The Company Men (2010): Sundance buzz teaser


Το Sundance φέτος μετράει το buzz ανάλογα με το πόσοι προσθέτουν τις ταινίες του στο πρόγραμμά τους online, όμως το παραδοσιακότερο, αυτό των σχολίων μετά τη προβολή, συνοδεύει από τα ξημερώματα τη πρώτη σημαντική παραγωγή στο πρόγραμμα των Πρεμιερών του φεστιβάλ και πρώτη σκηνοθετική δουλειά του John Wells, τους Company Men (2010).

Ο Wells κάνει καμιά εικοσαριά χρόνια τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, με πιο σημαντικές τις ER και West Wing, οπότε δεν είναι και μεγάλη έκπληξη ότι μάζεψε στη ταινία του all-star cast και τον Roger Deakins στη φωτογραφία. Και σχετικά αναμενόμενο είναι τόσο το θέμα της (ταινίας του), τρεις εταιρειάνθρωποι που χάνουν τη δουλειά τους στην ύφεση στα τέλη των 00s, όσο και το χαλαρό μοντάζ που επισημαίνουν οι περισσότερες αναφορές και τυραννάει κάθε πρωτάρη που δε μπορεί να αποχωριστεί ούτε δευτερόλεπτο γυρισμάτων. Το ξεχωριστό στην όλη υπόθεση είναι βέβαια ότι άρχισαν οι συγκρίσεις με Up in the Air (2009) στο πιο βοστονέζικα παγωμένο, οι οσκαρολογίες, και κάποια χαλάκια για την επιστροφή του Kevin Costner, όλα πριν σταματήσουν τα ζοχαδιασμένα tweets όσων δε κατάφεραν να μπουν στη βραδινή προβολή στο Eccles Theatre. Και δεν είναι δύσκολο να φανταστείς παρασκηνιακό πόλεμο προσφορών να έχει ήδη ξεκινήσει για τη παραγωγή, μιας και μπορεί φέτος το υπό νέα διεύθυνση φεστιβάλ να επαναξαναματάθεσε στόχο την επιστροφή στις indie ρίζες του, αλλά από την άλλη ένα κάποιο φως στο βάθος του παγκόσμιου εμπορικού τούνελου είχε αρχίσει να φαίνεται από το Rendez-Vous στο Παρίσι, και με τα καλωσορίσματα στο Park City άρχισαν και οι αγορές (του Waiting for Superman (2010) από τη Paramount, συγκεκριμένα).


Previously on Movies for the Masses: Room in Rome (2010): Naked promo

Celda 211 (2009)

Κελί 211 / Cell 211
Cell 211, Poster

Σκηνοθεσία: Daniel Monzón
Σενάριο: Jorge Guerricaechevarría, Daniel Monzón, Francisco Pérez Gandul*
Παίζουν: Luis Tosar, Alberto Ammann, Antonio Resines, Marta Etura, κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Νεαρό και άξιο παλικάρι κάνει tour σε σωφρονιστικό ίδρυμα, μια μέρα πριν φορέσει τη στολή του δεσμοφύλακα. Λίγο ένα ατύχημα, λίγο η κακιά η ώρα (ξέσπασμα εξέγερσης στα κελιά υψίστης ασφάλειας) και ο Juan Oliver θα βρεθεί παγιδευμένος στο κελί 211.Cell 211, PhotographΑκόμη μια απόδειξη πως στην Ισπανία υφίσταται υγιής βιομηχανία η οποία παράγει και δοκιμάζεται σε πολλά κινηματογραφικά είδη, με καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αλλά και γκελ στο κοινό, που ενίοτε γίνεται και διεθνές. Ο σκηνοθέτης Daniel Monzón στήνει ένα στέρεο δράμα φυλακών με όπλα την κλισέ αγριευτική πινακοθήκη εγκληματιών-κατάδικων, την ωμή βία, τα συναισθήματα φόβου και κλειστοφοβίας, ενορχηστρωμένα όλα επάνω στους κανόνες του σασπένς, που κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο τόσο επάξια, σε βαθμό να κάνεις τα στραβά μάτια για τις απιθανότητες και τις ανατροπές του σεναρίου, το οποίο ξεγλιστράει μέχρι τα σύνορα του μελό ή της πολιτικής καταγγελίας, για να ικανοποιήσει τον κάθε πικραμένο θεατή. Το σύνηθες παιχνίδι αλλαγής ρόλων ή διάβρωσης του κεντρικού ήρωα υπό συνθήκες που ξεπερνούν τα όρια, έτσι ώστε να κρατηθεί στη ζωή (εδώ παριστάνοντας τον φυλακισμένο για ανθρωποκτονία από πρόθεση), καταφέρνει και μεταδίδεται με πειθώ και ενισχύει την ταύτιση με τον Juan Oliver, ακόμη κι όταν η ψυχολογική σύγχυση παίρνει το πάνω χέρι, με την ηθική να τρώει βαριά ήττα. Από το καστ, ο αρχηγός των εξεγερμένων, Luis Tosar, είναι μεγάλη μορφή. Φωτογραφία και μοντάζ εκμεταλλεύονται επαρκώς τις λιγοστές αβάντες που παρέχει το location και η παραγωγή, με το παιχνίδι να χάνεται εντελώς έξω από της... φυλακής τα σίδερα. Ας ελπίσουμε να μην το δει ο Jerry Bruckheimer.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 16
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 17.45/ 20.00/ 22.15/ 00.30. Σάβ., Κυρ. & 13.15

