Written by
cheaptalk
in
Reviews
Sherlock Holmes (2009)
Σκηνοθεσία: Guy Ritchie
Σενάριο: Michael Robert Johnson, Anthony Peckham, Simon Kinberg, κ.ά.
Παίζουν: Robert Downey Jr., Jude Law, Rachel McAdams, Mark Strong
Δες/Κρύψε το trailer
Holmes και Watson κυνηγάνε σατανικό λόρδο που ειδικεύεται στις θυσίες γυναικών. Παράλληλα, ο ένας μπλέκει με αλανιάρα μικρή από το παρελθόν και ο άλλος παντρεύεται σοβαρή ξανθιά με παρελθόν.
Ήδη από τις πρώτες εικόνες του την άνοιξη, ο Sherlock Holmes του 21ου αιώνα δεν είχε αφήσει καμιά αμφιβολία ότι θα διατηρούσε από αυτόν του 19ου τα πιο κόμικ υπερηρωικά χαρακτηριστικά του, την υπερδύναμη της εγκεφαλικής κίνησης σε σταματημένο χρόνο και τον κρυπτονίτη του στρωμένου κρεβατιού. Και το αποτέλεσμα στη μεγάλη οθόνη είναι χειρότερο από τις προσδοκίες, στη προσπάθειά της να πιάσει όλα τα δημογραφικά η παραγωγή έβαλε τρεις ειδικούς να της ξεγεννήσουν το σενάριο και μετά του 'ριξε κι έναν Guy Ritchie για να προσθέσει ένα αποπροσανατολιστικό επίπεδο στον βασικό αποπροσανατολισμό της ελλειματικής προσοχής του κοινού. Η ιστορία ψάχνει συνέχεια αφορμές για over the top δράση, οι περιφερειακοί χαρακτήρες είναι κυριολεκτικά του τύπου που θέλει να.. κυριαρχήσει στο κόσμο, ούτε καν οι κεντρικοί δεν έχουν σοβαρό παρελθόν και η όποια τριβή τους έμεινε στο περιθώριο με το σκεπτικό ότι οι ήχοι κοκάλων που σπάνε εξυπηρετούσαν περισσότερο την αφήγηση. Από πάνω, ο Ritchie αδειάζει φυσικά όλο το οπλοστάσιο από κεκλιμένα κάδρα και ανοιχτά πλάνα του, με κύριο στόχο να εξυπηρετήσει τα credits στο τέλος και τα trailer νωρίτερα, οπότε σπάνια οι αισθητικές επιλογές του έχουν αναλυτική ή προσθετική λειτουργία (εκτός άμα είναι να προσθέσουν στο ποπκορνικό κομφούζιο, όπως είπαμε). Πιο χαρακτηριστικά του θανατηφόρου συνδυασμού σεναρίου και σκηνοθεσίας, σε κάποια φάση ο Watson χάνεται αυτοθυσιαζόμενος ένα πράμα μέσα σε εκρήξεις που κάνουν τον κόσμο να καταρρέει σε αργή κίνηση και με τη συνοδεία επικά πένθιμης ιρλανδεζορουμάνικης μουσικής, και συνοπτικά μετά από καναδυό σκηνές στο ίδιο στιλ, ξαναεμφανίζεται με τέτοιο τρόπο που ο Holmes παρατηρεί.. ταχεία ανάρρωση. Τώρα, το πιο πιθανό είναι ότι την ατάκα τη ξεστόμισε ο Robert Downey Jr. εκτός σεναρίου χωρίς να μπορεί να κρατηθεί, αλλά παίρνει αντίστοιχη απάντηση από τον Jude Law στο πνεύμα του ζευγαριού που συνέχεια φαγώνεται αγαπησιάρικα, και μαζί με τη Rachel McAdams που είναι ακαταμάχητη ακόμα και αμίλητη, και χωρίς καμία αντίρρηση από τον Ritchie (που υποθέτεις κατέβασε και την απόκριση), η σκηνή βγαίνει ελκυστική και σπινθηροβόλα και η ταινία έχει αρκετές τέτοιες να σε αποζημιώνουν για τις αδυναμίες της. Τέταρτος πρωταγωνιστής, το Λονδίνο που ανακάλυψε η Sarah Greenwood στο σχεδιασμό της παραγωγής και σχεδιάστηκε ψηφιακά στις τεράστιες πρασινοθόνες των γυρισμάτων, προσθέτει στοιχεία κλασικής μπλοκμπαστεριάς, τόσο με την έννοια του αυθεντικού των χώρων όσο και με αυτή του ζωγραφιστού του φόντου τους.
