Oscars® 2011: Οι νικητές

Oscars 2011 - Telecast highlights reel

Με ένα κουρδιστό κέρινο ομοίωμα του James Franco για κράχτη του νεανικού δημογραφικού και την Anne Hathaway να χαριεντίζεται αμήχανα δίπλα του προσπαθώντας να κρατήσει ολόκληρη τελετή, η φετινή απονομή πέρασε στην ιστορία ως μια απ' τις πιο ζόρικα επιβιώσιμες της πρόσφατης μνήμης, ή η εντελώς χειρότερη εδώ και μισό αιώνα, αν δεν έχεις πρόβλημα να συμφωνήσεις με τον Roger Ebert, που κάτι θυμάται παραπάνω. Το γεγονός δεν απαλύνθηκε ούτε απ’ το μοίρασμα των ίδιων των βραβείων, που έβγαλε μεγάλο νικητή της βραδιάς το The King’s Speech (όπως περίμενε ο καθένας και η γάτα του), με την ιστορία του τραυλού μονάρχη να κερδίζει και τα βραβεία Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Α’ Ανδρικής Ερμηνεία για τον Colin Firth, φτάνοντας το σύνολό της στα τέσσερα. Σε ένα είδος ποιητικής δικαιοσύνης, άλλα τόσα πήρε και ο μεγάλος χαμένος της βραδιάς, το Inception, που πρώτευσε στις κατηγορίες Ηχητικού Μοντάζ, Μιξάζ, Φωτογραφίας και Οπτικών Εφέ, ενώ το The Social Network πήρε τα τρία του, για Διασκευασμένο Σενάριο, Μοντάζ και Μουσική Επένδυση.

Αδυνατώντας να μετατρέψει σε οσκαρικό σάρωμα το πλειοψηφικό της σερί στα συντεχνειακά βραβεία, η ταινία που έβγαλε τον executive producer της, Harvey Weinstein, απ’ την οσκαρική μαρμάγκα που τον έτρωγε τόσα χρόνια, μπήκε στη λίστα τίτλων όπως το The Departed, το Million Dollar Baby και το No Country for Old Men, που πρώτευσαν στην μεγάλη κατηγορία, έχοντας μόλις τρία υποστηρικτικά αγαλματάκια από πίσω τους. Επιπλέον, ο σκηνοθέτης του The Damned Utd (2009) κι ενός μάτσου τηλεοπτικών παραγωγών, με την πρώτη του βραβειακή εμφάνιση κατάφερε να έχει περισσότερα Όσκαρ απ’ τους σκηνοθέτες των Seven (1995), Memento (2000) και Requiem for a Dream (2000) μαζί, αφού Fincher, Nolan και Aronofsky μέτρησαν άλλη μια πόρτα απ’ την Ακαδημία. Το βραβείο του Tom Hooper πάντως, έσωσε την ταινία απ’ την επανάληψη της χρονιάς που το Shakespeare in Love (1998), με το σπρώξιμο του Weinstein, πήρε το αγαλματάκι της καλύτερης ταινίας χωρίς να έχει σκηνοθεσία και μοντάζ, μόνο για να αρχίσει λίγα χρόνια μετά να φιγουράρει στις κορυφές των λιστών με τα βραβεία που θα έπρεπε να επιστραφούν. Οπότε μπορείς να πεις ότι η Ακαδημία κάτι έμαθε.

Πέρα απ’ την έλλειψη σαρώματος, πάντως, μέρος της οποίας ήταν κι οι μίνι ανατροπές στις κατηγορίες Κοστουμιών και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης (χάρη στις οποίες το Alice in Wonderland ισοφάρισε τα βραβεία Β’ Ανδρικού και Β’ Γυναικείου του The Fighter), η μόνη αληθινή έκπληξη σημειώθηκε στην κατηγορία Ξενόγλωσσης. Όπου, αντίθετα με την παραδοσιακή του τακτική, αντί να βάλει τη στάμπα του σε νέο κι άφθαρτο μη αγγλόφωνο τίτλο (όπως το El Secreto de sus Ojos (2009) απέναντι στο Das Weisse Band (2009), ή το Departures (2008) κόντρα στο Waltz with Bashir (2008) και το Entre les Murs (2008)), το σώμα των εκλεκτόρων απλά επιβεβαίωσε την επιλογή της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ και βράβευσε το φαβορί Hævnen της Susanne Bier, έναντι του προκλητικά αβράβευτου, αλλά και πολιτικά ακανθώδους Incendies του Denis Villeneuve.

