(500) Days of Summer (2009)

(500) Μέρες με τη Σάμερ
(500) Days of Summer, Poster

Σκηνοθεσία: Marc Webb
Σενάριο: Scott Neustadter, Michael H. Weber
Παίζουν: Joseph Gordon-Levitt, Zooey Deschanel


Δες/Κρύψε το trailer

Αγόρι συναντάει κορίτσι. Αγόρι ερωτεύεται. Κορίτσι δεν.(500) Days of Summer, PhotographΌχι μια ιστορία αγάπης αλλά μια ιστορία για την αγάπη όπως προωθούνται από την αρχή της χρονιάς, οι (500) Days of Summer (2009) θα ήταν μια τυπική αισθηματική ταινία σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου οι αμερικάνικες ρομεντιές πέρασαν στο μοντέρνο με την Annie Hall (1977) και στο μεταμοντέρνο με το Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004). Ή αλλιώς, θεωρητικά νεκροψία σε ραγισμένη καρδιά, εξέταση της τυπικότερης όλων περίπτωσης όπου ο ένας δίνεται περισσότερο από τον άλλο σε μια σχέση, οι Μέρες μοιάζουν Γη στο σεληνιακό τοπίο ευφυίας του New Moon (2009), παρόλο που το ποσοστό καμουφλαρισμένου φορμουλαϊσμού στη σύνθεσή τους είναι αρκετά μεγάλο για να μπορείς να σχετιστείς σαν άνθρωπος μαζί τους, με εξαίρεση την ειλικρίνεια της παραδοχής ότι πονάει η αγάπη μάτια μου. Πιο χαρακτηριστικά, στο τέλος τέλος του ρομάντζου ξεκαθαρίζεται, έμμεσα άμεσα, ότι η γκομενίτσα του υποκρίνονταν πως δεν έψαχνε κανέναν όσο έψαχνε τον κατάλληλο και ότι προηγουμένως την έβλεπες μέσα από τα μάτια του άτυχου αγαπησιαρούλη που βρέθηκε στο δρόμο της, τρικ που σε φέρνει μεν τεχνητά κοντά στη θέση του άτυχου, όμως σου δημιουργεί και την υποψία ότι οι έντονες ψεύτικες σκιές από Holly Golightly στην εγωπάθεια της Summer προστέθηκαν μόνο και μόνο σα ψυχρή εμπορική κίνηση, υποψία που γίνεται βεβαιότητα σε ταινία που κυριολεκτικά ζωγραφίζει τις υπόλοιπες καταστάσεις στη διάρκειά της.

Πέρα από τα ρετουσαρίσματα κατ' απαίτηση (φαντάζεσαι) των παραγωγών, και πέρα από κάτι εξίσου φυτευτές ξαφνικές χιουμοράδες που τις προσπερνάς στο γενικότερο πνεύμα αποδόμησης της ωριμότητας (που βάζει, πιο έξυπνα, ανήλικη αδερφή να δίνει συμβουλές στον new century ήρωα που συζητάει τα συναισθήματά του και τις σχέσεις του), στη σκηνοθεσία ο Marc Webb διασκεδάζει εφευρετικά με το έτερο γενικότερο πνεύμα κυνηγητού ονείρων, συνεκτικής αλλά όχι περιεκτικής αφήγησης και nouvelle vague αισθητικής, καταφέρνει να βγάλει φυσικό και αξιολάτρευτο το "πες το με ένα τραγούδι" που νεκρανάστησε με το αζημίωτο η Diablo Cody και ποτέ δεν είχε σταματήσει να σου κουρελιάζει τα νεύρα στα κοινωνικά δίχτυα, μεταμορφώνει το LA σε πόλη με πολιτισμική ιστορία έστω κι αν έτσι αναγκάζεται να το κοιτάει φευγαλέα λοξά (αντί για κατάματα). Όπως θα περίμενες από τους πρωταγωνιστές παύλα indie ήρωες, ο Joseph Gordon-Levitt ολοκληρώνει με επιτυχία ακόμα μια οβιδιακή μεταμόρφωση, η Zooey Deschanel ξαναπαίζει ανεπανάληπτα το ιδιοσυγκρασιακό ανέμελο κορίτσι παρόλο που εδώ θα 'πρεπε κανονικά να θες να τη βάλεις να τρώει τα νύχια των ποδιών της (και τα δικά σου άμα είσαι πολύ ζοχάδας), οι δυο τους ζευγαρώνουν έτσι που σ' έναν αντρίκιο κόσμο θα ήταν η Kate και ο Leo των θηλυκών.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 20.20/ 22.30 αθηνόραμα Χάρτης


Also on Movies for the Masses: 500 Days of Summer (2009): Post teaser

Micmacs à tire-larigot (2009)

Micmacs: Μικραπατεώνες στα Δύσκολα / Micmacs
Micmacs, Poster

Σκηνοθεσία: Jean-Pierre Jeunet
Σενάριο: Jean-Pierre Jeunet, Guillaume Laurant
Παίζουν: Dany Boon, Κακοί, Καλοί


Δες/Κρύψε το trailer

Ο πατέρας του έγινε κομμάτια από νάρκη, τη μάνα του τη μάζεψαν τα άσπρα ανθρωπάκια, και ο Bazil δε μπορεί να φανταστεί τι θα του καρφωθεί στο κεφάλι όσο βλέπει το Big Sleep (1946) στο βιντεοκλάμπ που δουλεύει.Micmacs, PhotographΑντίθετα με τα υπόλοιπα επίπονα πονήματα αγάπης του, οι Micmacs (2009) είναι ένα project που ο Jean-Pierre Jeunet έστησε στα γρήγορα όταν αποχώρησε ή τον αποχώρησαν, για οικονομικούς λόγους, από τη μεταφορά του Life of Pi. Από πάνω, μετά από δυο μήνες γυρισμάτων, ο Jamel Debbouze, για τον οποίο είχε γραφτεί η ιστορία, αποφάσισε ότι.. χρειάζονταν διακοπές, και ο Dany Boon ανέλαβε να τον αντικαταστήσει, φυσιολογικά με αρκετές επιφυλάξεις. Το ίδιο φυσιολογικά, η παραγωγή κατέληξε προσπάθεια του δημιουργού να κάνει κάτι διαφορετικό μέσω επιστροφής στα παλιά και κάτι μελετημένα λαϊκό μέσω αυτοσχεδιασμών.