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: Πέμ.-Τρ. 19.50/ 22.20/ 00.40. Τετ. & 23.40 αθηνόραμα Χάρτης


NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 16.50 (εκτός Σάβ., Κυρ.)/ 19.00/ 21.20/ 23.45 αθηνόραμα Χάρτης


VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 6 VILLAGE CINEMA ING
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.15/ 21.30/ 23.45

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 20.10/ 22.30/ 00.50. Τετ. 22.30/ 00.50

Where the Wild Things Are (2009)

Στη Χώρα των Μαγικών Πλασμάτων
Where the Wild Things Are, Poster

Σκηνοθεσία: Spike Jonze
Σενάριο: Spike Jonze & Dave Eggers, Maurice Sendak (βιβλίο)
Παίζουν: Max Records, Wild Things


Δες/Κρύψε το trailer

Ο εννιάχρονος Max κάνει αταξίες όλη μέρα, δαγκώνει τη μάνα του, όταν εκείνη φέρνει στο σπίτι το boyfriend, και το βάζει στα πόδια. Ώσπου φτάνει στη χώρα των Άγριων Πλασμάτων.Where the Wild Things Are, PhotographΑπόδειξη στον κανόνα του less is more, το φιλμ του Spike Jonze παίρνει το κλασικό, παιδικό βιβλίο του συγγραφέα και illustrator Maurice Sendak το οποίο αποτελείται από... δέκα προτάσεις (μόλις!), κι επιχειρεί να το μετατρέψει σε μεγάλου μήκους ταινία (στα 101 λεπτά!). Και μακάρι να ήταν αυτό το μοναδικό του πρόβλημα...

Για να κατανοήσει κανείς καλύτερα το... ανώριμο της όλης απόπειρας, αρκεί να διαβάσει το ομώνυμο βιβλίο ή να παρακολουθήσει το μικρού μήκους animated φιλμ του 1973, που σε επτά λεπτά έχει απλά ζωντανέψει τις σελίδες του Sendak κι έχει κάνει τη δουλειά του. Από τη μεριά του, ο Jonze εμπιστεύεται τη σεναριακή του διασκευή (εμπλουτισμένη με μια πιο ουσιώδη έναρξη της ιστορίας και μοιράζοντας, μοιραία, χαρακτήρες - ρόλους στα φανταστικά Άγρια Πλάσματα) λες και πρόκειται περί εργασίας παιδοψυχολόγου, για να υπογράψει τελικά ένα έργο που δύσκολα κάνει επαφή με παιδιά της... όποιας ηλικίας (εξαιρώντας τις μάζες των αλαφροΐσκιωτων indie hipsters, οι οποίοι θα παραδώσουν το πνεύμα όπου παίζουν οι συνθέσεις της Karen O, του συγκροτήματος των Yeah Yeah Yeahs, ίσως του μεγαλύτερου ατού της ταινίας, δηλαδή). Εάν ο στόχος του Jonze ήταν να μας βάλει μέσα στον κόσμο --και το μυαλό-- ενός εννιάχρονου παιδιού, θα ήταν αστείο να παραδεχτούμε πως τα κατάφερε, γιατί αυτός ο κόσμος συνήθως σε κάνει να ευχαριστείς τη Φύση και το επίτευγμα της ενηλικίωσης! Κοινώς, μιλάμε για ένα σύμπαν κενό από περιεχόμενο ή ενδιαφέρον, από το οποίο, ούτως ή άλλως, διατηρούμε ελάχιστες αναμνήσεις (fact). Γοητευτικό το τοπίο και η καλλιτεχνική διεύθυνση, μεν, αλλά γύρω στην ώρα διαπιστώνεις πως το να βλέπεις τεράστια τριχωτά πλάσματα να συμπεριφέρονται σαν πρωταγωνιστές του Jackass δεν αποτελεί το απαύγασμα της κινηματογραφικής διασκέδασης. Για να μη σχολιάσω το όργιο ενήλικων νευρώσεων που συνοδεύει τους διαλόγους των Άγριων Πλασμάτων...