Σε άλλες βραβεύσεις, η Natalie Portman έδωσε τον μόνο αληθινά ανθρώπινο και συγκινητικό ευχαριστήριο λόγο της βραδιάς όταν σηκώθηκε να παραλάβει για τον Α’ Γυναικείο της το μόνο βραβείο του Black Swan, ο Lee Unkrich με το βραβείο για το Toy Story 3 έβαλε άλλη μια χαρακιά για την εταιρεία του στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας Pixar Κινουμένου Σχεδίου, ο Randy Newman με το τραγούδι του για την ίδια ταινία κέρδισε το δεύτερο Όσκαρ του στην εικοστή του υποψηφιότητα, κι ο Mr Brainwash έχασε την ευκαιρία να κρεμάσει στον τοίχο του φωτογραφία με χρυσό καραφλό αγαλματάκι, αφού το Exit Through the Gift Shop δεν μπόρεσε να επιβληθεί στο πολιτικό άλλοθι που πρόσφερε στο προφίλ της Ακαδημίας η βράβευση του Inside Job στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ.


Δες/Κρύψε τους νικητές

Best Motion Picture of the Year
The King's Speech: Iain Canning, Emile Sherman, Gareth Unwin
127 Hours: Christian Colson, Danny Boyle, John Smithson
Black Swan: Mike Medavoy, Brian Oliver, Scott Franklin
The Fighter: David Hoberman, Todd Lieberman, Mark Wahlberg
Inception: Christopher Nolan, Emma Thomas
The Kids Are All Right: Gary Gilbert, Jeffrey Levy-Hinte, Celine Rattray
The Social Network: Scott Rudin, Dana Brunetti, Michael De Luca, Ceán Chaffin
Toy Story 3: Darla K. Anderson
True Grit: Ethan Coen, Joel Coen, Scott Rudin
Winter's Bone: Anne Rosellini, Alix Madigan

Best Performance by an Actor in a Leading Role
The King's Speech: Colin Firth
Biutiful: Javier Bardem
True Grit: Jeff Bridges
The Social Network: Jesse Eisenberg
127 Hours: James Franco

Best Performance by an Actress in a Leading Role
Black Swan: Natalie Portman
The Kids Are All Right: Annette Bening
Rabbit Hole: Nicole Kidman
Winter's Bone: Jennifer Lawrence
Blue Valentine: Michelle Williams

Best Performance by an Actor in a Supporting Role
The Fighter: Christian Bale
Winter's Bone: John Hawkes
The Town: Jeremy Renner
The Kids Are All Right: Mark Ruffalo
The King's Speech: Geoffrey Rush

Best Performance by an Actress in a Supporting Role
The Fighter: Melissa Leo
The Fighter: Amy Adams
The King's Speech: Helena Bonham Carter
True Grit: Hailee Steinfeld
Animal Kingdom: Jacki Weaver

Best Achievement in Directing
The King's Speech: Tom Hooper
Black Swan: Darren Aronofsky
True Grit: Ethan Coen, Joel Coen
The Social Network: David Fincher
The Fighter: David O. Russell

Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen
The King's Speech: David Seidler
Another Year: Mike Leigh
The Fighter: Scott Silver, Paul Tamasy, Eric Johnson, Keith Dorrington
Inception: Christopher Nolan
The Kids Are All Right: Lisa Cholodenko, Stuart Blumberg

Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published
The Social Network: Aaron Sorkin
127 Hours: Danny Boyle, Simon Beaufoy
Toy Story 3: Michael Arndt, John Lasseter, Andrew Stanton, Lee Unkrich
True Grit: Joel Coen, Ethan Coen
Winter's Bone: Debra Granik, Anne Rosellini

Best Achievement in Cinematography
Inception: Wally Pfister
Black Swan: Matthew Libatique
The King's Speech: Danny Cohen
The Social Network: Jeff Cronenweth
True Grit: Roger Deakins

Best Achievement in Art Direction
Alice in Wonderland: Robert Stromberg, Karen O'Hara
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1: Stuart Craig, Stephenie McMillan
Inception: Guy Hendrix Dyas, Larry Dias, Douglas A. Mowat
The King's Speech: Eve Stewart, Judy Farr
True Grit: Jess Gonchor, Nancy Haigh

Best Achievement in Costume Design
Alice in Wonderland: Colleen Atwood
I Am Love: Antonella Cannarozzi
The King's Speech: Jenny Beavan
The Tempest: Sandy Powell
True Grit: Mary Zophres

