Νύχτες Πρεμιέρας 2009: Το Πρόγραμμα

Μέχρι το πρόγραμμα να διατεθεί επίσημα σε κοινό και Τύπο, διατίθεται από εδώ ανεπίσημα, γιατί πόσο να περιμένεις πια.
Μ’ ένα κάπως πένθιμο gradient γι’ αφίσα, υποσχέσεις για το πιο δυνατό του διαγωνιστικό πρόγραμμα ίσως και στην ιστορία του, 25 ταινίες στο τμήμα των πρεμιέρων του και αρκετές δεκάδες ακόμα, διάσπαρτες στα άλλα τμήματα του ωρολόγιού του, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, ετοιμάζεται να γιορτάσει τη 15η επέτειό του γεμίζοντας καθίσματα, σκαμπώ, διαδρόμους και σκαλάκια, παραδοσιακά στις αίθουσες Αττικόν, Απόλλων και Δαναός 1 & 2, απ’ τις 16 ως τις 27 Σεπτέμβρη. Και για τη μιάμιση δεκαετία ζωής του, έρχεται και με τρία νέα βραβεία, αμιγώς ελληνικά και ενδεικτικά της διάθεσης του Φεστιβάλ και της ηγεσίας του, να χωθούν στο κενό που άνοιξε η ρήξη Ελλήνων δημιουργών και Κρατικών Βραβείων και να καθορίσουν τις εξελίξεις, όπως φάνηκε κι απ’ την προσπάθεια του καλλιτεχνικού διευθυντή του, Ορέστη Ανδρεαδάκη, να αγκαλιάσει όσες ντόπιες παραγωγές θέλαν να βολευτούν κάτω απ’ τις φτερούγες του.

Έτσι, κατέληξε με τις πρεμιέρες της Στρέλλας του Πάνου Κούτρα (που θα παραστεί και στην τιμητική προβολή της Επίθεσης του Γιγαντιαίου Μουσακά για να γιορτάσει τα δέκα χρόνια απ’ το ντεμπούτο της ταινίας στο ίδιο φεστιβάλ), της (ήδη βραβευμένης στο Locarno) Ακαδημίας Πλάτωνος του Φίλιππου Τσίτου, και του Κακού στην Εποχή των Ηρώων των Γιώργο Νούσια, Πέτρο Νούσια και Claudio Bolivar. Επίσης ελληνικά, το ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Παναγιωτάτου, Ξένες σε Ξένη Χώρα: 50 Ελληνικές Ταινίες Μυστηρίου και Φαντασίας, η νέα καλτοσπλατεριά του Φωκίωνα Μπόγρη, Κάθαρση και τα μουσικά ντοκιμαντέρ 30,000 Miles Ahead: A Last Drive Story του Δημήτρη Κοτσέλη, για τους Last Drive προφανώς, και Once in a Lifetime της Νικόλ Αλεξανδροπούλου, για τον Γιάννη Πετρίδη.

Στα ξενόφερτα, ανοίγοντας με το αγαπημένο του κοινού του Sundance, An Education της Lone Scherfig και κλείνοντας με τον αγαπημένο του Φεστιβάλ, Pedro Almodovar και τις Los Abrazos Rotos του, μέσα σε 11 μέρες, οι ανυπόμονοι θα έχουν την ευκαιρία να δουν πρώτοι ταινίες όπως το Taking Woodstock του Ang Lee, η Julie & Julia της Nora Ephron, το Adventureland του Greg Mottola, το Funny People του Judd Apatow, τα The Informant! και The Girlfriend Experience του Steven Soderbergh, το Fish Tank της Andrea Arnold, το Coco Chanel & Igor Stravinsky με την Anna Mouglalis, το Das Weisse Band του χρυσοφοινικομένου Michael Haneke και το καινούριο Fame απ’ τον χορογράφο της Madonna. Οι πιο διαβασμένοι θα μπορέσουν να δοκιμαστούν με βαβουριάρικες ταινίες απ’ τα φεστιβάλ της υφηλίου, όπως το βραβευμένο στο φεστιβάλ κινούμενου του Annecy, Mary and Max του οσκαρούχου Adam Elliot (που πάει καρφί και για το βραβείο της Αθήνας), το σουξέ του Sundance, Humpday της Lynn Shelton, το μεξικάνικο, πολυταξιδεμένο και βραβευμένο σε Εδιμβούργο και Sundance, Sin Nombre του Cary Fukunaga, το βραβευμένο σε Εδιμβούργο και Seattle, Moon του Duncan Jones που υπόσχεται ανατριχιαστική ερμηνεία απ’ τον Sam Rockwell, την αβράβευτη ακόμα αλλά διαγωνιζόμενη στην Αθήνα σάτιρα του πολέμου στο Ιράκ, In the Loop και το σταμπαρισμένο απ’ την Εβδομάδα Κριτικής των Κανών, Ισπανουρουγουανό κωμικοδραματικό νουάρ Mal Dia para Pescar.

