Written by
verbal
in
Reviews
Cliente (2008)
Πελάτισσα / Client

Σκηνοθεσία: Josiane Balasko
Σενάριο: Franck Lee Joseph, Josiane Balasko (απ’ το βιβλίο της)
Παίζουν: Nathalie Baye, Eric Caravaca, Isabelle Carré, Josiane Balasko
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30. Κυρ. 20.10/ 22.30 αθηνόραμα Χάρτης
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.45. Κυρ. 20.30/ 22.45

Σκηνοθεσία: Josiane Balasko
Σενάριο: Franck Lee Joseph, Josiane Balasko (απ’ το βιβλίο της)
Παίζουν: Nathalie Baye, Eric Caravaca, Isabelle Carré, Josiane Balasko
Δες/Κρύψε το trailer
Πετυχημένη διαζευγμένη τσιμπιέται με συνοδό από site, και την πατάει κι αυτός, αλλά είναι και παντρεμένος κι η γυναίκα του μαθαίνει κι υποφέρει.
Στο περιθώριο, η άσκημη, χοντρή, ρομαντικιά αδερφή της καριερίστριας, βρίσκει τον αληθινό έρωτα και τον κρατάει απ’ ό,τι φαίνεται για πάντα, θέτοντας το υπόβαθρο για έναν εξοστρακισμό της ομορφιάς ως μαγνήτη για όλα τα στραπατσαρίσματα του κόσμου, εξοστρακισμό τον οποίο η σκηνοθέτης, λέει, δεν είχε σκεφτεί κι ούτε είχε σκοπό να δηλώσει, όταν έγραφε την ιστορία της για το πώς ο κάθε άνθρωπος αντιμετωπίζει τη μοναξιά στη μοντέρνα Γαλλία (κι Ευρώπη και λοιπά) και την ανάγκη για οικειότητα και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και της προστασίας της ευαίσθητης καρδιάς του, από έναν κόσμο που τού την έχει στημένη στη γωνία. Με συγκρατημένες υστερίες και κρεσέντο δεμένα με εμπειρία και σοβαρότητα, η Balasko παντρεύει την γαλλική μπαλαφάρα της με ένα περίεργο μισοψημένο και μισομασημένο κοινωνικό ενδιαφέρον που σε πάει με σκαμπανεβάσματα του ρυθμού και των συναισθημάτων, μεθοδικά ως το τέλος που χάνεται στο ηλιοβασίλεμα, σαν Όλγα Μαλέα που έχει ξεπεράσει τις κρισάρες του φόβου της εμμηνόπαυσης, αλλά κι έχει βρει ηθοποιούς που ξέρουν πώς να παίξουν και συνεργείο που μπορεί να γυρίσει την ταινία στον αυτόματο.
Στο περιθώριο, η άσκημη, χοντρή, ρομαντικιά αδερφή της καριερίστριας, βρίσκει τον αληθινό έρωτα και τον κρατάει απ’ ό,τι φαίνεται για πάντα, θέτοντας το υπόβαθρο για έναν εξοστρακισμό της ομορφιάς ως μαγνήτη για όλα τα στραπατσαρίσματα του κόσμου, εξοστρακισμό τον οποίο η σκηνοθέτης, λέει, δεν είχε σκεφτεί κι ούτε είχε σκοπό να δηλώσει, όταν έγραφε την ιστορία της για το πώς ο κάθε άνθρωπος αντιμετωπίζει τη μοναξιά στη μοντέρνα Γαλλία (κι Ευρώπη και λοιπά) και την ανάγκη για οικειότητα και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και της προστασίας της ευαίσθητης καρδιάς του, από έναν κόσμο που τού την έχει στημένη στη γωνία. Με συγκρατημένες υστερίες και κρεσέντο δεμένα με εμπειρία και σοβαρότητα, η Balasko παντρεύει την γαλλική μπαλαφάρα της με ένα περίεργο μισοψημένο και μισομασημένο κοινωνικό ενδιαφέρον που σε πάει με σκαμπανεβάσματα του ρυθμού και των συναισθημάτων, μεθοδικά ως το τέλος που χάνεται στο ηλιοβασίλεμα, σαν Όλγα Μαλέα που έχει ξεπεράσει τις κρισάρες του φόβου της εμμηνόπαυσης, αλλά κι έχει βρει ηθοποιούς που ξέρουν πώς να παίξουν και συνεργείο που μπορεί να γυρίσει την ταινία στον αυτόματο.Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30. Κυρ. 20.10/ 22.30 αθηνόραμα Χάρτης
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.45. Κυρ. 20.30/ 22.45
Also on Movies for the Masses: Cliente (2008): Josiane Balasko interview
Written by
cheaptalk
in
Reviews
Duplicity (2009)
Αδιακρισίες

Σκηνοθεσία: Tony Gilroy
Σενάριο: Tony Gilroy
Παίζουν: Clive Owen, Julia Roberts
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 17.30/ 20.00/ 22.30. Σάβ. 17.30/ 20.00
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 17.30/ 20.00/ 22.30. Σάβ. 17.30/ 20.00
ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 1
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.45
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 1
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Παρ., Σάβ.) 18.00/ 20.30/ 23.00
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΔΗΜ. ΚΙΝ. ΣΙΝΕΑΚ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς, 210-4225653.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.50/ 22.20
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 19.00/ 21.30/ 00.00. Σάβ. 19.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ. & Τρ., Τετ. 19.00/ 21.30/ 00.00. Δευτ. 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 11.30/ 14.00/ 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00. Σάβ. 11.30/ 14.00/ 16.30/ 19.00. Κυρ. 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 19.30/ 22.00/ 00.30. Σάβ. 19.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 15