Best Achievement in Sound Mixing
Inception: Lora Hirschberg, Gary Rizzo, Ed Novick
The King's Speech: Paul Hamblin, Martin Jensen, John Midgley
Salt: Jeffrey J. Haboush, William Sarokin, Scott Millan, Greg P. Russell
The Social Network: Ren Klyce, David Parker, Michael Semanick, Mark Weingarten
True Grit: Skip Lievsay, Craig Berkey, Greg Orloff, Peter F. Kurland

Best Achievement in Editing
The Social Network: Kirk Baxter, Angus Wall
127 Hours: Jon Harris
Black Swan: Andrew Weisblum
The Fighter: Pamela Martin
The King's Speech: Tariq Anwar

Best Achievement in Sound Editing
Inception: Richard King
Toy Story 3: Tom Myers, Michael Silvers
TRON: Legacy: Gwendolyn Yates Whittle, Addison Teague
True Grit: Skip Lievsay, Craig Berkey
Unstoppable: Mark P. Stoeckinger

Best Achievement in Visual Effects
Inception: Chris Corbould, Andrew Lockley, Pete Bebb, Paul J. Franklin
Alice in Wonderland: Ken Ralston, David Schaub, Carey Villegas, Sean Phillips
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1: Tim Burke, John Richardson, Christian Manz, Nicolas Aithadi
Hereafter: Michael Owens, Bryan Grill, Stephan Trojansky, Joe Farrell
Iron Man 2: Janek Sirrs, Ben Snow, Ged Wright, Daniel Sudick

Best Achievement in Makeup
The Wolfman: Rick Baker, Dave Elsey
Barney's Version: Adrien Morot
The Way Back: Edouard F. Henriques, Greg Funk, Yolanda Toussieng

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song
Toy Story 3: Randy Newman - "We Belong Together"
127 Hours: A.R. Rahman, Roland 'Rollo' Armstrong, Dido - "If I Rise"
Country Strong: Tom Douglas, Hillary Lindsey, Troy Verges - "Coming Home"
Tangled: Alan Menken, Glenn Slater - "I See the Light"

Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score
The Social Network: Trent Reznor, Atticus Ross
127 Hours: A.R. Rahman
How to Train Your Dragon: John Powell
Inception: Hans Zimmer
The King's Speech: Alexandre Desplat

Best Short Film, Animated
The Lost Thing: Shaun Tan, Andrew Ruhemann
Day & Night: Teddy Newton
The Gruffalo: Jakob Schuh, Max Lang
Let's Pollute: Geefwee Boedoe
Madagascar, a Journey Diary: Bastien Dubois

Best Short Film, Live Action
God of Love: Luke Matheny
The Confession: Tanel Toom
The Crush: Michael Creagh
Na Wewe: Ivan Goldschmidt
Wish 143: Ian Barnes, Samantha Waite

Best Documentary, Short Subjects

Strangers No More: Karen Goodman, Kirk Simon

Poster Girl: Mitchell Block (producer), Sara Nesson (director)
Killing in the Name: Nominees TBD
Sun Come Up: Jennifer Redfearn, Tim Metzger
The Warriors of Qiugang: Ruby Yang, Thomas Lennon

Best Documentary, Features
Inside Job: Charles Ferguson, Audrey Marrs
Exit Through the Gift Shop: Banksy, Jaimie D'Cruz
GasLand: Josh Fox, Trish Adlesic
Restrepo: Tim Hetherington, Sebastian Junger
Waste Land: Lucy Walker, Angus Aynsley

Best Foreign Language Film of the Year
In a Better World: Susanne Bier - Denmark
Biutiful: Alejandro González Iñárritu - Mexico
Dogtooth: Giorgos Lanthimos - Greece
Incendies: Denis Villeneuve - Canada
Outside the Law: Rachid Bouchareb - Algeria

Best Animated Feature Film of the Year
Toy Story 3: Lee Unkrich
How to Train Your Dragon: Dean DeBlois, Chris Sanders
The Illusionist: Sylvain Chomet


Previously on Movies for the Masses: Razzies 2011: Μέρα παραδοσιακότητας

7 Responses so far.

  1. J A said

    ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ...ΠΑΕΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ, ΦΙΝΤΣΕΡΑΚΟ!!! ΑΚΛΑΥΤΟΣ ΘΑ ΠΑΣ ΚΙ ΕΣΥ ΣΑΝ ΠΟΛΛΟΥΣ MASTERS!!!

