Written by
cheaptalk
in
Trailers
Beastly (2010): Trailer λαμπυρίζοντος λυκόφωτος
Δες/Κρύψε το teaser

Το δρόμο του όσο χειρότερα τόσο καλύτερα που έδειξε το New Moon (2009) φιλοδοξεί θεωρητικά να τον ακολουθήσει η μισή παραγωγή του Hollywood πια, όμως η ιστορία του Twilight franchise είχε ήδη δείξει πως τα μεγάλα studio (που το προσπέρασαν) δεν είχαν το ψυχρό ένστικτο που απαιτούνταν για να σοδομίσουν τόσα εκατομμύρια τσιριάρες αμοιβάδες ανά τον πλανήτη. Έτσι φυσιολογικά, επίσημα από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, πρώτος ακόλουθος της Summit έχει αυτοχριστεί άλλη ανεξάρτητη, η CBS Films, με το Beastly (2010), ένα φιλμ περήφανο αντίγραφο το οποίο προβάλλει από τα ξημερώματα το trailer του στο Twilight TV, λίγες μέρες πριν το τελικό (trailer) του Twilight Saga: Eclipse (2010) ξεκινήσει τις δικές του προβολές από την Oprah.
H CBS Films μπορεί να είναι πρωτάρα σαν εταιρεία αλλά έχει προφανώς μεγάλη μαμά, και η παραγωγή είχε $20 εκατομμύρια για ξόδεμα, τα περισσότερα από τα οποία μάλλον θα πάνε στο σμπρώξιμο, αφού η Summit έχει αποδείξει (πέρα απ' όλα τ' άλλα και) ότι μπορείς να πουλάς φύκια για μεταξωτές μπλοκμπαστεριές στο συγκεκριμένο κοινό. Πιο χαρακτηριστικά των προθέσεων στα έξοδα, η Vanessa Hudgens και ο Alex Pettyfer "έτυχε" να "κερδίσουν" ταυτόχρονα τα φετινά Stars of Tomorrow, σε μια ShoWest που έτρεχε υπό προσωρινή και for profit ιδιοκτησία πριν γίνει CinemaCon από το 2011. Εκτός από το να προσθέτει λάμψη στους πρωταγωνιστές της όμως, η προώθηση φροντίζει και να πακετάρει το προϊόν της πιπιλώντας όρους όπως "υπερ-μοντέρνα επαναφήγηση" στις συνόψεις και "μαγικός ρεαλισμός" στις συνεντεύξεις, έχοντας διακρίνει πόσο περίγελως γίνονταν και γίνονται οι twihards προσπαθώντας μόνοι τους (χωρίς καθοδήγηση) να πείσουν τους υπόλοιπους για την.. αξία των ταινιών και των βιβλίων με σήμα το χουφτωμένο μήλο. Στο ίδιο κλίμα, ακόμα και η μεταφερόμενη νουβέλα της Alex Flinn φέρεται να έχει επηρρεαστεί από τη Belle et la Bête (1946) του Jean Cocteau, πράγμα το οποίο είναι μεν ψιλο-αλήθεια (αφού η Flinn έψαξε οποιονδήποτε ασχολήθηκε με την Ωραία και το Τέρας στους αιώνες) αλλά και στο χαρτί η βασικότερη επιρροή ήταν φυσικά οι πωλήσεις των πονημάτων της Stephanie Meyer. Όλο αυτό το πανηγύρι υποκρισίας το οπτικοποιεί το trailer, το.. διαστημικό λύκειο στο οποίο πάει ο ξανθός κοιλιακός Τέρας εξηγεί άριστα τι σημαίνει υπερ-μοντέρνος μυθιστορηματικός μαγικός ρεαλισμός για πυροβολημένες, από κει και πέρα όλες οι σκηνές το μόνο που έχουν στο νου τους είναι να φωτίζονται από το σωστό Λυκόφως. Σε περίπτωση που είχες καμιά ανησυχία, η "παραμόρφωση" του Pettyfer αποκαλύπτεται ολοκληρωτικά να έχει βγει από τα υγρά όνειρα χοντρής γκοθούς φυσικά, ενώ όλες οι αντιπάθειες για τη Slutgens (όπως την ανεβοκατεβάζουν οι αμέτρητες που αισθάνονται ότι τις είχε παρατήσει ο Zac Efron για χάρη της) μάλλον θα ξεχαστούν τόσο εύκολα όσο και αντιδράσεις των φαν του βιβλίου μετά τις παρεμβάσεις της Flinn. Με την ίδια ευκολία πάντως, μπορείς να προβλέψεις και μέλλον συγκριτικά φτωχού συγγενή για το όλο εγχείρημα.

H CBS Films μπορεί να είναι πρωτάρα σαν εταιρεία αλλά έχει προφανώς μεγάλη μαμά, και η παραγωγή είχε $20 εκατομμύρια για ξόδεμα, τα περισσότερα από τα οποία μάλλον θα πάνε στο σμπρώξιμο, αφού η Summit έχει αποδείξει (πέρα απ' όλα τ' άλλα και) ότι μπορείς να πουλάς φύκια για μεταξωτές μπλοκμπαστεριές στο συγκεκριμένο κοινό. Πιο χαρακτηριστικά των προθέσεων στα έξοδα, η Vanessa Hudgens και ο Alex Pettyfer "έτυχε" να "κερδίσουν" ταυτόχρονα τα φετινά Stars of Tomorrow, σε μια ShoWest που έτρεχε υπό προσωρινή και for profit ιδιοκτησία πριν γίνει CinemaCon από το 2011. Εκτός από το να προσθέτει λάμψη στους πρωταγωνιστές της όμως, η προώθηση φροντίζει και να πακετάρει το προϊόν της πιπιλώντας όρους όπως "υπερ-μοντέρνα επαναφήγηση" στις συνόψεις και "μαγικός ρεαλισμός" στις συνεντεύξεις, έχοντας διακρίνει πόσο περίγελως γίνονταν και γίνονται οι twihards προσπαθώντας μόνοι τους (χωρίς καθοδήγηση) να πείσουν τους υπόλοιπους για την.. αξία των ταινιών και των βιβλίων με σήμα το χουφτωμένο μήλο. Στο ίδιο κλίμα, ακόμα και η μεταφερόμενη νουβέλα της Alex Flinn φέρεται να έχει επηρρεαστεί από τη Belle et la Bête (1946) του Jean Cocteau, πράγμα το οποίο είναι μεν ψιλο-αλήθεια (αφού η Flinn έψαξε οποιονδήποτε ασχολήθηκε με την Ωραία και το Τέρας στους αιώνες) αλλά και στο χαρτί η βασικότερη επιρροή ήταν φυσικά οι πωλήσεις των πονημάτων της Stephanie Meyer. Όλο αυτό το πανηγύρι υποκρισίας το οπτικοποιεί το trailer, το.. διαστημικό λύκειο στο οποίο πάει ο ξανθός κοιλιακός Τέρας εξηγεί άριστα τι σημαίνει υπερ-μοντέρνος μυθιστορηματικός μαγικός ρεαλισμός για πυροβολημένες, από κει και πέρα όλες οι σκηνές το μόνο που έχουν στο νου τους είναι να φωτίζονται από το σωστό Λυκόφως. Σε περίπτωση που είχες καμιά ανησυχία, η "παραμόρφωση" του Pettyfer αποκαλύπτεται ολοκληρωτικά να έχει βγει από τα υγρά όνειρα χοντρής γκοθούς φυσικά, ενώ όλες οι αντιπάθειες για τη Slutgens (όπως την ανεβοκατεβάζουν οι αμέτρητες που αισθάνονται ότι τις είχε παρατήσει ο Zac Efron για χάρη της) μάλλον θα ξεχαστούν τόσο εύκολα όσο και αντιδράσεις των φαν του βιβλίου μετά τις παρεμβάσεις της Flinn. Με την ίδια ευκολία πάντως, μπορείς να προβλέψεις και μέλλον συγκριτικά φτωχού συγγενή για το όλο εγχείρημα.

