με καναδυό εγκεφαλικά κύτταρα σε χρήση, παίζοντας έξυπνα το παιχνίδι της εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε γυναίκες. Στη σκηνοθεσία το παρακάνει στην επίδειξη, μάλλον από τον ενθουσιασμό παιδιού που βρήκε ακριβά παιχνίδια, πράγμα βέβαια που ποτέ δε χάλασε τον Μέσο Θεατή (και ακόμα περισσότερο την Μέσα, μη το λέω συνέχεια). Έτσι κι αλλιώς, όμως, ο φωτογράφος του είναι έμπειρος και ο μονταζιέρης του εκπληκτικός. Για τις πρωταγωνίστριες μπορείς να αισθάνεσαι εθνικά υπερήφανος, αν έχεις την υπηκοότητα, υποθέτω. Η μια, η Catherine Frot, έπαιζε και στο Κορίτσι που Γυρίζει τις Σελίδες (2006), του ίδιου παραγωγού, Michel Saint-Jean.
Οι Γάλλοι πάνε σιγά σιγά το ψυχολογικό θρίλερ στα άκρα. Χαμηλόφωνη παραγωγή, οικείοι χώροι (το σχολείο των παιδιών, το σπίτι των γονιών, η αγαπημένη σου απ' τις εφτά μπανιέρες, η πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων στην αυλή), μελέτη χαρακτήρων (ο μαλάκας που αυτός σε έκανε νευρωτική και μετά σε παράτησε κιόλας, η μάνα που κάνει ότι χαίρεται όταν της λες ψέματα πως θα βγεις με τη φίλη σου και δε θα κάτσεις για βραδινό, το απαιτητικό μπάσταρδο με το οποίο κατέληξες αντί για μια ήσυχη γλυκιά κορούλα). Βαριά αίσθηση του αναπόφευκτου μοιραίου από τις πρώτες σκηνές που το στοιχειοθετούν κλισεδιάρικα (η μάνα ξέρει, τι άλλη εξήγηση θες?) μέχρι τη τελευταία που το εκπληρώνει, με ρυθμό μαρτυρίου της σταγόνας που σπάνε μόνο μπούικες στιγμές (ο πατέρας με το γιο πάνε πίσω από τη μάνα και τη κόρη και κάνουν μπου). Όλα μέρος ενός μοτίβου που μπορεί να πάρει το μυστήριο της αποτρίχωσης πατουσών και να το βγάλει στις αίθουσες. Ο ψιλοάγνωστος Safy Nebbou γράφει ένα σενάριο μάλλον κατά παραγγελία, "βασισμένο σε πραγματική ιστορία", που κάνει παρολαυτά ότι μπορεί για να πιάσει και κάνα θεατή με καναδυό εγκεφαλικά κύτταρα σε χρήση, παίζοντας έξυπνα το παιχνίδι της εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε γυναίκες. Στη σκηνοθεσία το παρακάνει στην επίδειξη, μάλλον από τον ενθουσιασμό παιδιού που βρήκε ακριβά παιχνίδια, πράγμα βέβαια που ποτέ δε χάλασε τον Μέσο Θεατή (και ακόμα περισσότερο την Μέσα, μη το λέω συνέχεια). Έτσι κι αλλιώς, όμως, ο φωτογράφος του είναι έμπειρος και ο μονταζιέρης του εκπληκτικός. Για τις πρωταγωνίστριες μπορείς να αισθάνεσαι εθνικά υπερήφανος, αν έχεις την υπηκοότητα, υποθέτω. Η μια, η Catherine Frot, έπαιζε και στο Κορίτσι που Γυρίζει τις Σελίδες (2006), του ίδιου παραγωγού, Michel Saint-Jean.Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30. Τετ. 20.15/ 22.30
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30
Written by
verbal
in
Reviews
Εξομολόγηση ενός Οικονομικού Δολοφόνου (2008)
Apology of an Economic Hitman

Σκηνοθεσία: Στέλιος Κούλογλου
Εμφανίζονται: John Perkins, ειδήμονες, φουκαράδες
Παίζουν: Κωνσταντίνος Βελέντζας, Ναταλία Λιονάκη, Γιάννης Χατζηγιάννης
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΑΒΟΡΑ
Ιπποκράτους 180 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210-6462253, 2106423271.