Ήδη από τις πρώτες εικόνες του την άνοιξη, ο Sherlock Holmes του 21ου αιώνα δεν είχε αφήσει καμιά αμφιβολία ότι θα διατηρούσε από αυτόν του 19ου τα πιο κόμικ υπερηρωικά χαρακτηριστικά του, την υπερδύναμη της εγκεφαλικής κίνησης σε σταματημένο χρόνο και τον κρυπτονίτη του στρωμένου κρεβατιού. Και το αποτέλεσμα στη μεγάλη οθόνη είναι χειρότερο από τις προσδοκίες, στη προσπάθειά της να πιάσει όλα τα δημογραφικά η παραγωγή έβαλε τρεις ειδικούς να της ξεγεννήσουν το σενάριο και μετά του 'ριξε κι έναν Guy Ritchie για να προσθέσει ένα αποπροσανατολιστικό επίπεδο στον βασικό αποπροσανατολισμό της ελλειματικής προσοχής του κοινού. Η ιστορία ψάχνει συνέχεια αφορμές για over the top δράση, οι περιφερειακοί χαρακτήρες είναι κυριολεκτικά του τύπου που θέλει να.. κυριαρχήσει στο κόσμο, ούτε καν οι κεντρικοί δεν έχουν σοβαρό παρελθόν και η όποια τριβή τους έμεινε στο περιθώριο με το σκεπτικό ότι οι ήχοι κοκάλων που σπάνε εξυπηρετούσαν περισσότερο την αφήγηση. Από πάνω, ο Ritchie αδειάζει φυσικά όλο το οπλοστάσιο από κεκλιμένα κάδρα και ανοιχτά πλάνα του, με κύριο στόχο να εξυπηρετήσει τα credits στο τέλος και τα trailer νωρίτερα, οπότε σπάνια οι αισθητικές επιλογές του έχουν αναλυτική ή προσθετική λειτουργία (εκτός άμα είναι να προσθέσουν στο ποπκορνικό κομφούζιο, όπως είπαμε). Πιο χαρακτηριστικά του θανατηφόρου συνδυασμού σεναρίου και σκηνοθεσίας, σε κάποια φάση ο Watson χάνεται αυτοθυσιαζόμενος ένα πράμα μέσα σε εκρήξεις που κάνουν τον κόσμο να καταρρέει σε αργή κίνηση και με τη συνοδεία επικά πένθιμης ιρλανδεζορουμάνικης μουσικής, και συνοπτικά μετά από καναδυό σκηνές στο ίδιο στιλ, ξαναεμφανίζεται με τέτοιο τρόπο που ο Holmes παρατηρεί.. ταχεία ανάρρωση. Τώρα, το πιο πιθανό είναι ότι την ατάκα τη ξεστόμισε ο Robert Downey Jr. εκτός σεναρίου χωρίς να μπορεί να κρατηθεί, αλλά παίρνει αντίστοιχη απάντηση από τον Jude Law στο πνεύμα του ζευγαριού που συνέχεια φαγώνεται αγαπησιάρικα, και μαζί με τη Rachel McAdams που είναι ακαταμάχητη ακόμα και αμίλητη, και χωρίς καμία αντίρρηση από τον Ritchie (που υποθέτεις κατέβασε και την απόκριση), η σκηνή βγαίνει ελκυστική και σπινθηροβόλα και η ταινία έχει αρκετές τέτοιες να σε αποζημιώνουν για τις αδυναμίες της. Τέταρτος πρωταγωνιστής, το Λονδίνο που ανακάλυψε η Sarah Greenwood στο σχεδιασμό της παραγωγής και σχεδιάστηκε ψηφιακά στις τεράστιες πρασινοθόνες των γυρισμάτων, προσθέτει στοιχεία κλασικής μπλοκμπαστεριάς, τόσο με την έννοια του αυθεντικού των χώρων όσο και με αυτή του ζωγραφιστού του φόντου τους.Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 20.00/ 22.40
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 2
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.40
ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν.ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 2
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 20.10/ 22.45
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 1
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 23.00
CINE CITY 4
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 21.30
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Αγωνιστών Στρατοπέδου 49, Χαϊδάρι, 210-5813470, 210-5813450.
Πεμ. - Τετ.: 20.20/ 22.45
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.45/ 21.30/ 00.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.15/ 00.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.45/ 18.30/ 21.15/ 00.00. Σάβ., Κυρ. & 13.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 10 COSMOTE
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.30/ 19.15/ 22.00/ 00.45. Σάβ., Κυρ. & 13.45
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 15
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.45/ 01.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.45/ 17.30/ 20.15/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 12.00
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΑΤΤΑΛΟΣ
Κοτιαίου και Ελ. Βενιζέλου, Ν. Σμύρνη, 210-9331280, 2109319779.
Πεμ. - Τετ.
ΓΛΥΦΑΔΑ -ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00
ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός (ΜΕΤΡΟ Χολαργός), 210-6525122.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.50
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.30/ 21.00/ 23.30
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.00. Παρ., Σάβ. & 00.30
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ.-Τρ. 20.00/ 22.30. Παρ., Σάβ. & 01.00. Τετ. 22.30
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.30/ 21.00/ 23.30
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Τετ.: 20.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.30/ 22.00. Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.30. Παρ., Σάβ. & 00.30
ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.50. Σάβ., Κυρ. & 12.50/ 14.50
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.10/ 23.50. Σάβ., Κυρ. & 13.10/ 15.50
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 21.00/ 00.00. Τρ. 21.00/ 00.00
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.30. Σάβ., Κυρ. & 16.30. Κυρ. & 13.30
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.20/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 15.00. Κυρ. & 12.20
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.30/ 17.15/ 20.00/ 22.45/ 01.30. Σάβ., Κυρ. & 11.45
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.15/ 00.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 22.00/ 00.45
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 22.00. Παρ., Σάβ. & 00.45
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.50
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.10/ 23.50. Σάβ., Κυρ. & 15.50
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.50/ 18.30/ 21.10/ 23.50. Σάβ., Κυρ. & 13.10
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Σαβ. - Κυρ.: 22.10
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.50/ 19.30/ 22.10/ 00.50. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 14.10
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 8 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.10/ 23.50
Also on Movies for the Masses: Sherlock Holmes (2009): Trailer χριστουγεννιάτικο δέντρο
Written by
verbal
in
Reviews
Ricordi Mi (2009)

Σκηνοθεσία: Στέλλα Θεοδωράκη
Σενάριο: Στέλλα Θεοδωράκη
Παίζουν: Θεοδώρα Τζήμου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Δες/Κρύψε το trailer
Μια γυναίκα ψάχνει άκρη στην αμνησία της, μέσα σε δυο άντρες αντίγραφα.