Το αφιέρωμα στο Cult έχει τις ενδιαφέρουσες προτάσεις του ανάμεσα στις ασφαλείς επιλογές, απολαυστική φαίνεται φέτος η μεγάλη επιστροφή του τμήματος Μετά τα Μεσάνυχτα, με ταινίες όπως τα αιματοβαμμένα Lesbian Vampire Killers, Salvage, Smash Cut και Død Snø, ενώ στους ιδιαίτερα τιμούμενούς του, οι Νύχτες Πρεμιέρας θα δώσουν στο κοινό τους την ευκαιρία να τεντώσουν τα μυαλά τους, με τον video-artist, παραγωγό και γενικότερα παλαβιάρη τεχνομανή, βραβευμένο με Όσκαρ μικρού μήκους Πολωνό Zbigniew Rybczynski, τον παρανοϊκό μέντορα του Lars von Trier και μάστορα αντικινηματογραφικό κινηματογραφιστή Jorgen Leth και τον φλιπαρισμένο ευαγγελιστή του μέλλοντος και πειραματιστή της τέχνης και της τεχνολογίας, Peter Greenaway. Εισιτήριο για την Αθήνα έκλεισε την τελευταία τιμή και ο έταιρος τιμώμενος, Sion Sono, ενώ οι τρεις προηγούμενοι καλεσμένοι θα κάνουν και τα masterclasses του Φεστιβάλ στον Ιανό, όπου θα φιλοξενηθούν επίσης και μια στρογγυλή τράπεζα για το σινεμά, την κριτική, τη μουσική, το internet και όλα αυτά, με τη συμμετοχή της κριτικής επιτροπής του τμήματος Μουσική και Φιλμ (πρόεδρος ο Γιάννης Πετρίδης), αλλά και μια συζήτηση για το (θεσμικό) μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου, σε μορφή πολιτικού, χρονομετρημένου debate, με τη συμμετοχή Ελλήνων δημιουργών και εκπροσώπων των κομμάτων του κοινοβουλίου. Στα περιφερειακά, ειδικές προβολές, μια ταινία έκπληξη και μια ωχτάδα πάρτι, θα κάνουν το κέντρο να κουνηθεί σε ρυθμούς Νυχτών, σ’ ένα εντεκαήμερο που, γι’ αλλαγή, θα ’ναι περισσότερο φεστιβάλ και λιγότερο Πρεμιέρας, όπως λένε.


Previously on Movies for the Masses: Βενετία 2009: Το line-up

17 Responses so far.

  1. verbal said

    Μαζί με την αποκάλυψη του προγράμματος, ξεκίνησε κι η προπώληση των εισιτηρίων σήμερα στα ταμεία του Αττικόν και του Δαναού (κι επίσης του Ελληνίς στις αρχές της Κηφισίας, για εισιτήρια του Αττικόν-Απόλλων, και στον Ιανό στη Σταδίου, για εισιτήρια του Δαναού 1&2, για να μη χρειάζεται να πηγαινοέρχεσαι), και μαζί τους ξεκίνησαν κι οι αλλαγές.

    Η ταινία έκπληξη που θα 'δες στο πρόγραμμα για την Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου στις 22.30 στο Δαναό 1, αποκαλύφθηκε ότι είναι ο Κυνόδοντας του Γιώργου Λάνθιμου και άλλαξε θέση με το Moon, την Τετάρτη 23 Σεπτέμβρη στις 22.30 στην ίδια αίθουσα. Για τον Κυνόδοντα, σημείωσε ότι, επειδή, λέει, η παραγωγή έχει καπαρώσει πολλές θέσεις για να κάνει την προβολή επίσημη πρεμιέρα της, ο αιθουσάρχης αρνήθηκε να κόψει μηδενικά κι είπε να διπλοχρεώσει αυτούς που έχουν ήδη πάρει διαρκείας, μιας και μείναν λίγες θέσεις να δώσει. Έτσι, τα 180 εισιτήρια που μένουν για το κοινό, θα διατίθενται μόνο επί πληρωμή και δεν θα δίδονται ως μηδενικά σε κατόχους καρτών. Κι επειδή είναι μόνο 180 οι θέσεις, λογικά η ταινία θα είναι η πρώτη που θα κάνει sold out φέτος, ενδεχομένως ακόμη και σήμερα. Μέχρι πριν μια ώρα, είχαν ήδη φύγει 20 θέσεις, οπότε αν το'χεις σκοπό, μην το καθυστερήσεις.

  2. verbal said

    Κι άλλα νέα για τον Κυνόδοντα του Λάνθιμου που θα προβληθεί στις 23 Σεπτέμβρη στις 22.30 στο Δαναό 1 και δεν ξέρω πώς ακριβώς θα το κάνουν να δουλέψει, αλλά σύμφωνα με ανακοίνωση του Φεστιβάλ "ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΤΟΧΟΙ ΚΑΡΤΩΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΣΕΩΝ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΝ ΕΓΚΑΙΡΩΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ."

