Written by
verbal
in
no category
Hancock (2008)
Σκηνοθεσία: Peter Berg
Σενάριο: Vincent Ngo, Vince Gilligan
Παίζουν: Will Smith, Charlize Theron, Jason Bateman
Δες/Κρύψε το trailer
Image-maker αναλαμβάνει να συμμαζέψει την εικόνα υπερήρωα με χρόνια κατάθλιψη και ανοθόρδοξες μεθόδους δράσης.
Αυτό είναι το στόρι στο πρώτο μισό τουλάχιστον, που ξεδιπλώνεται ως αναπάντεχα απολαυστική, παρ’ ότι χλιαρά εκτελεσμένη, κι αμυδρά σατιρική ενήλικη κωμωδία, σαν βασισμένη στην επανάσταση των πολιτών κατά των υπερηρώων που μένουν άνεργοι στα ξεκινήματα του The Incredibles (2004). Ένας υπερήρωας που προκαλεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει, με Κρυπτονίτη του την κακή του συμπεριφορά, τη βρωμερή του ανάσα και τη διαβρωτική ικανότητα των βραδινών talk shows που του επιτίθενται ανελλιπώς, βρίσκει σωτηρία στον Πι-Αρη που του δείχνει ότι η μεγαλύτερη υπερδύναμη που μπορεί να διαθέτει κανείς είναι η χειραγώγηση των media, και ξαφνικά, το high-concept τελειώνει, το όποιο ενδιαφέρον στο χιούμορ χάνεται, οι πλοκές γίνονται αχταρμάς κι ο Berg ξεμένει να σκηνοθετεί ένα φλύαρο νερόβραστο σαχλορομάντζο με ψευδαισθήσεις φαντασίας και περίσσευμα ειδικών εφέ, μ’ ένα βαρύ πέπλο πολιτικής ορθότητας, τυπικής κορύφωσης και συμβατικής ατολμίας, να σου παίρνει πίσω όποια δροσερή ανάσα σου ’χε δώσει ως τότε.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.00/ 23.00
ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΔΙΑΝΑ
Περικλέους 14, Μαρούσι (ΗΣΑΠ Μαρούσι), 210-8028587.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 22.40
ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ
Παπαδιαμάντη 12, Κηφισιά, 210-8019687.
Πεμ. - Τετ.: 22.40
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30
ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 1
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.00
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 1
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 22.45
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Αγωνιστών Στρατοπέδου 49, Χαϊδάρι, 210-5813470, 210-5813450.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00
ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΔΗΜ. ΚΙΝ. ΣΙΝΕΑΚ
Πλ. Δημαρχείου, Πειραιάς, 210-4225653.
Πεμ. - Τετ.: 20.20/ 22.20
ΣΙΝΕ ΣΕΛΗΝΗ
Αγ. Νικολάου 17 & Πανθέας, Σελήνια Σαλαμίνας, 210-4670011-2.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Σαβ. - Κυρ.: 14.45/ 16.45
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3 COSMOTE
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 17.30. Παρ. & 22.00. Σάβ., Κυρ. 21.00
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.00/ 00.00. Σάβ., Κυρ. 19.00/ 21.00/ 23.00/ 01.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.15. Παρ., Σάβ. & 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 22.00/ 00.15
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.15/ 00.30. Τρ. 22.15/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 15
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.00/ 16.00/ 18.15/ 20.30/ 22.45/ 01.00. Σάβ., Κυρ. 11.30/ 13.45/ 16.00/ 18.15/ 20.30/ 22.45/ 01.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 20
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.45/ 17.00/ 19.15/ 21.30/ 23.45. Σάβ., Κυρ. & 12.30
VILLAGE COOL (ΘΕΡΙΝΟΣ)
Θηβών 228 & Παρνασσού (μέσα στον κήπο του Park), 210-4278600.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.15
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ EMPORIKI BANK
Πάρκο Φλοίσβου Π. Φαλήρου (πλησίον Μαρίνας), 210-9821256.
Πεμ. - Τετ.: 21.30/ 23.15
ΣΠΟΡΤΙΓΚ
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30
ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.00/ 23.00
ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 1
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 20.50/ 22.40
ΣΙΝΕ ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Μεσογείων 232 & Βεντούρη (4η στάση Χολαργού), Χολαργός, 210-6525122.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 22.45
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Ηρ. Πολυτεχνείου 27, Κάτω Χαλάνδρι (5η στάση Χολαργού), 210-6777708, 709.
Πεμ. - Τετ.: 22.30
ΘΗΣΕΙΟ - ΠΛΑΚΑ
CINE PARIS EMPORIKI BANK
Κυδαθηναίων 22, Πλάκα, 210-3222071, 210-3248057.
Πεμ. - Τετ.: 21.15/ 23.00
ΓΑΛΑΤΣΙ
ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ SUZUKI
Στο Αττικόν Άλσος (Περιφερειακός Πολυγώνου-Γαλατσίου), 210-6997755, 210-6997788.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00
ΠΑΛΛΗΝΗ
ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ
Ελ. Βενιζέλου 3 & Λεωφ. Μαραθώνος, 210-6666815, 210-6666284.
Πεμ. - Τετ.: 22.30
ΖΩΓΡΑΦΟΥ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
ΑΛΕΚΑ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) (ΘΕΡΙΝΟΣ)
3ης Ορ. Ταξιαρχίας, Ζωγράφου, 210-7773608.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.00/ 00.00
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.30/ 21.30/ 23.30
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 8 (ΘΕΡΙΝΟΣ)
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30. Παρ., Σάβ. & 00.30
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.00/ 00.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.00/ 21.00/ 23.00
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30. Παρ., Σάβ. & 00.30
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.30/ 21.30/ 23.30. Σάβ., Κυρ. & 13.30/ 15.30
ΔΑΦΝΗ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΣΟΦΙΑ
Ευσταθιάδου 2, Πλ. Άγ.Τριάδος, Αργυρούπολη, 210-9927447, 2109917094.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30
ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ
VILLAGE COOL ΤΥΜΒΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παραλία Μαραθώνα, 2294055566. 6977500030.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.15
ΚΑΛΛΙΘΕΑ - ΜΟΣΧΑΤΟ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 21.10/ 23.00
ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.10/ 19.10/ 21.10/ 23.10. Σάβ., Κυρ. & 13.10/ 15.10
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 22.40/ 00.40
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.10/ 22.10/ 00.10. Σάβ., Κυρ. & 12.10/ 14.10/ 16.10
NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 21.40/ 23.50
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 21.40/ 23.40. Σάβ., Κυρ. 21.40/ 23.40
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Κυρ.: 22.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 22.00/ 00.15
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 14.15/ 16.30/ 18.45/ 21.00/ 23.30. Σάβ., Κυρ. & 12.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.45/ 01.00
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.45. Παρ., Σάβ. & 01.00
ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.10/ 22.10/ 00.10. Σάβ., Κυρ. & 12.10/ 14.10/ 16.10
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 22.40/ 00.40
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.10/ 23.10
ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ
ΑΛΕΞ
Λ. Πόρτο Ράφτη 235, Π. Ράφτη, 22990/76034.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30. Παρ., Σάβ. & 00.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 13.40/ 15.50/ 18.00/ 20.10/ 22.20/ 00.30. Σάβ., Κυρ. & 11.30
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.10/ 01.20
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.10/ 22.20
ΠΑΠΑΓΟΥ - ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ EMPORIKI BANK
Αγ. Ιωάννου 2, Αγ. Παρασκευή, 210-6010561, 210-6006153.
Πεμ. - Τετ.: 21.15/ 23.15
ΑΡΤΕΜΙΣ (ΔΗΜ. ΚΙΝ./ΦΟΣ)
Νευροκοπίου 2- 4 (παραπλεύρως Κέντρου Νεότητας), Παπάγου, 210-6561153.
Πεμ. - Τετ.: 21.15/ 23.05
Ν. ΜΑΚΡΗ
ΣΙΣΣΥ CANDIA STROM
Λ. Μαραθώνος 36, Ν. Μάκρη, 22940-91811, 6944984207.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30
ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ΒΑΡΚΙΖΑ (ΘΕΡΙΝΟΣ)
Θάσου 22, Βάρκιζα, 2108973926.