Ένα κλειστό εγκεφαλικό πείραμα που δεν ανοίγεται στιγμή στον θεατή, το Ricordi Mi εξαντλεί τις αρετές του κυρίως στη μοντέρνα κινηματογραφική αισθητική που βάζει ο Ηλίας Κωνσταντακόπουλος στη φωτογραφία, τις θελκτικές ερμηνείες απ’ την Τζήμου και τον Γεωργακόπουλο που μοιάζουν τόσο χαμένοι στον κυκεώνα του σεναρίου όσο σε κάνει κι εσένανε να νιώθεις, αλλά και στο κατόρθωμα του Αλέξη Πεζά να δώσει ρυθμό στην ιντριγκαδόρικη, αφαιρετική αφήγηση της Θεοδωράκη, που σε προκαλεί να μπεις μέσα να βγάλεις την άκρη, αλλά σε αντίθεση με ταινίες όπως το Memento (2000), ας πούμε, ή και τα αβανγκαρντίστικα μιξαρίσματα του Kieslowski και του Bergmann, ετούτη η περίπτωση αποδεικνύεται μάλλον κούφια, ή τέλος πάντων επιφανειακή, στην προσπάθειά της να αποτυπώσει την ζάλη και την παραζάλη της ζωής και της αγάπης και του έρωτα και των στιγμών που, αν τις βάλεις μαζί, φτιάχνουν το κολάζ της ουσίας της ύπαρξης. Δίχως πλήρεις χαρακτήρες να αποδώσουν, η Τζήμου καταφεύγει σε μανιερίστικες τσαχπινιές που παίζει στα δαχτυλάκια της, κι ο Γεωργακόπουλος βασισμένος κυρίως σε στιλιστικές διαφοροποιήσεις, χτίζει δυο κόντρα εκδοχές του ενός ανθρώπου, σιγοντάροντας την συμπρωταγωνίστριά του στην παρουσίαση δυο δυνατών ερμηνευτικών αποδόσεων, δεδομένου του υψηλού δείκτη δυσκολίας τους. Όμως από μόνοι τους, δεν φτάνουν για να βάλουν ψαχνό σε μια ταινία που όλο σου το υπόσχεται κι όλο σου το κρύβει, και σε βγάζει από την αίθουσα με επιβεβαιωμένη (πάλι) την υποψία ότι, όλοι αυτοί οι άνθρωποι που κάνουν ταινίες σ’ αυτή τη χώρα, έναν σεναριογράφο αν έβρισκαν, θα βλέπαμε ωραία πράγματα.
Ένα κλειστό εγκεφαλικό πείραμα που δεν ανοίγεται στιγμή στον θεατή, το Ricordi Mi εξαντλεί τις αρετές του κυρίως στη μοντέρνα κινηματογραφική αισθητική που βάζει ο Ηλίας Κωνσταντακόπουλος στη φωτογραφία, τις θελκτικές ερμηνείες απ’ την Τζήμου και τον Γεωργακόπουλο που μοιάζουν τόσο χαμένοι στον κυκεώνα του σεναρίου όσο σε κάνει κι εσένανε να νιώθεις, αλλά και στο κατόρθωμα του Αλέξη Πεζά να δώσει ρυθμό στην ιντριγκαδόρικη, αφαιρετική αφήγηση της Θεοδωράκη, που σε προκαλεί να μπεις μέσα να βγάλεις την άκρη, αλλά σε αντίθεση με ταινίες όπως το Memento (2000), ας πούμε, ή και τα αβανγκαρντίστικα μιξαρίσματα του Kieslowski και του Bergmann, ετούτη η περίπτωση αποδεικνύεται μάλλον κούφια, ή τέλος πάντων επιφανειακή, στην προσπάθειά της να αποτυπώσει την ζάλη και την παραζάλη της ζωής και της αγάπης και του έρωτα και των στιγμών που, αν τις βάλεις μαζί, φτιάχνουν το κολάζ της ουσίας της ύπαρξης. Δίχως πλήρεις χαρακτήρες να αποδώσουν, η Τζήμου καταφεύγει σε μανιερίστικες τσαχπινιές που παίζει στα δαχτυλάκια της, κι ο Γεωργακόπουλος βασισμένος κυρίως σε στιλιστικές διαφοροποιήσεις, χτίζει δυο κόντρα εκδοχές του ενός ανθρώπου, σιγοντάροντας την συμπρωταγωνίστριά του στην παρουσίαση δυο δυνατών ερμηνευτικών αποδόσεων, δεδομένου του υψηλού δείκτη δυσκολίας τους. Όμως από μόνοι τους, δεν φτάνουν για να βάλουν ψαχνό σε μια ταινία που όλο σου το υπόσχεται κι όλο σου το κρύβει, και σε βγάζει από την αίθουσα με επιβεβαιωμένη (πάλι) την υποψία ότι, όλοι αυτοί οι άνθρωποι που κάνουν ταινίες σ’ αυτή τη χώρα, έναν σεναριογράφο αν έβρισκαν, θα βλέπαμε ωραία πράγματα.Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ FILMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.20/ 22.40
Also on Movies for the Masses: Ricordi Mi (2009): Trailer στην ομίχλη
Written by
cheaptalk
in
Reviews
The Book of Eli (2010)
Ο Εκλεκτός

Σκηνοθεσία: Albert & Allen Hughes
Σενάριο: Gary Whitta
Παίζουν: Denzel Washington, Gary Oldman, Mila Kunis
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 17.25/ 20.00/ 22.35
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ)
Αγ. Κων/νου 1, Πλ. Δημ. Θεάτρου, 210-4175897.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.30/ 00.50
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.45/ 17.15/ 19.45/ 22.15/ 00.45. Σάβ., Κυρ. & 12.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
ΓΛΥΦΑΔΑ -ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 2
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 20.40/ 23.15
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.10. Παρ., Σάβ. & 00.20
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.20/ 23.40
ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 210-9711511, 2109750936..
