Oscars® 2012: Οι νικητές

Academy Awards 2012, Michel Hazanavicius

Ογδοντατρία χρόνια μετά τα Wings (1927) του Lucien Hubbard, βωβή ταινία κέρδισε ξανά το πιο χρυσό αγαλματάκι της κινηματογραφικής βιομηχανίας, ο Artist (2011) του Michel Hazanavicius έφυγε τα ξημερώματα από το Kodak Theatre με το όσκαρ καλύτερης ταινίας, και άλλα τέσσερα, σκηνοθεσίας, πρώτου αντρικού, μουσικής και κουστουμιών, να του κάνουνε παρέα. Αυτή η ολοκληρωτικά αναμενόμενη (1 προς 12 ενδεικτικά στα στοιχήματα) βράβευση ήτανε και το κερασάκι μιας βραδιάς αφιερωμένης στο παρελθόν, στην οποία τα αναμνηστικά μοντάζ πέφτανε σα χαλάζι, και στην οποία ο νοσταλγικός Hugo (2011) του Martin Scorsese μάζεψε άλλο τόσο (με τον Artist) χρυσάφι, 5 όσκαρ, σε τεχνικές κατηγορίες. Σημαντικότερη έκπληξη μπορείς να πεις το βραβείο μοντάζ στο Girl with the Dragon Tattoo (2011), αφού οι Kirk Baxter και Angus Wall που το παρέλαβαν όπως και πέρσι (για το κουράγιο τους να αντέχουν τον David Fincher σύμφωνα με τη θεία Nikki), κυριολεκτικά δε ξέρανε τι να πούνε. Οι ταινίες που είχανε κάποιες θεωρητικές πιθανότητες να κοντράρουνε τον Artist, οι Descendants (2011) και το Midnight in Paris (2011), περιορίστηκαν σε διασκευασμένο και πρωτότυπο σενάριο αντίστοιχα.

Βραβειακά η βραδιά ξεκίνησε με τον Robert Richardson να παραλαμβάνει το τρίτο του όσκαρ για τη φωτογραφία του Hugo, κάτι που επίσης δεν είχανε προβλέψει οι μπούκηδες, αλλά το είχε σιγουράντζα ο Mark Wahlberg και μαζί του οποιοσδήποτε διέβλεπε πως η ταινία του Scorsese είχε κάψει εκατομμύρια δολάρια αρκετά για να απασχολήσει το μισό Χόλιγουντ. Στα μέσα περίπου των απονομών ο Hugo έκλεισε τον κύκλο του με μια ακόμα μικρομέγαλη αναστάστωση, πήρε και το όσκαρ των εφέ που κράταγε στα χέρια του μέχρι τότε το Rise of the Planet of the Apes (2011), και μάλλον συσπείρωσε εναντίον του το άλλο μισό Χόλιγουντ, πέρα από τους φαν του Harry Potter που είχανε από τις υποψηφιότητες πάρει απόφαση πως δε θα δουν αγαλματάκια επειδή η Warner τα μύρια της παραγωγής και του Deathly Hallows Part 2 (2011) τα ξόδεψε κατά κύριο λόγο στη Βρετανία. Στη διάρκεια της τελετής απονεμήθηκαν και δυο.. οριστικά όσκαρ, το ένα, δεύτερου αντρικού, στον 82άχρονο Christopher Plummer που το παρέλαβε με την υποδειγματική ψυχραιμία που άκουγε και όλα τα σχετικά αστεία στη διάρκεια της κούρσας, και το άλλο, πρώτου γυναικείου, στην αιώνια Meryl Streep η οποία παράδοξα όχι μόνο απέφυγε τις πολλές υποκριτικές εξαλλοσύνες αλλά ομολόγησε πως οι περισσότεροι τις έχουνε σιχαθεί ελαφρά. Η πρωταγωνίστρια της Iron Lady (2011) απέφυγε αυτή τη φορά και τα προσκυνήματα στον Harvey Weinstein (όπως στις Σφαίρες), στη πραγματικότητα το παλιό και νέο ουσιαστικό αφεντικό των Όσκαρ δεν άκουσε να τον αναφέρει ούτε ένας από τους παραλήπτες των 8 αγαλματιδίων στις παραγωγές του, γενικότερα όλο το μπλαμπλά ήτανε εξαιρετικά περιορισμένο, και άρα μπορείς να συμπεράνεις πως η ακαδημία κράταγε δεμένες με την απειλή τσεκουριού τις οικογένειες όλων των υποφήφιων φέτος, σε περίπτωση που επαναξαναματαπαρέβαιναν αυτοί τα όρια της σοβαρότητας -- μόνο οι υπεύθυνοι του μικρού μήκους κινούμενου The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore (2011) το παρακάνανε στα αστεία, τα πτώματά τους θα τα φάνε οι υπόλοιποι "βαλτοποντικοί της Lousiana" (όπως αυτοχαρακτηρίστηκαν) υποθέτεις.

