Το τέλος του τρόμου και η αρχή της άνοιας

Hostel Part II, Poster, v1Hostel Part II, Poster, v3

Το μεγάλο horror movie του φετινού καλοκαιριού, προτού δουν όλοι οι υπόλοιποι τεράστια τρύπα στον τρομο-προγραμματισμό της εποχής και χωθούν να την καλύψουν όπως ξαναματάπαμε, ήταν το Hostel: Part II (2007) στην Αμερική. Στα χαρτιά τουλάχιστο, αφού στα ταμεία δε κατάφερε να κόψει συνολικά ούτε τα $19μισι εκατομμύρια του πρώτου σαββατοκύριακου του πρώτου μέρους, που είχε ανοίξει και Γενάρη πέρσι. Με συνέπεια, ο Eli Roth να ανακοινώσει το τέλος του τρόμου για ενηλίκους, κατηγορώντας όποιον έβρισκε μπροστά του και κυρίως τη πειρατεία και τους κριτικούς (αφού όλοι όσοι πέρασαν τα δεκα- χρόνια τους, και ειδικά οι κριτικοί που δε μπορούν να τις δουν πουθενά αλλού, ξημεροβραδιάζονται στα διαδίχτυα κατεβάζοντας ταινίες). Με αποκορύφωμα ένα θέμα στο blog του που φαίνεται να κατέβασε μετά. Ακολούθησε, στη βιομηχανία, συζήτηση-φωτιά όπου έβαλε ο καθένας τον κώλο του (όπως θα 'λεγε ο cinemad), λαδωμένη από τα $20 μύρια ανοίγματος του PG-13 1408 (2007). Με μόνο πρακτικό αποτέλεσμα, η Fox ως γνήσιο κομματάκι της αχόρταγης αυτοκρατορίας του Murdoch και υπεύθυνη για την καρακαταλληλότητα των δεύτερων Τεσσάρων Φανταστικών και των τέταρτων Φανταστικών Σκληρών να σπεύσει, κατά τα φαινόμενα, να ευνουχίσει το ατίθασο τέκνο της, θεωρώντας ότι τα $48 εκατομμύρια εισπράξεων και τα με διαφορά περισσότερα φετινά εύσημα του χώρου των 28 Βδομάδων Μετά (2007) δεν είναι αρκετά για να κρατήσει την Fox Atomic μακριά από τη μεγάλη πίτα του χαρτζιλικιού των τινέιτζερς.

Eli RothΗ ειρωνεία είναι ότι η ρίζα του κακού (ψόφου του σοβαρού εμπορικού τρόμου) είχε και καλή δημιουργική βάση να στηριχτεί αυτή τη φορά αλλά και εξαιρετικό προχωρημένο marketing, ακριβώς όπως το Grindhouse (2007) που ακολούθησε στον πάτο του μποξόφη. Τα πόστερ (ενορχηστρωμένα από τον brilliant συμπρόεδρο marketing της Lionsgate, Tim Palen) έσπρωξαν τα όρια της MPAA παίζοντας με το τι μπορεί να δει όποιος έχει.. ευδιάθετη φαντασία, τα τρέιλερ το παίζαν τι είδε ο Γερμανός τουρίστας αφήνοντας τα υπονοούμενά τους για την ηθη-κή καθυστέρηση της ηπείρου στην οποία σκόνταψε ο Κολόμβος, και ο Eli Roth έβγαλε την αλά Ben Stiller χαμογελαστή φάτσα του και την τεράστια παλαμάρα του σε όλα τα media και τα σαλόνια. Και λέω ειρωνεία γιατί, όπως είχα γράψει αναλυτικά πριν πάνω από ένα χρόνο και είναι φανερό από ατάκες τύπου "the masterpiece of our times" που λείπουν τώρα από την προώθηση και έχουν γίνει επαναλαμβανόμενο ανέκδοτο στα σχόλια όλων των σελίδων του χοντρού που τις ξεστόμισε, το (δεύτερο) φιλμ πλήρωσε τις αμαρτίες του πρώτου. Δεν μπορείς να κοροϊδεύεις τόσους συνέχεια, και ειδικά σε ένα χώρο που γενικά έχει τόση νοημοσύνη και ανοιχτομυαλιά όση λείπει από αυτούς που τον περιφρονούν ή (νομίζουν ότι) τον χειραγωγούν.

Στην Ελλάδα, όπου τέτοια κύματα φτάνουν με καθυστέρηση χρόοονων και οι περισσότερες προωθήσεις ξέρουν ότι δίκτυο είναι αυτό το πράμα που στέλνει γρήγορα γράμματα και συχνάζουν πιτσιρίκια αντί για τα ουφάδικα, το σίγουρο είναι ότι τα κρέατα που τάισαν τους πεινασμένους για εικόνες της και αποτελούν το ένα από τα τρία επίσημα πρόσωπά της, είναι εδώ απαράδεκτα εντόσθια, και η ταινία έχει σταυρό την "Συνέχεια της Παράνοιας" στην ετικέτα και μια Κοκκινοσκουφίτσα απέναντι σε σέξι Λύκο στο περιτύλιγμα. Τώρα αν οι σταυροφόροι της έχουν υπόψη τι λόφο έχει ήδη ανεβεί και σε τι ιθαγενείς τη φέρουν, παραμένει αδιευκρίνιστο. Κρίνοντας από την αποστειρωμένη.. παράνοια, το κοινό-στόχος είναι είτε λάθος είτε ηθελημένα λάθος. Είτε και αποδεδειγμένα ηλίθιο ίσως, όρκο δε παίρνω.