Σα προσπάθεια να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα λοιπόν, η ταινία ισορροπεί ανάμεσα στο αβρά αδέξιο και το εξοργιστικά καραγκιοζίστικο, χωρίς ποτέ να είναι ξεκάθαρο αν οι παρατηρήσεις των επιστρατευμένων δοκιμαστικών ακροατηρίων την βοήθησαν τελικά στο να βρει ρυθμό ή στο να αποβλακωθεί περισσότερο. Φανερά όμως έχουν επηρρεάσει τον Jeunet των Micmacs οι γενικότερες παρατηρήσεις των ακροατηρίων σε όλη του τη δημιουργική πορεία που ξεκίνησε με το Delicatessen (1991), τη ροή τη μουσκεύει ο ιδρώτας της αγωνίας του να μετριάσει τον ρατσισμό, τον φευγατισμό, τον ασχετομετασυγχροναπροβληματαϊσμό που του προσάψανε, το αποτέλεσμα είναι συνήθως να τα κάνει χειρότερα. Οι μαύροι πάνε κι έρχονται σε ρόλους.. μαύρων, η σχετική προσγείωση της αφήγησης καταλήγει περισπασμός που σε βγάζει από τον κόσμο της και σε βάζει να προσέχεις τον σχεδιασμό στη παραγωγή (τις δυσκολίες στο να βρεθούν αναχρονιστικά σύγχρονα σκηνικά, για παράδειγμα), η απλότητα των χαρακτήρων κάνει υπερβολή το να τους λες μονοδιάστατους (i.e. δεν έχουν ούτε μία διάσταση), ο συνδυασμός νάνων της Χιονάτης και έντεκα του Όσιαν αγνοεί τις συμβάσεις που θα τον έκαναν να λειτουργεί (ή αλλιώς η γυναίκα-λάστιχο περιμένεις μια φορά να σου συστηθεί και μια να χρησιμοποιήσει τη ξεχωριστή ικανότητά της, όχι να σου κάνει τα παπάκια λαστιχένια με την ελαστική ελαστικότητά της), οι φόροι τιμής στη φινέτσα του Tati και του Hergé και του Buster Keaton και του Tex Avery (μεταξύ άλλων) είναι πιο πυκνοί και από gay όργιό τους σε ασανσέρ, οι αυτοαναφορικοί μεταμοντερνισμοί το μόνο που καταφέρνουν είναι να σου θυμίζουν ότι χάνεται η γενική εικόνα όσο χτίζεται (και χτίζεται) το περίτεχνο της εκρηκτικής "κορύφωσης".

Τελικά βέβαια ο Boon καταλαβαίνει ενστικτωδώς τι χρειάζεται να κάνει σε κάθε σκηνή καλύτερα και από τον σκηνοθέτη του, η κάμερα του Tetsuo Nagata εκτελεί υποδειγματικά όλα τα απαιτούμενα αεροπλανικά, το κοινό ήδη από το Τορόντο δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στο Rube Goldberg-ικό του πράματος έστω κι αν η προσέλευσή του δε πλησιάζει τα παλιότερα επίπεδα ακόμα και στη Γαλλία, και η απλησίαστη ιδιοτροπία του Jeunet είναι παρούσα σε βαθμό που απλά να αισθάνεσαι ευτυχισμένος που ξεπέρασε την Audrey Tautou-ική του περίοδο.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ODEON ΟΠΕΡΑ 1
Ακαδημίας 57, Αθήνα, 2103622683..
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πατησίων 77-79 & Λ. Αλεξάνδρας (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8219298 Τηλ. κρατ.-πωλήσ. 2106786000.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.40

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΑΣΤΕΡΙΑ
Κηφισίας 336 (Φ. Ερυθραίας), 210-6208521.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.30/ 22.30

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ)
Αγ. Κων/νου 1, Πλ. Δημ. Θεάτρου, 210-4175897.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.30/ 23.45

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 2
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.20/ 22.00. Σάβ., Κυρ. & 16.50

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.10. Παρ., Σάβ. & 00.20

ΔΑΦΝΗ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 210-9711511, 2109750936..
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 20.50/ 22.50

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000,.
Τετ.: 17.20/ 19.40/ 22.10/ 00.30
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000,.
Πεμ. - Τρ.: 17.20/ 19.40/ 22.10/ 00.30. Σάβ., Κυρ. & 12.40/ 15.10

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ.-Κυρ. & Τρ.-Τετ. 18.30/ 20.45/ 23.15/ 01.30. Δευτ. 20.15/ 22.30/ 00.45

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.50/ 22.10/ 00.30

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00. Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. & 19.00


The Imaginarium of Dr Parnassus (2009)

Ο Φανταστικός Κόσμος του Δρ Παρνάσους
The Imaginarium of Doctor Parnassus, Poster

Σκηνοθεσία: Terry Gilliam
Σενάριο: Terry Gilliam, Charles McKeown
Παίζουν: Heath Ledger, Johnny Depp, Collin Farell, Jude Law, Tom Waits


Δες/Κρύψε το trailer

Περιφερόμενος θίασος με τον διάολο στο κατόπι του να θέλει να εξαργυρώσει παλιό στοίχημα παίρνοντας την κόρη του θιασάρχη στο πλευρό του, πέφτει πάνω σε μυστήριο γοητευτικό παραμυθά, που μπορεί να έχει και το μυστικό για να τους σώσει. Αλλά έλα που δεν θυμάται τίποτα.The Imaginarium of Doctor Parnassus, PhotographΑν η ταινία που κλείνει την τριλογία της φαντασίας του Terry Gilliam μετά το Time Bandits (1981) και το The Adventures of Baron Munchausen (1988), είναι η πιο φαταλιστική στα συμπεράσματά της για τον εκφυλισμό της δύναμης του ανθρώπινου πνεύματος να εφευρίσκει κόσμους και ιστορίες για να ξεφεύγει, το The Imaginarium of Doctor Parnassus είναι σίγουρα και η πιο άναρχη απ’ τις τρεις ταινίες, και όχι με την καλή έννοια. Παίρνοντας ιδέες και εξάρσεις απ’ τους Monty Python και το Flying Circus τους, ο Gilliam περιφέρει μια γερασμένη, σχεδόν παραλυμμένη απ’ τις καταχρήσεις και τις απογοητεύσεις εικόνα του εαυτού του, στα πιο σάπια κομμάτια μιας ψυχρής μεγαλούπολης, σαν έναν τσακισμένο προφήτη που έχει γνωρίσει τους άσχημους δρόμους της τενεκεδούπολης του Hollywood και έχει χάσει στα συνεχή στοιχήματά του με τον διάβολο του κονσουμερισμού, αν όχι ακόμη την ψυχή του, σχεδόν τελειώς την ελπίδα του.