Previously on Movies for the Masses: Grown Ups (2010): Μεγάλο trailer
Written by
verbal
in
Interviews
Gainsbourg (Vie héroïque) (2010): Joann Sfar interview

Ένας απ’ τους σπουδαιότερους κομίστες του Νέου Κύματος των γαλλικών κόμικ, ο Joann Sfar μπήκε στον χώρο των χρωματιστών ιστοριών το 1994, για να λανσάρει τέσσερα χρόνια αργότερα, το saga του Donjon, μια σειρά ιστοριών που, κανιβαλίζοντας την κουλτούρα της ξιφομαγείας και του σύμπαντος των RPG τύπου Dungeons and Dragons, έχτισε ένα σώμα fans αρκετά τεράστιο για να στηρίξει το πλήθος των spin-offs που ακολούθησαν, και να ανεβάσει τον Sfar στην αφρόκρεμα των φερέλπιδων ταλέντων της γενιάς του. To Donjon τού έφερε και τα πρώτα του βραβεία στο Festival International de la Bande Dessinée d'Angoulême, το μεγαλύτερο φεστιβάλ της 9ης τέχνης στην Ευρώπη, φεστιβάλ που δεν σταμάτησε να τον τιμά με βραβεία και υποψηφιότητες κάθε χρόνο για την επόμενη οκταετία, οκταετία στην οποία ο Sfar ακόνισε την αφηγηματική τέχνη και τεχνική, βάζοντας την υπογραφή του σε καμιά δεκαριά ακόμη τίτλους και διαμορφώνοντας μια νέα αντίληψη της για το μέσο και τις δυνατότητές του, τόσο στη χώρα του, όσο και στις μπόλικες τριγύρω που τον μετέφρασαν.
Όμως, ο λόγος που είχε φέρει τον 38χρονο Γάλλο από τη Νίκαια στο Παρίσι εξ αρχής, ήταν ο Serge Gainsbourg, αυτή η τεράστια προσωπικότητα-σύμβολο της παριζιάνικης κουλτούρας, την οποία ο Sfar θαύμαζε τόσο, που θεωρούσε ίνδαλμα, μέντορα και μούσα και ήθελε να συναντήσει για να δει μήπως ήταν και αδερφή ψυχή. Ένα μήνα μετά την άφιξή του στο Παρίσι, ο Gainsbourg πέθανε, όμως η ζωή του συνέχισε να εμπνέει τον Sfar, τόσο που το πάθος του τον ώθησε να βρει την ουσία αυτής της ζωής, τον παλμό της καρδιάς και τη μεθυστική αίγλη αυτής της κακομούτσουνης θρυλικής φυσιογνωμίας και να την φυλακίσει σε μια χρονοκάψουλα, προς γνώση και συμμόρφωση. Δεν ήταν τυχαίο που η βιογραφία του Gainsbourg έγινε η πρώτη του ευκαιρία να περάσει στο χώρο της κινηματογραφικής εικονοπλασίας, και «υπάρχουν δυο τρόποι να κάνεις μια βιογραφία», λέει. «Ο ένας είναι να κάνεις την έρευνα, κι ο άλλος είναι ν’ ακούσεις τον τύπο κι αυτό που ήθελα να κάνω ήταν ν’ ακούσω τον τύπο. Με ενδιέφεραν περισσότερο τα ψέμματα που είχε να αφηγηθεί, παρά οι αλήθειες που κρύβονταν από πίσω». Γιατί, άλλωστε, η μεγάλη οθόνη δεν είναι μόνο εκεί για να αντικατοπτρίζει αυτό που ξέρεις ότι είναι η ζωή, αλλά καμιά φορά, ν' απλώνει πάνω της κι αυτό που θα 'θελες να είναι. Αυτό που θέλεις να θυμάσαι.
Όμως, ο λόγος που είχε φέρει τον 38χρονο Γάλλο από τη Νίκαια στο Παρίσι εξ αρχής, ήταν ο Serge Gainsbourg, αυτή η τεράστια προσωπικότητα-σύμβολο της παριζιάνικης κουλτούρας, την οποία ο Sfar θαύμαζε τόσο, που θεωρούσε ίνδαλμα, μέντορα και μούσα και ήθελε να συναντήσει για να δει μήπως ήταν και αδερφή ψυχή. Ένα μήνα μετά την άφιξή του στο Παρίσι, ο Gainsbourg πέθανε, όμως η ζωή του συνέχισε να εμπνέει τον Sfar, τόσο που το πάθος του τον ώθησε να βρει την ουσία αυτής της ζωής, τον παλμό της καρδιάς και τη μεθυστική αίγλη αυτής της κακομούτσουνης θρυλικής φυσιογνωμίας και να την φυλακίσει σε μια χρονοκάψουλα, προς γνώση και συμμόρφωση. Δεν ήταν τυχαίο που η βιογραφία του Gainsbourg έγινε η πρώτη του ευκαιρία να περάσει στο χώρο της κινηματογραφικής εικονοπλασίας, και «υπάρχουν δυο τρόποι να κάνεις μια βιογραφία», λέει. «Ο ένας είναι να κάνεις την έρευνα, κι ο άλλος είναι ν’ ακούσεις τον τύπο κι αυτό που ήθελα να κάνω ήταν ν’ ακούσω τον τύπο. Με ενδιέφεραν περισσότερο τα ψέμματα που είχε να αφηγηθεί, παρά οι αλήθειες που κρύβονταν από πίσω». Γιατί, άλλωστε, η μεγάλη οθόνη δεν είναι μόνο εκεί για να αντικατοπτρίζει αυτό που ξέρεις ότι είναι η ζωή, αλλά καμιά φορά, ν' απλώνει πάνω της κι αυτό που θα 'θελες να είναι. Αυτό που θέλεις να θυμάσαι.