Πεμ. - Τετ.: 19.30
ΚΟΡΑΛΙ CINEMAX
Αφροδίτης & Ιθάκης, Σαρωνίδα, 22910-54097.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 23.00
ΒΑΡΚΙΖΑ 1
Θάσου 22, Βάρκιζα, 2108973926.
Πεμ. - Τετ.: 21.00/ 22.50
Also on Movies for the Masses: Βρωμιάρικο teaser, παραπλανητικό trailer
Written by
verbal
in
no category
L' Ennemi Intime (2007)
Ο Εχθρός Μέσα Μου / Intimate Enemies

Σκηνοθεσία: Florent Emilio Siri
Σενάριο: Patrick Rotman, Florent Emilio Siri
Παίζουν: Benoît Magimel, Albert Dupontel, Aurélien Recoing κ.ά.
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3826720.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.10/ 22.20
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΔΟΡΑ
Σεβαστουπόλεως 117, Ερ. Σταυρός (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 210-6980796, 2106998631.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 23.00
Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΟΣΚΑΡ
Αχαρνών 330 (ΗΣΑΠ Κάτω Πατήσια), 210-2234130, 2102234226.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 23.00
Σκηνοθεσία: Florent Emilio Siri
Σενάριο: Patrick Rotman, Florent Emilio Siri
Παίζουν: Benoît Magimel, Albert Dupontel, Aurélien Recoing κ.ά.
Δες/Κρύψε το trailer
Ιδεαλιστής υπολοχαγός φτάνει στην Αλγερία να κατευθύνει λόχο στην εξεύρεση ομάδας ανταρτών και τα πράγματα είναι πιο σκληρά απ’ όσο τα περιμένει το στομάχι του.
Εκκωφαντικά αντιπολεμικά μηνύματα μπλέκονται με καμουφλαρισμένη ρατσιστική προπαγάνδα, σε κάτι που παρουσιάζεται ως ένα (ακόμη) τριπάκι ενοχών για την αποικιοκρατική ιστορία της Γαλλίας και την στρατιωτικοκαταπιεστική προσπάθειά της να την διαιωνίσει, όπου ο ιδεαλιστής υπολοχαγός παρελαύνει στο πεδίο της άνισης μάχης τις ανθρωπιστικές του αφέλειες περί έντιμου πολέμου και παλλαϊκής ισότητας, για να τις υπονομεύσει ο ίδιος αποκαλώντας βάρβαρους τους αντάρτες που τις διεκδικούν, και να τις ποδοπατήσει η (υποψήφια για César φωτογραφίας) αλά Tony Scott ξεβαμμένη ασχήμια του πολέμου που κρύβουν στα generic άγονα τοπία οι ίδιοι αυτοί βάρβαροι, οι οποίοι, συν τοις άλλοις, με την απολιτισιά τους, αναγκάζουν και τον ίδιο τον Ευρωπαίο ιδεαλιστή, να αλλαξοπιστήσει και να τους γαμήσει.
Απ’ τη θητεία του στο Hollywood για το έτερο απλουστευτικό αντιστρατοκαυλικό Hostage (2005), ο Siri κρατά αλώβητη τη σκηνοθετική του μετριότητα, την εμπλουτίζει με μια αλλόκοτη αίσθηση αφηγηματικής (α)συνέχειας, και την εφαρμόζει πάλι σε ένα σενάριο βασισμένο σε χαρακτήρες στερεοτυπικούς στα όρια της παρωδίας και βάθους μικρότερου απ’ το πάχος της οθόνης, τις βάσεις για τους οποίους, άντλησε λέει, από συνομιλίες του με αληθινούς βετεράνους της μάχης στην Αλγερία. Οι καταστάσεις, όμως, που αφηγείται, είναι τόσο επινοημένες, όσο και πολυειπωμένες. Εκτός απ' τη φωτογραφία και τη μουσική του Alexandre Desplat, στις υποψηφιότητες των περασμένων César είχε φτάσει και ο ήχος της ταινίας.
Απ’ τη θητεία του στο Hollywood για το έτερο απλουστευτικό αντιστρατοκαυλικό Hostage (2005), ο Siri κρατά αλώβητη τη σκηνοθετική του μετριότητα, την εμπλουτίζει με μια αλλόκοτη αίσθηση αφηγηματικής (α)συνέχειας, και την εφαρμόζει πάλι σε ένα σενάριο βασισμένο σε χαρακτήρες στερεοτυπικούς στα όρια της παρωδίας και βάθους μικρότερου απ’ το πάχος της οθόνης, τις βάσεις για τους οποίους, άντλησε λέει, από συνομιλίες του με αληθινούς βετεράνους της μάχης στην Αλγερία. Οι καταστάσεις, όμως, που αφηγείται, είναι τόσο επινοημένες, όσο και πολυειπωμένες. Εκτός απ' τη φωτογραφία και τη μουσική του Alexandre Desplat, στις υποψηφιότητες των περασμένων César είχε φτάσει και ο ήχος της ταινίας.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3826720.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.10/ 22.20
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΔΟΡΑ
Σεβαστουπόλεως 117, Ερ. Σταυρός (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 210-6980796, 2106998631.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 23.00
Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΟΣΚΑΡ
Αχαρνών 330 (ΗΣΑΠ Κάτω Πατήσια), 210-2234130, 2102234226.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 23.00
Also on Movies for the Masses: L' Ennemi Intime (2007): Alexandre Desplat interview
Written by
cheaptalk
in
no category
Kunsten å Tenke Negativt (2006)
Η Τέχνη της Αρνητικής Σκέψης / The Art of Negative Thinking

Σκηνοθεσία: Bård Breien
Σενάριο: Bård Breien
Παίζουν: Fridtjov Såheim, Kjersti Holmen, κ.ά.
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΑΒΟΡΑ
Ιπποκράτους 180, 210-6462253, 2106423271.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 21.00/ 23.00
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ PRINCE FIMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 20.45/ 22.30. Παρ.-Κυρ. & 00.05

Σκηνοθεσία: Bård Breien
Σενάριο: Bård Breien
Παίζουν: Fridtjov Såheim, Kjersti Holmen, κ.ά.
Δες/Κρύψε το trailer
Χαρούμενο γκρουπ υποστήριξης ατόμων με σωματικές αναπηρίες επισκέπτεται το νέο τους μέλος που, αφού πέρασε δυο χρόνια αυτοαπομονωμένος, καταχαίρεται στη προοπτική να βγεί στο παράθυρο και να τους πετάει ότι βρει.
Αξιόλογη μόνο ως σκηνοθετικό ντεμπούτο, η Τέχνη της Αρνητικής Σκέψης (2006) γνωρίζει και την σεναριακή τέχνη του χορτάτου σκύλου δια ολόκληρης πίτας, (εκφραζόμενη καλύτερα από το, φυσικά ολότελα απρόσμενο από τον τίτλο, happy ending), με αποτέλεσμα να σου πρήζει τα παπάκια αν διαθέτεις τη σχετική ικανότητα (της σκέψης) και να γίνεται επικίνδυνη στην αντίθετη περίπτωση. Με μίνιμαλ προϋπολογισμό, η πρώτη σειράς παραγωγών όπως υπόσχονται πρώτα πρώτα τα credits τέλους, η ταινία του Νορβηγού Bård Breien κρύβει αριστοτεχνικά τις αδυναμίες του βίντεο χρησιμοποιώντας χρώματα και φωτισμό, συνδυάζει ευφάνταστα σταθερή και κουνιστή κάμερα με ψευδαισθήσεις αεροπλανικών (που ξεκινάνε από το γόνατο και καταλήγουν στον αστράγαλο), περιορίζει θεατρικά τα γυρίσματα κυρίως σε ένα εξοχικό, και.. δε λυπάται κανένα έξοδο στην απόκτηση δικαιωμάτων για όλη τη δισκογραφία του Johnny Cash, ούτε καμιά έξτρα σκηνή στη προσπάθεια να σε πείσει ότι όλοι οι Βορειοευρωπαίοι λατρεύουν την μαυροντυμένη κάντρι.
