The Golden Compass (2007): Θεατρικό trailer


Την ίδια ώρα που η Walden γίνεται όλο και κολοσσότερη και ετοιμάζεται να πατήσει τη Disney, γιγαντωμένη από την επιτυχία του πρώτου από τα Χρονικά της Νάρνια η οποία στηρίχτηκε σε μεγάλο μέρος στα (παρα)χριστιανικά κυκλώματα (όπως έχουμε ξαναματαγράψει), η New Line προσπαθεί να επαναλάβει (κάποια από) την επιτυχία της τριλογίας του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών στηριγμένη στην τριλογία του Κόσμου του Philip Pullman την οποία τα ίδια κυκλώματα ρίχνουν στην πυρά σε κάθε ευκαιρία. Κοινός παρανομαστής όλων των παραγωγών είναι και ο σχεδόν καλοκαιρινά μπλοκμπαστερικός Δεκέμβρης που απέχει πια πεντέξι βδομάδες. Και έτσι τη προηγούμενη βδομάδα κυκλοφόρησαν, σαν βρυχηθμοί, και ένα ακόμα (το "πλήρες") trailer και δυο ακόμα (τα "τελικά") posters για τη θεωρητικά μεγαλύτερη ταινία του χειμώνα.

Για το The Golden Compass (2007) έχω βαρεθεί να γράφω, οπότε ο Dark Tyler παίρνει τη σκυτάλη από την estelle στο σχολιασμό, έχοντας διαβάσει ολόκληρη την τριλογία και αποστηθίσει το BridgeToTheStars.Net το σαββατοκύριακο, για να συνοψίσει όσα προηγήθηκαν και να προβλέψει όσα έπονται, χωρίς να έχει μαντέψει ότι αυτή τη φορά το κείμενό του δε θα υποστεί το καθιερωμένο Μαζικό edit:
Απαντώντας στη φυσιολογική απορία, τι δουλειά έχει η New Line να στοχεύει στη Χριστουγεννιάτικη αγορά με την κινηματογραφική μεταφορά ενός τόσο αντικληρικού κειμένου, ο σκηνοθέτης Chris Weitz μας πληροφόρησε αρχικά οτι θα απαλειφθούν οι απευθείας αναφορές στην θρησκεία και τον Θεό από την ταινία. Kι έρχεται τώρα και το νέο trailer για να τονίσει για μια ακόμα φορά τις επιφανειακές ομοιότητες της saga με το προηγούμενο χρυσωρυχείο (βαλε κανα LOTR link) της εταιρείας, σφυρίζοντας όμως αδιάφορα για τα σημεία που άπτονται του καθολικισμού, όπως αναμένεται εξάλλου να κάνει και το ίδιο το φιλμ.

Λεπτά σημεία που μπορεί να κάνουν μικρή διαφορά στη μεταφορά αυτού του πρώτου κεφάλαιου της τριλογίας βιβλίων His Dark Materials του Philip Pullman (επειδή ο εισαγωγικός του χαρακτήρας επιτρέπει το ελαφρό editing που θα μετατρέψει τα subtle στοιχεία σε... ανύπαρκτα) αλλά που αδυνατώ να φανταστώ πώς θα καλυφθούν στο απροκάλυπτο τρίτο και τελευταίο. Ως εκεί όμως ο δρόμος είναι μακρύς και περνάει μέσα από <strike>την οικονομική επιτυχία της παρούσας ταινίας<ξε-strike> δεκάδες παράλληλα σύμπαντα που εδώ ακόμη δεν κάνουν την εμφάνισή τους, χάρη και στην απόφαση για μεταφορά του φινάλε στην αρχή του δεύτερου μέρους, σκηνές από το οποίο όμως εμφανίζονται σε αυτό το trailer.

Κι ενώ η εικόνα δύο αρκούδων να μονομαχούν φορώντας πανοπλίες, του Daniel Craig ως σκληροτράχηλο ευγενή ή της Nicole Kidman στο ρόλο που γεννήθηκε για να ερμηνεύσει μπορεί κάλλιστα να φέρουν τις ορδές πιτσιρικάδων (και μη) στην αίθουσα περιμένοντας να ζήσουν αυτό που πριν 6 χρόνια ήταν ίσως πολύ μικροί για να απολαύσουν (ή που άλλοι θέλουν σε επανάληψη), εσύ μπορείς να διατηρείς τις επιφυλάξεις σου. Γιατί η απουσία αφηγηματικής κλιμάκωσης ή της ίδιας της θεματικής που ορίζει την όλη ύπαρξη αυτής της ιστορίας, ενδέχεται να στερήσει από το Golden Compass την δυνατότητα να είναι κάτι πιο ενδιαφέρον από τις απλοϊκές περιπέτειες εκείνων των πιτσιρικάδων μέσα σε εκείνη τη ντουλάπα. Ή και όχι, αν οι συγγραφείς είναι τόσο μάγκες ώστε να κατάφεραν να ισορροπήσουν σε τόσο λεπτό σκοινί. Κοντός ψαλμός, αλληλούια, που δεν θα έλεγε και ο Pullman.


Previously on Movies for the Masses: Saw IV (2007): Pig porn trailer

One Response so far.

  1. cheaplog said

    Όπως θα είχες καταλάβει από τα τέσσερα θέματα (#1, #2, #3, #4) που του αφιερώσαμε, κυρίως για λόγους περιφερειακού σχολιασμού, το Golden Compass (2007) φαίνονταν μια ακόμα άχρωμη παιδικοφανταστική μεγα-παραγωγή, με το επιπλέον αγγούρι του αντι-καθολικισμού του Pullman να σέρνεται μόνιμα πίσω της. Και παρά τις προσπάθειες της New Line να δημιουργήσει franchise αντίστοιχο των Δαχτυλιδιών, και αυτό το project φαίνεται να χαρακτηρίστηκε από τη ματαιόδοξη επιμονή του Bob Shaye να σπρώξει τη χρυσή του μετριότητα σε ένα κοινό που είναι μεν μεγάλο και χαρακτηριστικά βλαμένο αλλά χρειάζεται και ιδιαίτερη προσέγγιση. Προσέγγιση που με το να κάνεις οσκαρική καμπάνια για το Last Mimzy (2007) μάλλον δεν.. προσεγγίζεις.

    Έτσι η θεωρητικά μεγαλύτερη ταινία των γιορτών πήγε αμάσητη (για προϋπολογισμό που παίζει από $180 μέχρι $250 μύρια, ανάλογα ποιον ρωτάς) στη κοιλιά του αμερικάνου μποξόφη, μαζεύοντας τελικά μόνο $25,8mil το σαββατοκύριακο, και ελπίζει για καλύτερα μόνο σε καμιά περιοχή όπου η Nicole Kidman είναι ακόμα σταρ. Αντίθετα πραγματική σταρ είναι πια η Amy Adams που πάει μέχρι και για δεύτερη και μεγάλη αυτή τη φορά οσκαρική υποψηφιότητα, ως Μαγεμένη (2007) που εξακολουθεί να κινείται συμπαθητικά αν όχι μαγευτικά στα ταμεία (με $10,7 μίλια στην τρίτη βδομάδα στις αίθουσες). Μαγευτικό ήταν το άνοιγμα της Juno (2007) που συγκαταλέγεται στα πιο πετυχημένα περιορισμένα ανοίγματα ever ($413,869 σε 7 αίθουσες), ενώ συμπαθητικό ($796,836 σε 32) αυτό του Atonement (2007).

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.