  2. Bacchus said

    Μακράν όλα τα λεφτά χθες το βράδυ ο Σπάρτακος.
    Κατά τα άλλα: σούπα, η όλη βραδιά.
    Έχω ένα κακό προαίσθημα για τον Χόππερ: φτυστός ο Κάμερον (κονομήσαμε!). Απαπαπα! παπαπα!.
    Καταλυπήθηκα τον Αρονόφσκυ αλλά δεν είναι ο πρώτος που περνάει το μαρτύριο. Ο Νόλαν τουλάχιστον μάζεψε όλα τα περιφερειακά.
    Ο Φίντσερ, μου ήταν αδιάφορος όσο και ο ίδιος με τον εαυτό του κοιτάζοντας μονίμως με αμηχανία το κεντρικό video wall. Το ίδιο αδιάφορη, μου είναι και η ταινία του (μπροστά στον κύκνο) - έχει κάνει άλλα, κάποιες άλλες φορές, masterpieces.

  3. cheaplog said

    Το King's Speech ήταν μια παραγωγή εξαιρετικά χαμηλού προϋπολογισμού. Τα ξαναματάπαμε και στις υποψηφιότητες, μάζεψε 12 από υπερβολική αγάπη, τεχνικά τις περισσότερες δε τις άξιζε. Πήρε όμως και τις 4 σημαντικότερες, πιο προβεβλημένες, μεγαλύτερες κατηγορίες. Πήρε Α' Αντρικό, πήρε Πρωτότυπο Σενάριο, πήρε Σκηνοθεσία, πήρε Καλύτερη Ταινία. Πότε ξανάγινε αυτό? Τελευταία φορά με το American Beauty (1999). Κάθε πόσο γίνεται? Τρεις φορές τα τελευταία 20 χρόνια, με Σιωπή των Αμνών (1991) και Forrest Gump (1994) επιπλέον, έκατσα και το 'ψαξα.

    Τέσσερα Όσκαρ δεν είναι λίγα έτσι κι αλλιώς, ίσα ίσα είναι συχνό φαινόμενο, το τσέκαρα κι αυτό νωρίτερα, το έγραψε και ο verbal στο θέμα. Τέσσερα Όσκαρ με δώδεκα υποψηφιότητες φαίνονται λίγα, πάλι μοναδικό φαινόμενο δεν είναι, το True Grit πήρε μηδέν με 10, το Avatar πέρσι 3 με 9, ο Benjamin Button πρόπερσι 3 με 13. Καλύτερη ταινία με πολλές υποψηφιότητες και λίγες βραβεύσεις, πάλι ξανάγινε και ματαξανάγινε, και επαναματαξανάγινε, μέχρι και ο Νονός (1972) είχε 11 υποψηφιότητες και πήρε 3 Όσκαρ, όλη η λίστα υπάρχει στο filmsite.

    Το μοναδικό παράδοξο στην όλη ιστορία ήταν ότι η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, η χειρότερη ταινία του Tim Burton και μεταξύ άλλων εξαιρετικά κακόγουστη για αισθητική 21ου αιώνα, πήρε τα Όσκαρ κοστουμιών και καλλιτεχνικής διεύθυνσης, τα οποία πήγαιναν θεωρητικά στον Βασιλιά, απλά γιατί ήταν κλάσεις ανώτερη ταινία και πιο μερακλίδικη και σύγχρονη στη δουλειά της. Όλα τα υπόλοιπα που γράφονται, είναι είτε ασχετοσύνες που αγνοούν ολόκληρη και ιδιάιτερα τη πρόσφατη οσκαρική ιστορία, είτε λόγια της στιγμής που προσπαθούν να μειώσουν το King's Speech με προφανή σκοπό.

  4. cheaplog said

    Προσωπική μου γνώμη, γνωστή εδώ και καιρό, όπως και της μεγάλης πλειοψηφίας των Μαζών (συντακτών και επισκεπτών) αλλά και όλου του διαδιχτύου, είναι πως όλα τα Όσκαρ του King's Speech και του Social Network ανήκανε δικαιωματικά στο Inception. Και αυτό φάνηκε πιστεύω καθαρότερα στην οσκαρική απονομή, στον πιο ψύχραιμο απολογισμό, με όλες τις ταινίες να έχουνε κάνει τον πρώτο ιστορικό κύκλο τους, και με όλα τα επιμέρους τεχνικά να έχουν αναλυθεί και συγκριθεί. Ακόμα και σε κατηγορίες σα τη σκηνοθεσία και το μοντάζ, όπου αισχρά το Inception δεν ήταν καν υποψήφιο, τα ίδια φάνηκαν, και ακόμα περισσότερο.

