The Duchess (2008): Trailer παρακμής

Δες/Κρύψε το US teaser

Τα δράματα εποχής είναι το νέο Ιράκ για το Hollywood, τουλάχιστο σύμφωνα με τον Reporter του, και από την εποχή τους, που αρχίζει με τα πρωτοβρόχια, δε θα λείψουν φυσικά οι Βρετανοί ούτε η βασίλισσα των κουστουμιών Keira Knightley. Η Δούκισσα (2008) αποτελεί από πέρσι το φετινό οσκαρικό χαρτί για την οσκαρική πέρσι και απορροφημένη φέτος Paramount Vantage, τη φετινή προπέρσινη καταποντισμένη Marie Antoinette (2006) για τις Μάζες, την επόμενη ταινία που θα κάναν η Susanne Bier με τον Anders Thomas Jensen μετά το Μετά το Γάμο (2006) μέχρι που η πρώτη άφησε τις ψευτοαμερικανιές και πήγε στην Αμερική να κάνει ψευτο-οσκαριές, την πρώτη ταινία που φαίνεται πιο παρακμιακή στην προώθηση απ' όσο παρακμιακή φαίνεται να είναι στην αναπαράσταση της πιο παρακμιακής ευρωπαϊκής περιόδου.

Η elmord2, επίτιμη υπερηρωίδα του comicworld.gr (και προφανώς η καταλληλότερη να μιλήσει για κουστούμια), το σκέφτηκε καμιά βδομάδα, από τότε που βγήκε το παρακμιακό διεθνές τρέιλερ, έχοντας παγώσει το καρέ με το παρακμιακό κωλαράκι της πρωταγωνίστριας, και κάνει μια προσπάθεια να εξηγήσει πως μια παραγωγή, που ξόδεψε μύρια για να αναπαραστήσει με ακρίβεια τις φωλιές με ψόφια πουλιά στις κομμώσεις της εποχής, κατέληξε να έχει ήδη ως καλύτερη σύσταση το "προορίζεται να διχάσει τους κριτικούς".

Σε κάποιες γυναίκες το κουράγιο αφθονεί. Σε κάποιες οικογένειες η τόλμη είναι κληρονομική. Σε κάποιες περιπτώσεις το δράμα είναι αναπόφευκτο. Ή τουλάχιστον αυτό θα θέλανε να πιστέψουμε οι δημιουργοί του νέου ιστορικού δράματος The Duchess, βασισμένου σε.. μη εξουσιοδοτημένη βιογραφία, με πρωταγωνιστές τους Keira Knightley και Ralph Fiennes. H γνωστή δούκισσα του Devonshire, πριγκίπισσα D-iana, εεεε, συγνώμη, Georg-iana, είχε την πρωτοφανή στα ιστορικά χρονικά ατυχία να κάνει ένα γάμο σκοπιμοτήτων και να βρεθεί στο πλευρό ενός άνδρα που δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για εκείνη αλλά επιθυμεί απλά έναν αρσενικό διάδοχο, δεν καλύπτει τις συναισθηματικές της ανάγκες και, το κερασάκι στη τούρτα, την απατά και από πάνω με μια θρασύτατη μελαχρινή.

Παρά την μεγάλη εμπειρία της Knightley στο να οδύρεται μέσα σε κουστούμια εποχής, η συγκεκριμένη δημιουργία φαίνεται να μην έχει την απαιτούμενη ορμή να τραβήξει την ανηφόρα. Το μεγαλύτερο κατά την άποψή μου μειονέκτημα της ταινίας είναι αυτό που προφανώς η εταιρία θεωρεί το μεγαλύτερο διαφημιστικό της πλεονέκτημα: η ταύτιση με την ιστορία της Diana. Αυτό που υπονοείται αρχικά στο teaser, προβάλλεται με τον πιο ακαλαίσθητο και άκομψο τρόπο στο επίσημο βρετανικό trailer. Ο απανωτός βομβαρδισμός με την εικόνα της αποθανούσας, μόνο αμηχανία μπορεί να προκαλέσει ακόμα και σε όσους υπήρξαν φανατικοί θιασώτες του γαλαζοαίματου παραμυθιού. Είμαστε πια περισσότερο εξοικειωμένοι με την εικόνα και την ιστορία της θλιμμένης πριγκίπισσας παρά με το μισό μας σόι που μένει στην ίδια πόλη με εμάς, παρόλα αυτά αυτή η καταναγκαστική σύνδεση που σε μπουκώνει με το ζόρι η παραγωγή, μόνο αποστροφή και ανατριχίλα μπορεί να προκαλέσει. Αν και ανήκω στους φαν των ταινιών εποχής --ειδικά αν έχουν αρκετά άλογα, I know, I'm weird, το εισιτήριό μου είναι εξασφαλισμένο--, εν τούτοις, δεν ξέρω τι θα κάτσω στην πολυθρόνα να δω καθώς αυτή η ταινία που προσπαθεί να πατάει ταυτόχρονα σε δύο αιώνες (παρελθόν αλλά με σύγχρονα πάθη και προβληματισμούς) μοιάζει τελικά να μην στηρίζεται πουθενά και να κολυμπά σε ένα χάος συρραφών. Όταν θα τελειώσει τι θα πρέπει να αναρωτηθούμε: αν είδαμε ένα αξιοπρεπές δράμα εποχής ή αν πέτυχε η μεταφορά της ιστορίας της Diana στον 18ο αιώνα;