Παρόμοιες φτωχομεγάλες τάσεις διακρίνεις αρχικά και στην πλάκα στο ντόπιο σύστημα υγείας σε συνδυασμό με ήρωα-yankee doodle boy που νομίζει ότι γύρισε από το Βιετνάμ, ενώ τα πράγματα χειροτερεύουν όταν ξεκινάνε οι συζητήσεις επί της ουσίας. Εκεί ο Breien φαίνεται να προτείνει την "αρνητική σκέψη" σαν αντίβαρο στη θετική κατεύθυνση των υποστηρικτικών μεθόδων, ξεχνώντας ότι όσοι φτάνουν σε τέτοια προγράμματα, με πρώτο τον ήρωά του, μόνο ανθρωποδιωχτικό παρελθόν κουβαλάνε. Η σκατοσακούλα (κάτι σε μάλλινο σκουφί όπου οι ανάπηροι ωθούνται να εκτονώνουν με φωνές την οργή τους) δεν αρκεί, και χρειάζεται, μεταξύ άλλων, ένα ποτάμι βότκα, ένα χωράφι χασίσι, μια ισοπέδωση οικίας και μια ρώσικη ρουλέτα τη μέρα, για να έρθεις στα ίσα σου. Οι (υγιείς) σύντροφοι παραπληγικών και τετραπληγικών δε μπορούν να συμμετέχουν στη θεραπεία, στα πρότυπα απαρχαιωμένων πεφωτισμένων μεθόδων τύπου 12-steps, κι αν έχουν τίποτα άγχη, αυτά λύνονται με ανακουφιστικά, και για τον φροντιστή και για τον κερατούκλη, ξενοπηδήματα. Ε και κατά βάση τα χάλια είναι σχετικά και όλα χειρότερα γίνονται, οπότε ας ηρεμήσουμε κι έλα να αγαπηθούμε ντάρλιν.
Αξιόλογη μόνο ως σκηνοθετικό ντεμπούτο, η Τέχνη της Αρνητικής Σκέψης (2006) γνωρίζει και την σεναριακή τέχνη του χορτάτου σκύλου δια ολόκληρης πίτας, (εκφραζόμενη καλύτερα από το, φυσικά ολότελα απρόσμενο από τον τίτλο, happy ending), με αποτέλεσμα να σου πρήζει τα παπάκια αν διαθέτεις τη σχετική ικανότητα (της σκέψης) και να γίνεται επικίνδυνη στην αντίθετη περίπτωση. Με μίνιμαλ προϋπολογισμό, η πρώτη σειράς παραγωγών όπως υπόσχονται πρώτα πρώτα τα credits τέλους, η ταινία του Νορβηγού Bård Breien κρύβει αριστοτεχνικά τις αδυναμίες του βίντεο χρησιμοποιώντας χρώματα και φωτισμό, συνδυάζει ευφάνταστα σταθερή και κουνιστή κάμερα με ψευδαισθήσεις αεροπλανικών (που ξεκινάνε από το γόνατο και καταλήγουν στον αστράγαλο), περιορίζει θεατρικά τα γυρίσματα κυρίως σε ένα εξοχικό, και.. δε λυπάται κανένα έξοδο στην απόκτηση δικαιωμάτων για όλη τη δισκογραφία του Johnny Cash, ούτε καμιά έξτρα σκηνή στη προσπάθεια να σε πείσει ότι όλοι οι Βορειοευρωπαίοι λατρεύουν την μαυροντυμένη κάντρι.Παρόμοιες φτωχομεγάλες τάσεις διακρίνεις αρχικά και στην πλάκα στο ντόπιο σύστημα υγείας σε συνδυασμό με ήρωα-yankee doodle boy που νομίζει ότι γύρισε από το Βιετνάμ, ενώ τα πράγματα χειροτερεύουν όταν ξεκινάνε οι συζητήσεις επί της ουσίας. Εκεί ο Breien φαίνεται να προτείνει την "αρνητική σκέψη" σαν αντίβαρο στη θετική κατεύθυνση των υποστηρικτικών μεθόδων, ξεχνώντας ότι όσοι φτάνουν σε τέτοια προγράμματα, με πρώτο τον ήρωά του, μόνο ανθρωποδιωχτικό παρελθόν κουβαλάνε. Η σκατοσακούλα (κάτι σε μάλλινο σκουφί όπου οι ανάπηροι ωθούνται να εκτονώνουν με φωνές την οργή τους) δεν αρκεί, και χρειάζεται, μεταξύ άλλων, ένα ποτάμι βότκα, ένα χωράφι χασίσι, μια ισοπέδωση οικίας και μια ρώσικη ρουλέτα τη μέρα, για να έρθεις στα ίσα σου. Οι (υγιείς) σύντροφοι παραπληγικών και τετραπληγικών δε μπορούν να συμμετέχουν στη θεραπεία, στα πρότυπα απαρχαιωμένων πεφωτισμένων μεθόδων τύπου 12-steps, κι αν έχουν τίποτα άγχη, αυτά λύνονται με ανακουφιστικά, και για τον φροντιστή και για τον κερατούκλη, ξενοπηδήματα. Ε και κατά βάση τα χάλια είναι σχετικά και όλα χειρότερα γίνονται, οπότε ας ηρεμήσουμε κι έλα να αγαπηθούμε ντάρλιν.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΑΒΟΡΑ
Ιπποκράτους 180, 210-6462253, 2106423271.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 21.00/ 23.00
ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ PRINCE FIMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 20.45/ 22.30. Παρ.-Κυρ. & 00.05
Written by
verbal
in
no category
L' Ennemi Intime (2007): Alexandre Desplat interview

Μέλος της Ακαδημίας των Κινηματογραφικών Τεχνών κι Επιστημών απ’ το 2007, μετά την υποψηφιότητά του για τα Όσκαρ της με τη μουσική του βραβευμένου The Queen (2006), τιμημένος μ’ ένα σωρό βραβεία, φεστιβαλικά, συνολικά και κριτικά σ’ όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, από Αργυρές Αρκούδες και Χρυσές Σφαίρες, μέχρι BAFTA, και César, και γενικά ένας απ’ τους σημαντικότερους, καλύτερους, παραγωγικότερους και πλουραλιστικότερους συνθέτες εν ενεργεία σήμερα, ο Alexandre Desplat, γιός Ελληνίδας και Γάλλου, που μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στην Ευρώπη και την Αμερική και περνά όσες διακοπές καταφέρνει να μαζέψει, στο πατρικό του στην Αίγινα, είχε κάνει ένα γρήγορο πέρασμα από την Αθήνα τον περασμένο Απρίλη, για να παρουσιάσει στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, την υποψήφια για César συμμετοχή του στο πολεμικό δράμα L’ Ennemi Intime (2007), που βγαίνει στις αίθουσες την ερχόμενη Πέμπτη. Και παρά την εμφανή στο ζαλισμένο βλέμμα του κόπωση, ο άνθρωπος με το πρόσωπο που εκπέμπει ευγένεια και το ταλέντο που ξεπερνά την πατατίλα των ταινιών που ντύνει μουσικά (όπως πχ το The Golden Compass (2007), το Firewall (2006) και το Hostage (2005)), είχε κουράγιο να υπογράφει όπου στεκόνταν και βρισκόταν, υπομονετικά κι ακούραστα τις πλαστικές θήκες μιας αξιοζήλευτης δισκογραφίας που περιλαμβάνει διαμάντια όπως οι μουσικές του The Painted Veil (2006), του Syrianna (2005), ή το αριστουργηματικό soundtrack του Se, Jie / Lust, Caution (2007) (λίστα που μέσα στο χρόνο θα εμπλουτιστεί με μουσικές για το Cheri (2008) του Stephen Frears, το The Curious Case of Benjamin Button (2008) του David Fincher και τη γαλλική μεταφορά του κομικ Largo Winch (2008)), και την αντοχή να μας ξηγήσει τις μελωδίες του, όταν τον ξεμοναχιάσαμε στο φουαγιέ του Απόλλωνα.