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 20.15/ 22.45/ 01.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 12.45/ 15.30/ 18.15/ 21.00/ 23.30. Σάβ. 12.45/ 15.30/ 18.15. Κυρ. 15.30/ 18.15/ 21.00/ 23.30
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 1
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΒΑΡΚΙΖΑ 1
Θάσου 22, Βάρκιζα, 2108973926.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50
ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 1
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 22.50
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 16.20/ 19.00/ 21.20/ 23.45. Σάβ. 16.20/ 19.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 18.20/ 21.10/ 23.50. Σάβ. 18.20
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ. 17.00/ 19.45/ 22.30. Δευτ.-Τετ. 14.20/ 17.00/ 19.45/ 22.30. Σάβ. 14.20/ 17.00
ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 23.00
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. 16.40/ 19.20/ 22.00. Κυρ. 19.20/ 22.00/ 00.40. Δευτ.-Τετ. 11.40/ 14.10/ 16.40/ 19.20/ 22.00
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ.: , Κυρ., Τρ., Τετ. 18.30/ 21.00/ 23.30. Σάβ. 16.00/ 18.30. Δευτ. 13.30/ 16.00/ 18.30/ 21.00/ 23.30
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Τρ. - Τετ.: 16.00/ 18.30/ 21.00/ 23.30
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 19.45/ 22.15. Σάβ. 19.45
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 19.20/ 22.00. Σάβ. 19.20
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ.: , Κυρ., Τρ., Τετ. 18.00/ 20.40/ 23.20. Σάβ. 15.20/ 18.00. Δευτ. 12.40/ 15.20/ 18.00/ 20.40/ 23.20
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA EUROPA
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 19.15/ 22.00/ 00.45. Σάβ. 19.15
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 12.00/ 15.00/ 18.00/ 21.00/ 00.00. Σάβ. 12.00/ 15.00/ 18.00. Κυρ. 15.00/ 18.00/ 21.00/ 00.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 11.15/ 14.15/ 17.15/ 20.00/ 23.00. Σάβ. 11.15/ 14.15/ 17.15. Κυρ. 17.15/ 20.00/ 23.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 14 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Τρ., Τετ. 20.00/ 23.00. Κυρ., Δευτ. 17.15/ 20.00/ 23.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. 16.40/ 19.20/ 22.00. Κυρ. 19.20/ 22.00/ 00.40. Δευτ.-Τετ. 16.40/ 19.20/ 22.00/ 00.40
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 18.30/ 21.30/ 00.30. Σάβ. 18.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ.: & Δευτ.-Τετ. 11.30/ 14.10/ 16.50/ 19.30/ 22.10/ 00.50. Σάβ. 11.30/ 14.10/ 16.50. Κυρ. 16.50/ 19.30/ 22.10/ 00.50
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 8 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 17.00/ 20.00/ 23.00

Σκηνοθεσία: Tony Gilroy
Σενάριο: Tony Gilroy
Παίζουν: Clive Owen, Julia Roberts
Δες/Κρύψε το trailer
Πράκτορας της ΜΙ6 τη πέφτει σε επιτελίνα της CIA. Στην επόμενη σκηνή είναι ξερός και αυτή του ψάχνει τα ρούχα. Στην υπόλοιπη ταινία δε βρίσκουν τίποτα καλύτερο να κάνουν.
Συνεχίζοντας τις πομπώδεις παπαριές του Michael Clayton (2007) αφού βρήκε ακροατήριο, ο Tony Gilroy φαίνεται πια να φιλοδοξεί καθαρά να ακολουθήσει τον Steven Soderbergh, περνώντας σε κάτι σε caper film, με τον Clive Owen να καταρέει παίζοντας μόνος του τους 25 (αν μέτρησα καλά) του Ocean απέναντι στη Julia Roberts που επιστρέφει σε πρωταγωνιστικούς ρόλους για να τον εκδικηθεί για ότι τράβηξε στο Closer (2004), χασκογελώντας με όλους τους δυνατούς τρόπους στις ατελείωτες σκηνές που τον αντικρύζει να κλαίγεται. Στη θεωρία και στον πρωτότυπο τίτλο, το φιλμ εξετάζει και τη διπροσωπία σε αισθηματικές, επιχειρηματικές και.. κατασκοπικές σχέσεις, στη πράξη φυσικά προχωράει λιγότερο και από τη Roberts στις (μη) σκηνές σεξ, στο τέλος ο Gilroy συμμαζεύει περισσότερα απ' όσα στη προηγούμενη υπογραφή του με μοναδικό αποτέλεσμα να κάνει προφανέστερο το άτοπο παραλήρημα της διάρκειας. Ξέχασα να αναφέρω θεατρικό, (πολυ)φορμουλαϊκό, αγρασάριστο, καρτουνίστικο, και άλλα που στο τέλος μπορεί και να σ' αρέσουν. Το κοινό, κατά βάση γυναικείο, στην Αμερική δε τσίμπησε πάντως.
