Midnight in Paris (2011): Trailer d' ouverture

Midnight in Paris - Trailer

Χωρίς την Carla Bruni, αλλά με το υπόλοιπο cast του να δηλώνει άθικτο το παρόν του, ο Woody Allen ετοιμάζεται να σηκώσει την αυλαία του 64ου Φεστιβάλ των Κανών, με την 45η του ταινία , δεύτερη συνεχόμενη που ντεμπουτάρει στις Κάνες μετά το περσινό You Will Meet a Tall Dark Stranger, δεύτερη που επιλέγεται για άνοιγμα της τεράστιας φιέστας μετά το Hollywood Ending (2002) και πέμπτη που τον φέρνει στα κόκκινα χαλιά τις Κρουαζέτ στο μεσοδιάστημα, μαζί με τα Vicky Cristina Barcelona (2008) και Match Point (2005). Οπότε αν μπορείς να πεις κάτι, είναι ότι τα’χει μάθει καλά τα σκαλιά.

Wu Xia (2011): Hors compétition teaser

Wu Xia - International Teaser

Έτερη των Días de Gracia (2011) séance de minuit του φεστιβάλ των Κανών που ξεκινάει σήμερα, το Wu Xia (2011) του Peter Chan επαναφέρει στη Croisette το είδος που φοράει περήφανα στο κούτελο (i.e. στον τίτλο), σα μοναδική κινέζικη συμμετοχή φέτος, και περίεργα χωρίς να έχει προγραμματιστεί απέναντι στον τελικό της Eurovision κατά το συνήθειο του Thierry Fremaux.

Όπως βλέπεις μπροστά από τις ανατομικές λεπτομέρειες και πίσω από τα γναθοεξαρτήματα σε κάθε μπουνιά του teaser που κυκλοφόρησε με την ευκαιρία μάλλον η εταιρεία παραγωγής του (We Pictures), ο Chan στοχεύει να κάνει reboot στο παραδοσιακό πολεμοτεχνίτικο κινηματογραφικό και όχι μόνο είδος της χώρας του, επεκτείνοντας ιατρικά, σε στιλ hentai αλλά για άλλα όργανα, αυτή τη στη προηγούμενη δεκαετία ψύχωση του David Fincher με το καταβύθισμα στα τεχνικά εσώψυχα των εικόνων του. Όπως θα περίμενες από τον μακρυμάλλη κατά βάθος ευαισθητιάρη δημιουργό βέβαια, την ίδια προσοχή σκόπευε θεωρητικά να δώσει και στην αυθεντικότητα της περιόδου, στις "λεπτομέρειες τη ζωής που να σε κάνουν να αισθάνεσαι ότι έχεις μεταφερθεί πίσω στο χρόνο", στόχο που το teaser τον μεταφράζει από τα κινέζικα σε εξαιρετικό καλογυάλισμα της παραγωγής, όπως είναι γενικά το trend στις μπλοκμπαστεριές της χώρας που λογοκρίνει το μισό internet.

Días de Gracia (2011): Trailer hors compétition

Días de Gracia - International Trailer

Μια από τις δυο μεταμεσονύχτιες εκτός διαγωνιστικού προβολές των φετινών Κανών, οι Días de Gracia (2011) του πρωτοεμφανιζόμενου Everardo Valerio Gout φιλοδοξούν να κρατήσουν στο Μεξικό τη Camera d'Or που τσίμπησε πέρσι το Año Bisiesto (2010), και έχουν από το σαββατοκύριακο trailer, κομμένο από την ARP Selection, να γεμίζει ευλογία τα διαδίχτυα.