Όχι ακριβώς μια ωδή πάνω στην αφέλεια της παιδικότητας ή τη μοναξιά κάτω από τη σκιά της γονικής εξουσίας, το Στη Χώρα των Μαγικών Πλασμάτων (2009) εξιδανικεύει τη φυγή σαν τρόπο διαχείρισης της ζωής (σε πραγματικό ή φανταστικό επίπεδο), αλλά με κατεβασμένα τα μούτρα, αφού ο Max, αντιμέτωπος με τα λάθη τα οποία φόρτωσε στην πλάτη των Άγριων Πλασμάτων, καταλήγει να ονειρεύεται ξανά την προστασία της οικογενειακής εστίας. Με το άλλοθι του ρόλου που πρόκειται ν’ αναλάβει στο μέλλον. Κι εκείνα τα "Όταν το παιδί ήταν παιδί...", να τα ξεχάσεις!

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.00/ 16.15/ 18.30/ 20.45/ 23.00/ 01.15. Σάβ., Κυρ. & 11.45

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.30/ 18.40/ 20.50

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.40/ 19.00/ 21.30. Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 14.20

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.40. Πέμ.-Τρ. & 20.50. Σάβ., Κυρ. & 12.20/ 14.20/ 16.20

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.45. Σάβ., Κυρ. & 15.15. Κυρ. & 13.00

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.15/ 21.30/ 23.45. Σάβ., Κυρ. & 14.45. Κυρ. & 12.30

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 13.45/ 16.00/ 18.15/ 20.30. Σάβ., Κυρ. & 11.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.10/ 21.20. Κυρ. & 12.00/ 14.40

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.00/ 20.00. Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.00


Lebanon (2009)

Λίβανος
Lebanon, Poster

Σκηνοθεσία: Samuel Maoz
Σενάριο: Samuel Maoz
Παίζουν: Oshri Cohen, Yoav Donat, Michael Moshonov κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Η πρώτη μέρα του πολέμου στο Λίβανο, μέσα από ένα τανκ.Lebanon, PhotographΕίναι μερικές ταινίες που υπάρχουν μονάχα για να ενθουσιάζουν τους φεστιβαλικούς προγραμματιστές και τους φεστιβαλιστές θεατές, με τις ευλογίες της φεστιβαλόπληκτης κριτικής, όπως για παράδειγμα ο άθλος της προηγούμενης βδομάδας, το Politist, adj. (2009). Και είναι βέβαια άδικο να βάζεις στην ίδια κατηγορία με τη φούσκα του Porumboiu, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Samuel Maoz, αλλά το Lebanon είναι σχεδόν τόσο πολεμική ταινία, όσο είναι αστυνομική kai το Politist, adj. (2009). Ένα ακόμη πείραμα στη φόρμα, τουλάχιστον το Lebanon, που κέρδισε το Χρυσό Λέοντα στο περασμένο φεστιβάλ της Βενετίας (και το βραβείο Ανθρώπινες Αξίες στη Θεσσαλονίκη), καταφέρνει να ξεκινήσει από μια εξαιρετική βάση: μια ιδιοφυή προσέγγιση στο πώς να κάνεις ταινία για το μακελειό του πεδίου της μάχης, και να δείξεις τη φρίκη της κόλασής του, χωρίς όμως να χρειαστεί να πατήσεις πόδι εκεί μέσα. Και άρα να χρειαστεί να το αναπαραστήσεις. Με άλλα λόγια, πώς να κάνεις πολεμική ταινία, χωρίς να χρειαστεί να χαλάσεις φράγκο, που είναι και το προαπαιτούμενο για οποιονδήποτε πρωτάρη σκηνοθέτη, οπουδήποτε.