Συνεχίζοντας τις πομπώδεις παπαριές του Michael Clayton (2007) αφού βρήκε ακροατήριο, ο Tony Gilroy φαίνεται πια να φιλοδοξεί καθαρά να ακολουθήσει τον Steven Soderbergh, περνώντας σε κάτι σε caper film, με τον Clive Owen να καταρέει παίζοντας μόνος του τους 25 (αν μέτρησα καλά) του Ocean απέναντι στη Julia Roberts που επιστρέφει σε πρωταγωνιστικούς ρόλους για να τον εκδικηθεί για ότι τράβηξε στο Closer (2004), χασκογελώντας με όλους τους δυνατούς τρόπους στις ατελείωτες σκηνές που τον αντικρύζει να κλαίγεται. Στη θεωρία και στον πρωτότυπο τίτλο, το φιλμ εξετάζει και τη διπροσωπία σε αισθηματικές, επιχειρηματικές και.. κατασκοπικές σχέσεις, στη πράξη φυσικά προχωράει λιγότερο και από τη Roberts στις (μη) σκηνές σεξ, στο τέλος ο Gilroy συμμαζεύει περισσότερα απ' όσα στη προηγούμενη υπογραφή του με μοναδικό αποτέλεσμα να κάνει προφανέστερο το άτοπο παραλήρημα της διάρκειας. Ξέχασα να αναφέρω θεατρικό, (πολυ)φορμουλαϊκό, αγρασάριστο, καρτουνίστικο, και άλλα που στο τέλος μπορεί και να σ' αρέσουν. Το κοινό, κατά βάση γυναικείο, στην Αμερική δε τσίμπησε πάντως.Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 17.30/ 20.00/ 22.30. Σάβ. 17.30/ 20.00
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 17.30/ 20.00/ 22.30. Σάβ. 17.30/ 20.00
ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 1
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.45
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 1
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Παρ., Σάβ.) 18.00/ 20.30/ 23.00
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΔΗΜ. ΚΙΝ. ΣΙΝΕΑΚ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς, 210-4225653.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.50/ 22.20
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 19.00/ 21.30/ 00.00. Σάβ. 19.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ. & Τρ., Τετ. 19.00/ 21.30/ 00.00. Δευτ. 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 11.30/ 14.00/ 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00. Σάβ. 11.30/ 14.00/ 16.30/ 19.00. Κυρ. 16.30/ 19.00/ 21.30/ 00.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 19.30/ 22.00/ 00.30. Σάβ. 19.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 15
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 20.15/ 22.45/ 01.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 12.45/ 15.30/ 18.15/ 21.00/ 23.30. Σάβ. 12.45/ 15.30/ 18.15. Κυρ. 15.30/ 18.15/ 21.00/ 23.30
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 1
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΒΑΡΚΙΖΑ 1
Θάσου 22, Βάρκιζα, 2108973926.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50
ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 1
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 22.50
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 16.20/ 19.00/ 21.20/ 23.45. Σάβ. 16.20/ 19.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 18.20/ 21.10/ 23.50. Σάβ. 18.20
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ. 17.00/ 19.45/ 22.30. Δευτ.-Τετ. 14.20/ 17.00/ 19.45/ 22.30. Σάβ. 14.20/ 17.00
ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 23.00
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. 16.40/ 19.20/ 22.00. Κυρ. 19.20/ 22.00/ 00.40. Δευτ.-Τετ. 11.40/ 14.10/ 16.40/ 19.20/ 22.00
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ.: , Κυρ., Τρ., Τετ. 18.30/ 21.00/ 23.30. Σάβ. 16.00/ 18.30. Δευτ. 13.30/ 16.00/ 18.30/ 21.00/ 23.30
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Τρ. - Τετ.: 16.00/ 18.30/ 21.00/ 23.30
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 19.45/ 22.15. Σάβ. 19.45
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 19.20/ 22.00. Σάβ. 19.20
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ.: , Κυρ., Τρ., Τετ. 18.00/ 20.40/ 23.20. Σάβ. 15.20/ 18.00. Δευτ. 12.40/ 15.20/ 18.00/ 20.40/ 23.20
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA EUROPA
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 19.15/ 22.00/ 00.45. Σάβ. 19.15
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 12.00/ 15.00/ 18.00/ 21.00/ 00.00. Σάβ. 12.00/ 15.00/ 18.00. Κυρ. 15.00/ 18.00/ 21.00/ 00.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Δευτ.-Τετ. 11.15/ 14.15/ 17.15/ 20.00/ 23.00. Σάβ. 11.15/ 14.15/ 17.15. Κυρ. 17.15/ 20.00/ 23.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 14 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Τρ., Τετ. 20.00/ 23.00. Κυρ., Δευτ. 17.15/ 20.00/ 23.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. 16.40/ 19.20/ 22.00. Κυρ. 19.20/ 22.00/ 00.40. Δευτ.-Τετ. 16.40/ 19.20/ 22.00/ 00.40