    Φαντάζομαι θα τηρηθεί μια κάποια σειρά προτεραιότητας για την απόδοση των προσκλήσεων (με τους κατόχους διαρκείας να παίρνουν προτεραιότητα επί των διαπιστευμένων, λογικά), ενώ το αν θα επιστραφούν τα χρήματα σε όσους κατόχους διαρκείας έχουν ήδη αγοράσει (με μετρητά) εισιτήρια για την προβολή, δεν έχει διευκρινισθεί, ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει και το αν θα... προλάβουν να ανταλλάξουν τα εισιτήριά τους με προσκλήσεις, αφού οι θέσεις εξακολουθούν να είναι περιορισμένες.

    Επίσης, διάγραψε το Ελληνίς απ' την προηγούμενη διευκρίνιση, αφού δεν τους έχουν "περάσει ακόμη πρόγραμμα στον υπολογιστή" και η αίθουσα κλείνει για χειμώνα την άλλη Πέμπτη, κι αντικατέστησέ τη με το ΑΕΛΛΩ στην Πατησίων και το ΝΑΝΑ στη Δάφνη, για ταμεία που κόβουν εισιτήρια για προβολές του φεστιβάλ στα Αττικόν-Απόλλων. Ο Ιανός εξακολουθεί να ισχύει ως εναλλακτική για εισιτήρια προβολών του Δαναού.

  3. verbal said

    Εν αναμονή της επίσημης ανακοίνωσης που θα τα έχει και πιο τακτικά γραμμένα, η κατάσταση της προβολής του Κυνόδοντα, έχει ως εξής:

    α) τα περί ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ που ανέφερε η προηγούμενη ανακοίνωση του Φεστιβάλ, δεν ισχύουν πια,
    β) όποιος θέλει να δει τον Κυνόδοντα, πρέπει να αγοράσει εισιτήριο,
    γ)όποιος έχει κάρτα διαρκείας, και θέλει να δει τον Κυνόδοντα, πρέπει να αγοράσει εισιτήριο. Δικαιούται όμως, με την επίδειξη της διαρκείας του και του εισιτηρίου που αγόρασε για τον Κυνόδοντα, στα ταμεία του Ιανού (στη Σταδίου) και από τη Δευτέρα 14/9, να παραλάβει και μια λευκή πρόσκληση για όποια άλλη ταινία του Φεστιβάλ επιθυμεί (για να ισοφαρίσει το εισιτήριο που πλήρωσε για τον Κυνόδοντα.

    Υπενθυμίζω ότι η προβολή του Κυνόδοντα θα γίνει την Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου, στις 22.30 στον Δαναό 1 και οι θέσεις εξακολουθούν να είναι περιορισμένες και να περιορίζονται όσο περνάει η ώρα: από τις 180 (σχεδόν) θέσεις που είχαν διατεθεί για κοινό, πάνω από 100 έχουν ήδη φύγει, οπότε αν καίγεσαι να πας να το δεις, ήρθε η ώρα να ξαμολυθείς να πας στα ταμεία (ή να αγοράσεις online, αν καταφέρεις να το κάνεις να δουλέψει).

    Όσο για τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους κλπ, δεν έχουν να περιμένουν πρόσκληση για τον Κυνόδοντα, ενώ το Φεστιβάλ φρόντισε να κλειδώσει τις διαπιστεύσεις έξω και απ' τις προβολές της Στρέλλας, του Κακού στην Εποχή των Ηρώων και της Ακαδημίας Πλάτωνος. Για την τελευταία, στους δημοσιογράφους θα σταλούν προσκλήσεις, για να καλύψουν και την απονομή των τριών ελληνικών βραβείων που θα προηγηθεί.

  4. verbal said

    Αν και δεν είδα να έχουν κρεμαστεί ταμπέλες σε καμιά απ' τις αίθουσες, o Κυνόδοντας πρέπει να είναι η πρώτη ταινία του φετινού Φεστιβάλ που ξεπούλησε τα εισιτήριά της, αφού η ταμίας του Δαναού δεν πουλούσε άλλα πριν κάνα μισάωρο που έκανα επιτόπειο, ενώ σε ανάλογο δρόμο βρίσκονται Das Weisse Band και Στρέλλα, αν δεν έχουν εξαντληθεί ήδη, μιας και οι θέσεις ήταν ελάχιστες πριν από κάνα δίωρο που βρέθηκα από 'κει.

    Εξαιρετική προπώληση κάνουν επίσης η Ακαδημία Πλάτωνος, η Κάθαρση, το Taking Woodstock και το Κακό στην Εποχή των Ηρώων μεταξύ διαφόρων άλλων, ενώ απ' ό,τι κατάλαβα, εισιτήρια δεν υπάρχουν ούτε για το Los Abrazos Rotos, τουλάχιστον όχι μέχρι να ξεκαθαριστούν τα RSVP των καλεσμένων της τελετής λήξης.

  5. PlutoNick said

    Ρε Βέρμπαλ, αυτοί στο aiff.gr ακόμα να κάνουν λινκ το πρόγραμμα? Δεν το βρίσκω πουθενά το .pdf στο σάητ τους. Μόνο στο δικό σου το βρήκα.