Previously on Movies for the Masses: Le Renard et l'Enfant (2007): Luc Jacquet interview
Written by
verbal
in
no category
Νύχτες Πρεμιέρας 2008: Οι Προσκλήσεις

Οι Μάζες σου 'χουν κάνει κράτηση για δυο Πρεμιέρες κάθε Νύχτα. Άνοιξε το μάτι, βάλ' του δάχτυλο, τσέκαρε το πρόγραμμα, ψήσε το ποπκόρν, πάγωσε τις μπύρες, πρόβαρε τη φωνή του μαυραγορίτη που πουλάει μηδενικά εισιτήρια και κλείσε θέση.
Δες/Κρύψε τις προβολές με προσκλήσεις
14ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας Conn-X
Προσκλήσεις MFTM.gr
18/9 The Wackness, Jonathan Levine – ΗΠΑ (Πανόραμα)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.00
Ο έφηβος Λουκ περνάει το τελευταίο του καλοκαίρι πριν το κολλέγιο στη Νέα Υόρκη πουλώντας χόρτο και κυνηγώντας την κόρη του ψυχιάτρου (και πελάτη) του, καθώς εξερευνά μια πόλη που αλλάζει διαρκώς κάτω από τα πόδια του. Μια ιστορία ενηλικίωσης στα 90’s μέσα από μια ταινία που έχει ήδη λατρευτεί στις ΗΠΑ και απέσπασε το βραβείο κοινού στο φεστιβάλ Σάντανς.
18/9 Entre les Murs, Laurent Cantet – Γαλλία (Πρεμιέρες)
ΔΑΝΑΟΣ 1 22.30
Ανάμεσα στους τοίχους ενός πολυεθνικού σχολείου στο Παρίσι εκτυλίσσεται η νέα ταινία του Cantet (Ελεύθερος Ωραρίου), και παρακολουθεί την προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά, με τις λέξεις, τις πράξεις, τις σκέψεις, την επιθετικότητα, την αυθάδεια ή το χιούμορ τους, ν’ απαντήσουν στην κοινωνική ανισότητα που διδάσκονται μέσα και έξω από την τάξη. Χρυσός Φοίνικας Φεστιβάλ Κανών.
19/9 Hamlet II, Andrew Fleming – ΗΠΑ (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.30
Αντισυμβατικός εκπαιδευτής ή ανόητος μεγαλομανής; Ο Στιβ Κούγκαν σε ρόλο δασκάλου που εκμεταλλεύεται το εύπλαστο των μαθητών του για ν’ ανεβάσει, στο σχολείο, το «opus» του, το σίκουελ του Αμλετ! Γέλια μέχρι δακρύων…
19/9 Synecdoche, New York, Charlie Kaufmann – ΗΠΑ (Πρεμιέρες)
ΔΑΝΑΟΣ 1 22.00
Η φοβερή πένα της Αμερικής περνάει για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα για να μας αφηγηθεί την ιστορία ενός θεατρικού σκηνοθέτη που προσπαθεί να βρει άκρη με την καριέρα και τη προσωπική του ζωή την ίδια στιγμή που δημιουργεί ένα ομοίωμα της Νέας Υόρκης σε κάποια αποθήκη για τις ανάγκες του νέου του έργου. Οι Φιλιπ Σίμουρ Χόφμαν, Σαμάνθα Μόρτον, Κάθριν Κινίαρ, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Νταιάν Γουίστ δέχθηκαν με χαρά να καθοδηγηθούν από τον σεναριογράφο της «Αιώνιας Λιακάδας Ενός Καθαρού Μυαλού».
20/9 From Within, Phedon Papamichael - ΗΠΑ (Μετά τα Μεσάνυχτα)
ΑΠΟΛΛΩΝ 00.15
Ένα κορίτσι προσπαθεί να ξεφύγει από την καταπιεστική ζωή της και θα βρεθεί κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού όταν οι κάτοικοι της μικρής και θεοσεβούμενης πόλης της αρχίσουν να αυτοκτονούν με τους πιο φρικιαστικούς τρόπους. Ανατριχιαστικό θρίλερ από τον ελληνικής καταγωγής και διακεκριμένο στο Χόλιγουντ διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ.
20/9 I Walked With a Zombie (1943) (Αφιέρωμα Ζακ Τουρνέρ)
ΔΑΝΑΟΣ 1 01.00
Μια ιστορία όπου η δεισιδαιμονία νοθεύει το δυτικό ορθολογισμό και προτείνει μία νέα αντίληψη στην έννοια του πολιτισμού. Αληθινός πρωταγωνιστής η κάμερα του Τουρνέρ που υποβάλλει τον θεατή σε μια σειρά ερεθισμών που εγκαθίστανται στο υποσυνείδητο με πρωτοφανή τρόπο.
21/9 Idiots and Angels (2008) (Αφιέρωμα Μπιλ Πλίμπτον)
ΔΑΝΑΟΣ 1 20.15
Ο Μπιλ Πλίμπτον και το χαρακτηριστικό προσωπικό του στυλ μας επισκέπτεται και πάλι με το νέο του animation, το πιο φιλόδοξο μέχρι σήμερα εγχείρημά του, ένα μοραλιστικό παραμύθι με στοιχεία ρομάντζου και νουάρ θρίλερ.
21/9 Choke, Clark Gregg – ΗΠΑ (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 22.45
Το παρακμιακό, παράδοξο σύμπαν του συγγραφέα του Fight Club, Τσακ Πάλανιουκ, ζωντανεύει με τον Σαμ Ρόκγουελ στο ρόλο του σεξομανούς Βίκτορ Μαντσίνι και τιμάται με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς.
22/9 Nights and Weekends, Greta Gerwig, Joe Swanberg – ΗΠΑ (Αφιέρωμα DIY)
ΔΑΝΑΟΣ 1 20.00
Ενας άντρας και μια γυναίκα έρχονται αντιμέτωποι με την ένταση και τη φθορά που προκαλεί μια σχέση από απόσταση σε αυτή την ελλειπτική low budget αποκάλυψη για την ενήλικη μεταμόρφωση.
22/9 Just Another Love Story, Ole Bornedal – Δανία (Διαγωνιστικό)
ΑΤΤΙΚΟΝ 22.30
Μπορεί η δουλειά του Γιόνας να είναι ξεχωριστή όντας φωτογράφος εκλημάτων, αλλά η οικογενειακή του ζωή ρέπει επικίνδυνα προς τη μονοτονία, μέχρι τη στιγμή που θα εμπλακεί σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα με μία άγνωστη κοπέλα και θα αναγκαστεί να πει ένα ψέμα που θα φέρει τα πάνω κάτω στην ζωή του. Μια άλλη κινηματογραφική πρόταση από την αγαπημένη μας Δανία με στιλ από παλιές noir εποχές.
23/9 Son of Rambow, Garth Jennings – Αγγλία / Γαλλία / Γερμανία (Πρεμιέρες)
ΑΠΟΛΛΩΝ 21.00
Καλοκαίρι στην Αγγλία των αρχών του ’80 και δυο μικροί φίλοι σκοτώνουν το χρόνο τους φτιάχνοντας ένα home-video που πιστεύουν ότι πρέπει να προστεθεί στη σειρά των ταινιών Rambo. Ξεκαρδιστική και συγκινητική ιστορία ενηλικίωσης και σινεφιλίας!
23/9 My Winnipeg, Guy Maddin – Καναδάς (Σινεμά στα Όρια)
ΑΠΟΛΛΩΝ 23.15
Ενα από τα βραβεία του φεστιβάλ του Τορόντο (καλύτερο καναδικό φιλμ) πρόκειται για μια ανορθόδοξη περιήγηση στη γενέτειρα του σκηνοθέτη, ένας απρόβλεπτος συνδυασμός ταινίας μέσα στη ταινία, ντοκουμέντων από το παρελθόν και αφήγησης που δε σ ' αφήνει να πάρεις ανάσα.
24/9 Il Divo, Paolo Sorrentino – Ιταλία / Γαλλία (Πρεμιέρες)
ΔΑΝΑΟΣ 1 20.00
Ντελιριακή βιογραφία του αμφιλεγόμενου και επί πολλά χρόνια πρωθυπουργού της Ιταλίας Τζούλιο Αντρεότι και καταγραφή των σχέσεών του με το οργανωμένο έγκλημα – η ταινία που, μαζί με το «Gomorra», αποτέλεσε αντικείμενο επερώτησης στην ιταλική βουλή σχετικά με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κανών.