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 18.30/ 21.30/ 00.30. Σάβ. 18.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ.: & Δευτ.-Τετ. 11.30/ 14.10/ 16.50/ 19.30/ 22.10/ 00.50. Σάβ. 11.30/ 14.10/ 16.50. Κυρ. 16.50/ 19.30/ 22.10/ 00.50
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 8 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ.: & Κυρ.-Τετ. 17.00/ 20.00/ 23.00
Written by
verbal
in
Interviews
Cliente (2008): Josiane Balasko interview

Σιδηρά κυρία της γαλλικής ηθοποιίας, θρυλική σεναρίστας της παρέας των Les bronzés (1978), cult δημιουργός του Για Όλα Φταίει το Γκαζόν (1995), φιγούρα κλειδί στην εδραίωση της καλόκαρδης γαλλικής μπαλαφάρας με ευαισθησίες, η Josiane Balasko, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, είχε έρθει την προηγούμενη βδομάδα στην Αθήνα, για να παρουσιάσει τη νέα της δουλειά, το υποψήφιo για το βραβείο της επιτροπής του Sundance, Cliente (2008), που χαϊδεύει τη σύγκρουση της οικειότητας και της μοναξιάς πριν και πάνω στη μέση ηλικία, μέσα από τρία πορτρέτα εγκλωβισμένα στη δραμεντί τους. Την καθίσαμε στο μπαλκόνι του St. George να μας πει για το πώς η ομορφιά μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην ευτυχία, αλλά και για το πώς το γαλλικό ταμπεραμέντο δεν πρόκειται ν’ αφήσει την αμερικανοποίηση να αλλοιώσει την ταυτότητα του γαλλικού κινηματογράφου, έστω κι αν ο τελευταίος περνάει δύσκολα τελευταία. Το Cliente (2008) βγαίνει αύριο στις αίθουσες.
Previously on Movies for the Masses: Bienvenue chez les Ch'tis (2008): Zoé Félix interview
Written by
cheaptalk
in
Trailers
Antichrist (2009): Πασχαλινό trailer
Δυο μέρες μετά το Πάσχα των Καθολικών, το trailer του Αντίχριστου (2009) του Lars Von Trier κυκλοφόρησε σήμερα στο Vimeo, πακεταρισμένο έξυπνα για ενσωμάτωση τόσο στην επίσημη σελίδα αλλά και στη δικιά σου, όπως είχε προειδοποιήσει από χτες η Seven Films που διανέμει το φιλμ στην Ελλάδα.
Σα να παρουσιάζει ακόμα ένα DVD mockbuster της Asylum, για να συμπέσει αυτή τη φορά με το Cabin in the Woods (2010) του Joss Whedon, το trailer μοιάζει, περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο, να συνεχίζει τη τελευταία δουλειά παύλα πείραμα στην αυτόματη σκηνοθεσία του Trier, πηγαίνοντας από κωμωδία σε j-horror, και μάλλον καθυστερημένα, εφόσον οι Αμερικάνοι έχουν ήδη καταθέσει προ πολλού τη σχετική πατέντα, αυτόματης αναπαραγωγής ασιατικής τρομάρας. Εδώ βέβαια η σύλληψη είναι πρωτότυπη, και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τόσο πρωτότυπη που ξαναγράφτηκε για πρωτοτυπία, όταν ο παραγωγός Peter Aalbæk Jensen αποκάλυψε αρκετά στοιχεία της πλοκής. Και μάλλον ξαναματαγράφτηκε για ακόμα περισσότερη πρωτοτυπία, εφόσον το όνομα του Anders Thomas Jensen που παραμένει ακόμα στα credits του λήμματος στη Wikipedia (στο οποίο παραπέμπει η επίσημη σελίδα), εξαφανίστηκε τελευταία από τα credits της Zentropa (που είναι η επίσημη εταιρεία του σκηνοθέτη).
Με κίνδυνο να ξαναματαξαναγραφεί το σενάριο, αντιγράφω σε παγκόσμια αποκλειστικότητα για ελληνική σελίδα με ενσωματωμένα δανικά κείμενα, την (πιο πρόσφατη) σύνοψη: Et par i dyb sorg tager til ”Eden”, deres hytte i skoven, for at komme videre i livet og redde deres forhold. Men de mister kontrollen, da naturen griber ind. Και όπως έχει ήδη αποκαλύψει η Charlotte Gainsbourg, στα γυρίσματα βαρέθηκε να κυκλοφορεί γυμνή, και το κυκλοφορεί είναι τρόπος του λέγειν εφόσον ήταν ξάπλα με ανοιχτά τα πόδια. Και όπως είχε αποκαλύψει νωρίτερα ένας "ανώνυμος Δανός", μάλλον στο πληρέστερο δελτίο τύπου που έχει δημοσιεύσει ποτέ ως αναφορά το AICN, και το αίμα ρέει εξίσου άφθονο (με το σπέρμα), σε κάτι ανάμεσα σε Hostel (2005) και Δασκάλα του Πιάνου (2001). Πράγμα που δεν ακούγεται τελικά και τόσο άσχημο, για μια παραγωγή που κόστισε τουλάχιστο $10M και φιλοδοξεί κυρίως να βγάλει λεφτά, οπότε ίσως θα 'ταν καλύτερα να μείνεις στην τελευταία σκηνή του προπομπού, και να αγνοήσεις το υπόλοιπο περίεργο κράμα καπνού που κάνει τις παραγωγές της Amicus να μοιάζουν ντοκιμαντέρ για γαλανούς ουρανούς, καθαρής ψηφιακούρας που κάνει το Scar (2007) να μοιάζει 3-D υπερπαραγωγή τιτανικού σκηνοθέτη, και πλάνων από γερανό ανθρώπου που φοβάται τα ύψη.