  6. verbal said

    Αν έχεις την προβολή της Επίθεσης του Γιγαντιαίου Μουσακά στο πρόγραμμά σου για τις Νύχτες Πρεμιέρας απόψε, μη σκοτωθείς να πας από νωρίς, γιατί ακόμα προσπαθούν να κάνουν τα μηχανήματα προβολής υποτίτλων να δουλέψουν για το Χειρόγραφο της Σαραγόσα που προηγείται στην ίδια αίθουσα --το ένα κήρυξε απεργία περίπου στο μισάωρο και το εφεδρικό είχε κάποιες αντιρρήσεις να το παίξει εφεδρεία.

  7. verbal said

    Έχοντας χτυπήσει ανεπίσημα ρεκόρ προπώλησης στην πρώτη λειτουργίας των ταμείων του, το φεστιβάλ άνοιξε με το γλυκύτατα και συμπαθέστατα μέτριο An Education και συνέχισε να κόβει εισιτήρια που η διοργάνωση είναι προφανώς αρκετά understaffed και αμηχανογράφητη για να μην προλαβαίνει να τα μετρήσει και να τα συγκρίνει με περασμένες χρονιές, αλλά έχουν κάνει τουλάχιστον τους υπεύθυνους του Δαναού να κάνουν κωλοτούμπες απ' τη χαρά τους, μετρώντας μάλλον, αλλά όχι σίγουρα, τα περισσότερα sold out και προπωλήσεις και sold out από προπωλήσεις που έχουν μετρήσει ποτέ, ενώ χαρούμενα δείχνουν και τα κορίτσια του Αττικοαπόλλωνα, από μια προσέλευση που σίγουρα σβήνει τη χλιαρόθερμη περσινή και προπέρσινη ανταπόκριση του κοινού, αλλά κανείς δεν ξέρει πόσο πίσω πρέπει να πάει για να βρει μέγεθος συγκρίσιμο.

    Εντός των αιθουσών που γεμίζουν, τα τεχνικά προβλήματα που προκάλεσαν καθυστέρηση κι αναστάτωση ("τα λεφτά μας πίσω" κλπ) στην προβολή του Χειρόγραφου της Σαραγόσα (λόγω... προβληματικού αρχείου υποτίτλων), το ανεξήγητα υπερμεγέθες διάλειμμα στην προβολή του Taking Woodstock και το πίσω αριστερά ηχείο του Απόλλωνα που παρέδωσε πνεύμα την Πέμπτη περιμένοντας το πίσω δεξιά να κάνει το ίδιο την Παρασκευή, είναι μονάχα ενδεικτικές των αναποδιών της διοργάνωσης, και μάλλον όχι τόσο σοβαρές, όσο οι ακυρώσεις προβολών που περνάνε χωρίς να ανακοινωθούν πουθενά ιδιαίτερα , αλλά δεν παύουν να είναι δέντρα που πέφτουν κι ας μην είναι κανείς τριγύρω να τα ακούσει.

    Απ' τις ίδιες τις ταινίες, χθες βράδι το Fish Tank και το Moon που ακολούθησε, ήταν οι πρώτες που κατάφεραν στ' αλήθεια να πλασαριστούν ως δυνατοί τίτλοι και τουλάχιστον οι δυνατότεροι στις κατηγορίες τους (Πρεμιέρες και Διεθνές Διαγωνιστικό, αντίστοιχα), ενώ το J' Accuse του Greenaway απογοήτευσε (κυρίως λόγω παρανόησης ως προς του περί τίνος επρόκειτο, πράγμα που συνήθως συμβαίνει αν βασιστείς σ' αυτά που λένε τα blurbs του προγράμματος για τις ταινίες του Φεστιβάλ), σε σύγκριση τουλάχιστον με την επιβλητική, τεατράλε παρουσία του δημιουργού του, που χάρισε στο κοινό της προβολής κάτι που φάνηκε ως η πιο πορωτική warm-up παρουσίαση ταινίας του φεστιβάλ.

    Το χάρισμά του στην υπνωτιστική ρυθμική απαγγελία είχε εκμεταλλευτεί το πρωινό της Κυριακής ο Greenaway για να μαγεύσει και το (τιθασευμένο από σεκιουριτάδες που μοιάζαν να βγήκαν από μπουζουκτσίδικο των 80s) κοινό του κατάμεστου Ιανού και να απαγγείλει τα αιρετικά αντικινηματογραφικά οράματά του για ένα σινεμά που δεν θα χαραμίζεται στην αίθουσα και δεν θα καταδυναστεύεται απ' την τυραννία του σεναρίου, τις ανεπάρκειες των ηθοποιών και τα σύνορα του κάδρου, αλλά θα παίρνει τους δρόμους εν είδη παραφουσκωμένου video installation.

    Οι επαναστατικές ιδέες του και η δυσανάλογα απογοητευτική εφαρμογή τους απ' τον Greenaway, ήταν ωστόσο μια ευχάριστη αλλαγή απ' την παρουσίαση του Zbigniew Rybczynski, που, στο masterclass του μια μέρα πριν, δεν είχε παρά μερικά ενδιαφέροντα concept να πασπαλίσει πάνω απ' τις συνομωσιολογικές ιστορίες κατατρεγμένου οραματιστή του οποίου η σημαντικότητα δεν αναγνωρίζεται γιατί την μπλοκάρει το βιομηχανικό σύμπλεγμα.

