Νύχτες Πρεμιέρας 2010: Το πρόγραμμα

Μέχρι το πρόγραμμα να διατεθεί επίσημα σε κοινό και Τύπο, διατίθεται από εδώ ανεπίσημα, γιατί πόσο να περιμένεις πια.

Η αφίσα του μοιάζει με πρόσκληση για χαρτοκοπτική, ελπίζουμε όμως το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας να μην έχει κρυμμένα ψαλιδίσματα στη 16η διοργάνωσή του, που ετοιμάζεται να ανοίξει τις πόρτες του Απόλλωνα, του Αττικόν και των δυο αιθουσών του Δαναού στις 16 του μήνα, έχοντας ήδη ανοίξει τα ταμεία του απ’ την περασμένη Δευτέρα, κι ανοίγοντας το πρόγραμμά του μια μέρα νωρίτερα απ’ το σύνηθες φέτος, ίσως ως απάντηση στη χρόνια μουρμούρα των φανατικών του, ότι τους βάζει να αγοράζουν διαρκείας στο σακί. Αλλά μάλλον όχι. Αίτημα των τελευταίων ετών πάντως, ικανοποίησαν οι διοργανωτές εκδίδοντας φέτος την 20άρα κάρτα διαρκείας, για να συμπληρώσει το κενό ανάμεσα σ’ αυτές των 10 και των 25 προβολών, διατηρώντας σταθερή σε δύσκολες περιόδους, και την τιμή των καρτών, και την τιμή των εισιτηρίων του, γνώρισμα που είναι μάλλον και το πιο τιμητικό της διοργάνωσης.

Όχι ότι η τιμή του εισιτηρίου είναι το μόνο ελκυστικό γνώρισμα των Νυχτών Πρεμιέρας Conn-x, που για άλλη μια χρονιά φρόντισαν να καπαρώσουν μερικούς απ’ τους πιο αναμενόμενους τίτλους της σαιζόν που εγκαινιάζει το φεστιβάλ. Το οποίο, ανάμεσα στην πρεμιέρα του με το The Kids are All Right της Lisa Cholodenko και το κλείσιμό του με το You Will Meet a Tall Dark Stranger του Woody Allen, θα απλώσει στην Αθήνα έντονο άρωμα Βερολίνου, με ταινίες όπως το A Woman, a Gun and a Noodle Shop του Zhang Yimou που μεταφέρει το Blood Simple (1984) στη φεουδαρχική Κίνα, το The Killer Inside Me όπου ο Michael Winterbottom βάζει τον Casey Affleck να τσούζει τον πισινό της Jessica Alba, το Howl που ρίχνει μια ποιητική ματιά στη ζωή του Allen Ginsberg, το Sex & Drugs & Rock & Roll που ρίχνει μια punk ματιά στη ζωή του Ian Dury, το Exit Through the Gift Shop που επαναπροσδιορίζει το τι είναι τέχνη, με ιδιοφυή ανατρεπτικότητα αντάξια του Banksy που το σκαρφίστηκε, αλλά και το Der Räuber, που ήταν ένα απ’ τα δυνατότερα χαρτιά του γερμανικού φεστιβάλ. Τα δυο τελευταία συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό των Νυχτών, πρόγραμμα στο οποίο αξίζει να δώσεις προσοχή και στα R U There και Little Baby Jesus of Flanders, που μαζί με το Kaboom και το Des Hommes et Des Dieux φέρνουν στο φεστιβάλ αμμουδιά Κανών, ενώ το The Town του Ben Affleck θα είναι ο μόνος θορυβώδης τίτλος που θα σου θυμίσει Βενετία.