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 21.00/ 23.00
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ PRINCE FILMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30. Παρ.-Κυρ. & 00.15
Σκηνοθεσία: Στέλιος Κούλογλου
Εμφανίζονται: John Perkins, ειδήμονες, φουκαράδες
Παίζουν: Κωνσταντίνος Βελέντζας, Ναταλία Λιονάκη, Γιάννης Χατζηγιάννης
Δες/Κρύψε το trailer
Σύντομο μάθημα της νεότερης (λατινοαμερικάνικης κυρίως) Ιστορίας και μικρή εισαγωγή στη λεγόμενη εταιρειοκρατία, με αφορμή τον John Perkins και τις εξομολογήσεις του ως οικονομικού εκτελεστή απ’ την Αμερική.
Σχεδόν τόσο αυτοϊκανοποιητικό και μάταιο, όσο και οι περιοδείες του Perkins στη Λατινική Αμερική που καλύπτει ο Κούλογλου, χωρίς ποτέ να σου ανοίγει καμιά πραγματική πόρτα προς το πώς οραματιζόταν ο μετανιωμένος γκρίνγκο ότι θα έβρισκε την εξιλέωση με το να μαζέψει τα αποτελέσματα των εκβιασμών του σε μια αίθουσα για να ψελλίσει μπροστά τους ότι αυτός τα έκανε όλα, αλλά δεν του πολυάρεσε όταν το έκανε, το 90λεπτο ντοκιμαντέρ του Κούλογλου κρατάει 70 λεπτά περισσότερα απ’ όσο χρειάζεται γι’ αυτά που έχει να πει αν είχε τύχει να δεις το The End of Poverty? (2008) στις περασμένες Νύχτες Πρεμιέρας (ή όπου αλλού), και πολλά λεπτά λιγότερο απ’ όσο θα ήθελες, αν ψάχνεις κάποιον να σου λέει αργά και σε λούπα, ότι η Αμερική έχει ξεφτιλίσει όλον τον πλανήτη βυθίζοντάς τον σε χρέος όπου την έπαιρνε, ή οργανώνοντας ομαδικά «ατυχήματα» για όποιον ηγέτη αντιστεκόταν. Αδιασταύρωτες, αλλά αξιόπιστες ιστορίες λένε ότι ο Κούλογλου έφαγε πόρτα απ’ τον Εϊπίδη και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που διευθύνει, επειδή, λέει, το ντοκιμαντέρ του έχει και κομμάτια φιξιόν. Αλλά πιο πιθανή και πλήρης μου φαίνεται η εκδοχή να έμεινε εκτός, επειδή το φιξιόν του είναι αποτυχημένο, και το ντοκιμαντέρ του, παρ’ ότι ενδιαφέρον, ιντριγκαδόρικο κι όπως πάντα για τον Κούλογλου, καλοφτιαγμένο, τίγκα στα ντοκουμέντα και τα συλλεκτικά αρχειακά υλικά κι αξιέπαινο για το θέμα που διαλέγει, δεν παύει να είναι όσο δεν πάει επαναλαμβανόμενο αδικώντας και την αποτελεσματικότητά του και τις ικανότητες του δημιουργού του.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΑΒΟΡΑ
Ιπποκράτους 180 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210-6462253, 2106423271.
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 21.00/ 23.00
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ PRINCE FILMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30. Παρ.-Κυρ. & 00.15
Written by
cheaptalk
in
Trailers
Che (2008): Trailer ανεξαρτησίας
Δες/Κρύψε το UK/International trailer
Στη μέση της παραδοσιακής βδομάδας κινηματογραφικής ανεξαρτησίας της χρονιάς, η IFC κυκλοφόρησε, στο Yahoo! Movies, το αμερικάνικο trailer του Che (2008), με τη ταινία να κυκλοφορεί εκεί από την επόμενη (βδομάδα) ολόκληρη σε περιορισμένες αίθουσες και για περιορισμένο διάστημα, για οσκαρική συμπερίληψη.