Το παλιομοδίτικο, χειροποίητο όραμα που έχει φορτώσει σε μουλάρια να τραβάνε, έχει πάνω του μια πόρτα για την φαντασία, ακριβώς όπως το σινεμά της γειτονιάς σου, με τις μουχλιασμένες μοκέτες και το ξεφλουδισμένο ξύλινο μπαρ, έχει μια πόρτα για ένα σκοτεινό δωμάτιο γεμάτο παραμύθια. Κι όσοι διαλλέγουν, αβίαστα, να περάσουν μέσα, βρίσκονται να παίζουν στο νήμα, όχι μόνο το μέλλον της δικής τους ψυχής με τα κίνητρα της φαντασίωσής τους, αλλά κι αυτό όλων των υπολοίπων, διαμορφώνοντας με την επιλογή της ιστορίας που θα ζήσουν για να ξεφύγουν, ολόκληρη τη βιομηχανία ονείρων, και τα όνειρα που θα κατασκευάσει για να πουλήσει. Οι παραλληλισμοί είναι χοντροκομμένοι, απαίδευτοι και εμφανείς, αν έχεις όρεξη για να τους δεις, αλλά ο στόχος είναι αλλού εξαρχής: όχι να παρασυρθείς απ’ την ομορφιά της λεπτομέρειας των εικαστικών πινελιών του Gilliam και των συνεργατών του, αλλά να χαθείς μέσα στο χαοτικό χορό του τσίρκου των ηθοποιών του και το εκκωφαντικό τραγούδι των συναισθημάτων του κι όταν βρεις το νήμα της πορείας με τις σωστές τις εκδοχές, να το πιάσεις για να κρατηθείς, μπας και μπορέσεις να σωθείς.

Έχοντας χτυπηθεί χειρότερα κι απ’ την ιστορία του Δον Κιχώτη του αυτή τη φορά, με τον άκαιρο θάνατο του πρωταγωνιστή του, ακριβώς στα μισά των γυρισμάτων του, ο Terry Gilliam βρέθηκε με μια τραγωδία στα credits του και μια μισοτελειωμένη ταινία στα χέρια του, που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει εγκαταληφθεί, αν το γενικό consensus μέσα, γύρω και έξω απ’ την παραγωγή του δεν συντονιζόταν με την επιθυμία, να τελειώσει, τουλάχιστον, η ταινία, ως φόρος τιμής σ’ ένα αδικοχαμένο ταλέντο που έσβησε μια τρίχα μακριά απ’ το να ακουμπήσει το αληθινό μέγεθος της λάμψης του. Όμως οι γεμάτες σεβασμό προσπάθειες του Gilliam και των Johnny Depp, Jude Law και Colin Farrell να αποτίσουν φόρο τιμής στον Heath Ledger, μολονότι φιλότιμες και αξιέπαινες, δεν φτάνουν για να κρύψουν το γεγονός ότι, ο μόνος τρόπος για να ήταν ολοκληρωμένη αυτή η ταινία, θα ήταν ο πρωταγωνιστής της, ο αληθινός πρωταγωνιστής της, να οδηγήσει τον χαρακτήρα του στην ολοκλήρωση της ιστορίας του και την μεταμόρφωση τη δική του, αυτήν που θα έδειχνε ουσιαστικά τις ικανότητες αλλαγής που μπορεί να φέρει η συνειδητοποίηση των δυνάμεων του ανθρώπινου πνεύματος. Αλλά, υποθέτω, κι αυτό το κενό στην ταινία, είναι από μια μεριά, ο καλύτερος τρόπος να τιμηθεί η μνήμη του Ledger, υπογραμμίζοντας το κενό που άφησε το απότομα κομμένο, ημιτελές νήμα της καριέρας και της προσωπικότητάς του, σ’ ένα εργοστάσιο παραμυθιών, που χρειάζεται όσο τίποτα, ήρωες σαν αυτόν.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 20.00/ 22.40

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 1
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 2
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 20.15/ 22.45

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 1
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΔΗΜ. ΚΙΝ. ΣΙΝΕΑΚ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς, 210-4225653.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.50/ 22.20

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.00/ 00.30

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ-Τρ. 15.30/ 18.15/ 21.00/ 23.30. Σάβ., Κυρ. & 12.45. Τετ. 16.00/ 21.00/ 23.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.30/ 01.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.15/ 16.45/ 19.15/ 21.45/ 00.15. Σάβ., Κυρ. & 11.45

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός (ΜΕΤΡΟ Χολαργός), 210-6525122.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30. Σάβ., Κυρ. & 12.30/ 15.00
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.50/ 22.20. Σάβ., Κυρ. & 12.20/ 14.50

ΤΑΥΡΟΣ - ΚΑΛΛΙΘΕΑ - ΜΟΣΧΑΤΟ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000,.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.30/ 00.00. Πέμ.-Κυρ. & 16.30. Σάβ., Κυρ. & 14.00
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000,.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.20/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 12.30/ 15.00

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.45/ 23.15. Σάβ., Κυρ. & 15.45. Κυρ. & 12.45
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.30

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 18.00./ 20.30/ 23.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Δευτ.: 19.00/ 21.30/ 00.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA ING
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Δευτ.) 19.00/ 21.30/ 00.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.15/ 20.00/ 22.45/ 01.15
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 14 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.45. Σάβ., Κυρ. & 17.15

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY VODAFONE ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.30/ 23.00. Κυρ. & 12.15/ 15.10

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.10/ 18.40/ 21.10/ 23.40. Σάβ., Κυρ. & 11.10/ 13.40
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.30. Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. & 18.30

Fish Tank (2009)

Fish Tank, Poster

Σκηνοθεσία: Andrea Arnold
Σενάριο: Andrea Arnold
Παίζουν: Katie Jarvis, Rebecca Griffiths, Michael Fassbender