24/9 Hunger, Steve McQueen – Μ. Βρετανία (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.30
Ο βραβευμένο με Turner Prize εικαστικός McQueen παρουσιάζει την πρώτη του ταινία μυθοπλασίας, στοχεύοντας στη 40ήμερη, μοιραία απεργία πείνας του αγωνιστή του IRA, Μπόμπι Σαντς, το 1981. Ο Μάικλ Φασμπέντερ στον πρωταγωνιστικό ρόλο αφήνει αποτύπωμα που θα συζητηθεί. Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Κανών.
25/9 Die Welle, Dennis Gansel – Γερμανία (Πρεμιέρες - Διαγωγή Μηδέν)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.30
Μεταφέροντας το ομώνυμο μπεστ σέλερ του Τοντ Στράσερ, ο Γκάνσελ υπογράφει μια ταινία – γροθιά στο στομάχι, με θέμα τη διακριτική γοητεία του φασισμού, που έσπασε τα ταμεία στη Γερμανία, κάνοντας μεγαλύτερο άνοιγμα ακόμα και από τις «Ζωές των Άλλων».
25/9 GONZO : The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson, Alex Gibney - ΗΠΑ (Ντοκιμαντέρ)
ΑΤΤΙΚΟΝ 22.45
Η φωνή του Τζόνι Ντεπ μας ξεναγεί σε ένα φαινόμενο χωρίς διάδοχο, στην εκκεντρική και ιδιοφυή προσωπικότητα του Χάντερ Σ. Τόμσον, συγγραφέα του μυθιστορήματος «Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας», κατά πολλούς τον καλύτερο κωμικό συγγραφέα στα αμερικάνικα χρονικά και πρωταγωνιστή ενός ολόκληρου ειδικού τεύχους του περιοδικού Rolling Stone αμέσως μετά την αυτοκτονία του.
26/9 Roman Polanski: Wanted and Desired, Marina Zenovich - ΗΠΑ (Ντοκιμαντέρ)
ΔΑΝΑΟΣ 1 22.30
Τι πραγματικά συνέβη τη βραδιά που έφερε τον Πολάνσκι κατηγορούμενο για αποπλάνηση της 13χρονης Σαμάνθα Γκέιλι και φυγά στην Ευρώπη προκειμένου να αποφύγει τη φυλάκιση; Γεμάτο με μαρτυρίες και αρχειακό υλικό από τους μισούς χολιγουντιανούς θρύλους των '70s, το ντοκιμαντέρ της Μαρίνα Ζένοβιτς βουτάει βαθιά μέσα σε μια θάλασσα αφορισμών, απλουστεύσεων και ψεμάτων με στόχο τη σκιαγράφηση ενός ψύχραιμου και ειλικρινούς πορτρέτου για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες φιγούρες του παγκοσμίου σινεμά.
26/9 Rocknrolla, Guy Ricci – Μ. Βρετανία (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 23.00
Η γνωστή παρέλαση καθαρμάτων που λατρεύουμε να παρακολουθούμε συνεχίζεται στην καινούργια ταινία του Ρίτσι η οποία εξελίσσεται στο Λονδίνο και έχει να κάνει με την αιώνια αναζήτηση του εύκολου χρήματος από ανθρώπους που για διάφορους λόγους δεν καταφέρνουν σχεδόν ποτέ να πετύχουν τον σκοπό τους.
27/9 The Chaser, Na Hong-Jin – N. Κορέα (Μετά τα Μεσάνυχτα)
ΑΠΟΛΛΩΝ 00.15
Τεράστια εμπορική επιτυχία στην Κορέα, το εναλλακτικό νέο-νουάρ “The Chaser” κερδίζει άνετα την παρτίδα βγάζοντας από το μανίκι του ένα σενάριο με διάσπαρτες εκπλήξεις, μια σκηνοθεσία με άψογο timing και μια ατμόσφαιρα μαύρου χιούμορ στην οποία τα κλισέ του είδους ξαναβρίσκουν τη χαμένη τους αίγλη. Συμμετοχή στο επίσημο τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών.
27/9 Jack Brooks: Monster Slayer, John Knautz – Καναδάς (Μετά τα Μεσάνυχτα)
ΔΑΝΑΟΣ 1 00.45
Μεταξύ φρικτών αναμνήσεων από τα παιδικά του χρόνια, μιας απαιτητικής φιλενάδας, νυχτερινών σπουδών και ατελέσφορων ψυχαναλυτικών session, η ζωή του Τζακ Μπρουκς μοιάζει ότι δεν μπορεί να γίνει χειρότερη. Και όμως: η ενεργοποίηση μιας αρχαίας κατάρας θα μετατρέψει τον καθηγητή του σε κάτι μη αναγνωρίσιμο, επικίνδυνο και απειλητικό! Κωμωδία τρόμου για γνήσια φεστιβαλική απόλαυση!
Προσκλήσεις MFTM.gr
18/9 The Wackness, Jonathan Levine – ΗΠΑ (Πανόραμα)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.00
Ο έφηβος Λουκ περνάει το τελευταίο του καλοκαίρι πριν το κολλέγιο στη Νέα Υόρκη πουλώντας χόρτο και κυνηγώντας την κόρη του ψυχιάτρου (και πελάτη) του, καθώς εξερευνά μια πόλη που αλλάζει διαρκώς κάτω από τα πόδια του. Μια ιστορία ενηλικίωσης στα 90’s μέσα από μια ταινία που έχει ήδη λατρευτεί στις ΗΠΑ και απέσπασε το βραβείο κοινού στο φεστιβάλ Σάντανς.
18/9 Entre les Murs, Laurent Cantet – Γαλλία (Πρεμιέρες)
ΔΑΝΑΟΣ 1 22.30
Ανάμεσα στους τοίχους ενός πολυεθνικού σχολείου στο Παρίσι εκτυλίσσεται η νέα ταινία του Cantet (Ελεύθερος Ωραρίου), και παρακολουθεί την προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά, με τις λέξεις, τις πράξεις, τις σκέψεις, την επιθετικότητα, την αυθάδεια ή το χιούμορ τους, ν’ απαντήσουν στην κοινωνική ανισότητα που διδάσκονται μέσα και έξω από την τάξη. Χρυσός Φοίνικας Φεστιβάλ Κανών.
19/9 Hamlet II, Andrew Fleming – ΗΠΑ (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.30
Αντισυμβατικός εκπαιδευτής ή ανόητος μεγαλομανής; Ο Στιβ Κούγκαν σε ρόλο δασκάλου που εκμεταλλεύεται το εύπλαστο των μαθητών του για ν’ ανεβάσει, στο σχολείο, το «opus» του, το σίκουελ του Αμλετ! Γέλια μέχρι δακρύων…
19/9 Synecdoche, New York, Charlie Kaufmann – ΗΠΑ (Πρεμιέρες)
ΔΑΝΑΟΣ 1 22.00
Η φοβερή πένα της Αμερικής περνάει για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα για να μας αφηγηθεί την ιστορία ενός θεατρικού σκηνοθέτη που προσπαθεί να βρει άκρη με την καριέρα και τη προσωπική του ζωή την ίδια στιγμή που δημιουργεί ένα ομοίωμα της Νέας Υόρκης σε κάποια αποθήκη για τις ανάγκες του νέου του έργου. Οι Φιλιπ Σίμουρ Χόφμαν, Σαμάνθα Μόρτον, Κάθριν Κινίαρ, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Νταιάν Γουίστ δέχθηκαν με χαρά να καθοδηγηθούν από τον σεναριογράφο της «Αιώνιας Λιακάδας Ενός Καθαρού Μυαλού».
20/9 From Within, Phedon Papamichael - ΗΠΑ (Μετά τα Μεσάνυχτα)
ΑΠΟΛΛΩΝ 00.15
Ένα κορίτσι προσπαθεί να ξεφύγει από την καταπιεστική ζωή της και θα βρεθεί κυριολεκτικά στην κόψη του ξυραφιού όταν οι κάτοικοι της μικρής και θεοσεβούμενης πόλης της αρχίσουν να αυτοκτονούν με τους πιο φρικιαστικούς τρόπους. Ανατριχιαστικό θρίλερ από τον ελληνικής καταγωγής και διακεκριμένο στο Χόλιγουντ διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ.