Previously on Movies for the Masses: 4 Μαύρα Κοστούμια (2010): Συνέντευξη Ρένου Χαραλαμπίδη
Kyonyū Dragon: BIG TITS ZOMBIE in 3D!!!
Η χρυσή εποχή του exploitation δε τελείωσε ακριβώς ποτέ στην Ιαπωνία, όπως θυμίζει το.. κατα-εξαχρειωμένο trailer του Kyonyū Dragon: Onsen Zombies vs. Stripper-5 (2010) που ανέβασε τα ξημερώματα σε παγκόσμια πρώτη ο Todd στο Twitch.
Kyonyū Dragon ή Big Tits Dragon είναι ο τίτλος ενός manga του Rei Mikamoto (αρκετά γνωστού για να έχει κυκλοφορήσει δουλειά του και η Dark Horse στην Αμερική) με θέμα στριπτιτζούδες που προσπαθούν να σταματήσουν ακόμα μια επιδρομή ζόμπι, και η ταινία το μεταφέρει πιστά όπως καταλαβαίνεις από.. τον τίτλο της, με εξαίρεση βέβαια το μέγεθος των βυζιών που περιορίζονται σε αυτά της Sora Aoi. Η 26χρονη Γιαπωνέζα μπορεί να είναι τεράστια από άποψη φήμης στη χώρα της, και να είχε φάει και μια ζωή στη πορνοβιομηχανία όπου έπαιζε όντως στη κατηγορία big boobs, αλλά πια απέχει τάξεις μεγέθους από το.. μέγεθος της Fuko ας πούμε, και η φήμη της στον μη ασιατικό κόσμο των ανώμαλων οργίων δε συγκρίνεται με αυτή της Hitomi Tanaka (που είχε κάνει τον πλανήτη να εκσπερματώνει όταν πέρασε στο hardcore). Έτσι η παραγωγή όπως καταλαβαίνεις έχει ενδιαφέρον ολοκληρωτικά μόνο απω-ανατολικά, παρά τις φιλότιμες και χαβαλετζίδικες (ακόμα και στα δελτία τύπου) engrish προσπάθειες να μαζέψει δημοσιότητα. Άλλωστε και εντός έδρας δε φαίνεται ότι θα παίξει και πολύ μακρύτερα από το Cinemart Roppongi του Τόκιο όπου ανοίγει τον επόμενο μήνα, με το DVD να έχει ήδη αναγγελθεί για τον Αύγουστο. Αμφίβολο είναι ακόμα και αν τα grindhouse-y φίλτρα στο trailer εξυπηρετούν κανένα σκοπό πέρα από το να.. φτιάξουν ατμόσφαιρα, αφού είναι απίθανο να μπορούν να συνυπάρξουν με το 3D που κι αυτό μάλλον του φτηνιάρικου (i.e. αναγλυφικού) είδους θα είναι. Ο Takao Nakano έχει είκοσι χρόνια ιστορία στο j-sploitation, και σα σεναριογράφος και σα σκηνοθέτης, και το βιογραφικό του λέει ότι ξεκίνησε με το Nyotai Uzumaki Chitai / Spiral Zone (1992) που βραβεύτηκε στο Trash Festival της Λίλης, προτού διοργανώσει και τις "πρώτες επιδείξεις γυναικείου σούμο" το '95 στο Παρίσι.

Kyonyū Dragon ή Big Tits Dragon είναι ο τίτλος ενός manga του Rei Mikamoto (αρκετά γνωστού για να έχει κυκλοφορήσει δουλειά του και η Dark Horse στην Αμερική) με θέμα στριπτιτζούδες που προσπαθούν να σταματήσουν ακόμα μια επιδρομή ζόμπι, και η ταινία το μεταφέρει πιστά όπως καταλαβαίνεις από.. τον τίτλο της, με εξαίρεση βέβαια το μέγεθος των βυζιών που περιορίζονται σε αυτά της Sora Aoi. Η 26χρονη Γιαπωνέζα μπορεί να είναι τεράστια από άποψη φήμης στη χώρα της, και να είχε φάει και μια ζωή στη πορνοβιομηχανία όπου έπαιζε όντως στη κατηγορία big boobs, αλλά πια απέχει τάξεις μεγέθους από το.. μέγεθος της Fuko ας πούμε, και η φήμη της στον μη ασιατικό κόσμο των ανώμαλων οργίων δε συγκρίνεται με αυτή της Hitomi Tanaka (που είχε κάνει τον πλανήτη να εκσπερματώνει όταν πέρασε στο hardcore). Έτσι η παραγωγή όπως καταλαβαίνεις έχει ενδιαφέρον ολοκληρωτικά μόνο απω-ανατολικά, παρά τις φιλότιμες και χαβαλετζίδικες (ακόμα και στα δελτία τύπου) engrish προσπάθειες να μαζέψει δημοσιότητα. Άλλωστε και εντός έδρας δε φαίνεται ότι θα παίξει και πολύ μακρύτερα από το Cinemart Roppongi του Τόκιο όπου ανοίγει τον επόμενο μήνα, με το DVD να έχει ήδη αναγγελθεί για τον Αύγουστο. Αμφίβολο είναι ακόμα και αν τα grindhouse-y φίλτρα στο trailer εξυπηρετούν κανένα σκοπό πέρα από το να.. φτιάξουν ατμόσφαιρα, αφού είναι απίθανο να μπορούν να συνυπάρξουν με το 3D που κι αυτό μάλλον του φτηνιάρικου (i.e. αναγλυφικού) είδους θα είναι. Ο Takao Nakano έχει είκοσι χρόνια ιστορία στο j-sploitation, και σα σεναριογράφος και σα σκηνοθέτης, και το βιογραφικό του λέει ότι ξεκίνησε με το Nyotai Uzumaki Chitai / Spiral Zone (1992) που βραβεύτηκε στο Trash Festival της Λίλης, προτού διοργανώσει και τις "πρώτες επιδείξεις γυναικείου σούμο" το '95 στο Παρίσι.

Previously on Movies for the Masses: Birdemic: Shock and Terror στη Κινηματογραφική Ιστορία
Written by
cheaptalk
in
Trailers
Grown Ups (2010): Μεγάλο trailer
Δες/Κρύψε το teaser
Ο Adam Sandler συνεχίζει φέτος το καλοκαίρι την επανασυνεργασία του με τον Dennis Dugan, μετά το περσινό διάλειμμα για τους Funny People (2009) του Judd Apatow, και από τη Παρασκευή, στις αμερικάνικες αίθουσες και στο Trailer Park του MySpace, παίζει ο προάγγελος των Grown Ups (2010), βγάζοντας τη παραγωγή από τη χειμερία νάρκη στην οποία είχε πέσει από το Νοέμβρη που κυκλοφόρησε το teaser με τα πρώτα αστεία για μικρά και μεγάλα παιδιά.