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.30
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 12.50/ 15.20
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 8 COSMOTE
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30/ 01.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 21.10/ 23.40

Σκηνοθεσία: Albert & Allen Hughes
Σενάριο: Gary Whitta
Παίζουν: Denzel Washington, Gary Oldman, Mila Kunis
Δες/Κρύψε το trailer
Το Μεγάλο Φλας, "πρόβλημα γκαρνταρόμπας" της Britney Spears στο ενδιάμεσο του Super Bowl, έχει καταστρέψει τον κόσμο. Χρησιμοποιώντας για πυξίδα ένα σαραβαλιασμένο iPod, ο Eli Chang Caine περπατάει τριάντα χρόνια προς το San Francisco, για να μεταφέρει το λόγο του MC Hammer, "That's word, we pray".
Ο Gary Whitta είναι όνομα που σου θυμίζει κατευθείαν ACE και PC Gamer, όμως τελευταία ακούγεται και σα σεναριογραφικό ψευδώνυμο των Seltzer & Friedberg, μιας και ο ακριβής τίτλος του Book of Eli (2010) είναι Post-Apocalyptic Movie, σαν ανακάτεμα σε βαθμό παρωδίας κάθε ταινίας του είδους και όχι μόνο, από Fahrenheit 451 (1966) μέχρι Zombieland (2009), μέσω Δέκα Εντολών (1956) και Zatôichi (2003). Η ανάμιξη του γερασμένου Denzel Washington στον πρώτο ρόλο και τη παραγωγή, και των μαύρων 90s αδερφών Hughes στη σκηνοθεσία, έδωσε στη ταινία κι έναν σουργεαλιστικό τόνο christian hop, με φόντο τον αργό θάνατο του hip hop στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Μετά από δέκα χρόνια σα Sirius Black και Διευθυντής Gordon, ο Gary Oldman επέστρεψε στους κακούς ρόλους κακών όπου τον προτιμάει το Hollywood, με φόντο - υπόδειγμα το πέρασμα του Malcolm McDowell στο τέλος της ταινίας, και με απεριόριστη διάθεση να φάει τα σκηνικά, έχοντας εξασφαλίσει για επιδόρπιο τη Mila Kunis που περιφέρεται σε όλη τη διάρκεια ποτισμένη από το αναγκαίο (για να μην αντιστέκεται και υποφέρει όταν τη καταβροχθίζει ο Oldman) κοκτέιλ κοκαΐνης και ηρεμιστικών. Όπως καταλαβαίνεις, η ταινία παίζει μπάλα σε τέτοιο επίπεδο επίγνωστου αθέλητου στιλιζαρισμένου βιντεοπαιχνιδικού σκουπιδαριού που ρίχνει το σύνολο του έργου του Uwe Boll στη γάμα εθνική, οπότε.. προτείνεται ανεπιφύλακτα.
Ο Gary Whitta είναι όνομα που σου θυμίζει κατευθείαν ACE και PC Gamer, όμως τελευταία ακούγεται και σα σεναριογραφικό ψευδώνυμο των Seltzer & Friedberg, μιας και ο ακριβής τίτλος του Book of Eli (2010) είναι Post-Apocalyptic Movie, σαν ανακάτεμα σε βαθμό παρωδίας κάθε ταινίας του είδους και όχι μόνο, από Fahrenheit 451 (1966) μέχρι Zombieland (2009), μέσω Δέκα Εντολών (1956) και Zatôichi (2003). Η ανάμιξη του γερασμένου Denzel Washington στον πρώτο ρόλο και τη παραγωγή, και των μαύρων 90s αδερφών Hughes στη σκηνοθεσία, έδωσε στη ταινία κι έναν σουργεαλιστικό τόνο christian hop, με φόντο τον αργό θάνατο του hip hop στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Μετά από δέκα χρόνια σα Sirius Black και Διευθυντής Gordon, ο Gary Oldman επέστρεψε στους κακούς ρόλους κακών όπου τον προτιμάει το Hollywood, με φόντο - υπόδειγμα το πέρασμα του Malcolm McDowell στο τέλος της ταινίας, και με απεριόριστη διάθεση να φάει τα σκηνικά, έχοντας εξασφαλίσει για επιδόρπιο τη Mila Kunis που περιφέρεται σε όλη τη διάρκεια ποτισμένη από το αναγκαίο (για να μην αντιστέκεται και υποφέρει όταν τη καταβροχθίζει ο Oldman) κοκτέιλ κοκαΐνης και ηρεμιστικών. Όπως καταλαβαίνεις, η ταινία παίζει μπάλα σε τέτοιο επίπεδο επίγνωστου αθέλητου στιλιζαρισμένου βιντεοπαιχνιδικού σκουπιδαριού που ρίχνει το σύνολο του έργου του Uwe Boll στη γάμα εθνική, οπότε.. προτείνεται ανεπιφύλακτα.Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 17.25/ 20.00/ 22.35
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 2
Μεσογείων 6 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107773319.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ)
Αγ. Κων/νου 1, Πλ. Δημ. Θεάτρου, 210-4175897.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.30/ 00.50
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.45/ 17.15/ 19.45/ 22.15/ 00.45. Σάβ., Κυρ. & 12.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
ΓΛΥΦΑΔΑ -ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 2
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 20.40/ 23.15
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.10. Παρ., Σάβ. & 00.20
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.20/ 23.40
ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 210-9711511, 2109750936..
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.30
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 12.50/ 15.20
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 8 COSMOTE
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30/ 01.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 21.10/ 23.40
Written by
verbal
in
Reviews
Politist, adj. (2009)
Αστυνομία, Ταυτότητα / Police, Adjective

Σκηνοθεσία: Corneliu Porumboiu
Σενάριο: Corneliu Porumboiu
Παίζουν: Dragos Bucur, Irina Saulescu, Vlad Ivanov
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΕΛΛΗ
Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3632789.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

Σκηνοθεσία: Corneliu Porumboiu
Σενάριο: Corneliu Porumboiu
Παίζουν: Dragos Bucur, Irina Saulescu, Vlad Ivanov
Δες/Κρύψε το trailer
Αστυνομικός διστάζει να φορτώσει κατηγορίες εμπορίου ναρκωτικών σε πιτσιρικά, για λόγους συνειδήσεως.