20/9 I Walked With a Zombie (1943) (Αφιέρωμα Ζακ Τουρνέρ)
ΔΑΝΑΟΣ 1 01.00
Μια ιστορία όπου η δεισιδαιμονία νοθεύει το δυτικό ορθολογισμό και προτείνει μία νέα αντίληψη στην έννοια του πολιτισμού. Αληθινός πρωταγωνιστής η κάμερα του Τουρνέρ που υποβάλλει τον θεατή σε μια σειρά ερεθισμών που εγκαθίστανται στο υποσυνείδητο με πρωτοφανή τρόπο.
21/9 Idiots and Angels (2008) (Αφιέρωμα Μπιλ Πλίμπτον)
ΔΑΝΑΟΣ 1 20.15
Ο Μπιλ Πλίμπτον και το χαρακτηριστικό προσωπικό του στυλ μας επισκέπτεται και πάλι με το νέο του animation, το πιο φιλόδοξο μέχρι σήμερα εγχείρημά του, ένα μοραλιστικό παραμύθι με στοιχεία ρομάντζου και νουάρ θρίλερ.
21/9 Choke, Clark Gregg – ΗΠΑ (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 22.45
Το παρακμιακό, παράδοξο σύμπαν του συγγραφέα του Fight Club, Τσακ Πάλανιουκ, ζωντανεύει με τον Σαμ Ρόκγουελ στο ρόλο του σεξομανούς Βίκτορ Μαντσίνι και τιμάται με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς.
22/9 Nights and Weekends, Greta Gerwig, Joe Swanberg – ΗΠΑ (Αφιέρωμα DIY)
ΔΑΝΑΟΣ 1 20.00
Ενας άντρας και μια γυναίκα έρχονται αντιμέτωποι με την ένταση και τη φθορά που προκαλεί μια σχέση από απόσταση σε αυτή την ελλειπτική low budget αποκάλυψη για την ενήλικη μεταμόρφωση.
22/9 Just Another Love Story, Ole Bornedal – Δανία (Διαγωνιστικό)
ΑΤΤΙΚΟΝ 22.30
Μπορεί η δουλειά του Γιόνας να είναι ξεχωριστή όντας φωτογράφος εκλημάτων, αλλά η οικογενειακή του ζωή ρέπει επικίνδυνα προς τη μονοτονία, μέχρι τη στιγμή που θα εμπλακεί σε ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα με μία άγνωστη κοπέλα και θα αναγκαστεί να πει ένα ψέμα που θα φέρει τα πάνω κάτω στην ζωή του. Μια άλλη κινηματογραφική πρόταση από την αγαπημένη μας Δανία με στιλ από παλιές noir εποχές.
23/9 Son of Rambow, Garth Jennings – Αγγλία / Γαλλία / Γερμανία (Πρεμιέρες)
ΑΠΟΛΛΩΝ 21.00
Καλοκαίρι στην Αγγλία των αρχών του ’80 και δυο μικροί φίλοι σκοτώνουν το χρόνο τους φτιάχνοντας ένα home-video που πιστεύουν ότι πρέπει να προστεθεί στη σειρά των ταινιών Rambo. Ξεκαρδιστική και συγκινητική ιστορία ενηλικίωσης και σινεφιλίας!
23/9 My Winnipeg, Guy Maddin – Καναδάς (Σινεμά στα Όρια)
ΑΠΟΛΛΩΝ 23.15
Ενα από τα βραβεία του φεστιβάλ του Τορόντο (καλύτερο καναδικό φιλμ) πρόκειται για μια ανορθόδοξη περιήγηση στη γενέτειρα του σκηνοθέτη, ένας απρόβλεπτος συνδυασμός ταινίας μέσα στη ταινία, ντοκουμέντων από το παρελθόν και αφήγησης που δε σ ' αφήνει να πάρεις ανάσα.
24/9 Il Divo, Paolo Sorrentino – Ιταλία / Γαλλία (Πρεμιέρες)
ΔΑΝΑΟΣ 1 20.00
Ντελιριακή βιογραφία του αμφιλεγόμενου και επί πολλά χρόνια πρωθυπουργού της Ιταλίας Τζούλιο Αντρεότι και καταγραφή των σχέσεών του με το οργανωμένο έγκλημα – η ταινία που, μαζί με το «Gomorra», αποτέλεσε αντικείμενο επερώτησης στην ιταλική βουλή σχετικά με την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό. Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κανών.
24/9 Hunger, Steve McQueen – Μ. Βρετανία (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.30
Ο βραβευμένο με Turner Prize εικαστικός McQueen παρουσιάζει την πρώτη του ταινία μυθοπλασίας, στοχεύοντας στη 40ήμερη, μοιραία απεργία πείνας του αγωνιστή του IRA, Μπόμπι Σαντς, το 1981. Ο Μάικλ Φασμπέντερ στον πρωταγωνιστικό ρόλο αφήνει αποτύπωμα που θα συζητηθεί. Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Κανών.
25/9 Die Welle, Dennis Gansel – Γερμανία (Πρεμιέρες - Διαγωγή Μηδέν)
ΑΤΤΙΚΟΝ 20.30
Μεταφέροντας το ομώνυμο μπεστ σέλερ του Τοντ Στράσερ, ο Γκάνσελ υπογράφει μια ταινία – γροθιά στο στομάχι, με θέμα τη διακριτική γοητεία του φασισμού, που έσπασε τα ταμεία στη Γερμανία, κάνοντας μεγαλύτερο άνοιγμα ακόμα και από τις «Ζωές των Άλλων».
25/9 GONZO : The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson, Alex Gibney - ΗΠΑ (Ντοκιμαντέρ)
ΑΤΤΙΚΟΝ 22.45
Η φωνή του Τζόνι Ντεπ μας ξεναγεί σε ένα φαινόμενο χωρίς διάδοχο, στην εκκεντρική και ιδιοφυή προσωπικότητα του Χάντερ Σ. Τόμσον, συγγραφέα του μυθιστορήματος «Φόβος και Παράνοια στο Λας Βέγκας», κατά πολλούς τον καλύτερο κωμικό συγγραφέα στα αμερικάνικα χρονικά και πρωταγωνιστή ενός ολόκληρου ειδικού τεύχους του περιοδικού Rolling Stone αμέσως μετά την αυτοκτονία του.
26/9 Roman Polanski: Wanted and Desired, Marina Zenovich - ΗΠΑ (Ντοκιμαντέρ)
ΔΑΝΑΟΣ 1 22.30
Τι πραγματικά συνέβη τη βραδιά που έφερε τον Πολάνσκι κατηγορούμενο για αποπλάνηση της 13χρονης Σαμάνθα Γκέιλι και φυγά στην Ευρώπη προκειμένου να αποφύγει τη φυλάκιση; Γεμάτο με μαρτυρίες και αρχειακό υλικό από τους μισούς χολιγουντιανούς θρύλους των '70s, το ντοκιμαντέρ της Μαρίνα Ζένοβιτς βουτάει βαθιά μέσα σε μια θάλασσα αφορισμών, απλουστεύσεων και ψεμάτων με στόχο τη σκιαγράφηση ενός ψύχραιμου και ειλικρινούς πορτρέτου για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες φιγούρες του παγκοσμίου σινεμά.
26/9 Rocknrolla, Guy Ricci – Μ. Βρετανία (Πρεμιέρες)
ΑΤΤΙΚΟΝ 23.00
Η γνωστή παρέλαση καθαρμάτων που λατρεύουμε να παρακολουθούμε συνεχίζεται στην καινούργια ταινία του Ρίτσι η οποία εξελίσσεται στο Λονδίνο και έχει να κάνει με την αιώνια αναζήτηση του εύκολου χρήματος από ανθρώπους που για διάφορους λόγους δεν καταφέρνουν σχεδόν ποτέ να πετύχουν τον σκοπό τους.