Κλειδώνοντάς σε μέσα σ’ ένα τανκ για μιάμιση ώρα, ο Samuel Maoz σε περικυκλώνει με την αποπνικτική απελπισία της αδυναμίας απόδρασης από την τρομοκρατική περίσταση του πολέμου, μέσα στην οποία βρέθηκε κι ο ίδιος εκείνες τις μέρες του καλοκαιριού του ’82, και χρησιμοποιώντας το περισκόπιο του οχήματος ως μόνη σου άμεση επαφή με τον εξωτερικό κόσμο --και μάλιστα πάντα στιγματισμένη με το σταυρόνημα σκόπευσης-- σου δείχνει επιλεκτικά τις εικόνες που χρειάζεται να δεις για να καταλάβεις τί είναι αυτό που κάνει το πλήρωμα του οχήματος του θανάτου, να χάνει τα λόγια και τα λογικά του. Τις εικόνες που κι ο ίδιος θυμάται από τη θέση του πίσω απ’ το περισκόπιο και τις εικόνες που θυμάται στη μέσα μεριά της λαμαρίνας. Γιατί όπως φροντίζει να υπογραμμίσει στην αρχή της ταινίας, «Ο άντρας είναι το ατσάλι, το όχημα είναι μόνο σίδερα».

Και οι συγκεκριμένοι άντρες δεν είναι καθόλου ατσάλι, και δεν είναι καν σίδερα. Και μετά το πρώτο μισάωρο, που περνά η επίδραση του concept για το στήσιμο της ταινίας, τα κλαψίματα κι οι γκρίνιες κι η παντελής αποδιοργάνωση της ιεραρχίας που σού επιδεικνύουν οι τέσσερις χαρακτήρες --κλειδωμένοι ο καθένας τους στην ασφάλεια της δικής του ρομαντικής εικόνας της ειρήνης--, είναι η μόνη σου συντροφιά στην αμήχανη επαναληπτικότητα του Maoz. Που σου δείχνει ξανά και ξανά και ξανά την πεισματική και θανάσιμη άρνηση των ηρώων του να συνειδητοποιήσουν τις απαιτήσεις της κατάστασης και να συνδεθούν με την πραγματικότητα, με εμμονή τέτοιου βαθμού που ξυπνάει το λοχία που κρύβεις μέσα σου και σε κάνει να θέλεις ν’ αρχίσεις τα μπινελίκια, όχι μονάχα στους τέσσερις άχρηστους που βλέπεις μπροστά σου, αλλά και στον ίδιο τον Maoz που σου τους φόρτωσε, λες και το μόνο που ήθελε, ήταν μια αφορμή να σου δείξει κλισαρισμένες εικόνες απ’ το ναρκοπέδιο, σαν αυτές που βλέπεις στο CNN, με τα παιδάκια να κλαίνε και γύρω τους να καπνίζει το σύμπαν. Κι όταν στο φινάλε το παίρνεις απόφαση ότι οι ήρωες και το τανκ τους δεν πρόκειται να πάνε πουθενά παραπέρα ως χαρακτήρες, από 'κεί που τους βρήκες στην αρχή --ούτε καν παραπίσω-- κι ίσως το καλύτερο που μπορεί να τους συμβεί, είναι να πέσει μια ρουκέτα να τους ξετινάξει, σου πετάει ένα λιβάδι χρυσάνθεμα και σιροπιάζει μ’ ένα ειδυλλιακό κλείσιμο, μια ταινία που ξεκινά εντυπωσιακά, αλλά κάνει σαφές απ’ τα μισά, ότι δεν έχει να πάει απολύτως πουθενά.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΑΣΤΥ
Κοραή 4 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3214775, 2103221925.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΤΡΙΑΝΟΝ FILMCENTER
Κοδριγκτώνος 21 (Πατησίων 101) (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8215469, 2108222702.
Πεμ. - Τετ.: (εκτός Τρίτης) 17.20/ 19.10/ 21.05/ 23.00

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ FILMCENTER
Λ. Συγγρού 106, Φιξ (ΜΕΤΡΟ Συγγρού-Φιξ), 210-9215305.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.15/ 21.00/ 22.45

Flickan Som Lekte med Elden (2009)

Το Κορίτσι που Έπαιζε με τη Φωτιά / The Girl Who Played with Fire
The Girl Who Played with Fire, Poster