Σα να παρουσιάζει ακόμα ένα DVD mockbuster της Asylum, για να συμπέσει αυτή τη φορά με το Cabin in the Woods (2010) του Joss Whedon, το trailer μοιάζει, περισσότερο απ' οτιδήποτε άλλο, να συνεχίζει τη τελευταία δουλειά παύλα πείραμα στην αυτόματη σκηνοθεσία του Trier, πηγαίνοντας από κωμωδία σε j-horror, και μάλλον καθυστερημένα, εφόσον οι Αμερικάνοι έχουν ήδη καταθέσει προ πολλού τη σχετική πατέντα, αυτόματης αναπαραγωγής ασιατικής τρομάρας. Εδώ βέβαια η σύλληψη είναι πρωτότυπη, και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τόσο πρωτότυπη που ξαναγράφτηκε για πρωτοτυπία, όταν ο παραγωγός Peter Aalbæk Jensen αποκάλυψε αρκετά στοιχεία της πλοκής. Και μάλλον ξαναματαγράφτηκε για ακόμα περισσότερη πρωτοτυπία, εφόσον το όνομα του Anders Thomas Jensen που παραμένει ακόμα στα credits του λήμματος στη Wikipedia (στο οποίο παραπέμπει η επίσημη σελίδα), εξαφανίστηκε τελευταία από τα credits της Zentropa (που είναι η επίσημη εταιρεία του σκηνοθέτη).
Με κίνδυνο να ξαναματαξαναγραφεί το σενάριο, αντιγράφω σε παγκόσμια αποκλειστικότητα για ελληνική σελίδα με ενσωματωμένα δανικά κείμενα, την (πιο πρόσφατη) σύνοψη: Et par i dyb sorg tager til ”Eden”, deres hytte i skoven, for at komme videre i livet og redde deres forhold. Men de mister kontrollen, da naturen griber ind. Και όπως έχει ήδη αποκαλύψει η Charlotte Gainsbourg, στα γυρίσματα βαρέθηκε να κυκλοφορεί γυμνή, και το κυκλοφορεί είναι τρόπος του λέγειν εφόσον ήταν ξάπλα με ανοιχτά τα πόδια. Και όπως είχε αποκαλύψει νωρίτερα ένας "ανώνυμος Δανός", μάλλον στο πληρέστερο δελτίο τύπου που έχει δημοσιεύσει ποτέ ως αναφορά το AICN, και το αίμα ρέει εξίσου άφθονο (με το σπέρμα), σε κάτι ανάμεσα σε Hostel (2005) και Δασκάλα του Πιάνου (2001). Πράγμα που δεν ακούγεται τελικά και τόσο άσχημο, για μια παραγωγή που κόστισε τουλάχιστο $10M και φιλοδοξεί κυρίως να βγάλει λεφτά, οπότε ίσως θα 'ταν καλύτερα να μείνεις στην τελευταία σκηνή του προπομπού, και να αγνοήσεις το υπόλοιπο περίεργο κράμα καπνού που κάνει τις παραγωγές της Amicus να μοιάζουν ντοκιμαντέρ για γαλανούς ουρανούς, καθαρής ψηφιακούρας που κάνει το Scar (2007) να μοιάζει 3-D υπερπαραγωγή τιτανικού σκηνοθέτη, και πλάνων από γερανό ανθρώπου που φοβάται τα ύψη.

Previously on Movies for the Masses: Le Bal des Actrices (2009): Γαλλόφωνο trailer
Written by
verbal
in
Interviews
Bienvenue chez les Ch'tis (2008): Zoé Félix interview

Παλιότερα την αναγνώριζαν στο δρόμο και δε θυμούνταν πως τη λένε, τώρα μόλις τη δουν σαλτάνε και τσιρίζουν τ’ όνομά της, πράγμα λογικό αφού η Zoé Félix βρέθηκε απ’ τα τηλεοπτικά στα σαλόνια τα κινηματογραφικά, δευτεραγωνιστώντας στο Bienvenue chez les Ch'tis (2008), την ταινία – κοινωνικό φαινόμενο που έσπασε ταβάνια πέρσι στη Γαλλία, ξεπερνώντας τα 20 εκατομμύρια εισιτήρια και καπαρώνοντας τον τίτλο της μεγαλύτερης κινηματογραφικής επιτυχίας όλων των εποχών στη χώρα της. Αποτέλεσμα, να έχει βαρεθεί να δέχεται τη μία πίσω από την άλλη, προτάσεις για κωμικούς ρόλους. Και παρ’ ότι χαίρεται που έλαβε μέρος σε κάτι που έγινε τόσο τεράστιο, έχει τσαντιστεί να βλέπει λογιστές να αποφασίζουν ποιες ταινίες θα γίνουν και ποιες όχι και να στριμώχνουν τους ηθοποιούς σε καλούπια. Πάντως, ενώ η ταινία της, ξαναβαφτίζεται αμερικάνικη απ’ τον Will Smith στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, η ίδια τραβάει κουπί για να φτάσει στην άλλη όχθη του ντόπιου της κινηματογράφου, προσπαθώντας κι ελπίζοντας να καταφέρει να πείσει κανέναν να την εμπιστευθεί να στήσει κάποια projects πιο προσωπικά κι ιδιαίτερα απ’ αυτά που τους ταΐζει η γαλλική παραγωγή και να δείξει κι αυτή ότι θέλει και μπορεί να γίνει ποιοτική. Το Bienvenue chez les Ch'tis (2008) βγαίνει στις αίθουσες επίσημα την Κυριακή του Πάσχα, αλλά παίζει κάποιοι να το παίζουν κι απ' την Πέμπτη.