Δες/Κρύψε το trailer

Μεγάλη κόρη ανύπαντρης και άνεργης μητέρας, με πλήρη άγνοια του τι σημαίνει θετικό συναίσθημα, χάνει το μπούσουλα όταν στο σπίτι μπαίνει εραστής της μάνας της.Fish Tank, PhotographΈχοντας να σηκώσει στους ώμους της το βάρος της τεράστιας καλλιτεχνικής αναγνώρισης που συνάντησε με το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, το βραβευμένο απ’ την επιτροπή των Κανών, Red Road (2006), η Andrea Arnold, χωρίς χαρακτήρες απ’ το Δόγμα αυτή τη φορά, ακόνισε την τεχνική της, φινίρισε τη μαεστρία της, άλλαξε σελίδα, κι αποφάσισε να... ξαναγυρίσει την ίδια ταινία, μια γενιά πιο κάτω. Με μανιώδες στέγνωμα στα χρώματα, εξαντλητική ακρίβεια στα σκηνικά, άτεγκτη αποφασιστικότητα στην προσέγγισή της και απίστευτη ευστοχία στην επιλογή των ερμηνευτών και την καθοδήγήση τους (ιδίως στην ανατριχιαστικά αποτελεσματική στην ωμότητα και το ρεαλισμό της, ερασιτέχνιδα Katie Jarvis), η Arnold φιλμάρει την μιζέρια, την καταχνιά και την εξαθλίωση της διαλυμένης Βρετανικής υπο-εργατικής τάξης, κεντράροντας το φακό της στην αμείλικτη καταγραφή των ολέθριων αποτελεσμάτων που έχει ή αδιαφορία μιας κυνικής, χυδαίας, ζωώδους γενιάς, στους απογόνους της. Για δύο μακριές κι ατέλειωτες ώρες, η Arnold, πατώντας σε κλασική ιστορία μελοδράματος, στερημένη όμως κι απ’ το μελό κι απ’ το δράμα της, περιγράφει την πλήρη αδυναμία της κόρης μιας ανίκανης για αγάπη μητέρας, να βιώσει οποιουδήποτε είδους θερμό συναίσθημα, εγκλωβισμένη σ’ ένα ασφυκτικό περιβάλλον, που αφήνει να επιβιώσουν μόνο τσουκνίδες και δηλητηριώδεις κισσοί --ούτε καν άγρια, αγκαθωτά τριαντάφυλλα. Χωρίς ν’ αφήσει ούτε υποψία χαραμάδας για ελπίδα, ούτε καν την ελπίδα ότι το μαρτύριο θα τελειώσει έστω και λιώνοντάς σου το κεφάλι, η Arnold σου τρίβει στη μούρη τον ακραίο της φετιχισμό για τον βρετανικό κοινωνικό ρεαλισμό, σε μια εξαιρετικά καλοφτιαγμένη ταινία, με αξιοζήλευτες αξίες παραγωγής, που είχε όμως, απίστευτα περισσότερα πράγματα να πει, όταν την είχε γυρίσει ο Mike Leigh, οι αδερφοί Dardenne ή ακόμα και η Catherine Hardwicke.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΛΛΗ
Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3632789.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 2
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΤΡΙΑΝΟΝ FILMCENTER
Κοδριγκτώνος 21 (Πατησίων 101) (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8215469, 2108222702.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.50

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

Planet 51 (2009)

Πλανήτης 51: Επισκέπτης από τη Γη
Planet 51, Poster

Σκηνοθεσία: Jorge Blanco, Javier Abad, Marcos Martinez
Σενάριο: Joe Stillman
Ακούγονται (στα Ελληνικά): Σάκης Ρουβάς και άλλες μη επώνυμες φωνές


Δες/Κρύψε το trailer

Αστροναύτης κάνει τη πρώτη στην ιστορία προσγείωση στον Πλανήτη 51, καρφώνει την αμερικάνικη σημαία και πατάει εξωγήινη λαστιχένια πάπια.Planet 51, PhotographΑπό αυτές τις διεθνείς συμπαραγωγές των αμέτρητων συντελεστών που έχουν μια μυρωδιά καμένης πουτίγκας πριν μπουν στο φούρνο, ο Πλανήτης 51 (2009) καταλήγει ελαφρά μακρύτερα από τις προσδοκίες σου υιοθετώντας μια λογική περίπου Baby Looney Tunes, ένα χιούμορ που ήταν κάποτε συγκριτικά (με πουρέ ας πούμε) κοφτερό και εξακολουθεί να είναι νοσταλγικά υποφερτό από ενήλικους που συνοδεύουν τα παιδιά τους για να διασκεδάσουν σα σκυλάκια με προβλέψιμα και επαναλαμβανόμενα αστεία. Κάπου, στο πολύ βάθος 90 λεπτών που παραγεμίστηκαν με αναφορές στην υπερπόπ κουλτούρα και με Shrek-στιλ διαλόγους για κωλο-φελούς, διακρίνεις και καμιά συμβολική υποψία αλληγορίας για μιλιταρισμό, ρατσισμό και.. εξωγηινοφοβία που ήταν το κύριο θέμα του αδυσώπητα σοβαρού Terra (2007), ενώ στην επιφάνεια, ο μονότονος σχεδιασμός χαρακτήρων και χώρων σε συνδυασμό με προσεγμένα textures δίνει στον 3D κόσμο μια ψευδαίσθηση πολύ πιο εκτεταμένης από τη πραγματική λεπτομέρειας στα πολύγωνα και αριθμομάσησης στις φωτοσκιάσεις. Στη ζαχαρένια αποβλάκωση συμβάλλουν ακόμα, τόσο το μπουρδούκλωμα δεκαετιών και τεχνολογιών σε ένα πλανήτη που θεωρητικά είναι στα γήινα 50s, όσο και ο επιπέδου παλιού τηλεοπτικού σαββατοπρωινού μόχθος στη μεταγλώττιση.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 18.15 μεταγλ

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 18.10. Σάβ., Κυρ. & 16.30 μεταγλ

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΑΣΤΕΡΙΑ
Κηφισίας 336 (Φ. Ερυθραίας), 210-6208521.
Πεμ. - Τετ.: 16.45. Κυρ. & 15.15

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
ΦΟΙΒΟΣ
Εθν. Αντιστάσεως 1, Περιστέρι, 210-5711105.
Πεμ. - Τετ.: 16.45. Σάβ., Κυρ. & 15.00. Κυρ. & 11.30 μεταγλ

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ)
Αγ. Κων/νου 1, Πλ. Δημ. Θεάτρου, 210-4175897.
Πεμ. - Τετ.: 16.45. Σάβ., Κυρ. & 14.00 μεταγλ

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 17.30. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 13.30 μεταγλ

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Κυρ.: 18.00 μεταγλ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.45/ 18.00. Σάβ., Κυρ. & 11.45/ 13.45 μεταγλ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.45/ 16.45. Σάβ., Κυρ. & 12.45 μεταγλ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 13
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.15/ 16.15/ 18.30. Σάβ., Κυρ. & 12.15 μεταγλ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15. Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.15 μεταγλ

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Σαβ. - Κυρ.: 14.00/ 16.00 μεταγλ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 4
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 17.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.00. Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.00
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.20. Σάβ., Κυρ. & 11.20/ 13.20/ 15.20