Όπως δε χρειάζονται πολλά κοψίματα για να παρατηρήσεις, το trailer έχει σκηνές σε τρεις διαφορετικές αναλογίες εικόνας, και αυτός ο διαχωρισμός χαρακτηρίζει όλη τη ταινία, που παρακολουθεί τρεις διαφορετικές περιόδους κεχαριτωμένων ημερών, το 2002, το 2006 και το 2010 στο Mexico City, "έναν μπάτσο, έναν όμηρο και μια παντρεμένη γυναίκα, διαφθορά, βία και εκδίκηση, τρεις μοίρες για τριάντα μέρες στη διάρκεια τριών Παγκοσμίων Κυπέλλων, τρεις τρόπους να παλέψεις για να επιβιώσεις", σύμφωνα με το blurb της παραγωγής. Παρόλο που το trailer τις δένει θεματικά, διαφορετικός είναι φανερά και ο τόνος στις σκηνές κάθε περιόδου, ο Gout σημειώνει ας πούμε πως το 2002 του πρέπει να εκφράζει, θερμότητα, ένταση και βία, και το κινηματογραφεί σα Πόλη του Θεού (2002) στο πιο απελπισμένο -- για τον σκηνοθέτη το φιλμ είναι η "ουλή" του λέει, τα σημάδια που αφήνει η καθημερινή τριβή με το έγκλημα σε κάθε πολίτη της χώρας του.

Final Destination 5 (2011): Trailer θανατηφόρας επανάληψης

Final Destination 5 - Trailer

Και τώρα κάτι εντελώς καινούριο: ένα μάτσο πιτισιρικάδες γλιτώνουν από βέβαιο υπερθεαματικό ομαδικό θάνατο, κι επειδή το σύμπαν αγαπά την ισορροπία κι ο Χάρος το μισθό του, αρχίζουν να σκοτώνονται διαδοχικά σε αναπάντεχα, μα υπερθεαματικότερα εξωπραγματικά ατυχήματα. Για πέμπτη φορά. Γιατί αν νόμισες ότι το προηγούμενο επεισόδιο της σειράς θα ήταν το τελευταίο, απλά και μόνο επειδή είχε ένα «The» μπροστά απ’ τον τίτλο του και κανένα νούμερο στο τέλος του, ξανασκέψου πως το μόνο νούμερο που μετράει στ’ αλήθεια σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι το τελικό που θα γράψουν οι εισπράξεις.

Τα κάδρα του Scorsese σπίτι σου

In the Frame with Marin ScorseseΔες/Κρύψε το blurb


Την ώρα που ο Robert De Niro ετοιμάζεται να κόψει την κορδέλα του κόκκινου χαλιού που θα οδηγήσει το who is who μερικών απ’ τους σημαντικότερους σύγχρονους δημιουργούς στην αίθουσα του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ του πλανήτη σινεμά, εσύ ετοιμάσου να υποδεχτείς τον σκηνοθέτη που τον είχε κάνει μάγκα χαρίζοντάς του τους σημαντικότερους ρόλους της καριέρας του πριν από μερικές δεκαετίες, με ένα τρίπτυχο ταινιών του Martin Scorsese που στο δρόμο του για τα DVDάδικα, πέρασε έξω απ’ την πόρτα των Μαζών και καταφέραμε να σου αρπάξουμε μερικά αντίτυπα για να ζητήσεις να κερδίσεις.

Δεν χρειάζεται να το διαβάσεις πουθενά, ελπίζω, για να πειστείς ότι ο Scorsese είναι ένας από τους σημαντικότερους ανθρώπους που έπιασαν ποτέ κάμερα, κι ούτε χρειάζεται να σου πει κανένας ότι τεράστιο κομμάτι της ικανότητάς του να κάνει τέχνη για τα χρονικά, το χρωστάει στην ικανότητά του να διαβάζει τα χρονικά της τέχνης και να τα βάζει στο σινεμά του. Πάρε για παράδειγμα την πρώτη ταινία της κασετίνας, το The Last Temptation of Christ (1988). Μεταφορά της ομότιτλης νουβέλας του Νίκου Καζαντζάκη, την οποία ο Scorsese ήθελε να δει σε ταινία από παιδί, η εξανθρωπισμένη εκδοχή της ζωής του Μεσσία βασίστηκε στο θάρρος του Καζαντζάκη να πάρει τις παραμυθένιες διηγήσεις της Καινής Διαθήκης για τον σούπερ σταρ της και να τις αντιμετωπίσει με ακραιφνή ρεαλισμό, στήνοντας μια ιστορία που προκάλεσε θυελλώδεις αντιδράσεις κι απαγορεύσεις τόσο στη λογοτεχνική, όσο και στην κινηματογραφική μορφή της, όταν την μετέγραψε σε σενάριο ο Paul Schrader. Πατώντας στο δρόμο του Καζαντζάκη, ο Scorsese αποκαθήλωσε τον Ιησού Χριστό από το ρομαντικά εκκλησιαστικά εικονίσματα και τον μετέτρεψε σε πραγματική θρησκευτική φιγούρα, δίνοντάς του τη σάρκα και τα οστά που τον κρατούσαν γειωμένο στο χώμα των ανθρώπων που είχε έρθει να σώσει, πριν του επιτρέψει να αναληφθεί στους ουρανούς της προγραμματισμένης του θυσίας.