Απ’ τη Βενετία δε σου έφεραν (επίσημα τουλάχιστον) οι διοργανωτές το Attenberg και τη Χώρα Προέλευσης, για να ενισχύσουν την περσινή τους στροφή στην ελληνική παραγωγή, έχουν όμως να σου δείξουν το πολυταξιδεμένο Μέσα στο Δάσος του Άγγελου Φραντζή σε πρώτη πανελλαδική, ενώ έκλεισαν τις πρεμιέρες κι άλλων ελπιδοφόρων ελληνικών τίτλων, όπως Το Χάρισμα της Χριστίνας Ιωακειμίδη, τα 45 Τετραγωνικά του Στράτου Τζίτζη, τη σειρά συνεντεύξεων της Άντζελα Ισμαΐλος με τον εύγλωττο τίτλο Great Directors, και βέβαια Τα Οπωροφόρα της Αθήνας του Νίκου Παναγιωτόπουλου, που θα προβληθούν στην ελληνική βραδιά του φεστιβάλ, μετά την απονομή των βραβείων σε πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς και συντελεστές. Οι θεατές με τα πιο ιδιαίτερα γούστα, θα απογοητευθούν με την τελική απόσυρση του Srpski Film απ’ το πρόγραμμα του φεστιβάλ, όμως το σκανδαλιστικό Habitación en Roma, το κλειστοφοβικό Buried, το γκουρμέ splatter Bitter Feast, το ψυχεδελικό giallo Amer, το κρυπτικό Shinboru και το κτηνοβατικό Splice, θα τους κάνουν να ξεχαστούν, σ’ ένα πρόγραμμα που συμπληρώνουν αφιερώματα στον Sebastian Lifshitz, τον Ernst Lubitsch και την έννοια της τρύπας (!), για να 'χεις πράγματα να βλέπεις, όταν δεν είσαι στα πάρτι να συζητάς για το ποια θα είναι η φετινή ταινία έκπληξη.



Previously on Movies for the Masses: Βενετία 2010: Το line-up

3 Responses so far.

  1. cheaplog said

    Ο verbal το παραλείπει μάλλον σαν αυτονόητο (αφού οι Νύχτες ξεκινάνε από κει κάθε χρόνο) αλλά στο Sundance έκανε πρεμιέρα το The Kids are All Right. Όπως και (με τη σειρά που τα βλέπω στο κείμενο) τα The Killer Inside Me, Howl, Exit Through the Gift Shop, Buried και Splice. Στη πραγματικότητα, όπως είπαμε αρκετές φορές μέχρι τώρα και φάνηκε και από τις διανομές του καλοκαιριού στην Αμερική, από το Sundance ξεκίνησαν να φαίνονται τα σημάδια ανάκαμψης της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής, πριν τη Βενετία που αυτές τις μέρες χαιρετίζεται σαν η καλύτερη φεστιβαλική διοργάνωση των τελευταίων χρόνων.

  2. verbal said

    Με την απονομή της Χρυσής Αθηνάς στο Püha Tõnu Kiusamine / The Temptation of St Tony από την Εσθονία, κλείνουν αυτήν την ώρα οι Νύχτες Πρεμιέρας τη 16η τους διοργάνωση, που με τα βραβεία της αναγνώρισε ακόμη το βρετανικό σενάριο του Four Lions, και τη σκηνοθεσία του En Waar de Sterre Bleef Stille Staan / Little Baby Jesus of Flandr του Βέλγου Gust Van Den Berghe, που σου είχαμε συστήσει κι εδώ στις Μάζες, όπως θα θυμάσαι.

    Το Sebbe από τη Σουηδία κέρδισε το βραβείο κοινού, ενώ το ντοκιμαντέρ Benda Bilili! για την μπάντα παραπληγικών του τίτλου, πρώτευσε στο μουσικό διαγωνιστικό. Παραδοσιακά, αύριο θα ακολουθήσει και ο πλήρης απολογισμός της διοργάνωσης που έκλεισε με τη λάμψη των χρυσών παπουτσιών του καλλιτεχνικού διευθυντή της.

  3. verbal said

    Χθες βράδυ, φυσικά, είχαν απονεμηθεί τα βραβεία πρωτοεμφανιζόμενων στο ελληνικό σινεμά, όπου και αναγνωρίσθηκε η ανδρική ερμηνεία του Χρήστου Καρτέρη στο Ψυχή Βαθιά, η γυναικεία της Μίνας Ορφανού στη Στρέλλα και η σκηνοθεσία του Βασίλη Ραΐση για Το Τελευταίο Τραγούδι του Έλβις, που είχε αποσπάσει και τον Ψηφιακό Αλέξανδρο του περσινού DigitalWave στη Θεσσαλονίκη, από την επιτροπή που είχε την τιμή να συμμετάσχει ο υπογράφων.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.