3 Responses so far.

  1. Γιάννης_Βασιλείου said

    Ακόμα δεν τον είδαμε Γιάννη τον βαφτίσαμε? Επειδή η παραγωγός εταιρεία αποφάσισε να διαφημίσει το προϊόν της κατά αυτό τον τρόπο, η ταινία έγινε ένα χάος συρραφών που δεν πατάει πουθενά? Ας μην προτρέχουμε...

    Βέβαια η μεγαλύτερη μου ένσταση έγκειται στην αναφορά για το παρακμιακό κωλαράκι...να πεις για το στήθος της σε νιώθω...εγώ έχω μεγαλύτερα βυζιά...αλλά μην το παρακάνουμε...she's got a lovely ass!

  2. cheaplog said

    Ερμμ.. για να απαντήσω στο ίδιο στιλ, εφόσον και κατεβατά να γράψω το ίδιο συμπέρασμα θα βγάλουν, και δε βλέπω το λόγο να είμαι μόνιμα ο μόνος που μπαίνει στο κόπο να το κάνει: ο Γιάννης έστειλε την πιο γυαλιστερή του φωτογραφία στην elmord2 να δει αν ενδιαφέρεται για καμιά παντριά, αυτή απάντησε κιόλας αντί να πατήσει το Next, κι εσύ της λες να τον στεφανωθεί πρώτα για να δει πως της φαίνεται η φωτογραφία. Ας μη δίνουμε συμβουλές σε όσους δε τις ζήτησαν...


    Όσο για το κωλαράκι, έχουμε ασχοληθεί αρκετές φορές με το συγκεκριμένο, χωρίς αντιρρήσεις. Δικαίωμά σου φυσικά να τις έχεις αλλά ακόμα και η Keira η ίδια δε νομίζω να είχε και πολλά επιχειρήματα, το 'χει πει και εκατό φορές (στο Domino π.χ. είχε ζητήσει butt double, δικής της επιλογής, και έκανε και άπειρες δηλώσεις σχετικά).

  3. Anonymous said

    Από elmord2: Δεν το βάφτισα Γιάννη αλλά δυστυχώς Diana. Πιστεύω ότι όταν κάποιος γράφει ένα σενάριο ή σκηνοθετεί θα πρέπει κάθε κομμάτι του έργου του να εξυπηρετεί το γενικότερο νόημα, το γενικότερο σκοπό. Έχω λοιπόν την εντύπωση εδώ ότι πολλά τμήματα του έργου επιλέχθηκαν με βάση τους συνειρμούς που θα βοηθήσουν το θεατή να κάνει αναφορικά με την ιστορία της Diana και όχι επειδή εξυπηρετούν ουσιαστικά την ιστορία της Georgina (π.χ. πρόσεξε την σκηνή στο trailer με την διαδρομή με άμαξα ανάμεσα στο πλήθος που παραπέμπει στη συγκινησιακά φορτισμένη πομπή με άμαξα προς την εκκλησία που είχε λάβει χώρα στο γάμο της Diana – οι σκηνές ήταν αλησμόνητες. Το ίδιο θα μπορούσα να πω και για πλείστα άλλα τμήματα: «Είναι ο μοναδικός άνδρας που δεν είναι ερωτευμένος με τη γυναίκα του.» , «Την αντιγράφετε και τη θαυμάζετε όλοι.», «Δεν θα ξαναδείς τα παιδιά σου.» κ.ο.κ.). Και είναι κρίμα γιατί πιστεύω ότι η ιστορία της Georgina, αν παρουσιαστεί μέσα στο ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής, θα μπορούσε να είναι πολύ ενδιαφέρουσα από μόνη της, χωρίς να της φορτώνανε όλες αυτές τις αναφορές στην Diana!

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.