Στο Cape Fear (1991), remake της ομότιτλης ταινίας του ’62, ο Scorsese δεν φρέσκαρε απλώς τη μεταφορά του βιβλίου The Executioners του John MacDonald από τον J Lee Thompson, αλλά εμβάθυνε στο αρχικό σενάριο του James R Webb, κι εκμεταλλεύτηκε την αυξημένη ανεκτικότητα της εποχής σε σύγκριση με τους λογοκριτικούς μηχανισμούς που είχαν κατασφάξει την ταινία το ’62, για να αναδείξει τις σκοτεινότερες των αποχρώσεων τρόμου που έκρυβε η ιστορία του βιαστή που είχε βαλθεί να κάνει κόλαση τη ζωή του παλιού του δικηγόρου. Υπέγραψε έτσι ένα ψυχολογικό θρίλερ σε νουάρ άξονα, πιστό στις θεματικές εμμονές του για την αναζήτηση του θεού μέσα στον άνθρωπο, εξερευνώντας τον κίνδυνο που διατρέχει ο ψυχισμός όταν νομίσει ότι τα δυο αυτά συστατικά ταυτίζονται. Κι ενώ έκανε πραγματικά δική του μια ιστορία που δεν ξεφεύγει και πολύ από την πρωτότυπη, δεν αμέλησε να αποτίσει τον φόρο τιμής του στην έμπνευσή του, βάζοντας το πρωταγωνιστικό τρίο της αρχικής ταινίας να κάνει τα cameo του ανάμεσα σε μια θηριώδη ερμηνευτική σύγκρουση, που αποθεώνει την επιμονής του Scorsese σε συγκεκριμένους πρωταγωνιστές, γράφοντας στα trivia τις πολύμηνες δίαιτες κι ασκήσεις που κατάφεραν να κάνουν τον De Niro να μοιάζει γίγαντας μπροστά στον Nick Nolte, παρά το μισό κεφάλι που του ρίχνει ο δεύτερος.

Με το Casino (1995), βέβαια, ο Scorsese έχει φτάσει πλέον στο επίπεδο να μπορεί να κάνει αναφορές ακόμα και στον εαυτό του χωρίς να τρέχει τίποτα. Επαναλαμβάνοντας τη συνεργασία του στο σενάριο με τον Nicholas Pileggi, του οποίου το βιβλίο Wiseguys είχαν μαζί μετατρέψει στο άφταστο Goodfellas (1990), οι δυο τους πήραν το follow-up που εμπνεύστηκε ο Pileggi από αληθινά περιστατικά, και το έστησαν περίπου σαν spin-off της προηγούμενής τους ταινίας. Χρησιμοποιώντας τους δυο παράπλευρους πρωταγωνιστές της ιστορίας για την άνοδο της οικογένειας Luchetti στην κορυφή του υποκόσμου απ’ τα ‘50s ως τις αρχές των ‘80s, Scorsese και Pileggi στήνουν μια επική διαδρομή προς το απόγειο της δόξας, αλλά και την κατρακύλα που κρύβεται πίσω από την κορυφή, εμπνευσμένοι απ’ τη ζωή του Frank Rosenthal, μνημειώδους μορφής της Μαφίας στους υπέρλαμπρους δρόμους του Las Vegas. Με τον Robert DeNiro και τον Joe Pesci κουρδισμένους ήδη απ’ τους μήνες αυτοσχεδιασμών του Goodfellas, ο Scorsese δίνει ρεσιτάλ σκηνοθετικής άνεσης, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του στην ακρίβεια της αναπαράστασης μιας εποχής που κινηματογραφικά έχει συνδεθεί άρρηκτα με το δικό του όραμα, και κλείνει με ετούτη την ταινία τον κύκλο του οργανωμένου εγκλήματος που είχε ανοίξει δυόμιση δεκαετίες πριν, πάλι με τον De Niro μπροστά απ' την κάμερά του, όταν ξεκινούσε την καριέρα του με το Mean Streets.