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.00. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 14.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.15. Σάβ., Κυρ. & 13.15/ 15.15

ΔΑΦΝΗ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 210-9711511, 2109750936..
Πεμ. - Τετ.: 17.00 μεταγλ

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000,.
Πεμ. - Τετ.: 16.50. Σάβ., Κυρ. & 12.50/ 14.50 μεταγλ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000,.
Πεμ. - Τετ.: 17.30. Σάβ., Κυρ. & 13.30/ 15.30 μεταγλ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000,.
Πεμ. - Τετ.: 18.20. Σάβ., Κυρ. & 12.20/ 14.20/ 16.20 μεταγλ

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Σαβ. - Κυρ.: 14.15/ 16.15/ 18.15. Κυρ. & 12.15 μεταγλ
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Σάβ., Κυρ.) 16.30 μεταγλ
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Σαβ. - Κυρ.: 15.15. Κυρ. & 13.15 μεταγλ

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Δευτ.: 14.00/ 16.00 μεταγλ
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ., Παρ, Τρ., Τετ. 13.30/ 15.30/ 17.30. Σάβ. 11.30/ 13.30. Κυρ. 11.30/ 13.30/ 15.30/ 17.30. Δευτ. 15.00/ 17.00 μεταγλ
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA ING
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Δευτ.) 15.00/ 17.00. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.00 μεταγλ
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Δευτ.) 14.15/ 16.15/ 18.15. Σάβ., Κυρ. & 12.15 μεταγλ
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Δευτ.: 13.30/ 15.30/ 17.30 μεταγλ

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.00. Κυρ. & 13.20 μεταγλ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.00. Σάβ., Κυρ. & 16.00. Κυρ. & 12.00/ 14.00
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Σαβ. - Κυρ.: 16.30. Κυρ. & 12.30/ 14.30 μεταγλ

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 17.30/ 19.30. Σάβ., Κυρ. 12.00/ 14.00/ 16.00 μεταγλ
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.00. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.00/ 15.00/ 19.00 μεταγλ
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Σαβ. - Κυρ.: 19.00 μεταγλ

Youth in Revolt (2009): Διπλό trailer

Δες/Κρύψε το trailer #1

Κάτι σα μεγάλη επιστροφή του Michael Cera, παρόλο που αυτός είναι.. 21 χρονών και τις πιο πρόσφατες ψιλοπαπαριές του τις γύρισε αργότερα, το Youth in Revolt (2009) φαίνεται ότι, μετά από αρκετές καθυστερήσεις, θα ανοίξει τελικά στις αμερικάνικες αίθουσες αρχές Γενάρη, και έτσι έβγαλε τρέιλερ στο MySpace Trailer Park για να το αναγγείλει.

Νωρίτερα, το φιλμ προορίζονταν για έξοδο το Σεπτέμβρη (μετακινημένο από τον Απρίλη όπου είχε μετακινηθεί από το Νοέμβρη του 2008) και έτσι έκανε πρεμιέρα στο Τορόντο, απ' όπου έφυγε με πολύ καλές κριτικές μέχρι και από τα trades, έχοντας πάει σαν ακόμα μια παραγωγή των Weinsteins χωρίς στον ήλιο μοίρα. Βέβαια, πάλι περίπου στο ίδιο συμπέρασμα για τη ποιότητα της παραγωγής θα είχες φτάσει αν στην ομώνυμη σειρά απύθμενα over-the-top μαυροχιουμοριστικών επεισοδίων παύλα βιβλίων πρόσθετες όλα τα credits των δημιουργικών συντελεστών από το IMDb, credits που βγάζουν ένα μερικό άθροισμα από γενικά υποεκτιμημένες νεανικές indie δραμωδίες στιλ The Good Girl (2002), Me and You and Everyone We Know (2005) και Charlie Bartlett (2007). Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Cera όχι μόνο φαίνεται να παίζει τον καλύτερο Cera-ρόλο από τη εποχή του Arrested Development αλλά, όπως βλέπεις, για πρώτη φορά επεκτείνεται και σε Belmondo-ρόλο, κομπλέ με τσιγάρο ψηφιακά σβησμένο από το τρέιλερ (για να κηρυχτεί κατάλληλο από την MPAA), και αναμενόμενα αφού ο πρωτότυπος ήρωας του C. D. Payne είχε ήρωα τον ήρωα του Jean-Luc Godard στον Pierrot le Fou (1965), ταινία της οποίας τη πλοκή γκομενο-ξεμυαλισμένου που μπλέκει σε περιπέτειες ξεσηκώνει λίγο πολύ το μυθιστορηματικό Youth, προσθέτοντας και τις συνεχείς σηκωμάρες σαλεμένου 14χρονου που στο πανί έγινε 16χρονος για να προσαρμοστεί σε ευρύτερα από cult ακροατήρια. Στα της προώθησης, η μετακίνηση του release για όλο και πιο αρχές Γενάρη δείχνει ότι κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος οι σκέψεις για κάποιο βραβειακό σμπρώξιμο (που απαιτεί βέβαια προβολές έστω και τη τελευταία βδομάδα του Δεκεμβρίου), ενώ ότι οι Weinsteins βάλαν αρκετά λεφτά στη τσέπη από τους Inglourious Basterds (2009) και καλοβλέπουν περισσότερα έξοδα για ανάλογα περισσότερα έσοδα, ότι η όρεξη άνοιξε δείχνει το κόψιμο των πιο χοντρών σκηνών του πρώτου τρέιλερ μαζί με την έμφαση του δεύτερου στο σεξουαλικό λιμό του μικρού Michael και στο πιασάρικο όνομα του μεγάλου Zach (που ο χαρακτήρας του κάθε άλλο παρά βγάζει όλη τη ταινία αλλά ο Ray Liotta που παίρνει τη σκυτάλη στην υπόλοιπη διάρκεια έφαγε ένα μπλάνκο κι αυτός στο #2, αν το παρατήρησες).