Πολύ ακριβή ($65 εκατομμύρια από τη Wild Bunch και τη Telecinco, τα περισσότερα καλυμμένα από προπωλήσεις) για να τη συμπεριλάβουν τα Spirits στις υποψηφιότητές τους, πολύ μεγάλη (262' διάρκεια, σε δυο μέρη) για να τη βγάλει ολόκληρη οποιοσδήποτε εχέφρων διανομέας, η παραγωγή είναι και πολύ πολύπαθη ακόμα και για το συμπυκνωμένα ποταμώδες στιλάκι των Μαζών. Χοντρικά, φαίνεται πνευματικό παιδί του Benicio del Toro και της παραγωγού Laura Bickford, σχεδιάζονταν για καμιά δεκαριά χρόνια, σε κάποια φάση ήταν να τη σκηνοθετήσει ο Terrence Malick, κατέληξε (μάλλον για χειρότερα) στον Steven Soderbergh που (μάλλον για καλύτερα) αποφάσισε να προσθέσει, σαν.. πρόλογο, ακόμα μια ταινία στη σχεδιαζόμενη αφήγηση της τελευταίας περιόδου της ζωής του Che στη Βολιβία (1966-67). Έτσι, στον Guerilla (ή Che: Part 2) προστέθηκε και ο Argentine ή (Che: Part 1) που καλύπτει την κουβανική περίοδο, για να εξηγήσει τη μανιασμένη αποφασιστικότητα της συνέχειας, κομπλέ με διαλεκτική αντίθεση ανάμεσα στο "χολιγουντιανά" στημένο πρώτο μέρος και το πιο επαναστατικά χειροκίνητο δεύτερο. Βέβαια, και τα δυο μέρη είναι γυρισμένα με τη (μοντέλο παραγωγής 1) ψηφιακή RED One, ο προϋπολογισμός φαίνονταν και αποδείχτηκε αστείος για πολλά πολλά, και οι (κατά τα άλλα διχασμένες) αναφορές συμφωνούν ότι το αποτέλεσμα είναι ντοκιμενταρίστικα απομακρυσμένο, από τις Κάνες ακόμα, όπου το φιλμ πήγε κατά "98%" τελειωμένο, με τον σκηνοθέτη να το κόβει, περίπου αλά Kubrick, μέχρι μέσα στα χέρια του προβολατζή.
Μεγαλύτερος ήρωας του πιο φωτισμένου (και όπως θες διάβασέ το αυτό) αιώνα στην ανθρώπινη ιστορία, 80 χρόνια μετά τη γέννησή του, 40+1 μετά το θάνατό του, ένα μήνα πριν τα πενηντάχρονα της Κουβανικής Επανάστασης και κάτι μήνες μετά τη σχεδόν πλήρη σοσιαλιστική κάλυψη της Λατινικής Αμερικής, τόσο αποδεκτός πια που να του στήνουν άγαλμα στο χωριό του χωρίς να το ρίχνει μπόμπα το ίδιο βράδυ, ο Ernesto Guevara de la Serna δε θα μπορούσε να αναλυθεί από τον συνήθως ψευτοδιανοούμενο, συνήθως του βάθους, πάντα ανήσυχο και πάντα εφευρέτη του σύγχρονου indie σκηνοθέτη, όταν ο Jean-Paul Charles Aymard Sartre χρειάστηκε πολλές και προσωπικές συζητήσεις για να βεβαιωθεί πως ο Αργεντίνος, μόνος, ικανοποιούσε απόλυτα τον ορισμό του ανθρώπου στη σύγχρονη εποχή. Οπότε μια προσέγγιση απολίτικη, καταγραφική, στηριγμένη στη φωτογραφία και το score, μάλλον ήταν και η καταλληλότερη και η πιο τίμια για τον Soderbergh. Προσέγγιση που ακολουθεί κατά γράμμα η αμερικάνικη προώθηση, χωρίς να συνεχίζει την επική μελοδραματικότητα της ισπανικής και της αγγλικής (οι οποίες έχουν και περισσότερα φράγκα να πάρουν πίσω, βέβαια), φτύνοντας κι αυτή την ατάκα για τις εκτελέσεις (βασανιστών του Batista, στη Cabaña) χωρίς απολογία. Ατάκα, στη δευτερολογία στη σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη το Δεκέμβρη του '64, που έχουν κάνει σημαία οι εκπρόσωποι των φασιστοαριστοκρατικών κατακαθιών που ξεβράστηκαν από τη Κούβα στην Αμερική, δίπλα σε ισχυρισμούς για.. εκρηκτικά στο Άγαλμα της Ελευθερίας την ίδια περίοδο, και λες και η επαναστατική ιαχή του ανθρώπου ήταν.. "Ghandi Ji", οπότε μην είσαι τόσο σίγουρος ότι σκοπός της είναι να ξεσηκώσει τον μέσο Γιάνκη που φιλανθρώπωσε το Ιράκ όσο πωρώνει εσένα.