Previously on Movies for the Masses: Μακρόνησος (2008): Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
Written by
verbal
in
Features
Φεστιβάλ Γαλλόφωνου 2009: Το ρεζουμέ

Εκτός απ’ όλα αυτά που μπορούσαν να πάνε στραβά (δε φτάναν τα μικρόφωνα, οι παρουσιαστές παίζαν συγκρουόμενα στη σκηνή), πήγαν στραβά ακόμα κι αυτά που δεν μπορούσαν (ο προβολατζής βαριόταν να κάνει δεύτερο έλεγχο στις πρόβες, οπότε δεν έβρισκε πώς να παίξει τα βιντεάκια στην τελετή, ενώ μέσα στην ζάλη των διοργανωτών, δεν θυμήθηκε κανείς να φέρει την κριτική επιτροπή --που βαριόταν που ζούσε σ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, έτσι κι αλλιώς-- οπότε δεν βρισκόταν κανείς να ανακοινώσει τον νικητή του βραβείου της) στη χθεσινοβραδινή τελετή λήξης του 10ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, που παρ’ ότι προοριζόταν να γιορτάσει επετειακά το κλείσιμο της διοργάνωσης, κατέληξε να θυμίζει γιορτή νηπιαγωγείου. Αλλά, απ’ τη θετική, προέκυψε απροσδόκητα αντισυμβατική, έστω κι αν τα γέλια των θεατών ήταν εις βάρος της, με τη διασκεδαστική αποσύνθεση της και τις τσαχπίνικες προσπάθειες των παρουσιαστών να καλύψουν την αμηχανία της. Ε και τουλάχιστον τουλάχιστον προβλήθηκε κανονικά η ταινία μετά (που θα μπορούσε να 'χει χαθεί κι αυτή, όπως θα θυμάσαι από έναρξη Νυχτών Πρεμιέρας, ας πούμε).
Σπάνια οι τελετές αυτές κρατιούνται ως οι πιο αξιομνημόνευτες σκηνές οποιουδήποτε φεστιβάλ, γιατί όλο και κάποια ταινία βρίσκεται να ‘χεις πετύχει που να θυμάσαι περισσότερο, αλλά με τέτοιο screwball μεγαλείο, ακόμα και Louis de Funès να σου είχαν αναστήσει να κάνει καινούρια δουλειά, πολλές ελπίδες δε θα ’χε. Οπότε πόσες να ’χε ένα πρόγραμμα που φαινόταν απ’ την αρχή στοχευμένα εμπορικό και φιλικό στο κοινό, για να το προσελκύσει να γεμίσει τις αίθουσές του περισσότερο απ’ όλα τα προηγούμενα, λόγω της εν λόγω επετειακής προδιάθεσης. Στην ουσία πάντως, δεν ξέρω κατά πόσο έχει νόημα να μην θεωρεί κανείς ψευδαίσθηση την αντίληψη ότι η συλλογή ταινιών του συγκεκριμένου φεστιβάλ μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη εικόνα της σύγχρονης γαλλικής κινηματογραφικής πραγματικότητας, αντί για εκδοχή της εικόνας όπως θα ήθελε να την προωθήσει ένας οργανισμός φτιαγμένος για την προώθηση της γαλλικότητας.
Αν πιστέψεις το φετινό πρόγραμμα πάντως, η μαζικοποίηση που λέγαμε πέρσι, έχει φτάσει τους Γάλλους στην παράκρουση του να φτιάχνουν ταινίες βασισμένοι μονάχα σε διευθυντές φωτογραφίας με ειδίκευση στην ασφάλεια του ιλουστρασιόν και άντε και κανέναν ηθοποιό με γωνίες, ή καμιά ηθοποιό με καμπύλες. Βέβαια, μέσα στο συρφετό της ξεζουμισμένης κακοκοπιάς του Espion(s), τον Ολγα-Μαλεϊσμό της καινούριας Balasko και τη δηθενιά του Séraphine που σε κάνει να επανεκτιμάς το El Greco (2007), πετάγεται κι ένα Mesrine να σου δώσει ανάσα, ή ένα Home να σου δώσει ελπίδα, αλλά νομίζω πιο χαρακτηριστικά θα σου τη ζωγραφίσουν τη γενικότερη εικόνα οι διάφοροι καλεσμένοι του φεστιβάλ, στις συνεντεύξεις που έχεις να λαμβάνεις προσεχώς απο ’δω, με αρκετές απ’ αυτές που δεν έχουν διανομή, να τις ετοιμάζω για τη Βδομάδα των Παθών, που θα υπάρχει και μια σχετική ραστώνη για να’ρθει κι η ανάταση. Άλλωστε, οι προβολές στη Θεσσαλονίκη, συνεχίζονται μέχρι τις 15 του μήνα. Τον Antoine de Caune, πάντως, που πήρε το βραβείο κοινού για το Coluche, l' histoire d' un mec, φρέσκαρέ τον αν δεν τον πρόλαβες και την Ursula Meier, που πήρε (περιπετειωδώς) το Βραβείο της Πόλης των Αθηνών (απ' την επιτροπή του Φεστιβάλ), θα την δεις συντόμως και θα βγει και στις αίθουσες κάποια στιγμή.