  8. verbal said

    Ενώ τα πράγματα ετοιμάζονται για το σημερινό debate στον Ιανό στις 12, που θα έχει Έλληνες κινηματογραφιστές να σκίζουν τα ρούχα τους σε live αναμέτρηση με τα κλισέ και τις ξύλινες παπάρες πολιτικών κοστουμιών όλων των αποχρώσεων, πλέον ανάμεσά μας κυκλοφορούν ο Δανός Jorgen Leth που ήρθε χθες στην Αθήνα να παραλάβει τιμητική πλακέτα, αλλά θα πρέπει να περιμένει μέχρι απόψε στις 18.00 στο Δαναό 1, μπας και μαζευτούν περισσότεροι μάρτυρες, αλλά και ο τιμώμενος ως η φετινή ανακάλυψη της διοργάνωσης, Sion Sono, που θα παρουσιάσει όσες προβολές ταινιών του έμειναν, ξεκινώντας απ' το Exte απόψε στις 22.45, επίσης στο Δαναό 1.

    Η Στρέλλα είναι βέβαια το hot ticket της βραδιάς, που με την επίσημη πρεμιέρα της, θα ξεκινήσει κι επίσημα το χορό των προβολών των ελληνικών ταινιών, που στήνει για πρώτη φορά το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, με μεγαλύτερη πρόκληση, όπως αποδείχθηκε, να καταφέρουν να διαθέσουν και μερικές θέσεις για το κοινό, μπας και ισορροπήσουν τη γιγαντιαία ποσόστωση εισιτηρίων προκρατημένων για συντελεστές, διανομείς, παραγωγούς και παρατρεχάμενους, ποσόστωση που κάνει ακόμα και το Αττικόν να μοιάζει... Δαναός 2.

  9. verbal said

    Το ήδη τεταμένο κλίμα της συνάντησης, εκτονώθηκε σήμερα στο τέλος του debate για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου, που διοργάνωσαν οι Νύχτες Πρεμιέρας σ' έναν τιγκαρισμένο από ανθρώπους της σχετικής βιομηχανίας Ιανό. Αναμενόμενα άκαρπη, η συζήτηση συνοψίζεται σχεδόν απόλυτα στο ότι το ΠΑΣΟΚ έχει σχέδιο 100 ημερών και για τον κινηματογράφο (τόσο θα χρειαστούν για να φέρουν στη Βουλή καινούριο νομοσχέδιο), ότι η τελευταία ελληνική ταινία που είδε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, ήταν "στο Μέγαρο, η πρεμιέρα του Αγγελόπουλου" κι ότι το ΛΑΟΣ αποχώρησε επιδεικτικά διαμαρτυρόμενο απ' την ανάκριση που δέχτηκε, χωρίς να έχει ενημερωθεί και όντας παρόν μόνο για να προσφέρει τη συμπαράστασή του σε όποιον και για ό,τι τη χρειαζόταν.

    Η σύρραξη που ακολούθησε (βίντεο), ανάμεσα στον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρη Παπαδόπουλο και τον πρόεδρο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, Γιώργο Παπαλιό, με αφορμή την ανάγνωση επιστολής διαμαρτυρίας 64 Ελλήνων σκηνοθετών κατά της Ένωσης και η δήλωση αποχώρησής τους από αυτήν, τεράστιου αριθμού (και κατ' ουσία, του συνόλου των αξιόλογων) απ' τα μέλη της, ήταν εκτός απ' το κλου της συζήτησης, και μια ολοζώντανη μεταφορά στο κέντρο της σκηνής, όλης της έντασης, της φαγωμάρας και της αλληλομαχαιριάς που επικρατεί, στο μεγαλύτερο βαθμό της, στα παρασκήνια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, και σε μικρότερο καθ' όλη την υπόλοιπη διάρκεια της χρονιάς, όπου βρεθεί ευκαιρία.

    Αντί σχολίων, το καλύτερο που μπορεί να προσφέρει κανείς σ' αυτήν την εικόνα, είναι η ελπίδα αυτό το πολυκαθυστερημένο σχίσμα ανάμεσα στους ενεργούς δημιουργούς και τους συνδικαλιστές εκπροσώπους τους, να προσφέρει στους μεν πρώτους ανάσα να συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά που φάνηκε κυρίως φέτους ότι ξέρουν να κάνουν καλά, στους δε δεύτερους έναν ήσυχο λάκο να πάνε να μετρήσουν τα φίδια τους.

  10. verbal said

    Γλυκόπρικη με έμφαση στην πίκρα, ήταν η αίσθηση που άφησε χθες η ελληνική πρώτη του Κυνόδοντα, του Γιώργου Λάνθιμου, τουλάχιστον για όσους κοινούς θνητούς χωρίς προσκλήσεις, δεν προνόησαν να πάνε να στηθούν έξω απ' την αίθουσα μισή ώρα πριν την προβολή κρατώντας την ανάσα τους μέχρι ν' ανοίξουν οι πόρτες.