Guts, Get Some

4 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Επειδή το θέμα με τις προσκλήσεις για το Hostel II, όπου και οι ευχαριστίες, κατέβηκε, να τις εκφράσω εδώ στην ατρόμητη Χριστίνα που 'κανε όλη την ειδυλλιακή γραφιστική δουλειά και τον ακούραστο Titana του pestaola.gr που θα βοήθαγε (για λογαριασμό σταθμού που λαγοκοιμόταν) να μαζέψουμε τα θύματα.. ερμμ.. να καθαρίσουμε τα εντόσθια.. ερμ.. να συμπληρώσουμε το μενού.. ερμμ..

  2. cheaplog said

    Οι θρήνοι από τις κηδείες και τα μνημόσυνα του τρόμου φτάσαν και στα αυτιά του Rob Zombie προφανώς. Αφού σύμφωνα με το Bloody-Disgusting.com έκανε όλη τη βδομάδα επαναληπτικά γυρίσματα για το Halloween (2007) του. Είδηση συνήθως δυσοίωνη όσο και η μουσική που παίζει ενώ ημίγυμνη κοπέλα τρέχει στους δρόμους με παρανοϊκό αργοκίνητο δολοφόνο να προσπαθεί να της δείξει πως το μπήγουν το μαχαίρι. Αλλά αυτή τη φορά ο σκηνοθέτης μάλλον έχει αποφασίσει να αναστήσει τον Λάζαρο Χοροράκη προτού βρομίσει το πτώμα του. Με έξι (6) πρόσθετες σκηνές βίας και αιματοχυσίας και ακόμα πιο παρανοϊκό, καινούριο, τέλος.

  3. verbal said

    Την ώρα πάντως που ο αμερικάνικος τρόμος για ενήλικες πνίγεται κάτω από PG μαξιλάρες, στην Ελλάδα ετοιμάζεται για το δεύτερο βήμα της γέννησής του, με το enfant terrible των αδερφών Νούσια να περιμένει το δικό του αδερφάκι, Το Κακό 2 (2008), που βρίσκεται στο pre-production για να ξεκινήσει γυρίσματα το φθινόπωρο.

    Αυτό βέβαια σημαίνει ότι το Reapers, το project με τις διεθνείς βλέψεις των Νουσιαίων, μπαίνει στο ψυγείο, αλλά πριν τους κατηγορήσεις ότι βρήκαν χρυσή κότα για ξεζούμισμα, μάθε ότι η Ekso Productions τους, ετοιμάζει και κάτι εντελώς διαφορετικό: ρομαντική dramedy με οδηγό σχολικού λεωφορείου που γνωρίζεται με παιδοψυχολόγο και έχουν πέντε μέρες να δουν γιατί ερωτεύτηκαν. Το σενάριο, που υπογράφει η Χριστίνα Ιωακειμίδη, φέρει τον τίτλο Χάρισμα, είναι ένα από τα 8 που επιλέχθηκαν ανάμεσα σε 250 υποβολές απ' όλον τον κόσμο για το ευρωπαϊκό εργαστήριο σεναρίου eQuinoxe, και προγραμματίζεται να είναι η πρώτη παραγωγή της Ekso, έξω απ' το franchise του Κακού.

  4. cheaplog said

    Σε ένα πολύ μετρημένο τζαστδεφακτσμανικό σημερινό του άρθρο το Reuters συνοψίζει την ταμειακή πορεία του τρομο-χώρου, από το 2004 που η βιομηχανία του διπλασίασε τα ετήσια έσοδά της ξεπερνώντας το $1 δις με χιτς σα το The Texas Chainsaw Massacre (2003), μέχρι σήμερα που όλοι πιπιλάνε την πιπίλα του "torture porn" μη βλέποντας ότι απλά ήρθε κι ένα παραφούσκωμα μετά το φαγοπότι με άντερα κι αίμα, ειδικά στους ενήλικες που δεν έχουν και τόσες αντοχές. Ήδη 20 σχετικά φιλμ έχουν ανοίξει φέτος στις Πολιτείες με άλλα τόσα και βάλε να αναμένονται πριν το τέλος του χρόνου. Αναμένονταν δηλαδή, αφού ένας ένας οι παρίες αποσύρονται από την εποχή του Halloween αφήνοντας τη στον βασιλιά Saw IV (2007) με τον οποίο τολμάνε να αναμετρηθούν, δυο βδομάδες αργότερα, μόνο οι 30 Days of Night (2007).

    Μες στο κλίμα της εποχής, οι Weinsteins που δεν αντέχουν να χύνουν και πολύ άλλο ρευστό αυτή την περίοδο αποφάσισαν να μη βγάλουν στις αίθουσες το ενήλικο All the Boys Love Mandy Lane (2006), παρόλο που είχε παίξει μέχρι και στο Τορόντο και άνοιγε την ερχόμενη Παρασκευή. Η ενέργεια που χαρακτηρίζεται χωρίς προηγούμενο απ' όσους ξεχνάνε τι να περιμένουν από τ' αδέρφια (βλ. όλα), δεν ήταν και πολύ απρόσμενη αφού η προώθηση του φιλμ ήταν ανύπαρκτη και πριν δυοτρείς μέρες απέκτησε επίσημη αφίσα.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.