Σπάνια οι τελετές αυτές κρατιούνται ως οι πιο αξιομνημόνευτες σκηνές οποιουδήποτε φεστιβάλ, γιατί όλο και κάποια ταινία βρίσκεται να ‘χεις πετύχει που να θυμάσαι περισσότερο, αλλά με τέτοιο screwball μεγαλείο, ακόμα και Louis de Funès να σου είχαν αναστήσει να κάνει καινούρια δουλειά, πολλές ελπίδες δε θα ’χε. Οπότε πόσες να ’χε ένα πρόγραμμα που φαινόταν απ’ την αρχή στοχευμένα εμπορικό και φιλικό στο κοινό, για να το προσελκύσει να γεμίσει τις αίθουσές του περισσότερο απ’ όλα τα προηγούμενα, λόγω της εν λόγω επετειακής προδιάθεσης. Στην ουσία πάντως, δεν ξέρω κατά πόσο έχει νόημα να μην θεωρεί κανείς ψευδαίσθηση την αντίληψη ότι η συλλογή ταινιών του συγκεκριμένου φεστιβάλ μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη εικόνα της σύγχρονης γαλλικής κινηματογραφικής πραγματικότητας, αντί για εκδοχή της εικόνας όπως θα ήθελε να την προωθήσει ένας οργανισμός φτιαγμένος για την προώθηση της γαλλικότητας.
Αν πιστέψεις το φετινό πρόγραμμα πάντως, η μαζικοποίηση που λέγαμε πέρσι, έχει φτάσει τους Γάλλους στην παράκρουση του να φτιάχνουν ταινίες βασισμένοι μονάχα σε διευθυντές φωτογραφίας με ειδίκευση στην ασφάλεια του ιλουστρασιόν και άντε και κανέναν ηθοποιό με γωνίες, ή καμιά ηθοποιό με καμπύλες. Βέβαια, μέσα στο συρφετό της ξεζουμισμένης κακοκοπιάς του Espion(s), τον Ολγα-Μαλεϊσμό της καινούριας Balasko και τη δηθενιά του Séraphine που σε κάνει να επανεκτιμάς το El Greco (2007), πετάγεται κι ένα Mesrine να σου δώσει ανάσα, ή ένα Home να σου δώσει ελπίδα, αλλά νομίζω πιο χαρακτηριστικά θα σου τη ζωγραφίσουν τη γενικότερη εικόνα οι διάφοροι καλεσμένοι του φεστιβάλ, στις συνεντεύξεις που έχεις να λαμβάνεις προσεχώς απο ’δω, με αρκετές απ’ αυτές που δεν έχουν διανομή, να τις ετοιμάζω για τη Βδομάδα των Παθών, που θα υπάρχει και μια σχετική ραστώνη για να’ρθει κι η ανάταση. Άλλωστε, οι προβολές στη Θεσσαλονίκη, συνεχίζονται μέχρι τις 15 του μήνα. Τον Antoine de Caune, πάντως, που πήρε το βραβείο κοινού για το Coluche, l' histoire d' un mec, φρέσκαρέ τον αν δεν τον πρόλαβες και την Ursula Meier, που πήρε (περιπετειωδώς) το Βραβείο της Πόλης των Αθηνών (απ' την επιτροπή του Φεστιβάλ), θα την δεις συντόμως και θα βγει και στις αίθουσες κάποια στιγμή.
Previously on Movies for the Masses: Φεστιβάλ Γαλλόφωνου 2009: Το πρόγραμμα
Written by
verbal
in
Reviews
Μακρόνησος (2008)
Makronisos

Σκηνοθεσία: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
Σενάριο: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
Αφήγηση: Αλέξανδρος Βούλγαρης
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΛΛΗ FILMCENTER
Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3632789.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ FILMCENTER
Βασ. Γεωργίου Β' και Ριζάρη (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 210-7291800, 2107243707.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30

Σκηνοθεσία: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
Σενάριο: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
Αφήγηση: Αλέξανδρος Βούλγαρης
Δες/Κρύψε το trailer
Ντοκουμέντα και μαρτυρίες για το νησί που λειτούργησε ως στρατόπεδο συγκέντρωσης κι αναμόρφωσης αντιφρονούντων, κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου.