Σκηνοθεσία: Daniel Alfredson
Σενάριο: Jonas Frykberg, Stieg Larsson (νουβέλα)
Παίζουν: Noomi Rapace, Michael Nyqvist


Δες/Κρύψε το trailer

Ο εκδότης του Millenium ετοιμάζει θέμα για τα διασυνοριακά κυκλώματα πορνείας και, πως το 'ξερες, η Lisbeth καταλήγει ξανά και περισσότερο από ποτέ μπλεγμένη.The Girl Who Played with Fire, PhotographΤο Κορίτσι που Έπαιζε με τη Φωτιά (2009) βασίζεται στο δεύτερο μέρος της Millenium τριλογίας του Stieg Larsson, τριλογία της οποίας όμως μόνο το πρώτο μέρος είχε σχεδιαστεί να βγει στις αίθουσες, ενώ τα υπόλοιπα γυρίστηκαν για να το ακολουθήσουν στη σκανδιναβική τηλεόραση. Η ανάλογη με τα bestseller επιτυχία του Κοριτσιού με το Τατουάζ (2009) οδήγησε.. φυσικά στη μεγάλη οθόνη και τις συνέχειες, με τη Φωτιά να παίζει ο Σουηδός Daniel Alfredson αντί του Δανού Niels Arden Oplev, φέρνοντας μόνο μια ζεστασιά στα ψυχρά σκηνικά της πατρίδας του και ξεχνώντας ρυθμό, ακρίβεια και στοιχειακή και στοιχειωτική λεπτομέρεια στη ματιά του. Οι χαρακτήρες ούτε συστήνονται ούτε αναπτύσσονται στη τηλε-λογική ότι τους ξέρεις και δε θες να αλλάξει το χουζούρι σου, ενώ από πάνω τρώνε κι ένα είδος ανεξήγητου reset στις συνήθειες της αρχής του πρώτου μέρους· η διακίνηση λευκής σάρκας γίνεται μόνο αφορμή για ντεντεκτιβικό θρίλερ χωρίς να αγγίζεται ουσιαστικά ποτέ, αντίθετα με τον εκκωφαντικά βουβό τρόμο των θυμάτων στο Τατουάζ· και πιο σημαντικά, το Κορίτσι μετατρέπεται σε ένα είδος κόμικ και ουσιαστικά κωμικής λεσβίας υπερηρωίδας που δρα ανεξήγητα, αντικοινωνικά και μισοβλαμμένα για μισοβλαμμένο κοινό. Ο Alfredson επεκτείνει σε κάποιες σκηνές την εκπληκτικά ωμή και ρεαλιστική δράση του προκατόχου του, αλλά συνολικά το αποτέλεσμά του, βασισμένο στο υποτιθέμενα πιο πυκνογραμμένο από τα βιβλία, σου δίνει την αίσθηση περίπου μιάμισης ώρας περιττού λίπους.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30. Τρ. μόνο στις 17.00

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.50

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πατησίων 77-79 & Λ. Αλεξάνδρας (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8219298 Τηλ. κρατ.-πωλήσ. 2106786000.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.50

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 18
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.45/ 21.30/ 00.15

ΓΛΥΦΑΔΑ -ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 1
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: Πέμ.-Τρ. 18.40/ 21.30/ 00.10. Τετ. & 17.00/ 23.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.45/ 00.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.40/ 00.20

Old Dogs (2009)

Γερόλυκοι
Old Dogs, Poster

Σκηνοθεσία: Walt Becker
Σενάριο: David Diamond & David Weissman
Παίζουν: John Travolta, Robin Williams