L'Apollonide (2011): Sélection officielle teaser

L'Apollonide - Teaser

Κουβαλώντας τις περισσότερες ελπίδες να επαναφέρει τις, μέχρι πριν λίγα χρόνια παραδοσιακές, πίπες στο φεστιβάλ των Κανών, το Apollonide (2011) του Bertrand Bonello απέκτησε, μάλλον μέσα στο σαββατοκύριακο, teaser από τη Haut et Court για να συνοδεύει την εξίσου υπέροχα γαλλικά ξώβυζη αφίσα του που κυκλοφόρησε τη προηγούμενη βδομάδα.

Ο Bonello είχε πιπώσει σχετικά διαβόητα τη sélection officielle semaine de la critique, χρησιμοποιώντας τον Titof (και την Ovidie να παριστάνει το διαγωνιστικό) στον Pornographe (2001), ένα φιλμ από αυτά τα γαλλικά που κινδύνευαν τότε να απαγορευτούν γιατί τρέλεναν τις αγελάδες, μια τυπική ασυναρτησία γύρω από έναν παλαίμαχο πορνογράφο που ψάχνει τυπικά το νόημα της ζωής αναπολώντας τον τυπικό τσοντομάη του '68. Στον τόπο του εκσπερματώματος επέστρεψε δυο χρόνια αργότερα πιο επίσημα με την ακόμα πιο αργοκίνητη και.. ερρρ.. τραβεστότερη Tiresia (2003), αλλά το πλαστικό εξάρτημα που φόραγε η Clara Choveaux ήταν περιορισμένων δυνατοτήτων και έχασε τα πρωτεία από αυτό του Vincent Gallo στο Brown Bunny (2003). Έτσι, δέκα χρόνια μετά, ο σκηνοθέτης επιστρέφει ελπίζεις δριμύτερος, μάλλον χωρίς ιδιαίτερο ανταγωνισμό, και σίγουρα με μια ολόκληρη σειρά πορνοδιαστροφών, στις οποίες ειδικεύονται, ξεχωριστά η καθεμιά, οι ας πούμε εσώκλειστες σε μπορντέλο της αυγής του 20ου αιώνα.

Martha Marcy May Marlene (2011): Trailer ονομασίας προέλευσης

Martha Marcy May Marlene - Trailer

Μολονότι τα τελευταία χρόνια το buzz του να βγαίνεις απ’ το Sundance έχει αρχίσει να αναστρέφεται σε hype αυτόματου πιλότου που καρφώνει τις ταινίες κατευθείαν στους βράχους των βουνών από υψηλές προσδοκίες που χτίζει, ετούτη εδώ μπορεί και να 'ναι η εξαίρεση που θα σε κάνει να ξεχάσεις τις μούφες που σου 'χει πετάξει στη μούρη η αντανακλαστική χιπστερική αποδοχή των τίτλων που περνάν τις πύλες του φεστιβάλ του Robert Redford. Βασισμένο στις διηγήσεις των πραγματικών εμπειριών φίλης του σκηνοθέτη και σεναριογράφου, το ντεμπούτο του Sean Durkin, που του έφερε και το βραβείο σκηνοθεσίας για δραματική ταινία στο Sundance, προσπαθεί να εντοπίσει τι αφήνει πίσω του το πλύσιμο εγκεφάλου που περνάν όσοι βρεθούν μπλεγμένοι στις αιρέσεις της αμερικανικής υπαίθρου, μέσα από την ιστορία της κοπέλας του τίτλου, που έχει μόλις δραπετεύσει από μια τέτοια, και προσπαθεί να βγάλει άκρη με το πόσα απ’ αυτά που έχει στο κεφάλι της είναι αληθινά και πόσα φανταστικά, για να τα διηγηθεί στην αδερφή της που την περιθάλπει.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.