27/9 The Chaser, Na Hong-Jin – N. Κορέα (Μετά τα Μεσάνυχτα)
ΑΠΟΛΛΩΝ 00.15
Τεράστια εμπορική επιτυχία στην Κορέα, το εναλλακτικό νέο-νουάρ “The Chaser” κερδίζει άνετα την παρτίδα βγάζοντας από το μανίκι του ένα σενάριο με διάσπαρτες εκπλήξεις, μια σκηνοθεσία με άψογο timing και μια ατμόσφαιρα μαύρου χιούμορ στην οποία τα κλισέ του είδους ξαναβρίσκουν τη χαμένη τους αίγλη. Συμμετοχή στο επίσημο τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών.
27/9 Jack Brooks: Monster Slayer, John Knautz – Καναδάς (Μετά τα Μεσάνυχτα)
ΔΑΝΑΟΣ 1 00.45
Μεταξύ φρικτών αναμνήσεων από τα παιδικά του χρόνια, μιας απαιτητικής φιλενάδας, νυχτερινών σπουδών και ατελέσφορων ψυχαναλυτικών session, η ζωή του Τζακ Μπρουκς μοιάζει ότι δεν μπορεί να γίνει χειρότερη. Και όμως: η ενεργοποίηση μιας αρχαίας κατάρας θα μετατρέψει τον καθηγητή του σε κάτι μη αναγνωρίσιμο, επικίνδυνο και απειλητικό! Κωμωδία τρόμου για γνήσια φεστιβαλική απόλαυση!
(Αν το κλικ δε σου δουλεύει στείλε απλά e-mail: moviesforthemasses@gmail.com)
Written by
cheaptalk
in
no category
Toronto 2008: Wrap-up

Μετά τις Κάνες (στο πιο ξώφαλτσο) και τη Βενετία, και το Τορόντο απέδειξε, για τους δυοτρείς που αμφέβαλλαν, ότι ο κινηματογραφικός πλανήτης περιστρέφεται γύρω από την Αμερική, με τη περσινή απεργία των σεναριογράφων της και τον φετινό κορεσμό της indie βιομηχανίας της να κάνουν τους επισκέπτες του μεγαλύτερου φεστιβάλ στον πλανήτη να ανακαλύπτουν ξαφνικά ότι όχι μόνο οι τιμές των εισιτηρίων του έχουν πάρει την ανηφόρα και η ίση αντιμετώπιση προνομιούχων και μη αποτυπώνεται πλέον μόνο στα χαρτιά των ανακοινώσεων των βραβείων, αλλά και οι πολύ προνομιούχοι ήταν φέτος λίγο βήτα διαλογής για να αξίζουν τον κόπο.
Χαμένοι βγήκαν για μια ακόμα φορά και οι ατζέντηδες των περισσότερων φιλμ που κινήθηκαν στην αγορά, αφού και για όσα ξεχώρισαν οι πωλήσεις ήταν ανύπαρκτες, και πιο χαρακτηριστικά η Sony Classics (από τις δραστήριες στην Croisette και πάντα γενικά) δεν αγόρασε τίποτα μέχρι τη λήξη. Τίποτα δε κέρδισαν, ίσα ίσα, και οι πρώιμοι διεκδικητές χειμερινών βραβείων με το Rachel Getting Married (2008) να επιβεβαιώνει ότι διχάζει τους κριτικούς του πλανήτη, που αντιμετώπισαν και το Duchess (2008) με λιγότερο γάντι από τους Βρετανούς συναδέλφους τους μερικές βδομάδες νωρίτερα. Και παρόλες τις προσπάθειες να βγει καμιά ιστορία από καμιά συνάντηση της Jennifer Aniston με τον Brad Pitt, το μεγαλύτερο σούσουρο του δεκαημέρου δημιουργήθηκε όταν ο Roger Ebert σκούνταγε τον μπροστινό του για να βλέπει καλύτερα.
Έτσι ο Danny Boyle δε φαίνεται απλά μεγάλος αλλά τεράστιος κερδισμένος στο αεροπλάνο της επιστροφής, αφού μετά το Telluride ο Slumdog Millionaire (2008) του, με θέμα Ινδό πιτσιρικά που αναπολεί τη ζωή του αφού φτάσει μια ερώτηση πριν τα πολλά λεφτά του Ποιος Θέλει να Γίνει Εκατομμυριούχος, κέρδισε και την καναδική πόλη, φαίνεται σίγουρος για τα Oscar® στα πρότυπα της Juno (2007), τσίμπησε το βραβείο κοινού που παραμένει το μεγαλύτερο του φεστιβάλ μαζί με τα ολόκληρα 15 χιλιάδες καναδικά δολάρια που το συνοδεύουν, και κατάφερε να βρει και αγοραστή να δώσει 3,5-4 εκατομμύρια αμερικάνικα. Από κοντά και ο Steve McQueen, είδε το Hunger (2008) του να ανακαλύπτεται και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (μετά τη Χρυσή Κάμερα στις Κάνες και κάτι ψιλά στη Βενετία) και να κερδίζει το Discovery Award. Τα δύο φέτος βραβεία της FIPRESCI πήγαν, αντίθετα με την πολιτική τάση των προηγούμενων και ομόφωνα αν πιστέψεις τον Jonathan Rosenbaum της επιτροπής, σε κοινωνικά indies με σταρ πρωταγωνιστές, το Lymelife (2008) με τον Alec Baldwin και το Disgrace (2008) με τον John Malkovich. Στους κερδισμένους σαφώς συγκαταλέγονται και τα μεγάλα της Βενετίας, The Wrestler (2008) και The Hurt Locker (2008), που βρήκαν καλές διανομές έστω και με λίγα λεφτά, αν και το δεύτερο παρέμεινε δεύτερο στη σύγκριση, χωρίς να επιβεβαιώσει τους Ιταλούς δημοσιογράφους (που θεώρησαν ότι αδικήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα στο πρώτο).
Όλα τα βραβεία στο δελτίο τύπου "Festival Closes 2008 Edition With Awards Announcement"
Χαμένοι βγήκαν για μια ακόμα φορά και οι ατζέντηδες των περισσότερων φιλμ που κινήθηκαν στην αγορά, αφού και για όσα ξεχώρισαν οι πωλήσεις ήταν ανύπαρκτες, και πιο χαρακτηριστικά η Sony Classics (από τις δραστήριες στην Croisette και πάντα γενικά) δεν αγόρασε τίποτα μέχρι τη λήξη. Τίποτα δε κέρδισαν, ίσα ίσα, και οι πρώιμοι διεκδικητές χειμερινών βραβείων με το Rachel Getting Married (2008) να επιβεβαιώνει ότι διχάζει τους κριτικούς του πλανήτη, που αντιμετώπισαν και το Duchess (2008) με λιγότερο γάντι από τους Βρετανούς συναδέλφους τους μερικές βδομάδες νωρίτερα. Και παρόλες τις προσπάθειες να βγει καμιά ιστορία από καμιά συνάντηση της Jennifer Aniston με τον Brad Pitt, το μεγαλύτερο σούσουρο του δεκαημέρου δημιουργήθηκε όταν ο Roger Ebert σκούνταγε τον μπροστινό του για να βλέπει καλύτερα.
Έτσι ο Danny Boyle δε φαίνεται απλά μεγάλος αλλά τεράστιος κερδισμένος στο αεροπλάνο της επιστροφής, αφού μετά το Telluride ο Slumdog Millionaire (2008) του, με θέμα Ινδό πιτσιρικά που αναπολεί τη ζωή του αφού φτάσει μια ερώτηση πριν τα πολλά λεφτά του Ποιος Θέλει να Γίνει Εκατομμυριούχος, κέρδισε και την καναδική πόλη, φαίνεται σίγουρος για τα Oscar® στα πρότυπα της Juno (2007), τσίμπησε το βραβείο κοινού που παραμένει το μεγαλύτερο του φεστιβάλ μαζί με τα ολόκληρα 15 χιλιάδες καναδικά δολάρια που το συνοδεύουν, και κατάφερε να βρει και αγοραστή να δώσει 3,5-4 εκατομμύρια αμερικάνικα. Από κοντά και ο Steve McQueen, είδε το Hunger (2008) του να ανακαλύπτεται και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (μετά τη Χρυσή Κάμερα στις Κάνες και κάτι ψιλά στη Βενετία) και να κερδίζει το Discovery Award. Τα δύο φέτος βραβεία της FIPRESCI πήγαν, αντίθετα με την πολιτική τάση των προηγούμενων και ομόφωνα αν πιστέψεις τον Jonathan Rosenbaum της επιτροπής, σε κοινωνικά indies με σταρ πρωταγωνιστές, το Lymelife (2008) με τον Alec Baldwin και το Disgrace (2008) με τον John Malkovich. Στους κερδισμένους σαφώς συγκαταλέγονται και τα μεγάλα της Βενετίας, The Wrestler (2008) και The Hurt Locker (2008), που βρήκαν καλές διανομές έστω και με λίγα λεφτά, αν και το δεύτερο παρέμεινε δεύτερο στη σύγκριση, χωρίς να επιβεβαιώσει τους Ιταλούς δημοσιογράφους (που θεώρησαν ότι αδικήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα στο πρώτο).