Η συνεργασία του Sandler με τον Doogan, σε I Now Pronounce You Chuck and Larry (2007) και You Don't Mess with the Zohan (2008), είχε σηματοδοτήσει και την επιστροφή στα 90s του αγαπημένου μεγάλου χαζοπιτσιρίκου της Αμερικής, άμα θυμάσαι. Και αυτή η επιστροφή ολοκληρώνεται.. θριαμβευτικά τώρα, όπως βλέπεις, με όλους τους κολλητούς από το SNL δυο δεκαετίες πριν, κολλητοί που συνεχίζονται ακόμα και πίσω από τη κάμερα, στο σενάριο που συνυπογράφει ο Fred Wolf. Odd man out είναι βέβαια ο Kevin James που προφανώς πήρε τη θέση του Chris Farley, αφού ο τελευταίος μπορεί να είναι μακαρίτης από το '97 αλλά ο Sandler φαίνεται να είχε στο μυαλό του την ιστορία από ακόμα νωρίτερα. Η ιστορία δε μοιάζει βέβαια και πολύ ιδιαίτερη, υλικό για σκετσάκι παρωδίας του Big Chill (1983) το πολύ, και η προώθηση δεν ενδιαφέρεται να διασκεδάσει καμιά ανησυχία σου προσθέτοντας καμιά.. δραματική ένταση ανάμεσα στους χαρακτήρες στις καινούριες σκηνές του trailer. Από τα λίγα που ενδιαφέρεται να προσθέσει το trailer, τη Salma Hayek στο βιβλίο με τις φωτογραφίες (σε περίπτωση που νόμιζες ότι μόνο η Maria Bello έχει βυζιά στη ταινία) και το ομαδικό κατούρημα στη πισίνα, καταλαβαίνεις ότι η Sony/Columbia είναι σίγουρη πως έχει χτυπήσει φλέβα μεϊνστριμιάς και απλά περιμένει τον Ιούνιο για να αντλήσει δολάρια, γεγονός που επιβεβαιώνουν τόσο οι θετικές δοκιμαστικές προβολές το φθινόπωρο όσο και το ότι δε (φαίνεται να) συνεχίστηκαν. Η εμπιστοσύνη του στούντιο στη παραγωγή είχε φανεί από ακόμα νωρίτερα, από τον Ιούλιο του 2009, όταν και τη μετακίνησε στη μπλοκμπαστερική περίοδο αντί για τον Μάρτιο του αρχικού σχεδιασμού, κάνα μήνα πριν ολοκληρωθούν καν τα γυρίσματα.

Η συνεργασία του Sandler με τον Doogan, σε I Now Pronounce You Chuck and Larry (2007) και You Don't Mess with the Zohan (2008), είχε σηματοδοτήσει και την επιστροφή στα 90s του αγαπημένου μεγάλου χαζοπιτσιρίκου της Αμερικής, άμα θυμάσαι. Και αυτή η επιστροφή ολοκληρώνεται.. θριαμβευτικά τώρα, όπως βλέπεις, με όλους τους κολλητούς από το SNL δυο δεκαετίες πριν, κολλητοί που συνεχίζονται ακόμα και πίσω από τη κάμερα, στο σενάριο που συνυπογράφει ο Fred Wolf. Odd man out είναι βέβαια ο Kevin James που προφανώς πήρε τη θέση του Chris Farley, αφού ο τελευταίος μπορεί να είναι μακαρίτης από το '97 αλλά ο Sandler φαίνεται να είχε στο μυαλό του την ιστορία από ακόμα νωρίτερα. Η ιστορία δε μοιάζει βέβαια και πολύ ιδιαίτερη, υλικό για σκετσάκι παρωδίας του Big Chill (1983) το πολύ, και η προώθηση δεν ενδιαφέρεται να διασκεδάσει καμιά ανησυχία σου προσθέτοντας καμιά.. δραματική ένταση ανάμεσα στους χαρακτήρες στις καινούριες σκηνές του trailer. Από τα λίγα που ενδιαφέρεται να προσθέσει το trailer, τη Salma Hayek στο βιβλίο με τις φωτογραφίες (σε περίπτωση που νόμιζες ότι μόνο η Maria Bello έχει βυζιά στη ταινία) και το ομαδικό κατούρημα στη πισίνα, καταλαβαίνεις ότι η Sony/Columbia είναι σίγουρη πως έχει χτυπήσει φλέβα μεϊνστριμιάς και απλά περιμένει τον Ιούνιο για να αντλήσει δολάρια, γεγονός που επιβεβαιώνουν τόσο οι θετικές δοκιμαστικές προβολές το φθινόπωρο όσο και το ότι δε (φαίνεται να) συνεχίστηκαν. Η εμπιστοσύνη του στούντιο στη παραγωγή είχε φανεί από ακόμα νωρίτερα, από τον Ιούλιο του 2009, όταν και τη μετακίνησε στη μπλοκμπαστερική περίοδο αντί για τον Μάρτιο του αρχικού σχεδιασμού, κάνα μήνα πριν ολοκληρωθούν καν τα γυρίσματα.