Δες/Κρύψε το trailer

Σήκω. Και τρέξε. Γρήγορα.Old Dogs, PhotographΤα μουσικά χοροπηδηχτούλικα cues έρχονται από τα sitcoms του '60, τα γουρλομάτικα ζωάκια και παιδάκια σε reaction shots ξεπηδάνε από τις παιδικές σειρές των 70s, η επανάληψη γκαφών έρχεται από τη δεκαετία που άρχισαν τα αστεία home videos να παίζουν στη τηλεόραση, και γενικά είναι δύσκολο να διακρίνεις συγκέντρωση στην αρχαιολογική γυφτολογική προσπάθεια να γίνουν εκθέσιμα τα Ψοφόσκυλα (2009) στη διετία που μείναν στο post-production, αλλά την απελπισία τη διακρίνει και το προνήπιο στο οποίο, και μόνο, απευθύνονται. Η καλύτερη στιγμή του φιλμ είναι οι κακοφωτοσοπιασμένες κεφάλες στις αναμνηστικές φωτογραφίες των εισαγωγικών credits, από κει και πέρα η συρραφή παρανοϊκά άθλιων gags και θλιβερών συναισθηματισμών δεν αντέχεται ακόμα κι αν εκπροσωπείς φιλοζωική οργάνωση και συγκεντρώνεις στοιχεία για κακομεταχείριση, αντί ευθανασίας, των πρωταγωνιστών. Το Σεπτέμβριο, λίγο πριν ανοίξει το σούργελο στις αίθουσες και μπροστά στον διαγαλαξιακό κίνδυνο να γυρίσει ο Walt Becker και συνέχεια των Wild Hogs (2007) του, ο Dick Cook, πρόεδρος της Disney Studios, καρατομήθηκε και απορείς πως δε κρεμάσαν το κεφάλι του στην είσοδο του κάστρου της Σταχτομπούτας για παραδειγματισμό.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 1
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.40. Σάβ., Κυρ. & 16.30

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 3
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Αγωνιστών Στρατοπέδου 49, Χαϊδάρι, 210-5813470, 210-5813450.
Πεμ. - Τετ.: 18.00
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Αγωνιστών Στρατοπέδου 49, Χαϊδάρι, 210-5813470, 210-5813450.
Πεμ. - Τετ.: 20.50/ 22.45

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.00/ 21.00/ 23.00/ 01.00

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 22.30. Παρ., Σάβ. & 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00/ 01.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 20.30/ 22.30/ 00.30
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 17.45/ 19.45/ 21.45/ 23.45. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 13.30

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 1
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 1
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010.
Πεμ. - Τετ.: 20.45/ 22.30

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.20/ 21.20/ 23.20. Σάβ., Κυρ. & 11.20/ 13.20/ 15.20

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.20/ 22.20. Παρ., Σάβ. & 00.20
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.20/ 21.20/ 23.20. Σάβ., Κυρ. & 13.20/ 15.20

ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΣΟΦΙΑ
Ευσταθιάδου 2, Πλ. Άγ.Τριάδος, Αργυρούπολη, 210-9927447, 2109917094.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.10/ 19.20/ 21.20/ 23.20

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.15/ 22.15. Σάβ., Κυρ. & 16.15. Κυρ. & 12.15/ 14.15

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 16.45/ 18.45/ 20.45/ 22.45. Σάβ., Κυρ. & 14.45. Κυρ. & 12.45

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 13.30/ 15.30/ 17.30/ 19.30/ 21.30/ 23.30/ 01.30. Σάβ., Κυρ. & 11.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.20/ 22.20/ 00.30

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.00/ 17.00/ 19.00/ 21.00/ 23.00/ 01.00. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.00
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00/ 00.00

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 20.40/ 22.40

Box Office 2009: Είδες 30% περισσότερο σινεμά


Τριάντα τοις εκατό αύξηση βοήθησες να σημειώσουν το 2009 οι εισπράξεις στα κινηματογραφικά ταμεία, που έκοψαν 13,5 εκατομμύρια χαρτάκια, δηλαδή τους ακούμπησες περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ. Τα 1,7 εκατομμύρια απ’ τα εισιτήρια, τα αγόρασες για ελληνικές ταινίες, γύρω στα 200 χιλιάδες εισιτήρια λιγότερα απ’ το ’08 δηλαδή, πτώση που είναι ανεπαίσθητη από μόνη της, αλλά μεταφράζεται σε 7% μείωση στο μερίδιο αγοράς των ελληνικών τίτλων, σε σύγκριση με τα νούμερα του 2008. Λογικό, αφού η εισπρακτικότερη ελληνική ταινία για το ’09, έκοψε τελικά λιγότερα εισιτήρια κι απ’ τη δεύτερη εισπρακτικότερη του ’08.