    Ο Fincher, για μένα και πάλι, σαφώς άξιζε ένα Oscar, μέχρι και το Zodiac. Από κει και πέρα, από την εποχή που άρχισε να κάνει ταινίες για να γλείφει τα παππούδια της Ακαδημίας να του δώσουν κάνα αγαλματάκι, τον φτύνω. Και τον φτύνω, γιατί γλείφει εκεί που έφτυνε, είναι εμετικό να βγαίνουν όλοι οι συνωμότες του στην κοροϊδία, ειδικά κάτι τύποι στιλ Sorkin, και να προσπαθούν να πασάρουν για αγγελούδι στους ακαδημαϊκούς ένα σκηνοθέτη λίγο έτσι αλαφρά γνωστό για τις πριμαντονιές του και τις κακές του σχέσεις με τους συνεργάτες του.

    Ο Sorkin απέδειξε πόσο το.. άξιζε το Όσκαρ του, γράφοντας εντελώς τη μουσική (τέλους χρόνου), που έπαιζε, και έπαιζε, και έπαιζε, όσο αυτός έλεγε παπαριές για κατανάλωση όσων δε ξέρουν τη βιομηχανία. Χαρακτηριστικά, όπως λέει και η θεία Nikki, προσπαθούσε να ανεβάσει το κασέ του με παραμύθια ότι.. θα το γραφε το σενάριο και τζάμπα. Κερασάκι στη τούρτα μιας εξωφρενικής υποκρισίας που ξεκίνησε με ένα σενάριο - συκοφαντική δυσφήμιση στη κυριολεξία, και δε σταμάτησε εκεί.

  5. cheaplog said

    Η τελετή ήταν η 2η πιο σύντομη των τελευταίων 25 χρόνων, είχε διάρκεια 3 ώρες και 15 λεπτά, ένα παραπάνω από αυτή του 2005. Παρολαυτά, ήταν και από τις λιγότερο παρακολουθημένες στην ιστορία, πέρασε μόνο αυτές του 2003 και του 2008 σε αριθμό θεατών.

  6. Bacchus said

    Διάβαζα το Τάιμ. Η φετινή, λέει, Οσκαριάδα ήταν μια απ τις χειρότερες λόγω παρουσιαστών.
    Αγαπητέ cheaplog διαφωνώ με πάρα πολλά απ όσα γράφεις (όχι για τα Όσκαρ αλλά με τις κριτικές ταινιών) εντούτοις υπάρχει κάτι που μας βρίσκει σύμφωνους (1000000%).
    Ότι 1: Ο Νόλαν είναι ο μεγαλύτερος auteur της νέας γενιάς (of the new century).
    2: Το Μπάτμαν είναι masterpiece των masterpieces
    και
    3: To Inception είναι αντάξιο της κλάσης του ως auteur

    όμως θα ήθελα
    4: Να θυμόμαστε και λίγο τον αδερφό του (όπως έχω επανειλημμένως τονίσει στο παρελθόν) γιατί είναι μια πολύ δυνατή πένα και μεγάλη σεναριογραφική γάτα.
    Έχω την εντύπωση ότι στο Inception φάνηκε η έλλειψη αφηγηματικού νεύρου και δύναμης χαρακτήρων. Δηλαδή φάνηκε ότι έλειπε ο αδερφός Νόλαν.

  7. cheaplog said

    Εγώ πάλι πιστεύω ότι του Inception είναι το καλύτερο σενάριο που έχει γράψει ο Nolan, το είχα αναφέρει από τη κριτική. Και πίστευα δηλαδή μέχρι τελευταία στιγμή ότι θα έπαιρνε και το Όσκαρ, μιας και είχε πάρει και τη WGA (και είχε φάει σνομπάρισμα ο Nolan στη σκηνοθεσία από την Ακαδημία, οπότε υπήρχε μια ευκαιρία να ψιλοδιορθωθεί η λαθάρα).

    Ως συνήθως για τα αδέρφια, το σενάριο αγνοεί πολλά βασικά από Screenwriting 101, αλλά φυσικά γιατί τα ξεπερνάει, τα αφήνει πίσω, ψάχνει διαφορετική αφηγηματική δομή. Κι αυτή η κάπως ελλειματική και ανορθόδοξη ανάπτυξη των χαρακτήρων, έχει στόχο να τους προσέχεις περισσότερο (να τους παρακολουθείς πιο υποψιασμένος, ας πούμε), για να μπορείς να παρακολουθείς όλο αυτό το στοίβαγμα επιπέδων και παράλληλων εξελίξεων. Το οποίο φαίνεται τελικά.. απλό, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαια.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.