    Σε μια χυδαία κίνηση απ' την πλευρά του φεστιβάλ (αλλά βέβαια συνεπή ως προς την μέχρι πρότινος αμέλεια της διοργάνωσης να δημοσιεύει και πουθενά αλλού εκτός απ' τις ίδιες τις αίθουσες, ανακοινώσεις για τις αλλαγές του προγράμματος και τα sold-out των προβολών) όσοι είχαν σκάσει τα ευρώ τους για να αγοράσουν εισιτήρια για την προβολή (θυμίζω ότι τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί μέσα σε λιγότερο από 48 ώρες από την ώρα που ανακοινώθηκε η ύπαρξη του Κυνόδοντα στο πρόγραμμα, δηλαδή μιάμιση βδομάδα πριν), μάθαιναν μόνο όταν κατάφερναν να μπουν στην αίθουσα, ότι η αρίθμηση των εισιτηρίων τους, δεν ισχύει: ακυρώθηκε δηλαδή ένα απ' τα βασικά πράγματα για τα οποία πληρώνουν όταν τα αγοράζουν και ιδιαίτερα σημαντικό όταν σκεφτείς ότι κόσμος αγόραζε τα εισιτήρια ανά πεντάδες, για να χαρεί την προβολή με την παρέα του.

    Ακόμη χειρότερα, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη προβολή θα αποτελούσε την επίσημη ελληνική πρεμιέρα της ταινίας και άρα θα ήταν προγραμματισμένο ο κύριος όγκος των θέσεών της να διατεθούν σε καλεσμένους και συντελεστές και καλεσμένους συντελεστών, τα 180 εισιτήρια που είχε ανακοινωθεί αρχικά ότι είχαν διατεθεί για το κοινό (αριθμός που και το φεστιβάλ, και ο αιθουσάρχης, αρνήθηκαν να μού επιβεβαιώσουν το πρωί, και μού ανακοίνωσαν μόλις ότι τελικά αυτά που διατέθηκαν κατέβηκαν στα 100 + 30), η διανομή και η παραγωγή δηλώνουν ευθαρσώς, ότι αυτά ήταν κατά 80 (ή 30) εισιτήρια περισσότερα απ' αυτά που είχαν αρχικά συμφωνηθεί. Το αποτέλεσμα, που φαίνεται και στο βίντεο χωρίς να χρειάζεται λόγια, ήταν τουλάχιστον 50 άτομα (τόσα αναγνωρίζει ο δ/ντης του φεστιβάλ στο μελό σημείωμα που δημοσίευσε στο blog της διοργάνωσης), να μείνουν με εισιτήρια στο χέρι και μόνη θέα τη γυάλινη είσοδο του Δαναού και τον Ορέστη Ανδρεαδάκη να ψάχνει λόγια να εκφράσει τη λογική, δίκαιη και πιστεύω ειλικρινή συμπόνοια του προς τα θύματα της άβολης και δυσφημηστικής κατάστασης που δημιουργήθηκε, ενώ παράλληλα προσπαθούσε να κατευνάσει τους άτυχους προσφέροντας ό,τι του ερχόταν στο μυαλό ως αποζημίωση (από προσκλήσεις σε προβολές, μέχρι συνδρομές στο ΣΙΝΕΜΑ).

  11. verbal said

    Το αν το μπάχαλο οφείλεται στο ότι ήταν υπεράριθμα τα εισιτήρια, ή οι προσκλήσεις (οι οποίες τυπώθηκαν και διατέθηκαν με αποκλειστική ευθύνη της διανομής και της παραγωγής), ή αυτοί που μπήκαν μέσα χωρίς να έχουν καν προσκλήσεις, εξαρτάται απ' το ποιόν θα ρωτήσεις, αφού ο καθένας καρφώνει τον άλλον και όλοι το κάνουν μέσα απ' τα δόντια τους. Οι φήμες και οι ψίθυροι και οι off the record πληροφορίες, ότι το φεστιβάλ ήξερε αρκετά νωρίτερα (ή, τέλος πάντων, μπορούσε να φανταστεί) ότι θα δημιουργηθεί αυτή η ιστορία, και γι' αυτό μετέφερε την προβολή του Society, ούτως ώστε να απελευθερωθεί η αίθουσα του Δαναού 2 για να λειτουργήσει ως αναπληρωματική για προβολή του Κυνόδοντα, είναι πάλι μια ζόρικη ισορροπία ανάμεσα σε δεδομένα και εικασίες, όπως είναι και το αν το ότι δεν ακολουθήθηκε αυτή η πυροσβεστική λύση, οφείλεται στο τεχνικό πρόβλημα που μου είπε ότι συνάντησε ο παραγωγός της ταινίας στη δεύτερη κόπια του, στο ότι δεν ήθελε ο σκηνοθέτης να παίξει την ταινία του σε τόσο μικρή οθόνη, ή και στα δύο μαζί. Τα μόνα σίγουρα είναι, πρώτον ότι δεν έγινε και δεύτερον ότι είναι δικαίωμα του καλλιτέχνη να επιλέξει σε τι κανβά θα απλωθεί το έργο του.