Η σε παραγωγή Brian Grazer τελετή παρολαυτά πέρασε εύκολα στην ιστορία σαν η χειρότερη των όλο και χειρότερων στα τελευταία χρόνια· ο Billy Crystal στη παρουσίαση αναφέρθηκε στο κοινό 78-84 χρονών που το συγκινούσανε οι υποψηφιότητες του Plummer και του Max von Sydow, αλλά δεν αστειεύονταν και πολύ, ο ρέτρο τόνος της βραδιάς επέκτεινε την αντιδραστικότητα με την οποία η χολιγουντιανή ακαδημία είχε αγκαλιάσει το Extremely Loud and Incredibly Close (2011) στις υποψηφιότητες, και από δω και πέρα τα OSCARS® θα απευθύνονται σε όποιους αρέσουνε, μέχρι να αποβιώσει και ο τελευταίος, απ' ότι φαίνεται. Ακόμα και το σκηνικό, σχεδιασμένο να μοιάζει με παλιό θέατρο στους παρευρισκόμενους, έδιωχνε από το ξεκίνημα τηλεθεατές, τα σήματα κατατεθέντα του Crystal --το medley παρουσίασης των ταινιών και το ας δούμε τι σκέφτονται οι αστέροι στις καρέκλες τους-- μοιάζανε πιο μπαγιάτικα και από το πλαστικό από τις επεμβάσεις πρόσωπό του, ενώ ακόμα και ο ήχος μικροφώνιζε για να αισθάνεσαι το λαϊκό πανηγύρι του πράματος και να γεμίζεις κατάρες το Twitter.

Όλοι οι νικητές στη σελίδα "Nominees and Winners for the 84th Academy Awards"



Previously on Movies for the Masses: Berlinale 2012: Τα βραβεία

One Response so far.

  1. cheaplog said

    Το θέμα το καθυστέρησα μπας και αρχίσουνε να παίζουνε τα βιντεάκια στη disney-ο-σελίδα των Oscars (ώστε να κολλάω και καμιά αναφορά σε αυτά), αλλά αντί γι' αυτό η σελίδα.. έπεσε εντελώς. Έτσι κι αλλιώς, ελάχιστες ήτανε οι αξιόλογες φάσεις, γι' αυτό και όλοι ψάχνανε να βρούνε το υποτιθέμενο nip slip της JLo. Η Octavia Spencer συγκίνησε παίρνοντας και το μοναδικό αγαλματάκι του Help, η Anjelina Jolie πήρε μια παλαβή πόζα παρουσιάζοντας τα σενάρια σε βαθμό να την ειρωνεύεται στη σκηνή το team των Descendants, και οι εξαντλητικά παρατεταμένες και υπερβολικές εισαγωγές για τα βραβεία αντρικού και γυναικείου ρόλου αποδείξανε για μια ακόμη φορά ότι αυτά, ο εγωκεντρισμός τους, είναι η ψυχή τελικά του όλου πανηγυριού.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.