Όλα τα βραβεία στο δελτίο τύπου "Festival Closes 2008 Edition With Awards Announcement"
Previously on Movies for the Masses: Νύχτες Πρεμιέρας 2008: Το Πρόγραμμα
Written by
verbal
in
no category
Doubt (2008): Preachin' the choir trailer
Ντεμπούτο πριν λίγες ώρες έκανε στην Apple το trailer της μεταφοράς του βραβευμένου με Pulitzer, Tony, και την τελευταία θέση στην πεντάδα των μακροβιότερων της τελευταίας δεκαετίας του Broadway, θεατρικό Doubt: A Parable, του βραβευμένου με Όσκαρ Σεναρίου για το Moonstruck (1987) και εξορισμένου από διάφορα καθολικά σχολεία στα νιάτα του, John Patrick Stanley, διαβόητου για τον όρο στα θεατρικά του συμβόλαια, που εξασφαλίζει ότι δεν θα αλλαχθεί ούτε κεραία από τα σενάριά του. Γνωστός επίσης ως ο άνθρωπος που έβαλε τον Tom Hanks να τραγουδήσει παίζοντας γιουκαλίλι, στο Joe Versus the Volcano (1990), που είχε γράψει και σκηνοθετήσει.
Στο δε Doubt, τη δεύτερή του σκηνοθετική δουλειά, όπου προφανώς παρακούει τον εαυτό τουλάχιστον στο να αλλάξει το σενάριό του σβήνοντας της βαριές προφορές του Bronx, βάζει τον Phillip Seymour Hoffman και την Meryl Streep να φορούν την κατατονική τους μανία, να θυμώνουν, να φωνάζουν και να αλληλοαπειλούνται, εκπροσωπώντας κάτω απ’ τα βαριά καθολικά ράσα ενός εκκλησιαστικού σχολείου της Νέας Υόρκης του 1964, τις δύο αντικρουόμενες τότε (και πάντα) σχολές του Βατικανού για περισσότερη κατανόηση και φιλικότητα στο ποίμνιο απ’ τη μια, και καμία έκπτωση στην καθοδηγητική αυστηρότητα απ’ την άλλη. Η σύγκρουση των δύο κόσμων, στήνεται γύρω απ’ τον κεντρικό άξονα των (σκανδαλιστικά πιασάρικων και τουλάχιστον στην Αμερική, ιδιαίτερα ταμπουδιάρικων) υποψιών της μοναχής για ύποπτες σχέσεις του καλόγερου με τον πρώτο μαύρο μαθητή του σχολείου, τον οποίο η ίδια προσπαθεί να διδάξει με τη βέργα, story που εμπλουτίζεται με ένα σωρό εκτυφλωτικά προφανείς συμβολισμούς (ασπρόμαυρα κοράκια και λάμπες που καίγονται), κι ένα υπόγειο βράσιμο καταιγίδας, με κεραυνούς που φιλοδοξούν να φωτίσουν το δρόμο των πρωταγωνιστών προς κινηματογραφικές υποψηφιότητες ανάλογες των βραβεύσεων με Tony των αντίστοιχων συναδέλφων τους στο θεατρικό.
Η διακριτική δουλειά του υποψήφιου για τη Δολοφονία του Τζέσε Τζέημς (2007), Roger Deakins στη φωτογραφία, και η ρέντα του Scott Rudin που την προηγούμενη σαιζόν είχε φτάσει στα Όσκαρ με τα μεγαθήρια των καλύτερων ταινιών (No Country for Old Men (2007) και There Will Be Blood (2007)), ενδέχεται να βοηθήσουν να στηθεί ένα θετικό κλίμα γύρω απ’ τις ελπίδες της ταινίας ως runner up σε περίπτωση αδύναμων πεντάδων στις σημαντικές κατηγορίες, αλλά το διαφαινόμενο θεατρικίστικο στήσιμο και το ίδιο το θέμα (ποιος έχει όρεξη να μπλέκει με παπαδαριό;) μάλλον δεν χωράνε αμφιβολίες ότι θα κρατήσουν στο ελάχιστο τις πιθανότητες για σοβαρό παιχνίδι σε οτιδήποτε άλλο από filler στις ερμηνείες κι ενδεχομένως το σενάριο, στοιχεία ήδη βραβευμένα και στην αρχική τους μορφή.
Στο δε Doubt, τη δεύτερή του σκηνοθετική δουλειά, όπου προφανώς παρακούει τον εαυτό τουλάχιστον στο να αλλάξει το σενάριό του σβήνοντας της βαριές προφορές του Bronx, βάζει τον Phillip Seymour Hoffman και την Meryl Streep να φορούν την κατατονική τους μανία, να θυμώνουν, να φωνάζουν και να αλληλοαπειλούνται, εκπροσωπώντας κάτω απ’ τα βαριά καθολικά ράσα ενός εκκλησιαστικού σχολείου της Νέας Υόρκης του 1964, τις δύο αντικρουόμενες τότε (και πάντα) σχολές του Βατικανού για περισσότερη κατανόηση και φιλικότητα στο ποίμνιο απ’ τη μια, και καμία έκπτωση στην καθοδηγητική αυστηρότητα απ’ την άλλη. Η σύγκρουση των δύο κόσμων, στήνεται γύρω απ’ τον κεντρικό άξονα των (σκανδαλιστικά πιασάρικων και τουλάχιστον στην Αμερική, ιδιαίτερα ταμπουδιάρικων) υποψιών της μοναχής για ύποπτες σχέσεις του καλόγερου με τον πρώτο μαύρο μαθητή του σχολείου, τον οποίο η ίδια προσπαθεί να διδάξει με τη βέργα, story που εμπλουτίζεται με ένα σωρό εκτυφλωτικά προφανείς συμβολισμούς (ασπρόμαυρα κοράκια και λάμπες που καίγονται), κι ένα υπόγειο βράσιμο καταιγίδας, με κεραυνούς που φιλοδοξούν να φωτίσουν το δρόμο των πρωταγωνιστών προς κινηματογραφικές υποψηφιότητες ανάλογες των βραβεύσεων με Tony των αντίστοιχων συναδέλφων τους στο θεατρικό.Η διακριτική δουλειά του υποψήφιου για τη Δολοφονία του Τζέσε Τζέημς (2007), Roger Deakins στη φωτογραφία, και η ρέντα του Scott Rudin που την προηγούμενη σαιζόν είχε φτάσει στα Όσκαρ με τα μεγαθήρια των καλύτερων ταινιών (No Country for Old Men (2007) και There Will Be Blood (2007)), ενδέχεται να βοηθήσουν να στηθεί ένα θετικό κλίμα γύρω απ’ τις ελπίδες της ταινίας ως runner up σε περίπτωση αδύναμων πεντάδων στις σημαντικές κατηγορίες, αλλά το διαφαινόμενο θεατρικίστικο στήσιμο και το ίδιο το θέμα (ποιος έχει όρεξη να μπλέκει με παπαδαριό;) μάλλον δεν χωράνε αμφιβολίες ότι θα κρατήσουν στο ελάχιστο τις πιθανότητες για σοβαρό παιχνίδι σε οτιδήποτε άλλο από filler στις ερμηνείες κι ενδεχομένως το σενάριο, στοιχεία ήδη βραβευμένα και στην αρχική τους μορφή.
Previously on Movies for the Masses: Changeling (2008): Oscar bait trailer
2/5
1.5/5