Previously on Movies for the Masses: Get him to the Greek (2010): Red band trailer
Written by
verbal
in
Features
Κάνες 2010: Το επίσημο πρόγραμμα
Μια βδομάδα νωρίτερα απ’ ό,τι συνήθως, ξεδιπλώθηκε χθες το μεσημέρι στο Tony Grand του Παρισιού, το σχεδόν πλήρες line-up της 63ης έκδοσης του με διαφορά πιο μουράτου φεστιβάλ του κινηματογραφικού πλανήτη, βιασύνη που μπορείς να εξηγήσεις είτε γιατί το πρόγραμμα διαφαίνεται ασυνήθιστα βαρύ για τα γκλαμουράτα στάνταρ που έχει θέσει τελευταία η διοργάνωση, είτε για να ξεπεράσουν τα χειρότερα απ’ το μποϋκοτάζ της ανακοίνωσης απ’ τα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία (Reuters, AFP, AP και Getty Images) που κατάφερε να κλειδώσει έξω απ’ τα κόκκινα χαλιά της Croisette η συμφωνία αποκλειστικοτήτων του Canal+ και της Orange, είτε γιατί τα media, στην εποχή των ADSL ταχυτήτων, χρειάζονται «περισσότερο χρόνο να αντιδράσουν, να διαδώσουν την πληροφορία και να χτίσουν τον ενθουσιασμό», όπως εξήγησε ο Terry Frémaux. Ή ως συνδυασμός και των τριών, βέβαια.Το σίγουρο είναι ότι, με τους 16 τίτλους στο διαγωνιστικό (έναντι των 20 περσινών) να έχουν ως κράχτες, ταινίες όπως το Biutiful το Alejandro Gonzales Innaritu, το Copie Conforme του Abbas Kiarostami, το Another Year του Mike Leigh και το Utomlyonnye Solntsem 2 του Nikita Mikhalkov και με το Fair Game του Doug Liman, εκτός από μόνη αμερικάνικη συμμετοχή, να είναι και η μόνη που μπορεί να φωτίσει τα χαλιά με φωτογραφικά φλάς (χάρη στη Naomi Watts και τον Sean Penn), τα φαρμακεία των Κανών μάλλον έχουν αρχίσει να στοκάρουν παυσίπονα για σαγόνια κλειδωμένα απ’ τα χασμουρητά, ενώ όσοι ψάχνουν αστρικές συμμετοχές, αρκούνται για την ώρα μονάχα στον Sir Ridley Scott που θα ανοίξει το φεστιβάλ με τον καινούριο του Robin Hood και τις εκτός συναγωνισμού προβολές των Wall Street - Money Never Sleeps του Oliver Stone και You Will Meet a Tall Dark Stranger του Woody Allen (που αρνήθηκε την πρόσκληση να διαγωνιστεί για κάποιο βραβείο), ελπίζοντας παράλληλα να εντοπίσουν πολυαναμενόμενους τίτλους όπως το Inception του Christopher Nolan, το Black Swan του Darren Arronofsky, το Hereafter του Clint Eastwood, το The Rum Diary (που θα έφερνε τον Johnny Depp να κάνει ντουέτο με τον φετινό πρόεδρο της επιτροπής Tim Burton), ή το Tree of Life του Terrence Mallick (που κι ο ίδιος είναι αμφίβολο να ξέρει αν έχει ολοκληρώσει), στα έξι ακόμη φιλμ που μένει να ανακοινωθούν. Ο Frémaux ημιαπολογήθηκε πάντως, εξηγώντας ότι η περσινή κρίση, χτύπησε τις Κάνες φέτος κι οι επιλογές του ήταν περιορισμένες, όμως το τμήμα του Un Certain Regard, που πέρσι κέρδισε τις εντυπώσεις ως πιο δυναμικό κι ανταγωνιστικό απ’ το κεντρικό διαγωνιστικό, φέτος μάλλον προβλέπεται να επιβεβαιώσει τον τίτλο, κι όλοι κοιτούν με ενδιαφέρον τόσο το Chatroom του Hideo Nakata και το Film Socialisme του Jean Luc Godard, όσο και τον 21χρονο Xavier Dolan που ενθουσίασε πέρσι (στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών) με το J'ai tué ma mère (2009) κι επιστρέφει φέτος με το Les Amours Imaginaires, αλλά και τον Manouel de Oliveira που έρχεται με το O Estranho Caso de Angélica για να δείξει ότι επιμένει να κάνει ταινίες έχοντας ήδη κλείσει τα 101 έτη ζωής. Συναπτά. Χωρίς μετενσάρκωση.
Στους έξι τίτλους που αναμένεται να ανακοινωθούν, είναι μάλλον αστρονομικές οι πιθανότητες να εμφανιστεί κανένας ελληνικός, όμως τόσο το Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, όσο και η Εβδομάδα Κριτικής, θα κρατήσουν τα χαρτιά τους κλειστά μέχρι τη Δευτέρα, οπότε μέχρι τότε μπορείς να ελπίζεις να ακούσεις τίποτα σε Μαχαιροβγάλτη του Γιάννη Οικονομίδη, σε Χώρα Προέλευσης του Σύλλα Τζουμέρκα, ή κι εκείνο το πολύ φιλόδοξο Forget me Not του Γιάννη Φάγκρα. Το ίδιο, άλλωστε, ελπίζουν κι οι δημιουργοί τους.
Δες/Κρύψε το επίσημο πρόγραμμα
IN COMPETITION:
“Tournee”, Mathieu Amalric
“Des Hommes et des Dieux”, Xavier Beauvois
”Biutiful”, Alejandro Gonzales Innaritu
”Hors la loi” Rachid Bouchareb
“Un Homme Qui Crie”, Mahamat-Saleh Haroun
“Housemaid”, Im Sangsoo
”Copie Conforme”, Abbas Kiarostami
”Outrage”, Takeshi Kitano
”Poetry”, Lee Chang-dong
”Another Year”, Mike Leigh
”Fair Game”, Doug Liman
“You, My Joy”, Sergei Loznitsa
“La Nostra Vita”, Daniele Luchetti
“Utomlyonnye Solntsem 2”, Nikita Mikhalkov
”La Princesse de Montpensier”, Bertrand Tavernier
”Loong Boonmee Raleuk Chaat”, Apichatpong Weerasethakul
OUT OF COMPETITION:
“Robin Hood,” Ridley Scott (opening night film)
“You Will Meet A Tall Dark Stranger,” Woody Allen
“Tamara Drewe,” Stephen Frears
“Wall Street - Money Never Sleeps,” Oliver Stone
MIDNIGHT SCREENINGS:
“Kaboom,” Gregg Araki
“L’Autre Monde,” Gilles Marchand
SPECIAL SCREENINGS:
“Inside Job,” Charles Ferguson
“Over Your Cities Grass Will Grow,” Sophie Fiennes
“Nostalgia de la Luz,” Patricio Guzman
“Draquila - L’Italia Che Trema,” Sabina Guzzanti
“Chantrapas,” Otar Iosseliani
“Abel,” Diego Luna
UN CERTAIN REGARD:
“Blue Valentine” Derek Cianfrance
“O Estranho Caso de Angelica”, Manouel de Oliveira
“Les Amours Imaginaires,” Xavier Dolan
“Los Labios,” Ivan Fund and Santiago Loza
“Simon Werner a Disparu…”, Fabrice Gobert
“Film Socialisme,” Jean-Luc Godard
“Unter Dir Die Stadt”, Christoph Hochhausler
“Rebecca H. (Return to the Dogs),” Lodge Kerrigan
“Pal Adrienn,” Agnes Kocsis
“Udaan,” Vikramaditya Motwane
“Marti Dupa Craciun”, Radu Muntean
“Chatroom,” Hideo Nakata
“Aurora,” Cristi Puiu
“Ha Ha Ha,” Hong Sangsoo
“Life Above All,” Oliver Schmitz
“Octubre,” Daniel Vega
“R U There,” David Verbeek
“Rizhao Chongqing”, Xiaoshuai Wang
Previously on Movies for the Masses: Φεστιβάλ Γαλλόφωνου 2010: Το πρόγραμμα
Written by
cheaptalk
in
Reviews
The Crazies (2010)
Παράνοια
Σκηνοθεσία: Breck Eisner
Σενάριο: Scott Kosar, Ray Wright, George A. Romero (1973)
Παίζουν: Timothy Olyphant, Radha Mitchell, Joe Anderson
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.40/ 01.00
VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30
VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΙΘΟΥΣΑ 13
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 17.30/ 19.45/ 22.00/ 00.15. Σάβ., Κυρ. & 13.00
VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΙΘΟΥΣΑ 16
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.45/ 01.00
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 20.50/ 23.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.30/ 23.50. Σάβ., Κυρ. & 12.15
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.00/ 22.10/ 00.20
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 21.45/ 23.45
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 18.00/ 20.15/ 22.30/ 00.45. Παρ., Σάβ. 18.00/ 20.15/ 22.45/ 01.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 21.15/ 23.30. Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. & 19.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 22.10/ 00.20. Πέμ.-Τρ. & 20.00
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.00/ 01.10
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Ζησιμοπούλου 7 & Α. Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230, 2108983238.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00
Σκηνοθεσία: Breck Eisner
Σενάριο: Scott Kosar, Ray Wright, George A. Romero (1973)
Παίζουν: Timothy Olyphant, Radha Mitchell, Joe Anderson
Δες/Κρύψε το trailer
Σε κωμόπολη της Iowa, οι κάτοικοι αρχίζουν να αντιδρούν αργά στα υπόλοιπα ερεθίσματα και γρήγορα στη θέα λαρυγγιών για φάγωμα.