Πολύ ακριβή ($65 εκατομμύρια από τη Wild Bunch και τη Telecinco, τα περισσότερα καλυμμένα από προπωλήσεις) για να τη συμπεριλάβουν τα Spirits στις υποψηφιότητές τους, πολύ μεγάλη (262' διάρκεια, σε δυο μέρη) για να τη βγάλει ολόκληρη οποιοσδήποτε εχέφρων διανομέας, η παραγωγή είναι και πολύ πολύπαθη ακόμα και για το συμπυκνωμένα ποταμώδες στιλάκι των Μαζών. Χοντρικά, φαίνεται πνευματικό παιδί του Benicio del Toro και της παραγωγού Laura Bickford, σχεδιάζονταν για καμιά δεκαριά χρόνια, σε κάποια φάση ήταν να τη σκηνοθετήσει ο Terrence Malick, κατέληξε (μάλλον για χειρότερα) στον Steven Soderbergh που (μάλλον για καλύτερα) αποφάσισε να προσθέσει, σαν.. πρόλογο, ακόμα μια ταινία στη σχεδιαζόμενη αφήγηση της τελευταίας περιόδου της ζωής του Che στη Βολιβία (1966-67). Έτσι, στον Guerilla (ή Che: Part 2) προστέθηκε και ο Argentine ή (Che: Part 1) που καλύπτει την κουβανική περίοδο, για να εξηγήσει τη μανιασμένη αποφασιστικότητα της συνέχειας, κομπλέ με διαλεκτική αντίθεση ανάμεσα στο "χολιγουντιανά" στημένο πρώτο μέρος και το πιο επαναστατικά χειροκίνητο δεύτερο. Βέβαια, και τα δυο μέρη είναι γυρισμένα με τη (μοντέλο παραγωγής 1) ψηφιακή RED One, ο προϋπολογισμός φαίνονταν και αποδείχτηκε αστείος για πολλά πολλά, και οι (κατά τα άλλα διχασμένες) αναφορές συμφωνούν ότι το αποτέλεσμα είναι ντοκιμενταρίστικα απομακρυσμένο, από τις Κάνες ακόμα, όπου το φιλμ πήγε κατά "98%" τελειωμένο, με τον σκηνοθέτη να το κόβει, περίπου αλά Kubrick, μέχρι μέσα στα χέρια του προβολατζή.
Μεγαλύτερος ήρωας του πιο φωτισμένου (και όπως θες διάβασέ το αυτό) αιώνα στην ανθρώπινη ιστορία, 80 χρόνια μετά τη γέννησή του, 40+1 μετά το θάνατό του, ένα μήνα πριν τα πενηντάχρονα της Κουβανικής Επανάστασης και κάτι μήνες μετά τη σχεδόν πλήρη σοσιαλιστική κάλυψη της Λατινικής Αμερικής, τόσο αποδεκτός πια που να του στήνουν άγαλμα στο χωριό του χωρίς να το ρίχνει μπόμπα το ίδιο βράδυ, ο Ernesto Guevara de la Serna δε θα μπορούσε να αναλυθεί από τον συνήθως ψευτοδιανοούμενο, συνήθως του βάθους, πάντα ανήσυχο και πάντα εφευρέτη του σύγχρονου indie σκηνοθέτη, όταν ο Jean-Paul Charles Aymard Sartre χρειάστηκε πολλές και προσωπικές συζητήσεις για να βεβαιωθεί πως ο Αργεντίνος, μόνος, ικανοποιούσε απόλυτα τον ορισμό του ανθρώπου στη σύγχρονη εποχή. Οπότε μια προσέγγιση απολίτικη, καταγραφική, στηριγμένη στη φωτογραφία και το score, μάλλον ήταν και η καταλληλότερη και η πιο τίμια για τον Soderbergh. Προσέγγιση που ακολουθεί κατά γράμμα η αμερικάνικη προώθηση, χωρίς να συνεχίζει την επική μελοδραματικότητα της ισπανικής και της αγγλικής (οι οποίες έχουν και περισσότερα φράγκα να πάρουν πίσω, βέβαια), φτύνοντας κι αυτή την ατάκα για τις εκτελέσεις (βασανιστών του Batista, στη Cabaña) χωρίς απολογία. Ατάκα, στη δευτερολογία στη σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη το Δεκέμβρη του '64, που έχουν κάνει σημαία οι εκπρόσωποι των φασιστοαριστοκρατικών κατακαθιών που ξεβράστηκαν από τη Κούβα στην Αμερική, δίπλα σε ισχυρισμούς για.. εκρηκτικά στο Άγαλμα της Ελευθερίας την ίδια περίοδο, και λες και η επαναστατική ιαχή του ανθρώπου ήταν.. "Ghandi Ji", οπότε μην είσαι τόσο σίγουρος ότι σκοπός της είναι να ξεσηκώσει τον μέσο Γιάνκη που φιλανθρώπωσε το Ιράκ όσο πωρώνει εσένα.

Previously on Movies for the Masses: Coraline (2009): Κουμπωμένο trailer
3.5/5
3/5
2/5