Περιφέρεται και παρακολουθεί, επιστρέφει και καταγράφει, αναφέρει και ξαναφεύγει και ξανά απ’ την αρχή, ο αστυνομικός του Porumboiu, που σου δείχνει με τι θα έμοιαζε το CSI, αν το γύριζαν οι αδερφοί Dardenne, και σε κάνει να θέλεις να βάλεις στο καπάκι όλη την τετραλογία του Lethal Weapon μετά, για να στανιάρεις. Ορισμός της έκφρασης του να βλέπεις μπογιά να στεγνώνει, το Politist, adj., είναι ένα κινηματογραφικό πείραμα, που βάζει σκοπό να πάρει το φιλμ νουάρ --είδος κατ’ εξοχήν συνδεδεμένο με σκηνοθετικό και φωτογραφικό στιλιζάρισμα και κοφτερή αφηγηματική οικονομία και φόρμα-- και να το χώσει στη γύμνια και τη φτώχεια της νεονεομιζερορεαλιστικής αντικινηματογραφικής πορδής, ψάχνοντας στη δηθενιά του, δείγματα της ματαιότητας του να προσπαθείς να αντισταθείς στην καταπίεση μιας κοινωνίας που βασίζεται στον περιορισμό της εγκεφαλικής ευλιγισίας των μεσοχαμηλών τάξεων, για να πατάνε στο λαιμό των ελπίδων τους, οι εκπρόσωποι της εξουσίας (η αφανής Ακαδημία, που ορίζει τις έννοιες των λέξεων και τις αλλάζει κατά βούληση κι ο ακριβοθώρητος αστυνομικός διευθυντής, που θυμίζει στα υποκείμενά του τους ορισμούς των γραμμάτων του νόμου). Αφορμές για κοινωνικές και φιλοσοφικές αναφορές κι αναζητήσεις, δίνουν στην κριτική και το φεστιβαλικό κύκλωμα, ευκαιρίες για να οργάσουν με το Καφκικό εγκεφαλικό κρυφτούλι ενός οξυδερκή δημιουργού και τη δική τους οξυδέρκεια να τις αντιληφθούν, μέσα σ’ ένα αργόσυρτά και δολοφονικά ανιαρό κακοταίριασμα ειδών, που δοκιμάζει κάτι το φαινομενικά ακατόρθωτο και επιβεβαιώνει την αστοχία. Δυο γυαλιστερές δάφνες απ’ τις Κάνες κι ένας ουρανός αστεράκια απ’ τους γραφιάδες, θα προσπαθήσουν μετά να σε πείσουν ότι αυτό που είδες είναι καλύτερο απ’ τα λίγα που κατάλαβες, γιατί δε φτάνεις, αλλά άκου που σου λέω, μη μασάς.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΕΛΛΗ
Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3632789.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30
Written by
cheaptalk
in
Trailers
From Paris with Love (2010): Trailer καλωσορίσματος
Δες/Κρύψε το US one shot
Από τον σκηνοθέτη του Taken (2008) και τον παραγωγό των Transporter όπως λέει ένα από τα πολλά blurb που διαφημίζουν τη παραγωγή, το From Paris with Love (2010) ξεκινάει το ταξίδι του σε όλο τον κόσμο τον επόμενο μήνα και φυσιολογικά η προώθησή του το υπενθυμίζει αυτές τις μέρες με μερικά ακόμα trailer ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού.
Ένθεν του Ατλαντικού όπως βλέπεις, η Lionsgate δεν ακολούθησε φυσικά το δρόμο της Fox που είχε κάνει PG-13 το Taken, και σμπρώχνει με μικρές μπουκιές το Paris σαν all-out-action movie στιλ Hitman (2007), κατά πάσα πιθανότητα γιατί και να ήθελε να δώσει μια διαφορετική εικόνα δε θα πέρναγαν τη λογοκρισία της MPAA οι συνεχείς χριστοπαναγίες του Travolta. Ένθεν του Ατλαντικού όπως βλέπεις όμως, ο καραφλός σαϊντελόγος αποδεικνύει γιατί του έδωσε ο Luc Besson το ρόλο, σολάροντας κάπου μεταξύ παλιού καλού Bruce Willis (κομπλέ χωρίς περουκίνι) και νέου υπερηρωικού Nicolas Cage, σε σκηνές σαν αυτή που δείχνει τα παπάρια του και μάλλον θα γίνει πιο θρυλική και από του Andreucci ή σαν την άλλη όπου οικειοποιείται το "wax on, wax off" για τον 21ο αιώνα --ειδικά εφόσον το ακατάλληλο άνω των δεκατριών νέο Karate Kid (2010) το έκανε "jacket on, jacket off"--. Ο Pierre Morel που έχει ήδη αναλάβει το remake του Dune (2010?) για τη Paramount, φαίνεται καθαρά πια να αφήνει τη EuropaCorp με "καθαρή" σύγχρονη κουνημένη δράση· ο Besson που βγάζει τον Απρίλη τις Αventures Εxtraordinaires d'Adèle Blanc-Sec (2010) μετά από χρόνια στην απόσυρση αλλά με τους κριτικούς να τον περιμένουν πάντα στη γωνία, φαίνεται καθαρά πια να έπιασε την εικόνα της CIA στη μετά-Bush-ική εποχή· ενώ ακόμα και οι Vaux στην υπόκρουση (πάντα στο παγκόσμιο trailer) συμβάλλουν στο όλο ασυμβίβαστα κοφτερό στιλάκι.