Σε πλήρη αντίθεση με το Last House on the Left (2009) όπου το πρωτότυπο ήταν μυθικό αλλά ουσιαστικά γελοίο, οι Crazies (2010) του εικοστού πρώτου αιώνα έχουν να διαχειριστούν μια κληρονομιά υπόγεια αλλά εξαιρετικά διαπεραστική στις δεκαετίες που πέρασαν, μια σύλληψη διαχρονική και κοινωνικά φορτισμένη, αρκετές σκηνές ιδιοφυείς και αυθεντικά ενοχλητικές (ειδικά με γιαγιάδες και κοριτσάκια), μια ταινία του '73 που παρότι είχε την υπογραφή του George Romero χρειάστηκε να περάσουν καμιά τριανταριά χρόνια και να έρθουν οι 28 Days Later... (2002) του Danny Boyle για να αρχίσουμε να την εκτιμάμε πραγματικά. Σε όλα τα naughties στη συνέχεια όμως, είτε σαν ευθεία αναφορά όπως στο Signal (2007) είτε σαν έμμεση, η πρώτη εκδοχή πέρασε από αμέτρητες άτυπες αναδημιουργίες, και η επίσημη (ανα-δημιουργία), μάλλον σοφά αλλά σίγουρα αμφισβητήσιμα, προτιμάει να μην υπερθεματίσει αλλά να κάνει κάπως το Μεγαλέξαντρο: η διασκευή του Scott Kosar κόβει ότι ξεφεύγει από μια απλή Stephen King-ική ιστορία λιγομίλητων επαρχιωτών που επιβιώνουν σε αποκαλυπτικό χαμό, κρατώντας για να συνοψίζουν τον εφιάλτη θεσμών του Romero μόνο κάτι fuck you που φτύνουν οι ήρωες προτού γίνουν φλαμπέ. Ο Kosar ταξιδεύει φυσικά την ολοένα και μικρότερη ηρωική του ομάδα από ανθρωποφαγικό set piece σε ανθρωποφαγικότερο, το καστ (με πρώτο τον Timothy Olyphant σε μια ακόμα επαγγελματική ερμηνεία) έχει όχι μόνο το σωστό τόνο αλλά και το σωστότερο βλέμμα σε όλες τις ατάκες, και στη σκηνοθεσία ο Breck Eisner ανταποκρίνεται σχεδόν ιδανικά στη πρόκληση να ανεβάζει αντίστοιχα το δείκτη παράνοιας, μέχρι το 11 και παραπέρα (εκεί που πηδάει τον καρχαρία, ας πούμε). Ο Eisner φέρνει στο τρομοχώρο και μια σχετικά καινή ευρυγώνια αισθητική, κάπου ανάμεσα σε Boyle και Michael Bay, αποφεύγοντας το ολοένα και υπερβολικότερο στιλιζάρισμα των ριμέικ της Platinum Dunes, χρησιμοποιώντας τα κουνήματα και τις ψηλές κλειστροταχύτητες του Maxime Alexandre σε επιλεγμένα σημεία (όταν η δράση γίνεται κλειστοφοβική για παράδειγμα), και προσθέτοντας κυριολεκτικά (i.e. στη μουσική) νότες από τον Dr. Strangelove (1964). Παρολαυτά το οπλοστάσιό του εξαντλείται πριν το φιλμ του και, σε συνδυασμό με το ξεκαθάρισμα των σεναριακών προθέσεων (για straight story), σε πιάνει μια απάθεια στο τελευταίο τέταρτο που θα 'πρεπε προφανώς να είναι και το πιο αγχωτικό ή έστω σοκαριστικό.
Σε πλήρη αντίθεση με το Last House on the Left (2009) όπου το πρωτότυπο ήταν μυθικό αλλά ουσιαστικά γελοίο, οι Crazies (2010) του εικοστού πρώτου αιώνα έχουν να διαχειριστούν μια κληρονομιά υπόγεια αλλά εξαιρετικά διαπεραστική στις δεκαετίες που πέρασαν, μια σύλληψη διαχρονική και κοινωνικά φορτισμένη, αρκετές σκηνές ιδιοφυείς και αυθεντικά ενοχλητικές (ειδικά με γιαγιάδες και κοριτσάκια), μια ταινία του '73 που παρότι είχε την υπογραφή του George Romero χρειάστηκε να περάσουν καμιά τριανταριά χρόνια και να έρθουν οι 28 Days Later... (2002) του Danny Boyle για να αρχίσουμε να την εκτιμάμε πραγματικά. Σε όλα τα naughties στη συνέχεια όμως, είτε σαν ευθεία αναφορά όπως στο Signal (2007) είτε σαν έμμεση, η πρώτη εκδοχή πέρασε από αμέτρητες άτυπες αναδημιουργίες, και η επίσημη (ανα-δημιουργία), μάλλον σοφά αλλά σίγουρα αμφισβητήσιμα, προτιμάει να μην υπερθεματίσει αλλά να κάνει κάπως το Μεγαλέξαντρο: η διασκευή του Scott Kosar κόβει ότι ξεφεύγει από μια απλή Stephen King-ική ιστορία λιγομίλητων επαρχιωτών που επιβιώνουν σε αποκαλυπτικό χαμό, κρατώντας για να συνοψίζουν τον εφιάλτη θεσμών του Romero μόνο κάτι fuck you που φτύνουν οι ήρωες προτού γίνουν φλαμπέ. Ο Kosar ταξιδεύει φυσικά την ολοένα και μικρότερη ηρωική του ομάδα από ανθρωποφαγικό set piece σε ανθρωποφαγικότερο, το καστ (με πρώτο τον Timothy Olyphant σε μια ακόμα επαγγελματική ερμηνεία) έχει όχι μόνο το σωστό τόνο αλλά και το σωστότερο βλέμμα σε όλες τις ατάκες, και στη σκηνοθεσία ο Breck Eisner ανταποκρίνεται σχεδόν ιδανικά στη πρόκληση να ανεβάζει αντίστοιχα το δείκτη παράνοιας, μέχρι το 11 και παραπέρα (εκεί που πηδάει τον καρχαρία, ας πούμε). Ο Eisner φέρνει στο τρομοχώρο και μια σχετικά καινή ευρυγώνια αισθητική, κάπου ανάμεσα σε Boyle και Michael Bay, αποφεύγοντας το ολοένα και υπερβολικότερο στιλιζάρισμα των ριμέικ της Platinum Dunes, χρησιμοποιώντας τα κουνήματα και τις ψηλές κλειστροταχύτητες του Maxime Alexandre σε επιλεγμένα σημεία (όταν η δράση γίνεται κλειστοφοβική για παράδειγμα), και προσθέτοντας κυριολεκτικά (i.e. στη μουσική) νότες από τον Dr. Strangelove (1964). Παρολαυτά το οπλοστάσιό του εξαντλείται πριν το φιλμ του και, σε συνδυασμό με το ξεκαθάρισμα των σεναριακών προθέσεων (για straight story), σε πιάνει μια απάθεια στο τελευταίο τέταρτο που θα 'πρεπε προφανώς να είναι και το πιο αγχωτικό ή έστω σοκαριστικό.Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.40/ 01.00
VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30
VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΙΘΟΥΣΑ 13
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.15/ 17.30/ 19.45/ 22.00/ 00.15. Σάβ., Κυρ. & 13.00
VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΙΘΟΥΣΑ 16
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.45/ 01.00
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 20.50/ 23.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.30/ 23.50. Σάβ., Κυρ. & 12.15
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.00/ 22.10/ 00.20
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 21.45/ 23.45
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ. & Κυρ.-Τετ. 18.00/ 20.15/ 22.30/ 00.45. Παρ., Σάβ. 18.00/ 20.15/ 22.45/ 01.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 21.15/ 23.30. Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. & 19.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 22.10/ 00.20. Πέμ.-Τρ. & 20.00
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 23.00/ 01.10
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Ζησιμοπούλου 7 & Α. Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230, 2108983238.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00
Also on Movies for the Masses: The Crazies (2010): Συνετό trailer
Written by
verbal
in
Reviews
Océans (2009)
Σκηνοθεσία: Jacques Perrin, Jacques Cluzaud
Σενάριο: Jacques Perrin, Jacques Cluzaud κ.ά.
Αφήγηση: Jacques Perrin
Ελληνικά: Ξενοφών Ραράκος
Δες/Κρύψε το trailer
Τι είν’ οι ωκεανοί; Μην είν’ οι θάλασσες, μην είναι τ’ αλμυρά νερά; Ή αυτά τα πλάσματα που κρύβουν, τα φαντασμαγορικά;
Αστείο και συναρπαστικό, τρομαχτικό και συγκινητικό, ταξιδιάρικο και αφυπνιστικό, μεθυστικό, αναζωογονητικό κι απύθμενα απολαυστικό, το νέο εγχείρημα του Jacques Perrin, που κέρδισε τη θέση του στο κινηματογραφικό στερέωμα όταν ανανέωσε το λόγο ύπαρξης του ντοκιμαντέρ φυσικής ιστορίας στη σκοτεινή αίθουσα, παράγοντας τον Μικρόκοσμο (1996) και σκηνοθετώντας τα Ταξιδιάρικα Πουλιά (2001), το Océans (2010) είναι ένα απ’ αυτά τα λίγα ντοκιμαντέρ που φχαριστιέσαι να βλέπεις στο σινεμά, έτσι όπως δικαιολογεί και το εισιτήριο που πληρώνεις και την έκταση της οθόνης που καταλαμβάνει, απλώνοντας πάνω της έναν κόσμο τόσο ξένο και μαγικό που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι μοιράζεται τον ίδιο πλανήτη μ’ εσένα.
Κινούμενο στο πνεύμα του Earth (2007), ίσως με μικρότερες φιλοδοξίες, αλλά με εξίσου θεαματικές στιγμές, μολονότι περιορισμένης εκπαιδευτικής αξίας και με ένα σπηκάζ αρκετά σποραδικό για να ξεχνάς ότι υπάρχει κι αρκετά γενικόλογο για να μην θυμάσαι τί σου είχε πει, το Océans σου θυμίζει ότι καλό είναι να παίζουν με τις κινηματογραφικές τεχνολογίες οι Cameron του κόσμου, αλλά το πραγματικό μεγαλείο του 3D θα αποκαλυφθεί όταν οι κάμερες γίνουν αρκετά βολικές και μανιτζέβελες, ώστε να ταξιδεύουν και να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια σου τις απίθανες εικόνες της ανυπέρβλητης ομορφιάς της φύσης, όπως κατορθώνουν να αποτυπώνουν ντοκιμαντέρ σπάνιου μεγαλείου όπως ετούτο εδώ, που σε μεταφέρει στη «μυστικότητα του βυθού που η φύση δοκίμασε τα πάντα, όλα τα χρώματα, όλα τα σχήματα». Ο αέρινος ρυθμός του και τα συλλεκτικά ενσταντανέ που συλλαμβάνουν οι φακοί, αποδεικνύουν ότι ο καλύτερος σεναριογράφος είναι το χάος του τυχαίου (με λίγη βοήθεια απ’ τον μοντέρ και την υπομονή του), ενώ ο αφηγηματικός άξονάς του καταφέρνει να σε παρασύρει σ’ ένα συναισθηματικό τρενάκι λουνα-παρκ, που σε ανεβοκατεβάζει απ’ την έκπληξη στον ενθουσιασμό κι απ' τον θαυμασμό στη συγκίνηση. Και μόλις έχει πιάσει ο εθισμός στα απίστευτα πράγματα που φτιάχνει η ρουφιάνα η φύση, έρχεται και σε αρπάζει απ’ το λαιμό με σοκαριστικές εικόνες που σφίγγουν το στομάχι, όταν μερικά απ’ αυτά τα υπέροχα πλάσματα πέφτουν αβοήθητα στα δίχτυα και τα χέρια των ανθρώπων. Η σκηνή που αποκαλύπτει το εύρος των ειδών των οποίων την εξέλιξη ακύρωσε ο άνθρωπος προκαλώντας την εξάλειψή τους, είναι μια απ’ τις πιο στοιχειωτικές που μπορείς να πετύχεις σε οθόνη, σχεδόν όσο κι αυτή με τη φώκια που προσπαθεί να καταλάβει τι δουλειά έχει στο βυθό της, εκείνο το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ. Η οικολογική συνείδηση όμως του ντοκιμαντέρ, φεύγει απ’ τον έλεγχο όταν απλώνει την έκτασή της σε σημείο ξεχαρβαλιάσματος, ακυρώνοντας τη μια μετά την άλλη, μια σειρά από ιδανικές ευκαιρίες για φινάλε, προς χάρην κοινότοπων διδακτισμών, που τραβάνε περισσότερο απ' όσο χρειάζεται, και χαλάνε τη γεύση που παίρνεις μαζί σου φεύγοντας.