    Όπως και να'χει, η εικόνα του φεστιβάλ, που πάσχει σε διάφορα σημεία της οργάνωσης του φέτος, δέχτηκε ένα πολύ σημαντικό πλήγμα στην εικόνα του χθες βράδι, στοχοποιώντας τους ανθρώπους που του δίνουν λόγο να υπάρχει, κάτι που πιθανώς να προκλήθηκε και από συμπεριφορές της εταιρίας που δέχτηκε να προσφέρει στο roster τους, την μάλλον χωρίς αμφιβολία σημαντικότερη ταινία του προγράμματος. Αν όμως η διοργάνωση θέλει να κάνει κάτι για να το διορθώσει και να επανορθώσει, η λύση είναι πολύ απλή και μπορούσε να είχε γίνει επιτόπου εκεί: επαναληπτική προβολή.

    Αντί ο κύριος Ανδρεαδάκης να ζητά απ' τους δυσαρεστημένους να τον βρουν για να τα βρουν, ας ανοίξει την αίθουσα του Δαναού 1 για μια μεταμεσονύχτια πανηγυρική, ας βάλει μέσα όσους έμειναν απ' έξω και μετά ας αφήσει τις πόρτες ανοιχτές για όποιους άλλους θέλουν να μπουν. Δωρέαν. Χάρισμα. Φορτώνοντας στην πλάτη τη δικιά του και των χορηγών του, ό,τι κόστος αυτό συνεπάγεται, ας μετατρέψει τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται, σε ευκαιρία να εξιλεωθεί, πρακτική και σημαντική όχι μόνο για το Φεστιβάλ, αλλά και για το ελληνικό σινεμά, το οποίο μεταφέροντας στην Αθήνα, προσπαθεί να προωθεί.

  12. cheaplog said

    Ο verbal που υπέγραφε τα θέματα των Μαζών για τις Νύχτες Πρεμιέρας και έγραψε και τη σχετική εξυπνάδα για τη προβολή του Κυνόδοντα, είναι πλέον σε μαύρη λίστα, όπως τον ειδοποίησε ο διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης. Με χυδαίους κατά οποιοδήποτε ορισμό χαρακτηρισμούς τόσο για τον ίδιο (τον verbal), όσο και για τη κοπελιά του, αλλά και για τη ξαδέρφη της! Και στις Μάζες δε βάζουμε ποτέ θαυμαστικά αλλά μάλλον εδώ κολλάνε και περισσότερα από ένα.

    Μετά από αυτό το ευχάριστο διάλειμμα, η κάλυψη της διοργάνωσης θα συνεχιστεί μετ' εμποδίων, όπως καταλαβαίνεις.

  13. verbal said

    Μια ψευδής και ανυπόστατη, επίσημη απάντηση "σχετικά με την ανάρτηση 5:37 μμ, Σεπτέμβριος 25, 2009 στην ιστοσελίδα http://mftm.blogspot.com/", απεστάλη σήμερα από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, την οποία και δημοσιεύουμε:

    "Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ακόμα κι αν διαφωνούσε με τον χειρισμό, την αξιοπιστία και τη δεοντολογία ορισμένων δημοσιογράφων, δε θα έβαζε ποτέ και κανέναν σε μαύρη λίστα. Εκτός και αν με τον όρο «μαύρη λίστα» εννοείτε την απαίτησή σας να βγάζετε θέσεις παρακάμπτοντας την προτεραιότητα των ανθρώπων που αγοράζουν εισιτήρια. Τέτοιες παρακάμψεις είναι που αυξάνουν τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην προβολή του «Κυνόδοντα»."

    Το εν λόγω δημοσίευμα, σε κανένα σημείο του δεν εμπλέκει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας στον αποκλεισμό του υπογράφοντος από τις εκδηλώσεις του. Είναι σαφές, ότι το συγκεκριμένο εμπάργκο προέκυψε από συνειδητή και ρητά εκπεφρασμένη προσωπική απόφαση του κου Ορέστη Ανδρεαδάκη.

    Οι ισχυρισμοί της ανακοίνωσης, ότι οποιοσδήποτε από το Movies for the Masses είχε οποιαδήποτε αξίωση πέρα απ' τις δυνατότητες που τους παρέχει η δημοσιογραφική διαπίστευση που η ίδια η διοργάνωση τους εξέδωσε, είναι τουλάχιστον ανεδαφικοί. Παράλληλα, είναι απορίας άξια και μάλλον ύποπτη, η ειδική αναφορά και σύνδεση των ισχυρισμών αυτών με τα "προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην προβολή του «Κυνόδοντα»", δεδομένου ότι ο υπογράφων, που αποκλείστηκε από το Φεστιβάλ μερικές ώρες μετά τη δημοσίευση κειμένου σχετικά με τα αυτά προβλήματα, είχε ο ίδιος αγοράσει, ηλεκτρονικά, δύο εισιτήρια για την συγκεκριμένη προβολή, όπως μπορεί εύκολα να αποδειχθεί από το ηλεκτρονικό σύστημα πώλησης εισιτηρίων της ίδιας της αίθουσας. Εισιτήρια τα οποία χρησιμοποίησε για να εισέλθει στο χώρο προβολής.