Previously on Movies for the Masses: Percy Jackson and the Lightning Thief (2010): Trailer

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2009: Τα Βραβεία


Δέκα μέρες πίσω, ο Eugenio Caballero, σε παρεΐστικη συνομιλία, επαινούσε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που στην τελετή έναρξής του, δεν προσπάθησε να κρύψει κάτω απ’ το χαλί την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, με το εμπάργκο των Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη και τις συνεπακόλουθες απώλειες του Φεστιβάλ. Δέκα μέρες μετά, θα ήταν απίθανο να σκεφτεί κανείς, ότι θα μπορούσε το Φεστιβάλ να το σκεφτεί ως και πιθανότητα, ότι θα ήταν δυνατό να το καλύψει. Με 20+ ελληνικές ταινίες έξω απ’ το πρόγραμμα και καμιά 100σταριά συντελεστές, συγγενείς, παρατρεχάμενους και groupies η καθεμία, δεν είναι δύσκολο να υπολογίσεις πόσα ζευγάρια ποδάρια έλειπαν απ’ τις διαδρομές λιμανιού-Αριστοτέλους, κι ούτε χρειάζεται να μαντέψεις για να βρεις πού πήγαν τα σχεδόν 10 χιλιάδες εισιτήρια που έλειψαν φέτος απ’ τη σούμα, σε σχέση με τα περσινά.

Η πτώση του 12% βέβαια, προέρχεται κυρίως απ’ τις ελληνικές, όπως θα σου πει όποιος πήγε να τις δει, με τις αίθουσες στις πρώτες προβολές τους να είναι επί το πλείστον μισάδειες, σε αντίθεση με τις τιγκαρισμένες τμημάτων όπως οι Ημέρες Ανεξαρτησίας, το Focus, το Digital Wave και όσες πέτυχα απ’ τις Ματιές στα Βαλκάνια. Στηριγμένο στο Διεθνές κομμάτι του τίτλου του, το Φεστιβάλ χόρτασε τους θεατές του θέαμα, έστω κι αν άφησε τα δημοσιογραφικά πηγαδάκια άδεια από θέματα, κι έστρεψε την κουβέντα στο μέλλον του θεσμού και κυρίως, της διευθύντριάς του σε αυτό. Μέλλον που, από εξαιρετικά απίθανο τις πρώτες μέρες, μετετράπει σε μάλλον πιθανό να συνεχιστεί και για του χρόνου, αν όχι για κανέναν άλλον λόγο, τουλάχιστον επειδή μάλλον θα δυσκολευτεί να προκύψει κανείς αρκετά παλαβός για να δηλώσει πρόθυμος να αναλάβει το επταψήφιο χρέος που φέρεται να κουβαλάει μαζί του το πόστο. Όπως και να ‘χει, πάντως, κι όποιον και να ‘χει διευθυντή, οι δηλώσεις του Υπουργού Πολιτισμού στην έναρξη, για ραμμένες τσέπες και κλεισμένες κάνουλες, δείχνουν πολύ πιθανό, αντί για το κεντρικό κινηματογραφικό event των Βαλκανίων, η 51η διοργάνωση να θυμίζει περισσότερο Νύχτες Πρεμιέρας, κι όχι μόνο στο εύρος της γκλαμουριάς και της βαρύτητάς του.

Οι πιέσεις των οικονομικών, φάνηκαν άλλωστε και στην πρωτοεμφανιζόμενη χρέωση του αναλυτικού ωρολογίου προγράμματος με 1 ευρώ, στη διατήρηση του εισιτηρίου πάνω απ’ τα 5 ευρώ, στην επίσης πρωτοεμφανιζόμενη χρέωση στα μηχανήματα καφέδων στους χώρους του προσωπικού και στην επιλεκτικότερη απ’ την περσινή επιλεκτική έκπτωση του προσωπικού στις καντίνες του Φεστιβάλ. Ψιλοπράγματα θα μου πεις, ενδεικτικά θα σου πω, όπως ενδεικτικά του κλίματος ήταν και τα κουβεντολόγια στα περί το Press Room περιπτεράκια συνδικαλιστικά, με την Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών να μιλάει για ανάγκη κλίματος συναίνεσης και χαμηλών τόνων στις συζητήσεις για ομίχλες και καιρούς, το απέναντι Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου να είναι σχεδόν μονίμως χωμένο στο πριβέ κουβούκλιό του, και την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, να... μιλάει για τα αντανακλαστικά της, μοστράροντας συζητήσεις που κρατάνε τρία χρόνια τώρα, για την ένταξη του διαδικτύου στα μέσα που θα περιλαμβάνει στους κόλπους της.

Η ΠΕΚΚ πάντως, πήρε μάλλον την καλύτερη θέση της εδώ και χρόνια, αρνούμενη να δώσει βραβείο σε ταινία απ’ τις ελληνικές που ανέβηκαν φέτος στη Θεσσαλονίκη, και απονέμοντάς το αντίθετα, συμβολικά, στον β’ εξώστη, «όαση ελευθερίας και αναζήτησης αξιών σε καιρούς δύσκολους, πριν εκφυλιστεί και παρεκτραπεί». Σε αντίστοιχο κλίμα, η ΕΤΕΚΤ-ΟΤ απονέμει το φετινό της βραβείο στην ταινία του διεθνούς διαγωνιστικού Medalia de Onoare, ενώ η FIPRESCI, που αναγνωρίζει την ίδια ταινία για το διεθνές βραβείο της, ξεχωρίζει και τον Διαχειριστή του Περικλή Χούρσογλου, απ’ την ελληνική παραγωγή. Η Κριτική Επιτροπή του Διεθνούς Διαγωνιστικού, με επί κεφαλής τον διεθνή αγωνιστή Θόδωρο Αγγελόπουλο, απονέμει τα 40 χιλ ευρώ του Χρυσού Αλέξανδρου στο Ajami, τα 25 χιλ του Αργυρού Αλέξανδρου στο Medalia de Onoare, τη σκηνοθεσία στον Rigoberto Perzcano για το Norteado, το σενάριο εξ ημισίας στους Scandar Copti και Yaron Shani του Ajami και τον Tudor Voican για το Medalia de Onoare, ταινία που έκανε πέντε τα βραβεία της, με άλλο ένα για την ερμηνεία του Victor Rebengiuc. Στις γυναίκες ξεχώρισε η Ruth Nirere για την ερμηνεία της στο Le Jour ou Dieu Est Parti en Voyage, και για τα υπόλοιπα βραβεία, περίμενε τη λίστα που θα προστεθεί οσονούπω.

Δες/Κρύψε την πλήρη λίστα των βραβείων


50o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

50ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

WHY CINEMA NOW?

13-22 Νοεμβρίου 2009

TΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 50ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αποτελείται από τους:


Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής:

• Θόδωρος Αγγελόπουλος / Theo Angelopoulos, σκηνοθέτης (Ελλάδα)

Μέλη της Κριτικής Επιτροπής:

• Amos Poe / Έιμος Πόου, σκηνοθέτης-σεναριογράφος (Η.Π.Α.)