Ένθεν του Ατλαντικού όπως βλέπεις, η Lionsgate δεν ακολούθησε φυσικά το δρόμο της Fox που είχε κάνει PG-13 το Taken, και σμπρώχνει με μικρές μπουκιές το Paris σαν all-out-action movie στιλ Hitman (2007), κατά πάσα πιθανότητα γιατί και να ήθελε να δώσει μια διαφορετική εικόνα δε θα πέρναγαν τη λογοκρισία της MPAA οι συνεχείς χριστοπαναγίες του Travolta. Ένθεν του Ατλαντικού όπως βλέπεις όμως, ο καραφλός σαϊντελόγος αποδεικνύει γιατί του έδωσε ο Luc Besson το ρόλο, σολάροντας κάπου μεταξύ παλιού καλού Bruce Willis (κομπλέ χωρίς περουκίνι) και νέου υπερηρωικού Nicolas Cage, σε σκηνές σαν αυτή που δείχνει τα παπάρια του και μάλλον θα γίνει πιο θρυλική και από του Andreucci ή σαν την άλλη όπου οικειοποιείται το "wax on, wax off" για τον 21ο αιώνα --ειδικά εφόσον το ακατάλληλο άνω των δεκατριών νέο Karate Kid (2010) το έκανε "jacket on, jacket off"--. Ο Pierre Morel που έχει ήδη αναλάβει το remake του Dune (2010?) για τη Paramount, φαίνεται καθαρά πια να αφήνει τη EuropaCorp με "καθαρή" σύγχρονη κουνημένη δράση· ο Besson που βγάζει τον Απρίλη τις Αventures Εxtraordinaires d'Adèle Blanc-Sec (2010) μετά από χρόνια στην απόσυρση αλλά με τους κριτικούς να τον περιμένουν πάντα στη γωνία, φαίνεται καθαρά πια να έπιασε την εικόνα της CIA στη μετά-Bush-ική εποχή· ενώ ακόμα και οι Vaux στην υπόκρουση (πάντα στο παγκόσμιο trailer) συμβάλλουν στο όλο ασυμβίβαστα κοφτερό στιλάκι.

Previously on Movies for the Masses: Kick-Ass (2010): Υπερηρωικότερο trailer
Written by
cheaptalk
in
Trailers
Kick-Ass (2010): Υπερηρωικότερο trailer
Δες/Κρύψε το hit-girl redband teaser
Το μόνο ερωτηματικό πια για το Kick-Ass (2010) είναι πόσο θα καταφέρνει η Lionsgate να χτίζει τη προσμονή για τη ταινία, αφού οι αναφορές από τις δοκιμαστικές προβολές έχουν γίνει επίσημα ασυγκράτητα reviews και οι φαν δε μπορούν να περιμένουν την ώρα που θα αρχίσει η Daily Mail να χέζει γατάκια με το Hit-Girl. Το σίγουρο είναι ότι η μεταφορά όχι μόνο έχει καταφέρει να πιάσει τον σωστό τόνο ακόμα και εκεί που τον άλλαξε, αλλά φαίνεται (από τις κριτικές) να τον διατηρεί και σε όλη τη διάρκειά της, ανεβάζοντας συνέχεια στροφές μέχρι να παραληρούν οι θεατές στο τέλος. Και πέρα από τις τροποποιήσεις που ήταν ευτυχείς από μόνες τους --όπως τα κουστούμια που στο κόμικ είναι στιλ.. μπαζοκόμικ, και στο πανί γίναν αντίστοιχα στολές που ειρωνεύονται τις καθιερωμένες πλαστικοποιημένες από τον Batman (1989) και μετά--, η παραγωγή είχε την έξοχη κωλοφαρδία να δώσει έμφαση στο ρόλο του Nic Cage για να τον έχει κράχτη στη μαρκίζα, πράγμα που μαζί με την.. ερμηνεία ζωής στον ανεπανάληπτο Bad Lieutenant (2009) έκανε τον ατρόμητο Νικόλα ξανά διαδιχτυακό υπερήρωα και ανατροφοδότησε ακόμα περισσότερο το buzz του φιλμ.
Μετά το teaser του Νοεμβρίου, η προώθηση συντήρησε το buzz με ένα ακόμα τον Δεκέμβρη, ροζ στη θεματολογία και κόκκινο στη καταλληλότητα, επικεντρωμένο στη μικρή Chloë Moretz που κλέβει όλο και περισσότερο τη παράσταση, και στη δημοσιότητα αλλά και στη ροή κατά τα φαινόμενα. Και τη προηγούμενη βδομάδα, μαζί με την ανακοίνωση της πρεμιέρας στο SXSW, εμφανίστηκε στο Yahoo! Movies και το θεατρικό trailer του φιλμ, προσθέτοντας σκηνές που δεν είχαν εμφανιστεί στα bootlegs μέχρι τώρα, και ανεβάζοντας κι άλλο τον παροξυσμό, για όλους τους λόγους που βλέπεις και μόνος σου.

Μετά το teaser του Νοεμβρίου, η προώθηση συντήρησε το buzz με ένα ακόμα τον Δεκέμβρη, ροζ στη θεματολογία και κόκκινο στη καταλληλότητα, επικεντρωμένο στη μικρή Chloë Moretz που κλέβει όλο και περισσότερο τη παράσταση, και στη δημοσιότητα αλλά και στη ροή κατά τα φαινόμενα. Και τη προηγούμενη βδομάδα, μαζί με την ανακοίνωση της πρεμιέρας στο SXSW, εμφανίστηκε στο Yahoo! Movies και το θεατρικό trailer του φιλμ, προσθέτοντας σκηνές που δεν είχαν εμφανιστεί στα bootlegs μέχρι τώρα, και ανεβάζοντας κι άλλο τον παροξυσμό, για όλους τους λόγους που βλέπεις και μόνος σου.