    Εν κατακλείδι, τo Movies for the Masses, που από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του έχει στηρίξει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, παρέχοντάς του δημοσιογραφική κάλυψη στο έπακρο των δυνατοτήτων του (όπως επιβεβαιώνουν άλλωστε και οι εμπλεκόμενοι στη διοργάνωση), εμμένει στην ακρίβεια του δημοσιεύματος, έχοντας στοιχεία και μαρτυρίες που το ενισχύουν.

    Προφανώς όμως, πέρα απ' τον εαυτό του, ο κος Ανδρεαδάκης με τις κινήσεις του εκθέτει μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων και έναν οργανισμό, που είναι πολύ πέρα και πάνω απ' αυτόν, γεγονός που δεν μπορεί παρά να προκαλέσει την έκφραση της λύπης και συμπαράστασής μας στους ανθρώπους αυτούς.

  14. cheaplog said

    Όπως λέει το Twitter, Χρυσή Αθηνά πήρε το Moon του Duncan Jones για το οποίο ούτε μπλουζάκια ούτε αφίσες ούτε τίποτα δε μοιράσαμε φέτος με τις ανακατωσούρες, αλλά κάτι θα κάνουμε στη συνέχεια. Σκηνοθεσία και κοινό πήρε το σουηδικό Flickan του Fredrik Edfeldt, σενάριο το υπερπανέξυπνο/όχι και τόσο καλό σε σχέση με τη σειρά (ανάλογα με το στρατόπεδο που διαλέγεις) In the Loop, σε ένα ιδιαίτερα αξιόλογο και φέτος διαγωνιστικό. Ακολουθεί cinemad πάρτι που θα καλύψουμε φυσικά ζωντανά, ο μισομεθυσμένος και μισο-ολοκληρωμένος απολογισμός έπεται.

  15. VasilisKoup said

    Πρωτα απ'ολα να ευχαριστησω και τους τρεις σας γιατι δινετε σε εμας τους απλους σινεφιλ μια εκ των εσω οπτικη των πραγματων.
    Δυστυχως ο κ.Ανδρεαδακης δεν ξερει πως να μαζεψει τον θορυβο και το προβλημα που ακολουθησε τον "Κυνοδοντα"...
    Για τα υπολοιπα θα αρκεστω στο σχολιο του Ηλια:
    "Είναι πολλά τα ζητήματα που προέκυψαν φέτος. Σημαντικότερα, ο ευτελισμός της έννοιας της λέξης «Φεστιβάλ» σε τούτη τη χώρα. Το γεγονός ότι μπορούσες να έχεις σχεδόν ολόκληρες τις Νύχτες Πρεμιέρας στο σαλόνι σου! Η άρπα κόλλα κάλυψη του προγράμματος. Και τα πολλαπλά χτυπήματα κατά της εμπιστοσύνης του κοινού." Ειδικα το τελευταιο. Το κοινο δεν θα σταματησει να παει σινεμα (το λατρευουμμε!)αλλα σιγουρα βγαινει απογοητευμενο απο το εως τωρα πιο παρειστικο φεστιβαλ.(εως τωρα...)

  16. cheaplog said

    Η συνέχεια και το τέλος στο θέμα "Νύχτες Πρεμιέρας 2009: Τα βραβεία"

  17. verbal said

    Αν και η κα Δαμανάκη δεν έλαχε να αναλάβει στη νέα κυβέρνηση, το ρόλο που κρατούσε στη σκιώδη του Γιώργου Παπανδρέου, οι θέσεις που εξέφρασε ως εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, εξακολουθούν, υποθέτω, να ισχύουν και σίγουρα να έχουν το ενδιαφέρον τους, που είναι και πιο επίκαιρο ακόμη σήμερα, που ανακοινώθηκαν τα ονόματα του κου Γερουλάνου και της κας Γκερέκου ως επι κεφαλής του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.

    Πέρα από τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ, όπως παρουσιάστηκαν >στο πολιτικό debate των Νυχτών Πρεμιέρας για το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου, εντύπωση είχε προκαλέσει και η εκεί δήλωση της κας Δαμανάκη για το ότι πρέπει όλες οι αιτήσεις νέων για χρηματοδότηση για πρώτες ταινίες, να εγκρίνονται ανεξαιρέτως (πέραν ταινιών πορνογραφικού περιοεχομένου, εθνικιστικού κλπ), ενώ εύλογη ήταν κι η θέση της σχετικά με το εμπάργκο του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης από τους Κινηματογραφιστές στην Ομίχλη, το οποίο χαρακτήρισε αποτέλεσμα κακής πολιτικής, που έφερε το Φεστιβάλ θα πληρώνει τα σπασμένα, προσθέτοντας ότι κανείς υπουργός δεν μπορεί να πιέσει ούτε το Φεστιβάλ, ούτε τους Έλληνες σκηνοθέτες να κινηθούν προς τη μία, ή την άλλη κατεύθυνση, και το μόνο που έχει να κάνει η όποια κυβέρνηση, είναι να φέρει στη Βουλή ένα σωστό νομοσχέδιο.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.