«Δεν ξέρεις την Ιστορία της Ελλάδας, αν δεν ξέρεις την ιστορία της Μακρόνησου», είχε πει κάποτε ένας φίλος του, στο Ηλία Γιαννακάκη, ο οποίος με τη Εύη Καραμπάτσου αφιέρωσε περίπου μια δεκαετία εντατικής έρευνας ντοκουμέντων, στοιχείων και μαρτυριών, στο στήσιμο ενός ντοκιμαντέρ για ένα θέμα που χωρίς καλά-καλά να έχει μπει στην διδακτέα ύλη του σύγχρονου Έλληνα, αντιμετωπίζεται απ’ την κοινωνία του σαν ένα βάρος που έχει βαρεθεί να του θυμίζουν ότι πρέπει να σηκώνει. Ένα θέμα ταμπού, όπως το λένε οι σκηνοθέτες, που αποφεύγεται χωρίς να έχει σαφώς διατυπωθεί.
Άκρως διδακτικό για εμάς τους νεότερους και με σεβασμό και για τις δυο πλευρές των παλαιότερων, το ντοκιμαντέρ των Γιαννακάκη-Καραμπάτσου, εύστοχο, ισορροπημένο και συγκρατημένο, μολονότι δεν προσθέτει κάτι καινούριο στην τεχνική της αφήγησης, ξεκοκαλίζει το θέμα του με ανθρωποκεντρική ευαισθησία κι ευαίσθητη ανθρωπιά, αφήνοντάς σου χαρακιές όταν χρειάζεται με την εξιστόρηση εξοργιστικών, σοκαριστικών ντοκουμέντων κι αναπτερώνει την πίστη σου στον άνθρωπο με το μεγαλείο της ψυχής και τη γλυκύτητα των αναπολήσεων των ανθρώπων που πέρασαν κι επέζησαν απ’ το κολαστήριο. Αντίθετα απ’ ό,τι θα περίμενες, απ’ τις 180 ώρες υλικού που συγκέντρωσαν οι δύο σκηνοθέτες, επιλέγουν να σου δείξουν όχι τις μαρτυρίες των επιφανέστερων των κρατουμένων (Κύρκος, Κούνδουρος κλπ), αλλά ανθρώπους που κερδίζουν την προσοχή σου με τη χαρακτηριστικότητα και την αντιπροσωπευτικότητα των ιστοριών τους, είτε ανήκουν στην πλευρά των θυμάτων, είτε, για πρώτη φορά, σ’ αυτή των θυτών. Άνθρωποι που με τα λόγια τους φωτίζουν το στοιχειωτικό πορτρέτο μιας εποχής, ζωγραφισμένης εδώ με αποστασιοποιημένη ψυχραιμία και καθαρότητα βλέμματος, η οποία, εκτός του ότι σου προσφέρει μια άκρως συλλεκτική επιλογή ντοκουμέντων, αφήνει το ρόλο του πρωταγωνιστή σ’ αυτό που τη δικαιούται: την ίδια την Ιστορία.
Άκρως διδακτικό για εμάς τους νεότερους και με σεβασμό και για τις δυο πλευρές των παλαιότερων, το ντοκιμαντέρ των Γιαννακάκη-Καραμπάτσου, εύστοχο, ισορροπημένο και συγκρατημένο, μολονότι δεν προσθέτει κάτι καινούριο στην τεχνική της αφήγησης, ξεκοκαλίζει το θέμα του με ανθρωποκεντρική ευαισθησία κι ευαίσθητη ανθρωπιά, αφήνοντάς σου χαρακιές όταν χρειάζεται με την εξιστόρηση εξοργιστικών, σοκαριστικών ντοκουμέντων κι αναπτερώνει την πίστη σου στον άνθρωπο με το μεγαλείο της ψυχής και τη γλυκύτητα των αναπολήσεων των ανθρώπων που πέρασαν κι επέζησαν απ’ το κολαστήριο. Αντίθετα απ’ ό,τι θα περίμενες, απ’ τις 180 ώρες υλικού που συγκέντρωσαν οι δύο σκηνοθέτες, επιλέγουν να σου δείξουν όχι τις μαρτυρίες των επιφανέστερων των κρατουμένων (Κύρκος, Κούνδουρος κλπ), αλλά ανθρώπους που κερδίζουν την προσοχή σου με τη χαρακτηριστικότητα και την αντιπροσωπευτικότητα των ιστοριών τους, είτε ανήκουν στην πλευρά των θυμάτων, είτε, για πρώτη φορά, σ’ αυτή των θυτών. Άνθρωποι που με τα λόγια τους φωτίζουν το στοιχειωτικό πορτρέτο μιας εποχής, ζωγραφισμένης εδώ με αποστασιοποιημένη ψυχραιμία και καθαρότητα βλέμματος, η οποία, εκτός του ότι σου προσφέρει μια άκρως συλλεκτική επιλογή ντοκουμέντων, αφήνει το ρόλο του πρωταγωνιστή σ’ αυτό που τη δικαιούται: την ίδια την Ιστορία.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΛΛΗ FILMCENTER
Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3632789.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΠΤΙ-ΠΑΛΑΙ FILMCENTER
Βασ. Γεωργίου Β' και Ριζάρη (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 210-7291800, 2107243707.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30
Also on Movies for the Masses: Μακρόνησος (2008): Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου
2/5
1.5/5
3/5