Previously on Movies for the Masses: Sex & Drugs & Rock & Roll (2010): Trailer δεκαετίας
Written by
cheaptalk
in
Reviews
A Serious Man (2009)
Ένας Σοβαρός Άνθρωπος

Σκηνοθεσία: Joel & Ethan Coen
Σενάριο: Joel & Ethan Coen
Παίζουν: Michael Stuhlbarg, Ασόβαροι Άνθρωποι
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ODEON ΟΠΕΡΑ 1
Ακαδημίας 57, Αθήνα, 2103622683. Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30. Τετ. μόνο 17.50
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50
Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πατησίων 77-79 & Λ. Αλεξάνδρας (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8219298 Τηλ. κρατ.-πωλήσ. 2106786000.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.25/ 22.40
ΓΛΥΦΑΔΑ -ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 2
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 23.15. Πέμ.-Κυρ. & Τρ., Τετ. & 21.00. Πέμ.-Κυρ. & 16.20. Σάβ., Κυρ. & 11.40/ 14.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 21.00/ 23.20

Σκηνοθεσία: Joel & Ethan Coen
Σενάριο: Joel & Ethan Coen
Παίζουν: Michael Stuhlbarg, Ασόβαροι Άνθρωποι
Δες/Κρύψε το trailer
Το 1967, στα προάστεια των δίδυμων πόλεων της Minnesota, οικογενειάρχης καθηγητής φυσικής αρχίζει να νιώθει τον ουρανό να του πέφτει στο κεφάλι.
Στη μετά Cormac McCarthy εποχή τους, οι αδερφοί Coen έχουν περάσει από τον παιχνιδιάρικο μηδενισμό στον θανατερό, και στον Serious Man (2009) τους μπορείς να πεις ότι επεκτείνουν με τον ίδιο τρόπο αρκετά από τα βιαστικά θέματα του Barton Fink (1991), με προφανέστερο το ιουδαϊκό του κεντρικού χαρακτήρα που τώρα πνίγεται στο "πηγάδι της παράδοσης" της θρησκείας του, και πιο υπόγειο αλλά διαπεραστικό το τι είναι τρόμος για ευφυείς ανθρώπους, θέμα που περνάει στην επιφάνεια μόνο στον τόνο της εισαγωγικής και άσχετης με τη συνέχεια ιστορίας.
Όπως υπονοεί ο τίτλος του που μπορείς να τον δεις εκ των υστέρων και σα μετάφραση της εβραϊκής περιγραφής του Ιώβ στη Παλαιά Διαθήκη, η βασική αφήγηση του φιλμ κοπανάει με δοκιμασίες έναν έντιμο και σεμνό μεσοαστό, μέχρι αυτός να αρχίσει να ψάχνει επαγγελματική βοήθεια και σε ραβίνους πέρα από γιατρούς και δικηγόρους, ωθούμενος όχι από θρησκοληψία αλλά από την αρχή της δράσης-αντίδρασης, των πράξεων και των συνεπειών τους. Ο Σοβαρός Άνθρωπος είναι και η πρώτη ταινία των Coen μετά το σάρωμα των βραβείων από το No Country for Old Men (2007) αφού το Burn After Reading (2008) είχε μπει ήδη σε παραγωγή, και αναμενόμενα μη αναμενόμενα αποτελεί και το μετα-σχόλιό τους στο είδος της προσωπικής ταινίας που αναμένονταν να κάνουν, βάζοντας τα αυτοβιογραφικά στοιχεία κυριολεκτικά σε δεύτερο ρόλο (αυτόν του γιου της οικογένειας που περνάει τη τελετή υπευθυνότητας της συναγωγής) και τους δημιουργούς σε ρόλο θεού που σπάει πλάκα κατεβάζοντας σαρδόνια βασανιστήρια για τον πρωταγωνιστή, όπως τονίζουν οι σημειώσεις της παραγωγής. Το βιωματικό στοιχείο σε συνδυασμό με τη χρησιμοποίηση ντόπιων ηθοποιών βοηθάει παρολαυτά τους Coen να γεμίσουν τη κοινότητά τους με χαρακτήρες που κάνουν ακόμα και αρκετούς από τους δικούς τους προηγούμενους να μοιάζουν αλαφρές καρικατούρες, και η επίδραση είναι αδιόρατη αλλά από απωθητική μέχρι μαστιγωτική για όσους υποσυνείδητα αναγνωρίζουν τις στροφές και τις ροπές της ηθικής και της νοημοσύνης τους σε ρόλο μαρτυρίου για σοβαρούς ανθρώπους, κρίνοντας από τις αντιδράσεις μερίδας των κριτικών. Ανεξάρτητα από το αν επιχειρεί εκδίκηση για λογαριασμό της νοημοσύνης, το φιλμ σαφέστατα, με τη γάτα του Schrödinger στον πίνακα στο ξεκίνημα, προσπαθεί να γίνει διαβολικός μηχανισμός γελοιοποίησης της παραδοξότητας του σύμπαντος, και λειτουργεί έτσι τελικά πικρά καθαρτικά, με τη λύτρωση να είναι φυσικά αδύνατη.
Στα τεχνικά, η Mary Zophres επιμελείται τα κουστούμια για ένατη φορά και ο Roger Deakins διευθύνει τη φωτογραφία για δέκατη, σαν απλή ένδειξη ότι κάθε ταινία των Coen είναι πια το καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο για τους ανθρώπους του κινηματογράφου, αλλά πιο ξεχωριστά, με τη συνεργασία για δωδέκατη του Carter Burwell, τα αδέρφια κάνουν επίδειξη μαεστρίας στη χρήση ήχων, μουσικής και κομματιών, ακόμα και στον Paul Thomas Anderson. Κάπου ανάμεσα σε Joaquin Phoenix και Woody Allen, και με μεγάλη θητεία στο Broadway, ο Michael Stuhlbarg ήταν αρκετά τυχερός όχι μόνο να αναλάβει έναν από τους πιο αγέλαστους καλογραμμένους ρόλους της προηγούμενης δεκαετίας αλλά και να συμμετάσχει σε όνειρο με τη συμπαντική συνωμοσία που ακούει στο όνομα Amy Landecker.