Αστείο και συναρπαστικό, τρομαχτικό και συγκινητικό, ταξιδιάρικο και αφυπνιστικό, μεθυστικό, αναζωογονητικό κι απύθμενα απολαυστικό, το νέο εγχείρημα του Jacques Perrin, που κέρδισε τη θέση του στο κινηματογραφικό στερέωμα όταν ανανέωσε το λόγο ύπαρξης του ντοκιμαντέρ φυσικής ιστορίας στη σκοτεινή αίθουσα, παράγοντας τον Μικρόκοσμο (1996) και σκηνοθετώντας τα Ταξιδιάρικα Πουλιά (2001), το Océans (2010) είναι ένα απ’ αυτά τα λίγα ντοκιμαντέρ που φχαριστιέσαι να βλέπεις στο σινεμά, έτσι όπως δικαιολογεί και το εισιτήριο που πληρώνεις και την έκταση της οθόνης που καταλαμβάνει, απλώνοντας πάνω της έναν κόσμο τόσο ξένο και μαγικό που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι μοιράζεται τον ίδιο πλανήτη μ’ εσένα.
Κινούμενο στο πνεύμα του Earth (2007), ίσως με μικρότερες φιλοδοξίες, αλλά με εξίσου θεαματικές στιγμές, μολονότι περιορισμένης εκπαιδευτικής αξίας και με ένα σπηκάζ αρκετά σποραδικό για να ξεχνάς ότι υπάρχει κι αρκετά γενικόλογο για να μην θυμάσαι τί σου είχε πει, το Océans σου θυμίζει ότι καλό είναι να παίζουν με τις κινηματογραφικές τεχνολογίες οι Cameron του κόσμου, αλλά το πραγματικό μεγαλείο του 3D θα αποκαλυφθεί όταν οι κάμερες γίνουν αρκετά βολικές και μανιτζέβελες, ώστε να ταξιδεύουν και να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια σου τις απίθανες εικόνες της ανυπέρβλητης ομορφιάς της φύσης, όπως κατορθώνουν να αποτυπώνουν ντοκιμαντέρ σπάνιου μεγαλείου όπως ετούτο εδώ, που σε μεταφέρει στη «μυστικότητα του βυθού που η φύση δοκίμασε τα πάντα, όλα τα χρώματα, όλα τα σχήματα». Ο αέρινος ρυθμός του και τα συλλεκτικά ενσταντανέ που συλλαμβάνουν οι φακοί, αποδεικνύουν ότι ο καλύτερος σεναριογράφος είναι το χάος του τυχαίου (με λίγη βοήθεια απ’ τον μοντέρ και την υπομονή του), ενώ ο αφηγηματικός άξονάς του καταφέρνει να σε παρασύρει σ’ ένα συναισθηματικό τρενάκι λουνα-παρκ, που σε ανεβοκατεβάζει απ’ την έκπληξη στον ενθουσιασμό κι απ' τον θαυμασμό στη συγκίνηση. Και μόλις έχει πιάσει ο εθισμός στα απίστευτα πράγματα που φτιάχνει η ρουφιάνα η φύση, έρχεται και σε αρπάζει απ’ το λαιμό με σοκαριστικές εικόνες που σφίγγουν το στομάχι, όταν μερικά απ’ αυτά τα υπέροχα πλάσματα πέφτουν αβοήθητα στα δίχτυα και τα χέρια των ανθρώπων. Η σκηνή που αποκαλύπτει το εύρος των ειδών των οποίων την εξέλιξη ακύρωσε ο άνθρωπος προκαλώντας την εξάλειψή τους, είναι μια απ’ τις πιο στοιχειωτικές που μπορείς να πετύχεις σε οθόνη, σχεδόν όσο κι αυτή με τη φώκια που προσπαθεί να καταλάβει τι δουλειά έχει στο βυθό της, εκείνο το καροτσάκι του σούπερ μάρκετ. Η οικολογική συνείδηση όμως του ντοκιμαντέρ, φεύγει απ’ τον έλεγχο όταν απλώνει την έκτασή της σε σημείο ξεχαρβαλιάσματος, ακυρώνοντας τη μια μετά την άλλη, μια σειρά από ιδανικές ευκαιρίες για φινάλε, προς χάρην κοινότοπων διδακτισμών, που τραβάνε περισσότερο απ' όσο χρειάζεται, και χαλάνε τη γεύση που παίρνεις μαζί σου φεύγοντας.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3826720.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.10/ 22.20 με υπότιτλους
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΝΙΡΒΑΝΑ Cinemax
Λ. Αλεξάνδρας 192 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210-6469398, 2106445221.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 16.50/ 18.50
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΔΗΜ. ΚΙΝ. ΣΙΝΕΑΚ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς, 210-4225653.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.10/ 22.20 με υπότιτλους
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.15. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 13.45 μεταγλ
VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE SHOPPING AND MORE ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.15. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 13.45 μεταγλ./ 20.30/ 22.45/ 01.00 με υπότιτλους
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ FILMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 17.15/ 19.00/ 20.50/ 22.40 με υπότιτλους
ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΒΑΝΑ
Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3, 210-6756546.
Πεμ. - Τετ.: 19.10 με υπότιτλους
ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός (ΜΕΤΡΟ Χολαργός), 210-6525122.
Πεμ. - Τετ.: 20.40/ 22.50 με υπότιτλους
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.45. Σάβ., Κυρ. & 11.45/ 13.45/ 15.45/ 17.45 μεταγλ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.15/ 22.10. Παρ., Σάβ. & 00.10 με υπότιτλους
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.10. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.10/ 15.10/ 17.10 μεταγλ
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 16.40/ 19.10. Σάβ., Κυρ. & 11.50/ 14.10 μεταγλ./ 21.30/ 23.50 με υπότιτλους
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.00. Σάβ., Κυρ. & 15.00. Κυρ. & 13.00 μεταγλ
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.45/ 22.00. Σάβ., Κυρ. & 15.15. Κυρ. & 13.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.15/ 16.30/ 18.45. Σάβ., Κυρ. & 12.00 μεταγλ./ 21.15/ 23.30 με υποτίτλους
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 16.40/ 19.00. Κυρ. & 11.50/ 14.20 μεταγλ./ 21.20/ 23.40 με υπότιτλους
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.50/ 18.50. Σάβ., Κυρ. & 12.50/ 14.50 μεταγλ
3/5