Το Bank Bang του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου πάντως, έχοντας αβάντα 100 χιλ εισιτηρίων απ’ το γιορτινό του άνοιγμα στα μέσα του Δεκέμβρη του ’08, έκλεισε το ’09 στην κορυφή των ελληνικών εισπράξεων με 382 χιλ. εισιτήρια (ή σχεδόν 3 εκατομμύρια ευρώ), αφήνοντας το Σούλα Έλα Ξανά στη δεύτερη θέση με 213 χιλ. θεατές (1,6 εκατομμύρια ευρώ), και την Ψυχή Βαθιά στην τρίτη με 199 χιλ (1,5 εκατ. ευρώ). Η Κληρονόμος του Παναγιώτη Φαφούτη με 193 χιλ εισιτήρια (1,45 εκατ. ευρώ) και το Πεθαίνω για Σένα με 190,6 χιλ (1,43 εκατ. ευρώ) έκλεισαν το ελληνικό top 5, που είχε μέσα του δύο ταινίες διανομής (και συμπαραγωγής) Village Films, δύο Odeon και μία Audio Visual. Αξιοσημείωτες πάντως είναι και οι επιδόσεις δυο ανεξάρτητων παραγωγών, μίας που κατάφερε να πιάσει την όγδοοη θέση της ελληνικής λίστας (η Ακαδημία Πλάτωνος του Φίλιππου Τσίτου, που σε διανομή της Nutopia μάζεψε 53,4 χιλ εισιτήρια) και μίας που έμεινε εντέκατη, αλλά πήγε εξαιρετικά καλά για την περιορισμένη της διανομή (ο Κυνόδοντας του Γιώργου Λάνθιμου, που σε διανομή Feelgood έκοψε σχεδόν 30 χιλ).

Τα αμερικάνικα ήταν το δυνατό χαρτί της Audio Visual, που καπάρωσε τις τρεις πρώτες θέσεις του γενικού Box Office, με τα 477,5 χιλ εισιτήρια του 2012, τα 414 χιλ του Angels & Demons και τα 391 χιλ του Quantum of Solace που έπαιζε απ’ το Νοέμβρη του ’08 μέχρι και τους πρώτους μήνες του ’09. Οι τρεις ταινίες ευθύνονται σχεδόν για το 38% των εισπράξεων της εταιρίας, που μετά τη δραματική πτώση που σημείωσε στο μερίδιο αγοράς το 2008 (-42,7% σε σχέση με το ’07), διπλασίασε τις εισπράξεις της το 2009, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. εισιτήρια (ή 32,7 εκατ. ευρώ) και κερδίζοντας την πρώτη θέση στην κατάταξη των διανομέων.

Διπλασιασμό των αριθμών της πέτυχε και η Odeon, επανεπιβεβαιώνοντας τον τίτλο του major με τα 3,4 εκατ. εισιτήρια στο τελικό σύνολο και την άνοδο στη δεύτερη θέση των εταιριών, έστω κι αν η μόνη ταινία της στο top 5 των γενικών εισπράξεων, ήταν το Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs στην πέμπτη θέση με 380,5 χιλ εισιτήρια, που είχε αναδειχθεί κι η εισπρακτικότερη ταινία του περασμένου καλοκαιριού. Η κατά 100% άνοδος της Odeon έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι πρόκειται διαχρονικά για την εταιρία με την ευρύτερη λίστα ταινιών κάθε χρόνο, πληθωρικότητα όμως που το ’08 δεν την είχε βοηθήσει να βρεθεί παρά στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης (1,7 εκατομ. εισιτήρια), και μάλιστα με τρομερή χρονιά για τους ελληνικούς της τίτλους, που είχαν μαζέψει πάνω απ’ τα μισά έσοδα της εταιρίας.

Σταθερή στα 2,7 εκατομ. του ’08, έμεινε και το ’09 η Village Films, πέφτοντας απ’ την δεύτερη θέση της κατάταξης στην τρίτη, με σημαία της το Bank Bang (τέταρτη θέση στο γενικό Box Office) και κοντινό δεύτερο τα 337,5 χιλ εισιτήρια του The Curious Case of Benjamin Button. H UIP, η πιο boutique-firm απ’ τις τέσσερις μεγάλες εταιρίες διανομής (τουλάχιστον στο πλήθος των ταινιών που διανέμει), χωρίς την αβάντα μιας Mamma Mia! (εμπορικότερη ταινία για το ’08 με 625 χιλ εισιτήρια), έπεσε στα 2 εκατομ. εισιτήρια και την τέταρτη θέση, με μείωση εισπράξεων κατά 35% σε σχέση με το ’08 και εισπρακτικότερη επιτυχία τα 327,3 χιλ του Madagascar: Escape 2 Africa.


Previously on Movies for the Masses: Hangover σημαδεύει γενιές
Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.