Στη μετά Cormac McCarthy εποχή τους, οι αδερφοί Coen έχουν περάσει από τον παιχνιδιάρικο μηδενισμό στον θανατερό, και στον Serious Man (2009) τους μπορείς να πεις ότι επεκτείνουν με τον ίδιο τρόπο αρκετά από τα βιαστικά θέματα του Barton Fink (1991), με προφανέστερο το ιουδαϊκό του κεντρικού χαρακτήρα που τώρα πνίγεται στο "πηγάδι της παράδοσης" της θρησκείας του, και πιο υπόγειο αλλά διαπεραστικό το τι είναι τρόμος για ευφυείς ανθρώπους, θέμα που περνάει στην επιφάνεια μόνο στον τόνο της εισαγωγικής και άσχετης με τη συνέχεια ιστορίας.Όπως υπονοεί ο τίτλος του που μπορείς να τον δεις εκ των υστέρων και σα μετάφραση της εβραϊκής περιγραφής του Ιώβ στη Παλαιά Διαθήκη, η βασική αφήγηση του φιλμ κοπανάει με δοκιμασίες έναν έντιμο και σεμνό μεσοαστό, μέχρι αυτός να αρχίσει να ψάχνει επαγγελματική βοήθεια και σε ραβίνους πέρα από γιατρούς και δικηγόρους, ωθούμενος όχι από θρησκοληψία αλλά από την αρχή της δράσης-αντίδρασης, των πράξεων και των συνεπειών τους. Ο Σοβαρός Άνθρωπος είναι και η πρώτη ταινία των Coen μετά το σάρωμα των βραβείων από το No Country for Old Men (2007) αφού το Burn After Reading (2008) είχε μπει ήδη σε παραγωγή, και αναμενόμενα μη αναμενόμενα αποτελεί και το μετα-σχόλιό τους στο είδος της προσωπικής ταινίας που αναμένονταν να κάνουν, βάζοντας τα αυτοβιογραφικά στοιχεία κυριολεκτικά σε δεύτερο ρόλο (αυτόν του γιου της οικογένειας που περνάει τη τελετή υπευθυνότητας της συναγωγής) και τους δημιουργούς σε ρόλο θεού που σπάει πλάκα κατεβάζοντας σαρδόνια βασανιστήρια για τον πρωταγωνιστή, όπως τονίζουν οι σημειώσεις της παραγωγής. Το βιωματικό στοιχείο σε συνδυασμό με τη χρησιμοποίηση ντόπιων ηθοποιών βοηθάει παρολαυτά τους Coen να γεμίσουν τη κοινότητά τους με χαρακτήρες που κάνουν ακόμα και αρκετούς από τους δικούς τους προηγούμενους να μοιάζουν αλαφρές καρικατούρες, και η επίδραση είναι αδιόρατη αλλά από απωθητική μέχρι μαστιγωτική για όσους υποσυνείδητα αναγνωρίζουν τις στροφές και τις ροπές της ηθικής και της νοημοσύνης τους σε ρόλο μαρτυρίου για σοβαρούς ανθρώπους, κρίνοντας από τις αντιδράσεις μερίδας των κριτικών. Ανεξάρτητα από το αν επιχειρεί εκδίκηση για λογαριασμό της νοημοσύνης, το φιλμ σαφέστατα, με τη γάτα του Schrödinger στον πίνακα στο ξεκίνημα, προσπαθεί να γίνει διαβολικός μηχανισμός γελοιοποίησης της παραδοξότητας του σύμπαντος, και λειτουργεί έτσι τελικά πικρά καθαρτικά, με τη λύτρωση να είναι φυσικά αδύνατη.
Στα τεχνικά, η Mary Zophres επιμελείται τα κουστούμια για ένατη φορά και ο Roger Deakins διευθύνει τη φωτογραφία για δέκατη, σαν απλή ένδειξη ότι κάθε ταινία των Coen είναι πια το καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο για τους ανθρώπους του κινηματογράφου, αλλά πιο ξεχωριστά, με τη συνεργασία για δωδέκατη του Carter Burwell, τα αδέρφια κάνουν επίδειξη μαεστρίας στη χρήση ήχων, μουσικής και κομματιών, ακόμα και στον Paul Thomas Anderson. Κάπου ανάμεσα σε Joaquin Phoenix και Woody Allen, και με μεγάλη θητεία στο Broadway, ο Michael Stuhlbarg ήταν αρκετά τυχερός όχι μόνο να αναλάβει έναν από τους πιο αγέλαστους καλογραμμένους ρόλους της προηγούμενης δεκαετίας αλλά και να συμμετάσχει σε όνειρο με τη συμπαντική συνωμοσία που ακούει στο όνομα Amy Landecker.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ODEON ΟΠΕΡΑ 1
Ακαδημίας 57, Αθήνα, 2103622683. Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30. Τετ. μόνο 17.50
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50
Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πατησίων 77-79 & Λ. Αλεξάνδρας (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8219298 Τηλ. κρατ.-πωλήσ. 2106786000.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.25/ 22.40
ΓΛΥΦΑΔΑ -ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 2
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 23.15. Πέμ.-Κυρ. & Τρ., Τετ. & 21.00. Πέμ.-Κυρ. & 16.20. Σάβ., Κυρ. & 11.40/ 14.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 21.00/ 23.20
Also on Movies for the Masses: A Serious Man (2009): Toronto SP trailer
3/5
2/5
1.5/5
4.5/5