• Eugenio Caballero/Εουχένιο Καμπαγιέρο σχεδιαστής παραγωγής (Μεξικό)

• Mirjana Karanovic / Μιριάνα Καράνοβιτς, ηθοποιός (Σερβία)

• Lav Diaz / Λαβ Ντίαζ, σκηνοθέτης (Φιλιππίνες)

• Lissy Bellaiche / Λίσι Μπελές, διευθύντρια πωλήσεων στην Εταιρία Δανών Παραγωγών (Δανία)

• György Pálfi / Γκιόργκι Πάλφι, σκηνοθέτης (Ουγγαρία)

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

• Βραβείο Καλύτερης ταινίας-Χρυσός Αλέξανδρος (40.000 ευρώ) απονέμεται στην ταινία:

ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ ΖΩΗΣ / AJAMI

των Scandar Copti (Σκαντάρ Κόπτι) και Yaron Shani (Γιαρόν Σάνι), Ισραήλ -Γερμανία


• Ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής – Αργυρός Αλέξανδρος
(25.000 ευρώ) απονέμεται στην ταινία:

ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΙΜΗΣ/ MEDALIA DE ONOARE/ MEDAL OF HONOR

του Calin Peter Netzer (Κάλιν Πέτερ Νέτσερ), Ρουμανία

• Βραβείο Σκηνοθεσίας στον:

RIGOBERTO PEREZCANO (ΡΙΓΟΜΠΕΡΤΟ ΠΕΡΕΣΚΑΝΟ)

για την ταινία:

ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ: ΒΟΡΡΑΣ / NORTEADO / NORTHLESS, Μεξικό-Ισπανία

• Βραβείο Σεναρίου εξ ημισείας στους:

SCANDAR COPTI (ΣΚΑΝΤΑΡ ΚΟΠΤΙ) & YARON SHANI (ΓΙΑΡΟΝ ΣΑΝΙ)

για την ταινία:

ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ ΖΩΗΣ / AJAMI των Scandar Copti (Σκαντάρ Κόπτι) και Yaron Shani (Γιαρόν Σάνι), Ισραήλ -Γερμανία

και στον:

TUDOR VOICAN

για την ταινία:

ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΙΜΗΣ/ MEDALIA DE ONOARE/ MEDAL OF HONOR του Calin Peter Netzer (Κάλιν Πέτερ Νέτσερ), Ρουμανία

• Βραβείο Ανδρικής Ερμηνείας στον:

VICTOR REBENGIUC

για την ερμηνεία του στην ταινία:

ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΙΜΗΣ/ MEDALIA DE ONOARE/ MEDAL OF HONOR του Calin Peter Netzer (Κάλιν Πέτερ Νέτσερ), Ρουμανία

• Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας:

RUTH NIRERE

για την ερμηνεία της στην ταινία:

Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΕΦΥΓΕ ΤΑΞΙΔΙ / LE JOUR OU DIEU EST PARTI EN VOYAGE / THE DAY GOD WALKED AWAY του Philippe van Leeuw (Φιλίπ βαμ Λέου), Βέλγιο – Γαλλία

• Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος στην ταινία:

ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΣ / SARAMEUL CHATSEUMNIDA / MISSING PERSON

του Lee Seo (Λι Σέο), Νότια Κορέα

• Ειδική Μνεία στην ηθοποιό:

KATHARINA SCHÜTTLER

για την ταινία

ΘΑ ΄ΡΘΕΙ Η ΜΕΡΑ / ES KOMMT DER TAG / THE DAY WILL COME της Σουζάνε Σνάιντερ, Γερμανία - Γαλλία

Ειδική Μνεία για το σενάριο και το θέμα της ταινίας:

ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΑΠ΄ ΤΟ ΜΠΑΚΑΛ / CHILDREN METAL DIVERS / BAKAL BOYS του Ralston Jover (Ράλστον Τζόβερ), Φιλιππίνες

ΒΡΑΒΕΙΑ FIPRESCI

Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Kινηματογράφου (FIPRESCI) αποτελούμενη από τους: Ronald Bergman/ Ρόναλντ Μπέργκαν (Μ. Βρετανία) Πρόεδρος, Bo Green Jensen/Μπο Γκριν Γιένσεν (Δανός), Leo Soesanto / Λεό Σοεσάντο (Γαλλία), Δημοσθένης Ξιφιλίνος (Ελλάδα)

Απονέμει τα εξής βραβεία:

Για το Eπίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα στην ταινία:

• ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΙΜΗΣ / MEDALIA DE ONOARE / MEDAL OF HONOR του Calin Peter Netzer (Κάλιν Πέτερ Νέτσερ), Ρουμανία

Για Ελληνική Ταινία στην ταινία:

• Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ

του Περικλή Χούρσογλου, Ελλάδα


ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ «ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ»

Το βραβείο «Ανθρώπινες αξίες» της Βουλής των Ελλήνων, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 15.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:

• ΛΙΒΑΝΟΣ / LEBANON του Samuel Maoz (Σαμιουέλ Μαόζ), Ισραήλ- Γαλλία - Γερμανία

Το σκεπτικό της απόφασης:

«Εκ μέρους του Προέδρου της Βουλής, κυρίου Φίλιππου Πετσάλνικου, θα θέλαμε καταρχάς να ευχηθούμε μακροημέρευση και επιτυχία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων απονέμει για πέμπτη συνεχή χρονιά το βραβείο «Ανθρώπινες αξίες», σε μια ταινία της παγκόσμιας, ανεξάρτητης κινηματογραφικής παραγωγής, από το πρόγραμμα του φεστιβάλ «Ημέρες Ανεξαρτησίας».

Φέτος, πρόκειται για μια ταινία που καταφέρνει, περιορίζοντας στο ελάχιστο τα εργαλεία της κινηματογραφικής αφήγησης – τον χώρο, τον χρόνο, τα πρόσωπα – να αποτυπώσει σε όλη της την έκταση τη φρίκη του πολέμου. Ταυτόχρονα, φαίνεται να επιμένει ότι η ανθρώπινη αγριότητα, σε ακραίες συνθήκες, δεν είναι παρά μόνον μια συγκυριακή και αναστρέψιμη παρεκτροπή από τη βασική συνθήκη της ύπαρξης, που είναι η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη».

BΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ FISCHER

Το βραβείο Κοινού FISCHER του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος του 50ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 4.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:

• ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΑ ΖΩΗΣ / AJAMI

των Scandar Copti (Σκαντάρ Κόπτι) και Yaron Shani (Γιαρόν Σάνι), Ισραήλ -Γερμανία

Το βραβείο Κοινού FISCHER του Ελληνικού Προγράμματος του 50ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 4.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:

•ΜΠΙΛΟΜΠΑ

της Σοφία Παπαχρήστου, Ελλάδα

Το βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος Ματιές στα Βαλκάνια του 49ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:

• ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΙΤΟΣ / HONEYMOONS

του Goran Paskalzević (Γκόραν Πασκάλιεβιτς), Σερβία - Αλβανία

Το βραβείο Κοινού FISCHER του τμήματος DigitalWave του 50ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ, απονέμεται στην ταινία:

• ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ

του Βασίλη Ραϊση, Ελλάδα

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΤΕΚΤ

Ειδικό βραβείο τεχνικής αρτιότητας ΕΤΕΚΤ – ΟΤ (Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου Τηλεόρασης - ΟΤ) απονέμεται στην ταινία:

• ΜΕΤΑΛΛΙΟ ΤΙΜΗΣ/ MEDALIA DE ONOARE/ MEDAL OF HONOR

Του Κάλιν Πέτερ Νέτσερ (Calin Peter Netzer), Ρουμανία


ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΕΚΚ

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει φέτος συμβολικά το βραβείο της στον εξώστη β΄. Ακολουθεί το σκεπτικό:

«Η ΠΕΚΚ διαπιστώνει ότι, μετά από τρεις φορές, παλαιότερα, τέταρτη φέτος, δεν υπάρχουν οι αντικειμενικές συνθήκες για την απονομή βραβείου στην καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Η γιορτή για τα 50 χρόνια του, δεν είναι, δυστυχώς, γιορτή και για το ελληνικό σινεμά. Μπορεί να νιώθουμε δικαιωμένοι για την πρότασή μας να διεθνοποιηθεί ο θεσμός, αυτή την ώρα όμως, δεν νιώθουμε ευχαριστημένοι, επειδή, αν και έγκαιρα εναντιωθήκαμε στον τρόπο απονομής των Κρατικών Βραβείων, δεν ακουστήκαμε –και να σήμερα τα αποτελέσματα...

Παρόντες και απόντες, υπεύθυνοι, φορείς, σωματεία και παρέες οφείλουμε να υπερβούμε κάθε διαχωριστική γραμμή ώστε να συναντηθούμε στο τοπίο του διαλόγου με ειλικρινείς προτάσεις και χωρίς αποκλεισμούς για ένα νέο αναπτυξιακό νόμο, μακριά από το συνεχνιακό πνεύμα και κοντά στο μέλλον.

Λέμε ξανά ναι στη Θεσσαλονίκη και τη σχέση εμπιστοσύνης κι υποστήριξης ανάμεσα στην πόλη, στο θεσμό και στον ελληνικό κινηματογράφο γενικότερα. Η εποχή του γιγαντισμού και του σούπερ-μάρκετ ανήκει στο παρελθόν. Αυτό που απαιτεί η εποχή είναι ευελιξία και ισχυρότερη, διακριτή φυσιογνωμία. Αναπόσπαστο κομμάτι μιας τέτοιας ταυτότητας είναι η ελληνική ταινία και το κοινό.

Γι’ αυτό, αποκαθιστώντας μια φετινή παράλειψη, τιμούμε ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του θεσμού, απονέμοντας συμβολικά το βραβείο μας στον εξώστη β’, όαση ελευθερίας και αναζήτησης αξιών σε καιρούς δύσκολους, πριν εκφυλιστεί και παρεκτραπεί.

Καθώς το σύγχρονο σινεμά δυναστεύεται από λογιστές ή γραφειοκράτες και η Αγορά επιβάλλει τους αδυσώπητους όρους της, η επιβίωση του καλού κινηματογράφου εξαρτάται απολύτως από την συνδρομή και την αφοσίωση του πλέον απαιτητικού θεατή».


ΒΡΑΒΕΙΟ «ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΚΑΙ Η ΠΟΛΗ»

O Δήμος Θεσσαλονίκης αναγνωρίζοντας το ρόλο που ο ελληνικός κινηματογράφος και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έχουν διαδραματίσει στην ανάδειξη της πόλης της Θεσσαλονίκης σε κινηματογραφική πρωτεύουσα θεσμοθετεί από φέτος το βραβείο «Το Σινεμά και η Πόλη». Το βραβείο απονέμεται στην ταινία από το διεθνές πρόγραμμα η οποία αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το αστικό τοπίο. Το βραβείο που συνοδεύεται από το χρηματικό έπαθλο των 15.000 ευρώ απονέμεται στην ταινία:

• ΤΟ ΑΙΜΑ ΚΙ Η ΒΡΟΧΗ/ LA SANGRE Y LA LLUVIA / BLOOD AND RAIN

του Jorge Navas (Χόρχε Νάβας), Κολομβία -Αργεντινή

ΒΡΑΒΕΙΑ DIGITALWAVE 09

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (15.000 ευρώ) σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, απονέμεται στην ταινία:

* ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΕΛΒΙΣ

του Βασίλη Ραΐση, Ελλάδα

ΚΑΙ ΤΟ 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ DIGITALWAVE 09 (10.000 ευρώ), απονέμεται στην ταινία:

* ΤΟ ΚΟΥΤΙ

των Φώτη και Αποστόλη Πάσσου, Ελλάδα


ΒΡΑΒΕΙΟ CROSSROADS – ΦΟΡΟΥΜ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΩΝ

Το βραβείο που συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ απονέμεται:

• PASQUA σεναριογράφος / σκηνοθέτης Ivan Marinovic, παραγωγός Branislav Srdic, A Atalanta, Σλοβενία – Τσεχία - Μαυροβούνιο

και ειδική μνεία:

• ODYSSEY OF A VAGABOND PRINCESS σεναριογράφος / σκηνοθέτης Altinai Petrovic Njegosh, παραγωγός Janja Kralj, Shilo Films, Γαλλία


ΒΡΑΒΕΙΟ BALKAN FUND – ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ (10.000 ΕΥΡΩ για κάθε ταινία)

3 ΒΡΑΒΕΙΑ:

• MOTHER OF ASPHALT σεναριογράφος / σκηνοθέτης Dalibor Matanic, παραγωγός Ankica Juric Tilic, εταιρία: Kinorama, Κροατία, Βραβείο CNC

• ROMANIAN SPRING σεναριογράφος / σκηνοθέτης Anca Miruna Lazarescu, παραγωγός Verona Meier, εταιρεία: Razor Films, Ρουμανία - Γερμανία

• ORANGE GARDENS σεναριογράφος / σκηνοθέτης Özkan Küçük, παραγωγός Suncem Koçer, εταιρεία: Mesopotamia Cinema Collective & Yapim 13, Τουρκία


Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.